Ik rij een Kever, en meestal zo'n 105 a 110km/u. Overal gebruik ik de meest rechtse twee banen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 07:45 schreef silenthill het volgende:
Ik trap af.
ik heb een oldtimer met 4 versnellingen. Ik hou mij dan aan de kruissnelheid van 100 km op de meest rechterstrook. Ik rij voornamelijk 's nachts, dus alles wat 130 km rijd, kan mij dan gewoon inhalen.
Als het kan, dan blijf ik ook zo'n 50 meter achter een vrachtwagen hangen, opdat het de auto achter mij dan beter het snelheidsverschil kunnen zien.
en ?quote:Op woensdag 1 juni 2011 07:59 schreef silenthill het volgende:
Ik doelde meer op het snelheidsverschil.
Als je er een vrachtwagen rijd, die rijden 80 en worden dan met een verschil van 50km ingehaald.
Niets aan het handje, gewoon lekker toeren met die klassieker.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:01 schreef silenthill het volgende:
Ik heb dan altijd een beetje het idee dat ik het snellere verkeer erger, maar ik kan eenmaal niet harder.
Als 10kph niet boeit, dan ga jij toch lekker 110 rijden, en niet sneller, want het verschil met 120 is toch nihil.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:01 schreef AllesWatWas het volgende:
Dat levert toch simpelweg meer gevaar op als mensen niet op en top geconcentreerd zijn? Voornamelijk meer verkoorsdoden (iets van 15 per jaar) en vanzelfsprekend meer vervuiling. Maarja, alles om maar acht seconden sneller op je werk te zijn natuurlijk. Die 10 km p/u is namelijk nietszeggend met de afstanden die we in Nederland afleggen...
Op je teller of op je TomTom?quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:18 schreef DeRakker. het volgende:
Dus rij sowieso al altijd 130... nu 140
Vrachtwagens rijden al effectief 90, daarom mag je met aanhanger/caravan ook 90 rijden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als 10kph niet boeit, dan ga jij toch lekker 110 rijden, en niet sneller, want het verschil met 120 is toch nihil.
Ik zou wel graag willen dat vrachtauto's 90 mogen rijden. Maar dat zal wel weer te gevaarlijk zijn. Gelukkig mag iedereen met z'n luxe wagen met aanhanger wel 90, da's lekker veilig. Zeker als men maar 2 weken per jaar een caravan achter de auto heeft hangen.
Zeg dat niet te hard, tussen mijn km/u-teller en TomTom of GPS-tracker op m'n telefoon zit 1, hooguit 2 km/u verschil.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:18 schreef DeRakker. het volgende:
Sowieso al verschil of je snelheidsmeter of tomtom aanhoud... zit 6km/h verschil tussen... dan nog de km/h aftrek wanneer je geflitst word... dus je kan makkelijk 10km/h harder rijden zonder boete.
Dus rij sowieso al altijd 130... nu 140
Inderdaad, beter verhogen ze de maximum snelheid naar 180.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:01 schreef AllesWatWas het volgende:
Maarja, alles om maar acht seconden sneller op je werk te zijn natuurlijk. Die 10 km p/u is namelijk nietszeggend met de afstanden die we in Nederland afleggen...
Ik krijg nog steeds een prent als ik 90 rijd. Het gaat mij meer om de kromme logica die hierachter zit, RWS heeft namelijk hetzelfde argument gebruikt om dit recht te lullen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:47 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
Vrachtwagens rijden al effectief 90, daarom mag je met aanhanger/caravan ook 90 rijden.
Denk dat het soms ook wel eens een stukje ligt bij het feit dat de gene die zo aan komt scheuren zich niet aanpast.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:44 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Het enige gevaar zijn slakken zoals TS die ineens naar links gaan als je komt aanscheuren.
Of mafkezen die willen invoegen, die denken dat iedereen voor hun automatisch naar links gaat, ipv dat ze wachten totdat er ruimte is.
Degene die de manoeuvre doet, moet zorgen dat dat gebeurt zonder andere weggebruikers te hinderen. Dat geldt zowel voor invoegen als inhalen. Mensen die gewoon met constante snelheid op hun eigen baan blijven rijden zouden zich nooit moeten hoeven aan te passen aan mensen die manoeuvres aan het uitvoeren zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:17 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Denk dat het soms ook wel eens een stukje ligt bij het feit dat de gene die zo aan komt scheuren zich niet aanpast.
Of geen rekening houd met het feit dat de eigenaar van een oude auto niet elke keer dat i de snelweg opdraaid volledig volgas door gaat lopen trekken om maar een beetje mee te kunnen komen met de andere idioten.
Maak je snelheid op een invoegstrook( en daar heb je dan soms de hele strook voor nodig ja) en dan aan het eind v.d. strook wordt je de snelweg niet opgelaten door Toos in d'r Tupperwaredoos.
Ja wat willen ze nou
Dat begrijp ik ook wel, en daar doel ik ook niet op. Ik bedoel dat sommige mensen gewoon nauwelijks rekening met andere houden, en als d'r dan een tragere (oldtimer) tussen zit ze daar gewoon blind voor zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Degene die de manoeuvre doet, moet zorgen dat dat gebeurt zonder andere weggebruikers te hinderen. Dat geldt zowel voor invoegen als inhalen. Mensen die gewoon met constante snelheid op hun eigen baan blijven rijden zouden zich nooit moeten hoeven aan te passen aan mensen die manoeuvres aan het uitvoeren zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |