Klopt. Alhoewel het bij het fiscale gedeelte eigenlijk wel redelijk on par is.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:02 schreef GSbrder het volgende:
Ik heb ooit trouwens een studiepunt gekregen voor 8 weken handtekenen.
En nee, geen handtekeningen, maar tekenen uit de hand. Vind wel dat rechtenstudenten teveel studiepunten per vak krijgen.
Het is ook jaloezie hoor.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Klopt. Alhoewel het bij het fiscale gedeelte eigenlijk wel redelijk on par is.
Maar ik mis de ruimte de diepte in te gaan.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:09 schreef eriksd het volgende:
Je hebt wel veel meer kennis. Dat betaalt zich later wel uit.
Daarnaast heb ik een tweetal 6-en
Toch heb ik wel een mooie constructie geleerd van je. Die hou ik even in mijn achterhoofdquote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar ik mis de ruimte de diepte in te gaan.
Wordt het net interessant met ondernemingsrecht, moeten we stoppen
Jij toevallig geen mooie arresten die je met ons kan delen?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Toch heb ik wel een mooie constructie geleerd van je. Die hou ik even in mijn achterhoofd
Als je een echte die-hard bent lees je natuurlijk de ABN-AMRO zaak van de ondernemingskamer.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij toevallig geen mooie arresten die je met ons kan delen?
Bestuur verkocht LaSalle, had aandeelhouders moeten raadplegen, niet gedaan, verkoop strijdig, toch rechtsgeldige verkoop want tast handelingsbevoegdheid niet aan. Dat was volgens mij de kern. Echt zo'n polderoplossing.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:20 schreef GSbrder het volgende:
Ik hoopte op een beknopte samenvatting
Dan maar zomerdeuntjes.
He's on a roll.quote:
Daar wil ik een scriptie over schrijven.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:18 schreef eriksd het volgende:
Overigens is de figuur van je verantwoordelijkheid als bestuurder te buiten gaan zeer slecht geregeld in Nederland
En nu de wonderlijke figuur van onbevoegd bevoegd handelen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:24 schreef GSbrder het volgende:
Ja, daar zijn we goed in.
Mag niet, maar we corrigeren het ook niet.
Gevolg: gedoogconstructie.
Zolang je daarmee niet teveel potentiele werkgevers mee schoffeert is het een mooi onderwerp.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:25 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Daar wil ik een scriptie over schrijven.
Voor Fiscaal Recht?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:25 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Daar wil ik een scriptie over schrijven.
Net als tienduizend anderen, waarschijnlijk.
Maar Portugezen zijn gierig en rancuneus.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:25 schreef Mutant01 het volgende:
Spanjaarden zijn trouwens de meest genereuze en gastvrije mensen die ik ooit heb ontmoet.
Och, recht in zijn internationale context plaatsen is zo ontzettend lastig.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
En nu de wonderlijke figuur van onbevoegd bevoegd handelen.
Alhoewel het bezien in het licht van internationaal handelsverkeer wel weer een goede kunstgreep was.
Oh, wist ik niet. Dan is het een goed onderwerp, maar wel erg algemeen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:27 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Nee, voor Nederlands Recht. Moet er twee doen, he.
Klopt, maar het ging hier meer om de enorme schadeclaims die ABN boven het hoofd hingen, i.c.m. de vraag in hoeverre aandeelhouders achteraf nog een deal terug konden draaien. Want dan zit je met de gebakken peren.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Och, recht in zijn internationale context plaatsen is zo ontzettend lastig.
Ik heb voor een IPR-vak al eens rechtsvergelijkend onderzoek gedaan naar de Delaware Code. Het is interessant, maar niet echt vertaalbaar naar het Nederlandse stelsel.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh, wist ik niet. Dan is het een goed onderwerp, maar wel erg algemeen.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Klopt, dat doen ze vaker. Het probleem is als je ze (de AIVD, red.) er op wijst, dat je dan geregistreerd komt te staan als uiterst gevaarlijk persoon omdat je hun spelletjes doorziet.
Seveke heeft het met zijn leven moeten bekopen bijvoorbeeld, hij is geliquideerd door de regering. Een gewone demonstrant wordt niet geliquideerd, een intelligent iemand loopt wel dat risico.
(Mijn tante is geliquideerd door de Nederlandse staat in 1997).
Die zou toch naar Zuid-Amerika emigreren?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:33 schreef von_Preussen het volgende:
Kijk ik voor de gein weer eens in NWS, lees ik het volgende:
[..]
Neuh, maar voor een ton of 4/5 zou ik het overwegenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:35 schreef betyar het volgende:
Materialistische mensen verkopen hun nier nog voor een ipad2
Er was een hele discussie over in P&W. Waarom mensen wel de meest idiote risicovolle sporten mogen beoefenen maar het verkopen van een orgaan weer niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Neuh, maar voor een ton of 4/5 zou ik het overwegen
Blijkbaar niet:quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:34 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Die zou toch naar Zuid-Amerika emigreren?
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:46 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat is juist de misvatting. Juist mensen die zich keurig aan de wet houden en opkomen voor de staat en het landsbelang lopen risico. Niet voor niets is mijn tante in 1997 geliquideerd door Jelle vander V. in opdracht van een NGO en de Nederlandse en Amerikaanse overheid. Ik wil hier liever verder niet te veel op in gaan, maar mijn familie en ik hebben reden tot vrees.
Ik ben opgegroeid met een hoog waardenbesef. De wet is - voor zover deze niet regelrecht indruist tegen de menselijkheid - voor mij heilig. Maar juist mensen die de grondwet hoog achten en respecteren, werkelijk respecteren, lopen een hoog risico. Een zeer hoog risico, wat mijn tante en Seveke bijvoorbeeld met de dood hebben moeten bekopen.
Als je onverschillig bent en je niet boeit dat er regeringsfunctionarissen zijn die de wet en de grondwet stelselmatig overtreden, loop je inderdaad weinig risico.
Helaas kan ik dit niet. En ik zal dit waarschijnlijk ook wel met de dood moeten bekopen, net als mijn tante. Ik heb teveel kennis, ik ken sommige infiltranten persoonlijk en ik kan gewoon niet toekijken hoe het land en andere landen worden verkloot. Ik kan het niet. Kon ik maar onverschillig zijn, kon mijn tante maar onverschillig zijn, dan leefde zij nog. Ik hield en houd nog steeds heel veel van haar.
Ja, dat vind ik persoonlijk ook een goeie.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Er was een hele discussie over in P&W. Waarom mensen wel de meest idiote risicovolle sporten mogen beoefenen maar het verkopen van een orgaan weer niet.
Iemand met geld kan een nier kopen en een arm persoon niet, dat is voor mij al genoeg om het te verbieden.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Er was een hele discussie over in P&W. Waarom mensen wel de meest idiote risicovolle sporten mogen beoefenen maar het verkopen van een orgaan weer niet.
Het is typisch weer een voorbeeld van "wij weten wel wat goed voor u is". Als iemand een nier wil verkopen moet hij/zij dat gewoon kunnen doen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik persoonlijk ook een goeie.
Ik geloof dat de argumentatie daarbij meestal is dat arme mensen anders dingen gaan doen die ongezond is voor ze. Heel merkwaardig.
Ziekenhuizen kopen die organen dan. Het zou de hele doorstroming van organen alleen maar verbeteren.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Iemand met geld kan een nier kopen en een arm persoon niet, dat is voor mij al genoeg om het te verbieden.
Dan zal het wel die andere knetterlinkse Fries zijn geweest, ben even zijn naam kwijt.quote:
Het gaat toch om verkopen, niet om kopen?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Iemand met geld kan een nier kopen en een arm persoon niet, dat is voor mij al genoeg om het te verbieden.
Dan ontstaat er een zwarte markt. Mafiosi weten er wel raad mee, of je je nier nu kwijt wilt of niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Marktwerking op organen, hoogste bieder krijgt? Nee dank u.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ziekenhuizen kopen die organen dan. Het zou de hele doorstroming van organen alleen maar verbeteren.
Klopt sorry. Maar wat zullen de gevolgen zijn?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het gaat toch om verkopen, niet om kopen?
Een arm persoon kan zijn/haar nier verkopen aan een ziekenhuis en een rijk persoon ook.
Een dalende nierprijsquote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:43 schreef betyar het volgende:
[..]
Klopt sorry. Maar wat zullen de gevolgen zijn?
Nee, ziekenhuizen kopen dan voor de mensen die het nodig hebben. Het staat uiteraard de aanbieders vrij te vragen wat ze willen, het staat ziekenhuizen vrij te geven wat zij willen. En patienten hebben in dit systeem, waarin de kosten gewoon onder de collectiviteit van het zorgstelsel vallen (zoals het oorspronkelijk bedoeld is), allemaal evenveel kans op een orgaan. Ik voorzie een enorm toenemend aanbod i.p.v. het wachten een lijk, wat de situatie momenteel is.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Marktwerking op organen, hoogste bieder krijgt? Nee dank u.
Sterk staaltje framing ditquote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:46 schreef GSbrder het volgende:
Als je hier tegen bent, wil je dus eigenlijk nierpatienten laten wachten omdat je inkomenspolitiek bedrijft. Inkomenspolitiek lijkt me toch wel wat minder belangrijk dan levens redden, niet betyar?
Erik werd geinspireerd door een hoogst intelligente linkse(!!) FOK!ker.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:48 schreef Cerbie het volgende:
Begrijpend lezen is niet voor iedereen in POL weggelegd geloof ik
De allerzwaksten anno 2011
Erik schrijft een goede OP en wordt meteen afgebrand op de enige zin van een wat hoger taalkundig niveau.
Zit daar zo'n winkel dan?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:49 schreef Nautilus. het volgende:
Ik heb vandaag voor een kapitaal aan ijs gekocht bij de winkel van Häagen-Dazs op het Rembrandtplein. Dat zijn investeringen!
Ik ben dan ook vrij commercieel ingesteld en kies het voorbeeld vrij bewustquote:
U spreekt toch niet over professor Koos? Toch?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Erik werd geinspireerd door een hoogst intelligente linkse(!!) FOK!ker.
Tenzij u van plan bent deze te consumeren met de dochter van een omstreden Vlaams politicus, kan ik niet instemmen met de gebruikte terminologie.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:49 schreef Nautilus. het volgende:
Ik heb vandaag voor een kapitaal aan ijs gekocht bij de winkel van Häagen-Dazs op het Rembrandtplein. Dat zijn investeringen!
De enige echte.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:51 schreef Cerbie het volgende:
[..]
U spreekt toch niet over professor Koos? Toch?
quote:
Ik loop er dan ook al een tijdje met een boog omheenquote:
Twee croissants als high-tea / late lunch / early dinner is ook tamelijk ongezondquote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:53 schreef KoosVogels het volgende:
Piccolini's als avondeten. Er gaat hier toch iets mis.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik loop er dan ook al een tijdje met een boog omheen
quote:Kroegen zijn prima, maar als je richting Leidseplein/Rembrandtplein gaat kom je alleen maar gajes, kutallochtonen en toeristen tegen.
Is ietwat karig inderdaad. Volgt er nog een happertje?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Twee croissants als high-tea / late lunch / early dinner is ook tamelijk ongezond
Ik zit nu aan de theequote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Twee croissants als high-tea / late lunch / early dinner is ook tamelijk ongezond
Een aantal bruine boterhammen in de vorm van pilsners?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is ietwat karig inderdaad. Volgt er nog een happertje?
Wijnquote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een aantal bruine boterhammen in de vorm van pilsners?
En misschien dat ik vanavond een wijntje doe.
Wel een lichte, met dit weer en de ondergrond die ik heb, moet ik geen zware liters wegklokken.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
WijnZo effe douschen en dan ook richting de pils.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |