Nou ja, regulering is wel iets anders dan legalisatie. Bij het gedogen (tussenoplossing) blijft alles technisch gezien illegaal en val je tussen wal en schip.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Desalniettemin vind ik het vreemd dat de enige oplossing naast oorlog volledige vrijstelling is.
Kwestie van eenmalig instellen. Ik heb de tijd van elke avond configbestandjes editen wel een beetje gehad.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zo zijn er wel meer dingen. Ik wil gewoon de touwtjes in handen hebben
Zo zie je maar weer de gevolgen van het gebrek aan een gedoogbeleid.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar in het buitenland heb je wel alles uitgeprobeerd?
Ik plaats geen woorden in je mond, maar ik heb gewoon een tegenargument op een (in mijn ogen ongegronde) stellingname. Die hoeft niet per se van jou te zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja plaats nog maar meer woorden in m'n mond.
Nee, weggegooid of doorgespoeld, maar heb 't wel aangeraakt.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar in het buitenland heb je wel alles uitgeprobeerd?
Ik denk dat de Amerika veel heeft aan een gedoogbeleid als de onze. Het is ongelofelijk hoeveel ze zichzelf belasten door iedereen die wat wiet heeft als keiharde crimineel te behandelen (wat ze uiteindelijk ook worden na een veel te lange tijd in een belabberde gevangenis).quote:Op maandag 30 mei 2011 14:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ok, maar zelfs al ben je het niet met de Nederlandse manier eens, zijn er nogal wat landen die er niet heel intelligentie/bizar strenge regels op nahouden voor het bezit van een plantje.
Wat een perfecte positie is zo blijkt.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:09 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nou ja, regulering is wel iets anders dan legalisatie. Bij het gedogen (tussenoplossing) blijft alles technisch gezien illegaal en val je tussen wal en schip.
Ik heb niks geprobeerd.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer de gevolgen van het gebrek aan een gedoogbeleid.
Voor mij draait politiek bedrijven nog altijd om het verwerkelijken van idealen i.p.v. het in een goed boekje komen bij bepaalde mensen. En ja, dat mag je idealistisch en naïef noemen. Ik hou er niet van om mezelf aan de norm te houden puur omdat de norm er is.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:09 schreef waht het volgende:
[..]
We moeten niet principieel doen als dat ons eigen belang schaadt. Dan maar geen legalisering, er zijn veel belangrijker zaken.
Wut?quote:
Dat staat anders haaks op je mensenrechten standpunt van eergister.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:15 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Voor mij draait politiek bedrijven nog altijd om het verwerkelijken van idealen i.p.v. het in een goed boekje komen bij bepaalde mensen. En ja, dat mag je idealistisch en naïef noemen. Ik hou er niet van om mezelf aan de norm te houden puur omdat de norm er is.
Praktisch gezien levert het nogal wat problemen op wanneer Nederlandse burgers in staatswinkels zeg maar 100 gram cocaine, van een goede kwaliteit, kunnen kopen tegen zeg maar 500 euro. Dan creeer je de facto een enorme parallelhandel naar het buitenland toe.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:06 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is een probleem. Maar zoiets vind ik totaal geen principieel argument. Dus omdat de rest van de wereld tegen is, moeten wij dat ook maar zijn? Ja, zo verandert er inderdaad niets.
De grens met Mexico is nu al een oorlogsgebied.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:12 schreef waht het volgende:
Ze kunnen hun middelen dan veel beter richten op de harde drugs.
Nope, heb me niet gewaagd aan dergelijke dingen, wat ik heb gekregen ging meteen de afvoer in.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
What happens abroad, stays abroad, or what?
Dat klopt, maar dat zou een argument vormen waarom zij ook juist de alle vormen van drugs moeten reguleren. De nadelen van ons gedoogbeleid (drugstoerisme) komen juist door het repressieve drugsbeleid dat in anderen landen wordt gevoerd.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:16 schreef Morendo het volgende:
[..]
Praktisch gezien levert het nogal wat problemen op wanneer Nederlandse burgers in staatswinkels zeg maar 100 gram cocaine, van een goede kwaliteit, kunnen kopen tegen zeg maar 500 euro. Dan creeer je de facto een enorme parallelhandel naar het buitenland toe.
Dan dwing je miljoenen mensen het Nederlandse standpunt over te nemen, alleen omdat die malle liberale Nederlandse denkers de gevolgen van hun eigen beleid maar "andermans probleem" vinden, lijkt me niet verstandig.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat zou een argument vormen waarom zij ook juist de alle vormen van drugs moeten reguleren. De nadelen van ons gedoogbeleid (drugstoerisme) komen juist door het repressieve drugsbeleid dat in anderen landen wordt gevoerd.
Dan hebben we mooi werk gevonden voor de 6.000 militairen die ontslagen worden, gewoon bij de "Staatsgrensverdediging" met die jongens.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:16 schreef Morendo het volgende:
[..]
Praktisch gezien levert het nogal wat problemen op wanneer Nederlandse burgers in staatswinkels zeg maar 100 gram cocaine, van een goede kwaliteit, kunnen kopen tegen zeg maar 500 euro. Dan creeer je de facto een enorme parallelhandel naar het buitenland toe.
Dat had ik waarschijnlijk ook zo gedaan, niets mis mee hoor.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nope, heb me niet gewaagd aan dergelijke dingen, wat ik heb gekregen ging meteen de afvoer in.
Al die kosten en moeite om een paar drugsgebruikers het te laten kopen in een winkel?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan hebben we mooi werk gevonden voor de 6.000 militairen die ontslagen worden, gewoon bij de "Staatsgrensverdediging" met die jongens.
Alsof er nu geen drugshandel is, Nederland is nu al de grootste doorvoerhaven voor drugs in Europa. Defacto zou er dus niets veranderen, behalve dan dat wij Nederlanders er in dat geval legaal veel geld mee kunnen verdienen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan dwing je miljoenen mensen het Nederlandse standpunt over te nemen, alleen omdat die malle liberale Nederlandse denkers de gevolgen van hun eigen beleid maar "andermans probleem" vinden, lijkt me niet verstandig.
Integendeel.
Gemakkelijk op te lossen door als Amerikaanse overheid drugs te gaan produceren.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
De grens met Mexico is nu al een oorlogsgebied.
Het is een miljardenhandel, hef daar maar eens BTW en accijns over, dan sleep je de bezuinigingen bij defensie zonder probleem binnen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Al die kosten en moeite om een paar drugsgebruikers het te laten kopen in een winkel?
No thx.
Ik denk dat wanneer onze buurlanden ons "afsluiten" dat geld op andere vlakken wel weer verdampt.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alsof er nu geen drugshandel is, Nederland is nu al de grootste doorvoerhaven voor drugs in Europa. Defacto zou er dus niets veranderen, behalve dan dat wij Nederlanders er in dat geval legaal veel geld mee kunnen verdienen.
En geld gaat immers boven principe's, dus dan is het ok.
Tsja, wij kunnen alleen beleid maken voor Nederland, niet voor de ganse wereld. Door als enige land harddrugs aan te bieden tegen een lage prijs en van gegarandeerde kwaliteit zul je automatisch een enorme, internationale, zwarte markt in het leven roepen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat zou een argument vormen waarom zij ook juist de alle vormen van drugs moeten reguleren. De nadelen van ons gedoogbeleid (drugstoerisme) komen juist door het repressieve drugsbeleid dat in anderen landen wordt gevoerd.
Tja, ik zie niks in een drugsland waar defensie grenspersoneel moet worden, waar buurlanden alles blokkeren en waar we politiek ingesloten zitten, puur omdat Jan Kees een lijn moet snorren.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is een miljardenhandel, hef daar maar eens BTW en accijns over, dan sleep je de bezuinigingen bij defensie zonder probleem binnen.
Dat doen ze niet, er zullen slechts grenscontrole's komen. Das alleen maar goed, dan blijven alle door Roemenen gestolen huisraad en door Polen gestolen auto's ook nog eens binnen de grenzen.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer onze buurlanden ons "afsluiten" dat geld op andere vlakken wel weer verdampt.
quote:Op maandag 30 mei 2011 14:25 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat doen ze niet, er zullen slechts grenscontrole's komen. Das alleen maar goed, dan blijven alle door Roemenen gestolen huisraad en door Polen gestolen auto's ook nog eens binnen de grenzen.
Dus bespaar je in feite dubbel op criminaliteit, zowel de drugscriminaliteit als de criminaliteit veroorzaakt door Oost-Europeanen zal afnemen.
Door drugs toegangkelijker te maken wordt Nederland schatrijk, en we hebben toch iets nodig als het aardgas in Groningen op is.
Door het kortzichtige (conservatieve) standpunt in het buitenland 'dwingt' het buitenland er ons toe om onze burgers het recht op een eigen roes te blijven criminaliseren.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:20 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan dwing je miljoenen mensen het Nederlandse standpunt over te nemen, alleen omdat die malle liberale Nederlandse denkers de gevolgen van hun eigen beleid maar "andermans probleem" vinden, lijkt me niet verstandig.
Integendeel.
U doelt op Jan Kees de Jager?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Tja, ik zie niks in een drugsland waar defensie grenspersoneel moet worden, waar buurlanden alles blokkeren en waar we politiek ingesloten zitten, puur omdat Jan Kees een lijn moet snorren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |