abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97571428
Ik trap af.

ik heb een oldtimer met 4 versnellingen. Ik hou mij dan aan de kruissnelheid van 100 km op de meest rechterstrook. Ik rij voornamelijk 's nachts, dus alles wat 130 km rijd, kan mij dan gewoon inhalen.

Als het kan, dan blijf ik ook zo'n 50 meter achter een vrachtwagen hangen, opdat het de auto achter mij dan beter het snelheidsverschil kunnen zien.
pi_97571436
Wat wil je hiermee zeggen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_97571463
Ik snap het niet helemaal..
Welke gevaren zie je dan als jij 100 op de rechterstrook rijdt en een ander 130 op de linker?
Nee.
  woensdag 1 juni 2011 @ 07:52:07 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_97571467
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 07:45 schreef silenthill het volgende:
Ik trap af.

ik heb een oldtimer met 4 versnellingen. Ik hou mij dan aan de kruissnelheid van 100 km op de meest rechterstrook. Ik rij voornamelijk 's nachts, dus alles wat 130 km rijd, kan mij dan gewoon inhalen.

Als het kan, dan blijf ik ook zo'n 50 meter achter een vrachtwagen hangen, opdat het de auto achter mij dan beter het snelheidsverschil kunnen zien.
Ik rij een Kever, en meestal zo'n 105 a 110km/u. Overal gebruik ik de meest rechtse twee banen.
Ik probeer mensen niet in de weg te zitten als ze aan komen rijden op de linkse baan, maar ga d'r ook niet een potje alleen maar rechts voor rijden.

Extra gevaren zie ik niet idd.
pi_97571469
ik zie namelijk niet echt "meer" gevaar bij 130 dan bij 120 behalve de langere remweg , tuurlijk heb je een groter snelheids verschil met de "rechterrijstrook" maar nu reed iedereen toch ook al 130/140 op de wegen waar 120 is toegestaan.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_97571494
Ok, bedankt voor het melden.

Heb je nog eventueel je kenteken voor me? Dan kan ik je van de weg duwen naar je zwaaien
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97571514
Ik doelde meer op het snelheidsverschil.

Als je er een vrachtwagen rijd, die rijden 80 en worden dan met een verschil van 50km ingehaald.
pi_97571520
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 07:59 schreef silenthill het volgende:
Ik doelde meer op het snelheidsverschil.

Als je er een vrachtwagen rijd, die rijden 80 en worden dan met een verschil van 50km ingehaald.
en ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:01:17 #9
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97571531
Dat levert toch simpelweg meer gevaar op als mensen niet op en top geconcentreerd zijn? Voornamelijk meer verkoorsdoden (iets van 15 per jaar) en vanzelfsprekend meer vervuiling. Maarja, alles om maar acht seconden sneller op je werk te zijn natuurlijk. Die 10 km p/u is namelijk nietszeggend met de afstanden die we in Nederland afleggen...
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_97571535
Ik heb dan altijd een beetje het idee dat ik het snellere verkeer erger, maar ik kan eenmaal niet harder.

Als ik 120 km rij, dan maakt mijn blok 5200 toeren. Dit komt doordat ik maar een 4 bak heb.

Maar goed, aan de reacties te zien, hoef ik me nergens druk om te maken dus.
pi_97571569
Nee hoor.. Ik reed eerst ook gemiddeld 100 (of soms net iets minder) vanwege een extreem verlaagde wagen. Zolang je rechts blijft (of gewoon even vol gas inhaalt), en verder niemand hindert zullen ze je niet als irritant zien hoor :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_97571593
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:01 schreef silenthill het volgende:
Ik heb dan altijd een beetje het idee dat ik het snellere verkeer erger, maar ik kan eenmaal niet harder.
Niets aan het handje, gewoon lekker toeren met die klassieker. :Y
Nee.
pi_97571639
In Duitsland raast men met 200 langs vrachtwagens, heb je daar dan 140 verkeersdoden extra per jaar?
pi_97571699
Sowieso al verschil of je snelheidsmeter of tomtom aanhoud... zit 6km/h verschil tussen... dan nog de km/h aftrek wanneer je geflitst word... dus je kan makkelijk 10km/h harder rijden zonder boete.
Dus rij sowieso al altijd 130... nu 140 :)
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:19:55 #15
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_97571711
Je doet er andere weggebruikers een plezier mee, ze hebben wat te kijken, en ze hebben het idee dat ze nog harder rijden dan ze al doen.
Blijf alleen niet tussen twee vrachtwagens hangen, ...dat kan wel eens gevaarlijk worden.
pi_97572047
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:01 schreef AllesWatWas het volgende:
Dat levert toch simpelweg meer gevaar op als mensen niet op en top geconcentreerd zijn? Voornamelijk meer verkoorsdoden (iets van 15 per jaar) en vanzelfsprekend meer vervuiling. Maarja, alles om maar acht seconden sneller op je werk te zijn natuurlijk. Die 10 km p/u is namelijk nietszeggend met de afstanden die we in Nederland afleggen...
Als 10kph niet boeit, dan ga jij toch lekker 110 rijden, en niet sneller, want het verschil met 120 is toch nihil.

Ik zou wel graag willen dat vrachtauto's 90 mogen rijden. Maar dat zal wel weer te gevaarlijk zijn. Gelukkig mag iedereen met z'n luxe wagen met aanhanger wel 90, da's lekker veilig. Zeker als men maar 2 weken per jaar een caravan achter de auto heeft hangen.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_97572056
Het enige gevaar zijn slakken zoals TS die ineens naar links gaan als je komt aanscheuren.
Of mafkezen die willen invoegen, die denken dat iedereen voor hun automatisch naar links gaat, ipv dat ze wachten totdat er ruimte is.
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:47:17 #18
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_97572099
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:18 schreef DeRakker. het volgende:

Dus rij sowieso al altijd 130... nu 140 :)
Op je teller of op je TomTom?
pi_97572107
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als 10kph niet boeit, dan ga jij toch lekker 110 rijden, en niet sneller, want het verschil met 120 is toch nihil.

Ik zou wel graag willen dat vrachtauto's 90 mogen rijden. Maar dat zal wel weer te gevaarlijk zijn. Gelukkig mag iedereen met z'n luxe wagen met aanhanger wel 90, da's lekker veilig. Zeker als men maar 2 weken per jaar een caravan achter de auto heeft hangen.
Vrachtwagens rijden al effectief 90, daarom mag je met aanhanger/caravan ook 90 rijden.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:48:07 #20
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97572108
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:18 schreef DeRakker. het volgende:
Sowieso al verschil of je snelheidsmeter of tomtom aanhoud... zit 6km/h verschil tussen... dan nog de km/h aftrek wanneer je geflitst word... dus je kan makkelijk 10km/h harder rijden zonder boete.
Dus rij sowieso al altijd 130... nu 140 :)
Zeg dat niet te hard, tussen mijn km/u-teller en TomTom of GPS-tracker op m'n telefoon zit 1, hooguit 2 km/u verschil. :X
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:50:20 #21
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_97572131
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:01 schreef AllesWatWas het volgende:
Maarja, alles om maar acht seconden sneller op je werk te zijn natuurlijk. Die 10 km p/u is namelijk nietszeggend met de afstanden die we in Nederland afleggen...
Inderdaad, beter verhogen ze de maximum snelheid naar 180.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_97572209
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:47 schreef RainofDeath het volgende:

[..]

Vrachtwagens rijden al effectief 90, daarom mag je met aanhanger/caravan ook 90 rijden.
Ik krijg nog steeds een prent als ik 90 rijd. Het gaat mij meer om de kromme logica die hierachter zit, RWS heeft namelijk hetzelfde argument gebruikt om dit recht te lullen.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:17:24 #23
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_97572575
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:44 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Het enige gevaar zijn slakken zoals TS die ineens naar links gaan als je komt aanscheuren.
Of mafkezen die willen invoegen, die denken dat iedereen voor hun automatisch naar links gaat, ipv dat ze wachten totdat er ruimte is.
Denk dat het soms ook wel eens een stukje ligt bij het feit dat de gene die zo aan komt scheuren zich niet aanpast.
Of geen rekening houd met het feit dat de eigenaar van een oude auto niet elke keer dat i de snelweg opdraaid volledig volgas door gaat lopen trekken om maar een beetje mee te kunnen komen met de andere idioten.
Maak je snelheid op een invoegstrook( en daar heb je dan soms de hele strook voor nodig ja) en dan aan het eind v.d. strook wordt je de snelweg niet opgelaten door Toos in d'r Tupperwaredoos.

Ja wat willen ze nou :')
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:22:27 #24
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_97572670
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:17 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Denk dat het soms ook wel eens een stukje ligt bij het feit dat de gene die zo aan komt scheuren zich niet aanpast.
Of geen rekening houd met het feit dat de eigenaar van een oude auto niet elke keer dat i de snelweg opdraaid volledig volgas door gaat lopen trekken om maar een beetje mee te kunnen komen met de andere idioten.
Maak je snelheid op een invoegstrook( en daar heb je dan soms de hele strook voor nodig ja) en dan aan het eind v.d. strook wordt je de snelweg niet opgelaten door Toos in d'r Tupperwaredoos.

Ja wat willen ze nou :')
Degene die de manoeuvre doet, moet zorgen dat dat gebeurt zonder andere weggebruikers te hinderen. Dat geldt zowel voor invoegen als inhalen. Mensen die gewoon met constante snelheid op hun eigen baan blijven rijden zouden zich nooit moeten hoeven aan te passen aan mensen die manoeuvres aan het uitvoeren zijn.
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:34:45 #25
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_97572901
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:22 schreef Tijn het volgende:

[..]

Degene die de manoeuvre doet, moet zorgen dat dat gebeurt zonder andere weggebruikers te hinderen. Dat geldt zowel voor invoegen als inhalen. Mensen die gewoon met constante snelheid op hun eigen baan blijven rijden zouden zich nooit moeten hoeven aan te passen aan mensen die manoeuvres aan het uitvoeren zijn.
Dat begrijp ik ook wel, en daar doel ik ook niet op. Ik bedoel dat sommige mensen gewoon nauwelijks rekening met andere houden, en als d'r dan een tragere (oldtimer) tussen zit ze daar gewoon blind voor zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')