quote:Provincie: Zuid-Holland
Hoofdplaats: Naaldwijk
Oppervlakte: 90,59 km
• Land: 79,99 km
• Water: 10,60 km
Inwoners: 98.647 (1 augustus 2006)
Bevolkingsdichtheid: 1235 inw./km
Belangrijke verkeersaders: A20, A4 & Bloemenroute
Netnummer: 0174
Postcodes: 2291, 2671 - 2694
Officiële website: www.gemeentewestland.nl
Kernen: De Lier, 's-Gravenzande, Heenweg, Honselersdijk, Kwintsheul, Maasdijk, Monster, Naaldwijk, Poeldijk, Ter Heijde, Wateringen
quote:Het Westland is van origine een landstreek in de provincie Zuid-Holland. Het betreft het gebied ten noorden van de Nieuwe Waterweg, ten zuiden van Den Haag, ten noordwesten van Maassluis, en ten westen van Delft.
De naam 'Westland' is afgeleid van de westelijke ambachten van het Hoogheemraadschap van Delfland. Deze westelijke ambachten omvatten naast het huidige glastuinbouwgebied ook Rijswijk, Voorburg en Vlaardingerambacht.
Sinds 1 januari 2004 is Westland ook de naam van een grote gemeente in dit gebied. Verder liggen er in de streek de gemeente Midden-Delfland en de kern Hoek van Holland, die deel uitmaakt van de gemeente Rotterdam.
Het meest bekend is Westland om zijn glastuinbouw, en de oranje gloed die er 's nachts de hemel verlicht, afkomstig van de assimilatieverlichting in de kassen. De streek dankt aan deze glazen warenhuizen ook zijn bijnaam de Glazen Stad.
Het Westland is een welvarende en innovatieve streek, dit door de snelgroeiende ontwikkeling op het gebied van de agribusiness. Er ontstaan veel nieuwe technieken om beter te kunnen functioneren als tuinbouwbedrijf, van de dichte kas tot de cabriokas.
quote:De geschiedenis van de Kromme jongens gaat terug naar 1988 toen Rob v/d Meij, Gert Kogeler en Peter Kruithof een begeleidingsband vormde van het interkerkelijke koor Les Sirenes uit De Lier. Al snel besloten de drie de kerkelijke muziek terzijde te schuiven om uiteindelijk op het idee te komen om muziek te gaan maken met als thema 'Westland'. Er wordt dan besloten dat het bandje 'Bakkie pleur' gaat heten, maar op het laatste ogenblik werd de naam door de band veranderd in 'Kromme jongens'. Na een week staat er al een artikel in de krant over dit bandje. De Kromme jongens bleek al snel aan te slaan. Het chauvinistische karakter van de teksten gecombineerd met ruige covers als 'Rond van boven', 'Ronde mis' en 'Schuurfeest' gaf de band het gevoel dat er meer in zat.
In 1989 besloot de band om een single te gaan uitbrengen, namelijk 'k wil weer naar het Westland gaan', met als dubbele A-kant 'Julia'. De single had een oplage van 500 stuks, waarvan 300 stuks door de firma Droog werden opgekocht vanwege promotiedoeleinden. De rest werd compleet uitverkocht.
Meer...
De andere kant op zeker?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:28 schreef PieterBas het volgende:
uhm.. maar gaat volgende week weer dicht
Niet gelezen?quote:
Met wat weken vertraging, reken maar op 5 maandenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:01 schreef ThaRooP het volgende:
[..]
Niet gelezen?
http://www.wos.nl/nieuws/(...)D=1&cHash=bf5bb65b8b
http://www.zuid-holland.nl/n467
Komende 4 maanden gaan ze er weer lekker aan werken
Ik was er ook! Was eigenlijk nog best gezellig.. kwam denk omdat meer mensen hun muntjes op kwamen makenquote:Op zondag 29 mei 2011 12:42 schreef 67Impala het volgende:
Nog iemand die toevallig zijn oude teejater muntjes op moest maken? Ik was zowaar in het teejater café
Had er van het oud en nieuwfeest nog een aantal liggen.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:19 schreef ThaRooP het volgende:
[..]
Ik was er ook! Was eigenlijk nog best gezellig.. kwam denk omdat meer mensen hun muntjes op kwamen maken
Blijkbaar niet... Kwam er ook nog een paar tegen die tot midden 2001 geldig warenquote:Op zondag 29 mei 2011 20:03 schreef dubidub het volgende:
Zijn mijn muntjes die ik nog thuis heb liggen nu niet meer geldig dan?
Ligt eraan sinds wanneer ze er liggenquote:Op zondag 29 mei 2011 20:03 schreef dubidub het volgende:
Zijn mijn muntjes die ik nog thuis heb liggen nu niet meer geldig dan?
en dat is dus woensdagquote:
Gisteren kwam het ook rond 15 uur met bakken uit de hemel in 's-Gravenzandequote:Op zondag 12 juni 2011 12:29 schreef 67Impala het volgende:
Toen ik postte viel het in monster met bakken uit de hemel
Ik zag je ook posten in het bodybuilding topic. Waar train je? Van de week beginnen met een voedingschematje (tot op zekere hoogte)quote:Op zondag 12 juni 2011 14:00 schreef Hoogheid het volgende:
Feestweek in de vorm van 1 tent met biertap en 80% gasten. Laat maar hangen.
quote:Op maandag 13 juni 2011 08:44 schreef PieterBas het volgende:
Schijnt een behoorlijk fik geweest te zijn op een kamp in Hoek van Holland?
http://www.wos.nl/nieuws/(...)D=1&cHash=679cd33b8fquote:Grote brand camping Hoek van Holland
Op een camping aan de Strandweg bij Hoek van Holland heeft in de nacht van zondag op maandag een grote brand gewoed. De kantine op het terrein is afgebrand. Ook negen auto's en twee caravans gingen in vlammen op. De brand ontstond rond 2.30 uur. Er werd opgeschaald naar hulpverleningscode GRIP 1.
Bijna 70 mensen werden geëvacueerd. Na bijna twee uur had de brandweer het vuur onder controle. De evacués werden in een verzorgingstehuis in Hoek van Holland ondergebracht.
Door de brand ontploften enkele gasflessen die naast de kantine waren opgeslagen. Een persoon is ter plaatse behandeld wegens ademhalingsproblemen. De oorzaak van de brand is nog onbekend. Het gaat om een zogenaamde Vafamilcamping, bedoeld voor (oud-)militairen.
HvH wordt beruchtquote:Op maandag 13 juni 2011 09:37 schreef PieterBas het volgende:
Hoek van Holland wordt nog een echte stad...
• strandrellen
• mensen die onwel worden door massale toestroom
• brand op een camping
Ik had een kaartje, maar zit momenteel in Litouwen. Heb 'm door moeten verkopenquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:11 schreef PieterBas het volgende:
Ben ik de enige Westlander die niet naar de Kromme Jongens gaat
Waarom er heen gaan, als er de wind toch de muziek richting je huis waaitquote:Op woensdag 15 juni 2011 21:59 schreef WLproxy het volgende:
Als je niet gaat, ben je geen echte Westlander!
hahaquote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Jezus christus zeg, echt balen dat ik voor morgen een kaartje heb....dat is nu niet meer nodig: ik heb alles al gehoord
Yup. Geweldig is dat: afgelast wegens naderend noodweer. Kom je thuis, check je buienradar en zie je dat het afgelast is nét nadat dat zogenaamde noodweer over het festival heen raasde. Oftewel: er kwam geen noodweer meer. Dank je wel, burgemeesterquote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:27 schreef ThaRooP het volgende:
Concert van vanavond is afgelast vanwege het weer..
8000 mensen volgens de wosquote:Op zondag 19 juni 2011 11:49 schreef Creatix het volgende:
Wat een faal avond, hopen dat we nog iets terug krijgen. En zo druk vond ik het ook weer niet...
Dan kunnen ze echt niet tellen, alleen bij de wc's leek het alsof er 8000 man wasquote:Op zondag 19 juni 2011 11:52 schreef ThaRooP het volgende:
[..]
8000 mensen volgens de wos
http://www.wos.nl/nieuws/(...)D=1&cHash=9b760d80e9
Dat probleem had ik dus ook; op de weg terug naar huis kwam ik godzijdank drie kaartjes opd e grond tegen, dus voor een eventuel volgend concert kunnen nog twee extra vrienden meequote:Op zondag 19 juni 2011 15:37 schreef Hoogheid het volgende:
Ben benieuwd wat ze nu gaan doen.. een andere keer inhalen? Met een e-ticket kan je nog wel het een en ander bewijzen, maar wat voor alle mensen die normale kaartjes hadden (en verscheurd werden bij de ingang), etc.
Ook gezien alleen dan vanaf Hoek van Holland, is zo'n oven ofzo aan de overkant wat eens in de zoveel tijd metershoge vlammen uitspuugtquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:30 schreef 67Impala het volgende:
Ik ken ook nergens iets vinden op het nieuws ofzo.. dus zal wel niks zijn..
Er was alleen wel degelijk vuur
Zomaar zomerquote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:16 schreef PieterBas het volgende:
De feestweken beginnen weer... dus dat is goedkoop scoren door dronken agrarische cultivatoren de groeten laten doen aan hun familie
Doe ik ook zeker niet... allesbehalve zelfsquote:Op woensdag 6 juli 2011 17:07 schreef 67Impala het volgende:
Nja als je daar bier hebt en een beetje lekker weer mag je toch ook niet klagen toch?
Das wel goud hoor zeker met dit weer.. Ik ga wel gewoon lekker een beetje banjeren op het overloopiequote:Op donderdag 14 juli 2011 15:41 schreef PieterBas het volgende:
Het is dat ik vanavond niet kan trainen, ben ik erg blij met onze sprintkasIndoor trainen in de zomer
Verleden jaar was het na een flinke regenbui goed raak in Zuidpoort.. verkeerde ondergrond gebruikt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |