abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97440407
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:13 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Aromat. Dat is toch zo'n vergif. :')

Ingrediënten: Zout, smaakversterkers (Mononatriumglutamaat, Natriumguanylaat, Natriuminosinaat), lactose, zetmeel, gehard plantaardig vet, ui, specerijen, aroma (met selderij), knoflook, maltodextrine, ui-extract, paddestoelextract.
Heb het zelf niet in huis maar ik vind dat best lekker voor zo af en toe op bijv. een ei.
pi_97440596
Aan margarine refereren met het woord 'boter'. :{

Zonder te proeven zout toevoegen.

Om mayonaise vragen in bepaalde restaurants.

Cola bij je eten bestellen.

Naar een restaurant gaan waar je veel kunt eten voor weinig geld.
pi_97440701
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:24 schreef Isegrim het volgende:
...

Naar een restaurant gaan waar je veel kunt eten voor weinig geld.
Dat is al een zonde op zich... Eten om het eten is zo dierlijk. :')
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 23:27:59 #104
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97440751
Echt? Ik vind eten heerlijk!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_97440890
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:26 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Dat is al een zonde op zich... Eten om het eten is zo dierlijk. :')
Want moet altijd duur en weinig zijn?
Bijna iedereen heeft toch wel eens bij zo'n onbeperkt wokken tent gegeten. Dat het culinair niet hoogstaand is OK, maar een doodszonde?
  zaterdag 28 mei 2011 @ 23:32:44 #106
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_97440953
quote:
''Nee joh gekkie, als het van melk komt heet het toch roomboter!''

zaterdag 28 mei 2011 @ 23:34:07 #107
343853 honeyblack
Altijd daar
pi_97441009
die bouillon kuipjes van maggi van de reclame , schrok me rot. Een blokje met water is al schandalig maar oke het smaakt nog wel maar dat ziet er echt ranzig uit. Zelf maken is het beste
The most important part of my religion is to play guitar.
~ Lou Reed
pi_97441037
quote:
Zo ken ik er ook nog een: aan fritessaus refereren met het woord 'mayonaise'.
pi_97441134
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:31 schreef technofreak86 het volgende:

[..]

Bijna iedereen heeft toch wel eens bij zo'n onbeperkt wokken tent gegeten. Dat het culinair niet hoogstaand is OK, maar een doodszonde?
Eten uit noodzaak á la. Maar je kapot eten omdat het kan? Decadentie ten top.
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_97441329
quote:

[..]

Nee.

quote:
Ik vind dat soort vreetschuren een verschrikking. Dan haal ik liever gewoon een patatje.

Ik ken overigens ook zat restaurants waar je voor datzelfde geld wél echt lekker kunt eten. :)
pi_97441365
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef Erasmo het volgende:

[..]

''Nee joh gekkie, als het van melk komt heet het toch roomboter!''

[ afbeelding ]
Als mensen dat thuis doen, prima, maar als ik bij een broodjeszaak de vraag krijg 'of er ook boter op moet' en ik krijg vervolgens margarine op mijn broodje... :r
pi_97442028
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:37 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Eten uit noodzaak á la. Maar je kapot eten omdat het kan? Decadentie ten top.
Nou nou, je kan iemand ook dat extra bordje nasi gewoon gunnen.
pi_97442116
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 00:00 schreef technofreak86 het volgende:

[..]

Nou nou, je kan iemand ook dat extra bordje nasi gewoon gunnen.
In Nederland? Waarom zou je?
pi_97442194
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 00:02 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

In Nederland? Waarom zou je?
Waarom zou iemand niet een keer veel mogen eten?
pi_97442265
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 00:04 schreef technofreak86 het volgende:

[..]

Waarom zou iemand niet een keer veel mogen eten?
:P Het mag allemaal wel natuurlijk. Maar wat is het nut ervan?
  zondag 29 mei 2011 @ 01:09:54 #116
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_97444335
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 00:06 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

:P Het mag allemaal wel natuurlijk. Maar wat is het nut ervan?
Veel verschillende dingen kunnen eten voor relatief weinig geld is toch weinig mis mee? Ok, de mensen die 4 borden van hetzelfde nemen daargelaten, maar 30 verschillende dingen eten, gewoon omdat het kan vind ik geen doodzonde :7
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_97445295
Culinaire doodszonde: 1x kwaliteit waarderen en daarna alles en iedereen die kwantiteit weet te waarderen veroordelen.
pi_97448463
Zeggen dat je een echte kookgek bent en dan blijkt dat het hoogst behaalde culinaire gerecht een pakje Wereldgerechten van Knorr was.

En het al heel vaak genoemde zout over je eten strooien zonder geproefd te hebben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_97448467
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 23:27 schreef Tinkepink het volgende:
Echt? Ik vind eten heerlijk!
Lekker eten vooral he?
pi_97448501
Light-producten, 'want ik moet toch een beetje aan de lijn denken'.
Light chips en slagroom bijvoorbeeld, wat een gore zooi. Als je niet dik wil worden/blijven, neem dan de helft of niets... Dat quasi gezonde gedoe, blegh.
pi_97448504
goed topic

Overal een bepaald sausje bij doen, of altijd een bepaalde ingredient indoen(zoals champignons), normale witte rijst gebruiken
pi_97448512
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 08:32 schreef Roomsnoes het volgende:
Light chips en slagroom bijvoorbeeld, wat een gore zooi. Als je niet dik wil worden/blijven, neem dan de helft of niets... Dat quasi gezonde gedoe, blegh.
_O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_97448514
quote:
Dat is niet het ergste.
Fabrikanten passen de inhoud aan op dat soort gedrag.
Beste voorbeeld recent is Sultana. Presenteren ze het heel mooi op een manier
dat het makkelijker zou zijn voor iedereen, maar uiteindelijk zitten er minder
in dezelfde verpakking voor dezelfde prijs.
  zondag 29 mei 2011 @ 08:41:15 #124
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97448538
quote:
Eens!

Wel met de volgende kanttekening: mensen doen altijd :') als iemand een menu bestelt bij Mac en daar dan een cola light bij neemt. Waarom? Als je een regular coke neemt, zit je nog hoger in je calorieën, dus dan is het toch juist goed als je cola light neemt? Wat is daar :') aan? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_97448569
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2011 08:35 schreef Specularium het volgende:

Dat is niet het ergste.
Fabrikanten passen de inhoud aan op dat soort gedrag.
Beste voorbeeld recent is Sultana. Presenteren ze het heel mooi op een manier
dat het makkelijker zou zijn voor iedereen, maar uiteindelijk zitten er minder
in dezelfde verpakking voor dezelfde prijs.
Net zoals alle chips van Lays nu 20% minder zout bevat en ik vind ze nu echt niet lekker meer.
Ik bedoel, je weet dat je iets ongezonds eet, waarom moet dat dan de illusie van 'gezonder' krijgen :?
pi_97448591
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 08:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Net zoals alle chips van Lays nu 20% minder zout bevat en ik vind ze nu echt niet lekker meer.
Ik bedoel, je weet dat je iets ongezonds eet, waarom moet dat dan de illusie van 'gezonder' krijgen :?
Minder zout op chips?! Dan zijn het toch geen chips meer... Laat ongezonde dingen lekker ongezond blijven. Ik kies daar toch zeker zelf voor, dan sta ik ook voor de gevolgen in :7

Ik woon in Noorwegen en daar is dit soort bullshit nog niet echt doorgedrongen. Wel betaal ik de hoofdprijs voor suikerwaren en vette troep :')
pi_97448608
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 08:53 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Minder zout op chips?! Dan zijn het toch geen chips meer... Laat ongezonde dingen lekker ongezond blijven. Ik kies daar toch zeker zelf voor, dan sta ik ook voor de gevolgen in :7

Ik woon in Noorwegen en daar is dit soort bullshit nog niet echt doorgedrongen. Wel betaal ik de hoofdprijs voor suikerwaren en vette troep :')
Op de website van Lay's:
quote:
Iedereen geniet zo af en toe van een hartig tussendoortje. Wel zo prettig als je dan niet teveel verzadigde vetten en zout binnenkrijgt. Daarom is Lay’s altijd op zoek naar manieren om chips beter in te passen in een verantwoord voedingspatroon. Gingen we eerst de strijd aan met verzadigde vetten, nu verlagen we als eerste het zoutgehalte van onze chips met 25% terwijl de smaak voor 100% gelijk blijft.
Het is dus 25% en het is bullshit dat de smaak hetzelfde is gebleven :')

Culinaire doodzonde van de voedingsindustrie dus: proberen om ongezonde produkten een air van gezondheid mee te geven door dingen als light, minder vet, minder zout etc waardoor het vooral minder lekker wordt }:|
  zondag 29 mei 2011 @ 09:01:14 #128
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97448629
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 08:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Op de website van Lay's:

[..]

Het is dus 25% en het is bullshit dat de smaak hetzelfde is gebleven :')

Culinaire doodzonde van de voedingsindustrie dus: proberen om ongezonde produkten een air van gezondheid mee te geven door dingen als light, minder vet, minder zout etc waardoor het vooral minder lekker wordt }:|
Is dat wel een keus van de fabrikant zelf? Lijkt mij dat die ertoe wordt gedwongen. Miss niet de chipsfabrikant, maar er is wel een 'er moet veel minder zout in ons eten'-hausse gaande.
Niet meer actief op Fok!
pi_97448646
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 09:01 schreef Viking84 het volgende:

Is dat wel een keus van de fabrikant zelf? Lijkt mij dat die ertoe wordt gedwongen. Miss niet de chipsfabrikant, maar er is wel een 'er moet veel minder zout in ons eten'-hausse gaande.
Wie vertelde dat toch dat zelfs restaurants daar enorme problemen van ondervinden; dat ze geen zout meer door de gerechten mogen doen. Zoiets. Of misschien was dat alleen in de VS.

Anyway, consumenten voorlichten: geweldig _O_
Voor consumenten de beslissingen nemen waardoor lekker eten verdwijnt: :N
pi_97448664
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 08:53 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ja maar nee, dit is een klein voorbeeld van hoe de overheid het liefst ziet dat jij leeft.
Niks eigen verantwoordelijkheid, gewoon de keuzevrijheid inperken onder het mom 'gezond'.

Werkelijk alles met het bewust plaatje erop is niet te vreten, moet altijd zout en peper bij. Alleen de yogho is nog goed gebleven.

Vraag me nog steeds af wat het uiteindelijke doel van die beleidsmakers is.
Het is door alle tegenstrijdigheden niet echt duidelijk.
  zondag 29 mei 2011 @ 09:15:50 #131
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97448733
Nu moeten jullie wel even bedenken dat een groot deel vd bevolking totaal niet bewust met eten bezig is en voor deze groep is het dus wel degelijk nodig dat de overheid beslissingen neemt om deze mensen tegen zichzelf te beschermen. Het aantal mensen dat denkt dat ontbijtkoek gezond is, omdat er vezels in zitten, is nog schrikbarend hoog, zo merk ik :{. Er is zóveel onwetendheid, ongelooflijk.
Niet meer actief op Fok!
pi_97448747
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2011 09:15 schreef Viking84 het volgende:
Nu moeten jullie wel even bedenken dat een groot deel vd bevolking totaal niet bewust met eten bezig is en voor deze groep is het dus wel degelijk nodig dat de overheid beslissingen neemt om deze mensen tegen zichzelf te beschermen. Het aantal mensen dat denkt dat ontbijtkoek gezond is, omdat er vezels in zitten, is nog schrikbarend hoog, zo merk ik :{. Er is zóveel onwetendheid, ongelooflijk.
Voorlichting en openheid is gewoon wrong. De samenleving is maakbaar verdikkie!
pi_97448778
quote:
Niks mis met ontbijtkoek.
En als de overheid ingrijpt is dat voor iedereen.
Door het slechte consumptiegedrag van enkelen. Ze zouden eens bij etnische minderheden
zo hard moeten optreden in het geval van criminaliteit.
Het land zou te klein zijn voor de helft. De andere helft stemt pvv.

Een onverantwoordelijke minderheid die het beleid dicteert voor de gehele bevolking
zou gewoon nooit mogen. Laat die vetkleppen verder ook maar omvallen.
pi_97448840
quote:
Daar ben ik me zeker van bewust. Maar de vraag is of deze groep wel gezond wil eten. Of er het geld voor heeft. Een patatje is immers mara 1,50 ofzo, en de maag zit weer vol. Daar koop je geen maaltijd aan groentes voor. Hoever il je dan als overheid gaanom deze mensen in een gezond stramien te proppen? Dat gaat toch echt geen vruchten afwerpen, denk ik.
  zondag 29 mei 2011 @ 09:45:06 #135
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_97448900
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:39 schreef Lord Katundro het volgende:

[..]

Bruine boterham met kaas en een laagje marmite dan? :9

marmite :9~ ^O^ O+
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 29 mei 2011 @ 09:50:22 #136
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97448954
quote:
7s.gif Op zondag 29 mei 2011 09:23 schreef Specularium het volgende:

[..]

Niks mis met ontbijtkoek.
Nou... er zit behoorlijk wat suiker in ;). Maar die discussie ga ik hier niet voeren :).

quote:
En als de overheid ingrijpt is dat voor iedereen.
Door het slechte consumptiegedrag van enkelen. Ze zouden eens bij etnische minderheden
zo hard moeten optreden in het geval van criminaliteit.
Het land zou te klein zijn voor de helft. De andere helft stemt pvv.

Een onverantwoordelijke minderheid die het beleid dicteert voor de gehele bevolking
zou gewoon nooit mogen. Laat die vetkleppen verder ook maar omvallen.
Mja, maar wij betalen wel mee aan alle kosten die dat met zich meebrengt. Nog afgezien van het straatbeeld ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_97448994
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 09:50 schreef Viking84 het volgende:

Mja, maar wij betalen wel mee aan alle kosten die dat met zich meebrengt. Nog afgezien van het straatbeeld ;).
En het invoeren in supermarkten van de meest bizarre vormen van lightprodukten heeft het aantal mensen met obesitas drastisch doen afnemen. ....toch?

Nee dus :P

Het codewoord is dus voorlichten, niet opdringen.
pi_97449004
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 08:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Eens!

Wel met de volgende kanttekening: mensen doen altijd :') als iemand een menu bestelt bij Mac en daar dan een cola light bij neemt. Waarom? Als je een regular coke neemt, zit je nog hoger in je calorieën, dus dan is het toch juist goed als je cola light neemt? Wat is daar :') aan? :).
Omdat je blijkbaar moet letten op hoeveel je eet, dan kan je beter niet bij de mac eten. Het is niet alsof het de enige plaats is om te eten namelijk.
Geen referral hier.
pi_97449115
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2011 09:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En het invoeren in supermarkten van de meest bizarre vormen van lightprodukten heeft het aantal mensen met obesitas drastisch doen afnemen. ....toch?

Nee dus :P

Het codewoord is dus voorlichten, niet opdringen.
Volgens mij is het probleem meer dat de hoeveelheden zout die fabrikanten in hun producten doen gigantisch is toegenomen. Omdat zout dingen lekkerder maakt is er een soort race-to-the-bottom ontstaan tussen fabrikanten, waarbij niemand durft toe te geven. Minder zout toevoegen betekent namelijk dat je minder gaat verkopen. De consument is de dupe omdat die ongemerkt steeds meer zout tot zich neemt. Dat wordt dan toch ook opgedrongen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2011 10:08:15 ]
  zondag 29 mei 2011 @ 10:14:38 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97449218
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:06 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Volgens mij is het probleem meer dat de hoeveelheden zout die fabrikanten in hun producten doen gigantisch is toegenomen. Omdat zout dingen lekkerder maakt is er een soort race-to-the-bottom ontstaan tussen fabrikanten, waarbij niemand durft toe te geven. Minder zout toevoegen betekent namelijk dat je minder gaat verkopen. De consument is de dupe omdat die ongemerkt steeds meer zout tot zich neemt. Dat wordt dan toch ook opgedrongen?
Zout maakt producten niet lekkerder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97449280
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zout maakt producten niet lekkerder.
Ik ben geen deskundige op dat gebied. Maar zoals mij het is verteld komt het er op neer dat wij steeds meer gewend raken aan grotere hoeveelheden zout. Als fabrikanten dat gaan terugbrengen vinden wij het niet lekker meer en verliezen ze marktaandeel.
  zondag 29 mei 2011 @ 10:23:27 #142
45206 Pietverdriet
pi_97449327
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:19 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik ben geen deskundige op dat gebied. Maar zoals mij het is verteld komt het er op neer dat wij steeds meer gewend raken aan grotere hoeveelheden zout. Als fabrikanten dat gaan terugbrengen vinden wij het niet lekker meer en verliezen ze marktaandeel.
In de tijd voor de koeling aten we veel zouter, Zuurkool, Snijbonen in het zout, Pekelvlees, Pekelharing, Zout was de enige manier zaken te conserveren voordat het wecken, inblikken en koelen werd uitgevonden.
Het is waar dat mensen zout gewend zijn, maar daar wen je snel aan als je het minder gaat eten. Zout is verder ook niet ongezond, net zoals eieren je cholesterol niet verhogen. Er wordt zoveel onzin verteld over eten.
Ik eet weinig zout, omdat ik het niet lekker vind zout te eten.
pi_97449460
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de tijd voor de koeling aten we veel zouter, Zuurkool, Snijbonen in het zout, Pekelvlees, Pekelharing, Zout was de enige manier zaken te conserveren voordat het wecken, inblikken en koelen werd uitgevonden.
Het is waar dat mensen zout gewend zijn, maar daar wen je snel aan als je het minder gaat eten. Zout is verder ook niet ongezond, net zoals eieren je cholesterol niet verhogen. Er wordt zoveel onzin verteld over eten.
Veel zout is op lange termijn niet echt gezond voor je.
  zondag 29 mei 2011 @ 10:34:22 #144
45206 Pietverdriet
pi_97449502
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Veel zout is op lange termijn niet echt gezond voor je.
Vertel.
pi_97449673
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel.
Leef je uit op pubmed. Startlinkje
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19110538

De voedselindustrie is atm bezig met een zout-is-niet-slecht-campagne. Belangrijkste drijfveer is natuurlijk dat zout goedkoop is, veel smaak geeft, en goed conserveert.
pi_97449676
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel.
Aan het einde van je leven ga je dood.

En eten uit een pakje is geen culinaire doodzonde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 29 mei 2011 @ 11:18:32 #147
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_97450330
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Leef je uit op pubmed. Startlinkje
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19110538

De voedselindustrie is atm bezig met een zout-is-niet-slecht-campagne. Belangrijkste drijfveer is natuurlijk dat zout goedkoop is, veel smaak geeft, en goed conserveert.
De betere zout vervanger?
pi_97450355
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 01:48 schreef technofreak86 het volgende:
Culinaire doodszonde: 1x kwaliteit waarderen en daarna alles en iedereen die kwantiteit weet te waarderen veroordelen.
Ik ben wel eens bij zo'n wok geweest met collega's. Het is echt een stuk beter dan een hollands buffet ofoz. Ze hadden veel verse groenten, vlees, vis. Het werd niet hoogstaand bereid, maar de kwaliteit was uitstekend. Simpel en best te doen. Dat de meeste mensen dan vooral slecht rundvlees kiezen moeten ze zelf weten. ik heb heerlijk zelf groentenschoteltjes samengesteld met vis en garnalen. Prima!

Nee echt, thuis eten mensen slechter, ongezonder en met veel meer zakjes en potjes.
Whatever...
pi_97450441
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eh, zout is niet echt gezond.
http://scholar.google.nl/(...)rm+effects&hl=nl&lr=

Met name in grote hoeveelheden dan. Er is wel een evilutionaire verklaring voor. Vroeger was zout redelijk zeldzaam, kalium niet. Het lichaam is geevolueerd om natrium goed vast te houden en kalium niet vanwege dat tekort.Aangezien we juist meer natrium en minder kalium eten is deze balans verstoord. Het belangrijkste gevaar zit hem in de nieren, die kunnen er schade van ondervinden, die moeten al dat zout steeds terugwinnen uit urine.

Dat er momenteel ook een wat resultaten worden gevonden dat zout niet puur vergif is, is logishc, er wordt gewoon heel veel onderzoek naar gedaan. Zout blijft essentieel, zonder zout ga je dood, maar je hebt echt maar max 1 gram oer dag nodig. Wij eten nu ca 10 gram per dag. Dat is gewoon te veel.
Whatever...
  zondag 29 mei 2011 @ 11:40:30 #150
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97450811
quote:

[..]
Bijna iedereen heeft toch wel eens bij zo'n onbeperkt wokken tent gegeten.
Uhuh.Nooit.
pi_97450906
Ik moet wel. Schoonfamilie gaat jaarlijks bij zo'n tent eten als opa jarig is... ;(
  zondag 29 mei 2011 @ 11:49:08 #152
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_97451024
Er zit ook wel duidelijk kwaliteitsverschil tussen die wokdingen, maar dat is gewoon een kwestie van even inlezen en dan kan je daar best prima eten :)
pi_97451080
En weten wat je doet. Geen vlees en vis bij elkaar.

Of überhaupt wel je eten gaan laten bakken, wij hebben eens smakelijk gelachen om iemand die het niet deed, die zat op wat rauwe groenten te knappelen 8)7
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_97451214
Eh, ik vind van die buffetten in warmhoudbakken veel triester. In hotels waar ik voor mijn werk regelmatig ben, ook de zeer luxe hotels serveren hun ontbijt in van die shafing dishes. Vieze roerei, moddervette spek, blagh.
Whatever...
pi_97451313
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 11:52 schreef Resistor het volgende:
En weten wat je doet. Geen vlees en vis bij elkaar.

Of überhaupt wel je eten gaan laten bakken, wij hebben eens smakelijk gelachen om iemand die het niet deed, die zat op wat rauwe groenten te knappelen 8)7
Noen mij maar raar, maar wat is er mis met rauwe groente eten? Ik neem regelmatig een groentedip, lekker dipsausje maken en dan bloemkool, broccoli, paprika en tomaat dippen.
  zondag 29 mei 2011 @ 12:01:33 #156
45206 Pietverdriet
pi_97451347
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 11:57 schreef Spanky78 het volgende:
Eh, ik vind van die buffetten in warmhoudbakken veel triester. In hotels waar ik voor mijn werk regelmatig ben, ook de zeer luxe hotels serveren hun ontbijt in van die shafing dishes. Vieze roerei, moddervette spek, blagh.
Ik vraag altijd om een lekker spiegelei, dooiers vloeibaar met knapperspek
pi_97451390
Het zijn gewoon droevige tenten met een droevig publiek. En wat groente en een sausje in een wok flikkeren kan ik zelf ook wel. Het voegt voor mij niets toe en ik erger me aan het volk dat je in zo'n tent tegenkomt.
  zondag 29 mei 2011 @ 12:06:29 #158
45206 Pietverdriet
pi_97451473
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:03 schreef Isegrim het volgende:
Het zijn gewoon droevige tenten met een droevig publiek. En wat groente en een sausje in een wok flikkeren kan ik zelf ook wel. Het voegt voor mij niets toe en ik erger me aan het volk dat je in zo'n tent tegenkomt.
Henk en Ingrid met de kinderen.
pi_97451530
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Henk en Ingrid met de kinderen.
Dat ja. :P Ben sowieso al geen fan van kinderen in restaurants.
  zondag 29 mei 2011 @ 12:12:34 #160
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_97451651
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:08 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Die zijn schijt irritant inderdaad :') Als toppunt hebben we een keer onder de tomatenketchup gezeten omdat het 2 kinderen leuk leek om daarmee te gaan spuiten :{

En ze maken een herrie :r
  zondag 29 mei 2011 @ 12:13:22 #161
45206 Pietverdriet
pi_97451674
quote:

[..]

Gewoon laat gaan eten maar verder heb je gelijk. Kinderen in vakantiehotels zijn ook zo een ramp
pi_97451902
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:03 schreef Isegrim het volgende:
Eens, vooral het publiek is droevig. ga vooral niet naar ee wok waar je ook drank all-in krijgt. Dan ben je echt in een tokkietent beland.
Whatever...
  zondag 29 mei 2011 @ 12:32:57 #163
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_97452242
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 11:44 schreef Isegrim het volgende:
Ik moet wel. Schoonfamilie gaat jaarlijks bij zo'n tent eten als opa jarig is... ;(
Zie het als een avondje antropologie :P
pi_97452277
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Eens, vooral het publiek is droevig. ga vooral niet naar ee wok waar je ook drank all-in krijgt. Dan ben je echt in een tokkietent beland.
Daar moet ik dus over twee weken heen. Ik zal verslag uitbrengen. :')
  zondag 29 mei 2011 @ 12:55:17 #165
45206 Pietverdriet
pi_97452920
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:34 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Daar moet ik dus over twee weken heen. Ik zal verslag uitbrengen. :')
Ik heb bij dat soort events altijd net een andere afspraak, sorry, zit dan in München, Rome, etc.
pi_97453372
Tijdens het koken proeven door de lepel in je mond te doen en dan de lepel weer terug in de pan te stoppen, met alle speekselresten er nog aan. Doodzonde.
  zondag 29 mei 2011 @ 13:10:34 #167
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_97453412
Even terug naar culinaire doodzondes ,

Ik vind het vreselijk maar boter/Margarine onder pindakaas.
pi_97453470
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:09 schreef Farenji het volgende:
Tijdens het koken proeven door de lepel in je mond te doen en dan de lepel weer terug in de pan te stoppen, met alle speekselresten er nog aan. Doodzonde.
Daar heb ik dan weer geen moeite mee, zijn volgens mij veel koks die dat doen. :P Die bacteriën koken toch wel dood. :+
pi_97453592
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:11 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Daar heb ik dan weer geen moeite mee, zijn volgens mij veel koks die dat doen. :P Die bacteriën koken toch wel dood. :+
Het gaat niet om de bacterien, maar om de enzymen die in speeksel zitten. Die verteren het zetmeel in het eten al voordat het in je mond komt, dat verandert de smaak: het wordt zoeter door het moutsuiker dat ontstaat, en sauzen e.d. worden slapper omdat het bindend vermogen minder wordt.
pi_97453690
De skottelbraai, en dan vooral rondom het Gardameer, tijdens de bouwvak en rond 17.00...
  zondag 29 mei 2011 @ 13:19:07 #171
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_97453721
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:09 schreef Farenji het volgende:
Oh, dat doe ik nooit. Ik lik alle speekselresten er altijd weer vanaf.
pi_97453733
quote:
2s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:15 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het gaat niet om de bacterien, maar om de enzymen die in speeksel zitten. Die verteren het zetmeel in het eten al voordat het in je mond komt, dat verandert de smaak: het wordt zoeter door het moutsuiker dat ontstaat, en sauzen e.d. worden slapper omdat het bindend vermogen minder wordt.
Van dat minieme beetje speeksel op een lepel? Lijkt me dat je daarvoor een paar keer flink moet tuffen. :+
pi_97453746
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:19 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Oh, dat doe ik nooit. Ik lik alle speekselresten er altijd weer vanaf.
^O^
  zondag 29 mei 2011 @ 13:21:06 #174
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_97453786
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Van dat minieme beetje speeksel op een lepel? Lijkt me dat je daarvoor een paar keer flink moet tuffen. :+
Dat, plus enzymen werken voor geen meter meer bij de temperaturen die je met koken bereikt.
pi_97453817
Spinazie uit een pot.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zondag 29 mei 2011 @ 13:27:11 #176
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97454001
quote:

[..]

En exact daarom nemen wij de kinderen mee naar een Wok. In vergelijking met het volk dat daar rondloopt gedragen die van mij zich voorbeeldig O+

Maar goed, wij gaan ook relatief vaak uit eten (5 - 8 x per maand met kinderen en dan nog vier x zonder kinderen) en meestal naar normale restaunts met bediening. Kinderen kunnen zich best normaal gedragen in restaurants, als je ze het maar leert.

OT: roken in een restaurant. Bah.
Of honden/katten in de keuken.
pi_97454006
quote:
15s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Spinazie uit een pot.
:r

quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:27 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
...

Maar goed, wij gaan ook relatief vaak uit eten (5 - 8 x per maand met kinderen en dan nog vier x zonder kinderen) en meestal naar normale restaunts met bediening. Kinderen kunnen zich best normaal gedragen in restaurants, als je ze het maar leert.
...
Kan er bij jullie niemand koken, hebben jullie geld teveel of is de definitie van restaurant bij jullie erg ruim? Als ik uit eten ga met mijn vriendin kost dat standaard minstens 60 euro. Ik kan me niet voorstellen dat je even twee keer per week 100 euro uit gaat geven in een restaurant.
pi_97454128
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:27 schreef Tinkepink het volgende:

Kinderen kunnen zich best normaal gedragen in restaurants, als je ze het maar leert.

Of honden/katten in de keuken.
True, vroeger toen ik nog klein was toen bleef ik netjes zitten in een restaurant, maar puur en alleen omdat ik het eten zo lekker vond. :')

Ooit een verhaal gehoord waarbij iemand langharige katten fokte, welke in de keuken mochten komen. Die katten zaten regelmatig op het koffiezetapparaat, omdat het zo lekker warm is.

"Nog een kopje koffie?"
- Nee dank u.

Bah :')
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  zondag 29 mei 2011 @ 13:33:08 #179
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97454194
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:27 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

:r

[..]

Kan er bij jullie niemand koken, hebben jullie geld teveel of is de definitie van restaurant bij jullie erg ruim? Als ik uit eten ga met mijn vriendin kost dat standaard minstens 60 euro. Ik kan me niet voorstellen dat je even twee keer per week 100 euro uit gaat geven in een restaurant.
Ik woon in Duitsland waar uit eten betaalbaar is en daarnaast zijn we tweeverdieners. Tussen naar de Griek en een 4-sterrenrestaurant zit een hele range aan normale, kwalitatief goede restaurants waar je geen kapitaal kwijt hoeft te zijn.

En ik kan prima koken. Heb er alleen niet altijd zin in of tijd voor.
pi_97454260
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:10 schreef rac het volgende:
Even terug naar culinaire doodzondes ,

Ik vind het vreselijk maar boter/Margarine onder pindakaas.
Nou inderdaad zeg. Ik ben een groot liefhebber van pindakaas. Maar alleen al door te denken aan pindakaas in combinatie met margarine ga ik kokhalzen.
pi_97454282
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:36 schreef thabit het volgende:

[..]

Nou inderdaad zeg. Ik ben een groot liefhebber van pindakaas. Maar alleen al door te denken aan pindakaas in combinatie met margarine ga ik kokhalzen.
Mijn moeder smeert altijd een dikke laag margarine op haar brood. :') Dan zit je dus in de boter te happen. :') Ik at vroeger ook altijd boter onder alles (van haar geleerd) maar tegenwoordig doe ik dat niet meer. Vind het zelfs smerig om boter te gebruiken i.c.m. kaas o.i.d.
pi_97454332
quote:
15s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Spinazie uit een pot.
Diepvriesspinazie à la crème is een zwak punt bij mij. Jeugdsentiment. O+ Met een gekookt eitje en gebakken kaas (dikke plak kaas in ei dompelen, paneermeel opdoen en vervolgens bakken). :9
pi_97454403
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:38 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Diepvriesspinazie à la crème is een zwak punt bij mij. Jeugdsentiment. O+ Met een gekookt eitje en gebakken kaas (dikke plak kaas in ei dompelen, paneermeel opdoen en vervolgens bakken). :9
Dat vind ik ook lekker! :9

Maar uit een pot smaakt het weer heel anders.
Lees: vies.
pi_97454494
Alle groenten uit een pot smaken vies. Zoet.
pi_97454696
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:43 schreef Isegrim het volgende:
Alle groenten uit een pot smaken vies. Zoet.
Doperwten zijn te doen als het echt mot.
pi_97454851
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 12:21 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

M'n zwager stelde dat laatst als voorwaarde om uit eten te gaan rondom moederdag. Het moest all-in zijn, want volvreten voor een vast bedrag. Het voorgestelde alternatief all-you-can-eat japans werd afgeslagen want de drank was niet inclusief. Uiteraard niet gegaan, ik weiger om met mijn bordje in de rij te staan. Daarbij, m'n zwager is nuchter al een lompe hork, die hoef ik niet zat te zien. Din lijkt totaal niet op haar familie, gelukkig maar. :)

Groenten uit blik en pot zijn niet te doen. Vooral worteltjes-dopertjes. Het ziet eruit en smaakt alsof het al eens gegeten is. :r
pi_97455022
Mais uit blik vind ik nog wel te doen.
pi_97455481
Maïs is van zichzelf ook zoet, dat scheelt. :)
pi_97455547
Uhu worteltjes ook, maar die vind ik dan weer zo vies zompig en zacht.
Brrrr
pi_97455641
Topic niet helemaal gelezen.

Was deze al genoemd?
De lepel waarmee wordt geroerd, dan geproefd, en dan weer de pan in.
Smerige gewoonte van mensen. En ik heb geen smetvrees.
pi_97455727
kant en klaar maaltijden, van die zakjes met kruidenmixen, potjes met spaghettisauzen, etc
pi_97457036
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:54 schreef Fixers het volgende:

[..]

M'n zwager stelde dat laatst als voorwaarde om uit eten te gaan rondom moederdag. Het moest all-in zijn, want volvreten voor een vast bedrag. Het voorgestelde alternatief all-you-can-eat japans werd afgeslagen want de drank was niet inclusief. Uiteraard niet gegaan, ik weiger om met mijn bordje in de rij te staan. Daarbij, m'n zwager is nuchter al een lompe hork, die hoef ik niet zat te zien. Din lijkt totaal niet op haar familie, gelukkig maar. :)

...
Ik zou mijn schoonfamilie onteren. :')
  zondag 29 mei 2011 @ 15:17:39 #194
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97457319
_O-
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 29 mei 2011 @ 15:26:32 #195
45206 Pietverdriet
pi_97457473
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 13:11 schreef Isegrim het volgende:

[..]

nope.wat uit de pan met de lepel op een schoteltje, en dan vanaf dat schoteltje proeven. Zo heb ik dat van mijn chef geleerd.
pi_97457798
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 15:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

nope.wat uit de pan met de lepel op een schoteltje, en dan vanaf dat schoteltje proeven. Zo heb ik dat van mijn chef geleerd.
Ik ook van mijn kookdocent, want ein lepel elektriesiert in jouw mondt und dan schmaakt die soep andersch. (inclusief duits accent).
  zondag 29 mei 2011 @ 15:36:57 #197
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_97457830
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 15:36 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik ook van mijn kookdocent, want ein lepel elektriesiert in jouw mondt und dan schmaakt die soep andersch. (inclusief duits accent).
Hij doet wat? :D
  zondag 29 mei 2011 @ 15:42:04 #198
45206 Pietverdriet
pi_97458073
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 15:36 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat, en je brand je bek en dan proef je helemaal niets meer. Een beetje saus of soep op een schoteltje koelt af en je kan veel beter proeven.
Bovendien is een lepel in je mond steken en dan weer de pan in een smerige gewoonte, maar Nederlanders zijn sowieso viespeuken. Broodjes worden met de handen gepakt, net als vlees. In beschaafde landen wordt het vlees met een vork of zakje gepakt waar het ingaat, broodjes met een tang.
pi_97458139
Ik proef meestal gewoon van een (schone) lepel die nooit weer terug gaat in diezelfde pan. Maar dat is dus niet handig?
pi_97459603
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 15:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik proef meestal gewoon van een (schone) lepel die nooit weer terug gaat in diezelfde pan. Maar dat is dus niet handig?
Hoop afwas - of je proeft niet vaak genoeg :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')