Tja en als het een keer voorkomt dat je aan het inhalen bent en er komt er eentje met 140 aanknallen dan wacht die maar even. Wat maakt jou het nou uit als diegene zit te schelden in zijn auto?quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:41 schreef silenthill het volgende:
Als ik inhaal met mijn oldtimer, dan doe ik dat pas, wanneer ik geen auto's achter me hinder.
En dan zorg ik ook dat ik snel kan inhalen.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Tja en als het een keer voorkomt dat je aan het inhalen bent en er komt er eentje met 140 aanknallen dan wacht die maar even. Wat maakt jou het nou uit als diegene zit te schelden in zijn auto?
Ik neem aan dat de meeste mensen wel snappen dat een oldtimer nou eenmaal niet zo heel hard gaat.
Daar is de verkeersmoraal dan wel weer wat anders, als je daar met 200 km/h aan komt, en even knippert met je lampen, gaan ze indien mogelijk aan de kant om je de ruimte te geven, in Nederland blijft men dan even links rijden om je een lesje te leren.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:12 schreef LaTiNo het volgende:
In Duitsland raast men met 200 langs vrachtwagens, heb je daar dan 140 verkeersdoden extra per jaar?
Dat rijmt niet met wat je daarna zegt:quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:34 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook wel, en daar doel ik ook niet op.
Als je je op zo'n manier in het verkeer begeeft dat anderen rekening met je moeten houden, ben je niet goed bezig.quote:Ik bedoel dat sommige mensen gewoon nauwelijks rekening met andere houden, en als d'r dan een tragere (oldtimer) tussen zit ze daar gewoon blind voor zijn.
Goed omdat je blijkbaar met oogkleppen opzit en alleen maar leest wat je wil lezen zal ik het nog een keer uitleggen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat rijmt niet met wat je daarna zegt:
[..]
Als je je op zo'n manier in het verkeer begeeft dat anderen rekening met je moeten houden, ben je niet goed bezig.
Gast, met jou valt toch helemaal niet te bomen zo.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:17 schreef Tijn het volgende:
Natuurlijk heb ik m'n rijbewijs wel en druk ik iemand die niet kan invoegen heus niet de vluchtstrook op. Maar ik vraag me wel af waarom je niet met een normale auto de snelweg op gaat, want als je moeite hebt om op te trekken tot 90 km/u (!) kun je imho toch niet echt fatsoenlijk deelnemen aan het verkeer.
90 is opzich wel snel genoeg om te kunnen invoegen. Mijn auto is ook niet de snelste, maar met 90 of 100 invoegen moet best lukkken.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:17 schreef Tijn het volgende:
Natuurlijk heb ik m'n rijbewijs wel en druk ik iemand die niet kan invoegen heus niet de vluchtstrook op. Maar ik vraag me wel af waarom je niet met een normale auto de snelweg op gaat, want als je moeite hebt om op te trekken tot 90 km/u (!) kun je imho toch niet echt fatsoenlijk deelnemen aan het verkeer.
Van mij mag je best met je oldtimer de weg op, maar ik had me niet gerealiseerd dat het al moeite kost om 90 te rijden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:20 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Gast, met jou valt toch helemaal niet te bomen zo.
Je gaat nou opeens aanhalen dat een oldtimer de weg niet meer op mag? Omdat i niet zo snel is als jouw nieuwe auto?
Het kost geen moeite om met m'n kevertje 90 te rijden. Hij rijd max 130, dus met 100 cruizen is prima. Het kost wel meer moeite om op die snelheid te komen dan met een gemiddelde moderene auto, waarbij je met 1 aaitje aan het gas na 2 seconden al 20km/u harder rijd.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Van mij mag je best met je oldtimer de weg op, maar ik had me niet gerealiseerd dat het al moeite kost om 90 te rijden.
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:48 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Zeg dat niet te hard, tussen mijn km/u-teller en TomTom of GPS-tracker op m'n telefoon zit 1, hooguit 2 km/u verschil.
Sommige mensen hebben sowieso geen idee wat er om zich heen gebeurt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:24 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Het kost geen moeite om met m'n kevertje 90 te rijden. Hij rijd max 130, dus met 100 cruizen is prima. Het kost wel meer moeite om op die snelheid te komen dan met een gemiddelde moderene auto, waarbij je met 1 aaitje aan het gas na 2 seconden al 20km/u harder rijd.
Er is prima mee mee te komen in het dagelijkse verkeer, 99% van de mensen houd er rekening mee, maar sommige mensen hebben er totaal geen oogvoor. Dat probeerde ik te vertellen![]()
Ik merkte dat mijn teller constant 2 kilometer afwijkt, dat was ook wat minder dan ik in eerste instantie dacht. Maar er zijn inderdaad auto's waar de afwijking behoorlijk is.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:29 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Mijn auto geeft bij 100 op de teller ook 100 aan op de GPS. Bij 200 op de teller wordt het 199 op de GPS.
Geen afwijking op mijn snelheidsmeter dus.
Vroegere Punto zat rond de 3-4% en mijn eerste autootje (Starletquote:Op woensdag 1 juni 2011 11:33 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik merkte dat mijn teller constant 2 kilometer afwijkt, dat was ook wat minder dan ik in eerste instantie dacht. Maar er zijn inderdaad auto's waar de afwijking behoorlijk is.
Er is een verschil tussen doen en mogen. Nu gaat men 140/150 rijden waar je 130 km/u mag.quote:Op woensdag 1 juni 2011 07:52 schreef Joene het volgende:
ik zie namelijk niet echt "meer" gevaar bij 130 dan bij 120 behalve de langere remweg , tuurlijk heb je een groter snelheids verschil met de "rechterrijstrook" maar nu reed iedereen toch ook al 130/140 op de wegen waar 120 is toegestaan.
Duitsland is geen Nederland. De wegen zijn niet vergelijkbaar, de afstanden niet en de weggebruikers al zeker niet!quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:12 schreef LaTiNo het volgende:
In Duitsland raast men met 200 langs vrachtwagens, heb je daar dan 140 verkeersdoden extra per jaar?
Dat doe ik dan ook. Scheelt me flink in het brandstofverbruik en het scheelt me echt niets qua tijd. Ik lach de mensen soms ook wel uit als ik weer naast ze sta bij het verkeerslicht verderopquote:Op woensdag 1 juni 2011 08:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als 10kph niet boeit, dan ga jij toch lekker 110 rijden, en niet sneller, want het verschil met 120 is toch nihil.
Op welke weg waar je 120 mag heb je verkeerslichten dan?quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook. Scheelt me flink in het brandstofverbruik en het scheelt me echt niets qua tijd. Ik lach de mensen soms ook wel uit als ik weer naast ze sta bij het verkeerslicht verderop
Allemaal onzin, want iedereen reed al 130. Het enige verschil is dat er nu minder boetes worden uitgeschreven.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:41 schreef leolinedance het volgende:
130 km/u is echt grote onzin, en wel hierom:
- Meer ongelukken
- Meer geluidsoverlast
- Meer milieuvervuiling
- Hoger brandstofverbruik
- Minimale tijdswinst
Dit dus inderdaad. Daarom vind ik 130 ook onzin. Het is onveiliger en vrijwel geen tijdswinst.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen doen en mogen. Nu gaat men 140/150 rijden waar je 130 km/u mag.
Alleen van de mensen die nu 130 rijden zullen er een hoop nu 140 gaan rijden. Dus zeker geen onzin. Op een stuk waar je nu 120 mag zet ik mijn cruisecontrol vaak al op de 132 ofzo, als ik dan dadelijk 130 zou mogen gaat de cc naar de 140/142.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:50 schreef mstx het volgende:
[..]
Allemaal onzin, want iedereen reed al 130. Het enige verschil is dat er nu minder boetes worden uitgeschreven.
Aan het eind van de snelweg, A18 bijvoorbeeld. En na het nemen van een uitrit. En als daar geen stoplichten staan moet je vaak wel weer wachten omdat je in de rij aan mag sluiten om voorrang te verlenen aan het kruisende verkeer.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op welke weg waar je 120 mag heb je verkeerslichten dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |