abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97571428
Ik trap af.

ik heb een oldtimer met 4 versnellingen. Ik hou mij dan aan de kruissnelheid van 100 km op de meest rechterstrook. Ik rij voornamelijk 's nachts, dus alles wat 130 km rijd, kan mij dan gewoon inhalen.

Als het kan, dan blijf ik ook zo'n 50 meter achter een vrachtwagen hangen, opdat het de auto achter mij dan beter het snelheidsverschil kunnen zien.
pi_97571436
Wat wil je hiermee zeggen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_97571463
Ik snap het niet helemaal..
Welke gevaren zie je dan als jij 100 op de rechterstrook rijdt en een ander 130 op de linker?
Nee.
  woensdag 1 juni 2011 @ 07:52:07 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_97571467
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 07:45 schreef silenthill het volgende:
Ik trap af.

ik heb een oldtimer met 4 versnellingen. Ik hou mij dan aan de kruissnelheid van 100 km op de meest rechterstrook. Ik rij voornamelijk 's nachts, dus alles wat 130 km rijd, kan mij dan gewoon inhalen.

Als het kan, dan blijf ik ook zo'n 50 meter achter een vrachtwagen hangen, opdat het de auto achter mij dan beter het snelheidsverschil kunnen zien.
Ik rij een Kever, en meestal zo'n 105 a 110km/u. Overal gebruik ik de meest rechtse twee banen.
Ik probeer mensen niet in de weg te zitten als ze aan komen rijden op de linkse baan, maar ga d'r ook niet een potje alleen maar rechts voor rijden.

Extra gevaren zie ik niet idd.
pi_97571469
ik zie namelijk niet echt "meer" gevaar bij 130 dan bij 120 behalve de langere remweg , tuurlijk heb je een groter snelheids verschil met de "rechterrijstrook" maar nu reed iedereen toch ook al 130/140 op de wegen waar 120 is toegestaan.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_97571494
Ok, bedankt voor het melden.

Heb je nog eventueel je kenteken voor me? Dan kan ik je van de weg duwen naar je zwaaien
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97571514
Ik doelde meer op het snelheidsverschil.

Als je er een vrachtwagen rijd, die rijden 80 en worden dan met een verschil van 50km ingehaald.
pi_97571520
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 07:59 schreef silenthill het volgende:
Ik doelde meer op het snelheidsverschil.

Als je er een vrachtwagen rijd, die rijden 80 en worden dan met een verschil van 50km ingehaald.
en ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:01:17 #9
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_97571531
Dat levert toch simpelweg meer gevaar op als mensen niet op en top geconcentreerd zijn? Voornamelijk meer verkoorsdoden (iets van 15 per jaar) en vanzelfsprekend meer vervuiling. Maarja, alles om maar acht seconden sneller op je werk te zijn natuurlijk. Die 10 km p/u is namelijk nietszeggend met de afstanden die we in Nederland afleggen...
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_97571535
Ik heb dan altijd een beetje het idee dat ik het snellere verkeer erger, maar ik kan eenmaal niet harder.

Als ik 120 km rij, dan maakt mijn blok 5200 toeren. Dit komt doordat ik maar een 4 bak heb.

Maar goed, aan de reacties te zien, hoef ik me nergens druk om te maken dus.
pi_97571569
Nee hoor.. Ik reed eerst ook gemiddeld 100 (of soms net iets minder) vanwege een extreem verlaagde wagen. Zolang je rechts blijft (of gewoon even vol gas inhaalt), en verder niemand hindert zullen ze je niet als irritant zien hoor :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_97571593
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:01 schreef silenthill het volgende:
Ik heb dan altijd een beetje het idee dat ik het snellere verkeer erger, maar ik kan eenmaal niet harder.
Niets aan het handje, gewoon lekker toeren met die klassieker. :Y
Nee.
pi_97571639
In Duitsland raast men met 200 langs vrachtwagens, heb je daar dan 140 verkeersdoden extra per jaar?
pi_97571699
Sowieso al verschil of je snelheidsmeter of tomtom aanhoud... zit 6km/h verschil tussen... dan nog de km/h aftrek wanneer je geflitst word... dus je kan makkelijk 10km/h harder rijden zonder boete.
Dus rij sowieso al altijd 130... nu 140 :)
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:19:55 #15
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_97571711
Je doet er andere weggebruikers een plezier mee, ze hebben wat te kijken, en ze hebben het idee dat ze nog harder rijden dan ze al doen.
Blijf alleen niet tussen twee vrachtwagens hangen, ...dat kan wel eens gevaarlijk worden.
pi_97572047
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:01 schreef AllesWatWas het volgende:
Dat levert toch simpelweg meer gevaar op als mensen niet op en top geconcentreerd zijn? Voornamelijk meer verkoorsdoden (iets van 15 per jaar) en vanzelfsprekend meer vervuiling. Maarja, alles om maar acht seconden sneller op je werk te zijn natuurlijk. Die 10 km p/u is namelijk nietszeggend met de afstanden die we in Nederland afleggen...
Als 10kph niet boeit, dan ga jij toch lekker 110 rijden, en niet sneller, want het verschil met 120 is toch nihil.

Ik zou wel graag willen dat vrachtauto's 90 mogen rijden. Maar dat zal wel weer te gevaarlijk zijn. Gelukkig mag iedereen met z'n luxe wagen met aanhanger wel 90, da's lekker veilig. Zeker als men maar 2 weken per jaar een caravan achter de auto heeft hangen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_97572056
Het enige gevaar zijn slakken zoals TS die ineens naar links gaan als je komt aanscheuren.
Of mafkezen die willen invoegen, die denken dat iedereen voor hun automatisch naar links gaat, ipv dat ze wachten totdat er ruimte is.
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:47:17 #18
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_97572099
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:18 schreef DeRakker. het volgende:

Dus rij sowieso al altijd 130... nu 140 :)
Op je teller of op je TomTom?
pi_97572107
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als 10kph niet boeit, dan ga jij toch lekker 110 rijden, en niet sneller, want het verschil met 120 is toch nihil.

Ik zou wel graag willen dat vrachtauto's 90 mogen rijden. Maar dat zal wel weer te gevaarlijk zijn. Gelukkig mag iedereen met z'n luxe wagen met aanhanger wel 90, da's lekker veilig. Zeker als men maar 2 weken per jaar een caravan achter de auto heeft hangen.
Vrachtwagens rijden al effectief 90, daarom mag je met aanhanger/caravan ook 90 rijden.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:48:07 #20
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_97572108
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:18 schreef DeRakker. het volgende:
Sowieso al verschil of je snelheidsmeter of tomtom aanhoud... zit 6km/h verschil tussen... dan nog de km/h aftrek wanneer je geflitst word... dus je kan makkelijk 10km/h harder rijden zonder boete.
Dus rij sowieso al altijd 130... nu 140 :)
Zeg dat niet te hard, tussen mijn km/u-teller en TomTom of GPS-tracker op m'n telefoon zit 1, hooguit 2 km/u verschil. :X
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:50:20 #21
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_97572131
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:01 schreef AllesWatWas het volgende:
Maarja, alles om maar acht seconden sneller op je werk te zijn natuurlijk. Die 10 km p/u is namelijk nietszeggend met de afstanden die we in Nederland afleggen...
Inderdaad, beter verhogen ze de maximum snelheid naar 180.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_97572209
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:47 schreef RainofDeath het volgende:

[..]

Vrachtwagens rijden al effectief 90, daarom mag je met aanhanger/caravan ook 90 rijden.
Ik krijg nog steeds een prent als ik 90 rijd. Het gaat mij meer om de kromme logica die hierachter zit, RWS heeft namelijk hetzelfde argument gebruikt om dit recht te lullen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:17:24 #23
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_97572575
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:44 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Het enige gevaar zijn slakken zoals TS die ineens naar links gaan als je komt aanscheuren.
Of mafkezen die willen invoegen, die denken dat iedereen voor hun automatisch naar links gaat, ipv dat ze wachten totdat er ruimte is.
Denk dat het soms ook wel eens een stukje ligt bij het feit dat de gene die zo aan komt scheuren zich niet aanpast.
Of geen rekening houd met het feit dat de eigenaar van een oude auto niet elke keer dat i de snelweg opdraaid volledig volgas door gaat lopen trekken om maar een beetje mee te kunnen komen met de andere idioten.
Maak je snelheid op een invoegstrook( en daar heb je dan soms de hele strook voor nodig ja) en dan aan het eind v.d. strook wordt je de snelweg niet opgelaten door Toos in d'r Tupperwaredoos.

Ja wat willen ze nou :')
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:22:27 #24
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_97572670
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:17 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Denk dat het soms ook wel eens een stukje ligt bij het feit dat de gene die zo aan komt scheuren zich niet aanpast.
Of geen rekening houd met het feit dat de eigenaar van een oude auto niet elke keer dat i de snelweg opdraaid volledig volgas door gaat lopen trekken om maar een beetje mee te kunnen komen met de andere idioten.
Maak je snelheid op een invoegstrook( en daar heb je dan soms de hele strook voor nodig ja) en dan aan het eind v.d. strook wordt je de snelweg niet opgelaten door Toos in d'r Tupperwaredoos.

Ja wat willen ze nou :')
Degene die de manoeuvre doet, moet zorgen dat dat gebeurt zonder andere weggebruikers te hinderen. Dat geldt zowel voor invoegen als inhalen. Mensen die gewoon met constante snelheid op hun eigen baan blijven rijden zouden zich nooit moeten hoeven aan te passen aan mensen die manoeuvres aan het uitvoeren zijn.
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:34:45 #25
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_97572901
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:22 schreef Tijn het volgende:

[..]

Degene die de manoeuvre doet, moet zorgen dat dat gebeurt zonder andere weggebruikers te hinderen. Dat geldt zowel voor invoegen als inhalen. Mensen die gewoon met constante snelheid op hun eigen baan blijven rijden zouden zich nooit moeten hoeven aan te passen aan mensen die manoeuvres aan het uitvoeren zijn.
Dat begrijp ik ook wel, en daar doel ik ook niet op. Ik bedoel dat sommige mensen gewoon nauwelijks rekening met andere houden, en als d'r dan een tragere (oldtimer) tussen zit ze daar gewoon blind voor zijn.
pi_97573034
Als ik inhaal met mijn oldtimer, dan doe ik dat pas, wanneer ik geen auto's achter me hinder.
En dan zorg ik ook dat ik snel kan inhalen.
pi_97573272
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:41 schreef silenthill het volgende:
Als ik inhaal met mijn oldtimer, dan doe ik dat pas, wanneer ik geen auto's achter me hinder.
En dan zorg ik ook dat ik snel kan inhalen.
Tja en als het een keer voorkomt dat je aan het inhalen bent en er komt er eentje met 140 aanknallen dan wacht die maar even. Wat maakt jou het nou uit als diegene zit te schelden in zijn auto?

Ik neem aan dat de meeste mensen wel snappen dat een oldtimer nou eenmaal niet zo heel hard gaat.
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:55:43 #28
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_97573334
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:53 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Tja en als het een keer voorkomt dat je aan het inhalen bent en er komt er eentje met 140 aanknallen dan wacht die maar even. Wat maakt jou het nou uit als diegene zit te schelden in zijn auto?

Ik neem aan dat de meeste mensen wel snappen dat een oldtimer nou eenmaal niet zo heel hard gaat.
pi_97573546
Bij 130 km/h heb je dezelfde gevaren als bij 120 km/h. Dat gevaar is alle idioten die er op de Nederlandse wegen rondrijden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_97573648
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:12 schreef LaTiNo het volgende:
In Duitsland raast men met 200 langs vrachtwagens, heb je daar dan 140 verkeersdoden extra per jaar?
Daar is de verkeersmoraal dan wel weer wat anders, als je daar met 200 km/h aan komt, en even knippert met je lampen, gaan ze indien mogelijk aan de kant om je de ruimte te geven, in Nederland blijft men dan even links rijden om je een lesje te leren. :N Beetje appels met peren vergelijken dus.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:54:44 #31
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_97574932
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:34 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook wel, en daar doel ik ook niet op.
Dat rijmt niet met wat je daarna zegt:

quote:
Ik bedoel dat sommige mensen gewoon nauwelijks rekening met andere houden, en als d'r dan een tragere (oldtimer) tussen zit ze daar gewoon blind voor zijn.
Als je je op zo'n manier in het verkeer begeeft dat anderen rekening met je moeten houden, ben je niet goed bezig.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:12:58 #32
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_97575482
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:54 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat rijmt niet met wat je daarna zegt:

[..]

Als je je op zo'n manier in het verkeer begeeft dat anderen rekening met je moeten houden, ben je niet goed bezig.
Goed omdat je blijkbaar met oogkleppen opzit en alleen maar leest wat je wil lezen zal ik het nog een keer uitleggen.

Stel je rijd in je kevertje, en trekt op de invoegstrook keurig op tot 90 a 100. Daar moet je dus redelijk voor doorrijden en voel je je al aardig Nicky Lauda worden bij een korte strook.
Toos komt ernaast rijden en zorgt ervoor dat je aan het eind v.d. invoegstrook alsnog kan gaan afremmen omdat ze zelf nauwelijks het benul heeft te leven van voren. Omdat je immers voorrang moet verlenen he.
Of (in een ander geval) rijd ze voor je op die invoegstrook, met een slakkengang van 60/70 waardoor jij totaal geen tijd meer hebt om nog wat gang te maken met je 34pk.
Again, sommige mensen houden totaal geen rekening met wat zo'n oud autotje niet kan, en er zijn genoeg situaties te bedenken waardoor je ook met een defensief rijgedrag door andere redelijk in het nauw gedreven kan worden.

Als je dit niet begrijpt heb je blijkbaar zelf je rijbewijs nog niet.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:17:59 #33
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_97575665
Natuurlijk heb ik m'n rijbewijs wel en druk ik iemand die niet kan invoegen heus niet de vluchtstrook op. Maar ik vraag me wel af waarom je niet met een normale auto de snelweg op gaat, want als je moeite hebt om op te trekken tot 90 km/u (!) kun je imho toch niet echt fatsoenlijk deelnemen aan het verkeer.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:20:18 #34
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_97575743
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:17 schreef Tijn het volgende:
Natuurlijk heb ik m'n rijbewijs wel en druk ik iemand die niet kan invoegen heus niet de vluchtstrook op. Maar ik vraag me wel af waarom je niet met een normale auto de snelweg op gaat, want als je moeite hebt om op te trekken tot 90 km/u (!) kun je imho toch niet echt fatsoenlijk deelnemen aan het verkeer.
Gast, met jou valt toch helemaal niet te bomen zo.
Je gaat nou opeens aanhalen dat een oldtimer de weg niet meer op mag? Omdat i niet zo snel is als jouw nieuwe auto?

En euh, je heet toch geen Toos? Of wel?
pi_97575816
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:17 schreef Tijn het volgende:
Natuurlijk heb ik m'n rijbewijs wel en druk ik iemand die niet kan invoegen heus niet de vluchtstrook op. Maar ik vraag me wel af waarom je niet met een normale auto de snelweg op gaat, want als je moeite hebt om op te trekken tot 90 km/u (!) kun je imho toch niet echt fatsoenlijk deelnemen aan het verkeer.
90 is opzich wel snel genoeg om te kunnen invoegen. Mijn auto is ook niet de snelste, maar met 90 of 100 invoegen moet best lukkken.

Daarnaast zijn er genoeg mensen die pas gasgeven als ze gaan invoegen omdat ze op de hele oprit het vertikken om gas te geven en bang zijn om harder dan 60 tot 80 te rijden.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:23:17 #36
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_97575842
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:20 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Gast, met jou valt toch helemaal niet te bomen zo.
Je gaat nou opeens aanhalen dat een oldtimer de weg niet meer op mag? Omdat i niet zo snel is als jouw nieuwe auto?
Van mij mag je best met je oldtimer de weg op, maar ik had me niet gerealiseerd dat het al moeite kost om 90 te rijden.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:24:31 #37
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_97575880
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:23 schreef Tijn het volgende:

[..]

Van mij mag je best met je oldtimer de weg op, maar ik had me niet gerealiseerd dat het al moeite kost om 90 te rijden.
Het kost geen moeite om met m'n kevertje 90 te rijden. Hij rijd max 130, dus met 100 cruizen is prima. Het kost wel meer moeite om op die snelheid te komen dan met een gemiddelde moderene auto, waarbij je met 1 aaitje aan het gas na 2 seconden al 20km/u harder rijd.

Er is prima mee mee te komen in het dagelijkse verkeer, 99% van de mensen houd er rekening mee/begrijpen het, maar sommige mensen hebben er totaal geen oogvoor. Dat probeerde ik te vertellen c_/

[ Bericht 3% gewijzigd door RaymondK op 01-06-2011 11:36:41 ]
pi_97576036
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:48 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Zeg dat niet te hard, tussen mijn km/u-teller en TomTom of GPS-tracker op m'n telefoon zit 1, hooguit 2 km/u verschil. :X
Dit inderdaad.

Mijn auto geeft bij 100 op de teller ook 100 aan op de GPS. Bij 200 op de teller wordt het 199 op de GPS.
Geen afwijking op mijn snelheidsmeter dus.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_97576126
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:24 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Het kost geen moeite om met m'n kevertje 90 te rijden. Hij rijd max 130, dus met 100 cruizen is prima. Het kost wel meer moeite om op die snelheid te komen dan met een gemiddelde moderene auto, waarbij je met 1 aaitje aan het gas na 2 seconden al 20km/u harder rijd.

Er is prima mee mee te komen in het dagelijkse verkeer, 99% van de mensen houd er rekening mee, maar sommige mensen hebben er totaal geen oogvoor. Dat probeerde ik te vertellen c_/
Sommige mensen hebben sowieso geen idee wat er om zich heen gebeurt.
pi_97576147
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:29 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Mijn auto geeft bij 100 op de teller ook 100 aan op de GPS. Bij 200 op de teller wordt het 199 op de GPS.
Geen afwijking op mijn snelheidsmeter dus.
Ik merkte dat mijn teller constant 2 kilometer afwijkt, dat was ook wat minder dan ik in eerste instantie dacht. Maar er zijn inderdaad auto's waar de afwijking behoorlijk is.
pi_97576260
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:33 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik merkte dat mijn teller constant 2 kilometer afwijkt, dat was ook wat minder dan ik in eerste instantie dacht. Maar er zijn inderdaad auto's waar de afwijking behoorlijk is.
Vroegere Punto zat rond de 3-4% en mijn eerste autootje (Starlet O+) zat rond de 6-7% afwijking.

Het monteren van een niet-originele bandenmaat kan ook veel schelen trouwens.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:41:57 #42
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97576441
130 km/u is echt grote onzin, en wel hierom:

- Meer ongelukken
- Meer geluidsoverlast
- Meer milieuvervuiling
- Hoger brandstofverbruik
- Minimale tijdswinst
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:43:26 #43
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97576503
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juni 2011 07:52 schreef Joene het volgende:
ik zie namelijk niet echt "meer" gevaar bij 130 dan bij 120 behalve de langere remweg , tuurlijk heb je een groter snelheids verschil met de "rechterrijstrook" maar nu reed iedereen toch ook al 130/140 op de wegen waar 120 is toegestaan.
Er is een verschil tussen doen en mogen. Nu gaat men 140/150 rijden waar je 130 km/u mag.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:45:09 #44
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97576570
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:12 schreef LaTiNo het volgende:
In Duitsland raast men met 200 langs vrachtwagens, heb je daar dan 140 verkeersdoden extra per jaar?
Duitsland is geen Nederland. De wegen zijn niet vergelijkbaar, de afstanden niet en de weggebruikers al zeker niet!

En volgens mij kom jij nooit in Duitsland, de snelle jongens rijden altijd uiterst links en de vrachtwagens uiterst rechts. Er zit dus minimaal één strook tussen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:48:13 #45
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97576689
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als 10kph niet boeit, dan ga jij toch lekker 110 rijden, en niet sneller, want het verschil met 120 is toch nihil.

Dat doe ik dan ook. Scheelt me flink in het brandstofverbruik en het scheelt me echt niets qua tijd. Ik lach de mensen soms ook wel uit als ik weer naast ze sta bij het verkeerslicht verderop :@
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:49:47 #46
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_97576748
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook. Scheelt me flink in het brandstofverbruik en het scheelt me echt niets qua tijd. Ik lach de mensen soms ook wel uit als ik weer naast ze sta bij het verkeerslicht verderop :@
Op welke weg waar je 120 mag heb je verkeerslichten dan?
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:50:15 #47
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_97576761
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:41 schreef leolinedance het volgende:
130 km/u is echt grote onzin, en wel hierom:

- Meer ongelukken
- Meer geluidsoverlast
- Meer milieuvervuiling
- Hoger brandstofverbruik
- Minimale tijdswinst
Allemaal onzin, want iedereen reed al 130. Het enige verschil is dat er nu minder boetes worden uitgeschreven.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_97576782
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen doen en mogen. Nu gaat men 140/150 rijden waar je 130 km/u mag.
Dit dus inderdaad. Daarom vind ik 130 ook onzin. Het is onveiliger en vrijwel geen tijdswinst.

Als veel mensen standaard tot zo'n 20 km/u te hard rijden dan is het dus aannemelijk dat een aantal mensen nu dus 150 km/u gaan rijden waar je 130 mag. Sterker nog, je kunt daar nu dus 180 km/u rijden zonder je rijbewijs kwijt te raken, voor de echte coureurs onder ons.

Ik zie het nu al gebeuren bij de A16 bij Breda. Veel mensen die nog 100 blijven rijden en niet altijd het snelheidsverschil goed inschatten, en auto's die met 150 km/u langs komen stuiven.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_97576956
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:50 schreef mstx het volgende:

[..]

Allemaal onzin, want iedereen reed al 130. Het enige verschil is dat er nu minder boetes worden uitgeschreven.
Alleen van de mensen die nu 130 rijden zullen er een hoop nu 140 gaan rijden. Dus zeker geen onzin. Op een stuk waar je nu 120 mag zet ik mijn cruisecontrol vaak al op de 132 ofzo, als ik dan dadelijk 130 zou mogen gaat de cc naar de 140/142.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:00:47 #50
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97577097
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:49 schreef Tijn het volgende:

[..]

Op welke weg waar je 120 mag heb je verkeerslichten dan?
Aan het eind van de snelweg, A18 bijvoorbeeld. En na het nemen van een uitrit. En als daar geen stoplichten staan moet je vaak wel weer wachten omdat je in de rij aan mag sluiten om voorrang te verlenen aan het kruisende verkeer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')