Er wordt door sommigen deskundige beweerd dat alcohol (nog) schadelijker is dan drugs.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:01 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Alcohol kan zeer nasty zijn. Er gaan veel meer mensen - en indirect hele gezinnen - kapot aan drank dan aan rotzooi als cocaine, heroine etc. Alcohol is sociaal geaccepteerd en doorgaans weet de mens het aardig in de hand te houden, maar er bestaat geen twijfel over dat alcohol een harddrug is.
Je kunt prima verbieden om drugs te gebruiken in het openbaar, zonder een algeheel verbod te handhaven.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Exact, en wat houdt die mensen tegen als het legaal geworden is?
Ik zou persoonlijk iemand nog voor z'n bek slaan als ik met m'n kinderen op een terras zat en hij ging daar even een naald heroïne in z'n arm zetten of crack roken. Maar hè, ik ben dan ook geen libertarier waar alles van mag.
Tja, ik twijfel over de (positieve) maatschappelijke gevolgen van legalisering.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Je kunt prima verbieden om drugs te gebruiken in het openbaar, zonder een algeheel verbod te handhaven.
Ik weet niet hoe het in verhouding staat tot bepaalde drugs, maar overmatig alcoholgebruik is absoluut niet gezond voor ons brein bijv. Zeker niet voor jongeren wiens brein nog volop in ontwikkeling is. Ik heb mij vanaf mijn 15e tot 19e meerdere malen per week lam gezopen - en veel plezier gehad -, maar ik weet zeker dat het ongezond is.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er wordt door sommigen deskundige beweerd dat alcohol (nog) schadelijker is dan drugs.
Ik begrijp niet dat ouders hun kinderen jonger dan 18 jaar laten drinken.......Maar ja, ga er maar eens aanstaan.
Het is lastig te voorspellen, omdat een dergelijk scenario historisch uniek zou zijn. Sowieso is het in een dergelijk geval verstandig niet zeven stappen tegelijk te zetten, en bij elke drug uitgebreid na te gaan wat de potentiele schade is, en welke veranderingen legalisering te weeg zou kunnen brengen.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Tja, ik twijfel over de (positieve) maatschappelijke gevolgen van legalisering.
Ik snap dat dit voor jou een argument tegen legalisering van drugs is, maar je vervolgens de maatschappelijke gevolgen van alcoholmisbruik wél op de koop toe neemt.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Tja, ik twijfel over de (positieve) maatschappelijke gevolgen van legalisering.
Helemaal.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:13 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in verhouding staat tot bepaalde drugs, maar overmatig alcoholgebruik is absoluut niet gezond voor ons brein bijv. Zeker niet voor jongeren wiens brein nog volop in ontwikkeling is. Ik heb mij vanaf mijn 15e tot 19e meerdere malen per week lam gezopen - en veel plezier gehad -, maar ik weet zeker dat het ongezond is.
Schijnbaar wel, maar wat wil je dat ik er mee doe?quote:Op maandag 30 mei 2011 12:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik snap dat dit voor jou een argument tegen legalisering van drugs is, maar je vervolgens de maatschappelijke gevolgen van alcoholmisbruik wél op de koop toe neemt.
Als het je gaat om de vermindering van negatieve maatschappelijke gevolgen van het gebruik van bepaalde middelen, dan zou je alcohol ook per direct moeten verbieden. Elke week verkeersdoden, talloze vechtpartijen en vernielingen, huiselijk geweld en ga zo maar door. Allemaal tengevolge van alcohol, maar dat is schijnbaar normaal.
Je hoeft er niets mee te doen, maar ik vind het zo enorm dubbelzinnig om over de maatschappelijk negatieve gevolgen te beginnen terwijl je precies hetzelfde in een andere situatie op de koop toe neemt.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Schijnbaar wel, maar wat wil je dat ik er mee doe?
Consequent zijn en je ook tegen alcohol keren in je tirades tegen drugs. Maar dat doe je niet omdat je zelf drinkt, en dus je eigen genot zou inperken.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Schijnbaar wel, maar wat wil je dat ik er mee doe?
Omdat ik al eerder zei dat ik persoonlijk in deze afweging alcohol buiten beschouwing laat. Ja dat klopt wellicht niet, en ja er is genoeg ellende m.b.t. alcohol, maar ik vind dat er een enorm verschil zit tussen een heroinespuit in je aderen of een glas bier.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je hoeft er niets mee te doen, maar ik vind het zo enorm dubbelzinnig om over de maatschappelijk negatieve gevolgen te beginnen terwijl je precies hetzelfde in een andere situatie op de koop toe neemt.
Mischien heeft de Islam toch gelijk en is hun cultuur verheven boven onze beschaving.
Als ik me niet vergis, is ons brein pas volgroeid als we 23/24 zijn. In principe zijn wij ons brein en alcoholmisbruik kan ons brein gewoon 'kapot' maken. Er zijn zeer pijnlijke scans van jonge alcoholisten die ten opzichte van hun "normale" leeftijdsgenoten een stuk kleiner brein hebben. Om nog maar te zwijgen over de gevolgen op lange termijn en een vreselijke aandoening als het syndroom van Korsakov.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik roep dat ook steeds weer.....zeker tegen mensen die beneden de 18 zijn....Niet doen!
Toegeven, betuttelend, maar velen beseffen niet dat hun brein beschadigd wordt en nooit meer zal herstellen...
Dutchnative, als je dit leest
Ach, wat is de definitie alcoholist, volgens sommige sites ben ik ook alcoholist of risicovol gebruiker.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:24 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis, is ons brein pas volgroeid als we 23/24 zijn. In principe zijn wij ons brein en alcoholmisbruik kan ons brein gewoon 'kapot' maken. Er zijn zeer pijnlijke scans van jonge alcoholisten die ten opzichte van hun "normale" leeftijdsgenoten een stuk kleiner brein hebben. Om nog maar te zwijgen over de gevolgen op lange termijn en een vreselijke aandoening als het syndroom van Korsakov.
Ik vind de gangbare definitie(s) ook wat truttig, maar dergelijke onderzoeken zijn er niet op gebaseerd dat de ene groep 21 biertjes per week drinkt - en alcoholist zou zijn - en de andere groep 19 biertjes per week drinkt en normaal zou zijn. Het uitgangspunt is dat structureel alcoholsmisbruik schadelijk is voor ons brein. Ik denk niet dat daar enige twijfel over kan bestaan?quote:Op maandag 30 mei 2011 12:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach, wat is de definitie alcoholist, volgens sommige sites ben ik ook alcoholist.
W/e.
Oh in dat geval ben ik net geen alcoholist, altijd handig.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:29 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ik vind de gangbare definitie(s) ook wat truttig, maar dergelijke onderzoeken zijn er niet op gebaseerd dat de ene groep 21 biertjes per week drinkt - en alcoholist zou zijn - en de andere groep 19 biertjes per week drinkt en normaal zou zijn. Het uitgangspunt is dat structureel alcoholsmisbruik schadelijk is voor ons brein. Ik denk niet dat daar enige twijfel over kan bestaan?
Noooooo not buttplugs.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:24 schreef 3-voud het volgende:
Van mij mogen ze beide verbieden. Hell, alle genotsmiddelen zover ik weet. Dus ook vibrators en buttplugs.
Que?quote:
Eigen genot eerst!quote:Op maandag 30 mei 2011 12:20 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Consequent zijn en je ook tegen alcohol keren in je tirades tegen drugs. Maar dat doe je niet omdat je zelf drinkt, en dus je eigen genot zou inperken.
Oeh, 512 mb is inderdaad op het randje.quote:
Ik zal eens kijken. Dank voor de tipquote:Op maandag 30 mei 2011 13:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oeh, 512 mb is inderdaad op het randje.
Als je echt zin hebt in uitdaging, dan is Arch Linux ook wel een aanrader
Kun je voor een paar knaken en een bos wortels niet een iets wat betere compjoeter kopen?quote:
Ik ben voornamelijk benieuwd wat een legalisering op internationaal vlak teweeg brengt.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is lastig te voorspellen, omdat een dergelijk scenario historisch uniek zou zijn. Sowieso is het in een dergelijk geval verstandig niet zeven stappen tegelijk te zetten, en bij elke drug uitgebreid na te gaan wat de potentiele schade is, en welke veranderingen legalisering te weeg zou kunnen brengen.
We zullen wel een internationale paria worden. Iemand als Chirac noemde ons een x aantal jaar geleden al een 'narco-staat'.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:44 schreef waht het volgende:
[..]
Ik ben voornamelijk benieuwd wat een legalisering op internationaal vlak teweeg brengt.
Nederland is wellicht niet het ideale land om cocaïne te produceren maar andere drugs kunnen we prima maken. Als die productie legaal wordt trek je dus producenten aan. Hoe gaan onze buurlanden dan om met de kennis dat net over de grens tonnen drugs worden geproduceerd? Als zij zelf een verbod willen handhaven, wat hun goed recht is, zullen ze de controle aan de grens sterk opschroeven. En dat is slechts één voorbeeld van wat zou kunnen gebeuren
Ja ik snap de hele ophemeling van drugsgebruik niet, en ik moet zeggen dat van de mensen die ik spreek Fok bijna haaks staat op m'n omgeving. Hier bejubelt iedereen drugs maar in andere sociale kringen is iedereen voor streng(er) beleid.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dan houd je heel erg PvdA-achtig je oogkleppen op. Chapeau Voorschrift.
Dat heb ik ook wel eens. Voornamelijk tijdens discussies met Papierversnipperaar.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ik snap de hele ophemeling van drugsgebruik niet, en ik moet zeggen dat van de mensen die ik spreek Fok bijna haaks staat op m'n omgeving. Hier bejubelt iedereen drugs maar in andere sociale kringen is iedereen voor streng(er) beleid.
Ik heb vaak het idee alsof ik hier in een online coffeeshop zit.
Zeker in een douane-unie is dat een reeel probleem, inderdaad.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:44 schreef waht het volgende:
[..]
Ik ben voornamelijk benieuwd wat een legalisering op internationaal vlak teweeg brengt.
Nederland is wellicht niet het ideale land om cocaïne te produceren maar andere drugs kunnen we prima maken. Als die productie legaal wordt trek je dus producenten aan. Hoe gaan onze buurlanden dan om met de kennis dat net over de grens tonnen drugs worden geproduceerd? Als zij zelf een verbod willen handhaven, wat hun goed recht is, zullen ze de controle aan de grens sterk opschroeven. En dat is slechts één voorbeeld van wat zou kunnen gebeuren
Ophemeling van drugs? Legalisering kent gewoon een aantal zeer prettige bijkomstigheden. Zo is de overheid minder kwijt aan criminaliteitsbestrijding, kan de kwaliteit van drugs worden gecontroleerd waardoor het risico op ongelukken kleiner wordt en levert het extra centen op voor de staat.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ik snap de hele ophemeling van drugsgebruik niet, en ik moet zeggen dat van de mensen die ik spreek Fok bijna haaks staat op m'n omgeving. Hier bejubelt iedereen drugs maar in andere sociale kringen is iedereen voor streng(er) beleid.
Als je van een uitdaging houdt wel. Als je Linux op de je desktop wil neem je Linux Mint, vaarvan de nieuwe release 'Katya' net uit is.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als je echt zin hebt in uitdaging, dan is Arch Linux ook wel een aanrader
Je weet dat iedereen tegenwoordig alles betaald met Bitcoins?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Kun je voor een paar knaken en een bos wortels niet een iets wat betere compjoeter kopen?
Ik in Nederland ook nog niet, voel er totaal geen behoefte voor eigenlijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:55 schreef waht het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel eens. Voornamelijk tijdens discussies met Papierversnipperaar.
Heb zelf nog nooit illegale drugs aangeraakt, m'n omgeving is er ook vrij schoon van. Dus.
Als enige landje ter wereld van de bijna 200 naties zijn wij degenen die iets willen veranderen, en de rest is allemaal kortzichtig? Kom op Koos, je weet ook wel beter.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ophemeling van drugs? Legalisering kent gewoon een aantal zeer prettige bijkomstigheden. Zo is de overheid minder kwijt aan criminaliteitsbestrijding, kan de kwaliteit van drugs worden gecontroleerd waardoor het risico op ongelukken kleiner wordt en levert het extra centen op voor de staat.
Alleen dat internationale aanzien. Dat is wellicht zorgwekkend. Het is dan ook jammer dat het buitenland zo kortzichtig is.
Linux Mint is mij te bloated, ook vind ik het niet het beste stukje techniek.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als je van een uitdaging houdt wel. Als je Linux op de je desktop wil neem je Linux Mint, vaarvan de nieuwe release 'Katya' net uit is.
Je ziet het echt verkeerd, ik hemel drugsgebruik helemaal niet op. Sterker nog, er zitten veel schadelijke drugs bij zoals cocaïne, heroïne, amfetamine, cannabis en alcohol. Het punt is dat je een realistisch beleid moet maken over hoe je met drugs omgaat. En als iets niet blijkt te werken, dan is het wel een oorlog op drugs.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet echt een argument heh. De meeste mensen lossen het op een bepaalde manier op, dus is dat de beste manier.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als enige landje ter wereld van de bijna 200 naties zijn wij degenen die iets willen veranderen, en de rest is allemaal kortzichtig? Kom op Koos, je weet ook wel beter.
16 miljoen verlichten op deze planeet, de rest is achterlijk.
Ik zeg niet dat hun manier de beste is, ik zeg enkel dat 't stupide is om iedereen achterlijk te noemen die het niet zo doet.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet echt een argument heh. De meeste mensen lossen het op een bepaalde manier op, dus is dat de beste manier.
Niet of je netwerk werkt heh, maar of je op het internet kan komen. Het is misschien heel stijlvol, maar het werkt prima.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Linux Mint is mij te bloated, ook vind ik het niet het beste stukje techniek.
Kom op, pingen naar google.com om te kijken of je internet werkt
Desalniettemin vind ik het vreemd dat de enige oplossing naast oorlog volledige vrijstelling is.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:04 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je ziet het echt verkeerd, ik hemel drugsgebruik helemaal niet op. Sterker nog, er zitten veel schadelijke drugs bij zoals cocaïne, heroïne, amfetamine, cannabis en alcohol. Het punt is dat je een realistisch beleid moet maken over hoe je met drugs omgaat. En als iets niet blijkt te werken, dan is het wel een oorlog op drugs.
Inderdaad, dat is een probleem. Maar zoiets vind ik totaal geen principieel argument. Dus omdat de rest van de wereld tegen is, moeten wij dat ook maar zijn? Ja, zo verandert er inderdaad niets.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alleen dat internationale aanzien. Dat is wellicht zorgwekkend. Het is dan ook jammer dat het buitenland zo kortzichtig is.
Zo zijn er wel meer dingen. Ik wil gewoon de touwtjes in handen hebbenquote:Op maandag 30 mei 2011 14:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niet of je netwerk werkt heh, maar of je op het internet kan komen. Het is misschien heel stijlvol, maar het werkt prima.
Alleen snap ik hun standaard policy van elke 15 minuten checken voor updates niet zo. Ietwat overdreven veel.
Ok, maar zelfs al ben je het niet met de Nederlandse manier eens, zijn er nogal wat landen die er niet heel intelligentie/bizar strenge regels op nahouden voor het bezit van een plantje.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hun manier de beste is, ik zeg enkel dat 't stupide is om iedereen achterlijk te noemen die het niet zo doet.
Ja plaats nog maar meer woorden in m'n mond.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:06 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is een probleem. Maar zoiets vind ik totaal geen principieel argument. Dus omdat de rest van de wereld tegen is, moeten wij dat ook maar zijn? Ja, zo verandert er inderdaad niets.
Tja, ik zeg ook nergens dat dat juist is.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ok, maar zelfs al ben je het niet met de Nederlandse manier eens, zijn er nogal wat landen die er niet heel intelligentie/bizar strenge regels op nahouden voor het bezit van een plantje.
Maar in het buitenland heb je wel alles uitgeprobeerd?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik in Nederland ook nog niet, voel er totaal geen behoefte voor eigenlijk.
We moeten niet principieel doen als dat ons eigen belang schaadt. Dan maar geen legalisering, er zijn veel belangrijker zaken.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:06 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is een probleem. Maar zoiets vind ik totaal geen principieel argument. Dus omdat de rest van de wereld tegen is, moeten wij dat ook maar zijn? Ja, zo verandert er inderdaad niets.
Nou ja, regulering is wel iets anders dan legalisatie. Bij het gedogen (tussenoplossing) blijft alles technisch gezien illegaal en val je tussen wal en schip.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Desalniettemin vind ik het vreemd dat de enige oplossing naast oorlog volledige vrijstelling is.
Kwestie van eenmalig instellen. Ik heb de tijd van elke avond configbestandjes editen wel een beetje gehad.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zo zijn er wel meer dingen. Ik wil gewoon de touwtjes in handen hebben
Zo zie je maar weer de gevolgen van het gebrek aan een gedoogbeleid.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar in het buitenland heb je wel alles uitgeprobeerd?
Ik plaats geen woorden in je mond, maar ik heb gewoon een tegenargument op een (in mijn ogen ongegronde) stellingname. Die hoeft niet per se van jou te zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja plaats nog maar meer woorden in m'n mond.
Nee, weggegooid of doorgespoeld, maar heb 't wel aangeraakt.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar in het buitenland heb je wel alles uitgeprobeerd?
Ik denk dat de Amerika veel heeft aan een gedoogbeleid als de onze. Het is ongelofelijk hoeveel ze zichzelf belasten door iedereen die wat wiet heeft als keiharde crimineel te behandelen (wat ze uiteindelijk ook worden na een veel te lange tijd in een belabberde gevangenis).quote:Op maandag 30 mei 2011 14:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ok, maar zelfs al ben je het niet met de Nederlandse manier eens, zijn er nogal wat landen die er niet heel intelligentie/bizar strenge regels op nahouden voor het bezit van een plantje.
Wat een perfecte positie is zo blijkt.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:09 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nou ja, regulering is wel iets anders dan legalisatie. Bij het gedogen (tussenoplossing) blijft alles technisch gezien illegaal en val je tussen wal en schip.
Ik heb niks geprobeerd.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer de gevolgen van het gebrek aan een gedoogbeleid.
Voor mij draait politiek bedrijven nog altijd om het verwerkelijken van idealen i.p.v. het in een goed boekje komen bij bepaalde mensen. En ja, dat mag je idealistisch en naïef noemen. Ik hou er niet van om mezelf aan de norm te houden puur omdat de norm er is.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:09 schreef waht het volgende:
[..]
We moeten niet principieel doen als dat ons eigen belang schaadt. Dan maar geen legalisering, er zijn veel belangrijker zaken.
Wut?quote:
Dat staat anders haaks op je mensenrechten standpunt van eergister.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:15 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Voor mij draait politiek bedrijven nog altijd om het verwerkelijken van idealen i.p.v. het in een goed boekje komen bij bepaalde mensen. En ja, dat mag je idealistisch en naïef noemen. Ik hou er niet van om mezelf aan de norm te houden puur omdat de norm er is.
Praktisch gezien levert het nogal wat problemen op wanneer Nederlandse burgers in staatswinkels zeg maar 100 gram cocaine, van een goede kwaliteit, kunnen kopen tegen zeg maar 500 euro. Dan creeer je de facto een enorme parallelhandel naar het buitenland toe.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:06 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De grens met Mexico is nu al een oorlogsgebied.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:12 schreef waht het volgende:
Ze kunnen hun middelen dan veel beter richten op de harde drugs.
Nope, heb me niet gewaagd aan dergelijke dingen, wat ik heb gekregen ging meteen de afvoer in.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
What happens abroad, stays abroad, or what?
Dat klopt, maar dat zou een argument vormen waarom zij ook juist de alle vormen van drugs moeten reguleren. De nadelen van ons gedoogbeleid (drugstoerisme) komen juist door het repressieve drugsbeleid dat in anderen landen wordt gevoerd.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:16 schreef Morendo het volgende:
[..]
Praktisch gezien levert het nogal wat problemen op wanneer Nederlandse burgers in staatswinkels zeg maar 100 gram cocaine, van een goede kwaliteit, kunnen kopen tegen zeg maar 500 euro. Dan creeer je de facto een enorme parallelhandel naar het buitenland toe.
Dan dwing je miljoenen mensen het Nederlandse standpunt over te nemen, alleen omdat die malle liberale Nederlandse denkers de gevolgen van hun eigen beleid maar "andermans probleem" vinden, lijkt me niet verstandig.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat zou een argument vormen waarom zij ook juist de alle vormen van drugs moeten reguleren. De nadelen van ons gedoogbeleid (drugstoerisme) komen juist door het repressieve drugsbeleid dat in anderen landen wordt gevoerd.
Dan hebben we mooi werk gevonden voor de 6.000 militairen die ontslagen worden, gewoon bij de "Staatsgrensverdediging" met die jongens.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:16 schreef Morendo het volgende:
[..]
Praktisch gezien levert het nogal wat problemen op wanneer Nederlandse burgers in staatswinkels zeg maar 100 gram cocaine, van een goede kwaliteit, kunnen kopen tegen zeg maar 500 euro. Dan creeer je de facto een enorme parallelhandel naar het buitenland toe.
Dat had ik waarschijnlijk ook zo gedaan, niets mis mee hoor.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nope, heb me niet gewaagd aan dergelijke dingen, wat ik heb gekregen ging meteen de afvoer in.
Al die kosten en moeite om een paar drugsgebruikers het te laten kopen in een winkel?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan hebben we mooi werk gevonden voor de 6.000 militairen die ontslagen worden, gewoon bij de "Staatsgrensverdediging" met die jongens.
Alsof er nu geen drugshandel is, Nederland is nu al de grootste doorvoerhaven voor drugs in Europa. Defacto zou er dus niets veranderen, behalve dan dat wij Nederlanders er in dat geval legaal veel geld mee kunnen verdienen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan dwing je miljoenen mensen het Nederlandse standpunt over te nemen, alleen omdat die malle liberale Nederlandse denkers de gevolgen van hun eigen beleid maar "andermans probleem" vinden, lijkt me niet verstandig.
Integendeel.
Gemakkelijk op te lossen door als Amerikaanse overheid drugs te gaan produceren.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
De grens met Mexico is nu al een oorlogsgebied.
Het is een miljardenhandel, hef daar maar eens BTW en accijns over, dan sleep je de bezuinigingen bij defensie zonder probleem binnen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Al die kosten en moeite om een paar drugsgebruikers het te laten kopen in een winkel?
No thx.
Ik denk dat wanneer onze buurlanden ons "afsluiten" dat geld op andere vlakken wel weer verdampt.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alsof er nu geen drugshandel is, Nederland is nu al de grootste doorvoerhaven voor drugs in Europa. Defacto zou er dus niets veranderen, behalve dan dat wij Nederlanders er in dat geval legaal veel geld mee kunnen verdienen.
En geld gaat immers boven principe's, dus dan is het ok.
Tsja, wij kunnen alleen beleid maken voor Nederland, niet voor de ganse wereld. Door als enige land harddrugs aan te bieden tegen een lage prijs en van gegarandeerde kwaliteit zul je automatisch een enorme, internationale, zwarte markt in het leven roepen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat zou een argument vormen waarom zij ook juist de alle vormen van drugs moeten reguleren. De nadelen van ons gedoogbeleid (drugstoerisme) komen juist door het repressieve drugsbeleid dat in anderen landen wordt gevoerd.
Tja, ik zie niks in een drugsland waar defensie grenspersoneel moet worden, waar buurlanden alles blokkeren en waar we politiek ingesloten zitten, puur omdat Jan Kees een lijn moet snorren.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is een miljardenhandel, hef daar maar eens BTW en accijns over, dan sleep je de bezuinigingen bij defensie zonder probleem binnen.
Dat doen ze niet, er zullen slechts grenscontrole's komen. Das alleen maar goed, dan blijven alle door Roemenen gestolen huisraad en door Polen gestolen auto's ook nog eens binnen de grenzen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer onze buurlanden ons "afsluiten" dat geld op andere vlakken wel weer verdampt.
quote:Op maandag 30 mei 2011 14:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat doen ze niet, er zullen slechts grenscontrole's komen. Das alleen maar goed, dan blijven alle door Roemenen gestolen huisraad en door Polen gestolen auto's ook nog eens binnen de grenzen.
Dus bespaar je in feite dubbel op criminaliteit, zowel de drugscriminaliteit als de criminaliteit veroorzaakt door Oost-Europeanen zal afnemen.
Door drugs toegangkelijker te maken wordt Nederland schatrijk, en we hebben toch iets nodig als het aardgas in Groningen op is.
Door het kortzichtige (conservatieve) standpunt in het buitenland 'dwingt' het buitenland er ons toe om onze burgers het recht op een eigen roes te blijven criminaliseren.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan dwing je miljoenen mensen het Nederlandse standpunt over te nemen, alleen omdat die malle liberale Nederlandse denkers de gevolgen van hun eigen beleid maar "andermans probleem" vinden, lijkt me niet verstandig.
Integendeel.
U doelt op Jan Kees de Jager?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Tja, ik zie niks in een drugsland waar defensie grenspersoneel moet worden, waar buurlanden alles blokkeren en waar we politiek ingesloten zitten, puur omdat Jan Kees een lijn moet snorren.
Nee, ik ben van mening dat het zo simpel ligt.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik denk toch dat het aardig wat gecompliceerder ligt dan dat.
Ja dan houdt het hier op voor mij, ik ben inderdaad geen liberaal op dit punt. Normen en waarden en het gezin zijn de hoeksteen van de samenleving, drugs dient enkel als afbreekpunt hiervan en dient bestreden te worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:26 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Door het kortzichtige (conservatieve) standpunt in het buitenland 'dwingt' het buitenland er ons toe om onze burgers het recht op een eigen roes te blijven criminaliseren.
Er zit altijd een bepaalde mate van 'dwang' aan iemands ideeën; anders hadden we nu ook geen discussie. Ik vind mijn mening beter, jij de jouwe, het resultaat is een discussie. Ik denk namelijk dat de volksgezondheid een waarde is die overal op de wereld nagestreefd zou moeten worden, net als de waardering van het individuele mensenleven (dat verankerd wordt in de universele rechten van de mens).
Vind ik echt veel te gemakzuchtig. Puur hypothetisch: stel je voor dat de rest van de wereld plots alcohol zou verbieden, zouden we daar dan mee in moeten stemmen puur omdat de rest dat nu eenmaal is gaan vinden? Nee, dan sta ik gewoon voor mijn ideaal en dat is dat elk mens het recht heeft op een eigen roes.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tsja, wij kunnen alleen beleid maken voor Nederland, niet voor de ganse wereld. Door als enige land harddrugs aan te bieden tegen een lage prijs en van gegarandeerde kwaliteit zul je automatisch een enorme, internationale, zwarte markt in het leven roepen.
Dus daarom moet je het niet doen.
En de eerste stap daartoe is die optie (regulering van alle drugs) te gaan opperen. Denk je dat Europa vanuit zichzelf ineens iets goed gaat vinden?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:29 schreef Morendo het volgende:
Als je het Europees kunt regelen, dan ben ik zeker voor legalisatie.
Ik vind jouw reactie juist veel te gemakzuchtig. Het is voor mij ook geen principezaak. Ik denk dat samen legaliseren met een aantal andere landen goed zou zijn, maar zou het onverstandig vinden om het als enige te doen, enkel uit praktische overwegingen.quote:
Ik weet zelf ook donders goed dat het in onze huidige situatie helemaal niet kan. Daarvoor staan enorm veel obstakels in de weg, dat ziet iedereen. Mijn punt was eerder dat ik het nogal slap vind om maar niet een bepaald ideaal te hebben puur omdat dat ideaal nu eenmaal niet zo populair is (maar wel goede argumenten voor te geven zijn in zichzelf).quote:Op maandag 30 mei 2011 14:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik vind jouw reactie juist veel te gemakzuchtig. Het is voor mij ook geen principezaak. Ik denk dat samen legaliseren met een aantal andere landen goed zou zijn, maar zou het onverstandig vinden om het als enige te doen, enkel uit praktische overwegingen.
Hoe je het ook went of keert, de gevolgen hebben een enorme aanzuigende werking.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:37 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vind ik echt veel te gemakzuchtig. Puur hypothetisch: stel je voor dat de rest van de wereld plots alcohol zou verbieden, zouden we daar dan mee in moeten stemmen puur omdat de rest dat nu eenmaal is gaan vinden? Nee, dan sta ik gewoon voor mijn ideaal en dat is dat elk mens het recht heeft op een eigen roes.
Nog iets: liberaal zijn draait ook om het respect dat we kunnen hebben dat we het oneens zijn met elkaar. Dat we niet per se van iedereen verlangen dat hij of zij hetzelfde is. Als bijna de hele mensheid een bepaalde mening had, en slechts één persoon een tegenovergestelde mening, dan zou de mensheid nog steeds niet gerechtigd zijn om die ene mens het zwijgen op te leggen.
Het gaat hier niet om een paar recreatierokers, het gaat om miljardenbelangen waar de overheid veel geld van zou kunnen meepikken. Verder zou er een hele nieuwe industrie ontstaan die werkgelegenheid aan vele duizenden mensen zou bieden.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:52 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hoe je het ook went of keert, de gevolgen hebben een enorme aanzuigende werking.
Vraag me af of dat wenselijker is dan die paar reactierokers hun wens in te laten gaan. Zoals vroeger wel eens "nee" werd gezegd tegen "ik wil! ik wil!" kunnen we dat nu ook wel doen. Het leven van die recreatierokers wordt er niet slechter van als ze een andere hobby moeten zoeken.
Dat is de maatschappij een worst voor houden om de gevolgen onder het tapijt te vegen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om een paar recreatierokers, het gaat om miljardenbelangen waar de overheid veel geld van zou kunnen meepikken. Verder zou er een hele nieuwe industrie ontstaan die werkgelegenheid aan vele duizenden mensen zou bieden.
Ik heb het al eerder aangehaald, bij alcohol heeft niemand problemen met de ellende die het veroorzaakt, dus hoef je het bij drugs niet opeens wel als obstakel te gaan zien.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is de maatschappij een worst voor houden om de gevolgen onder het tapijt te vegen.
Klopt, die schoen wringt dan ook.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik heb het al eerder aangehaald, bij alcohol heeft niemand problemen met de ellende die het veroorzaakt, dus hoef je het bij drugs niet opeens wel als obstakel te gaan zien.
Aangezien er aan harddrugs een veel groter stigma kleeft dan aan alcohol vraag ik me af in hoeverre dat daadwerkelijk het geval is, ik denk dat je niet elke dag weer dodelijke ongelukken hebt tengevolge van alcohol en meer van die ongein.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt, die schoen wringt dan ook.
Alhoewel we buiten dat wel kunnen vaststellen dat de gevolgen van zon drugsbeleid een hele nieuwe dimensie voegt aan onze samenleving die zijn impact zal hebben. Veel grotesker dan alcohol nu heeft.
Ik snap dat je nu de relatief kleinere impacten, op persoonlijk niveau, erbij pakt en dan de zaak wat dempt... maar we hadden het inmiddels over een impact van een heel andere orde. Namelijk de internationale en hoe dat enorme problemen aanzuigt.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Aangezien er aan harddrugs een veel groter stigma kleeft dan aan alcohol vraag ik me af in hoeverre dat daadwerkelijk het geval is, ik denk dat je niet elke dag weer dodelijke ongelukken hebt tengevolge van alcohol en meer van die ongein.
Nee, drugs zal ook na de legalisatie alleen voor problemen in de marge zorgen, het zijn de volksdrugs die voor de grote problemen (blijven) zorgen.
Om maar zo eerlijk te zijn: in het verleden veel geëxperimenteerd (van cocaïne tot aan acid), maar tegenwoordig drink ik alleen nog maar alcohol en rook ik ongeveer om de drie maanden (of meer) een joint (koop zelf nooit).quote:Op maandag 30 mei 2011 11:09 schreef von_Preussen het volgende:
Wie gebruiken er hier eigenlijk allemaal coke, mischien is het leuk om een lijstje te maken?
- von_Preussen (gebruikt niet)
- Absurditeit (1x per maand)
Wat is dit voor vreemd argument? Miljarden mensen zijn religieus. Dat betekent niet dat religie het bij het juiste eind heeft.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als enige landje ter wereld van de bijna 200 naties zijn wij degenen die iets willen veranderen, en de rest is allemaal kortzichtig? Kom op Koos, je weet ook wel beter.
16 miljoen verlichten op deze planeet, de rest is achterlijk.
Mensen die het willen gebruiken kunnen het nu al krijgen. Dat is echt niet zo lastig. En ik denk ook niet dat de familie gezellig een lijntje coke gaat wegsnijden bij de BBQ omdat het opeens legaal is.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:01 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Aangezien er aan harddrugs een veel groter stigma kleeft dan aan alcohol vraag ik me af in hoeverre dat daadwerkelijk het geval is, ik denk dat je niet elke dag weer dodelijke ongelukken hebt tengevolge van alcohol en meer van die ongein.
Nee, drugs zal ook na de legalisatie alleen voor problemen in de marge zorgen, het zijn de volksdrugs die voor de grote problemen (blijven) zorgen.
Juist, alleen met het verschil dat bij regulering van de markt de Nederlandse overheid goed geld kan verdienen, en nu alle kosten bij de samenleving blijven hangen zonder dat er iets tegenover staat.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mensen die het willen gebruiken kunnen het nu al krijgen. Dat is echt niet zo lastig. En ik denk ook niet dat de familie gezellig een lijntje coke gaat wegsnijden bij de BBQ omdat het opeens legaal is.
Nederland heeft ook niet meer softdrugsgebruikers dan de landen om ons heen.
Dit dus. Het is echt een illusie te denken dat coke minder toegankelijk wordt wanneer het verder de illegaliteit wordt ingedrukt.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:18 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mensen die het willen gebruiken kunnen het nu al krijgen. Dat is echt niet zo lastig. En ik denk ook niet dat de familie gezellig een lijntje coke gaat wegsnijden bij de BBQ omdat het opeens legaal is.
Nederland heeft ook niet meer softdrugsgebruikers dan de landen om ons heen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |