Goed dat je het meldt, dankjewel !!quote:Op zaterdag 1 november 2025 09:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, is net als voor iedereen gewijzigd na de Corona crisis
34 Dagen.
https://www.consilio-tax-(...)nederland-duitsland/
https://www.rijksoverheid(...)nd-voor-grenswerkers
Dank voor ook deze update. Ik lees dat het dan, als beiden bekrachtigd hebben, de 1e januari erna zou ingaan. Ik weet niet of DLD al bekrachtigd heeft. Dan zou dit dus 1-1-2026 ingaan.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Update: de Raad van State heeft er geen probleem mee. Het is vorige week ook voorgelegd aan de Tweede en Eerste Kamer met het verzoek om dit stilzwijgend goed te keuren.
Het advies van de Raad van State: https://www.raadvanstate.nl/adviezen/@:152462/w02-25-00206-ii/
Het wetsvoorstel: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-36840-1.pdf
(ik vind het gewoon leuk om dat soort dingen uit te zoeken, verder bemoei ik me nergens mee)
https://www.bundestag.de/(...)e-beratungen-1112954quote:Doppelbesteuerungsabkommen mit den Niederlanden: Der Bundestag hat nach zweiter Lesung mit den Stimmen von CDU/CSU, SPD und Grünen bei Stimmenthaltung der AfD und Die Linke angenommen wurde der Gesetzentwurf der Bundesregierung zum Protokoll vom 14. April 2025 zur Änderung des Abkommens vom 12. April 2012 zwischen der Bundesrepublik und den Niederlanden zur Vermeidung der Doppelbesteuerung und zur Verhinderung der Steuerverkürzung auf dem Gebiet der Steuern vom Einkommen in der durch das Protokoll vom 11. Januar 2016 sowie das Protokoll vom 24. März 2021 geänderten Fassung (21/1903).
Dat leek mij logisch, maar dat is bij nader inzien alleen bij de grotere, belangrijke verdragen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:22 schreef marcel.de het volgende:
Okay dus DLD stemde al in maar in NL is het nog niet rond?
Het nieuwe kabinet moet er mee instemmen? Of kan het demissionaire kabinet dat nog doen?
Vond en vind het gedoe. Dit punt is echter nooit een probleem geweest.quote:Op zaterdag 1 november 2025 16:22 schreef marcel.de het volgende:
Het nieuwe kabinet moet er mee instemmen? Of kan het demissionaire kabinet dat nog doen?
Ik ben op zoek naar mensen met ervaring met: werken in NL, wonen in DLD en belastingaangiften moeten doen.
Zoek een goede belastingadviseurquote:Op zaterdag 1 november 2025 16:22 schreef marcel.de het volgende:
Ik ben op zoek naar mensen met ervaring met: werken in NL, wonen in DLD en belastingaangiften moeten doen.
Welke overheid? De Duitse of de Nederlandse?quote:Op zaterdag 1 november 2025 18:17 schreef marcel.de het volgende:
ja het is gedoe. In mijn geval; ik werk bij de overheid, woon dichtbij de grens maar verder van mijn werk.
Moet ik dan in een caravan of camper aan de grens gaan staan om te werken...
Het principe was simpel. Men betaalt in NL belasting en ik word daaruit betaald. En dan mocht ik thuiswerken, maar ik moest gewoon Belasting in NL betalen omdat het niet de bedoeling is dat NL belastinggeld, vloeit naar de Duitse staatskas. Daar lijkt nu een kink in de kabel te komen. Maar ik vind art.18 in zijn tekst tegenspreken / niet helemaal helder.
Maar misschien moet ik voortaan in beide landen aangifte gaan doen.
Nogmaals; wie er ervaring heeft, ik hou mij aanbevolen.
Ik werk bij de NL overheid. Ik stuur even pb. Dank voor je reactie.quote:Op maandag 3 november 2025 11:34 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Welke overheid? De Duitse of de Nederlandse?
Ken het van een vriendin die voor de Nederlandse overheid werkt en in DE woont/belasting betaalt. Zij krijgt bruto = netto uitbetaald door NL en betaalt dan zelf in DE belasting daarover.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik had vervolgens na terugbelverzoek/voicemail Grensinfopunt van de Belasting, gisteren contact met hen. Zij belden mij terug.
Zij weten het ook niet.. .. .
Hebben de zelfde vragen en... spanning.
Zitten in Heerlen, ook collega's uit DLD die in zelfde schuitje zitten.
Dringen bij leiding erop aan nu snel duidelijkheid te geven of beter gezegd, besluit, want huidige verdrag spreekt zichzelf tegen.
Hopen deze maand meer info te publiceren op grensinfopunt.nl en belastingdienst.nl
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
Nee dat is niet de strekking he. Ieder mag zoveel thuiswerken als men wil.quote:Op woensdag 5 november 2025 11:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik zou het tamelijk schandalig vinden wanneer NL ambtenaren meer of volledig thuis mogen werken in D dan burgers
Wat ik bedoel dat wanneer Nederlanders meer dan X dagen thuiswerken in D ze in D belasting moeten gaan betalen. Wanneer dat niet voor ambtenaren zou gelden is dat imho niet terechtquote:Op donderdag 6 november 2025 07:10 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Nee dat is niet de strekking he. Ieder mag zoveel thuiswerken als men wil.
Alleen als ik als nederlandse ambtenaar uit de staatskas mijn salaris krijg, dan willen/wilden ze niet dat ik daarover in Duitsland belasting ga betalen. En andersom.
Het zit hem dus niet in het thuiswerken, maar in het eerlijkheidsbeginsel; waarom moeten Nederlanders indirect belasting aan Duitsland gaan betalen.
Is dat niet pas wanneer je meer dan 183 dagen per 12 maanden in D werkt?quote:Op donderdag 6 november 2025 07:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat ik bedoel dat wanneer Nederlanders meer dan X dagen thuiswerken in D ze in D belasting moeten gaan betalen. Wanneer dat niet voor ambtenaren zou gelden is dat imho niet terecht
Neequote:Op donderdag 6 november 2025 09:39 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Is dat niet pas wanneer je meer dan 183 dagen per 12 maanden in D werkt?
Mikro management, en het liefst nog nano, daar zijn de Duitsers toch goed in?quote:Op donderdag 6 november 2025 10:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Andersom trouwens ook.
Ik zie trouwens niet de Voordelen voor de belastingdienst ervan, het handhaven en controleren kost denk ik nogal wat
Mikro management
Nederlandse overheid ook.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:40 schreef z80 het volgende:
[..]
Mikro management, en het liefst nog nano, daar zijn de Duitsers toch goed in?
Alles tot achter de punt geregeld hebben op papier.
Dat het niet werkt, dat maakt niet uit. Dat het klauwen met geld kost? Het gaat om de regeltjes en daardoor macht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |