abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 25 mei 2011 @ 12:55:32 #1
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_97290260
Dit topic is voor emigranten die naar Duitsland gegaan zijn of mensen die dat van plan zijn.

Voor meer info over emigratie naar Duitsland is www.verhuis.de sowieso een aanrader.

Wat algemene gegevens (met dank aan Wikipedia):

Officiële landstaal: Duits (Hoogduits)
Hoofdstad: Berlijn
Regeringsvorm: Federale republiek
Oppervlakte: 357.022 km² (2,3% water)
Inwoners: 82.491.000 (2004),
82.400.996 (2007) (230,8 / km² (2007))

De Duitse vlag:



Het wapen van Duitsland:



De kaart van Duitsland:



De voorgaande topics

Vaste deelnemers aan deze topicreeks en hun woonplaats:

aegir_de_viking woont in Kranenburg
annie.m woont in Goch Hassum.
c3k woont in Aachen-Brand
Cupcake. woont in Berlijn.
El_Matador woont in Aachen
FB14 woont per 1 april in München
Gala6183 woont in München
Gwywen woont nog niet in Duitsland, maar wil dat wel.
Linda2205 woont in Berlijn Schöneweide
OMGitsNoelle woont in Herzogenrath-Kohlscheid
PureEvil woont in Weeze
qltel woont in Goch-Pfalzdorf
Rewimo woont in Goch-Pfalzdorf
Siemi Woont in Kleve-Rindern
ueberduitser Woont in Ringe
Waldheini woont in Aachen
Z80 woont in Kleve

De OP van deze topicreeks staat hier.
Opgeven als vaste deelnemer kan via PM

[ Bericht 0% gewijzigd door popolon op 12-07-2011 21:49:08 ]
  Milf woensdag 25 mei 2011 @ 14:10:40 #2
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97292997
Bijna weekend. Kan ik weer heerlijk in de tuin aan de slag. Anders krijg ik ruzie met mijn buren ben ik bang hahaha.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_97293457
Maar even opnieuw posten:

1 September begin ik aan m'n eerste job in Berlijn! Ik blijf er 6 maanden, dan 6 maanden elders in Europa, dan 6 maanden buiten Europa en dan weer terug naar Berlijn.

Heeft iemand een idee hoe ik het makkelijkst een appartement vind rond Mitte, Tiergarten of Kreuzberg gemeubileerd voor 01/09/2011 - 28/02/2012? Ik kijk al regelmatig op www.wg-gesucht.de maar er is niet zo heel veel aanbod..

Thanks!
  woensdag 25 mei 2011 @ 14:37:29 #4
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_97294122
Dank jullie wel trouwens voor alle info tot nu toe. Het is wel erg spannend. Het zou om een baan gaan bij IBM. We zijn gecontacteerd door 2 verschillende recruuters IBM en Elan IT. Ik heb het idee dat het om dezelfde vacature gaat. Ze zeiden dat ze wel geintereseerd waren in ons ( ik en mijn partner, hij is Deens)

Ik heb wat over en weer gemaild met Addecco zij boden ons rond de 1700. Elan IT zegt dat het startsalaris ligt op 2000.
Ik wil alles wel heel erg zeker weten voordat we de uiteindelijke besclissing maken. We zijn nu in Ierland we hebben hier een baan en een appartementje. De baan is kut ( HP via CPL ) en het huren is vrij duur.
Ook zou Duitsland een stuk dichterbij zijn bij onze families. We kunnen dan in zo een 6 uur rijden naar mijn familie en 7 uur daar mijn partners.

Ik ben nog wat aan het rondzoeken geweest. Foto's van Leipzig en Erfurt. Schijnt 2 locaties te zijn waar IBM zit.
Qua ziektekosten zeggen ze dat we hulp krijgen om dat allemaal uit te zoeken.
Addecco had wel ziektedagen, Elan IT weet ik niet. Heeft iemand ervaring met een van deze 2?

Alles wat enigzins kan helpen aub vertel het me ;)

Ben nu al lekker aan het zenuwen.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 25 mei 2011 @ 15:15:33 #5
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_97295858
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:10 schreef nikky het volgende:
Bijna weekend. Kan ik weer heerlijk in de tuin aan de slag. Anders krijg ik ruzie met mijn buren ben ik bang hahaha.
Door de week is toch geen probleem? Zondag juist wel (als je lawaai gaat maken)
  Milf woensdag 25 mei 2011 @ 15:51:56 #6
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97297419
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:15 schreef qltel het volgende:

[..]

Door de week is toch geen probleem? Zondag juist wel (als je lawaai gaat maken)
Ik bedoel meer dat men zo netjes is met hun tuinen hier en er bij mij nogal wat onkruid instaat ;-). Lawaai maak ik op zaterdag :Y
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf woensdag 25 mei 2011 @ 15:53:03 #7
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97297462
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:37 schreef _Dizzy_ het volgende:
Dank jullie wel trouwens voor alle info tot nu toe. Het is wel erg spannend. Het zou om een baan gaan bij IBM. We zijn gecontacteerd door 2 verschillende recruuters IBM en Elan IT. Ik heb het idee dat het om dezelfde vacature gaat. Ze zeiden dat ze wel geintereseerd waren in ons ( ik en mijn partner, hij is Deens)

Ik heb wat over en weer gemaild met Addecco zij boden ons rond de 1700. Elan IT zegt dat het startsalaris ligt op 2000.
Ik wil alles wel heel erg zeker weten voordat we de uiteindelijke besclissing maken. We zijn nu in Ierland we hebben hier een baan en een appartementje. De baan is kut ( HP via CPL ) en het huren is vrij duur.
Ook zou Duitsland een stuk dichterbij zijn bij onze families. We kunnen dan in zo een 6 uur rijden naar mijn familie en 7 uur daar mijn partners.

Ik ben nog wat aan het rondzoeken geweest. Foto's van Leipzig en Erfurt. Schijnt 2 locaties te zijn waar IBM zit.
Qua ziektekosten zeggen ze dat we hulp krijgen om dat allemaal uit te zoeken.
Addecco had wel ziektedagen, Elan IT weet ik niet. Heeft iemand ervaring met een van deze 2?

Alles wat enigzins kan helpen aub vertel het me ;)

Ben nu al lekker aan het zenuwen.
Ik heb geen ervaringen voor je. Wel ervaringen van mensen die NL voor Adecco hebben gewerkt en die zijn niet zo positief. Maar het blijft jouw keuze ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 25 mei 2011 @ 16:22:16 #8
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_97298574
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 15:51 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat men zo netjes is met hun tuinen hier en er bij mij nogal wat onkruid instaat ;-). Lawaai maak ik op zaterdag :Y
Laat ze eens in onze tuin komen kijken, daarin staat meer onkruid dan in een gemiddeld rijtjeshuistuintje past. Maar het is dan wel verspreid over een grote oppervlakte.. :)
pi_97299283
Dat tuinverhaal komt mij ook bekend voor. Natuurlijk kwam het huis eerst, dat was al rotzooi genoeg, maar nu moet de tuin ook. We zijn rustig aan begonnen, maar blijkbaar vond de buurvrouw dat het nog niet te zien was en maakte er dus ook een opmerking over :p

Gisterenavond weer even bezig geweest en de klaprozen zijn nu weg, hopelijk ziet ze dat we er echt wel aan denken :D en dat we ook echt van plan zijn om het netjes te houden. Als eerste voor onszelf natuurlijk

Nadeel als bijna alle familieleden jarig zijn in de maanden april en mei en dat je hierdoor geen weekend thuis bent, tjah dan is de tuin toch echt als eerste aan de beurt om uit te stellen ^^
  Milf woensdag 25 mei 2011 @ 17:17:24 #10
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97301080
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 16:37 schreef Solodelphi het volgende:
Dat tuinverhaal komt mij ook bekend voor. Natuurlijk kwam het huis eerst, dat was al rotzooi genoeg, maar nu moet de tuin ook. We zijn rustig aan begonnen, maar blijkbaar vond de buurvrouw dat het nog niet te zien was en maakte er dus ook een opmerking over :p

Gisterenavond weer even bezig geweest en de klaprozen zijn nu weg, hopelijk ziet ze dat we er echt wel aan denken :D en dat we ook echt van plan zijn om het netjes te houden. Als eerste voor onszelf natuurlijk

Nadeel als bijna alle familieleden jarig zijn in de maanden april en mei en dat je hierdoor geen weekend thuis bent, tjah dan is de tuin toch echt als eerste aan de beurt om uit te stellen ^^
tja, ik werk vier dagen en ben alleenstaande ouder. Hierdoor heb ik gewoon niet zoveel tijd. Volgend jaar wil ik de tuin groots aanpakken. Wil hem dan ook onderhoudsarm maken. ;-)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 25 mei 2011 @ 17:58:43 #11
63722 z80
I fink you freaky
pi_97302805
mijn beuf kan het onkruid in mijn voortuin ook niet aan zien.
het is zelfs zo erg dat ze als haar tuin klaar is het stukje van mij ook meteen doet :@
maar er staat dan ook tegenover dat ze tijd zat heeft. hij en zij met pensioen.

uitnodiging gehad om volgende week te overleggen mbt groen maken.
mijn buren zijn dit jaar 50 jaar getrouwd. eens kijken hoe dat hier gaat.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_97311013
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 14:22 schreef superheist het volgende:
Maar even opnieuw posten:

1 September begin ik aan m'n eerste job in Berlijn! Ik blijf er 6 maanden, dan 6 maanden elders in Europa, dan 6 maanden buiten Europa en dan weer terug naar Berlijn.

Heeft iemand een idee hoe ik het makkelijkst een appartement vind rond Mitte, Tiergarten of Kreuzberg gemeubileerd voor 01/09/2011 - 28/02/2012? Ik kijk al regelmatig op www.wg-gesucht.de maar er is niet zo heel veel aanbod..

Thanks!
Kijk eens op deze sites. Volgens mij best wel wat leuke woningen op het eerste gezicht.

http://www.coming-home.org/

http://www.immonet.de/berlin/moeblierte-wohnung.html

http://www.immobilienscout24.de/Suche/S-T/WAZ/Berlin/Berlin
  Milf woensdag 25 mei 2011 @ 20:45:18 #13
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97311103
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 17:58 schreef z80 het volgende:
mijn beuf kan het onkruid in mijn voortuin ook niet aan zien.
het is zelfs zo erg dat ze als haar tuin klaar is het stukje van mij ook meteen doet :@
maar er staat dan ook tegenover dat ze tijd zat heeft. hij en zij met pensioen.

uitnodiging gehad om volgende week te overleggen mbt groen maken.
mijn buren zijn dit jaar 50 jaar getrouwd. eens kijken hoe dat hier gaat.
Wat lief van je buurvrouw zeg! Ik kwam vanavond de mijne tegen en heb aangegeven dat het mij spijt dat het momenteel niet zo netjes is. Ze geeft aan dat het niets geeft en dat ze het wel begrijpt. Voel mij direct een stuk beter.

Volgens mij heb je binnenkort een zuipfestijn hahaha.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 25 mei 2011 @ 21:52:28 #14
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_97314896
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 23:56 schreef nikky het volgende:

[..]

Wanneer je werkt of woont in NL, bouw je AOW op.
A, dat scheelt dan alweer :) Tnx voor je reactie! Nog meer tips?? Hoor ze graag!!

Hoor vanavond of morgen of de CC gemaakt is in de auto die ik op het oog heb, en als die gemaakt is, dan koop ik hem. Dan nog zien hoe dat met verzekeren gaat aangezien ik nog niet in DLD woon, maar desnoods staat ie maar een maand in de garage.... Heb i knog ff tijd om met mijn baas te praten over een vast contract & het verhuizen naar DLD
pi_97316960
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 20:43 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Kijk eens op deze sites. Volgens mij best wel wat leuke woningen op het eerste gezicht.

http://www.coming-home.org/

http://www.immonet.de/berlin/moeblierte-wohnung.html

http://www.immobilienscout24.de/Suche/S-T/WAZ/Berlin/Berlin
Thanks zitten inderdaad wel pareltjes tussen, Deze bijvoorbeeld, 550e voor 72 vierkante meter :o



Helaas wel 1000 euro makkelaars kosten :'(

Merk ook dat ik iets te vroeg ben voor September.. Zijn er nog anderen die in Berlijn wonen? (zie er twee in de OP)
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:02:23 #16
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_97341931
:(
Arme Thijs, ik moet hem teleurstellen, de tractorpulling begin juni in Wierden gaat niet door.
Had hij zich zo op verheugd. Dat wordt :'(
  vrijdag 27 mei 2011 @ 11:19:26 #17
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_97375574
Ah :( Jammer voor Thijs....In NL hebben ze toch ook nog wel een aantal van die tractorpullings ergens?

Jongens, ff een vraagje. ik wil vanavond gaan wokken (ben jarig ;) ) en nu had ik een restaurant gevonden, maar weet niet ofdat het een wokrestaurant is. gaat om chinarestaurant shanghai in goch? of heeft iemand een leuke (lekkere) suggestie in de buurt?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 mei 2011 @ 12:01:05 #18
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97377129
Gefeliciteerd! *O* Wij zijn een paar keer bij Shanghai geweest, ze hebben er een prima buffet (in het weekend) maar wokken kun je er voorzover ik weet niet. Ik heb geen idee of ze dat hier überhaupt kennen trouwens.

Misschien in Kleve?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 27 mei 2011 @ 15:15:46 #19
63722 z80
I fink you freaky
pi_97384919
in Kleve zit een Mongool. (China-Palast Flutstraße)
het is geen wokken, maar het eten wordt op een hete plaat klaar gemaakt.
deze heeft goed eten en ruime keuze als lopend buffet.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:31:42 #20
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_97400558
Zo, ben ik weer ;) We hebben dus 'gewokt' (is dus idd op zo'n plaat, maar het gaat om het idee he ) En we zijn in Goch geweest bij Khan (www.khan-goch.de) Volgens mij is ie pas nieuw daar. Vond het wel erg goed iig, en erg vriendelijke bediening, ook voor de kids.

Over tuinen gesproken...hier wordt morgen ook eindelijk wat aan de tuin gedaan. die 13 kuub grond die hier ligt moet verspreid worden en alles moet gefreesd worden. Gelukkig kan mn broer dat ;)
Oh ja, en onze nieuwe buren hebben een schutting neergezet tussen ons in, dus das mooi. scheelt ons ook weer in de kosten :+ *O*
  Milf zaterdag 28 mei 2011 @ 16:42:37 #21
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97423377
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:31 schreef PureEvil het volgende:
Zo, ben ik weer ;) We hebben dus 'gewokt' (is dus idd op zo'n plaat, maar het gaat om het idee he ) En we zijn in Goch geweest bij Khan (www.khan-goch.de) Volgens mij is ie pas nieuw daar. Vond het wel erg goed iig, en erg vriendelijke bediening, ook voor de kids.

Over tuinen gesproken...hier wordt morgen ook eindelijk wat aan de tuin gedaan. die 13 kuub grond die hier ligt moet verspreid worden en alles moet gefreesd worden. Gelukkig kan mn broer dat ;)
Oh ja, en onze nieuwe buren hebben een schutting neergezet tussen ons in, dus das mooi. scheelt ons ook weer in de kosten :+ *O*
Nog gefeliciteerd :).

Doe je foto's voor en na tuin? ;)

Hier stagneert de tuin iets, het is niet zo best weer hier.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 17:21:52 #22
16715 Mylene
*schatje*
pi_97424643
Even een vraagje, vroeger had je op de zondagmiddag op de ZDF een televisieprogramma uitgezonden op locatie. Als het regende was het dus een drama. Een vrouw presenteerde het. Weet iemand de naam van dit programma en de presentatrice?
pi_97427793
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 17:21 schreef Mylene het volgende:
Even een vraagje, vroeger had je op de zondagmiddag op de ZDF een televisieprogramma uitgezonden op locatie. Als het regende was het dus een drama. Een vrouw presenteerde het. Weet iemand de naam van dit programma en de presentatrice?
Ik denk dat je de Fernsehgarten bedoelt. En Andrea Kiewel is een van de bekendere presentatrices.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:14:57 #24
16715 Mylene
*schatje*
pi_97428622
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:49 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Ik denk dat je de Fernsehgarten bedoelt. En Andrea Kiewel is een van de bekendere presentatrices.
Dat is de naam is ja. En de presentatrice die ik zocht is Ilona Christen. Nu lees ik dat ze juli 2009 gestorven is aan een bloedvergiftiging.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:22:06 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97428897
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:14 schreef Mylene het volgende:

[..]

Dat is de naam is ja. En de presentatrice die ik zocht is Ilona Christen. Nu lees ik dat ze juli 2009 gestorven is aan een bloedvergiftiging.
Goh, ik lees het ook net op wikipedia, ze had een sleutelbeen gebroken en een grote bloeduitstorting daar aan overgehouden waar ze een bloedvergiftiging bij opliep waar ze aan stierf. Jeetje, dat verwacht je niet meer in 2009.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 22:14:53 #26
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_97436974
Ze hopen de CC maandag gerepareerd te hebben, zoja, dan gaat vriendinlief woensdag onderhandelen over de prijs, en dan is ie van ons :)

Dan moet ik me eens gaan ommelden, anders kan ik hem niet verzekeren & mag er niet mee rijden in NL
pi_97530169
En, heeft iedereen hier ook al gurken-paniek? Of buren die je mijden omdat je OOK uit Nederland komt? :P
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:11:56 #28
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_97536640
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 09:24 schreef elvhenk het volgende:
En, heeft iedereen hier ook al gurken-paniek? Of buren die je mijden omdat je OOK uit Nederland komt? :P
Nee niet echt, zondag met de verjaardag hebben we gewoon gürken op tafel gehad en gegeten.

Afgelopen weekend was er hier weer het e.e.a. loos. De Jandjugend Emlichheim www.lj-emlichheim.de houdt elk jaar een actie, dit jaar was het een 72-uurs actie waarbij ze iets doen voor de maatschappij.
Hier net uit de straat stond een bankje waar fietsers konden uitrusten en genieten van de natuur.
Heeft "men" vorig jaar het bankje gejat. :( Reden genoeg voor de landjugend om onder het thema: "Wi pakt dat an" in 72 uur voor ons als buurt een fantastische Hütte te bouwen.

Superinitiatief, zoiets zie je in NL niet!
Oja, als extraatje hebben ze bij ons in de buurt de speeltuin die in opbouw is ook een stuk meegepakt.


Drukte van jewelste, wel 50 auto's in het land geparkeerd, de wereld aan trekkers en de bierwagen was ook prominent aanwezig. Aan sommigen kon je dus zondagavond ook wel zien dat ze 72 in touw waren... :P

:W
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 31 mei 2011 @ 15:13:19 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97541572
Zonder bier gebeurt er niks natuurlijk :D Maar hoe ziet het er uiteindelijk uit? Dat zie je helaas niet in de filmpjes. Tof hoor, dat ze zoiets doen ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 31 mei 2011 @ 15:36:24 #30
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_97542714
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:13 schreef Rewimo het volgende:
Zonder bier gebeurt er niks natuurlijk :D Maar hoe ziet het er uiteindelijk uit? Dat zie je helaas niet in de filmpjes. Tof hoor, dat ze zoiets doen ^O^
als ik er nogaan toe kom loop ik wel ff heen om een plaatje te schieten...
  Milf dinsdag 31 mei 2011 @ 21:18:55 #31
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97558446
Ik woon hier nu een half jaar...het bevalt mij prima en wil nog steeds absoluut niet terug.

MAAR

Als ik ergens wel een pokketiefusteringhekel aan heb is dat de boel wordt geblokkeerd op het internet. Ik wil potdikke series zien via uitzending gemist... http://www.rtl.nl/xl/#/u/375ef98b-fb46-490f-a1b8-830af7936858/ dit bijvoorbeeld of bepaalde filmpjes van youtube... censuur :r :r

Ik ben daar redelijk klaar mee! :(

Kan dat ook via een proxy of een andere manier? :{
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 21:26:41 #32
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97558877
Ja, je kunt dat via een Nederlandse proxy doen. Je proxy identificeert zich als Nederlander bij de Nederlandse website en stuurt vervolgens alle informatie naar het land van herkomst.

Ik internet zelf altijd over een Amerikaanse proxy en als ik die uitzet heb ik geen last van meldingen die me vertellen dat ik dat in mijn land niet mag zien. Met Nederlandse tv doe ik het niet, maar het principe zal gewoon werken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:23:48 #33
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_97572689
vanochtend even langs de hütte gereden...

  woensdag 1 juni 2011 @ 14:25:01 #34
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_97581682
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 21:18 schreef nikky het volgende:
Ik woon hier nu een half jaar...het bevalt mij prima en wil nog steeds absoluut niet terug.

MAAR

Als ik ergens wel een pokketiefusteringhekel aan heb is dat de boel wordt geblokkeerd op het internet. Ik wil potdikke series zien via uitzending gemist... http://www.rtl.nl/xl/#/u/375ef98b-fb46-490f-a1b8-830af7936858/ dit bijvoorbeeld of bepaalde filmpjes van youtube... censuur :r :r

Ik ben daar redelijk klaar mee! :(

Kan dat ook via een proxy of een andere manier? :{
Youtube kan via speciale youtube proxy sites. Google maar eens, of anders zal ik als ik thuis ben eens kijken voor je.
Zelf loop ik wel eens tegen het probleem aan dat ik geen Eredivisie live streams kan kopen in het buitenland. Gelukkig hebben ze daar Sopcast voor uitgevonden :+
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 juni 2011 @ 14:38:28 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97582081
Mooi geworden, ud ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:31:12 #36
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97583572
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:25 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Youtube kan via speciale youtube proxy sites. Google maar eens, of anders zal ik als ik thuis ben eens kijken voor je.
Zelf loop ik wel eens tegen het probleem aan dat ik geen Eredivisie live streams kan kopen in het buitenland. Gelukkig hebben ze daar Sopcast voor uitgevonden :+
Uploaden via Sopcast is in Duitsland verboden! Via torrent enzo zijn advocaten actief op zoek naar uploaders, via Sopcast heb ik dat nog niet gehoord maar ik zou ze niet uitdagen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Milf woensdag 1 juni 2011 @ 15:32:50 #37
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97583640
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:31 schreef XL het volgende:

[..]

Uploaden via Sopcast is in Duitsland verboden! Via torrent enzo zijn advocaten actief op zoek naar uploaders, via Sopcast heb ik dat nog niet gehoord maar ik zou ze niet uitdagen
Je mag ook niet downloaden ;).

Ik wil gewoon uitzending gemist meuk kunnen zien en alle youtubefilmpjes
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:43:22 #38
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_97583986
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:31 schreef XL het volgende:

[..]

Uploaden via Sopcast is in Duitsland verboden! Via torrent enzo zijn advocaten actief op zoek naar uploaders, via Sopcast heb ik dat nog niet gehoord maar ik zou ze niet uitdagen
nu je het zegt, daar had ik nooit zo bij nagedacht dat je met sopcast gelijk gegevens verzendt. Maar of dat nu zo duidelijk is als bijv torrents betwijfel ik wel.

Downloaden (en meestal automatisch uploaden) met torrents is ook vragen om problemen.
pi_97584273
Ik begin op 15.07 aan een PhD positie in Bonn en daarom heb ik een ziektekostenverzekering in Duitsland nodig.

Wat ik er tot nu toe van begrijp is dat ik mij bij een krankenkasse aan moet melden, omdat mijn loon lager is dan een het bedrag waarboven je bij de "private health insurances" kan aanmelden. Iemand van de universiteit raadde mijn aan om contact op te nemen met de Techniker Krankenkasse. Heeft iemand ervaring met deze krankenkasse en weet iemand wat ongeveer de kosten hiervan zijn? Als ik het goed begrijp is het vergelijkbaar met het ziekenfonds in Nederland vroeger?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_97591853
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:50 schreef Felagund het volgende:
Ik begin op 15.07 aan een PhD positie in Bonn en daarom heb ik een ziektekostenverzekering in Duitsland nodig.

Wat ik er tot nu toe van begrijp is dat ik mij bij een krankenkasse aan moet melden, omdat mijn loon lager is dan een het bedrag waarboven je bij de "private health insurances" kan aanmelden. Iemand van de universiteit raadde mijn aan om contact op te nemen met de Techniker Krankenkasse. Heeft iemand ervaring met deze krankenkasse en weet iemand wat ongeveer de kosten hiervan zijn? Als ik het goed begrijp is het vergelijkbaar met het ziekenfonds in Nederland vroeger?
Het ziekenfonds van vroeger ken ik niet, maar alle wettelijke ziekenfondsen zijn aardig gelijk. Je bijdrage aan de kasse wordt direct van je brutoloon afgehouden. Per behandeling betaal je een tientje geloof ik aan eigen risico.
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:22:01 #41
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97600201
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:32 schreef nikky het volgende:

[..]

Je mag ook niet downloaden ;).

Ik wil gewoon uitzending gemist meuk kunnen zien en alle youtubefilmpjes
Ja, dat mag ook niet. Anders zouden ze het niet blokkeren. Met een proxy moet je daar echter omheen kunnen komen en het risico op vervolging is nihil omdat je 1 niet bewust met een proxy kijkt maar toevallig en 2 je niks upload, alleen down (voor downloaden zijn er vrijwel geen rechtzaken)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Milf donderdag 2 juni 2011 @ 14:29:35 #42
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97620216
quote:
99s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:22 schreef XL het volgende:

[..]

Ja, dat mag ook niet. Anders zouden ze het niet blokkeren. Met een proxy moet je daar echter omheen kunnen komen en het risico op vervolging is nihil omdat je 1 niet bewust met een proxy kijkt maar toevallig en 2 je niks upload, alleen down (voor downloaden zijn er vrijwel geen rechtzaken)
Boete nav downloaden muziek (Duitsland) Een aantal op FOK! voor het downloaden.

Anyhow, het gaat om Nederlandse series, dus ik ga wel via een proxy werken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 2 juni 2011 @ 17:07:01 #43
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97624680
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 14:29 schreef nikky het volgende:

[..]

Boete nav downloaden muziek (Duitsland) Een aantal op FOK! voor het downloaden.

Anyhow, het gaat om Nederlandse series, dus ik ga wel via een proxy werken.
Dat is gegarandeerd via een tool die ook upload (zoals bijv. torrent). Het downloaden an sich is verboden om te monitoren door derde partijen. Jouw internet provider mag niet in een actieve rol vertellen wat jij met je verbinding doet. Slechts als er vermoedens van slecht gedrag zijn kan een bevoegde instantie (politie) als ze over de juiste papiermolen beschikken opvragen waar jij je mee bezig houdt. De entertainment industrie en dit soort advocaten mogen dat zeker niet. Een pure download is dus ontraceerbaar en vermoedelijk ook niet illegaal, maar daarover verschillen de meningen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Milf donderdag 2 juni 2011 @ 17:52:01 #44
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97626052
Ik ga het risico niet nemen ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 5 juni 2011 @ 14:15:19 #45
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_97735235
over downloaden gesproken, moet eens een nieuwe cd voor in de auto maken :)
pi_97757603
Hoi :)
Deze vraag is waarschijnlijk al honderd keer gesteld, desondanks nog een keertje:
Is 2e Pinksterdag in Duitsland een algemene vrije dag? M.a.w. staat dan de hele A61 in noordelijke richting stil?
  zondag 5 juni 2011 @ 21:34:01 #47
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_97758744
ja dan is heel DLD vrij :) (naja, politie en ziekenhuizen etc natuurlijk niet maar je begrijpt wat ik bedoel)
pi_97759289
Mmm... goed dat ik dat weet. Danke!
  maandag 6 juni 2011 @ 16:38:49 #49
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_97791159
Komt m'n baas vanochtend langs en verkondigd dat de EHEC haard vlak bij ons is, in Uelsen....

Ik schrok toch wel ff, het is Uelzen.

Panik alom in Dld, nu zijn de eerste 24 Sprossen nog negativ bevonden ook...
pi_97794499
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:38 schreef ueberduitser het volgende:
Komt m'n baas vanochtend langs en verkondigd dat de EHEC haard vlak bij ons is, in Uelsen....

Ik schrok toch wel ff, het is Uelzen.

Panik alom in Dld, nu zijn de eerste 24 Sprossen nog negativ bevonden ook...
Jep.....dus welke groep groentekwekers gaat er nu weer afgemaakt worden?
We mogen nu dus geen sla, komkommers, tomaten, alle soorten rood vlees , tauge en alle andere soorten kiemen van groenten eten terwijl ze blijkbaar nog steeds geen idee hebben waar het vandaan komt. Ik ben best een beetje voorzichtig hoor, maar deze massahysterie gaat me toch net ff te ver. We eten hier dus nog gewoon alles.

Vorige week had ik nog een broodje Frikadelle met sla, tomaat en van die zure witte kool bij de bakker, de komkommer zat al in de ban toen.
Vandaag was zelfs de tomaat en de sla verdwenen en had ik een zielig broodje met witte kool met Frikadelle :(
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 juni 2011 @ 19:03:31 #51
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97798491
Je kunt twee dingen doen: niks meer eten of alles eten tot de bron definitief bekend is en je zeker weet wat je niet moet eten. Elke dag is er weer wat anders als "bron". Zolang het vooral in het noorden heerst laat ik me niet gek maken :N
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf maandag 6 juni 2011 @ 22:05:39 #52
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97811902
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:03 schreef Rewimo het volgende:
Je kunt twee dingen doen: niks meer eten of alles eten tot de bron definitief bekend is en je zeker weet wat je niet moet eten. Elke dag is er weer wat anders als "bron". Zolang het vooral in het noorden heerst laat ik me niet gek maken :N
Ik woon in het noorden en hier heb ik nog niet gezien dat er vanalles in de ban is. De supermarkten liggen sowieso nog vol met alles. De broodjes bij de plaatselijke bakker en eetcafe's hebben nog gewoon rauwkost. Gelukkig ligt Uelzen ook hier nog een uurtje of vier rijden vandaan.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 6 juni 2011 @ 22:16:38 #53
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97812928
Hier wel hoor! 19 ct voor een komkommer, jammer dat je ze niet lang kunt bewaren!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:05:20 #54
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_97835220
Hier eten we ook gewoon alles hoor.

Gister stond bij de lidl groot aangeplakt dat de komkommers uit nederland kwamen
en net was ik nog bij de REWE, en daar stond het ook aangeplakt bij de kokommers, sla, tomaten. vind het toch wel een beetje ver gaan. zeker nu ze zeggen dat het juist niet aan die groente ligt.

en als je ziek wordt betekend dat nog niet automatisch dat je doodgaat oid. kortom, ze zijn de mensen weer gek aan het maken.

oh ja, ff wat anders. gisteren mocht jordy zn verjaardag vieren op de kindergarten, ik mocht er ook bijblijven, was echt heel erg leuk en gezellig, zo anders dan in NL.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:55:04 #55
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_97837040
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:05 schreef PureEvil het volgende:

oh ja, ff wat anders. gisteren mocht jordy zn verjaardag vieren op de kindergarten, ik mocht er ook bijblijven, was echt heel erg leuk en gezellig, zo anders dan in NL.
Gefeliciteerd en ja, de Kiga is leuk zo eens mee te maken he?

Onze sjaak is vandaag met de Kiga naar het politiebureau in Emmelkamp, ben benieuwd wat hij daar van vindt. Meneer is namelijk gek op alle bijzondere voertuigen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:45:30 #56
63722 z80
I fink you freaky
pi_97860699
ik dacht dat ik wel redelijk uit de voeten kon met Duits.
maar het volgende moest ik toch even opzoeken "Hosenbein hochkrempeln"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:50:03 #57
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_97861067
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:45 schreef z80 het volgende:
ik dacht dat ik wel redelijk uit de voeten kon met Duits.
maar het volgende moest ik toch even opzoeken "Hosenbein hochkrempeln"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar hoef je maar een van de twee woorden van te weten, dan is de andere makkelijk

Ik wist Hosenbein
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 8 juni 2011 @ 09:00:05 #58
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_97875999
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 21:50 schreef XL het volgende:

[..]

Daar hoef je maar een van de twee woorden van te weten, dan is de andere makkelijk

Ik wist Hosenbein
En ik wist hochkrempeln, dat mag ik regelmatig bij Thijs doen.
pi_97880338
Vraag voor de dames: hoe zit dat in Duitsland met uitstrijkjes? Word je daarvoor opgeroepen net als in NL of moet je dat zelf aanvragen? Qua gezondheidszorg ben ik nog niet erg bekend in Duitsland.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 juni 2011 @ 12:15:10 #60
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97881670
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:40 schreef elvhenk het volgende:
Vraag voor de dames: hoe zit dat in Duitsland met uitstrijkjes? Word je daarvoor opgeroepen net als in NL of moet je dat zelf aanvragen? Qua gezondheidszorg ben ik nog niet erg bekend in Duitsland.
Ik heb géén idee. Twee jaar geleden eentje gehad maar dat was in NL.

Ik heb wel een keer een borstenbus in het dorp zien staan ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:59:04 #61
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_97883226
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:40 schreef elvhenk het volgende:
Vraag voor de dames: hoe zit dat in Duitsland met uitstrijkjes? Word je daarvoor opgeroepen net als in NL of moet je dat zelf aanvragen? Qua gezondheidszorg ben ik nog niet erg bekend in Duitsland.
ff een heer hier....

toevallig, ik werd net precies gebeld door de gyneacoloog van Petra dat ze weer een afspraak moest maken. Over hoe en wat met uitstrijkjes kan ik je helaas niet veel vertellen. Wel krijgt ze zogezegd elk half jaar een oproep voor een afspraak.
pi_97887422
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:40 schreef elvhenk het volgende:
Vraag voor de dames: hoe zit dat in Duitsland met uitstrijkjes? Word je daarvoor opgeroepen net als in NL of moet je dat zelf aanvragen? Qua gezondheidszorg ben ik nog niet erg bekend in Duitsland.
Hier ga je elk half jaar naar de Frauenarzt en krijg je een onderzoek incl. uitstrijkje.
In Goch zitten er een stuk of 3 geloof ik.
pi_97888343
Aha, maar dan moet je je dus wel bij een Frauenarzt melden om mee te beginnen lijkt me.
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:32:49 #64
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_97889328
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:07 schreef elvhenk het volgende:
Aha, maar dan moet je je dus wel bij een Frauenarzt melden om mee te beginnen lijkt me.
^O^ Lijkt me heel verstandig. Even in de Nachbarschaft naar ervaringen vragen.
Was het trouwens ook niet zo dat de borstonderzoeken in Dld veel vroeger beginnen dan in NL?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 juni 2011 @ 15:34:23 #65
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97889388
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:32 schreef ueberduitser het volgende:

^O^ Lijkt me heel verstandig. Even in de Nachbarschaft naar ervaringen vragen.
Was het trouwens ook niet zo dat de borstonderzoeken in Dld veel vroeger beginnen dan in NL?
Elk halfjaar een afspraak? Wat doen ze dan eigenlijk?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:44:10 #66
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_97889762
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:34 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Elk halfjaar een afspraak? Wat doen ze dan eigenlijk?
geen idee, ik ben alleen met Petra meegeweest tijdens de zwangerschappen. En na de geboorte van meisje een paar keer om het e.e.a. te bepraten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_97891029
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:34 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Elk halfjaar een afspraak? Wat doen ze dan eigenlijk?
gewoon even gucken of er geen rare afwijkingen zijn. zelfde als dat je naar de gyn hier gaat. Ik was heel erg verbaasd toen ik hoorde dat je elk jaar naar de frauenartz moet.
ijs_beer fan!
pi_97892533
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:34 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Elk halfjaar een afspraak? Wat doen ze dan eigenlijk?
^
Inwendig onderzoek, echo en uitstrijkje, en 10 minuten later sta je alweer buiten.
En de Nachbarschaft heeft goede ervaringen met Dr Ingenhaag. ;)
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:53:34 #69
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_97892979
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:44 schreef annie.m het volgende:

[..]

^
10 minuten later sta je alweer buiten.
je vergeet de 1,5 uur wachten... :{
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 8 juni 2011 @ 16:59:49 #70
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_97893245
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:44 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kan ik me heel goed voorstellen! Is er kans op herhaling?
pi_97893612
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:53 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

je vergeet de 1,5 uur wachten... :{
Ik bedoelde 10 minuten nadat je de spreekkamer instapt :+
Ik maak mn afspraken tegenwoordig altijd tussen 8 en 9 uur, dan loopt het meestal niet langer dan 15 minuten uit. Toen ik zwanger van Esther was heb ik er 1x 2 uur zitten wachten, sindsdien maak ik geen afspraken na 10 uur meer.
pi_97899889
Okay, en dan meld ik telefonisch dat ik graag een "ausstrichchen" wil hebben...
Mooie edelsteenkralen, zoetwaterparels, zilver en swarovski bij Kralenkwarts * Armande.net
pi_97899914
Nu we het toch over doktoren hebben :P Iemand nog een ervaring met een goede huisarts in Weeze? Wij moeten er nog eentje hebben nl.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 juni 2011 @ 20:18:36 #74
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97902692
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:44 schreef annie.m het volgende:

^
Inwendig onderzoek, echo en uitstrijkje, en 10 minuten later sta je alweer buiten.
En de Nachbarschaft heeft goede ervaringen met Dr Ingenhaag. ;)
Ik ben alleen bij de gyn geweest toen ik zwanger was. En voor mijn Mirena, twee jaar geleden. Elk half jaar lijkt me toch wel erg vaak :@
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 8 juni 2011 @ 20:19:28 #75
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97902745
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:44 schreef ueberduitser het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poeh, dat kan ik me voorstellen :{ Sterkte daarmee!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:00:54 #76
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_97905616
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:26 schreef Solodelphi het volgende:
Nu we het toch over doktoren hebben :P Iemand nog een ervaring met een goede huisarts in Weeze? Wij moeten er nog eentje hebben nl.
Wij hebben huisarts Foitzik, ( Loestr. 42, telnr 02837 1088 )

Aardige man, en ze hebben tenminste tijd voor je, dat vind ik ook erg fijn.

Waar woon jij ergens in Weeze?
pi_97925209
Wij wonen aan de noord-westkant over het spoor heen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 08:13:40 #78
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_97925500
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:59 schreef qltel het volgende:

[..]

Dat kan ik me heel goed voorstellen! Is er kans op herhaling?
Moeilijk te zeggen. Aangezien de Humagenetiker nergens in het DNA een oorzaak of fout op chromosomen heeft kunnen vinden en dit dus een toevalligheid is geweest, is de kans op herhaling moeilijk te voorspellen. Echt ontzettend moeilijke beslissing, vooral omdat we niet weten wat er met meisje nog allemaal komen gaat :{
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 juni 2011 @ 08:28:51 #79
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_97925685
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 08:13 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen. Aangezien de Humagenetiker nergens in het DNA een oorzaak of fout op chromosomen heeft kunnen vinden en dit dus een toevalligheid is geweest, is de kans op herhaling moeilijk te voorspellen. Echt ontzettend moeilijke beslissing, vooral omdat we niet weten wat er met meisje nog allemaal komen gaat :{
Maar dat maakt het natuurlijk allemaal nog onzekerder. Lastig hoor, veel sterkte met het nemen van deze moeilijk beslissing.
  donderdag 9 juni 2011 @ 09:03:36 #80
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_97926221
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 08:28 schreef qltel het volgende:

[..]

Maar dat maakt het natuurlijk allemaal nog onzekerder. Lastig hoor, veel sterkte met het nemen van deze moeilijk beslissing.
dank je. Ik kans niet eens uitleggen welke afwegingen we moeten maken. Zit allemaal zo complex in elkaar. :?
pi_97953562
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 08:13 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen. Aangezien de Humagenetiker nergens in het DNA een oorzaak of fout op chromosomen heeft kunnen vinden en dit dus een toevalligheid is geweest, is de kans op herhaling moeilijk te voorspellen. Echt ontzettend moeilijke beslissing, vooral omdat we niet weten wat er met meisje nog allemaal komen gaat :{
Ik heb 3 gezonde kinderen mogen krijgen.
Esther is geboren uit mijn 9e zwangerschap, de andere 6 gingen ergens tussen de 6 en 29 weken mis.
Toen het met 29 weken misging lag dat aan de placenta, fout in de aanleg daarvan.
Als dat niet eerder gebeurt is heb je daar 2% kans op. Nadat het een keer gebeurt is heb je er 5% kans op. Niet veel zou je zeggen...maarja....toen ik er maar 2% kans op had gebeurde het ook!
Dus wat zegt de kans op herhaling eigenlijk helemaal?

Het blijft hoe dan ook altijd een hele moeilijke keuze, en zekerheid heb en krijg je helaas nooit.
Het lijkt me heel moeilijk dat je niet kan voorspellen hoe het verder met jullie dochter gaat, wat gaat er nog gebeuren, wat kunnen jullie er nog bij hebben?

Sterkte met jullie beslissing.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:54:13 #82
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_97956942
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:55 schreef annie.m het volgende:

[..]

Ik heb 3 gezonde kinderen mogen krijgen.
Esther is geboren uit mijn 9e zwangerschap, de andere 6 gingen ergens tussen de 6 en 29 weken mis.
Toen het met 29 weken misging lag dat aan de placenta, fout in de aanleg daarvan.
Als dat niet eerder gebeurt is heb je daar 2% kans op. Nadat het een keer gebeurt is heb je er 5% kans op. Niet veel zou je zeggen...maarja....toen ik er maar 2% kans op had gebeurde het ook!
Dus wat zegt de kans op herhaling eigenlijk helemaal?

Het blijft hoe dan ook altijd een hele moeilijke keuze, en zekerheid heb en krijg je helaas nooit.
Het lijkt me heel moeilijk dat je niet kan voorspellen hoe het verder met jullie dochter gaat, wat gaat er nog gebeuren, wat kunnen jullie er nog bij hebben?

Sterkte met jullie beslissing.
poeh, dan hebben jullie het ook flink voor de kiezen gehad zeg! Respect hoor....

Hier gaat het op moment wat minder met meisje, ze is echt extreem verkouden, hoesten(nu net nog een flinke hoestbui in d'r slaap zeg, tot paniek en benauwdheid aan toe) en slaapt zeer slecht. :{ Petra is vanmiddag nog met haar naar de kinderarts geweest, longetjes schoon en verder niets bijzonders eigenlijk. Gewoon uitzitten.
We zijn een echt op onze hoede want er zijn in de laatste 2 maanden 2 kindjes overleden die bij meisje op de opvang zaten. Die waren daar al een tijdje niet meer vanwege ziekte, maar het bericht van het jongetje dat vorige week overleden was, deed ons extreem schrikken. Dat zijn verschrikkelijke berichten. En aangezien meisje behoorlijk vatbaar is voor ziektes.... :{
  Milf vrijdag 10 juni 2011 @ 12:41:32 #83
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_97977304
Sterkte met het meiske :*. Dat ze snel weer wat beter is!

Ik heb mijn kentekenplaten! Mijn hemel. Twee uur gewacht, maar daarna binnen 10 minuten klaar. Papiertjes inleveren -> kenteken aangeven -> Papiertje mee voor drukker -> overkant laten drukken -> terug en betalen.

Fertig!

Morgen auto halen. Oud tweedehandsje gekocht. Opel Astra Station.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 10 juni 2011 @ 14:03:55 #84
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_97980290
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:41 schreef nikky het volgende:

Ik heb mijn kentekenplaten! Mijn hemel. Twee uur gewacht, maar daarna binnen 10 minuten klaar. Papiertjes inleveren -> kenteken aangeven -> Papiertje mee voor drukker -> overkant laten drukken -> terug en betalen.

Fertig!

Morgen auto halen. Oud tweedehandsje gekocht. Opel Astra Station.
Als je de volgende keer je platen via internet bestelt, dan scheelt dat je best wel wat waarschijnlijk.
  Milf vrijdag 10 juni 2011 @ 22:59:14 #85
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98005276
Ik probeer nu de hele avond om een proxy in te stellen om websites te laten denken dat ik in NL zit. Dit vanwege series op rtl gemist en youtube.

Wie kan mij helpen aan een proxyadres en poort? Ik kom er niet uit.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 23:38:35 #86
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_98007455
proxy.org gebruikte ik altijd, maar weet niet ofdat het voor die websites werkt.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 juni 2011 @ 21:10:24 #87
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_98039443
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:59 schreef nikky het volgende:
Ik probeer nu de hele avond om een proxy in te stellen om websites te laten denken dat ik in NL zit. Dit vanwege series op rtl gemist en youtube.

Wie kan mij helpen aan een proxyadres en poort? Ik kom er niet uit.
RTLgemist weet ik niet. Ik ben niet bepaald een RTL-kijker. Maar youtube is erg simpel, kwestie van de link hier invoeren.
  maandag 13 juni 2011 @ 16:07:10 #88
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_98115713
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 12:41 schreef nikky het volgende:
Sterkte met het meiske :*. Dat ze snel weer wat beter is!

Ik heb mijn kentekenplaten! Mijn hemel. Twee uur gewacht, maar daarna binnen 10 minuten klaar. Papiertjes inleveren -> kenteken aangeven -> Papiertje mee voor drukker -> overkant laten drukken -> terug en betalen.

Fertig!

Morgen auto halen. Oud tweedehandsje gekocht. Opel Astra Station.
Ik moet ook nog :) Vorige week woensdag een VW Touran gekocht, staat bij vriendin's oma in de garage.....

Moet me eerst ommelden, end an nog een verzekering regelen want een "uberfuhrungskennzeichen" voor 70 euro was me net ff te veel af, voor een ritje van een uurtje....

IEmand ervaring met het ommelden? Moet je ook een duitse ID kaart hebben? of blijft die Nederlands omdat je de nederlandse nationaliteit hebt?

En mag je dan als inwoner van DLD, ook nog met een NL kenteken in zowel DLD als in NL rijden?

Hoop dat iemand van jullie me er meer over kan vertellen, als zeg maar "ervaringsdeskundige"?
  maandag 13 juni 2011 @ 17:37:49 #89
63722 z80
I fink you freaky
pi_98119782
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:07 schreef gateway het volgende:

[..]

Ik moet ook nog :) Vorige week woensdag een VW Touran gekocht, staat bij vriendin's oma in de garage.....

Moet me eerst ommelden, end an nog een verzekering regelen want een "uberfuhrungskennzeichen" voor 70 euro was me net ff te veel af, voor een ritje van een uurtje....

IEmand ervaring met het ommelden? Moet je ook een duitse ID kaart hebben? of blijft die Nederlands omdat je de nederlandse nationaliteit hebt?

En mag je dan als inwoner van DLD, ook nog met een NL kenteken in zowel DLD als in NL rijden?

Hoop dat iemand van jullie me er meer over kan vertellen, als zeg maar "ervaringsdeskundige"?
je legitimatie bewijs blijft een NL legitimatie (id kaart of paspoort) tenzij je Duitser wilt worden.
en met een Duits rijbewijs (of inwooner van D) mag je zowel en NL als D auto rijden.
heb je nog een NL rijwijs dien je indien je in een D auto rijd, een bewijs van inschrijving in D bij je te hebben. bij een D rijbewijs officieel ook maar doen ze minder moeilijk.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 13 juni 2011 @ 20:07:22 #90
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_98126970
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 17:37 schreef z80 het volgende:

[..]

je legitimatie bewijs blijft een NL legitimatie (id kaart of paspoort) tenzij je Duitser wilt worden.
en met een Duits rijbewijs (of inwooner van D) mag je zowel en NL als D auto rijden.
heb je nog een NL rijwijs dien je indien je in een D auto rijd, een bewijs van inschrijving in D bij je te hebben. bij een D rijbewijs officieel ook maar doen ze minder moeilijk.
Tnx voor de info :) Dan zo snel mogelijk een kopie van mijn geboorteakte regelen (dat willen ze hier in Bocholt) en dan zo snel mogelijk een dag vrij om me om te melden :)

Van de week eens ff horen of ik niet nu al een verzekering voor de auto op mijn dld adres kan afsluiten, zodat de auto deze kant op kan :D

Want het voelt toch niet lekker, een auto hebben maar er niet mee mogen rijden.....
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 juni 2011 @ 21:49:13 #91
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_98133637
ueberduitser, beterschap voor Lenthe, wat akelig dat ze weer in het ziekenhuis ligt! Heel veel sterkte! :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 13 juni 2011 @ 21:55:17 #92
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_98134055
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:49 schreef Rewimo het volgende:
ueberduitser, beterschap voor Lenthe, wat akelig dat ze weer in het ziekenhuis ligt! Heel veel sterkte! :*
^O^ hee dank je, ik wilde het net even melden.
Afgelopen dagen hebben echt weer een jaar van m'n leven afgesnoept. :{
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 juni 2011 @ 22:02:35 #93
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_98134563
Ja joh, wat een pechvogeltje hebben jullie toch :'(
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf dinsdag 14 juni 2011 @ 08:54:19 #94
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98146967
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 20:07 schreef gateway het volgende:

[..]

Tnx voor de info :) Dan zo snel mogelijk een kopie van mijn geboorteakte regelen (dat willen ze hier in Bocholt) en dan zo snel mogelijk een dag vrij om me om te melden :)

Van de week eens ff horen of ik niet nu al een verzekering voor de auto op mijn dld adres kan afsluiten, zodat de auto deze kant op kan :D

Want het voelt toch niet lekker, een auto hebben maar er niet mee mogen rijden.....
Is dat voor het inschrijven bij de gemeente?
Daarvoor had ik mijn paspoort en uitschrijving NL gemeente.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf dinsdag 14 juni 2011 @ 08:55:18 #95
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98146977
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:55 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

^O^ hee dank je, ik wilde het net even melden.
Afgelopen dagen hebben echt weer een jaar van m'n leven afgesnoept. :{
Beterschap!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf dinsdag 14 juni 2011 @ 13:20:50 #96
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98153790
Had ik al eens gezegd dat ik helemaal klaar ben met de Belastingdienst hier in NL ? :(
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 juni 2011 @ 13:42:58 #97
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_98154574
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:20 schreef nikky het volgende:
Had ik al eens gezegd dat ik helemaal klaar ben met de Belastingdienst hier in NL ? :(
Eeeeh, ik meen van niet.. :P
  Milf dinsdag 14 juni 2011 @ 14:30:15 #98
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98156109
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:42 schreef qltel het volgende:

[..]

Eeeeh, ik meen van niet.. :P
Jawel... echt... wat een instelling is dat zeg. Eerst zetten ze mijn kinderopvangtoeslag zomaar stop in maart '11. "Doen we wel vaker mevrouw bij iedereen die in het buitenland woont" Terwijl ik net alle contracten en dergelijke had ingeleverd bij de Belastingdienst. Vervolgens "mogen" ze hier niets mee (gebruik om te herstellen) omdat het voor een andere afdeling is.... volgens hen dan he. de Nationale ombudsman vond dit uiteraard een kulargument en heeft een zogenaamde interventie geplaagd. Binnen twee weken alles geregeld. Nationale ombudsman O+

Dezelfde stukken van hierboven zijn nu pas ( ingeleverd jan 11!!!) beoordeeld en blijkt dat het LRK nummer niet het opvang adres is van onze dochter. Blijkt na ettelijke telefoontjes dat ze het verkeerde nummer hebben overgenomen. Ik heb wel de goede doorgegeven, maar zij hebben de verkeerde in het systeem geplaatst.
Nu moet er eerst overlegd worden of de Belastingdienst HUN fout mag herstellen of dat ik een wijziging moet indienen voor 23 juni. Naajaaa zeg! Het is niet te filmen. Ik heb het goed doorgegeven, een blinde tikgeit maakt een fout en ik mag het herstellen? Nee de persoon die die formulieren heeft nagekeken en de gegevens heeft ingeklopt moet deze fout herstellen!
Niet te filmen wat een organisatie.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:40:51 #99
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_98156425
sjesus wat een getreuzel en gezeik daar zeg bij de belastingdienst...

ik heb zelf ook zoiets, maar dan met de familienkasse....moet nog steeds kindergeld kkrijgen, vanaf 25 juni 2010....voor 2 kids. nu moet het dan eindelijk eind deze maand klaar zijn en ontvang ik daar weer een brief van..hopenlijk is dat de laatste en wordt eindelijk het geld gestord |:(
  Milf dinsdag 14 juni 2011 @ 15:42:43 #100
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98158951
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 14:40 schreef PureEvil het volgende:
sjesus wat een getreuzel en gezeik daar zeg bij de belastingdienst...

ik heb zelf ook zoiets, maar dan met de familienkasse....moet nog steeds kindergeld kkrijgen, vanaf 25 juni 2010....voor 2 kids. nu moet het dan eindelijk eind deze maand klaar zijn en ontvang ik daar weer een brief van..hopenlijk is dat de laatste en wordt eindelijk het geld gestord |:(
Lekker bedrag zal dat zijn dan! :o
Jammer dat het zo lang moet duren.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:36:43 #101
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_98183811
hmmzz, hoop er weinig tot geen problemen mee te hebben..... Al begint het nu al, de zorgverzekering in NL wil voor ze mij een E106 formulier willen sturen weten WIE er gaat, wanneer, hoelang, etc.... Argh.......
  Milf woensdag 15 juni 2011 @ 08:09:01 #102
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98189969
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:36 schreef gateway het volgende:
hmmzz, hoop er weinig tot geen problemen mee te hebben..... Al begint het nu al, de zorgverzekering in NL wil voor ze mij een E106 formulier willen sturen weten WIE er gaat, wanneer, hoelang, etc.... Argh.......
Die heb ik ook gehad. Formaliteitjes ;) Het was zo geregeld. Daarna geen enkele vraag meer gehad.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:00:29 #103
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_98190703
nou dan waren ze bij jou zeker sneller dan bij mij....kreeg afgelopen mei pas de passen thuis van de cvz.....(duurde weer zolang, gedeeltelijk te danken aan de krankenkasse....die het zogenaamd in januari hadden opgestuurd maar het was pas in april ofzo binnen.) heb dan wel weer snel een brief gekregen van de cvz voor de jongens, dat ze in NL naar het ziekenhuis kunnen

Ja hoop papierzooi....
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:21:17 #104
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_98215075
en nu gaat het verder...... Om de auto te verzekering, met 5 schadevrije jaren, betaal ik nog 140%, terwijl dat in NL 50% korting is..........

oftewel dik 25 euro meer in de maand dan hier...... had ik ff niet op gerekend.......

Was dit bij jullie ook zo?
pi_98215502
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:36 schreef gateway het volgende:
hmmzz, hoop er weinig tot geen problemen mee te hebben..... Al begint het nu al, de zorgverzekering in NL wil voor ze mij een E106 formulier willen sturen weten WIE er gaat, wanneer, hoelang, etc.... Argh.......
Dat E106 formulier is toch er alleen voor als je je Nederlandse zorgverzekering hebt voor in het buitenland.

Bij mij bij Menzis zeiden ze dat ik hun niet meer kon gebruiken, ik heb me net aangemeld bij de Techniker Krankenkasse, hopelijk gaat dat goed. Is een van de weinige dingen die ik nog moet regelen voordat ik naar Duitsland ga (buiten formaliteiten als een Duits Bank account en bij de gemeente inschrijven).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Milf donderdag 16 juni 2011 @ 11:43:45 #106
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98242478
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:21 schreef gateway het volgende:
en nu gaat het verder...... Om de auto te verzekering, met 5 schadevrije jaren, betaal ik nog 140%, terwijl dat in NL 50% korting is..........

oftewel dik 25 euro meer in de maand dan hier...... had ik ff niet op gerekend.......

Was dit bij jullie ook zo?
Ik heb geen schadevrije jaren en betaal 140%. Heb je de brief al ingeleverd wat je schadevrije jaren zijn? Ik betaal met terugvalbescherming en inzittende verzekering 70 euro per maand. vanaf januari 2012 zal het weer naar beneden gaan.
Er zijn een aantal verzekeringen in Duitsland duurder dan in NL. Vooral de rechtsbijstand hakt er flink in.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Milf donderdag 16 juni 2011 @ 11:44:37 #107
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98242522
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:29 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat E106 formulier is toch er alleen voor als je je Nederlandse zorgverzekering hebt voor in het buitenland.

Bij mij bij Menzis zeiden ze dat ik hun niet meer kon gebruiken, ik heb me net aangemeld bij de Techniker Krankenkasse, hopelijk gaat dat goed. Is een van de weinige dingen die ik nog moet regelen voordat ik naar Duitsland ga (buiten formaliteiten als een Duits Bank account en bij de gemeente inschrijven).
Nee, dat formulier heb je nodig wanneer je blijft werken in NL en woont in Duitsland. Dus als je verplicht verzekerd moet worden, kun je gewoon bij Menzis blijven. Ik zit ook nog bij Menzis.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  donderdag 16 juni 2011 @ 21:33:18 #108
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_98268479
i
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:43 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik heb geen schadevrije jaren en betaal 140%. Heb je de brief al ingeleverd wat je schadevrije jaren zijn? Ik betaal met terugvalbescherming en inzittende verzekering 70 euro per maand. vanaf januari 2012 zal het weer naar beneden gaan.
Er zijn een aantal verzekeringen in Duitsland duurder dan in NL. Vooral de rechtsbijstand hakt er flink in.
ik kan dat formulier nog niet inleveren want dat krijg je pas als je de verzekering opzegt... en dat kan nog niet, heb wel een auto nodig....

Vanavond naar de gemeente geweest om mijn geboorteakte op te halen..... 2x mijn gemeente aan de lijn gehad en alles verteld, kom ik daar vanavond; "nee meneer, die moet U in uw geboortegemeente aanvragen!" Grrrr!! Maar snel daarheen gereden (die hadden teovallig / gelukkig) ook tot 19:00 open vanavond :D

Nu kwam ik alleen daar tot de ontdekking dat me ID afloopt in november..... En nu nog een nieuwe aanvragen red ik niet voor woendag, de dag dat ik me eigenlijk wou ommelden....

Dus nu moet ik de ID kaart in Den haag bij de ambassade gaan aanvragen...... (geloof ergens gelezen te hebben dat het ook in heerlen en enschede kan?)

margoed, wil me nu eindelijk ommelden zodat ik eindelijk met de touran kan gaan rijden!
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:31:04 #109
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_98285079
als ik jo9u was zou ik je id kaart gewoon aanvragen bij de gemeente, en dan schrijf je je maar een week later uit. ik zou er geen ritje den haag voor over hebben iig. en bij de andere gemeentes ambassade moet je een afspraak maken en dat kan wel een paar maanden duren.

(de jongens moeten ook een id kaart kwam ik achter bij het inschrijven hier in dld, heb t nog steeds niet gedaan.....ipv dat ze dat gelijk vertellen :( )
pi_98286145
Ik was mijn ID kaart pas kwijtgeraakt, eigenlijk kwam dat ook wel goed uit omdat die in oktober verloopt. Als je echt een nieuwe wilt, kun je eventueel nog één met spoed aanvragen, qua kosten scheelt het niet veel met een tripje naar een Ambassade en een stuk makkelijker.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:44 schreef nikky het volgende:

[..]

Nee, dat formulier heb je nodig wanneer je blijft werken in NL en woont in Duitsland. Dus als je verplicht verzekerd moet worden, kun je gewoon bij Menzis blijven. Ik zit ook nog bij Menzis.
Ah, nog steeds niet op mij van toepassing omdat ik in Duitsland ga wonen en werken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 19 juni 2011 @ 12:42:15 #111
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_98366432
probleem is dat ik me woensdag om ga melden, zodat ik met de nieue auto ook kan rijden in NL, en de oude weg kan. Alles zat steeds tegen, en nu gaat het gewoon gebeuren. Ik zie dan wel hoe het gaat met de ID kaart.

Zou evt woensdag nog kunnen vragen bij het afmelden of ik een nieuw aan kan vragen en dan afmelden, misschien willen ze dat nog wel.
pi_98387455
Ik begin trouwens ook op 15 juli in Duitsland aan een nieuwe (eerste) baan. Ik heb al een klein tweekamerappartementje vanaf 1 juli, vlak bij mijn werk. Nu de komende dingen nog wat regelen voordat ik begin, ik ben blij als ik van alle papierwerk af ben.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 20 juni 2011 @ 16:35:50 #113
63722 z80
I fink you freaky
pi_98417227
weet iemand hier wat het kost om een auto te hebben in Duitsland?
ik bedoel verzekering, verplichte keuringen, ect.
en heeft er iemand ervaring met oldtimers in Duitsland?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 20 juni 2011 @ 21:03:57 #114
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_98431065
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:35 schreef z80 het volgende:
weet iemand hier wat het kost om een auto te hebben in Duitsland?
ik bedoel verzekering, verplichte keuringen, ect.
en heeft er iemand ervaring met oldtimers in Duitsland?
geen idee, wunschkenzeichen ksot hier 12,80, verder nog de aanmeld kosten 50 euro. Verder kost de touran in belasting 300 euro per jaar, verzekering is afhankelijk van je schadevrije jaren (waarbij ik bij de HUK tot nu toe met 5 schadevrije jaren die ik uit NL meeneem op 140% zit, hopelijk wordt dat nog minder in een persoonlijk gesprek aanstaande maandag)

TUV is per 2 jaar 100 euro zegt mijn vriendin.....
  Milf maandag 20 juni 2011 @ 22:54:09 #115
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98438964
In Leer heb ik totaal iets van 80 euro voor mijn wunschkenzeichen betaald. ( platen drukken en Strassenverkhersambt (oid).
In totaal betaal ik voor mijn opel Astra Caravan 100 euro per jaar aan Steuer ( wegenbelasting)

Mijn auto is wat lichter dan die van gateway ;). Ook meende ik dat het vervuilingslabel meetelt voor de hoogte van de steuer. Mijn auto is "gelb" bijvoorbeeld.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 juni 2011 @ 07:32:49 #116
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_98449076
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 22:54 schreef nikky het volgende:

In Leer heb ik totaal iets van 80 euro voor mijn wunschkenzeichen betaald. ( platen drukken en Strassenverkhersambt (oid).
Als je een wunschkennzeichen hebt kun je je platen via Ebay kopen, tenslotte weet je al wat het wordt. De plaatselijke platenboer hier vraagt 35 euro voor 2 platen, Kennzeichen24 en concullegas +/- 15.
pi_98449084
Ik heb mijn auto eindelijk door de keuring gekregen, dus vlg week kan ik m aanmelden bij het Strassenverkehrsamt.

Verzekering ga ik bij HUK doen, vooraf heb ik ze gemaild met mijn royementsverklaring of dit voldoende was aangezien ze toch wel wat veel wilden weten wat daar niet op staat. (engels en nederlandse gestuurd) Dit was akkoord en hierdoor kan ik mijn 13 schadevrije jaren meenemen. Dit is erg prettig natuurlijk. Ik ga ongeveer 200 euro per jaar betalen aan verzekering. In verhouding is die iets duurder dan in NL.

Mijn wegenbelasting zal rond de 80 euro p/j liggen wat natuurlijk goedkoper is dan NL.

De keuring HU+AU is 1x per 2 jaar en kost 95 euro totaal.

Kenteken heb ik ook een wünschkenzeichen, kun je in jouw geval omdat ik weet dat je in Kleve woont hier reserveren:

https://kfzkle.krzn.de/kl(...)vorfaelle?DIALOG=IZU

Daarna kun je op verschillende sites je platen bestellen. Ik was iets van 18 euro kwijt geloof ik. Kwestie van even zoeken :)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 11:56:36 #118
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_98455860
Nou ja zeg....bel ik net voor het kindergeld, willen ze geen info geven omdat ik niet de aanvrager ben, maar mijn man....kan ik echt zo kwaad om worden he ! :( vorige keer gaven ze wel info.
  Milf dinsdag 21 juni 2011 @ 13:23:23 #119
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98459220
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:56 schreef PureEvil het volgende:
Nou ja zeg....bel ik net voor het kindergeld, willen ze geen info geven omdat ik niet de aanvrager ben, maar mijn man....kan ik echt zo kwaad om worden he ! :( vorige keer gaven ze wel info.
Waarschijnlijk hadden ze de vorige keer ook geen info mogen geven.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:33:56 #120
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_98459580
nee misschien niet...maar het enige wat ik vroeg was ofdat onze aanvraag al was verwerkt....en dan kan zij toch zeggen ja of nee.... |:(
  Milf dinsdag 21 juni 2011 @ 13:40:57 #121
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98459854
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:33 schreef PureEvil het volgende:
nee misschien niet...maar het enige wat ik vroeg was ofdat onze aanvraag al was verwerkt....en dan kan zij toch zeggen ja of nee.... |:(
Nee, dat is namelijk inhoudelijke informatie. Heel stom, maar als men het dossier moet raadplegen om een antwoord te kunnen geven, is het inhoudelijk.
Begrijp dat je het vervelend vind, maar ik denk dat in Duitsland net zo goed de Wet Bescherming Persoonsgegevens van kracht is.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_98462546
Eind in zicht!! Op de franse balkons na, is de buitenkant klaar.
Binnen bijna klaar met het verfwerk.
De vloer komt over 3 weken, de keuken over 4 weken, en over 5 weken verhuizen we ^O^



  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 21 juni 2011 @ 14:51:41 #123
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_98463047
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:43 schreef annie.m het volgende:
Eind in zicht!! Op de franse balkons na, is de buitenkant klaar.
Binnen bijna klaar met het verfwerk.
De vloer komt over 3 weken, de keuken over 4 weken, en over 5 weken verhuizen we ^O^

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow, dat gaat snel allemaal! Al bezig met inpakken?
pi_98473621
Einde komt in zicht... succes met inpakken straks :)
pi_98479813
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:56 schreef PureEvil het volgende:
Nou ja zeg....bel ik net voor het kindergeld, willen ze geen info geven omdat ik niet de aanvrager ben, maar mijn man....kan ik echt zo kwaad om worden he ! :( vorige keer gaven ze wel info.
Datenschutz, Datenschutz en nog een keer Datenschutz, ik word er gillend gek van op mijn werk :9
pi_98480110
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:51 schreef Hiya het volgende:

[..]

Datenschutz, Datenschutz en nog een keer Datenschutz, ik word er gillend gek van op mijn werk :9
Ik heb vrijdag mijn Datenschutzprüfung op mijn werk bestanden :D
  Milf dinsdag 21 juni 2011 @ 23:29:31 #127
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98490002
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:43 schreef annie.m het volgende:
Eind in zicht!! Op de franse balkons na, is de buitenkant klaar.
Binnen bijna klaar met het verfwerk.
De vloer komt over 3 weken, de keuken over 4 weken, en over 5 weken verhuizen we ^O^

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gaat hard! We zijn natuurlijk ook benieuwd naar de binnenkant straks ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 22 juni 2011 @ 07:50:44 #128
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_98497286
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 07:32 schreef qltel het volgende:

[..]

Als je een wunschkennzeichen hebt kun je je platen via Ebay kopen, tenslotte weet je al wat het wordt. De plaatselijke platenboer hier vraagt 35 euro voor 2 platen, Kennzeichen24 en concullegas +/- 15.
wij hebben 12,80 voor het wunschkenzeichen betaalt (het reserveren ervan) en dan nog 36 euro voor 3 kentekens (hier=Bocholt, kreis Borken)

kentekens binnen, vandaag afmelden in de gemeente waar ik woon (voortijd nog ff een nieuwe ID kaart aanvragen als dat lukt....) en dan hier aanmelden.

Ze zeurden gister al dat ze mij niet in het systeem konden vinden op het opgegeven adres, klopt :) gebeurd vandaag dus pas.
  woensdag 22 juni 2011 @ 07:54:14 #129
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_98497322
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 07:33 schreef Solodelphi het volgende:
Ik heb mijn auto eindelijk door de keuring gekregen, dus vlg week kan ik m aanmelden bij het Strassenverkehrsamt.

Verzekering ga ik bij HUK doen, vooraf heb ik ze gemaild met mijn royementsverklaring of dit voldoende was aangezien ze toch wel wat veel wilden weten wat daar niet op staat. (engels en nederlandse gestuurd) Dit was akkoord en hierdoor kan ik mijn 13 schadevrije jaren meenemen. Dit is erg prettig natuurlijk. Ik ga ongeveer 200 euro per jaar betalen aan verzekering. In verhouding is die iets duurder dan in NL.

Mijn wegenbelasting zal rond de 80 euro p/j liggen wat natuurlijk goedkoper is dan NL.

De keuring HU+AU is 1x per 2 jaar en kost 95 euro totaal.

Kenteken heb ik ook een wünschkenzeichen, kun je in jouw geval omdat ik weet dat je in Kleve woont hier reserveren:

https://kfzkle.krzn.de/kl(...)vorfaelle?DIALOG=IZU

Daarna kun je op verschillende sites je platen bestellen. Ik was iets van 18 euro kwijt geloof ik. Kwestie van even zoeken :)
ik ga ook naar de HUK, alleen is mijn NL auto nog niet afgemeldt bij de verzekering dus krijg nog geen verklaring.....

Zit nu met 5 schadevrije jaren op 245 euro per kwartaal (teilkasko) en wegenbelasting voor de Touran Diesel is 300 euro
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:37:04 #130
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_98497797
denken we eraan dat morgen in Duitsland een feestdag is :)
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:58:54 #131
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_98498156
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:37 schreef Waldheini het volgende:
denken we eraan dat morgen in Duitsland een feestdag is :)
Ik moet morgen gewoon werken, krijg de feestdag terug als een vakantiedag. Zeer on-Duits!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:01:19 #132
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_98498201
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:37 schreef Waldheini het volgende:
denken we eraan dat morgen in Duitsland een feestdag is :)
hier niet hoor... ;) Is geen landelijke feestdag he.
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:02:29 #133
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_98498215
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:01 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

hier niet hoor... ;) Is geen landelijke feestdag he.
Jij zit toch ook in NRW? In NRW is het morgen een feestdag
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:14:25 #134
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_98498456
Mag je in duitsland wel of niet naar streams kijken via internet
vandaag bij de aldi NL kun je zo'n TV-over-IP apparaat kopen maar mag dat?
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:15:51 #135
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_98498486
iets katholieks las ik toevallig, (met het woordenboek op schoot kwam ik uit op 'sacramentendag' ...het zal wel weer.) hier in weeze zijn de winkels wel dicht. had het ff gevraagd bij school ;) en de kids zijn donderdag en vrijdag vrij van school.
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:22:09 #136
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_98498589
quote:
99s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:02 schreef XL het volgende:

[..]

Jij zit toch ook in NRW? In NRW is het morgen een feestdag
Niedersachsen :P en bij ons zijn de winkels gewoon open en Thijs gaat gewoon naar de (katholieke) Kiga
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:18:40 #137
63722 z80
I fink you freaky
pi_98515571
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:14 schreef rac het volgende:
Mag je in duitsland wel of niet naar streams kijken via internet
vandaag bij de aldi NL kun je zo'n TV-over-IP apparaat kopen maar mag dat?
ja en nee.
ja je mag streams kijken/luisteren. je kan zelfs een abbo. afsluiten op sommige sites/diensten.
nee de illegale streams mag je niet kijken. maar nog nooit gehoord dat hier iemand voor is aangeklaagd, enkel de hosting site.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:19:44 #138
63722 z80
I fink you freaky
pi_98515619
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:37 schreef Waldheini het volgende:
denken we eraan dat morgen in Duitsland een feestdag is :)
alleen in het zuidelijk deel van Duitsland. het noordelijk deel is niet katholiek genoeg ;) .
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:39:02 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98516255
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:19 schreef z80 het volgende:

[..]

alleen in het zuidelijk deel van Duitsland. het noordelijk deel is niet katholiek genoeg ;) .
Nee hoor in NRW is het ook een feestdag
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:44:15 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98516425
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 07:50 schreef gateway het volgende:

[..]

wij hebben 12,80 voor het wunschkenzeichen betaalt (het reserveren ervan) en dan nog 36 euro voor 3 kentekens (hier=Bocholt, kreis Borken)

kentekens binnen, vandaag afmelden in de gemeente waar ik woon (voortijd nog ff een nieuwe ID kaart aanvragen als dat lukt....) en dan hier aanmelden.

Ze zeurden gister al dat ze mij niet in het systeem konden vinden op het opgegeven adres, klopt :) gebeurd vandaag dus pas.
BORG QB
BORD33L
BORDVJK
BORST3L
BORST3N
BORW0LF
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 18:15:38 #141
63722 z80
I fink you freaky
pi_98517581
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee hoor in NRW is het ook een feestdag
klopt. maar verder noord is het geen feestdag.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_98527331
Ik moet gewoon werken in Hamburg :)
  donderdag 23 juni 2011 @ 00:30:47 #143
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_98539310
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

BORG QB
BORD33L
BORDVJK
BORST3L
BORST3N
BORW0LF
je vergeet
BORAT46
BORED12
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:34:08 #144
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_98545134
hmmmm....
http://www.nu.nl/muziek/2(...)rt-in-duitsland.html

quote:
Een vertaling in het Duits zou de kwaliteit van het origineel en de herkenbaarheid van het nummer misschien te veel aantasten."
:|W

Mocht je aan terugkeer naar NL denken, lijkt me dit de doorslaggevende factor... _O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 juni 2011 @ 12:05:04 #145
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_98548051
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 10:34 schreef ueberduitser het volgende:
hmmmm....
http://www.nu.nl/muziek/2(...)rt-in-duitsland.html

:|W

Mocht je aan terugkeer naar NL denken, lijkt me dit de doorslaggevende factor... _O-
Gelukkig heeft ze geen gebrek aan zelfoverschatting :D

Is Lente alweer thuis, ud?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:39:41 #146
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_98551763
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:05 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Is Lente alweer thuis, ud?
Ow ja sorry, vergeten te melden... :@
Meisje is gistermiddag gelukkig weer thuis gekomen, uitslagen bloed duurde lang en de entlassungsbrief moest nog uitgetypt worden(staan ook nog de wereld aan fouten in).
Maandelijks urine laten controleren, om d'r nieren in de gaten te houden.

Over 2 weken gaan we naar Münster en wordt er een päd-audiologische Untersuchung gedaan. Men gaat dan kijken of meisje wel/niet goed kan horen.
Bedenk me net dat ik dus ook nog "even" een überweisung hiervoor aan moet vragen. Neurologe maar even bellen zo.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 juni 2011 @ 15:29:19 #147
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_98556676
Fijn dat ze weer thuis is! *O* Ik hoop dat jullie nu een tijdje rust krijgen, ik begreep dat jullie daar hard aan toe zijn :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:08:12 #148
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_98558812
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:29 schreef Rewimo het volgende:
Fijn dat ze weer thuis is! *O* Ik hoop dat jullie nu een tijdje rust krijgen, ik begreep dat jullie daar hard aan toe zijn :*
Danke en inderdaad, we lopen op onze tenen zo langzamerhand... :{

Beetje ontspanning heb ik morgen, dan ga ik met Thijs naar een monstertruck/stuntteam voorstelling in Emlichheim. Zal hij helemaal geweldig vinden, ik stiekem ook wel een beetje :P
Moeders gaat lekker rustig aan doen thuis...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 juni 2011 @ 16:11:01 #149
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_98558960
Daar is ie gek op hè? :D Lekker zo'n dagje op stap samen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 10:33:03 #150
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:23:43 #151
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_98605451
Vriendjes / vriendinnetjes

wat zouden de gevolgen zijn om als NL'er te gaan werken in die Heimat :') qua sociale premies en dergelijke?

Enkele vragen:
- zorgverzekering afsluiten in DL?
- bruto/netto verhouding, wordt er meer premie ingehouden?
- pensioen premies? Wie houdt wat in?

Suggesties/ervaringen/tips meer dan welkom!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:54:45 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98607258
Naar aanleiding van dit topic
Lange jannen (Vlees van de slager)
Ik loop nu al mijn hele leven rond in Duitsland, en dit ken ik helemaal niet. Hier iemand wel? Een soort duitse versie van een frikandel?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:04:09 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98607890
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:23 schreef 8baan het volgende:
Vriendjes / vriendinnetjes

wat zouden de gevolgen zijn om als NL'er te gaan werken in die Heimat :') qua sociale premies en dergelijke?

Enkele vragen:
- zorgverzekering afsluiten in DL?
- bruto/netto verhouding, wordt er meer premie ingehouden?
- pensioen premies? Wie houdt wat in?

Suggesties/ervaringen/tips meer dan welkom!
Als je single bent, hou er rekening mee dat je ongeveer de helft netto in handen gaat krijgen van je bruto, na aftrek van belastingen en premies, en dat een ziektenkosten verzekering in Duitsland veel duurder is dan in Nederland, je zit zo aan de 400-500 euro in de maand afhankelijk van je inkomen natuurlijk
Ben je getrouwd en heb je 2 kinderen, dan betaal je tot een 40-50.000 euro helemaal niets, dat wat je betaald krijg je via het kindergeld weer terug.
Dat is kort door de bocht, maar daar komt het ongeveer op neer. Verder zijn de lonen in Duitsland ondertussen onder het niveau van Nederland gekomen met hier en daar een uitzondering als ze erg om je zitten te springen en je bv een Dipl Ing titel hebt
HRA bestaat niet trouwens.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:26:40 #154
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_98609096
Ik ben wtb'er hts en wat dat betreft is DL redelijk interessant qua werkaanbod door de 'Fachkraftmaengel'

Op zich natuurlijk wel interessant, maar dan moet er wel een behoorlijk salaris tegenover staan gezien het grote verschil tussen bruto/netto

Netto de helf van bruto valt me trouwens enorm tegen -O- bummer
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:33:56 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98609373
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:26 schreef 8baan het volgende:
Ik ben wtb'er hts en wat dat betreft is DL redelijk interessant qua werkaanbod door de 'Fachkraftmaengel'

Op zich natuurlijk wel interessant, maar dan moet er wel een behoorlijk salaris tegenover staan gezien het grote verschil tussen bruto/netto

Netto de helf van bruto valt me trouwens enorm tegen -O- bummer
Ja, maar je kan het natuurlijk ook zien als een investering, ik bedoel als je een paar jaar bij Porsche of Bosch hebt gewerkt kan je overal binnenlopen. Hou er echter rekening mee dat een HBO werktuigbouw in Duitsland echt wat kan, die lat ligt erg hoog. Verder zijn lokale belastingen vrijwel niet excistent, auto's stukken goedkoper, huizen betaalbaar...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:55:22 #156
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_98610324
Ik woon bijna op de grens met veel interessante bedrijven net over de grens. DL is toch echt een techniek land, dat merk je gewoon aan het aantal openstaande vacatures

De formele bedrijfscultuur is trouwens wel :')

Hoezo begin je daar zo over(hoge eisen aan HBO WTB)? Heb je dit zelf meegemaakt ofzo?
pi_98610810
Ik houd waarschijnlijk iets meer dan 63% van mijn loon brutoloon over, dat valt dan nog wel mee t.o.v. Nederland, omdat daar de kosten van de ziektenkostenverzekering al vanaf zijn. Maar ik ben dan ook maar nog een beginnend promovendus, dus dat zal wel meer worden. De kosten van de ziektenkostenverzekering vielen mij ook tegen toen ik het eerst zag.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:09:23 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98611139
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:03 schreef Felagund het volgende:
Ik houd waarschijnlijk iets meer dan 63% van mijn loon brutoloon over, dat valt dan nog wel mee t.o.v. Nederland, omdat daar de kosten van de ziektenkostenverzekering al vanaf zijn. Maar ik ben dan ook maar nog een beginnend promovendus, dus dat zal wel meer worden. De kosten van de ziektenkostenverzekering vielen mij ook tegen toen ik het eerst zag.
Heb je dan ook al je sociale lasten betaald?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:09:58 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98611165
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:55 schreef 8baan het volgende:
Ik woon bijna op de grens met veel interessante bedrijven net over de grens. DL is toch echt een techniek land, dat merk je gewoon aan het aantal openstaande vacatures

De formele bedrijfscultuur is trouwens wel :')

Hoezo begin je daar zo over(hoge eisen aan HBO WTB)? Heb je dit zelf meegemaakt ofzo?
Ja, heb verschillende bedrijven opgezet in Duitsland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98611520
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je dan ook al je sociale lasten betaald?
Volgens mij wel, dat is toch Arbeitslosenversicherung, Pflegeversicherung e.d? Dat is er in ieder geval al wel vanaf.

Mijn brutoloon is als wetenschapper (in opleiding) niet extreem hoog, dus dan valt het sowieso denk ik lager uit.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  vrijdag 24 juni 2011 @ 19:15:29 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98618881
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 17:21:51 #162
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_98650580
Jongens, nog even:

AOW wordt toch enkel gekort bij wonen in DL, correct?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 17:54:49 #163
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_98651675
Nog eentje:

Kirchensteuer, betalen jullie deze O-)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 juni 2011 @ 18:04:47 #164
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_98651967
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:54 schreef 8baan het volgende:
Nog eentje:

Kirchensteuer, betalen jullie deze O-)
Nee, wij hebben geen geloof opgegeven. Dat helpt :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 25 juni 2011 @ 18:04:56 #165
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_98651971
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:54 schreef 8baan het volgende:
Nog eentje:

Kirchensteuer, betalen jullie deze O-)
Nope. Als je niet gelovig bent betaal je dat niet.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 18:38:07 #166
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_98652767
moet je je dan niet actief laten bekeren tot heiden bij de nederlandse gemeente? :W
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 25 juni 2011 @ 19:10:09 #167
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_98653617
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 18:38 schreef 8baan het volgende:
moet je je dan niet actief laten bekeren tot heiden bij de nederlandse gemeente? :W
Geen idee. Ik ben nooit bij een kerk geweest en heb dat dus ook opgegeven toen ik me hier ging melden.
pi_98654052
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:03 schreef Felagund het volgende:
Ik houd waarschijnlijk iets meer dan 63% van mijn loon brutoloon over, dat valt dan nog wel mee t.o.v. Nederland, omdat daar de kosten van de ziektenkostenverzekering al vanaf zijn. Maar ik ben dan ook maar nog een beginnend promovendus, dus dat zal wel meer worden. De kosten van de ziektenkostenverzekering vielen mij ook tegen toen ik het eerst zag.
Ik heb 30% belasting betaald. Ik houd hier niet meer over dan in Nederland, als ik dit loon in Nederland zou krijgen zou ik ongeveer 150 euro meer netto overhouden.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 19:52:43 #169
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_98655044
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:10 schreef qltel het volgende:

[..]

Geen idee. Ik ben nooit bij een kerk geweest en heb dat dus ook opgegeven toen ik me hier ging melden.
ok, dankje
  zaterdag 25 juni 2011 @ 19:56:42 #170
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_98655187
Als er gesproken wordt over Klasse I sozialversichert, betekent dit dan dat de ww/zorgverzekring/pensioen en dergelijke automatisch worden ingehouden (v/h brutoloon)?

Zoals bv. in onderstaande tabel:
http://www.sueddeutsche.d(...)fuer-alle-1.134355-2

dankje
  zondag 26 juni 2011 @ 12:13:25 #171
348821 8baan
zanger met text op de hand
pi_98673574
AOW wordt enkel in mindering gebracht indien niet meer woonachtig in NL, toch?

groet
  Milf zondag 26 juni 2011 @ 12:54:51 #172
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98674591
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 12:13 schreef 8baan het volgende:
AOW wordt enkel in mindering gebracht indien niet meer woonachtig in NL, toch?

groet
Niet helemaal. Je bouwt AOW op wanneer je woont OF werkt in NL.
Ik woon in DE maar werk in NL, hierdoor bouw ik nog steeds AOW op.
Wanneer je woont en werkt in het buitenland, dan bouw je geen AOW meer op.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_98674636
Als je woont en werkt in Duitsland kun je toch wel later pensioen in Duitsland opvragen, ook als je dan weer in Nederland woont?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Milf zondag 26 juni 2011 @ 13:17:25 #174
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98675197
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 12:56 schreef Felagund het volgende:
Als je woont en werkt in Duitsland kun je toch wel later pensioen in Duitsland opvragen, ook als je dan weer in Nederland woont?
Ik heb geen idee hoe het sociale stelsel van Duitsland werkt om eerlijk te zijn. Ik heb mijn oudedagvoorziening ook zelf geregeld. Dus naast AOW en pensioen, ontvang ik ook mijn lijfrentepolis.
Deze dame werkt niet tot haar 67e kan ik je vertellen ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_98675584
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 12:56 schreef Felagund het volgende:
Als je woont en werkt in Duitsland kun je toch wel later pensioen in Duitsland opvragen, ook als je dan weer in Nederland woont?
Als je werkt in Duitsland ben je aangemeld bij de Rente en krijg je 70% van je gemiddeldeld verdiende loon. Opzich een aardige deal ;)
pi_98675712
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:30 schreef Hiya het volgende:

[..]

Als je werkt in Duitsland ben je aangemeld bij de Rente en krijg je 70% van je gemiddeldeld verdiende loon. Opzich een aardige deal ;)
Dat is dus vergelijkbaar met Nederland. Maar ik lees net dat je hiervoor minimaal 5 jaar in Duitsland moet hebben gewerkt om hiervoor in aanmerking te komen. Ergens anders lees ik dat de wachttijd 12 maanden is. Weet iemand wat klopt?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_98675910
Zover ik weet moet je minimaal 5 jaar betaald hebben voordat je ergens aanspraak op kan maken. En in Nederland krijg je 70% van het minimum loon, een erg groot verschil natuurlijk.
pi_98676255
Ja, de wachttijd is in totaal 5 jaar, maar ik lees ook dit:

quote:
Als u een aanvraag indient, kijkt Duitsland ook of u in andere lidstaten van de EU verzekerd bent geweest. Deze periodes tellen ook mee voor de wachttijd.
Bron: Bureau Duitse zaken.

Toch maar even specifiek navragen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:53:07 #179
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_98873910
hmmz, witch reminds me... Nog ff een aantal kopieën maken van allerlei zaken en die naar het ausländerambt sturen.......
pi_98875530
Hmm het enige dat ik gedaan heb toen ik hier kwam wonen is me aanmelden bij de gemeente en een bankrekening openen. Verder ging alles vanzelf. Geloof ik ;)
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:19:45 #181
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_98884677
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:37 schreef Gala6183 het volgende:
Hmm het enige dat ik gedaan heb toen ik hier kwam wonen is me aanmelden bij de gemeente en een bankrekening openen. Verder ging alles vanzelf. Geloof ik ;)
bankrekening... die heb ik al, staat alleen nog op mijn nl adres. ff omzetten :) de nederlandse rekening bij de Rabo hou ik gewoon aan
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:25:02 #182
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_98898850
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:19 schreef gateway het volgende:

[..]

bankrekening... die heb ik al, staat alleen nog op mijn nl adres. ff omzetten :) de nederlandse rekening bij de Rabo hou ik gewoon aan
Nederlandse bankrening aanhouden is sowieso aan te raden, aangezien je met een Nederlandse bankpas zonder extra kosten bij elke willekeurige bank in Duitsland (of elders in de EU) kan pinnen. Een Duitse bankrekening heb ik ook alleen maar voor automatische incasso's en om af en toe aankopen te doen op internet.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:53:57 #183
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_98922522
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:25 schreef Waldheini het volgende:

[..]

Nederlandse bankrening aanhouden is sowieso aan te raden, aangezien je met een Nederlandse bankpas zonder extra kosten bij elke willekeurige bank in Duitsland (of elders in de EU) kan pinnen. Een Duitse bankrekening heb ik ook alleen maar voor automatische incasso's en om af en toe aankopen te doen op internet.
daar had ik hem ook al voor :) alleen staat ie nog op mijn NL adres en weet dus niet of een overschrijving goed gaat aangezien de rabobank daar ook een adres bij wil
pi_98931084
Ja en het is ook wel handig om in NL een spaarrekening te hebben/houden want hier krijg je nauwelijks rente.
pi_98932444
Ik houd ook mijn Nederlandse spaar+ betaalrekening aan en ik open in Duitsland alleen een betaalrekening.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:28:32 #186
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_98932789
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:55 schreef Gala6183 het volgende:
Ja en het is ook wel handig om in NL een spaarrekening te hebben/houden want hier krijg je nauwelijks rente.
nu nog geld om erop te zetten :P
pi_98976645
Ik heb mn rekening bij de sparkasse afgelopen week opgezegd. Ik vind de kosten veel te hoog, je betaald werkelijk voor alles.

Heb nu een rekening bij Comdirect geopend, schijnt goed uit de beoordelingen te komen en zover ik kon zien geen of nauwelijks kosten. Heeft hier iemand ervaring met Comdirect?

Daarnaast heb ik natuurlijk ook gewoon een rabo rekening.
  Milf zondag 3 juli 2011 @ 16:45:33 #188
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_98986152
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:17 schreef aegir_de_viking het volgende:
Ik heb mn rekening bij de sparkasse afgelopen week opgezegd. Ik vind de kosten veel te hoog, je betaald werkelijk voor alles.

Heb nu een rekening bij Comdirect geopend, schijnt goed uit de beoordelingen te komen en zover ik kon zien geen of nauwelijks kosten. Heeft hier iemand ervaring met Comdirect?

Daarnaast heb ik natuurlijk ook gewoon een rabo rekening.
Wanneer je maandelijks 500 op de rekening van de Sparkasse stort, ontvang je aan het einde van het jaar alle kosten terug. :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 3 juli 2011 @ 18:33:47 #189
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_98990522
Wij zitten bij de Commerzbank. Bevalt goed :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_99016707
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 16:45 schreef nikky het volgende:

[..]

Wanneer je maandelijks 500 op de rekening van de Sparkasse stort, ontvang je aan het einde van het jaar alle kosten terug. :)
Geldt dit ook voor loon, of moet je het echt zelf storten? Dit zou wel ideaal zijn.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_99016789
Loon telt ook mee. Dat wordt immers ook op je rekening gestort.
  Milf maandag 4 juli 2011 @ 15:43:48 #192
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_99024054
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:21 schreef Felagund het volgende:

[..]

Geldt dit ook voor loon, of moet je het echt zelf storten? Dit zou wel ideaal zijn.
Maakt niet uit. Ze vertelde mij ook dat als ik elke maand 500 zou storten en dit de volgende dag er weer af zou halen, dit er ook onder valt.
Loon, spaargeld, noem maar op, het maakt niet uit.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 4 juli 2011 @ 20:28:13 #193
32029 Basson
Dodge This!
pi_99035590
In twee weken tijd heb ik ineens een baan in Duitsland. Stom toeval dat ze Überhaupt iemand zochten. Ik begin er a.s. maandag en ik ben als een razende een woning aan het zoeken.
Helaas reageert maar de helft van de mensen die ik heb aangeschreven voor een woning...Komen ze met een Kaution en 1e maand huur à 3000 Euro... Heb ik niet. Bankbürgschaft krijg ik bij mijn bank niet voor elkaar.

Heeft iemand nog tips voor de eerste periode met het huren van een woning?

In het uiterste geval kan ik wel terecht op een camping.

In mijn gedachten stelde ik een emigratie toch iets anders voor :P
  maandag 4 juli 2011 @ 20:34:00 #194
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99035836
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:28 schreef Basson het volgende:
In twee weken tijd heb ik ineens een baan in Duitsland. Stom toeval dat ze Überhaupt iemand zochten. Ik begin er a.s. maandag en ik ben als een razende een woning aan het zoeken.
Helaas reageert maar de helft van de mensen die ik heb aangeschreven voor een woning...Komen ze met een Kaution en 1e maand huur à 3000 Euro... Heb ik niet. Bankbürgschaft krijg ik bij mijn bank niet voor elkaar.

Heeft iemand nog tips voor de eerste periode met het huren van een woning?

In het uiterste geval kan ik wel terecht op een camping.

In mijn gedachten stelde ik een emigratie toch iets anders voor :P
Waar ga je heen? Er zijn maar weinig steden waar het lastig is om iets te krijgen... Al blijven de mooiere woningen natuurlijk overal lastig. Snel een starthok moet te doen zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 4 juli 2011 @ 20:43:46 #195
32029 Basson
Dodge This!
pi_99036324
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:34 schreef XL het volgende:

[..]

Waar ga je heen? Er zijn maar weinig steden waar het lastig is om iets te krijgen... Al blijven de mooiere woningen natuurlijk overal lastig. Snel een starthok moet te doen zijn.
Omgeving Darmstadt. Het bedrijf staat in Griesheim. Alles binnen een straal van 20KM van Darmstadt is prima. Waar zit je aan vast bij zo'n 'starthok'? Ik heb WG-gesucht gezien. Zijn die huren warm of koud?

Vieze naam trouwens: Darmstadt ;)
  maandag 4 juli 2011 @ 20:53:13 #196
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99036821
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:43 schreef Basson het volgende:

[..]

Omgeving Darmstadt. Het bedrijf staat in Griesheim. Alles binnen een straal van 20KM van Darmstadt is prima. Waar zit je aan vast bij zo'n 'starthok'? Ik heb WG-gesucht gezien. Zijn die huren warm of koud?

Vieze naam trouwens: Darmstadt ;)
Wacht maar tot je het eten daar in Hessen hebt gezien, dan weet je waar die naam vandaan komt. Het zou daar niet al te moeilijk moeten zijn om op korte termijn een redelijke woning te zoeken. Ik zou me direct op woningen richten, en niet op WG. Tenzij je wat aanspraak van andere wel ziet zitten. Ik heb hier de laatste NEON liggen, daar gaat het over wonen in Duitse steden. In buurman Frankfurt (leuke stad overigens!) is de huurprijs gemiddeld 10 euro per vierkante meter. Worden 5 op de 1000 fietsen gestolen en heb je bijna 1700 uur zon. De huurprijs in Darmstadt verwacht ik nog wel wat goedkoper. Darmstadt zou natuurlijk iets goedkoper moeten zijn, misschien rond de 8?

Doorgaans zit je bij een 'starthok' nergens aan vast, alleen aan de opzegtermijn die je vaak zelf afspreekt. Verhuurders van slechte appartementen kunnen wel proberen je een minimum periode voor te stellen, maar doorgaans werkt het zo dat ze proberen hun appartement goed te onderhouden, zodat ze geen huurders krijgen die na 4 maanden verder trekken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 4 juli 2011 @ 21:02:04 #197
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99037318
Zijn er nog imagehosts waar je gratis en zonder registraties plaatjes voor Fok kunt opladen? Dan post ik nog een foto van het artikel met mijn telefoon. Kwaliteit matig, maar leesbaar
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_99037973
Leuk die Zensus. "We komen volgende week woensdag om 13:30 en beide bewoners moeten thuis zijn." Dat beide bewoners overdag werken is kennelijk bijzaak. Weet iemand van jullie hoe lang die Befragung duurt?
  maandag 4 juli 2011 @ 21:35:24 #199
63722 z80
I fink you freaky
pi_99039366
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:02 schreef XL het volgende:
Zijn er nog imagehosts waar je gratis en zonder registraties plaatjes voor Fok kunt opladen? Dan post ik nog een foto van het artikel met mijn telefoon. Kwaliteit matig, maar leesbaar
ik gebruik deze. http://i1.tinypic.com/
werkt goed en snel.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_99039716
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 20:53 schreef XL het volgende:

[..]

Wacht maar tot je het eten daar in Hessen hebt gezien, dan weet je waar die naam vandaan komt. Het zou daar niet al te moeilijk moeten zijn om op korte termijn een redelijke woning te zoeken. Ik zou me direct op woningen richten, en niet op WG. Tenzij je wat aanspraak van andere wel ziet zitten. Ik heb hier de laatste NEON liggen, daar gaat het over wonen in Duitse steden. In buurman Frankfurt (leuke stad overigens!) is de huurprijs gemiddeld 10 euro per vierkante meter. Worden 5 op de 1000 fietsen gestolen en heb je bijna 1700 uur zon. De huurprijs in Darmstadt verwacht ik nog wel wat goedkoper. Darmstadt zou natuurlijk iets goedkoper moeten zijn, misschien rond de 8?

Doorgaans zit je bij een 'starthok' nergens aan vast, alleen aan de opzegtermijn die je vaak zelf afspreekt. Verhuurders van slechte appartementen kunnen wel proberen je een minimum periode voor te stellen, maar doorgaans werkt het zo dat ze proberen hun appartement goed te onderhouden, zodat ze geen huurders krijgen die na 4 maanden verder trekken.
In Hamburg betaal ik ongeveer 11 per vierkante meter. Ben wel opzoek naar een andere woning maar zelfs een redelijk slechte woning in een slechte buurt kreeg 700 reacties -O-
  maandag 4 juli 2011 @ 21:50:28 #201
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99040293


Hamburg heeft een gemiddelde van 8.68, maar ik weet wel dat Hamburg moeilijk is!
Ik betaal zelf 6 per vierkante meter.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_99042677
quote:
99s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:50 schreef XL het volgende:
[ afbeelding ]

Hamburg heeft een gemiddelde van 8.68, maar ik weet wel dat Hamburg moeilijk is!
Ik betaal zelf 6 per vierkante meter.
Ze zijn hier redelijk goed aan het bouwen de laatste tijd, dus hopelijk komt dat nog goed ;)
Koop woningen zijn dan wel weer aardig geprijsd moet ik zeggen!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:47:40 #203
32029 Basson
Dodge This!
pi_99085461
Ik heb volgende week een afspraak (hoi hoi) met een huisjesmelker om een studiotje te bezichtigen. Kwa m2 prijs zit het wel ok. Nette inbouwkeuken uzw. Het komt jammer genoeg pas beschikbaar op de 30e, terwijl ik a.s. maandag mijn eerste werkdag heb... Dat ook is inmiddels opgelost. Dealtje kunnen sluiten met een Bed & Breakfast op nog geen 10 min rijden van m'n werk. Áls ze reageren dan is het heerlijk werken met die Duitsers :D

Ik heb inmiddels redelijk wat mailtjes in het Duits eruit gedaan, en ik heb steeds de neiging om in het Nederlands woorden met hoofdletter te schrijven lol

Intussen alles hier afsluiten; Nuts, abo's, huur...

1 prangende vraag: Als ik mij bij de gemeente uitschrijf zonder nieuw -vast- adres in die Heimat, kan het dan Überhaupt wel?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 juli 2011 @ 21:51:28 #204
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99085709
Gewoon het adres opgeven waar je tijdelijk gaat wonen. En hou er rekening mee dat je een uitschrijfbewijs mee moet krijgen. Bij sommige gemeenten kun je dat niet meteen mee krijgen (hoewel het in de praktijk mee kan vallen, maar informeer vantevoren even voor alle zekerheid).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:19:57 #205
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_99087697
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:51 schreef Rewimo het volgende:
Gewoon het adres opgeven waar je tijdelijk gaat wonen. En hou er rekening mee dat je een uitschrijfbewijs mee moet krijgen. Bij sommige gemeenten kun je dat niet meteen mee krijgen (hoewel het in de praktijk mee kan vallen, maar informeer vantevoren even voor alle zekerheid).
ik kreeg het meteen mee, konden ze zo afdrukken & het adres in DLD erin typen (waarom dat nog weer met een typmachine gebeurd is me een raadsel?)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 juli 2011 @ 07:27:52 #206
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99099611
Serieus, met een typemachine? _O-

Nee, dat deden ze in Haarlem niet. En ik snap ook niet goed waarom je tegenwoordig nog zou moeten wachten op zo'n papiertje dat zo uit de computer komt rollen, maar 4 jaar geleden was dat toch echt nog zo daar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf woensdag 6 juli 2011 @ 08:58:17 #207
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_99100458
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 07:27 schreef Rewimo het volgende:
Serieus, met een typemachine? _O-

Nee, dat deden ze in Haarlem niet. En ik snap ook niet goed waarom je tegenwoordig nog zou moeten wachten op zo'n papiertje dat zo uit de computer komt rollen, maar 4 jaar geleden was dat toch echt nog zo daar.
Gemeente Noordenveld stuurt hem ook toe.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 6 juli 2011 @ 21:28:16 #208
32029 Basson
Dodge This!
pi_99127505
Thx!

Mijn mond viel open toen ik vandaag een mailtje van mijn aanstaande werkgever had ontvangen dat hij eventueel een woning voor mij heeft :D redelijk groot én cheap!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 juli 2011 @ 21:47:40 #209
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99128487
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:28 schreef Basson het volgende:
Thx!

Mijn mond viel open toen ik vandaag een mailtje van mijn aanstaande werkgever had ontvangen dat hij eventueel een woning voor mij heeft :D redelijk groot én cheap!
Alweer een probleem minder ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Milf donderdag 7 juli 2011 @ 00:17:57 #210
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_99136891
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:28 schreef Basson het volgende:
Thx!

Mijn mond viel open toen ik vandaag een mailtje van mijn aanstaande werkgever had ontvangen dat hij eventueel een woning voor mij heeft :D redelijk groot én cheap!
Oooh dat is fijn!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_99288098
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:55 schreef Gala6183 het volgende:
Ja en het is ook wel handig om in NL een spaarrekening te hebben/houden want hier krijg je nauwelijks rente.
sukkels en maar zeggen dat turken zich niet aanpassen in nederland, moet je is net over de grens naar Duitsland gaan allemaal NL op hun kenteken plaatsen en een nederlandse stijl woning neerzetten :') :') :')
  zondag 10 juli 2011 @ 18:53:56 #212
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99288157
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:51 schreef Gulmez het volgende:

[..]

sukkels en maar zeggen dat turken zich niet aanpassen in nederland, moet je is net over de grens naar Duitsland gaan allemaal NL op hun kenteken plaatsen en een nederlandse stijl woning neerzetten :') :') :')
Het gros van die Nederlanders in Duitsland gaat binnen 6 jaar weer terug naar waar ze vandaan komen omdat het niet lukt te integreren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_99288297
Ja idd zelf passen zich ook voor geen meter aan. als ze maar alles zo goedkoop mogelijk hebben en een mooie vila, en maar zeuren op allochtonen, terwijl ze zelf nog minder integreren
  zondag 10 juli 2011 @ 19:05:28 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99288575
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:57 schreef Gulmez het volgende:
Ja idd zelf passen zich ook voor geen meter aan. als ze maar alles zo goedkoop mogelijk hebben en een mooie vila, en maar zeuren op allochtonen, terwijl ze zelf nog minder integreren
Grappig dat jij je oordeel over Nederlanders in Duitsland wil baseren op deze kleine groep.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Milf zondag 10 juli 2011 @ 19:05:50 #215
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_99288584
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:57 schreef Gulmez het volgende:
Ja idd zelf passen zich ook voor geen meter aan. als ze maar alles zo goedkoop mogelijk hebben en een mooie vila, en maar zeuren op allochtonen, terwijl ze zelf nog minder integreren
Hoe weet je dat? Ervaring met Nederlanders in Duitsland of roep je maar wat?
Verschilletje: De allochtonen in NL waarover zoveel te doen is halen behoorlijk wat rottigheid uit, NL-ers gedragen zich gewoon en integreren meer dan je denkt.

Er is trouwens een verschil tussen alles zo goedkoop mogelijk willen hebben en het niet kunnen betalen in NL wegens de absurde prijzen die voor een huis worden gevraagd.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 10 juli 2011 @ 20:44:28 #216
63722 z80
I fink you freaky
pi_99292646
deze Nederlander in Duitsland eet net als de Duitsers in het grensgebied van 2 walletjes.
dit heeft niets met integreren, maar alles met waar is het beter/goedkoper.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 10 juli 2011 @ 21:16:11 #217
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_99294412
wat mij vooral opvalt is dat de duitse turken er nog steeds uitzien zoals de turken er hier vroeger uitzagen.

Ik bedoel erg ouderwets gekleed, armoedig ik vind de nederlandse allochtonen veel beter of eigenlijk meer geïntregeerd.
pi_99295103
Turken in turkije gaan mee met de tijd, in europa blijven ze hangen sommige in de tijd.

Zelfde als nederlander gaat wonen in australie gaan ze ook oud nederlansch nog praten omdat ze niet meer mee gaan met de nieuwe nederlandse tijd.

Als je aan zo eentje vraagt wat een chimeid is of chill weten ze ook niet, snap je je blijft hangen aan het nederland van vroeger, omdat je er nooit meer komt krijg je ook geen update meer
  Milf zondag 10 juli 2011 @ 21:32:01 #219
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_99295448
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:26 schreef Gulmez het volgende:
Zelfde als nederlander gaat wonen in australie gaan ze ook oud nederlansch nog praten omdat ze niet meer mee gaan met de nieuwe nederlandse tijd.

Als je aan zo eentje vraagt wat een chimeid is of chill weten ze ook niet, snap je je blijft hangen aan het nederland van vroeger, omdat je er nooit meer komt krijg je ook geen update meer
Say whut :? Dat heeft niets met Nederlands te maken.
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:16 schreef rac het volgende:
wat mij vooral opvalt is dat de duitse turken er nog steeds uitzien zoals de turken er hier vroeger uitzagen.

Ik bedoel erg ouderwets gekleed, armoedig ik vind de nederlandse allochtonen veel beter of eigenlijk meer geïntregeerd.
Ik zie wel vaker gebieden waarvan ik mijzelf in de DDR waan. ;)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 10 juli 2011 @ 21:48:37 #220
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_99296318
Spreken jullie in Duitsland dan ook allen Mies Bouman, Nederlands?

Maar waarom zijn 2e generaties hier dan wel al zo "aangepast" en daar niet ? het is bij mij maar zo'n 10 km (NL) vandaan maar een wereld van verschil.

Nou moet ik ook wel zeggen dat sommige duitse kinderen ook nog met de afdankertjes van hun ouders aan lopen. Incl homemade kapsels.
pi_99297558
Duitsland is sowieso geen hallelujah qua sociaal vangnet, er is een hoop armoede en als je eenmaal aan de onderkant geraakt is het lastig om daar weer uit te komen. Duitsland is ook het enige land in Europa zonder minimumloon en er zijn een hoop mensen die met 40 uur per week werken met heel weinig moeten rond komen.
  zondag 10 juli 2011 @ 23:03:57 #222
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_99300210
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:13 schreef Hiya het volgende:
Duitsland is sowieso geen hallelujah qua sociaal vangnet, er is een hoop armoede en als je eenmaal aan de onderkant geraakt is het lastig om daar weer uit te komen. Duitsland is ook het enige land in Europa zonder minimumloon en er zijn een hoop mensen die met 40 uur per week werken met heel weinig moeten rond komen.
Dat wist ik echt niet, geen miniumloon?
Tja, woon je zelf zo vlakbij weet je niets.
pi_99300614
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 23:03 schreef rac het volgende:

[..]

Dat wist ik echt niet, geen miniumloon?
Tja, woon je zelf zo vlakbij weet je niets.
Het einige land wat ik zei klopt trouwens niet. De man waar ik hier elke ochtend mijn koffie haal bij de kiosk verdient 4 euro bruto per uur...
  maandag 11 juli 2011 @ 10:29:53 #224
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99312035
Wie wil er nog een superleuke woning in Ringe kopen????

Wij zijn verliefd geworden op een bauernkotte en willen hem hebben!

Jaaaaren geleden toen wij nog niet zo lang in Dld. woonden en eens in de rondte fietsten, zagen we een oud mannetje bij een oude boerderij rondscharrelen en zeiden tegen elkaar dat dat nou het ultieme plekje en boerderijtje was...

Nu jaaaaren later zagen we op i-net een leuk boerderijtje voorbij vliegen, in Ringe notabene.
Aangezien we met Lenthe nog behoorlijk wat voor de boeg hebben en ook onze nieuwe woning moeten gaan verbouwen, leek ons zo'n boerderijtje verbouwen wel wat.
Petra werd nieuwschierig, waar hij nou zou staan in Ringe.
Donderdagavond heeft ze 2 uur rondgefietst, niet gevonden.
Google maps nagespeurd en vrijdagmiddag heeft ze met de auto rondgereden, weer niet gevonden.
Ik had een vermoeden, dus vrijdagavond auto gepakt, Thijs mee en ik had hem binnen 10 minuten gevonden :P
Komen we er dus achter dat dat nou dat boerderijtje is waar die oude man rondscharrelde!

Boerderij met 6000m2. grond en 3 bijgebouwen. Kost ¤148.000,-
Helemaal perfect, we komen nu alleen ¤100.000,- tekort, als we onze woning goed verkopen en veel zelf doen.




O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 juli 2011 @ 10:46:30 #225
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99312433
Owww, ik kan me voorstellen dat jullie daarvoor gevallen zijn O+ Het ziet er prachtig uit!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 11 juli 2011 @ 10:51:20 #226
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99312561
Als het niet helemaal in Ringe stond kaapte ik het voor je neus weg, maar het is wel een behoorlijke stijlbreuk met hoe je nu woont!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 11 juli 2011 @ 11:03:15 #227
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99312909
quote:
99s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:51 schreef XL het volgende:
maar het is wel een behoorlijke stijlbreuk met hoe je nu woont!
dat klopt, maar zoiets is gewoon onze droom. Zoals we nu wonen is het ons ideale huis op die plek. Liever zouden we helemaal vrij wonen in z'n verbouwde boerderij.

Achterhuis(stalgedeelte) helemaal woon-gedeelte maken, voorhuis slaapkamers en badkamer en in het grote bijgebouw een hele afdeling voor Lenthe.
We weten echt precies hoe we het hebben willen, nu het geld nog. :{
  maandag 11 juli 2011 @ 11:10:26 #228
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_99313122
Ziet er inderdaad echt leuk uit! Moet er veel verbouwd worden ?
  maandag 11 juli 2011 @ 11:22:45 #229
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99313456
Van binnen moet hij helemaal gestript worden, dus alleen de buitenschil(wanden+dak) blijft staan.
Voor de rest: isoleren, nieuwe kozijnen, nieuwe vloeren, nieuwe installaties en als er geld is voegen eruit, gevel laten reinigen en opnieuw invoegen.
Voor de rest het hele terrein aanpakken, het "Hof" is helemaal verloederd En het zou zo kunnen zijn dat er een prachtige bestrating onder ligt.

Gok voor de woning+bijgebouw ¤200.000,- aan bouwkosten, maar moet ik wel veel zelf doen en alleen aannemers voor specialistisch werk inschakelen. Moet ook een jaar, of anderhalf, afscheid van m'n gezin nemen.

edit: nog even een foto van de achtergevel, kun je de oude plek van de baanderdeuren nog zien zitten.
pi_99318781
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:13 schreef Hiya het volgende:
Duitsland is sowieso geen hallelujah qua sociaal vangnet, er is een hoop armoede en als je eenmaal aan de onderkant geraakt is het lastig om daar weer uit te komen. Duitsland is ook het enige land in Europa zonder minimumloon en er zijn een hoop mensen die met 40 uur per week werken met heel weinig moeten rond komen.
Wat een bedrog is alles dan, als je in Hardenberg bent zie je allemaal saaie rijtjeswoningen en dan 2 km de grens over allemaal vila's met mercedes ervoor en glimmende dakpannen en alles, ben je in Nederland weer kut auto's op de weg en saaie huizen, had ik nooit achter duitsland gezocht dat het minimumloon er niet is, echt kut lijkt me dan als je een slechte opleiding hebt..
  maandag 11 juli 2011 @ 14:25:49 #231
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99319421
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:06 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Wat een bedrog is alles dan, als je in Hardenberg bent zie je allemaal saaie rijtjeswoningen en dan 2 km de grens over allemaal vila's met mercedes ervoor en glimmende dakpannen en alles, ben je in Nederland weer kut auto's op de weg en saaie huizen, had ik nooit achter duitsland gezocht dat het minimumloon er niet is, echt kut lijkt me dan als je een slechte opleiding hebt..
Laat maar weer zien dat je geen idee hebt waar je het over hebt, niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 juli 2011 @ 14:28:42 #232
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99319538
Ringe, jeez, dat is een ontvolkte hoek van Duitsland, en voor mijn werk is het ook niet te doen qua reizen, maar als je daar heen kan is het natuurlijk prachtig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 juli 2011 @ 14:39:03 #233
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99319919
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:06 schreef Gulmez het volgende:

[..]

Wat een bedrog is alles dan, als je in Hardenberg bent zie je allemaal saaie rijtjeswoningen en dan 2 km de grens over allemaal vila's met mercedes ervoor en glimmende dakpannen en alles, ben je in Nederland weer kut auto's op de weg en saaie huizen, had ik nooit achter duitsland gezocht dat het minimumloon er niet is, echt kut lijkt me dan als je een slechte opleiding hebt..
Wat er 2km bij h'berg over de grens staat zijn huizen met glimmende dakpannen en benzen ervoor.
Alleen die woning links direct na de grens is leuk. De rest is barre. Het eerste leuke wat je tegenkomt is Uelsen, maar daar stikt het van de NL-ers met wansmaak

En in H'berg saaie huizen? Ik kan genoeg huizen laten zien waar de duitsers nog een puntje aan kunnen zuigen. (ja de Marslanden is een projectwijk, maar er zijn genoeg fantastische woningen in H'berg)
  maandag 11 juli 2011 @ 14:43:13 #234
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99320095
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Ringe, jeez, dat is een ontvolkte hoek van Duitsland,
en dan helemaal dit hoekje....
Echt zo geweldig, staat in een soort doodlopende straat, 200m van het Piccardikanaal, alleen doorgang voor fietsers, die kunnen de sluis over.
Krijg er steeds meer de kriebels van.

Ik stel voor: schoonouders de keet in NL verkopen, financieren een gedeelte van de verbouw en trekken dan na de verbouwing bij ons in. Petra stopt waarschijnlijk toch met werken om voor meisje te zorgen, dus kunnen opa en oma er ook wel bij. Gewoon doen zo dacht ik... ^O^
  Milf maandag 11 juli 2011 @ 15:25:48 #235
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_99321733
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 14:43 schreef ueberduitser het volgende:


Ik stel voor: schoonouders de keet in NL verkopen, financieren een gedeelte van de verbouw en trekken dan na de verbouwing bij ons in. Petra stopt waarschijnlijk toch met werken om voor meisje te zorgen, dus kunnen opa en oma er ook wel bij. Gewoon doen zo dacht ik... ^O^
Klinkt als een goed idee. Wat een leuk huis zeg en wat een heerlijke ruimte!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  maandag 11 juli 2011 @ 15:33:40 #236
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99322035
ben stiekem de plattegrond al aan het tekenen... :9
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 11 juli 2011 @ 15:53:55 #237
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_99322815
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:33 schreef ueberduitser het volgende:
ben stiekem de plattegrond al aan het tekenen... :9
Hopelijk denken opa en oma er hetzelfde over als jullie.. :)
  maandag 11 juli 2011 @ 16:03:38 #238
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99323200
eerlijk gezegd: Ik denk dat dit een droom blijft... :{

Dit komt gewoon domweg 3 jaar te laat. Dan hadden we namelijk ons huidige huis niet gebouwd.
Nu is het eigenlijk vrijwel onmogelijk dit te halen. We moeten namelijk 2 woningen verkopen (één in NL en één in Dld), dan tijdelijk ergens anders wonen met 5 personen en ondertussen gaan verbouwen.

Het achterlijke is denk ik dat we zo'n kans nevernooit weer krijgen...
pi_99332295
2 keer per week lotto spelen, je wéét het nooit ;)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 09:03:43 #240
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99355783
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:37 schreef Hiya het volgende:
2 keer per week lotto spelen, je wéét het nooit ;)
:Y
Zaterdag had ik een staatslot gehaald met het huisnummer als eindcijfers. Ik denk, we winnen de jackpot, de voortekenen zijn er.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Petra heeft de hoop al opgegeven, we gaan dit nooit voor elkaar krijgen helaas.
Over een paar jaar de garage maar verbouwen tot Lenthe-verblijf.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 11:53:55 #241
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_99360464
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 09:03 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

:Y
Zaterdag had ik een staatslot gehaald
Hah, jij ook al?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal me meteen voorstellen, ik ben Gwywen, nieuw op dit topic, en voornemens binnen een jaar naar Duitsland te verhuizen.
Deze week komt de makelaar hier thuis, waarschijnlijk na onze vakantie gaat het huis op Funda en dan hoop ik toch echt dat ik voor volgende zomer hier weg ben.
Onze plannen om naar D te verhuizen zijn er al heel lang maar waren altijd vaag, tot we twee maanden geleden nieuwe buren kregen, toen werden ze ineens heel concreet.

Twee weken geleden voor het eerst in Duitsland een huis bezichtigd. Ook zo'n boerenstulpje, van 200 jaar oud, op een schitterende locatie. Helaas was de benedenverdieping weliswaar liefdevol gerestaureerd en prima bewoonbaar, maar boven was in geen 200 jaar iets aan gedaan, en om dat ook bewoonbaar te krijgen zou het ruim boven ons budget uitkomen. :'(

Waar we nu vooral in verstrikt raken is het oerwoud aan hypotheekregels en -vormen. Wat een ingewikkeld gedoe allemaal, er gaat een wereld voor ons open. Ahum. :{
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 juli 2011 @ 12:16:15 #242
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99361256
Welkom Gwywen :) Waar ergens willen jullie gaan wonen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 12:21:52 #243
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_99361430
Omgeving Bad Bentheim, omdat dat voor m'n man het handigst is ivm zijn werk.
Binnenkort ga ik een weekje proefdraaien bij m'n vriendin die daar ook woont, zij is op vakantie en ik ga op haar huis passen, kunnen we meteen uitproberen hoe dat in de praktijk uitpakt met woon-werkverkeer en zo, en de stilte natuurlijk, de stilte en de vogels... en die enorme tuin die ik dan hélemaal in m'n eentje moet verzorgen ;)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 13:04:02 #244
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99362860
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 12:21 schreef Gwywen het volgende:
Omgeving Bad Bentheim, omdat dat voor m'n man het handigst is ivm zijn werk.
Binnenkort ga ik een weekje proefdraaien bij m'n vriendin die daar ook woont, zij is op vakantie en ik ga op haar huis passen, kunnen we meteen uitproberen hoe dat in de praktijk uitpakt met woon-werkverkeer en zo, en de stilte natuurlijk, de stilte en de vogels... en die enorme tuin die ik dan hélemaal in m'n eentje moet verzorgen ;)
Welkom!

Geen Bad Bentheim, maar ik weet nog wel een leuk projectje in Ringe? Of een kant-en klaar huis... ;)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 13:08:56 #245
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_99363061
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 13:04 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Welkom!

Geen Bad Bentheim, maar ik weet nog wel een leuk projectje in Ringe? Of een kant-en klaar huis... ;)
Haha, ja, je denkt hetzelfde als ik, ik zat al meteen te kijken waar dat ligt, Ringe, maar dat is te ver naar het noorden voor ons.
Het had wel een mooie oplossing geweest als het had gekund, iedereen blij! :)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 13:11:10 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99363154
Gwywen,
Verdiep je goed in wat je doet, je emigreert echt, en het gaat in Duitsland echt anders dan in Nederland. Als je je bijvoorbeeld meldt dat je katholiek of protestant bent ga je extra belasting betalen, de Kirchensteuer.
Als je niet getrouwd bent, heb je een heel andere deal, wettelijk, dan dat je samenwoont, die van invloed is op iets als ontslagrecht maar ook op belastingtechnische zaken.
Verstandig is je echt even in te lezen en voor die tijd wat zaken te regelen.
Ik heb al 13 jaar een relatie met een Duitser, en waar hij woont moet je bv echt niet op zondag het gras gaan maaien, want dan heb je een aanklacht aan je broek hangen. Het is echt een ander land. Een leuk en prettig land, maar wel anders dan in Nederland.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 13:11:35 #247
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99363173
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 13:08 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Haha, ja, je denkt hetzelfde als ik, ik zat al meteen te kijken waar dat ligt, Ringe, maar dat is te ver naar het noorden voor ons.
Het had wel een mooie oplossing geweest als het had gekund, iedereen blij! :)
BB is volgens mij zo'n 40 minuten kachelen vanaf Ringe. Nordhorn is 20 minuten vanaf hier.

Volgens mij is Bad Bentheim wel vrij geschikt om te wonen trouwens.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 13:12:35 #248
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_99363212
Welkom Gwywen!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 13:16:37 #249
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_99363376
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Gwywen,
Verdiep je goed in wat je doet, je emigreert echt, en het gaat in Duitsland echt anders dan in Nederland. Als je je bijvoorbeeld meldt dat je katholiek of protestant bent ga je extra belasting betalen, de Kirchensteuer.
Als je niet getrouwd bent, heb je een heel andere deal, wettelijk, dan dat je samenwoont, die van invloed is op iets als ontslagrecht maar ook op belastingtechnische zaken.
Verstandig is je echt even in te lezen en voor die tijd wat zaken te regelen.
Ik heb al 13 jaar een relatie met een Duitser, en waar hij woont moet je bv echt niet op zondag het gras gaan maaien, want dan heb je een aanklacht aan je broek hangen. Het is echt een ander land. Een leuk en prettig land, maar wel anders dan in Nederland.
Bedankt voor je zorg, maar ik heb me er goed in verdiept en weet ook wat me te wachten staat. Het zal ongetwijfeld schelen dat m'n moeder er geboren is en ik dus de roots daar heb liggen.
En die zondagsrust... dat soort dingen zijn juist wat me zo trekt. Ik word de laatste tijd helemaal gestoord van die "alles moet maar kunnen"-mentaliteit in Nedelrand.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 13:20:17 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99363549
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 13:16 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Bedankt voor je zorg, maar ik heb me er goed in verdiept en weet ook wat me te wachten staat. Het zal ongetwijfeld schelen dat m'n moeder er geboren is en ik dus de roots daar heb liggen.
En die zondagsrust... dat soort dingen zijn juist wat me zo trekt. Ik word de laatste tijd helemaal gestoord van die "alles moet maar kunnen"-mentaliteit in Nedelrand.
Ik kan in Duitsland wel weer verse broodjes kopen op zondag.
:s)
Goed dat je jezelf er in verdiept hebt,
Had mensen die voor me kwamen werken in Duitsland die direct gehapt hadden toen ze het salaris hoorden, en weer hapten (naar lucht) toen ze hun loonstrook zagen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_99363683
Ik ben jaloers, al die mooie huizen daar in Duitsland! Echt heerlijk! Dat boerderijtje ook, zo leuk!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 13:27:41 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99363877
quote:
17s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 13:23 schreef Mercer het volgende:
Ik ben jaloers, al die mooie huizen daar in Duitsland!
Verkijk je er niet op, er zijn ook veel lelijke huizen, Duitsland is erg prettig en mooi, maar heeft ook minder fijne kanten. Als je keurig hetero bent en getrouwd heeft het fiscaal veel voordelen, ben je dat niet ben je genaaid.
Men is ook niet echt flexibel in de Arbeidsmarkt bijvoorbeeld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 13:45:58 #253
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_99364594
Wij kregen in onze zoektocht naar een hypotheek bij een iemand te horen dat ze bij het bepalen van je hypotheek o.a. kindergeld meetellen (dan zou je dus in het voordeel zijn als je veel kinderen hebt) en ook de oppervlakte van je huis (dat ze dan weer met een factor x berekenen om je onderhoud van 't huis te berekenen). Hij rekende ons toen ook voor dat wij dat boerderijtje (vanwege het enorme oppervlak) nooit zouden kunnen betalen, of we moesten de hypotheek bij de ING in NL doen, en dan netto meer betalen dan dat we nu doen. 8)7
Mijn vriendin zei dat ze van dat hele verhaal nog nooit gehoord had, met kindergeld meetellen en zo.
Zijn er echt zo veel verschillend hypotheekvormen/regels in Duitsland?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:51:21 #254
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_99367216
Ik geloof dat je vantevoren best wat gespaard moet hebben heb wel eens 20% gehoord.
maar ik weet niet of dat echt zo is, ik zou wel willen maar m'n partner (nog) niet.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 15:12:01 #255
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_99367934
Officieel mogen ze volgens mij niet het kindergeld/nl kinderbijslag/kindertoeslag etc.. meetellen.

ze berekenen dan wel weer hoeveel je als gezin 'kost'. dus dat kan aardig oplopen, zeker met een aantal kinderen, en dat in combinatie met je loonstrookje/hypotheek....kan wel eens verkeerd vallen.

overigens konden wij bij de sparkasse maar tot ongeveer 99.000 lenen voor de hypotheek en bij de deutsche bank véél meer.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 16:09:40 #256
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_99370450
GVD!!!! Ik wordt echt schijtziek van dat gezeik over ons kindergeld ! Blijkt nu dus dat wij ( nee hun dus) het niet goed hebben ingevuld ofzo. bij de allereerste brief was IK de aanvrager, op de brieven die volgde was mijn man de aanvrager. En hij werkt in NL, dus hij krijgt geen kindergeld. Dus nu moet IK weer aanvrager worden. Máár omdat hij ondertussen is gewisseld van baan, en we in de tussentijd die arbeitsgebersbescheinigung moesten insturen hebben hun dus gedacht dat hij niet meer in NL zou werken, dus heeft hij wel het duitse kindergeld van mei en juni gehad. Maar we zitten dus gewoon met een gat vanaf eind juni 2010. voor 2 kinderen...nog steeds.

Dus wat moet ik nu doen?

Ik heb al gebeld, vrouw zou me een nieuwe brief sturen, heb ik ook gehad, weer een antrag fur kindergeld. dus ik bel vandaag weer, blijkt dat het niet de goede brief is....ik weet het niet meer...:s
  Milf dinsdag 12 juli 2011 @ 16:19:24 #257
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_99370976
Wat mij is verteld is dat men een bedrag neemt voor leven en verzekeren. Dit wordt van je loon afgehaald. Met het restbedrag wordt een berekening gemaakt wat je max aan hypotheek kunt ontvangen. Je kunt max 80% financieren alhoewel banken in de grensstreek daarin steeds coulanter worden en wel eens meer financieren.


Balen PureEvil! Kun je niet langsgaan en vragen of iemand je kan helpen de (juiste) formulieren in te vullen?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:32:46 #258
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_99382174
@ Nikky, laatste keer waren we in Wesel...daar waren ze niet zo behulpzaam + we hebben zeker een uur moeten wachten daar. (en toen wisten ze ons niks bijzonders te vertellen helaas)
Maar ik had begrepen dat er in goch ook een familienkasse/arbeidsamt zit, dus die bel ik morgen wel ff op....


ff wat anders...Bestaat er hier in duitsland ook een site zoals 112 meldingen? of P2000 oid?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 20:48:15 #259
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_99383000
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 16:19 schreef nikky het volgende:
Wat mij is verteld is dat men een bedrag neemt voor leven en verzekeren. Dit wordt van je loon afgehaald. Met het restbedrag wordt een berekening gemaakt wat je max aan hypotheek kunt ontvangen. Je kunt max 80% financieren alhoewel banken in de grensstreek daarin steeds coulanter worden en wel eens meer financieren.
Ja, zo had ik het ook begrepen, je moet een minimaal bedrag (netto) overhouden voor noodgevallen, wat ik op zich overigens een prima regeling vind. Maar dat je maar tot 80% kunt financieren vind ik minder, aangezien ik verwacht nauwelijks winst te kunnen maken op m'n huidige woning.
En ik denk ook niet dat het helpt als ik m'n vader lief aankijk. :{

@PureEvil: bedankt voor de tip mbt banken

Ik heb trouwens wel meer horrorverhalen gehoord/gelezen over Kindergeld...
Maar als een van de twee nog in NL werkt krijg je toch alleen een aanvulling op de NL kinderbijslag (tot aan het bedrag dat je in D aan Kindergeld zou krijgen), of heb ik dat verkeerd begrepen?
  Milf dinsdag 12 juli 2011 @ 20:49:29 #260
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_99383070
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:48 schreef Gwywen het volgende:


Maar als een van de twee nog in NL werkt krijg je toch alleen een aanvulling op de NL kinderbijslag (tot aan het bedrag dat je in D aan Kindergeld zou krijgen), of heb ik dat verkeerd begrepen?
Dat klopt.

Ik ontvang geen kindergeld. Ik werk in NL en ik ben alleenstaande ouder ;).
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 juli 2011 @ 21:09:20 #261
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99384165
Wij ook niet, ik werk ook in NL.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 21:19:08 #262
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99384840
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:09 schreef Rewimo het volgende:
Wij ook niet, ik werk ook in NL.
Zou voor het kindergeld bijna gaan lonen in D te gaan werken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 juli 2011 @ 21:25:47 #263
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99385286
Met 1 kind niet denk ik ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 12 juli 2011 @ 21:26:27 #264
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_99385329
Onderhand wel ja...Maar dan éérst een gigantisch huis kopen en Dán pas heel veel kinderen krijgen haha. (onze oude christelijke buren in nederland hadden er 15...dat tikt lekker aan als ze in dld hadden gewoond ;) )
  Milf dinsdag 12 juli 2011 @ 21:43:36 #265
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_99386346
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:26 schreef PureEvil het volgende:
Onderhand wel ja...Maar dan éérst een gigantisch huis kopen en Dán pas heel veel kinderen krijgen haha. (onze oude christelijke buren in nederland hadden er 15...dat tikt lekker aan als ze in dld hadden gewoond ;) )
Ik moet er niet aan denken :@
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:26:26 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99388876
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:43 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken :@
15 kinderen, vraag me af of je dan niet zo uitgelubberd bent dat ze er uit ploppen..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:26:28 #267
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99388878
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:43 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken :@
Hier in de Siedlung verderop zit een gezin met 13 kinderen, dat tikt echt aan.

Wij krijgen straks ook Teil-Kindergeld als Petra stopt met werken. Ook krijgen we dan Pflegegeld.
  woensdag 13 juli 2011 @ 09:52:16 #268
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_99402606
Wat is Pflegegeld?
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:08:06 #269
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_99402997
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:48 schreef Gwywen het volgende:

Ik heb trouwens wel meer horrorverhalen gehoord/gelezen over Kindergeld...
Maar als een van de twee nog in NL werkt krijg je toch alleen een aanvulling op de NL kinderbijslag (tot aan het bedrag dat je in D aan Kindergeld zou krijgen), of heb ik dat verkeerd begrepen?
Breek me de bek niet los :( Echt waar, ik had net weer gebeld naar de familienkasse, wil ze me wijsmaken dat ik GEEN duits kindergeld kan krijgen,volgens haar wegens nieuwe EU regels....sodemieter toch op joh 8)7 |:( vorige week nog met de svb aan de telefoon gehangen die zeiden dat ik het wel moest krijgen. Oh ja, en nu moet ik ineens géén arbeidsgeberbescheinigung insturen .....gisteren nog wel. echt, ik word gek -O-
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:25:50 #270
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99403494
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 09:52 schreef Gwywen het volgende:
Wat is Pflegegeld?
Als je de zorg hebt voor een gehandicapt kind hebt kun je Pflegegeld krijgen. Is hier thuis nogal een heikel thema.
  woensdag 13 juli 2011 @ 10:42:23 #271
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_99403982
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 10:08 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Breek me de bek niet los :( Echt waar, ik had net weer gebeld naar de familienkasse, wil ze me wijsmaken dat ik GEEN duits kindergeld kan krijgen,volgens haar wegens nieuwe EU regels....sodemieter toch op joh 8)7 |:( vorige week nog met de svb aan de telefoon gehangen die zeiden dat ik het wel moest krijgen. Oh ja, en nu moet ik ineens géén arbeidsgeberbescheinigung insturen .....gisteren nog wel. echt, ik word gek -O-
Dat doet me denken aan een verhaal dat ik ooit las.
"Hiervoor moet u formulier A38 hebben"
"Kan ik dat bij u krijgen?"
"Nee, ik neem alleen de telefoon op"
"Waar kan ik dat formulier krijgen?"
"Geen idee, maar vraagt u het eens op de vierde verdieping"
(Vierde verdieping)
"Kan ik hier formulier A38 krijgen?"
"Wie heeft u hierheen gestuurd?"
"Die mevrouw beneden"
"Hier kunt u alleen formulier B38 krijgen"
"Doet u me die dan maar"
"Nee, dat kan niet, want ik mag formulier B38 alleen maar afgeven aan mensen met formulier C12"
"Waar kan ik dat krijgen?"
"Ik denk op de derde etage"
(Derde etage)
"Kan ik hier formulier A38 of C12 krijgen?"
"Wat zijn dat voor nummers? Daar heb ik nog nooit van gehoord"

Enz.

Ik begrijp je frustratie en hoop niet dat mij hetzelfde te wachten staat.

Raar trouwens dat het dus niet gangbaar is om het kindergeld mee te tellen bij de hypotheekberekening. Volgens die kerel die ons hielp is dat juist wel de normale gang van zaken.
Je Nederlandse hypotheekrenteaftrek tellen ze dan weer niet mee, terwijl dat soms juist het verschil kan maken in wel of niet de hypotheek rond kunnen krijgen.
Mensenlief, wat een ingewikkelde materie.
Gelukkig sprak deze kerel Nederlands, ik zou bijna de moed verliezen als ik voor dit soort zaken met mijn middelbareschoolduits bij een bank moet informeren...
  woensdag 13 juli 2011 @ 11:16:23 #272
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_99404974
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 10:08 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Breek me de bek niet los :( Echt waar, ik had net weer gebeld naar de familienkasse, wil ze me wijsmaken dat ik GEEN duits kindergeld kan krijgen,volgens haar wegens nieuwe EU regels....sodemieter toch op joh 8)7 |:( vorige week nog met de svb aan de telefoon gehangen die zeiden dat ik het wel moest krijgen. Oh ja, en nu moet ik ineens géén arbeidsgeberbescheinigung insturen .....gisteren nog wel. echt, ik word gek -O-
Tja, dat is weer typisch Deutsch...
Beste is, situatie uitleggen, afspraak maken en alles ter plekke kortsluiten.

Ik zit in zo'n zelfde schuitje qua regelgeving. Petra wil stoppen met werken en ik ben aan het uitzoeken waar we dan in Dld. recht op hebben qua vergoedingen etc. Ik bel overal heen, en overal vertellen ze het anders.
Ik ga dus in de bouwvak naar de Euregio, Familienkasse, Krankenkasse en Arbeitsamt en laat alles op papier zetten. Anders kom ik er gewoon niet uit.
  woensdag 13 juli 2011 @ 11:20:03 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99405080
Reinhard Mey zong er al jaren geleden een liedje over

Lied tekst
http://www.hitslyrics.com(...)s-lyrics-424074.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 13 juli 2011 @ 11:51:29 #274
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_99406202
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 10:42 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dat doet me denken aan een verhaal dat ik ooit las.
"Hiervoor moet u formulier A38 hebben"
...
Asterix verovert Rome?

quote:
Haal formulier vrijgeleide A-38 in "het huis waar je gek wordt". Dit huis waar je gek wordt is een parodie op hedendaagse bureaucratie en onduidelijke ambtenaren. Asterix en Obelix worden van het kastje naar de muur gestuurd, en niemand helpt hen verder. Uiteindelijk komt Asterix met het plan om de ambtenaren met hun eigen wapen te verslaan, door te vragen naar een niet bestaand formulier waar nog niemand van gehoord heeft. Wanneer de ambtenaren dit formulier proberen op te sporen, raken ze verstrikt in hun eigen onbehulpzaamheid en regelzucht. Uiteindelijk geven de ambtenaren Asterix A-38 zodat hij tenminste vertrekt.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Asterix_verovert_Rome

Leuk boek.. :)
  woensdag 13 juli 2011 @ 16:30:11 #275
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_99416702
haha ik moest ook gelijk aan Asterix & Obelix denken :-)
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:49:48 #276
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  Milf zaterdag 16 juli 2011 @ 21:03:06 #277
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_99556271
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 20:49 schreef gateway het volgende:
Zo, auto vol :) ff een weekje frankrijk & spanje :)
Geniet ervan!
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 21:33:40 #278
32029 Basson
Dodge This!
pi_99557477
Verkopen ze in DL ook normaal "Hollands" brood? Ik kom bij de supermarkten alleen die harde droge roggemix broden tegen... Niet te vreten IMO

Heb vrijdag een huurcontract getekend. 45 m2, ¤ 450 warm, nieuwbouw, enorme keuken met apparatuur, grote badkamer, medium woon/slaapkamer, vloerverwarming, alles spik und span.
De tweede man in het bedrijf waar ik werk wist dat deze woning beschikbaar zou komen en heeft er druk achter gezet dat ik 'm zou krijgen. De grote baas zelf heeft uitgezocht welke instanties ik binnenkort langs moet... De hoeveelheid hulp die mij wordt aangeboden is gewoon waanzinnig...

[ Bericht 63% gewijzigd door Basson op 16-07-2011 21:42:32 ]
  zaterdag 16 juli 2011 @ 21:39:27 #279
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99557706
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:33 schreef Basson het volgende:
Verkopen ze in DL ook normaal "Hollands" brood? Ik kom bij de supermarkten alleen die harde droge roggemix broden tegen... Niet te vreten IMO
Ga eens naar een bakker. Vrees echter dat als je alleen hollands brood lust, je aan duits brood moet gaan wennen. Of probeer toastbrood.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 21:45:28 #280
32029 Basson
Dodge This!
pi_99557956
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 21:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga eens naar een bakker. Vrees echter dat als je alleen hollands brood lust, je aan duits brood moet gaan wennen. Of probeer toastbrood.
Ik ben al geen broodeter, en als ik dit dan naar binnen moet werken... Ik ga de bakkers eens langs. Anders stof ik mijn broodbakapparaat maar eens af :)
  zaterdag 16 juli 2011 @ 21:49:50 #281
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_99558134
hier kennen ze bij de bakker wel een witbrood wat nog het meeste lijkt op de NL. Het is echt heerlijk (maar ook heel duur...) (hier bij de aldi hebben ze ook witte bolletjes en krentebollen)
Gelukkig woon ik dan een kwartiertje van de Jumbo vandaan ;) dus sla ik daar altijd 12 broden in, voor in de diepvries.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 22:05:33 #282
63722 z80
I fink you freaky
pi_99558823
brood is een van de weinige dingen die ik nog in NL haal. het D brood smaak wel, maar elke dag vind ik minder.
het brood dat ik in NL haal is geen supermarktbrood, voor een beetje meer heb je echt brood.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 22:07:44 #283
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99558913
Het nederlandse brood is trouwens wel het laatste wat ik zou missen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 23:38:47 #284
32029 Basson
Dodge This!
pi_99563140
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 22:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Het nederlandse brood is trouwens wel het laatste wat ik zou missen.
Wat ik na 1 hele week :') al mis is de appie. Al die (Aldi :P) DL supers zijn loodsen met voedsel. De appie en de C1000* zijn winkels die inspelen op het gevoel van de consument. Vanuit mijn werk weet ik dat supermarkten sfeer en layout belangrijk vinden; het moedigt aan tot kopen. In DL maakt het blijkbaar geen ene Fuk! uit.

Dat brengt mij tot een ander punt:

Waarom zien praktisch alle restaurants er van buiten uit alsof ze al maanden failliet zijn? Het nodigt niet uit...

Zal wel een cultuurbarrière zijn...
pi_99563332
Ligt er natuurlijk maar net aan in wat voor stad je woont met welke voorzieningen ze hebben. Bij mij zitten een aantal supermarkten waar de AH nog wel wat van leren ;)
pi_99563362
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:38 schreef Basson het volgende:

[..]

Wat ik na 1 hele week :') al mis is de appie. Al die (Aldi :P) DL supers zijn loodsen met voedsel. De appie en de C1000* zijn winkels die inspelen op het gevoel van de consument. Vanuit mijn werk weet ik dat supermarkten sfeer en layout belangrijk vinden; het moedigt aan tot kopen. In DL maakt het blijkbaar geen ene Fuk! uit.

Dat brengt mij tot een ander punt:

Waarom zien praktisch alle restaurants er van buiten uit alsof ze al maanden failliet zijn? Het nodigt niet uit...

Zal wel een cultuurbarrière zijn...
Maar dat zijn de discount supers, ik was vandaag bij Kaiser's daar zag het al een stuk netter uit. Maar daar betaal je ook veel meer. Rewe is volgens mij ook meer vergelijkbaar met Nederlandse supermarkten, al ben ik daar nog niet geweest.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_99564370
Rewe Real en Famila zijn mijn favo"s, helaas is Famila wel goed aan de prijs.
  zondag 17 juli 2011 @ 00:56:01 #288
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_99566185
Bij Rewe (City, heerlijk tot 24.00 uur open) kom ik het liefst, maar bij de Plus (de Duitse bedoel ik dan natuurlijk) kom ik het meest omdat deze op 3 minuten lopen ligt. Beetje het Aldi idee, maar dan met A-merken.

Brood is ook een van de weinige dingen die ik NL koop.
pi_99566322
Duits brood :r. Een van de weinige dingen waar ik niet aan kan wennen, dat vieze zuurdesembrood .
Ik dank God op mijn blote knieën dat de ice-tea met bubbles geïntroduceerd is in DE :D.
Kaufland ftw trouwens.
ijs_beer fan!
  zondag 17 juli 2011 @ 01:36:26 #290
32029 Basson
Dodge This!
pi_99567331
Rewe zit ook in de buurt. Maar eens een bezoekje aan wagen dan. Real is Makro is derinenderuit
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 juli 2011 @ 08:39:06 #291
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_99570812
Of de Kaufland, dan weet je ook niet wat je ziet (gróót!) :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 17 juli 2011 @ 08:53:29 #292
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_99570885
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:25 schreef Rewimo het volgende:
Met 1 kind niet denk ik ;)
Wij krijgen iets van ¤ 368 per maand voor 2 kinderen. Een kind is de helft.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 23:38 schreef Basson het volgende:

Waarom zien praktisch alle restaurants er van buiten uit alsof ze al maanden failliet zijn? Het nodigt niet uit...

Zal wel een cultuurbarrière zijn...
Omdat het hier gaat om de inhoud (het eten) en niet om de vorm (de aankleding van het restaurant). Naast over het algemeen beter, zijn de gerechten hier ook nog eens goedkoper.
Alleen verbaas ik me dan weer over wat wij hier "Fresshallen" noemen: restaurants waar je voor ene tientje iets van een kilo vlees + een salade van het huis krijgt. Het is natuurlijk geen topkwaliteit, maar gek genoeg wel eetbaar. Vraag me alleen af waar dat vlees vandaan komt :')
en hou het dus maar bij de restaurants met een ander concept.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 17 juli 2011 @ 09:35:55 #293
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99571200
Wat???? Brood in Nederland halen??? Brood???

Dat ranzige smaakloze Nederlandse brood en die kleffe zachte bolletjes ga je nog speciaal halen ook?

Ik bedoel, Pindakaas, Hagelslag, Vruchtenhagel... Allemaal legitieme redenen.... Maar toch niet als je het op Nederlands brood smeert
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 17 juli 2011 @ 09:38:19 #294
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99571228
Kokosbrood desnoods of beschuiten. Mag je prima missen, maar brood???
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 17 juli 2011 @ 09:39:21 #295
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_99571239
Het brood vind ik kwalitatief minder in Nederland, maar aan dat zurige duitsesupermarktbrood kan ik helaas ook niet wennen. Ook na 9 jaar Duitsland niet.

Maar! Je hebt hier hele goede bakkers waar je prima Duits brood kan halen. Wel zuurdesem, maar niet zuur, wel stevig, maar ook luchtig. Het kost wel wat meer dan een Nederlands brood, maar dan heb je ook wel kwaliteit. Zonder broodverbetermiddelen, zonder binnen een dag oud te worden.
Enige nadeel: hier in het dorp betaal je voor een brood makkelijk ¤ 3,50.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 17 juli 2011 @ 12:33:59 #296
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_99574426
Ik geloof niet dat ik het Nederlandse brood ooit zal gaan missen.
Ik bak al heel lang zelf omdat ik NL brood niet te pruimen vind, deze hobby zal ik waarschijnlijk opgeven als ik eenmaal in D woon. :)
  zondag 17 juli 2011 @ 17:15:35 #297
63722 z80
I fink you freaky
pi_99583334
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:35 schreef XL het volgende:
Wat???? Brood in Nederland halen??? Brood???

Dat ranzige smaakloze Nederlandse brood en die kleffe zachte bolletjes ga je nog speciaal halen ook?

Ik bedoel, Pindakaas, Hagelslag, Vruchtenhagel... Allemaal legitieme redenen.... Maar toch niet als je het op Nederlands brood smeert
ik weet niet waar je het brood haalt. maar NL brood van de echte bakker (dus geen suppermarkt) is goed te eten.
het supermarkt spul is inderdaad niet te pruimen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_99584287
Zo als afsluiter van dit topic een probleem:

af en toe download ik iets via torrents. Heb vandaag een vage brief gekregen van een advocaat die van mij 25.000 euro vordert (voor 1 film).Maar omdat hij zon aardige kerel is kom ik er vanaf met 650 euro en een handtekening. Wel graag binnen 4 werkdagen betalen :') Iemand ervaring hiermee? Is niet ongebruikelijk heb ik gelezen om in duitsland zon brief te krijgen. Ik heb rechtbijstand, maar die begint pas in november... (heb hem in nov. 2010 afgesloten). Iemand tips?

Brief was overigens niet aangetekend dus heb hem natuurlijk nooit ontvangen ;)
  zondag 17 juli 2011 @ 18:29:14 #299
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99585463
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 17:15 schreef z80 het volgende:

[..]

ik weet niet waar je het brood haalt. maar NL brood van de echte bakker (dus geen suppermarkt) is goed te eten.
het supermarkt spul is inderdaad niet te pruimen.
Ik haalde in Nederland mijn brood bij de bakker en in Duitsland ook. Van Nederlands brood kan ik niet genieten, het is echt alleen een textuur om bloem eetbaar te maken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 17 juli 2011 @ 18:32:16 #300
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_99585549
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 17:49 schreef Beast_of_europe het volgende:
Zo als afsluiter van dit topic een probleem:

af en toe download ik iets via torrents. Heb vandaag een vage brief gekregen van een advocaat die van mij 25.000 euro vordert (voor 1 film).Maar omdat hij zon aardige kerel is kom ik er vanaf met 650 euro en een handtekening. Wel graag binnen 4 werkdagen betalen :') Iemand ervaring hiermee? Is niet ongebruikelijk heb ik gelezen om in duitsland zon brief te krijgen. Ik heb rechtbijstand, maar die begint pas in november... (heb hem in nov. 2010 afgesloten). Iemand tips?

Brief was overigens niet aangetekend dus heb hem natuurlijk nooit ontvangen ;)
Ik zou even zoeken op zijn naam, of hij je met rust laat of dat hij ervoor gaat. Als hij door blijft drammen en rechtzaken voert zou ik betalen en anders inderdaad de brieven niet ontvangen. Bovendien zou ik stoppen met torents als ik jouw was. De Duitse wetgeving is daar heel duidelijk in en het is meerdere keren in dit topic aan bod gekomen... je moet ervoor zorgen dat je niets upload, want als ze je pakken (en daar lijkt het nu op) ben je het bokje.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 17 juli 2011 @ 18:35:38 #301
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99585644
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 17:49 schreef Beast_of_europe het volgende:
Zo als afsluiter van dit topic een probleem:

af en toe download ik iets via torrents. Heb vandaag een vage brief gekregen van een advocaat die van mij 25.000 euro vordert (voor 1 film).Maar omdat hij zon aardige kerel is kom ik er vanaf met 650 euro en een handtekening. Wel graag binnen 4 werkdagen betalen :') Iemand ervaring hiermee? Is niet ongebruikelijk heb ik gelezen om in duitsland zon brief te krijgen. Ik heb rechtbijstand, maar die begint pas in november... (heb hem in nov. 2010 afgesloten). Iemand tips?

Brief was overigens niet aangetekend dus heb hem natuurlijk nooit ontvangen ;)
Jij hebt een probleem. Een serieus probleem, downloaden van media wordt in Duitsland streng aangepakt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')