Ja.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 01:03 schreef eight het volgende:
[..]
Alle moslims over 1 kam scheren helpt juist het extremisme. Je stoot vreedzame moslims af waardoor de groep radicaliseerde moslims groeit.
Die groei is noodzakelijk voor de PVV, anders groeit de PVV ook niet meer.
Hoeft inderdaad niemand te doen.quote:Op zondag 5 juni 2011 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welkom in de wereld van FTS. Het is zijn doel om in onbegrijpelijke zinnen de PvdA aan de schandpaal te nagelen.
Logica is inderdaad niet je sterkste punt.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is slechts een logische conclusie van mijn kant
En lezen is blijkbaar niet jouw sterkste punt. Getuige de eerste post op deze pagina.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:58 schreef rootus het volgende:
[..]
Logica is inderdaad niet je sterkste punt.
(hoop ik)
Dat je dat niet herkent... het is hetzelfde fenomeen als pvda-achtigen die de pvv/nazi duitsland over de 'pro-pvv' argumenten draperen en nutteloos gaan verwijzen, vaak dan dus ook meteen inherent inhoudsloze kwantitatieve onzin verspreidende.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
Oke, en nu? Waarom hebben PVV'ers toch altijd de rare dwingende behoefte om de PvdA/Cohen erbij te slepen?
PVV topic = Moddergooien.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:32 schreef Dutchnative het volgende:
Zullen we het moddergooien laten voor wat het is?
'Terrorisme' in de zin van telkens van tactiek / argumenten / aanvalsmanieren wisselen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:05 schreef Bluesdude het volgende:
das weer een hele zwaar bash van jou ...
pot verwijt de ketel......
maar wie een politicus knettergek noemt is een 'terrorist' in jouw visie ?
Je was an het bashen en nu ben je aan het draaien : het was niet zo letterlijk bedoeld..quote:Op maandag 6 juni 2011 11:09 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
'Terrorisme' in de zin van telkens van tactiek / argumenten / aanvalsmanieren wisselen.
Zover ik weet is er geen proces bezig Wilders gedwongen in een psychiatrische inrichting op te sluiten. Het is ook niet de bedoeling van die advocaat. (maar het basht wel lekker voor jou, natuurlijk) Zijn verhaal op dit punt over het gebrek aan inlevingsvermogen van W vind ik niet sterk.... maar de advocaat van Wilders had ook een slapgemauw over wraking en etentje....... Allemaal niet terzake, veel kosten voor de staat, veel vertraging.quote:Als ze wilders niet voor gedwongen opname kunnen veroordelen,
Nou dan..... er valt niks te klagen hierover door jou... Juich en wees blij.... toch ?quote:Op die manier helpen ze ook en onbedoeld met het in stand houden van de zetels der PVV.
We hadden (van links tot rechts) wellicht veel meer te juichen gehad als de mensen sinds de oprichting van de SP hen eens 1 a 2 maal de kans gaven mee te regeren in de jaren '70/'80.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:23 schreef Bluesdude het volgende:
Nou dan..... er valt niks te klagen hierover door jou... Juich en wees blij.... toch ?
De Koran, is net zoals de Bijbel, vrij open voor interpretatie. Er zijn zaken waar de meeste moslims (maar ook niet alle) zich aan houden, zoals de Ramadan, het Offerfeest, etc, maar ook veel zaken waar ze niets mee doen, zoals het stenigen van een vrouw als ze ontmaagd is voor het huwelijk. (Iets was ook in de Bijbel staat trouwens, maar dan voor overspel).quote:Op zondag 5 juni 2011 15:13 schreef rootus het volgende:
Even resumeren:
Het probleem is dat we het er niet over eens zijn dat de koran onder de heilige boeken een speciale positie inneemt.
Zo stranden we in een welles nietes.
Ik zeg: De koran moet door de moslim letterlijk genomen worden en de rest hier, corrigeer me als het niet zo is, vindt dat de koran net zoals de bijbel gewoon een boek is dat je in principe kan interpreteren naar gelang de de maatschappij waarin in geleefd wordt.
Of iets van die strekking. (alle hulp is welkom)
Als jullie gelijk hebben is de PVV geheel verkeerd bezig en kunnen ze hun activiteiten beter ombuigen naar een meer productieve.
Neemt de koran wel een speciale positie in dan heeft de PVV gelijk als ze zeggen dat de Islam een gevaarlijke godsdienst/doctrine is. Vergelijkbaar met fascisme.
Dat wilde ik eigenlijk bewaren als 2e discussie.quote:Op maandag 6 juni 2011 19:54 schreef maartena het volgende:
[..]
2)
De Koran, is net zoals de Bijbel, vrij open voor interpretatie. Er zijn zaken waar de meeste moslims (maar ook niet alle) zich aan houden, zoals de Ramadan, het Offerfeest, etc, maar ook veel zaken waar ze niets mee doen, zoals het stenigen van een vrouw als ze ontmaagd is voor het huwelijk. (Iets was ook in de Bijbel staat trouwens, maar dan voor overspel).\
Ben ik met je eens.quote:Op maandag 6 juni 2011 19:54 schreef maartena het volgende:
Wat wil de PVV precies bereiken met een Koran verbod is niet echt duidelijk..... het lost namelijk niets op. Het veroorzaakt alleen maar meer problemen.
van welke kansel schreeuwt iemand dat dan ?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:38 schreef rootus het volgende:
Maar wat wil jij dan?
Gewoon toekijken en je schouders ophalen als van het kansel geschreeuwd wordt dat alle homo's van het dak gegooid moeten worden?
Het antwoord op je eerste vraag is "ja".quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:28 schreef rootus het volgende:
[..]
Dat wilde ik eigenlijk bewaren als 2e discussie.
De 1e discussie moet zijn:
1)
Eerst moeten we weten dat indien moslims hun koran letterlijk moeten nemen en geloven dit boek een gevaar is.
Vraag:
Staan in de koran genoeg sura's die gevaarlijk zijn indien ze zonder pardon worden toegepast en de koran boven de (door de mens gemaakte) wet staat.
Dit moeten we namelijk eerst weten anders is de 2e discussie namelijk overbodig.
Het antwoord daarop is simpel: In Nederland staat geen enkel geschrift uit een heilig boek, Koran, Bijbel, of Tora boven de wet. Punt uit.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:28 schreef rootus het volgende:
[..]
Dat wilde ik eigenlijk bewaren als 2e discussie.
De 1e discussie moet zijn:
1)
Eerst moeten we weten dat indien moslims hun koran letterlijk moeten nemen en geloven dit boek een gevaar is.
Vraag:
Staan in de koran genoeg sura's die gevaarlijk zijn indien ze zonder pardon worden toegepast en de koran boven de (door de mens gemaakte) wet staat.
Dit moeten we namelijk eerst weten anders is de 2e discussie namelijk overbodig.
Als ik dat als ras-Nederlander zeg, dan zal ik wellicht vreemd worden aangekeken, en ik zal door het grootste deel van het Nederlandse volk worden bestempeld als een "achterlijke homohater", maar ik maak dan toch gebruik van mijn vrijheid van meningsuiting. Het zou goed kunnen dat ik opgepakt wordt voor discriminatie, en als zodanig gestraft worden.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:38 schreef rootus het volgende:
Maar wat wil jij dan?
Gewoon toekijken en je schouders ophalen als van het kansel geschreeuwd wordt dat alle homo's van het dak gegooid moeten worden?
Maar wie schreeuwde dat dan in Nederland... waar en wanneer ?quote:Op woensdag 8 juni 2011 01:37 schreef maartena het volgende:
dat die Imam die dat schreeuwt, nog steeds geloofd dat homo's van het dak gepleurd moeten worden.
http://www.krapuul.nl/nie(...)ak-gooien-hirsi-ali/quote:Op woensdag 8 juni 2011 01:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar wie schreeuwde dat dan in Nederland... waar en wanneer ?
Zover ik weet is dat nooit gebeurd..
Ik herinner me wel een nationale hysterie dat iemand zoiets in een boekje had geschreven en dat boekje kon je in een moskee kopen.
Heel Nederland was daar opgefokt over.....
Maar wat was dat nou ?
Iemand schreef een boekje waarin hij vertelde dat 1300 jaar een of andere schriftgeleerd zoiets riep... het woord dak of flat werd niet gebruikt...
De schrijver schreef niet dat dit een juist plan was ofzo...
Zo eng is Nederland soms....
Wettelijk gezien wel ja.quote:Op woensdag 8 juni 2011 01:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Het antwoord daarop is simpel: In Nederland staat geen enkel geschrift uit een heilig boek, Koran, Bijbel, of Tora boven de wet. Punt uit.
Is iedereen het er met Kees22 eens dat bovenstaande vraag JA is?quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het antwoord op je eerste vraag is "ja".
Maar mijn vraag is dan meteen: "Nou en?" Want in de thora staan nog veel gevaarlijker verzen en zelfs in het Nieuwe Testament staan, met name in de brieven van Paulus, ook even gevaalrijke verzen.
Dus dat de islam ook maar een fractie gevaarlijker zou zijn dan het jodendom of het christendom, is niet hard te maken op basis van de strikte interpretatie van de boeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |