Dat is best slecht, wij hadden moeten tekenen maar ja, wij wonen erg landelijk, het was bij het postkantoor afgeleverd. Op vertoon van identificatie konden wij het meenemen.quote:Op maandag 7 april 2025 12:19 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Ja, daar had ik ook voor betaald maar UPS heeft het paspoort gewoon ongetekend in de brievenbus buiten gedaan. Dat scheelde mij weer een reis naar Berlin of een UPS sorteercentrum maar toch wel vrij onprofessioneel.
Als je iets verkeerds doet, doen wij dat ook. We hebben dezelfde ervaring. En waar dat aan ligt, geen idee..quote:Op woensdag 21 mei 2025 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Doe ik iets verkeerd met het aanvragen van offertes bij Duitse firma's?
Is mij ook vaak opgevallen dat Duitsers vaak meer verliefd zijn op hun vak dan hun ondernemerschap. Heeft denk ik met het opleidingssysteem te maken waar de focus op vakinhoudelijkheid ligt, niet op ondernemerschap.quote:Op donderdag 22 mei 2025 06:44 schreef qltel het volgende:
[..]
Als je iets verkeerds doet, doen wij dat ook. We hebben dezelfde ervaring. En waar dat aan ligt, geen idee..
Same hier. Wacht nu al een tijd op een offerte voor nieuwe tegels - man is langs geweest etc.quote:Op woensdag 21 mei 2025 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Eerst bij een kachelzaak om een offerte gevraagd voor kachel en installatie. Man is ter plekke geweest en de situatie bekeken.
Installatiebedrijf hetzelfde, gevraagd wat een nieuwe stoppenkast en nieuwe verwarmingsketel zou kosten. Ook hier is iemand ter plekke geweest. Ze hebben al een keer eerder wat werk voor me gedaan, dat heb ik direct betaald en is ook geen discussie over geweest.
In beide gevallen hebben ze dus tijd geïnvesteerd maar sturen ze geen offerte op - waarmee het voor hun dus mogelijk wordt deze tijd terug te verdienen - ook niet na een aantal keer bellen. Installatiebedrijf beloofde me vorige week dinsdag "deze week" een offerte te sturen. 3x raden
Tussen het aanvragen van een offerte en komen kijken zat al een paar weken. De offerte zelf duurde bijna 2 maanden voordat deze binnen was. En na het tekenen/opdracht geven zat er nog eens ruim 4 maanden.quote:Op woensdag 21 mei 2025 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Eerst bij een kachelzaak om een offerte gevraagd voor kachel en installatie. Man is ter plekke geweest en de situatie bekeken.
Installatiebedrijf hetzelfde, gevraagd wat een nieuwe stoppenkast en nieuwe verwarmingsketel zou kosten. Ook hier is iemand ter plekke geweest. Ze hebben al een keer eerder wat werk voor me gedaan, dat heb ik direct betaald en is ook geen discussie over geweest.
In beide gevallen hebben ze dus tijd geïnvesteerd maar sturen ze geen offerte op - waarmee het voor hun dus mogelijk wordt deze tijd terug te verdienen - ook niet na een aantal keer bellen. Installatiebedrijf beloofde me vorige week dinsdag "deze week" een offerte te sturen. 3x raden
Eigenlijk is daar ook niets mis mee, ik heb liever een goede loodgieter aan het werk aan iemand die met een snelle oplossing z'n marge wat verhoogd.quote:Op donderdag 22 mei 2025 10:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Is mij ook vaak opgevallen dat Duitsers vaak meer verliefd zijn op hun vak dan hun ondernemerschap. Heeft denk ik met het opleidingssysteem te maken waar de focus op vakinhoudelijkheid ligt, niet op ondernemerschap.
Op twee maand zit ik nog niet, volgens mij is ie 4 april geweest. Mijn werk liep wat uit, dus daar te laat weg, iets te hard gereden. Kostte me ¤143 en een punt, was die lulhannes ook nog een half uur te laatquote:Op donderdag 22 mei 2025 19:45 schreef z80 het volgende:
[..]
Tussen het aanvragen van een offerte en komen kijken zat al een paar weken. De offerte zelf duurde bijna 2 maanden voordat deze binnen was.
Ik dacht, misschien ben ik als Nederlander niet duidelijk, te vrijblijvend of weet ik het. Niet vragen "wat zou dit eventueel kosten" maar "ik wil dit gedaan hebben"quote:Op donderdag 22 mei 2025 06:44 schreef qltel het volgende:
[..]
Als je iets verkeerds doet, doen wij dat ook. We hebben dezelfde ervaring. En waar dat aan ligt, geen idee..
Formeelquote:Op woensdag 11 juni 2025 20:16 schreef TjjWester het volgende:
Even een vraagje tussendoor: als de bediende mij vraagt of ik een kassabon wil moet ik dan antwoorden met bitte of gerne?
Mönchengladbach op plek 8, Duisburg op plek 10 en Oberhausen op plek 11.quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:20 schreef marcb1974 het volgende:
In welke Duitse steden zijn de mensen het meest gelukkig?
Weten jullie het?
https://www.skl-gluecksatlas.de/artikel/staedteranking-2025.html
In Duisburg koop je wel voor onder de ¤100.000 een appartement. Daar word je misschien gelukkig vanquote:Op donderdag 12 juni 2025 17:37 schreef Flitsbezorger het volgende:
[..]
Mönchengladbach op plek 8, Duisburg op plek 10 en Oberhausen op plek 11.
Het is maar waar je gelukkig van wordt.
Voor dit soort Plattenbau-ellende hoef ik Berlijn niet te verlaten hoorquote:Op donderdag 12 juni 2025 18:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In Duisburg koop je wel voor onder de ¤100.000 een appartement. Daar word je misschien gelukkig van
Bekijk deze YouTube-video
Goede Spiegel reportages over Duisburg Marxloh, Gelsenkirchen enzo zijn dat altijdquote:Op donderdag 12 juni 2025 18:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In Duisburg koop je wel voor onder de ¤100.000 een appartement. Daar word je misschien gelukkig van
Wij gaan wellicht volgend jaar naar de nummer 1 verhuizen, ben benieuwd!quote:Op donderdag 12 juni 2025 17:20 schreef marcb1974 het volgende:
In welke Duitse steden zijn de mensen het meest gelukkig?
Weten jullie het?
https://www.skl-gluecksatlas.de/artikel/staedteranking-2025.html
De serie Schimansky heeft een aflevering daar gefilmt, liet de realiteit daar zien. De productiemaatschappij kreeg na de uitzending de mededeling dat ze geen draaivergunning meer zouden krijgen in Duisburgquote:Op donderdag 12 juni 2025 18:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |