Door de week is toch geen probleem? Zondag juist wel (als je lawaai gaat maken)quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:10 schreef nikky het volgende:
Bijna weekend. Kan ik weer heerlijk in de tuin aan de slag. Anders krijg ik ruzie met mijn buren ben ik bang hahaha.
Ik bedoel meer dat men zo netjes is met hun tuinen hier en er bij mij nogal wat onkruid instaat ;-). Lawaai maak ik op zaterdagquote:Op woensdag 25 mei 2011 15:15 schreef qltel het volgende:
[..]
Door de week is toch geen probleem? Zondag juist wel (als je lawaai gaat maken)
Ik heb geen ervaringen voor je. Wel ervaringen van mensen die NL voor Adecco hebben gewerkt en die zijn niet zo positief. Maar het blijft jouw keuzequote:Op woensdag 25 mei 2011 14:37 schreef _Dizzy_ het volgende:
Dank jullie wel trouwens voor alle info tot nu toe. Het is wel erg spannend. Het zou om een baan gaan bij IBM. We zijn gecontacteerd door 2 verschillende recruuters IBM en Elan IT. Ik heb het idee dat het om dezelfde vacature gaat. Ze zeiden dat ze wel geintereseerd waren in ons ( ik en mijn partner, hij is Deens)
Ik heb wat over en weer gemaild met Addecco zij boden ons rond de 1700. Elan IT zegt dat het startsalaris ligt op 2000.
Ik wil alles wel heel erg zeker weten voordat we de uiteindelijke besclissing maken. We zijn nu in Ierland we hebben hier een baan en een appartementje. De baan is kut ( HP via CPL ) en het huren is vrij duur.
Ook zou Duitsland een stuk dichterbij zijn bij onze families. We kunnen dan in zo een 6 uur rijden naar mijn familie en 7 uur daar mijn partners.
Ik ben nog wat aan het rondzoeken geweest. Foto's van Leipzig en Erfurt. Schijnt 2 locaties te zijn waar IBM zit.
Qua ziektekosten zeggen ze dat we hulp krijgen om dat allemaal uit te zoeken.
Addecco had wel ziektedagen, Elan IT weet ik niet. Heeft iemand ervaring met een van deze 2?
Alles wat enigzins kan helpen aub vertel het me![]()
Ben nu al lekker aan het zenuwen.
Laat ze eens in onze tuin komen kijken, daarin staat meer onkruid dan in een gemiddeld rijtjeshuistuintje past. Maar het is dan wel verspreid over een grote oppervlakte..quote:Op woensdag 25 mei 2011 15:51 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat men zo netjes is met hun tuinen hier en er bij mij nogal wat onkruid instaat ;-). Lawaai maak ik op zaterdag
tja, ik werk vier dagen en ben alleenstaande ouder. Hierdoor heb ik gewoon niet zoveel tijd. Volgend jaar wil ik de tuin groots aanpakken. Wil hem dan ook onderhoudsarm maken. ;-)quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:37 schreef Solodelphi het volgende:
Dat tuinverhaal komt mij ook bekend voor. Natuurlijk kwam het huis eerst, dat was al rotzooi genoeg, maar nu moet de tuin ook. We zijn rustig aan begonnen, maar blijkbaar vond de buurvrouw dat het nog niet te zien was en maakte er dus ook een opmerking over :p
Gisterenavond weer even bezig geweest en de klaprozen zijn nu weg, hopelijk ziet ze dat we er echt wel aan denkenen dat we ook echt van plan zijn om het netjes te houden. Als eerste voor onszelf natuurlijk
Nadeel als bijna alle familieleden jarig zijn in de maanden april en mei en dat je hierdoor geen weekend thuis bent, tjah dan is de tuin toch echt als eerste aan de beurt om uit te stellen ^^
Kijk eens op deze sites. Volgens mij best wel wat leuke woningen op het eerste gezicht.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:22 schreef superheist het volgende:
Maar even opnieuw posten:
1 September begin ik aan m'n eerste job in Berlijn! Ik blijf er 6 maanden, dan 6 maanden elders in Europa, dan 6 maanden buiten Europa en dan weer terug naar Berlijn.
Heeft iemand een idee hoe ik het makkelijkst een appartement vind rond Mitte, Tiergarten of Kreuzberg gemeubileerd voor 01/09/2011 - 28/02/2012? Ik kijk al regelmatig op www.wg-gesucht.de maar er is niet zo heel veel aanbod..
Thanks!
Wat lief van je buurvrouw zeg! Ik kwam vanavond de mijne tegen en heb aangegeven dat het mij spijt dat het momenteel niet zo netjes is. Ze geeft aan dat het niets geeft en dat ze het wel begrijpt. Voel mij direct een stuk beter.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:58 schreef z80 het volgende:
mijn beuf kan het onkruid in mijn voortuin ook niet aan zien.
het is zelfs zo erg dat ze als haar tuin klaar is het stukje van mij ook meteen doet![]()
maar er staat dan ook tegenover dat ze tijd zat heeft. hij en zij met pensioen.
uitnodiging gehad om volgende week te overleggen mbt groen maken.
mijn buren zijn dit jaar 50 jaar getrouwd. eens kijken hoe dat hier gaat.
A, dat scheelt dan alweerquote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:56 schreef nikky het volgende:
[..]
Wanneer je werkt of woont in NL, bouw je AOW op.
Thanks zitten inderdaad wel pareltjes tussen, Deze bijvoorbeeld, 550e voor 72 vierkante meterquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:43 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Kijk eens op deze sites. Volgens mij best wel wat leuke woningen op het eerste gezicht.
http://www.coming-home.org/
http://www.immonet.de/berlin/moeblierte-wohnung.html
http://www.immobilienscout24.de/Suche/S-T/WAZ/Berlin/Berlin
Nog gefeliciteerdquote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:31 schreef PureEvil het volgende:
Zo, ben ik weerWe hebben dus 'gewokt' (is dus idd op zo'n plaat, maar het gaat om het idee he ) En we zijn in Goch geweest bij Khan (www.khan-goch.de) Volgens mij is ie pas nieuw daar. Vond het wel erg goed iig, en erg vriendelijke bediening, ook voor de kids.
Over tuinen gesproken...hier wordt morgen ook eindelijk wat aan de tuin gedaan. die 13 kuub grond die hier ligt moet verspreid worden en alles moet gefreesd worden. Gelukkig kan mn broer dat![]()
Oh ja, en onze nieuwe buren hebben een schutting neergezet tussen ons in, dus das mooi. scheelt ons ook weer in de kosten![]()
Ik denk dat je de Fernsehgarten bedoelt. En Andrea Kiewel is een van de bekendere presentatrices.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 17:21 schreef Mylene het volgende:
Even een vraagje, vroeger had je op de zondagmiddag op de ZDF een televisieprogramma uitgezonden op locatie. Als het regende was het dus een drama. Een vrouw presenteerde het. Weet iemand de naam van dit programma en de presentatrice?
Dat is de naam is ja. En de presentatrice die ik zocht is Ilona Christen. Nu lees ik dat ze juli 2009 gestorven is aan een bloedvergiftiging.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 18:49 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Ik denk dat je de Fernsehgarten bedoelt. En Andrea Kiewel is een van de bekendere presentatrices.
Goh, ik lees het ook net op wikipedia, ze had een sleutelbeen gebroken en een grote bloeduitstorting daar aan overgehouden waar ze een bloedvergiftiging bij opliep waar ze aan stierf. Jeetje, dat verwacht je niet meer in 2009.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:14 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dat is de naam is ja. En de presentatrice die ik zocht is Ilona Christen. Nu lees ik dat ze juli 2009 gestorven is aan een bloedvergiftiging.
Nee niet echt, zondag met de verjaardag hebben we gewoon gürken op tafel gehad en gegeten.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:24 schreef elvhenk het volgende:
En, heeft iedereen hier ook al gurken-paniek? Of buren die je mijden omdat je OOK uit Nederland komt?
als ik er nogaan toe kom loop ik wel ff heen om een plaatje te schieten...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:13 schreef Rewimo het volgende:
Zonder bier gebeurt er niks natuurlijkMaar hoe ziet het er uiteindelijk uit? Dat zie je helaas niet in de filmpjes. Tof hoor, dat ze zoiets doen
Youtube kan via speciale youtube proxy sites. Google maar eens, of anders zal ik als ik thuis ben eens kijken voor je.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 21:18 schreef nikky het volgende:
Ik woon hier nu een half jaar...het bevalt mij prima en wil nog steeds absoluut niet terug.
MAAR
Als ik ergens wel een pokketiefusteringhekel aan heb is dat de boel wordt geblokkeerd op het internet. Ik wil potdikke series zien via uitzending gemist... http://www.rtl.nl/xl/#/u/375ef98b-fb46-490f-a1b8-830af7936858/ dit bijvoorbeeld of bepaalde filmpjes van youtube... censuur![]()
Ik ben daar redelijk klaar mee!
Kan dat ook via een proxy of een andere manier?
Uploaden via Sopcast is in Duitsland verboden! Via torrent enzo zijn advocaten actief op zoek naar uploaders, via Sopcast heb ik dat nog niet gehoord maar ik zou ze niet uitdagenquote:Op woensdag 1 juni 2011 14:25 schreef Waldheini het volgende:
[..]
Youtube kan via speciale youtube proxy sites. Google maar eens, of anders zal ik als ik thuis ben eens kijken voor je.
Zelf loop ik wel eens tegen het probleem aan dat ik geen Eredivisie live streams kan kopen in het buitenland. Gelukkig hebben ze daar Sopcast voor uitgevonden
Je mag ook niet downloadenquote:Op woensdag 1 juni 2011 15:31 schreef XL het volgende:
[..]
Uploaden via Sopcast is in Duitsland verboden! Via torrent enzo zijn advocaten actief op zoek naar uploaders, via Sopcast heb ik dat nog niet gehoord maar ik zou ze niet uitdagen
nu je het zegt, daar had ik nooit zo bij nagedacht dat je met sopcast gelijk gegevens verzendt. Maar of dat nu zo duidelijk is als bijv torrents betwijfel ik wel.quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:31 schreef XL het volgende:
[..]
Uploaden via Sopcast is in Duitsland verboden! Via torrent enzo zijn advocaten actief op zoek naar uploaders, via Sopcast heb ik dat nog niet gehoord maar ik zou ze niet uitdagen
Het ziekenfonds van vroeger ken ik niet, maar alle wettelijke ziekenfondsen zijn aardig gelijk. Je bijdrage aan de kasse wordt direct van je brutoloon afgehouden. Per behandeling betaal je een tientje geloof ik aan eigen risico.quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:50 schreef Felagund het volgende:
Ik begin op 15.07 aan een PhD positie in Bonn en daarom heb ik een ziektekostenverzekering in Duitsland nodig.
Wat ik er tot nu toe van begrijp is dat ik mij bij een krankenkasse aan moet melden, omdat mijn loon lager is dan een het bedrag waarboven je bij de "private health insurances" kan aanmelden. Iemand van de universiteit raadde mijn aan om contact op te nemen met de Techniker Krankenkasse. Heeft iemand ervaring met deze krankenkasse en weet iemand wat ongeveer de kosten hiervan zijn? Als ik het goed begrijp is het vergelijkbaar met het ziekenfonds in Nederland vroeger?
Ja, dat mag ook niet. Anders zouden ze het niet blokkeren. Met een proxy moet je daar echter omheen kunnen komen en het risico op vervolging is nihil omdat je 1 niet bewust met een proxy kijkt maar toevallig en 2 je niks upload, alleen down (voor downloaden zijn er vrijwel geen rechtzaken)quote:Op woensdag 1 juni 2011 15:32 schreef nikky het volgende:
[..]
Je mag ook niet downloaden.
Ik wil gewoon uitzending gemist meuk kunnen zien en alle youtubefilmpjes
Boete nav downloaden muziek (Duitsland) Een aantal op FOK! voor het downloaden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 22:22 schreef XL het volgende:
[..]
Ja, dat mag ook niet. Anders zouden ze het niet blokkeren. Met een proxy moet je daar echter omheen kunnen komen en het risico op vervolging is nihil omdat je 1 niet bewust met een proxy kijkt maar toevallig en 2 je niks upload, alleen down (voor downloaden zijn er vrijwel geen rechtzaken)
Dat is gegarandeerd via een tool die ook upload (zoals bijv. torrent). Het downloaden an sich is verboden om te monitoren door derde partijen. Jouw internet provider mag niet in een actieve rol vertellen wat jij met je verbinding doet. Slechts als er vermoedens van slecht gedrag zijn kan een bevoegde instantie (politie) als ze over de juiste papiermolen beschikken opvragen waar jij je mee bezig houdt. De entertainment industrie en dit soort advocaten mogen dat zeker niet. Een pure download is dus ontraceerbaar en vermoedelijk ook niet illegaal, maar daarover verschillen de meningen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:29 schreef nikky het volgende:
[..]
Boete nav downloaden muziek (Duitsland) Een aantal op FOK! voor het downloaden.
Anyhow, het gaat om Nederlandse series, dus ik ga wel via een proxy werken.
Jep.....dus welke groep groentekwekers gaat er nu weer afgemaakt worden?quote:Op maandag 6 juni 2011 16:38 schreef ueberduitser het volgende:
Komt m'n baas vanochtend langs en verkondigd dat de EHEC haard vlak bij ons is, in Uelsen....
Ik schrok toch wel ff, het is Uelzen.
Panik alom in Dld, nu zijn de eerste 24 Sprossen nog negativ bevonden ook...
Ik woon in het noorden en hier heb ik nog niet gezien dat er vanalles in de ban is. De supermarkten liggen sowieso nog vol met alles. De broodjes bij de plaatselijke bakker en eetcafe's hebben nog gewoon rauwkost. Gelukkig ligt Uelzen ook hier nog een uurtje of vier rijden vandaan.quote:Op maandag 6 juni 2011 19:03 schreef Rewimo het volgende:
Je kunt twee dingen doen: niks meer eten of alles eten tot de bron definitief bekend is en je zeker weet wat je niet moet eten. Elke dag is er weer wat anders als "bron". Zolang het vooral in het noorden heerst laat ik me niet gek maken
Gefeliciteerd en ja, de Kiga is leuk zo eens mee te maken he?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:05 schreef PureEvil het volgende:
oh ja, ff wat anders. gisteren mocht jordy zn verjaardag vieren op de kindergarten, ik mocht er ook bijblijven, was echt heel erg leuk en gezellig, zo anders dan in NL.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:45 schreef z80 het volgende:
ik dacht dat ik wel redelijk uit de voeten kon met Duits.
maar het volgende moest ik toch even opzoeken "Hosenbein hochkrempeln"Daar hoef je maar een van de twee woorden van te weten, dan is de andere makkelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wist HosenbeinDie Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
En ik wist hochkrempeln, dat mag ik regelmatig bij Thijs doen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:50 schreef XL het volgende:
[..]
Daar hoef je maar een van de twee woorden van te weten, dan is de andere makkelijk
Ik wist Hosenbein
Ik heb géén idee. Twee jaar geleden eentje gehad maar dat was in NL.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:40 schreef elvhenk het volgende:
Vraag voor de dames: hoe zit dat in Duitsland met uitstrijkjes? Word je daarvoor opgeroepen net als in NL of moet je dat zelf aanvragen? Qua gezondheidszorg ben ik nog niet erg bekend in Duitsland.
ff een heer hier....quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:40 schreef elvhenk het volgende:
Vraag voor de dames: hoe zit dat in Duitsland met uitstrijkjes? Word je daarvoor opgeroepen net als in NL of moet je dat zelf aanvragen? Qua gezondheidszorg ben ik nog niet erg bekend in Duitsland.
Hier ga je elk half jaar naar de Frauenarzt en krijg je een onderzoek incl. uitstrijkje.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:40 schreef elvhenk het volgende:
quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:07 schreef elvhenk het volgende:
Aha, maar dan moet je je dus wel bij een Frauenarzt melden om mee te beginnen lijkt me.
Elk halfjaar een afspraak? Wat doen ze dan eigenlijk?quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:32 schreef ueberduitser het volgende:
Lijkt me heel verstandig. Even in de Nachbarschaft naar ervaringen vragen.
Was het trouwens ook niet zo dat de borstonderzoeken in Dld veel vroeger beginnen dan in NL?
geen idee, ik ben alleen met Petra meegeweest tijdens de zwangerschappen. En na de geboorte van meisje een paar keer om het e.e.a. te bepraten.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Elk halfjaar een afspraak? Wat doen ze dan eigenlijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gewoon even gucken of er geen rare afwijkingen zijn. zelfde als dat je naar de gyn hier gaat. Ik was heel erg verbaasd toen ik hoorde dat je elk jaar naar de frauenartz moet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
^quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
je vergeet de 1,5 uur wachten...quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:44 schreef annie.m het volgende:
[..]
^
10 minuten later sta je alweer buiten.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:44 schreef ueberduitser het volgende:
[..]Dat kan ik me heel goed voorstellen! Is er kans op herhaling?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik bedoelde 10 minuten nadat je de spreekkamer instaptquote:Op woensdag 8 juni 2011 16:53 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
je vergeet de 1,5 uur wachten...
Ik ben alleen bij de gyn geweest toen ik zwanger was. En voor mijn Mirena, twee jaar geleden. Elk half jaar lijkt me toch wel erg vaakquote:Op woensdag 8 juni 2011 16:44 schreef annie.m het volgende:
^
Inwendig onderzoek, echo en uitstrijkje, en 10 minuten later sta je alweer buiten.
En de Nachbarschaft heeft goede ervaringen met Dr Ingenhaag.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 15:44 schreef ueberduitser het volgende:
Poeh, dat kan ik me voorstellenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte daarmee!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Wij hebben huisarts Foitzik, ( Loestr. 42, telnr 02837 1088 )quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:26 schreef Solodelphi het volgende:
Nu we het toch over doktoren hebbenIemand nog een ervaring met een goede huisarts in Weeze? Wij moeten er nog eentje hebben nl.
Moeilijk te zeggen. Aangezien de Humagenetiker nergens in het DNA een oorzaak of fout op chromosomen heeft kunnen vinden en dit dus een toevalligheid is geweest, is de kans op herhaling moeilijk te voorspellen. Echt ontzettend moeilijke beslissing, vooral omdat we niet weten wat er met meisje nog allemaal komen gaatquote:Op woensdag 8 juni 2011 16:59 schreef qltel het volgende:
[..]
Dat kan ik me heel goed voorstellen! Is er kans op herhaling?
Maar dat maakt het natuurlijk allemaal nog onzekerder. Lastig hoor, veel sterkte met het nemen van deze moeilijk beslissing.quote:Op donderdag 9 juni 2011 08:13 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen. Aangezien de Humagenetiker nergens in het DNA een oorzaak of fout op chromosomen heeft kunnen vinden en dit dus een toevalligheid is geweest, is de kans op herhaling moeilijk te voorspellen. Echt ontzettend moeilijke beslissing, vooral omdat we niet weten wat er met meisje nog allemaal komen gaat
dank je. Ik kans niet eens uitleggen welke afwegingen we moeten maken. Zit allemaal zo complex in elkaar.quote:Op donderdag 9 juni 2011 08:28 schreef qltel het volgende:
[..]
Maar dat maakt het natuurlijk allemaal nog onzekerder. Lastig hoor, veel sterkte met het nemen van deze moeilijk beslissing.
Ik heb 3 gezonde kinderen mogen krijgen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 08:13 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen. Aangezien de Humagenetiker nergens in het DNA een oorzaak of fout op chromosomen heeft kunnen vinden en dit dus een toevalligheid is geweest, is de kans op herhaling moeilijk te voorspellen. Echt ontzettend moeilijke beslissing, vooral omdat we niet weten wat er met meisje nog allemaal komen gaat
poeh, dan hebben jullie het ook flink voor de kiezen gehad zeg! Respect hoor....quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:55 schreef annie.m het volgende:
[..]
Ik heb 3 gezonde kinderen mogen krijgen.
Esther is geboren uit mijn 9e zwangerschap, de andere 6 gingen ergens tussen de 6 en 29 weken mis.
Toen het met 29 weken misging lag dat aan de placenta, fout in de aanleg daarvan.
Als dat niet eerder gebeurt is heb je daar 2% kans op. Nadat het een keer gebeurt is heb je er 5% kans op. Niet veel zou je zeggen...maarja....toen ik er maar 2% kans op had gebeurde het ook!
Dus wat zegt de kans op herhaling eigenlijk helemaal?
Het blijft hoe dan ook altijd een hele moeilijke keuze, en zekerheid heb en krijg je helaas nooit.
Het lijkt me heel moeilijk dat je niet kan voorspellen hoe het verder met jullie dochter gaat, wat gaat er nog gebeuren, wat kunnen jullie er nog bij hebben?
Sterkte met jullie beslissing.
Als je de volgende keer je platen via internet bestelt, dan scheelt dat je best wel wat waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:41 schreef nikky het volgende:
Ik heb mijn kentekenplaten! Mijn hemel. Twee uur gewacht, maar daarna binnen 10 minuten klaar. Papiertjes inleveren -> kenteken aangeven -> Papiertje mee voor drukker -> overkant laten drukken -> terug en betalen.
Fertig!
Morgen auto halen. Oud tweedehandsje gekocht. Opel Astra Station.
RTLgemist weet ik niet. Ik ben niet bepaald een RTL-kijker. Maar youtube is erg simpel, kwestie van de link hier invoeren.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 22:59 schreef nikky het volgende:
Ik probeer nu de hele avond om een proxy in te stellen om websites te laten denken dat ik in NL zit. Dit vanwege series op rtl gemist en youtube.
Wie kan mij helpen aan een proxyadres en poort? Ik kom er niet uit.
Ik moet ook nogquote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:41 schreef nikky het volgende:
Sterkte met het meiske. Dat ze snel weer wat beter is!
Ik heb mijn kentekenplaten! Mijn hemel. Twee uur gewacht, maar daarna binnen 10 minuten klaar. Papiertjes inleveren -> kenteken aangeven -> Papiertje mee voor drukker -> overkant laten drukken -> terug en betalen.
Fertig!
Morgen auto halen. Oud tweedehandsje gekocht. Opel Astra Station.
je legitimatie bewijs blijft een NL legitimatie (id kaart of paspoort) tenzij je Duitser wilt worden.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:07 schreef gateway het volgende:
[..]
Ik moet ook nogVorige week woensdag een VW Touran gekocht, staat bij vriendin's oma in de garage.....
Moet me eerst ommelden, end an nog een verzekering regelen want een "uberfuhrungskennzeichen" voor 70 euro was me net ff te veel af, voor een ritje van een uurtje....
IEmand ervaring met het ommelden? Moet je ook een duitse ID kaart hebben? of blijft die Nederlands omdat je de nederlandse nationaliteit hebt?
En mag je dan als inwoner van DLD, ook nog met een NL kenteken in zowel DLD als in NL rijden?
Hoop dat iemand van jullie me er meer over kan vertellen, als zeg maar "ervaringsdeskundige"?
Tnx voor de infoquote:Op maandag 13 juni 2011 17:37 schreef z80 het volgende:
[..]
je legitimatie bewijs blijft een NL legitimatie (id kaart of paspoort) tenzij je Duitser wilt worden.
en met een Duits rijbewijs (of inwooner van D) mag je zowel en NL als D auto rijden.
heb je nog een NL rijwijs dien je indien je in een D auto rijd, een bewijs van inschrijving in D bij je te hebben. bij een D rijbewijs officieel ook maar doen ze minder moeilijk.
quote:Op maandag 13 juni 2011 21:49 schreef Rewimo het volgende:
ueberduitser, beterschap voor Lenthe, wat akelig dat ze weer in het ziekenhuis ligt! Heel veel sterkte!
Is dat voor het inschrijven bij de gemeente?quote:Op maandag 13 juni 2011 20:07 schreef gateway het volgende:
[..]
Tnx voor de infoDan zo snel mogelijk een kopie van mijn geboorteakte regelen (dat willen ze hier in Bocholt) en dan zo snel mogelijk een dag vrij om me om te melden
Van de week eens ff horen of ik niet nu al een verzekering voor de auto op mijn dld adres kan afsluiten, zodat de auto deze kant op kan
Want het voelt toch niet lekker, een auto hebben maar er niet mee mogen rijden.....
Beterschap!quote:Op maandag 13 juni 2011 21:55 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
hee dank je, ik wilde het net even melden.
Afgelopen dagen hebben echt weer een jaar van m'n leven afgesnoept.
Eeeeh, ik meen van niet..quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:20 schreef nikky het volgende:
Had ik al eens gezegd dat ik helemaal klaar ben met de Belastingdienst hier in NL ?
Jawel... echt... wat een instelling is dat zeg. Eerst zetten ze mijn kinderopvangtoeslag zomaar stop in maart '11. "Doen we wel vaker mevrouw bij iedereen die in het buitenland woont" Terwijl ik net alle contracten en dergelijke had ingeleverd bij de Belastingdienst. Vervolgens "mogen" ze hier niets mee (gebruik om te herstellen) omdat het voor een andere afdeling is.... volgens hen dan he. de Nationale ombudsman vond dit uiteraard een kulargument en heeft een zogenaamde interventie geplaagd. Binnen twee weken alles geregeld. Nationale ombudsmanquote:
Lekker bedrag zal dat zijn dan!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:40 schreef PureEvil het volgende:
sjesus wat een getreuzel en gezeik daar zeg bij de belastingdienst...
ik heb zelf ook zoiets, maar dan met de familienkasse....moet nog steeds kindergeld kkrijgen, vanaf 25 juni 2010....voor 2 kids. nu moet het dan eindelijk eind deze maand klaar zijn en ontvang ik daar weer een brief van..hopenlijk is dat de laatste en wordt eindelijk het geld gestord
Die heb ik ook gehad. Formaliteitjesquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:36 schreef gateway het volgende:
hmmzz, hoop er weinig tot geen problemen mee te hebben..... Al begint het nu al, de zorgverzekering in NL wil voor ze mij een E106 formulier willen sturen weten WIE er gaat, wanneer, hoelang, etc.... Argh.......
Dat E106 formulier is toch er alleen voor als je je Nederlandse zorgverzekering hebt voor in het buitenland.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:36 schreef gateway het volgende:
hmmzz, hoop er weinig tot geen problemen mee te hebben..... Al begint het nu al, de zorgverzekering in NL wil voor ze mij een E106 formulier willen sturen weten WIE er gaat, wanneer, hoelang, etc.... Argh.......
Ik heb geen schadevrije jaren en betaal 140%. Heb je de brief al ingeleverd wat je schadevrije jaren zijn? Ik betaal met terugvalbescherming en inzittende verzekering 70 euro per maand. vanaf januari 2012 zal het weer naar beneden gaan.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:21 schreef gateway het volgende:
en nu gaat het verder...... Om de auto te verzekering, met 5 schadevrije jaren, betaal ik nog 140%, terwijl dat in NL 50% korting is..........
oftewel dik 25 euro meer in de maand dan hier...... had ik ff niet op gerekend.......
Was dit bij jullie ook zo?
Nee, dat formulier heb je nodig wanneer je blijft werken in NL en woont in Duitsland. Dus als je verplicht verzekerd moet worden, kun je gewoon bij Menzis blijven. Ik zit ook nog bij Menzis.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat E106 formulier is toch er alleen voor als je je Nederlandse zorgverzekering hebt voor in het buitenland.
Bij mij bij Menzis zeiden ze dat ik hun niet meer kon gebruiken, ik heb me net aangemeld bij de Techniker Krankenkasse, hopelijk gaat dat goed. Is een van de weinige dingen die ik nog moet regelen voordat ik naar Duitsland ga (buiten formaliteiten als een Duits Bank account en bij de gemeente inschrijven).
ik kan dat formulier nog niet inleveren want dat krijg je pas als je de verzekering opzegt... en dat kan nog niet, heb wel een auto nodig....quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:43 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik heb geen schadevrije jaren en betaal 140%. Heb je de brief al ingeleverd wat je schadevrije jaren zijn? Ik betaal met terugvalbescherming en inzittende verzekering 70 euro per maand. vanaf januari 2012 zal het weer naar beneden gaan.
Er zijn een aantal verzekeringen in Duitsland duurder dan in NL. Vooral de rechtsbijstand hakt er flink in.
Ah, nog steeds niet op mij van toepassing omdat ik in Duitsland ga wonen en werken.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:44 schreef nikky het volgende:
[..]
Nee, dat formulier heb je nodig wanneer je blijft werken in NL en woont in Duitsland. Dus als je verplicht verzekerd moet worden, kun je gewoon bij Menzis blijven. Ik zit ook nog bij Menzis.
geen idee, wunschkenzeichen ksot hier 12,80, verder nog de aanmeld kosten 50 euro. Verder kost de touran in belasting 300 euro per jaar, verzekering is afhankelijk van je schadevrije jaren (waarbij ik bij de HUK tot nu toe met 5 schadevrije jaren die ik uit NL meeneem op 140% zit, hopelijk wordt dat nog minder in een persoonlijk gesprek aanstaande maandag)quote:Op maandag 20 juni 2011 16:35 schreef z80 het volgende:
weet iemand hier wat het kost om een auto te hebben in Duitsland?
ik bedoel verzekering, verplichte keuringen, ect.
en heeft er iemand ervaring met oldtimers in Duitsland?
Als je een wunschkennzeichen hebt kun je je platen via Ebay kopen, tenslotte weet je al wat het wordt. De plaatselijke platenboer hier vraagt 35 euro voor 2 platen, Kennzeichen24 en concullegas +/- 15.quote:Op maandag 20 juni 2011 22:54 schreef nikky het volgende:
In Leer heb ik totaal iets van 80 euro voor mijn wunschkenzeichen betaald. ( platen drukken en Strassenverkhersambt (oid).
Waarschijnlijk hadden ze de vorige keer ook geen info mogen geven.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:56 schreef PureEvil het volgende:
Nou ja zeg....bel ik net voor het kindergeld, willen ze geen info geven omdat ik niet de aanvrager ben, maar mijn man....kan ik echt zo kwaad om worden he !vorige keer gaven ze wel info.
Nee, dat is namelijk inhoudelijke informatie. Heel stom, maar als men het dossier moet raadplegen om een antwoord te kunnen geven, is het inhoudelijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:33 schreef PureEvil het volgende:
nee misschien niet...maar het enige wat ik vroeg was ofdat onze aanvraag al was verwerkt....en dan kan zij toch zeggen ja of nee....
Wow, dat gaat snel allemaal! Al bezig met inpakken?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:43 schreef annie.m het volgende:
Eind in zicht!! Op de franse balkons na, is de buitenkant klaar.
Binnen bijna klaar met het verfwerk.
De vloer komt over 3 weken, de keuken over 4 weken, en over 5 weken verhuizen we![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Datenschutz, Datenschutz en nog een keer Datenschutz, ik word er gillend gek van op mijn werkquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:56 schreef PureEvil het volgende:
Nou ja zeg....bel ik net voor het kindergeld, willen ze geen info geven omdat ik niet de aanvrager ben, maar mijn man....kan ik echt zo kwaad om worden he !vorige keer gaven ze wel info.
Ik heb vrijdag mijn Datenschutzprüfung op mijn werk bestandenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:51 schreef Hiya het volgende:
[..]
Datenschutz, Datenschutz en nog een keer Datenschutz, ik word er gillend gek van op mijn werk
Gaat hard! We zijn natuurlijk ook benieuwd naar de binnenkant straksquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:43 schreef annie.m het volgende:
Eind in zicht!! Op de franse balkons na, is de buitenkant klaar.
Binnen bijna klaar met het verfwerk.
De vloer komt over 3 weken, de keuken over 4 weken, en over 5 weken verhuizen we![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wij hebben 12,80 voor het wunschkenzeichen betaalt (het reserveren ervan) en dan nog 36 euro voor 3 kentekens (hier=Bocholt, kreis Borken)quote:Op dinsdag 21 juni 2011 07:32 schreef qltel het volgende:
[..]
Als je een wunschkennzeichen hebt kun je je platen via Ebay kopen, tenslotte weet je al wat het wordt. De plaatselijke platenboer hier vraagt 35 euro voor 2 platen, Kennzeichen24 en concullegas +/- 15.
ik ga ook naar de HUK, alleen is mijn NL auto nog niet afgemeldt bij de verzekering dus krijg nog geen verklaring.....quote:Op dinsdag 21 juni 2011 07:33 schreef Solodelphi het volgende:
Ik heb mijn auto eindelijk door de keuring gekregen, dus vlg week kan ik m aanmelden bij het Strassenverkehrsamt.
Verzekering ga ik bij HUK doen, vooraf heb ik ze gemaild met mijn royementsverklaring of dit voldoende was aangezien ze toch wel wat veel wilden weten wat daar niet op staat. (engels en nederlandse gestuurd) Dit was akkoord en hierdoor kan ik mijn 13 schadevrije jaren meenemen. Dit is erg prettig natuurlijk. Ik ga ongeveer 200 euro per jaar betalen aan verzekering. In verhouding is die iets duurder dan in NL.
Mijn wegenbelasting zal rond de 80 euro p/j liggen wat natuurlijk goedkoper is dan NL.
De keuring HU+AU is 1x per 2 jaar en kost 95 euro totaal.
Kenteken heb ik ook een wünschkenzeichen, kun je in jouw geval omdat ik weet dat je in Kleve woont hier reserveren:
https://kfzkle.krzn.de/kl(...)vorfaelle?DIALOG=IZU
Daarna kun je op verschillende sites je platen bestellen. Ik was iets van 18 euro kwijt geloof ik. Kwestie van even zoeken
Ik moet morgen gewoon werken, krijg de feestdag terug als een vakantiedag. Zeer on-Duits!quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:37 schreef Waldheini het volgende:
denken we eraan dat morgen in Duitsland een feestdag is
hier niet hoor...quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:37 schreef Waldheini het volgende:
Jij zit toch ook in NRW? In NRW is het morgen een feestdagquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:01 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
hier niet hoor...Is geen landelijke feestdag he.
Niedersachsenquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:02 schreef XL het volgende:
[..]
Jij zit toch ook in NRW? In NRW is het morgen een feestdag
ja en nee.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:14 schreef rac het volgende:
Mag je in duitsland wel of niet naar streams kijken via internet
vandaag bij de aldi NL kun je zo'n TV-over-IP apparaat kopen maar mag dat?
alleen in het zuidelijk deel van Duitsland. het noordelijk deel is niet katholiek genoegquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:37 schreef Waldheini het volgende:
Nee hoor in NRW is het ook een feestdagquote:Op woensdag 22 juni 2011 17:19 schreef z80 het volgende:
[..]
alleen in het zuidelijk deel van Duitsland. het noordelijk deel is niet katholiek genoeg.
BORG QBquote:Op woensdag 22 juni 2011 07:50 schreef gateway het volgende:
[..]
wij hebben 12,80 voor het wunschkenzeichen betaalt (het reserveren ervan) en dan nog 36 euro voor 3 kentekens (hier=Bocholt, kreis Borken)
kentekens binnen, vandaag afmelden in de gemeente waar ik woon (voortijd nog ff een nieuwe ID kaart aanvragen als dat lukt....) en dan hier aanmelden.
Ze zeurden gister al dat ze mij niet in het systeem konden vinden op het opgegeven adres, kloptgebeurd vandaag dus pas.
klopt. maar verder noord is het geen feestdag.quote:Op woensdag 22 juni 2011 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor in NRW is het ook een feestdag
je vergeetquote:Op woensdag 22 juni 2011 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
BORG QB
BORD33L
BORDVJK
BORST3L
BORST3N
BORW0LF
quote:Een vertaling in het Duits zou de kwaliteit van het origineel en de herkenbaarheid van het nummer misschien te veel aantasten."
Gelukkig heeft ze geen gebrek aan zelfoverschattingquote:Op donderdag 23 juni 2011 10:34 schreef ueberduitser het volgende:
hmmmm....
http://www.nu.nl/muziek/2(...)rt-in-duitsland.html![]()
Mocht je aan terugkeer naar NL denken, lijkt me dit de doorslaggevende factor...
Ow ja sorry, vergeten te melden...quote:
Danke en inderdaad, we lopen op onze tenen zo langzamerhand...quote:Op donderdag 23 juni 2011 15:29 schreef Rewimo het volgende:
Fijn dat ze weer thuis is!Ik hoop dat jullie nu een tijdje rust krijgen, ik begreep dat jullie daar hard aan toe zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |