abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51355098

Het Westland
quote:
Provincie: Zuid-Holland Hoofdplaats: Naaldwijk Oppervlakte: 90,59 km²
  • Land: 79,99 km²
  • Water: 10,60 km² Inwoners: 98.647 (1 augustus 2006) Bevolkingsdichtheid: 1235 inw./km² Belangrijke verkeersaders: A20, A4 & Bloemenroute Netnummer: 0174 Postcodes: 2291, 2671 - 2694 Officiële website: www.gemeentewestland.nl Kernen: De Lier, 's-Gravenzande, Heenweg, Honselersdijk, Kwintsheul, Maasdijk, Monster, Naaldwijk, Poeldijk, Ter Heijde, Wateringen
  • quote:
    Het Westland is van origine een landstreek in de provincie Zuid-Holland. Het betreft het gebied ten noorden van de Nieuwe Waterweg, ten zuiden van Den Haag, ten noordwesten van Maassluis, en ten westen van Delft.

De naam 'Westland' is afgeleid van de westelijke ambachten van het Hoogheemraadschap van Delfland. Deze westelijke ambachten omvatten naast het huidige glastuinbouwgebied ook Rijswijk, Voorburg en Vlaardingerambacht.

Sinds 1 januari 2004 is Westland ook de naam van een grote gemeente in dit gebied. Verder liggen er in de streek de gemeente Midden-Delfland en de kern Hoek van Holland, die deel uitmaakt van de gemeente Rotterdam.

Het meest bekend is Westland om zijn glastuinbouw, en de oranje gloed die er 's nachts de hemel verlicht, afkomstig van de assimilatieverlichting in de kassen. De streek dankt aan deze glazen warenhuizen ook zijn bijnaam de Glazen Stad.

Het Westland is een welvarende en innovatieve streek, dit door de snelgroeiende ontwikkeling op het gebied van de agribusiness. Er ontstaan veel nieuwe technieken om beter te kunnen functioneren als tuinbouwbedrijf, van de dichte kas tot de cabriokas.
    Kromme Jongens
    quote:
    De geschiedenis van de Kromme jongens gaat terug naar 1988 toen Rob v/d Meij, Gert Kogeler en Peter Kruithof een begeleidingsband vormde van het interkerkelijke koor Les Sirenes uit De Lier. Al snel besloten de drie de kerkelijke muziek terzijde te schuiven om uiteindelijk op het idee te komen om muziek te gaan maken met als thema 'Westland'. Er wordt dan besloten dat het bandje 'Bakkie pleur' gaat heten, maar op het laatste ogenblik werd de naam door de band veranderd in 'Kromme jongens'. Na een week staat er al een artikel in de krant over dit bandje. De Kromme jongens bleek al snel aan te slaan. Het chauvinistische karakter van de teksten gecombineerd met ruige covers als 'Rond van boven', 'Ronde mis' en 'Schuurfeest' gaf de band het gevoel dat er meer in zat.

In 1989 besloot de band om een single te gaan uitbrengen, namelijk 'k wil weer naar het Westland gaan', met als dubbele A-kant 'Julia'. De single had een oplage van 500 stuks, waarvan 300 stuks door de firma Droog werden opgekocht vanwege promotiedoeleinden. De rest werd compleet uitverkocht.

Meer...
    Westlandse FOK!kers: Bootje84 | De Lier chrisgyan | Naaldwijk dubidub | Naaldwijk FrituurVetPet | Wateringen [url=http://fotoboek.fok.nl/kurk_droog [/url] | Wateringen Gebleekte | 's-Gravenzande GotC | Naaldwijk Heinekenner | Monster InnocentFR | Naaldwijk kassenbouwer | Naaldwijk keijz | De Lier koekiemonster | Naaldwijk Liejannuh | 's-Gravenzande Maneki.Neko | Monster Marjan1985 | Monster MediciBR | 's-Gravenzande Miracle_Drug | 's-Gravenzande mr_cucumber | Kwinsheul Mutsaers__78 | 's-Gravenzande PieterBas | 's-Gravenzande Strychnine | 's-Gravenzande ThaRooP | Naaldwijk vipergts | De Lier wlsandman | De Lier Toempf | Naaldwijk

Westlandse Links: 0174 Startpagina Gemeente Westland Kromme Jongens Westlandse Omroep Stichting Ton Tabben 1 | 2 | 3 | 4

Vorige Westland Topics: Het Westland - Deel 21 - Het wachten is op Dubidub Het Westland - Deel 20 - Nieuwe OP Het Westland - Deel XIX "Een Monsterlijke kermis" Het Westland - Deel 18 - Sjaak van der Tak incluis! Het Westland - Deel XVII - Jij achter het glas Het Westland XVI - Daar waar men Ton Tabben adoreert Het Westland XV: Nu stoppen met spammen! Het Westland, Part XIV - proud of being one!!!11 Het Westland, Part XIII - Bordeel aan de Dijk Het Westland, Part XII - Bloemkool Het Westland #11 waar altijd wel iets gebeurd Het Westland #10 Bier, Tomaten en misschien een pokermeet Het Westland #9 Bier, Tomaten en misschien een meet! Het Westland #8 Oh Oh Westland Het Westland #7 Het Westland #6: To-To-To-To-matenplukkers Het Westland: Helemaal Goud! #5 Het Westland: Helemaal Goud! Deel 4 Het Westland: Helemaal Goud! Deel 3 Het westland helemaal goud ! deel II Het Westland: Helemaal goud!

Deze openingspost in de Fok!wiki

[ Bericht 99% gewijzigd door keijz op 11-07-2007 12:15:46 ]
    pi_51355127
    Ja, ik was ook al bezig met die OP, maar iemand heeft alle enters weggehaald
    Maak nie regtig saak nie
    pi_51355143
    Waar is de link naar de wiki?
    pi_51355177
    Maak nie regtig saak nie
    pi_51355747
    Feestweekend in 's-Gravenzande

Moet ik niet zoals verleden jaar om 23.10 aan komen lopen.. en dan om 0.10 weer thuis zijn . Omdat het feest was afgelopen
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_51356125
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 12:00 schreef PieterBas het volgende:
    Feestweekend in 's-Gravenzande

Moet ik niet zoals verleden jaar om 23.10 aan komen lopen.. en dan om 0.10 weer thuis zijn . Omdat het feest was afgelopen
    Is het in het weekend ook zo vroeg afgelopen?
    Beetje net als de Honselse Feestweek (niet overdrijven: er stond 1 tent...). Die mocht ook maar tot 12.00.
    Maak nie regtig saak nie
      woensdag 11 juli 2007 @ 13:03:35 #7
    129451 ThaRooP
    T h a R o o P
    pi_51357612
    Goeie OP wel.. ik heb um nog in een .txt staan (met enters). Die zet ik wel ff op de wiki

Alleen.... die enters blijven eruit gaan
    Hoe dik is dat dan wel niet?
    pi_51359722
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 12:12 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Is het in het weekend ook zo vroeg afgelopen?
    Beetje net als de Honselse Feestweek (niet overdrijven: er stond 1 tent...). Die mocht ook maar tot 12.00.
    Yep , Christelijke dorp stad
    pi_51363121
    Joehoe!
    Vivre
    pi_51365333
    Er staat op Teletekst nog iets over twintig tuinders uit het Westland die zijn opgepakt voor miljoenenfraude. Nog bekenden van iemand?
    Kan er alleen nog over vinden bij nu.nl ofzo...
    Maak nie regtig saak nie
    pi_51366176
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 16:46 schreef kassenbouwer het volgende:
    Er staat op Teletekst nog iets over twintig tuinders uit het Westland die zijn opgepakt voor miljoenenfraude. Nog bekenden van iemand?
    Die miljoenen hadden ze ook gewoon op mijn rekening mogen plaatsen hoor
      woensdag 11 juli 2007 @ 17:22:42 #12
    157826 Heinekenner
    je bent wat je weet
    pi_51366538
    Feest in ut breeje durp!

Ik krijg weer flashbacks van vorig jaar toen ik 7 uur de straat kwam ingelopen
    haat het niet dan schaad het niet...
    pi_51368020
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 16:46 schreef kassenbouwer het volgende:
    Nog niet, ik zal morgen mijn bronnen eens aanspreken
    Vivre
    pi_51368068

voor de nieuwsgierigen
    Vivre
      woensdag 11 juli 2007 @ 18:39:48 #15
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_51368783
    'avond, ik ben m'n behang eraf aan het stomen, alleen het gaat niet zo hard En het is zo warm in m'n kamer

Ik wil vanavond nog wel ff naar 's gravenzande, maar ik heb om 20.00 uur theorieles
    pi_51369438
    Kermis Als ik ergens een schijthekel aan heb is het wel aan kermissen. Morgen moet ik de hele dag werken, vrijdag heeft een van m'n zoons tennisles (zelfs met gebroken pols wilt hij erheen ), en dan is het zaterdag, dan kom ik er niet meer onderuit vrees ik

Maar goed, de rest vind ik dan altijd wel leuk
      woensdag 11 juli 2007 @ 19:12:48 #17
    128976 dubidub
    Fritür ist krieg!
    pi_51370049
    Kermis Marokkaantje-spot spelen
    pi_51370617
    tvp
      woensdag 11 juli 2007 @ 19:29:51 #19
    167856 Toempf
    Internetheld
    pi_51370663
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 19:12 schreef dubidub het volgende:
    Aappies kijken (of is het aapies?)

En misschien heb ik de OP wel gesloopt, volgens mij ben ik de laatste geweest die iets veranderd heeft. Ik heb mijn eigen naam erin gezet nl.
    Klaus die Gabelstaplerfahrer
    Luier dan een pamper
    pi_51371008
    Heeft er iemand nog geluidsmateriaal van Ton Kolmeijer
    nodig voor een speciaal project
    pi_51371409
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 19:12 schreef dubidub het volgende:
    die zaten er vanmiddag al.. zag ik zo even in de gauwigheid toen ik naar de Hoogvliet moest
    pi_51371551
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 19:37 schreef wlsandman het volgende:
    Heeft er iemand nog geluidsmateriaal van Ton Kolmeijer
    nodig voor een speciaal project
    Wij hebben thuis gigabytes vol met geluidsmateriaal van die knakker!

Ja, hij komt ook altijd in de radio-uitzending van m'n moeder en die neemt mijn vader altijd digitaal op
    Maak nie regtig saak nie
    pi_51371776
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 19:53 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Wij hebben thuis gigabytes vol met geluidsmateriaal van die knakker!

Ja, hij komt ook altijd in de radio-uitzending van m'n moeder en die neemt mijn vader altijd digitaal op
    Kun je niet ff een showtje of intro ergens (tijdelijk) voor mij beschikbaar stellen

Zou wel tof zijn
    pi_51372602
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 20:00 schreef wlsandman het volgende:

[..]

Kun je niet ff een showtje of intro ergens (tijdelijk) voor mij beschikbaar stellen

Zou wel tof zijn
    Ik zal eens voor je kijken. Maar dan moet je natuurlijk wel even vermelden wat precies dat "projectje" inhoudt

Dus je wil bijvoorbeeld de intro van Plus-radio (zo heet dat toch? dat programma op zondagmorgen)
    Maak nie regtig saak nie
    pi_51372812
    quote:
    Op woensdag 11 juli 2007 20:20 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Ik zal eens voor je kijken. Maar dan moet je natuurlijk wel even vermelden wat precies dat "projectje" inhoudt

Dus je wil bijvoorbeeld de intro van Plus-radio (zo heet dat toch? dat programma op zondagmorgen)
    In de montage van de vakantiefilm kan ik wel wat geluidsmateriaal van de beste man gebruiken

En de intro is goed genoeg
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')