Noen mij maar raar, maar wat is er mis met rauwe groente eten? Ik neem regelmatig een groentedip, lekker dipsausje maken en dan bloemkool, broccoli, paprika en tomaat dippen.quote:Op zondag 29 mei 2011 11:52 schreef Resistor het volgende:
En weten wat je doet. Geen vlees en vis bij elkaar.
Of überhaupt wel je eten gaan laten bakken, wij hebben eens smakelijk gelachen om iemand die het niet deed, die zat op wat rauwe groenten te knappelen
Ik vraag altijd om een lekker spiegelei, dooiers vloeibaar met knapperspekquote:Op zondag 29 mei 2011 11:57 schreef Spanky78 het volgende:
Eh, ik vind van die buffetten in warmhoudbakken veel triester. In hotels waar ik voor mijn werk regelmatig ben, ook de zeer luxe hotels serveren hun ontbijt in van die shafing dishes. Vieze roerei, moddervette spek, blagh.
Henk en Ingrid met de kinderen.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:03 schreef Isegrim het volgende:
Het zijn gewoon droevige tenten met een droevig publiek. En wat groente en een sausje in een wok flikkeren kan ik zelf ook wel. Het voegt voor mij niets toe en ik erger me aan het volk dat je in zo'n tent tegenkomt.
Die zijn schijt irritant inderdaadquote:Op zondag 29 mei 2011 12:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat ja.Ben sowieso al geen fan van kinderen in restaurants.
Gewoon laat gaan eten maar verder heb je gelijk. Kinderen in vakantiehotels zijn ook zo een rampquote:Op zondag 29 mei 2011 12:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat ja.Ben sowieso al geen fan van kinderen in restaurants.
Eens, vooral het publiek is droevig. ga vooral niet naar ee wok waar je ook drank all-in krijgt. Dan ben je echt in een tokkietent beland.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:03 schreef Isegrim het volgende:
Het zijn gewoon droevige tenten met een droevig publiek. En wat groente en een sausje in een wok flikkeren kan ik zelf ook wel. Het voegt voor mij niets toe en ik erger me aan het volk dat je in zo'n tent tegenkomt.
Zie het als een avondje antropologiequote:Op zondag 29 mei 2011 11:44 schreef Isegrim het volgende:
Ik moet wel. Schoonfamilie gaat jaarlijks bij zo'n tent eten als opa jarig is...
Daar moet ik dus over twee weken heen. Ik zal verslag uitbrengen.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:21 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Eens, vooral het publiek is droevig. ga vooral niet naar ee wok waar je ook drank all-in krijgt. Dan ben je echt in een tokkietent beland.
Ik heb bij dat soort events altijd net een andere afspraak, sorry, zit dan in München, Rome, etc.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar moet ik dus over twee weken heen. Ik zal verslag uitbrengen.
Daar heb ik dan weer geen moeite mee, zijn volgens mij veel koks die dat doen.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:09 schreef Farenji het volgende:
Tijdens het koken proeven door de lepel in je mond te doen en dan de lepel weer terug in de pan te stoppen, met alle speekselresten er nog aan. Doodzonde.
Het gaat niet om de bacterien, maar om de enzymen die in speeksel zitten. Die verteren het zetmeel in het eten al voordat het in je mond komt, dat verandert de smaak: het wordt zoeter door het moutsuiker dat ontstaat, en sauzen e.d. worden slapper omdat het bindend vermogen minder wordt.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Daar heb ik dan weer geen moeite mee, zijn volgens mij veel koks die dat doen.Die bacteriën koken toch wel dood.
Oh, dat doe ik nooit. Ik lik alle speekselresten er altijd weer vanaf.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:09 schreef Farenji het volgende:
Tijdens het koken proeven door de lepel in je mond te doen en dan de lepel weer terug in de pan te stoppen, met alle speekselresten er nog aan. Doodzonde.
Van dat minieme beetje speeksel op een lepel? Lijkt me dat je daarvoor een paar keer flink moet tuffen.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:15 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het gaat niet om de bacterien, maar om de enzymen die in speeksel zitten. Die verteren het zetmeel in het eten al voordat het in je mond komt, dat verandert de smaak: het wordt zoeter door het moutsuiker dat ontstaat, en sauzen e.d. worden slapper omdat het bindend vermogen minder wordt.
quote:Op zondag 29 mei 2011 13:19 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Oh, dat doe ik nooit. Ik lik alle speekselresten er altijd weer vanaf.
Dat, plus enzymen werken voor geen meter meer bij de temperaturen die je met koken bereikt.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:19 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Van dat minieme beetje speeksel op een lepel? Lijkt me dat je daarvoor een paar keer flink moet tuffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |