abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:55:04 #126
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97582504
quote:
15s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:52 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Laten we anders gewoon stilstaan met de auto. Vallen er helemaal geen doden meer... :')
Dat doen we in de spits toch al? :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:57:04 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97582542
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:33 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

De Duitse autobahn heeft daarintegen weer smallere vluchtstroken, kortere in- en uitvoegstroken dus met die 50 cm meer ruimte per rijbaan vind ik het niet wereldschokkend. In Italië mag je ook 130 op de Autostrada en die rijstroken zijn aanmerkelijk smaller dan bij ons.
En hoe zit het met de ongevallen in Italië?

Zie oa: http://www.nationaalkompa(...)llen-internationaal/

Vergelijk Nederland en EU15. Daar horen Nederland, Duitsland en GB ook bij, dus feitelijk ligt het nog hoger in de overige landen (waaronder Italië).

In Nederland overigens ook minder verkeersdoden dan in Duitsland :)
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:00:45 #128
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97582646
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:36 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Enkele bestuurder willen harder? :') Nou, ik word aardig vaak ingehaald anders als ik 130 rijd.
En toch rijden er veel meer mensen < 130 km/u dan > 130 km/u. Maar dat is eigenlijk helemaal niet zo belangrijk in deze discussie, we zijn het met elkaar eens dat men over het algemeen harder gaat rijden wanneer de limiet wordt verhoogd.
pi_97582676
quote:
15s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:52 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Laten we anders gewoon stilstaan met de auto. Vallen er helemaal geen doden meer... :')
We moeten gewoon het optimum zien te vinden :)
Maar dat betekent dat je naar het nut gaat kijken en niet naar zaken als "ik wil gewoon lekker doorrijden".....
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:03:59 #130
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97582738
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:51 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Ja, da's wel geloofwaardig in een land waar onlangs Koos Spee nog met de scepter zwaaide... :')
Waar zijn jouw onderzoeken en/of verhalen van specialisten die het tegendeel bewijzen dan?
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:07:25 #131
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97582825
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:01 schreef xibalba het volgende:

[..]

We moeten gewoon het optimum zien te vinden :)
Maar dat betekent dat je naar het nut gaat kijken en niet naar zaken als "ik wil gewoon lekker doorrijden".....
Dynamische snelheden inderdaad. :Y Dat hebben ze in Duitsland bij Hannover ook.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_97582877
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:51 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Ja, da's wel geloofwaardig in een land waar onlangs Koos Spee nog met de scepter zwaaide... :')
Als je het even leest, en het feit van die langere remweg (~4 auto's) neemt, en dit even koppelt aan je eigen autorij ervaringen in files etc, dan zal ook jij je vast wel een voorval kunnen herinneren waarin jij zelf dus daardoor een botsing had gehad, in plaats van een schrikreactie. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:09:36 #133
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_97582892
Het grootste gevaar bij een verhoging naar 130 km/u is dat je die eerste dag je vrouw in bed gaat betrappen met een andere man als je thuis komt van je werk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_97582903
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:07 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dynamische snelheden inderdaad. :Y Dat hebben ze in Duitsland bij Hannover ook.
En als mensen zich er niet aan houden dwingen we het maar af via het rekeningrijden. ^O^
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:10:46 #135
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97582933
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:57 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En hoe zit het met de ongevallen in Italië?

Zie oa: http://www.nationaalkompa(...)llen-internationaal/

Vergelijk Nederland en EU15. Daar horen Nederland, Duitsland en GB ook bij, dus feitelijk ligt het nog hoger in de overige landen (waaronder Italië).

In Nederland overigens ook minder verkeersdoden dan in Duitsland :)
Nu rijden Italianen ook als gekken, dat speelt wellicht ook mee. En die verkeersdoden in Duitsland geloof ik wel idd. Duitsers gaan op een tweebaansweg pas inhalen als ze een bocht of tegenligger zien. Dat zal allicht ook mee spelen. En natuurlijk dat men daar veel harder rijdt dan hier.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:11:50 #136
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97582964
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:10 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En als mensen zich er niet aan houden dwingen we het maar af via het rekeningrijden. ^O^
Via het rekeningrijden? :? Dat kan gewoon met trajectcontrole
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:14:32 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97583045
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:10 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Nu rijden Italianen ook als gekken, dat speelt wellicht ook mee. En die verkeersdoden in Duitsland geloof ik wel idd. Duitsers gaan op een tweebaansweg pas inhalen als ze een bocht of tegenligger zien. Dat zal allicht ook mee spelen. En natuurlijk dat men daar veel harder rijdt dan hier.
Tsja, jij blijft maar met 'argumenten' aankomen, niet ik. Sta je er nog steeds zo achter? Nederlanders maken net zo goed fouten, ik vind de gemiddelde Duitser veel beter rijden dan de gemiddelde Nederlander. Ik erger me er alleen aan dat Duitsers heel vaak op de middelste baan blijven rijden op een 3 baans weg als de rechter baan vrij is :r

Zij zijn in ieder geval veel beter ingesteld op snel verkeer dan wij. Zullen nooit zomaar naar links gaan met 110 km/u bijvoorbeeld, want men is zich ervan bewust dat er zomaar iemand met 160 km/u aan kan komen. In Nederland gooien ze de auto er nog vaak zat voor. Om over invoegen op de snelweg zonder te kijken nog maar te zwijgen...
pi_97583254
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:11 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Via het rekeningrijden? :? Dat kan gewoon met trajectcontrole
Als je het dynamisch wilt doen, moet je de limieten waarop de camera's reageren, koppelen aan de waarden op de matrixborden, en dan nog werkt het maar op een paar korte trajecten. Veel file-trajecten hebben (nog) geen trajectcontrole, en met de rekeningrijden technologie (GPS kastje in auto) is het mogelijk om ook gelijk snelheden te handhaven rondom scholen etc.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:24:55 #139
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97583362
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Tsja, jij blijft maar met 'argumenten' aankomen, niet ik. Sta je er nog steeds zo achter? Nederlanders maken net zo goed fouten, ik vind de gemiddelde Duitser veel beter rijden dan de gemiddelde Nederlander. Ik erger me er alleen aan dat Duitsers heel vaak op de middelste baan blijven rijden op een 3 baans weg als de rechter baan vrij is :r

Zij zijn in ieder geval veel beter ingesteld op snel verkeer dan wij. Zullen nooit zomaar naar links gaan met 110 km/u bijvoorbeeld, want men is zich ervan bewust dat er zomaar iemand met 160 km/u aan kan komen. In Nederland gooien ze de auto er nog vaak zat voor. Om over invoegen op de snelweg zonder te kijken nog maar te zwijgen...
Nou ja, het zou het aantal doden kunnen verklaren. :) De rest ben ik wel met je eens.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:27:34 #140
53151 T42
Pinball Wizard
pi_97583461
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 07:59 schreef silenthill het volgende:
Ik doelde meer op het snelheidsverschil.

Als je er een vrachtwagen rijd, die rijden 80 en worden dan met een verschil van 50km ingehaald.
als ik eens op de snelweg kom kan ik nooit doorrijden hoor. 120 is al zeldzaam en om op de snelweg te mogen komen moet je voertuig minimaal 60kmh kunnen halen dus die rijden er ook nog ooit....
pi_97583851
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:10 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Nu rijden Italianen ook als gekken, dat speelt wellicht ook mee. En die verkeersdoden in Duitsland geloof ik wel idd. Duitsers gaan op een tweebaansweg pas inhalen als ze een bocht of tegenligger zien. Dat zal allicht ook mee spelen. En natuurlijk dat men daar veel harder rijdt dan hier.
Het is niet te filmen, in de 10 dagen dat wij rondreden in Toscane (zijn net 1 weekje terug), ben ik 3x ingehaald door de carabinieri, 2x over een doorgetrokken streep, en in alle gevallen op bochtige wegen waar ik al ~10km/h harder reed dan toegestaan. Dat inhalen deden ze trouwens na eerst even te hebben zitten bumperkleven. :D
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_97584438
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:27 schreef T42 het volgende:

[..]

als ik eens op de snelweg kom kan ik nooit doorrijden hoor. 120 is al zeldzaam en om op de snelweg te mogen komen moet je voertuig minimaal 60kmh kunnen halen dus die rijden er ook nog ooit....
Ik rijd dagelijks zo'n 330km snelweg, voornamelijk spits.
Dan rijd ik toch 90% van de tijd boven de 100. En zo'n 80 % boven 120.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:20:37 #143
247832 beezz13
Ik heb m zelf ook!
pi_97587699
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:01 schreef silenthill het volgende:
Ik heb dan altijd een beetje het idee dat ik het snellere verkeer erger, maar ik kan eenmaal niet harder.

Als ik 120 km rij, dan maakt mijn blok 5200 toeren. Dit komt doordat ik maar een 4 bak heb.

Maar goed, aan de reacties te zien, hoef ik me nergens druk om te maken dus.
WTF!! Waar rij jij in dan?
pi_97592972
quote:
15s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:20 schreef beezz13 het volgende:

[..]

WTF!! Waar rij jij in dan?
Een oldtimer, dus dan kan dat we kloppen. Wij rijden met 120 km/h ~2300rpm in de 5, de helft ongeveer. :D
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_97595293
Ik heb met twee oldtimers gereden, een Saab 96 V4 en een Fiat 850E Coach. De Saab komt wel redelijk mee, maar voor het verbruik en het lawaai bleef ik ook rechts en maximaal 100. Inhalen wachtte ik altijd wel op een rustig moment maar hield 100, als er dan toch andere mensen achter mij kwamen dan moesten die maar even wachten. De Fiat had welgeteld 34 pk en had een top van 'circa 120' (volgens het boekje) - dat duurde wel een baard met invoegen en eer dat je 100 had bereikt was het ook wel weer mooi geweest :P Hoewel hij daarop wel prima liep. Inhalen was dan een hele heldhaftige onderneming dus dat deed ik heel zelden, zocht gewoon een vlottere vrachtwagen uit en bleef dan daar met 90/95 achter.
Met mijn auto voor dagelijks gebruik rijd ik ook maximaal 100, puur vanwege de brandstofkosten - en een beetje vanwege het lawaai + het rijd best relaxed als je niet constant van baan hoef te verwisselen of met gas te spelen. Verder kan hij prima meekomen als het moet. Als ik daarmee moet inhalen trek ik wel even door tot de maximum snelheid. Soms net eronder om te voorkomen dat mensen met mij mee naar rechts gaan en vast komen te zitten als ik weer langzamer ga rijden. Als ik in een auto niet op eigen kosten hoef te rijden rijd ik gewoon de maximum snelheid :)

En natuurlijk levert 130 meer nadelen op dan 120. Er is meer energie voor nodig, dus het verbruik (en daarmee de uitstoot) gaat omhoog en het lawaai gaat omhoog. En het verhoogt in ieder geval wel de risico's; groter snelheidsverschil, meer energie 'in' het voertuig dat kwijt moet bij remmen/een ongeval en een langere remweg. Dat zijn allemaal eenvoudige natuurkundige wetten en niet echt voor eigen interpretatie vatbaar. Maar of het daadwerkelijk onveiliger is hangt van de bestuurders af en of ze zich aanpassen, en dat is wat nog moet blijken vandaar deze testperiodes. Helaas zijn we in Nederland nou niet direct de meest schappelijke of inzichtelijke bestuurders.
  woensdag 1 juni 2011 @ 21:04:42 #146
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_97596232
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:36 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Vroegere Punto zat rond de 3-4% en mijn eerste autootje (Starlet O+) zat rond de 6-7% afwijking.

Het monteren van een niet-originele bandenmaat kan ook veel schelen trouwens.

Dit had ik gemerkt. 80 op GPS is 80 op snelheidsmeter.
  woensdag 1 juni 2011 @ 21:07:15 #147
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_97596364
quote:
15s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:20 schreef beezz13 het volgende:

[..]

WTF!! Waar rij jij in dan?
Mijn blok draait ook 4000 toeren als ik 120 rij, dus zo vreemd is dat niet. (5 versnellingen). Tis een punto 1.1 uit '97.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:44 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Een oldtimer, dus dan kan dat we kloppen. Wij rijden met 120 km/h ~2300rpm in de 5, de helft ongeveer. :D
diesel ?
  woensdag 1 juni 2011 @ 21:25:52 #148
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_97597288
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:49 schreef Tijn het volgende:

[..]

Op welke weg waar je 120 mag heb je verkeerslichten dan?
A59 bij Hooipolder?
http://goo.gl/maps/gQrA
  woensdag 1 juni 2011 @ 21:27:27 #149
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97597373
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:43 schreef Dingest het volgende:
Ik heb met twee oldtimers gereden, een Saab 96 V4 en een Fiat 850E Coach. De Saab komt wel redelijk mee, maar voor het verbruik en het lawaai bleef ik ook rechts en maximaal 100. Inhalen wachtte ik altijd wel op een rustig moment maar hield 100, als er dan toch andere mensen achter mij kwamen dan moesten die maar even wachten. De Fiat had welgeteld 34 pk en had een top van 'circa 120' (volgens het boekje) - dat duurde wel een baard met invoegen en eer dat je 100 had bereikt was het ook wel weer mooi geweest :P Hoewel hij daarop wel prima liep. Inhalen was dan een hele heldhaftige onderneming dus dat deed ik heel zelden, zocht gewoon een vlottere vrachtwagen uit en bleef dan daar met 90/95 achter.
Met mijn auto voor dagelijks gebruik rijd ik ook maximaal 100, puur vanwege de brandstofkosten - en een beetje vanwege het lawaai + het rijd best relaxed als je niet constant van baan hoef te verwisselen of met gas te spelen. Verder kan hij prima meekomen als het moet. Als ik daarmee moet inhalen trek ik wel even door tot de maximum snelheid. Soms net eronder om te voorkomen dat mensen met mij mee naar rechts gaan en vast komen te zitten als ik weer langzamer ga rijden. Als ik in een auto niet op eigen kosten hoef te rijden rijd ik gewoon de maximum snelheid :)

En natuurlijk levert 130 meer nadelen op dan 120. Er is meer energie voor nodig, dus het verbruik (en daarmee de uitstoot) gaat omhoog en het lawaai gaat omhoog. En het verhoogt in ieder geval wel de risico's; groter snelheidsverschil, meer energie 'in' het voertuig dat kwijt moet bij remmen/een ongeval en een langere remweg. Dat zijn allemaal eenvoudige natuurkundige wetten en niet echt voor eigen interpretatie vatbaar. Maar of het daadwerkelijk onveiliger is hangt van de bestuurders af en of ze zich aanpassen, en dat is wat nog moet blijken vandaar deze testperiodes. Helaas zijn we in Nederland nou niet direct de meest schappelijke of inzichtelijke bestuurders.
precies! Dat inhalen en dan soms net onder de max snelheid blijven doe ik ook om dezelfde reden :)
pi_97610618
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:25 schreef blup het volgende:

[..]

A59 bij Hooipolder?
http://goo.gl/maps/gQrA
Een stukje terug staat dit bord...
http://maps.google.nl/?ie(...)001543,0.004823&z=18
En nog verder terug...
http://maps.google.nl/?ie(...)001543,0.004823&z=18
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')