abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2011 @ 13:19:02 #201
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_97733057
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 13:06 schreef JohnB52 het volgende:
Wat n aparte kalender van superleague.

Nu 2 races, en dan in september de volgende
:? Nee hoor:
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_97733661
Dan lieten ze dat verkeerd zien op tv!

Iemand Wtcc aan t kijken? Flinke stortbui!

Met hagel en al


http://www.superleagueformula.com/races
  zondag 5 juni 2011 @ 13:42:00 #203
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_97733784
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 10:34 schreef Ermanon het volgende:

[..]

Oftewel, F1 wordt een politiek middel, en daar zou niet moeten gebeuren
Dag zeg ik ook. Nu wordt de F1 dus gebruikt om druk te zetten op die sjeiks.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 5 juni 2011 @ 13:44:25 #204
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_97733876
Zelfs Mosley praat zinnig over dit onderwerp. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zondag 5 juni 2011 @ 13:49:40 #205
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_97734111
Buurman beukt Doornbos eraf in de Superleague _O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 5 juni 2011 @ 13:50:44 #206
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_97734156
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 13:44 schreef Netsplitter het volgende:
Zelfs Mosley praat zinnig over dit onderwerp. :)
Omdat hij er dit keer zelf niet (meer) bij betrokken is. Wat zou die uitgekraamt hebben als ie wel nog FIA voorzitter zou zijn geweest. Dan had ie wel weer alles zo gedraait dat ze er zouden racen.

En ja, WTCC heeft een flinke hoos over zich heen gekregen :D Plus die flinke ondoordachte beukactie van Michelisz :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_97734189
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 13:07 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Hier een filmpje van de vanaf voren gezien :
http://v.youku.com/v_show/id_XMjczMjA2NDk2.html
Idioot wou er zeker heel stoer overspringen. Nou, goed gelukt hoor :')
pi_97734333
Die kalender die sinisterd had gepost die klopt dus niet?

Nieuwe flying dutchman, die doornbos...


Vraag me af of dit een racing incident was, of dit hem n penalty oplevert?
  zondag 5 juni 2011 @ 13:55:57 #209
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_97734401
wie is die interview-chick? :9~
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 5 juni 2011 @ 13:58:00 #210
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_97734480
Ik had vrijkaartjes kunnen krijgen voor die Superleague, ziet er best spectaculair uit. Misschien had ik toch moeten gaan :P.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_97734591
Nu weer Wtcc , t is droog en zonnig, maar nog wel nat op de baan...
  zondag 5 juni 2011 @ 17:42:11 #212
61946 Googolplexian
Think Harder!
  zondag 5 juni 2011 @ 18:28:32 #213
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_97747067
Goed stuk:

quote:
Time for Formula One to make a stand
05/06/2011

The fact that Bahrain is to be allowed to run a race this year appals me. What also appals me is that India is to be inconvenienced. No doubt the promoters in India are hoping for a down to the wire finale, but what about the marshals, the circuit doctors and paramedics, the stall holders and the fans who have already booked their flights and hotel rooms?

Races cannot take place without marshals and I can imagine people arranging time off work for the honour of spending a long weekend without pay. As always, the powers that be pay scant attention to the vast number of people without whom a race could not happen.

None of the teams want to go to Bahrain, but they are contractually obliged to do so. Before the 1958 Cuban GP for sports cars, some of Fidel Castro's men kidnapped Fangio. They would have taken Stirling as well, but Fangio told them that Moss was on his honeymoon. The rebels treated Fangio well and released him after the race, they were making a political point.

The world has moved on, I cannot think of a guerrilla group today who would not snatch a star prize because he is on his honeymoon. Sports events are soft targets for political activists.

Then there is the issue for having the season extended with 2012 to prepare for. Teams have been handed a logistical nightmare just before the Christmas holidays. Bernie does not celebrate Christmas, but lots of people do.

Sponsors may not like having their names linked to Bahrain and this is a special issue for Red Bull and Toro Rosso which are named for their owner/sponsor. Right now, Bahrain is as attractive to a sponsor as syphilis.

The WMSC has sent delegates on a fact-finding mission. In the 1930s there were many nasty stories leaking about Stalin's Russia so a fact-finding mission was invited, a group which included George Bernard Shaw. They found no evidence of the ten million who died of famine in the Ukraine or of the prison camps in Siberia. They saw only happy, glowing, farm workers and people making tractors.

A fact-finding mission is about as useful as the due diligence the FIA used when deciding which teams to admit in 2010. Due diligence weeded out hopeless cases like Lola and Prodrive, yet accepted US GP and HRT. Excuse me for being sceptical about fact finding, due diligence and other fancy phrases.

All the teams, except for HRT, belong to FOTA and this could be show time. If they said they were not going, there is actually nothing that anyone could do. Bernie could jump up and down, waving a piece of paper as much as he liked, no court would support him. All it would do would be to add to the gaiety of nations.

This could become the issue which decides who really is important in Formula One - it sure isn't some hedge fund.

Bernie has said that Bahrain is not about the money. Of course not, Bernie, perish the thought.

Bahrain failed to meet the original deadline of 1st May and that should have been an end to the matter. I am a journalist, I know what a deadline means. The word is 'dead', not man-flu. Apparently, the WMSC has its own definition, just as taxi drivers have their own version of the Highway Code.

It is a fair bet that 'force majeure' was invoked, it often is on such occasions. A force majeure is something beyond normal control, like your factory burning down, but not if you started the fire yourself. The reason for Bahrain cancelling in March was not something beyond its control. People stage peaceful demonstrate all the time in democracies without being killed and maimed.

Bahraini citizens, male and female, have the vote and may elect the Lower House of 40 representatives. The Upper House, also numbering 40, is selected by the king. Most of the Bahraini cabinet is related to the king, who must reckon that he has a very gifted family. Bahrain is an absolute monarchy with window dressing.

Peaceful demonstrators in most countries are not killed and maimed, and there have been at least 30 deaths. By comparison to Egypt, Libya, Syria and Yemen, this is a small number, but it is still mass murder. You cannot tell the friends and family of the victims that their deaths are statistically insignificant. The death of one person is 100 per-cent for that person.

When gunfire is involved, a rough rule of thumb is ten injuries for every death and this will range in severity from bruising when diving to the ground, via losing limbs, to paralysis, and those are just the physical scars. People are still dying of injuries sustained in March.

Initially, the Bahraini authorities agreed to the release of some political prisoners. What has actually happened is that hundreds of people have been thrown into prison. What conditions must be like defies imagination since the cells must be bursting at the seams.

Among those arrested were the medical staff who treated the wounded and there have been reports of torture and killings.

When people stage a peaceful demonstration and are killed, the technical term is murder and the Bahraini royal family has blood on its hands. Ironically, the initial demonstrations were not about regime change, but the extension of civil liberties. One small clique has grown powerful because of mineral resources which happen to be under their feet,

Part of an explosive mix is the fact that the ruling faction is Sunni while most of the population is Shia. Think Catholic and Protestant, think Northern Ireland. The troubles in Northern Ireland began when the Catholic minority staged peaceful demonstrations for increased civil liberties, that was all, and look what happened.

The lifting of martial law, imposed with the assistance of that fine upholder of human rights, Saudi Arabia, coincided with the WMSC's decision. On the day before the WMSC met, The Independent newspaper headlined with a story about a Bahraini woman who had been imprisoned for reading a poem at a rally. We are seriously asked to believe that Bahrain is now stable.

The Bahraini authorities lost control when they decided to murder and maim their own citizens. Bahrain is an absolute monarchy, every order comes from the top, it is not like some corporation where you can sacrifice some hapless middle-manager.

Motor racing has often dealt with unsavoury regimes, but there has always been a buffer, the conceit that somehow the organising club is separate from the government. Even while Nazi Germany was imprisoning political opponents, practising euthanasia on unfortunates and stripping Jews of basic human rights, we could pretend that this somehow did not involve sport.

There was the idea that sport was different and that it was somehow above everyday reality. Sport, so ran, runs, a naive argument, was a way of forming common bonds between people of different nations, though George Orwell got it right when he declared that sport was warfare without the guns.

When it came to justifying motor racing in countries with unsavoury regimes, you could always pretend that the organising club had nothing to do with the government. You were in La-La Land, but you could believe that you had the basis for an argument.

Bahrain wanted a Grand Prix for prestige and to boost tourism, nothing new about that. Now it wants to use our sport to camouflage the actions of an unsavoury government. Max Mosley has written: 'If a sport accepts this role, it becomes a tool of government. If Formula One allows itself to be used in this way in Bahrain, it will share the regime's guilt as surely as if it went out and helped brutalise unarmed protesters.'

The point about Bahrain is that it is an absolute monarchy and Crown Prince Salman bin Hamad bin Isa Al Khalifa owns both the circuit and the race, he is also head of the Bahraini armed forces. There is no buffer between he and the race.

An absolute monarchy is an inheritary dictatorship. When Max Mosley had some difficult press, the Crown Prince let it be known that Max was not welcome in Bahrain.

A princeling told the elected President of the FIA that he was not welcome at a race which was sanctioned by the FIA. I reckon that if you want to go motor racing, you abide by motor racing rules and that includes paying due respect to the elected head of the sport.

Max had sex, for money, with consensual adults, so what? Bahrain is wall-to-wall with hookers, it is whore Heaven. Hookers go where the money is. Negotionable affection is one of the unstated attractions of Bahrain.

If the race goes ahead, and I hope that it does not, I would like to think that TV will ignore the Crown Prince. The best thing that can happen is that he is ignored.

Asking him direct questions about the bloody regime in which he is a leading element will not work. He will have his minders and will anyway have been prepped by spin doctors. Treating him like a leper is the best thing, it will rob him of the ability to grandstand.

No power on earth can make you attend a function the Crown Prince may throw, you can always post a sickie.

The claim that it is safe to hold a Grand Prix is tosh. The conditions which caused thousands to demonstrate remain. Early demonstrations asked only for change, not the overthrow of the monarchy, now the climate has changed.

In an interview with BBC Radio, Nabeel Rajab, President of the Bahrain Centre for Human Rights has said that if the race goes ahead, race day will be a nationwide 'Day of Rage'. 'Day of Rage' is the term used by protesters for their original demonstration.

Bahrain has no shortage of oil money, which is finite. It has invested serious cash in a long-term future which includes tourism and financial services. As a tourist destination it is now a no-no, you cannot get travel insurance. As for Bahrain being a financial centre, forget it.

It would be my guess that since tourists are not gagging to book rooms in Bahrain, there will be lay-offs of staff, which will only add to the pool of discontent.

The Crown Prince seems to think that running a race will repair the damage his family has done and the WMSC is daft enough to believe him. I really did think that Jean Todt was more sophisticated than that.

Sir Jackie claims that a race will bring people together. It will not. It will only emphasise the division between the haves and the have-nots in a country awash with oil money. By the way, Jackie, it is Mark Webber who speaks for us now.

The Cheltenham Festival is a horse race meeting which attracts thousands of Irish. On St Patrick's Day this year, a man ran in front of the horses and was lucky to survive, a horse not having ABS, power assisted steering, or much of a brain.

The guy was protesting at the way he had been treated by RyanAir, a budget airline. By comparison to what the Bahraini ruling elite has done to its own people, this guy had no complaint, but it takes only one aggrieved person.

Should the Bahrain GP go ahead on 30th October it will, of course, be targeted. There is a huge pro-democracy movement in the Middle East and Bahrain has no way of dealing with it. It could not even brutalise its own citizens without help from Saudi Arabia.

Make no mistake, the race will be targeted. Put yourself in the position of an activist, the Bahrain GP is too tempting to ignore. There are no national borders when it comes to modern communication and there are plenty of political activists in the Middle East who would like nothing better than to depose an absolute monarch. All they need to do is book a package with a company running tips to the Grand Prix.

What the WMSC should do is to restore the original calendar and put Bahrain on probation. If, in a couple of years or so. it has proved to be fit, it can be reinstated.

Bahrain is a unique case since the circuit and the race are owned by the Crown Prince. There is no buffer of a sporting organisation to allow us to pretend that sport is somehow different from everyday life.

It is simple, Bahrain must be excluded and India returned to its original slot. India is the most populous democracy on earth and it is growing in stature by the day, shoving it aside to accommodate a country using the sport for political ends is no way to treat an important newcomer.

It is time for Formula One to make a stand.

Mike Lawrence
mike.lawrence@pitpass.com
Calm down, please!
  zondag 5 juni 2011 @ 18:31:51 #214
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_97747276
Alsof elk ander land F1 niet gebruikt voor propaganda doeleinden.

Ik vind het allemaal ontzettend hypocriet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 5 juni 2011 @ 18:42:56 #215
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97747845
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:31 schreef Fir3fly het volgende:
Alsof elk ander land F1 niet gebruikt voor propaganda doeleinden.

Ik vind het allemaal ontzettend hypocriet.
Ik vind dat hij dat wel goed uitlegt, in dit geval zijn de eigenaren en organistor van de GP ook degenen die hun eigen burgers hebben afgemaakt.

Dat er ook in andere niet zuivere landen gereden wordt is tot daaraan toe maar in die landen is het niet de regering die de GP organiseert
pi_97753306
TV-tip Om 21.10 een docu over Murray Walker op de BBC, het zal vast ook wel over de F1 gaan. 10 minuten later dan 9 uur ivm tennis.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_97755798
Och, f1 heeft ook jaren in Kyalami Zuid-Afrika gereden ondanks de het apartheidsregime. Ze hebben ook in Spanje (Jarama) gereden onder Franco en Hongarije tijdens het communisme. Argentinië tijdens het Videla-regime.

F1 trekt zich weinig aan van politiek hoor.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 5 juni 2011 @ 20:59:29 #218
34586 kepler
No bounce, no play
pi_97756399
quote:
19s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:51 schreef Glijdt_licht het volgende:
Och, f1 heeft ook jaren in Kyalami Zuid-Afrika gereden ondanks de het apartheidsregime. Ze hebben ook in Spanje (Jarama) gereden onder Franco en Hongarije tijdens het communisme. Argentinië tijdens het Videla-regime.

F1 trekt zich weinig aan van politiek hoor.
Zoals Tarado al zegt, is de organisatie van de GP in Bahrein ook verantwoordelijk voor het bloedig neerslaan van de opstand :{

het lijkt me niet dat dat ook het geval was bij die GPs die je opnoemt?
The line is a dot to you!
  zondag 5 juni 2011 @ 21:14:19 #219
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_97757363
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:59 schreef kepler het volgende:

[..]

Zoals Tarado al zegt, is de organisatie van de GP in Bahrein ook verantwoordelijk voor het bloedig neerslaan van de opstand :{
Dus :D?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_97757409
BBC 2! Murray Walker documentaire.
Calmer than you are
  zondag 5 juni 2011 @ 21:19:30 #221
34586 kepler
No bounce, no play
pi_97757683
quote:
5s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dus :D?
Dat betekend dat de F1 nu direct door de overheid in Bahrein gebruikt wordt om mooi weer te spelen... Zo van, hier heb je een zak met geld zodat de race kan doorgaan en wij kunnen laten zien dat de mensen tevreden zijn (terwijl ze dus niet eens mogen demonstreren).

Ik ben het wel eens met het verhaal van Mosley. Het blijft wel een moeilijk verhaal :D Ik vind het in ieder geval een beetje vreemd om de race op deze manier te laten doorgaan.
The line is a dot to you!
pi_97758259
Ik denk dat Videla, ZA en Franco net zo werkten hoor. Ook Hongarije natuurlijk
Videla kon laten zien dat zn land het fantastisch deed
ZA kon laten zien dat het in de steden erg goed was (voor de blanken)
Frnco kon zijn spelletje ook mooi spelen
en last but not least, Hongarije kon laten zien dat communisme wel degelijk goed werkte en ze zeer modern waren.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 5 juni 2011 @ 21:54:00 #223
34586 kepler
No bounce, no play
pi_97760113
quote:
19s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik denk dat Videla, ZA en Franco net zo werkten hoor. Ook Hongarije natuurlijk
Videla kon laten zien dat zn land het fantastisch deed
ZA kon laten zien dat het in de steden erg goed was (voor de blanken)
Frnco kon zijn spelletje ook mooi spelen
en last but not least, Hongarije kon laten zien dat communisme wel degelijk goed werkte en ze zeer modern waren.
Dat is ook wel waar natuurlijk. Maar opzich is dit een iets andere situatie waarbij de race eigenlijk eerst afgelast was vanwege de onrusten, en nu (ws met behulp van een grote zak geld) dus wel doorgang zal vinden (terwijl het nog steeds onrustig is in het land).

Ik weet eigenlijk niet hoe de situatie was in die andere landen, alsin bemoeide de overheid zich actief met het organiseren van de race?

Ach, eigenlijk weet ik niet genoeg van politiek/geschiedenis om hier een goede mening over te vormen :P
The line is a dot to you!
  zondag 5 juni 2011 @ 22:11:46 #224
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97761227
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
BBC 2! Murray Walker documentaire.
Was leuk :)
  zondag 5 juni 2011 @ 22:23:08 #225
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97762005
quote:
2s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:54 schreef kepler het volgende:

[..]

Dat is ook wel waar natuurlijk. Maar opzich is dit een iets andere situatie waarbij de race eigenlijk eerst afgelast was vanwege de onrusten, en nu (ws met behulp van een grote zak geld) dus wel doorgang zal vinden (terwijl het nog steeds onrustig is in het land).

Ik weet eigenlijk niet hoe de situatie was in die andere landen, alsin bemoeide de overheid zich actief met het organiseren van de race?

Ach, eigenlijk weet ik niet genoeg van politiek/geschiedenis om hier een goede mening over te vormen :P
En uiteindelijk is het gelukkig ons probleem niet en kijken doe ik toch wel :)
pi_97766914
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Was leuk :)
Mn chick wilde die Kluun film zien :')

Hebben we deze al gezien trouwens?

[ Bericht 27% gewijzigd door Walter_Sobchak op 06-06-2011 10:23:06 ]
Calmer than you are
  maandag 6 juni 2011 @ 11:12:20 #227
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_97778461
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:25 schreef Swindler het volgende:
En hier nog een superdocu ^O^ :

Wow, verplicht kijken voor iedereen!
Feyenoord!!! * Barça
pi_97778749
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:41 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Mn chick wilde die Kluun film zien :')

Hebben we deze al gezien trouwens?
Die fan had van mij ter plekke dood mogen gaan.

Nu reed Buemi niet hard, maar ik moest direct denken aan de crash van Pryce en daar liep het heel anders af met iemand die geschept werd. En met Tom Pryce ook overigens.

Idioot. Ik zou als ik Buemi was aangifte van poging tot doodslag doen. Zeker omdat hij springt, als hij tegen zn hoofd aangeklapt was had ie mooi zn nek kunnen breken of iets dergelijks }:|

Gek.

Beelden van Pryce zijn bij iedereen wel bekend hier denk ik, maar toch maar even een linkje voor wie ze niet kent:

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_97778854
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 13:19 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

:? Nee hoor:
[ afbeelding ]
Die kalender klopt niet. DIt is de officiele kalender van de superleague site:

1
2
3
4
5
6
7
8
4/5 juni:         GP Nederland (Assen)
16/17 juli:       GP België (Zolder)
10/11 september:  GP Rusland (Smolensk Ring)
24/25 september:  GP China (Beijing)
15/16 oktober:    GP Brazilië (Curatiba) 
22/23 oktober:    GP Zuid-Amerika (Golania, Brazilië)
12/13 november:   GP Midden-Oosten (??)
10/11 december:   GP Nieuw-Zeeland (Taupo)

En hier voor het SuperLeague topic
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_97779015
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:25 schreef Swindler het volgende:

En hier nog een superdocu ^O^ :

http://binsearch.net/?b=g(...)%28teevee%29&max=250

Hier te downloaden :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_97781439
quote:
15s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Die fan had van mij ter plekke dood mogen gaan.

Nu reed Buemi niet hard, maar ik moest direct denken aan de crash van Pryce en daar liep het heel anders af met iemand die geschept werd. En met Tom Pryce ook overigens.

Idioot. Ik zou als ik Buemi was aangifte van poging tot doodslag doen. Zeker omdat hij springt, als hij tegen zn hoofd aangeklapt was had ie mooi zn nek kunnen breken of iets dergelijks }:|

Gek.

Beelden van Pryce zijn bij iedereen wel bekend hier denk ik, maar toch maar even een linkje voor wie ze niet kent:

Het betreft een demo en de weg is voorzover ik zie (op dat punt) niet afgezet met hekken, hij wil snel oversteken en rent naar beneden, ziet niet dat beumi eraan komt (staat een opblaas geval voor). Hij rent, ziet de auto en je ziet hem twijfelen wat hij moet doen. Voor stoppen is het te laat dus besluit hij te springen. Absoluut geen handige actie maar om iemand daar nu voor dood te wensen gaat imho wat ver.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  dinsdag 7 juni 2011 @ 03:52:06 #232
61946 Googolplexian
Think Harder!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 08:52:00 #233
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97828637
ECCLESTONE HINTS AT U TURN ON CONTROVERSIAL BAHRAIN DECISION
Posted on | June 7, 2011 | by | No Comments
quote:
The situation over the reinstatement of the Bahrain Grand Prix has been thrown into some confusion by the intervention of Bernie Ecclestone, who appears now to be urging the teams to revolt against the FIA’s decision last week.

The decision by the FIA World Council, on which Ecclestone sat – as did Ferrari – has been heavily criticised by fans and commentators alike. On this site 92% of a sample of 4,000 fans said that the FIA had been wring to reinstate the race.
FIA president Jean Todt has explained that the federation acted on the basis of a report compiled by one of its vice presidents who visited the country. But human rights groups have suggested that the visit was largely conducted on the agenda of the goverment and didn’t dig deep enough into the situation on the ground.
Speaking last night to the media, Ecclestone suggested that Bahrain could switch to the final race in December. This ongoing confusion will dismay the organisers of the Indian Grand Prix and many fans, who have bought airline tickets to Delhi and now do not know whether to cancel or reschedule, if indeed they have that flexibility.
The teams have decided to act as a unit, via the umbrella of the Formula One Teams Association, rather than take individual positions on the issue. The team principals have been in discussion over the last 24 hours but no statement has been made yet.
But Ecclestone is understood to have contacted them all to suggest that they demand a fresh FIA vote. There appears to be a question mark about whether the FIA World Council’s vote last Friday was unanimous, which it would need to be in order to bring about a short notice change such as this.
“The way things are at the moment, we have no idea what is going to happen,” Ecclestone said. “Better that we move Bahrain to the end of the season and, if things are safe and well, then that is fine, we can go.
“If they are not, then we don’t go and there are no problems. We listened to that report from the FIA and that was saying there were no problems at all in Bahrain. But that is not what I am hearing and I think we can see that we need to be careful.
Ecclestone was also keen to point out that money was not his primary concern here.
“The money makes no difference,” he said. “It is there because the Bahrain people asked us to keep it. If there is no race, we will return it, but money is not the issue here. It is whether it is safe and good to have a race that is the issue. We can change this Oct 30 date by having a vote by fax if necessary. It can be done, and fast.”
Ecclestone’s long term ally and confidant Max Mosley has expressed grave concern about the Bahrain decision, even writing a column in Sunday’s Telegraph newspaper in England denouncing it and the Bahraini government.
http://www.jamesallenonf1(...)al-bahrain-decision/
pi_97832811
Goh, Bernie heeft dus door dat ie de teams ook bevriend moet houden, anders is er geen F1 meer :P . Is ie toen ook achter gekomen met de CVC, die bijna achter zijn rug om zaken ging doen met de teams, wat Bernie niet zo tof vond.
pi_97834416
Renault uit F1?
quote:
Ferrari and Mercedes are pushing for the 2013 engine rules to be delayed while Renault threaten to quit the sport if the rules are not implemented as scheduled, FIA president Jean Todt has admitted.

“When I talk to those responsible at Renault they tell me they will go out of Formula 1 if this new engine does not come in 2013. When I talk to Mercedes and Ferrari they ask me to postpone the introduction for a couple of years,” revealed Todt.

It has emerged recently that the agreed ‘greener’ four cylinder turbo engine regulations no longer had the support of all four of Formula 1′s current engine suppliers.

Subsequent reports clarified that only Renault is now fully backing the move to smaller engines.

The FIA declared last Friday that it will now stage “consultations” with the sport’s stakeholders and then consider at the end of this month a new “implementation date” for the rules.

Todt admitted to the Spanish newspaper Diario Sport that he finds the situation frustrating.

“It is they who proposed the regulations, and the FIA who accepted them,” said Todt. “The proposal didn’t fall from the sky. We had 11 meetings with all the representatives of those involved.”

“They are not against the rules but want them postponed. So in the coming days I will keep up the contacts personally to see where we are,” added the Frenchman.

Spa om en om met Franse Grand Prix?

quote:
Spa-Francorchamps could be the key to France's return to the Formula One calendar.

The French Le Journal Du Dimanche newspaper reports the possibility of the famous Belgian race alternating annually with a circuit in France.

"I've been asked about it earlier this year by French officials," admitted Belgian GP promoter Andre Maes.

"This may be interesting, so I am waiting for further news," he said.

The Belgian GP has admitted to worrying about being priced out of F1 due to rising race sanctioning fees.

French Grand Prix host Magny-Cours dropped off the calendar after the 2008 season due to "economic problems".
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 7 juni 2011 @ 12:40:07 #236
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_97834471
Renault zoekt weer een goed excuus om eruit te stappen....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:39:47 #237
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_97836409
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:41 schreef Ermanon het volgende:
Goh, Bernie heeft dus door dat ie de teams ook bevriend moet houden, anders is er geen F1 meer :P . Is ie toen ook achter gekomen met de CVC, die bijna achter zijn rug om zaken ging doen met de teams, wat Bernie niet zo tof vond.
Eerdere uitspraken van Bernie zijn geen garantie voor de toekomst.
Bernie staat altijd aan de winnende kant, ook al is daar wat overlopen voor nodig.
Calm down, please!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:18:41 #238
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97838003
quote:
Liever Renault uit F1 dan Spa om het jaar of helemaal van de kalender maar helaas ligt de keuze niet zo ;( , kan Bahrein of Abu Dhabi Spa niet adopteren?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:17:18 #239
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_97840341
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:18 schreef Tarado het volgende:

kan Bahrein of Abu Dhabi Spa niet adopteren?
Ow, dat zou wel ok zijn?
Calm down, please!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:20:04 #240
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97840448
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:17 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ow, dat zou wel ok zijn?
If you can't beat them better join them ;), dat er (nog) niets in Abu Dhabi is gebeurd maakt dat land ansich natuurlijk niet veel beter, is ook een dictatuur, Het ging mij meer om het financiele aspect, om circuits zoals SPA in F1 te behouden zouden circuits als in Bahrein en Abu Dhabi voor 2 moeten betalen

[ Bericht 20% gewijzigd door Tarado op 07-06-2011 15:26:46 ]
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:40:35 #241
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97841161
FOTA requests delay to Bahrain return

By Jonathan Noble Tuesday, June 7th 2011, 13:13 GMT

quote:
The Formula One Teams' Association (FOTA) has written to the sport's chiefs stating that its members do not want to race in Bahrain on the new October 30 date, AUTOSPORT can reveal, but teams are open to discussing a future slot for the event later in the year.

With ongoing controversy about the FIA's decision to reinstate the Bahrain Grand Prix on the calendar, and move the inaugural event in India to December 11, F1 teams have been holding talks over the past 36 hours to discuss their response to the situation.

Although there has been no official public statement about the matter, AUTOSPORT understands that a letter has been sent to the FIA, Formula One Management and the Bahrain Grand Prix organisers outlining FOTA's position.

It is understood that FOTA has made it clear that its members do not want to race in Bahrain on October 30, and instead it requests that the Indian GP be put back to the slot it originally had in the calendar.

Despite its stance on the October 30 date, FOTA has not closed the door totally on a return of the Bahrain GP this year and has said it is willing to discuss a future date - perhaps in December - when the race could be rescheduled.

The desire to return the Indian GP to its original October 30 date comes just hours after F1 supremo Bernie Ecclestone suggested that that was what he wanted to see happen.

In an interview with The Times on Tuesday, Ecclestone said: "The way things are at the moment, we have no idea what is going to happen.

"Better that we move Bahrain to the end of the season and, if things are safe and well, then that is fine, we can go. If they are not, then we don't go and there are no problems."

As well as teams being unhappy about the logistical problems of rescheduling travel arrangements and seeking guarantees on safety in Bahrain, there are also now believed to be issues relating to the manner in which the FIA changed the calendar without the unanimous support of the competitors.

Former FIA president Max Mosley suggested to BBC Radio that the governing body was in breach of its own International Sporting Code in the way it shifted the date of the Indian GP at its World Motor Sport Council meeting last week.

Article 66 of the ISC states: "No amendments shall be made to the Supplementary Regulations after the beginning of the period for receiving entries, unless unanimous agreement is given by all competitors already entered, or by decision of the stewards of the meeting for reasons of force majeure or safety (see Article 141)."

FOTA would not confirm what its official response to the Bahrain situation was when contacted by AUTOSPORT.

However, a spokesman said: "Action has been taken through the appropriate channels."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/92061
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:31:42 #242
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_97846006
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

If you can't beat them better join them ;), dat er (nog) niets in Abu Dhabi is gebeurd maakt dat land ansich natuurlijk niet veel beter, is ook een dictatuur, Het ging mij meer om het financiele aspect, om circuits zoals SPA in F1 te behouden zouden circuits als in Bahrein en Abu Dhabi voor 2 moeten betalen
Dan verkoop je je politieke standpunt nog meer dan al het geval is.

Er is gewoon iets fundamenteel mis met F1 wanneer circuits als Spa, Silverstone en Suzuka (om maar een paar klassiekers te noemen) op de schop gaan omdat er goede deals met dictators getroffen kunnen worden. De enige redenen dat veel van de klassieke circuits ten onder gaan is omdat er steeds meer nieuwe circuits bijkomen (mensen reizen dus minder snel af naar de klassiekers en gaan in plaats daarvan naar een circuit in de buurt met betere faciliteiten) ... en dit omdat iemand [ahem] teveel geld wil verdienen en dus ondanks extreme entree-prijzen de circuits alleen maar verlies lijden aan F1.
Calm down, please!
pi_97876782
Wat een belachelijk slecht rapport met rare constateringen:

Het uitgelekte FIA document over Bahrein:

http://avaazpress.s3.amaz(...)%20report%20FULL.pdf
<>
  woensdag 8 juni 2011 @ 09:52:25 #244
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97877038
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:31 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dan verkoop je je politieke standpunt nog meer dan al het geval is.

Er is gewoon iets fundamenteel mis met F1 wanneer circuits als Spa, Silverstone en Suzuka (om maar een paar klassiekers te noemen) op de schop gaan omdat er goede deals met dictators getroffen kunnen worden. De enige redenen dat veel van de klassieke circuits ten onder gaan is omdat er steeds meer nieuwe circuits bijkomen (mensen reizen dus minder snel af naar de klassiekers en gaan in plaats daarvan naar een circuit in de buurt met betere faciliteiten) ... en dit omdat iemand [ahem] teveel geld wil verdienen en dus ondanks extreme entree-prijzen de circuits alleen maar verlies lijden aan F1.
Over die deals met dictators ben ik helemaal met je eens dat dat niet zou moeten, maar het is gebleken dat Bernie daar totaal anders over denkt.

De reden die jij noemt waarom de klassieke circuits ten onder gaan is niet juist, de nieuwe circuits zijn op plekken waar de traditionele fans ver weg van wonen, dit komt omdat het bedrag wat Bernie vraagt niet in verhouding staat met de opbrengst ervan. Dit is dus alleen op te brengen door sponsoring of subsidie en dat laatste gebeurt uiteraard op grote schaal in bijvoorbeeld Bahrein, Abu Dhabi omdat die landen F1 als promotie gebruiken
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:04:53 #245
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_97879029
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:40 schreef Swindler het volgende:
Wat een belachelijk slecht rapport met rare constateringen:

Het uitgelekte FIA document over Bahrein:

http://avaazpress.s3.amaz(...)%20report%20FULL.pdf
Wellicht wordt eindelijk wat corruptie binnen de FIA blootgelegd.
Calm down, please!
  woensdag 8 juni 2011 @ 11:07:37 #246
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_97879125
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 09:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

Over die deals met dictators ben ik helemaal met je eens dat dat niet zou moeten, maar het is gebleken dat Bernie daar totaal anders over denkt.

De reden die jij noemt waarom de klassieke circuits ten onder gaan is niet juist, de nieuwe circuits zijn op plekken waar de traditionele fans ver weg van wonen, dit komt omdat het bedrag wat Bernie vraagt niet in verhouding staat met de opbrengst ervan. Dit is dus alleen op te brengen door sponsoring of subsidie en dat laatste gebeurt uiteraard op grote schaal in bijvoorbeeld Bahrein, Abu Dhabi omdat die landen F1 als promotie gebruiken
Eigenlijk zei ik dat ook ;) 'Traditionele fans' staat niet gelijk aan 'klassieke circuits' in m'n argument.
Calm down, please!
pi_97881809
quote:
Ecclestone says Bahrain GP now unlikely

Formula 1 supremo Bernie Ecclestone says the Bahrain Grand Prix is unlikely to go ahead this year despite the FIA giving the green light to the event last week.

As criticism continues about the decision by the ruling body to let the event go ahead, Ecclestone told the BBC on Wednesday that the race was "not on" despite the World Motor Sport Council's call last Friday.

Ecclestone admitted the calendar is now unlikely to change because it would need all the teams to agree on the move.

"Hopefully there'll be peace and quiet and we can return in the future, but of course it's not on," Ecclestone told BBC Sport.

"The schedule cannot be rescheduled without the agreement of the participants - they're the facts."

As revealed by AUTOSPORT this week, the Formula One Teams' Association wrote to the sport's chiefs stating that it does not want to race in Bahrain on October 30, the date assigned for the race by the FIA.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 00:18:20 #248
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97965339
Bahrain affair 'damaging', say teams

By Jonathan Noble Thursday, June 9th 2011, 21:54 GMT

quote:
Formula 1 chiefs should have handled the situation surrounding the Bahrain Grand Prix much better, claim leading team bosses, amid claims that the controversy about the attempted rescheduling of the race has been damaging for the sport's image.

Although it is now almost certain that the Bahrain event will finally be dropped from the 2011 schedule, after FIA president Jean Todt invited Bernie Ecclestone to provide a revised calendar to the governing body, the way the affair has been played out in public has not gone down well among senior paddock figures.

And despite both Red Bull Racing's Christian Horner and Renault's Eric Boullier welcoming the FIA's response to FOTA's desire for India to be reinstated to its original October 30 date, they still have some unease about the events of the event week.

Horner said: "It's an unfortunate situation. Obviously with the way things have been handled, with the uncertainty, maybe it could have been handled better, but we are where we are."

Boullier, when asked about whether the Bahrain affair had been damaging for F1, said: "Obviously, yes. I am a young inexperienced team principal, but I am pushing hard to do my best to help to build F1 for the future, and obviously it is never good when you get such reactions when things like this happen.

"F1 is a non-political sport. We cannot do whatever we want, because there are issues like this. We need to be a little bit more cautious."

The final decision on the cancellation of the Bahrain GP will now rest with Ecclestone, with Todt having written to the teams on Thursday saying that its decision on the calendar was made on the advice of the sport's commercial rights holder - who would now be asked to submit another revision to the current 2011 plans.

There appears to be no doubt, however, that India will revert back to October 30, with AUTOSPORT understanding that Delhi race organisers having written to the FIA expressing their unhappiness about moving to scheduled December 11 slot.

Todt refused to answer questions about the Bahrain GP situation during an appearance at Le Mans on Thursday.

Horner said that the teams were happy that the Bahrain matter now appeared to be heading towards a solution that would satisfy the teams.

"The situation with Bahrain is becoming fairly clear," he said. "At the end of the day we are just a racing team that signs up to compete in the championship, and obviously we rely on the governing body and the commercial rights holder to make the right decisions for the sport and the teams.

"The teams have now been consulted through FOTA, FOTA has voiced their opinion and that's fairly clear for all to see now."

He added: "Formula 1 is a sport. It's not there to be used as a political tool. Our position as a racing team is that we're here to race in F1.

"Bahrain is a great circuit and we've always been made to feel very welcome. It's unfortunate the issues that are currently going on there, but it's not down to Red Bull to judge, and we rely on the FIA and the commercial rights holder to make the right decisions."

Boullier said that one of the few positives to come out of the affairs of the last week was that FOTA had acted so strongly when it stood up against the FIA's plans for Bahrain.

"It was very good. It is the way it has to be. Out of the political situation, FOTA I think will get better out of this because it shows that we can stick together and have the same way of communication and the same wish together."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/92107
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 10 juni 2011 @ 00:40:48 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97966225
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 10 juni 2011 @ 09:11:03 #250
131800 Tarado
capô de fusca
pi_97970444
Bahrain gives up on 2011 race

By Jonathan Noble Thursday, June 9th 2011, 23:10 GMT

quote:
Bahrain Grand Prix organisers have now given up on their hopes of holding a Formula 1 race this year, leaving the way open for India to have its October 30 date reinstated.

After a dramatic six days since last Friday's decision by the FIA to slot the Bahrain GP back in the calendar and push India to December 11, chiefs at the Sakhir circuit acknowledged on Thursday night that the race was now definitely off.

Earlier in the day FIA president Jean Todt said he had asked Bernie Ecclestone to resubmit a calendar in the wake of complaints from teams about the logistical problems of racing in Bahrain and extending the season into December.

With that decision leaving the way open for Ecclestone to remove Bahrain from the calendar, chiefs from the Gulf island state acknowledged that there was no chance of the race taking place this year.

Bahrain International Circuit chairman Zayed R Alzayani said that, with teams unhappy about the calendar reshuffle, there was little point in pushing for an event that would lead to problems for F1's competitors.

"Whilst Bahrain would have been delighted to see the grand prix progress on October 30th in-line with the World Motor Sport Council's decision, it has been made clear that this fixture cannot progress and we fully respect that decision," he said in a statement.

"Bahrain has always sought to play a positive role in the continued development of Formula 1, from pioneering F1 racing in the Middle East, to helping other countries in facilitating their own races in new territories, as well as providing our own unique experience and universal welcome to grand prix supporters."

He added: "Bahrain has absolutely no desire to see a race which would further extend the calendar season [and] detract from the enjoyment of F1 for either drivers, teams or supporters. We want our role in Formula 1 to continue to be as positive and constructive as it has always been, therefore, in the best interest of the sport, we will not pursue the rescheduling of a race this season.

"We look forward to welcoming teams, their drivers and supporters back to Bahrain next year and would like to extend our deepest gratitude to our supporters, including staff, volunteers, sponsors, private businesses and the general public, for whom I know this year's decision will be a disappointment.

"We would also especially like to thank the FIA, FOM, the Bahrain Motor Federation (BMF) and the teams for all support and understanding they have extended to us at this time."

It is not clear when the official revisions to the calendar will now be made, but with India set to be return to its October 30 date, the 2011 season will now finish in Brazil on November 27.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/92109
  vrijdag 10 juni 2011 @ 09:54:20 #251
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_97971532
quote:
Hamilton's reaction was like Senna, says Barrichello

Rubens Barrichello has compared Lewis Hamilton’s post-Monaco Grand Prix outburst to Ayrton Senna, with the McLaren driver having made a number of comments regarding stewards’ decisions as well as the driving styles of Felipe Massa and Pastor Maldonado. Barrichello, however, is sure that the Englishman’s temperament will calm as years pass.

In a race which saw team-mate Jenson Button challenge for the lead, Hamilton was handed a drive-through penalty plus a further 20-second post-race punishment. During the 78-lap event, the 2008 Champion collided with both Massa and Maldonado before coming under intense media fire for his racism-related comments, which referring to his relationship with the stewards.

“Lewis is a racer, a big one,” Barrichello told Reuters. “In ten years’ time, Lewis will look back and say, 'I shouldn't have tried that' or, ‘Yes, I should have kept doing that'. I don't think, right now, you can get the most experienced driver to grab him and say, 'Lewis, you shouldn't have done this' - because it won't work.

“He's doing very well, so you've got to just let life teach him what's right and what’s not. The most important thing is that he's phenomenal, he's quick and he's a showman because he does some good overtaking - and sometimes it works, sometimes it doesn't.

“In the past, Ayrton Senna was criticised for having been very dangerous on the track, and you could see he calmed down as the years progressed; the same thing will happen to Lewis.”
quote:
Todt blames Bernie over Bahrain

The president of motor racing's governing body FIA, Jean Todt, has overtly criticised Bernie Ecclestone after the Bahrain Grand Prix was officially cancelled.

The Bahrain International Circuit chairman Zayed R Alzayani said: "Whilst Bahrain would have been delighted to see the grand prix progress on 30 October in line with the World Motor Sport Council's decision, it has been made clear that this fixture cannot progress and we fully respect that decision."

Ecclestone, the sport's commercial rights holder, wanted the race rescheduled despite the ongoing political unrest in the country that forced the grand prix's initial cancellation.

The race was postponed from its original date of 13 March, and was due to be held at the end of October.

However, the planned rescheduling met objections from a number of teams on the grounds of safety.

In a letter to Fota, the teams' association, published on the FIA website, Todt seemed to blame Ecclestone for the whole debacle.

"The responsibility to set the calendar and submit it to the FIA for approval rests solely with the commercial rights holder (art 10 and Schedule 9 of the Concorde Agreement)," he said.

"Consequently, it is the responsibility of the commercial rights holder to perform all necessary prior due diligence to secure his calendar proposal to the World Motor Sport Council."


[ Bericht 30% gewijzigd door Googolplexian op 10-06-2011 10:51:23 ]
Calm down, please!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 07:46:16 #252
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98146302
FIRST PICTURES: Kubica up and about



The first images of Robert Kubica outside of the confines of hospital have been published, with the images showing the steadily-recovering 27-year-old is now up and about after suffering horrific injuries in a rally accident in February.

The Renault driver suffered multiple fractures on the right-hand side of his body – particularly to his leg, arm and elbow – as well as a partial amputation of his right hand when he crashed into an Armco barrier while competing in a minor rally event during the Formula 1 pre-season.

After spending ten weeks recovering in hospital, the Pole was recently discharged and now lives in the Italian town of Pietrasanta.

Understandably reclusive, reports in the Polish press claims he only travels to and from a rehabilitation centre in the nearby town of Viareggio, where he undergoes rigorous outpatient treatment under the supervision of Renault’s head medical supervisor, Dr Riccardo Ceccarelli.

The photos a frail-looking Kubica is able to walk with the assistance of a crutch under the supervision of his girlfriend, Edyta Witas. He is shown walking slowly and deliberately with a pronounced limp.



voor meer foto's zie

http://richardsf1.com/201(...)kubica-up-and-about/
pi_98150645
Joo wat heeft die gast een jaap in z'n arm... Maar als ik deze foto zo zie schrik ik toch wel een beetje, hij is er zo te zien nog lang niet.. Benieuwd of hij ooit nog F1 zal rijden
's Avonds een man, overdags rustig an
pi_98151843
Ach kom op, hij is alweer bijna helemaal zijn Oost-Europese zelf, trainingspak, ongeschoren, uitstekend geklede en zeer verzorgde dame naast zich, zo zie je dat overal in het oostblok. Dan denk je ook vaak dat het ongure types met verslavingsproblematiek zijn, maar zo zien gewone oostblokker er uit. Alleen heeft hij dan een kruk en een litteken, het valt me nog mee dat hij niet vieze sportsokken in slippers loopt. Kubica is nooit een coureur geweest met de mondaine chic uitstraling die vaak met de F1 geassocieerd wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 12:33:45 #255
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98152281
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Ach kom op, hij is alweer bijna helemaal zijn Oost-Europese zelf, trainingspak, ongeschoren, uitstekend geklede en zeer verzorgde dame naast zich, zo zie je dat overal in het oostblok. Dan denk je ook vaak dat het ongure types met verslavingsproblematiek zijn, maar zo zien gewone oostblokker er uit. Alleen heeft hij dan een kruk en een litteken, het valt me nog mee dat hij niet vieze sportsokken in slippers loopt. Kubica is nooit een coureur geweest met de mondaine chic uitstraling die vaak met de F1 geassocieerd wordt.
:{ :N
pi_98153298
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Ach kom op, hij is alweer bijna helemaal zijn Oost-Europese zelf, trainingspak, ongeschoren, uitstekend geklede en zeer verzorgde dame naast zich, zo zie je dat overal in het oostblok. Dan denk je ook vaak dat het ongure types met verslavingsproblematiek zijn, maar zo zien gewone oostblokker er uit. Alleen heeft hij dan een kruk en een litteken, het valt me nog mee dat hij niet vieze sportsokken in slippers loopt. Kubica is nooit een coureur geweest met de mondaine chic uitstraling die vaak met de F1 geassocieerd wordt.
Waar slaat dit op?
<>
pi_98154120
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:16 schreef Weltschmerz het volgende:
Ach kom op, hij is alweer bijna helemaal zijn Oost-Europese zelf, trainingspak, ongeschoren, uitstekend geklede en zeer verzorgde dame naast zich, zo zie je dat overal in het oostblok. Dan denk je ook vaak dat het ongure types met verslavingsproblematiek zijn, maar zo zien gewone oostblokker er uit. Alleen heeft hij dan een kruk en een litteken, het valt me nog mee dat hij niet vieze sportsokken in slippers loopt. Kubica is nooit een coureur geweest met de mondaine chic uitstraling die vaak met de F1 geassocieerd wordt.
Als je niets beters te melden hebt, rot dan op. Je kan een coureur niet mogen om wat voor reden dan ook, maar na een ongeluk kun je iemand alleen maar het beste wensen. Wat je hier neer zet zeg je niet als normaal mens :N
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
pi_98155171
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:30 schreef Nelis89 het volgende:

[..]

Als je niets beters te melden hebt, rot dan op. Je kan een coureur niet mogen om wat voor reden dan ook, maar na een ongeluk kun je iemand alleen maar het beste wensen. Wat je hier neer zet zeg je niet als normaal mens :N
Ik mag hem wel en wens hem het beste. Ik maak me alleen totaal niet ongerust omdat hij er niet uitziet, de verklaring daarvan zoek ik niet in zijn toestand maar in het feit dat hij een typische Oost-Europeaan is gebleven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:33:43 #259
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_98156224
Kubica is inderdaad wel datgene wat je van een stereotype Pool verwacht. :@
Wat trouwens niks afdoet aan het feit dat hij behoorlijk hard kan rijden.
pi_98167012
Ik zie niks vreemds aan die foto, kan net zo goed in Amerika zijn. In any case, beetje trieste reactie die niks toevoegd. En ik ben nog steeds bang dat we m niet meer terug gaan zien in de F1, zeker nu ik zie hoe ze arm er nu uitziet ;(
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 19:03:01 #261
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98167082
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:01 schreef Atreidez het volgende:
Ik zie niks vreemds aan die foto, kan net zo goed in Amerika zijn. In any case, beetje trieste reactie die niks toevoegd. En ik ben nog steeds bang dat we m niet meer terug gaan zien in de F1, zeker nu ik zie hoe ze arm er nu uitziet ;(
Ach ... Massa is ook terug

Ze kunnen heel veel tegenwoordig :Y ^O^
Calm down, please!
pi_98167247
Kubica! _O_
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_98167661
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:03 schreef Googolplexian het volgende:
Ach ... Massa is ook terug

Ze kunnen heel veel tegenwoordig :Y ^O^
Ik heb hoop, maar als je al hoort dat mensen amper een muisknop in kunnen drukken met een wijsvinger na een dikke snee, vraag ik me echt af hoe dat moet gaan met alle functies van ze arm nadat die er half af heeft gelegen. Maja, ik heb geen idee hoeveel krachten er tegenwoordig door een F1 stuur gaan tijdens t racen.
Where facts are few, experts are many.
pi_98167771
Mja die heeft wel een autofabrikant met geld achter zich, daarvoor doen ze wel vast meer dan als jij in het ziekenhuis ligt.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_98169972
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:14 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik heb hoop, maar als je al hoort dat mensen amper een muisknop in kunnen drukken met een wijsvinger na een dikke snee, vraag ik me echt af hoe dat moet gaan met alle functies van ze arm nadat die er half af heeft gelegen. Maja, ik heb geen idee hoeveel krachten er tegenwoordig door een F1 stuur gaan tijdens t racen.
Krachten op het stuur zijn minimaal, maar krachten op het lichaam wel. En dat is maar de vraag of en wanneer Kubica dat weer aan zul kunnen.
[img]http://i.minus.com/ibnbBZVlYCvsZI.gif[/img]
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:00:29 #266
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_98170279
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:01 schreef Atreidez het volgende:
Ik zie niks vreemds aan die foto, kan net zo goed in Amerika zijn. In any case, beetje trieste reactie die niks toevoegd. En ik ben nog steeds bang dat we m niet meer terug gaan zien in de F1, zeker nu ik zie hoe ze arm er nu uitziet ;(
Die arm ben ik nog niet zo bang voor, maar kijk z'n hand :{ Die blijft in een onnatuurlijke positie staan, vooral de middelvinger. Lijkt erop alsof die pees nooit meer helemaal in orde komt , en laat je die nu net nodig hebben om de flappy-peddles te bedienen.
Dit is trouwens niet te vergelijken met Massa. Die had namelijk een cosmetische ingreep nodig om een gedeelte van z'n oogkas/schedel te herstellen, totaal iets anders als spieren.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:05:13 #267
34586 kepler
No bounce, no play
pi_98170559
Hij zegt zelf dat hij misschien dit jaar zelfs nog gaat racen :o Maar misschien alleen maar om zijn kansen voor volgend jaar te verhogen?

Ik hoop in ieder geval dat hij snel terug komt (maar niet te snel :P)
The line is a dot to you!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:12:11 #268
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98170919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:14 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Maja, ik heb geen idee hoeveel krachten er tegenwoordig door een F1 stuur gaan tijdens t racen.
Of hoeveel extra budget de doctor / chirurg van een F1-piloot krijgt. ;)

Elke verwonding waarvan een F1 coureur herstelt zou voor de gewone man met een aanvullende verzekering minstens 10 keer zo lang duren om van te herstellen.

Mark met z'n metalen platen in z'n been in de winter en gewoon rijden in de lente? No problem.

edit : en door stuurbekrachtiging lijkt het me dat de krachten wel meevallen. Hij zal een aangepast stuur krijgen om de knoppen wat toegangkelijker te maken maar that's it, imo.
Calm down, please!
pi_98171797
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:12 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Of hoeveel extra budget de doctor / chirurg van een F1-piloot krijgt. ;)

Elke verwonding waarvan een F1 coureur herstelt zou voor de gewone man met een aanvullende verzekering minstens 10 keer zo lang duren om van te herstellen.

Mark met z'n metalen platen in z'n been in de winter en gewoon rijden in de lente? No problem.

edit : en door stuurbekrachtiging lijkt het me dat de krachten wel meevallen. Hij zal een aangepast stuur krijgen om de knoppen wat toegangkelijker te maken maar that's it, imo.
Ook het mentale en een sterke "wil" kan veel doen..

Ik vind Zanardi ook een ijzersterk voorbeeld
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:32:51 #270
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98172075
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:27 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Ook het mentale en een sterke "wil" kan veel doen..

Ik vind Zanardi ook een ijzersterk voorbeeld
Wat te denken van Niki Lauda

[ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 14-06-2011 20:38:02 ]
Calm down, please!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:14:32 #271
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_98174879
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:12 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hij zal een aangepast stuur krijgen om de knoppen wat toegangkelijker te maken maar that's it, imo.
Dat zal toch echt afhankelijk zijn in hoeverre hij weer functionaliteit over zijn hand zal krijgen.
Daar blijft zijn manager nog behoorlijk stil over...
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:26:28 #272
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98175622
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Je loopt nu wel erg vooruit op de situatie van Kubica, op dit moment weet niemand hier precies wat de situatie van zijn hand is en in hoeverre hij weer de volledige functionaliteit erover zal krijgen.
En ik denk dat niemand hier precies kan zeggen hoeveel procent functionaliteit je nog over je hand moet hebben om een formule 1 auto (competitief) te besturen.
Ik ga er gewoon van uit dat dat wat de doktoren en Kubica zelf zeggen gewoon de waarheid is en dat Kubica volgend jaar in ieder geval gewoon weer racet.

"Weet niemand hier precies" is wel waar maar wat is de reden om uitspraken van insiders te betwijfelen? Kun jij aan een litteken en de positie van een hand op een foto beter iemand's sportieve toekomst bepalen dan dat je de geruchten-molen (in dit geval met bronnen) vertrouwd?

Kennelijk hebben ze 'm al ver voor het einde van het seizoen in de simulator, dus gegeven de tijd tussen nu en laatste race is qua Kubica's revalidatie nog van alles mogelijk.

Ik denk dat 't 'm gaat lukken ... gewoon om de sponsors en de publiciteit.
Of 'ie pijn gaat hebben tijdens die race? Ja.
Of 't 'm kan schelen? Ik denk dat het stemmetje van z'n begeleidend doktor continu in z'n hoofd galmt "No worries, Robert. If we can fix your hand to the level it's been fixed now we can definitely fix it during the winter break, no matter what you do to it this race. Just keep me informed."

Ik denk persoonlijk dat Kubica er wel voor gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 14-06-2011 21:32:20 ]
Calm down, please!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:28:47 #273
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98175755
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat zal toch echt afhankelijk zijn in hoeverre hij weer functionaliteit over zijn hand zal krijgen.
Daar blijft zijn manager nog behoorlijk stil over...
Ah ... edit :)

Nou ... er van uitgaande dat nog niet zo lang geleden de eerste dubbele handtransplantatie succesvol is uitgevoerd (met gedeeltelijk gevoel) lijkt mij dat Kubica er ook wel bovenop komt :)
Calm down, please!
  woensdag 15 juni 2011 @ 08:57:15 #274
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98191647
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 19:01 schreef Atreidez het volgende:
Ik zie niks vreemds aan die foto, kan net zo goed in Amerika zijn. In any case, beetje trieste reactie die niks toevoegd. En ik ben nog steeds bang dat we m niet meer terug gaan zien in de F1, zeker nu ik zie hoe ze arm er nu uitziet ;(
Misschien heb ik me niet duidelijk uitgedrukt, maar ik kom wel eens in Oost-Europa en telkens valt het me weer op hoe onverzorgd de mannen er daar erbij lopen, trainingspakken, slippers, bleek, ongeschoren. Ze zijn niet erg metro zeg maar, het zal wel een soort machocultuur zijn om je vooral niet in te spannen om er maar enigzins aantrekkelijk voor vrouwen uit te zien, terwijl de vrouwen daar zich nogal uitsloven voor hun uiterlijk. Je ziet daar aldoor van dat soort stelletjes, vandaar dat ik totaal niet schrik van hoe slecht hij er uit ziet. Als Rosberg of een Italiaan er na een ongeluk zo bijloopt is het een ander verhaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:00:57 #276
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98191982
Ferrari extend controversial PMI agreement
WEDNESDAY, 15 JUNE 2011 08:45
quote:
The Ferrari Formula One team have extended their 'collaboration' with the Philip Morris International tobacco company through to the end of the 2015 championship season, the Italian team confirmed in a brief statement on Tuesday.
The low-key confirmation of the deal reflected the somewhat contentious background of the partnership, with Ferrari still ostensibly carrying title sponsorship from a tobacco company.
The sport eradicated tobacco sponsorship throughout the middle of the last decade, reflecting the dwindling number of markets where tobacco logos were still allowed to be legally advertised.

But Ferrari were the one team to persist with their tobacco backing, even after it became impossible for them to actively display the brand on their cars.

The announcement means that the arrangement between the two companies will continue until at least the end of 2015, despite the fact that Ferrari have not been allowed to carry the brand name on their cars since 2007.

The confirmation on Ferrari's official website stated simply: "Scuderia Ferrari Marlboro announces that it has extended its collaboration agreement with Philip Morris International to the end of 2015."

No further details of the new deal were forthcoming, however the current deal, signed back in 2005, was reported to be worth as much as $1 billion for Ferrari in terms of revenue from PMI.

The agreement between the companies hit the headlines last year, when Ferrari were accused of carrying 'subliminal advertising' on their cars in the form of the 'barcode' design used in lieu of Marlboro writing.

The team denied that this was the case, but nevertheless dropped the barcodes from their car design shortly afterwards.

Individual national laws around the world do still allow for Ferrari's F1 team to be used to advertise Marlboro, most notably at this season's Monaco Grand Prix, when Marlboro posters carrying photos of Ferrari cars were displayed near the Portier corner.

Ferrari has carried Marlboro backing on their Formula One cars for every season since 1984.

The Italian team will continue to be officially entered for Formula One world championships as 'Scuderia Ferrari Marlboro' on the FIA's entry list.
http://www.patronisef1.co(...)ersial-pmi-agreement
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:09:11 #277
131800 Tarado
capô de fusca
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:19:46 #278
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98194211
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Misschien heb ik me niet duidelijk uitgedrukt, maar ik kom wel eens in Oost-Europa en telkens valt het me weer op hoe onverzorgd de mannen er daar erbij lopen, trainingspakken, slippers, bleek, ongeschoren. Ze zijn niet erg metro zeg maar, het zal wel een soort machocultuur zijn om je vooral niet in te spannen om er maar enigzins aantrekkelijk voor vrouwen uit te zien, terwijl de vrouwen daar zich nogal uitsloven voor hun uiterlijk. Je ziet daar aldoor van dat soort stelletjes, vandaar dat ik totaal niet schrik van hoe slecht hij er uit ziet. Als Rosberg of een Italiaan er na een ongeluk zo bijloopt is het een ander verhaal.
Dit is gewoon zo. Tegenovergestelde van Italianen.
Calm down, please!
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:57:25 #279
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_98213831
Die gaat, dit jaar geen F1 meer rijden.
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:04:00 #280
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98214170
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:57 schreef THEFXR het volgende:
Die gaat, dit jaar geen F1 meer rijden.
Daar twijfel ik ook ten zeerste aan maar het is goed dat hij er zelf (nog) in gelooft.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:17:50 #281
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_98217925
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:57 schreef THEFXR het volgende:
Die gaat, dit jaar geen F1 meer rijden.
Ehmmm ... 5 (gok) miljoen sponsor-geld zegt van wel.

Als Kubica de laatste race van het jaar rijdt is dat een promotionele voltreffer.
Calm down, please!
pi_98218448
Ik zou hem niet laten racen totdat het gewoon verantwoord is. Laat hem dit jaar lekker een paar vrijdagen rijden om wat vertrouwen en ritme op te doen. Volgend jaar is ie waarschijnlijk weer 100% en dan pas heb je het meeste aan hem.
pi_98241644
En dus toch geen Bahrein meer dit jaar Volgens jaar zijn ze de eerste.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 16 juni 2011 @ 17:51:34 #285
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_98257721
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:17 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ehmmm ... 5 (gok) miljoen sponsor-geld zegt van wel.

Als Kubica de laatste race van het jaar rijdt is dat een promotionele voltreffer.
Die komt nooit meer terug in de F1, voordat hij hersteld is, zal iedereen hem vergeten zijn.
en neemt Koba zijn plaats in.
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:09:40 #286
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98258503
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

voordat hij hersteld is, zal iedereen hem vergeten zijn.

Dat lijkt me ook weer een beetje overdreven
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:23:04 #287
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_98259048
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook weer een beetje overdreven
F1 omvat niet alleen snelle auto's, het is in zijn geheel een snelle wereld.
  donderdag 16 juni 2011 @ 18:26:05 #288
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98259173
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

F1 omvat niet alleen snelle auto's, het is in zijn geheel een snelle wereld.
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor maar het blijft in dit geval nog overdreven
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:32:27 #289
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98262054
FIA finalises British GP diffuser ban

By Jonathan Noble Thursday, June 16th 2011, 17:00 GMT

quote:
Formula 1's ban on the off-throttle use of blown diffusers will definitely come into force at the British Grand Prix, AUTOSPORT can reveal, after the details were finalised by technical chiefs and the FIA on Thursday.

Just days after FIA technical delegate Charlie Whiting wrote to the teams to make it clear that he was determined to push through the ban, the matter was discussed in detail by F1 thinktank - the Technical Working Group

Although no official statement has been made about the outcome of the meeting, sources have revealed to AUTOSPORT that the FIA saw no reason to postpone its intended ban any further than Silverstone, having delayed its original start date of the Spanish Grand Prix because of what it feared would be 'unintended consequences' for teams.

This will effectively limit teams to using just 10% of engine over-run when the driver is off the accelerator - which will prevent the clever mapping systems that have pumped almost full throttle exhaust flow through engines when the driver was not on the power.

As well as the change for this year's regulations, the teams and the FIA agreed a bigger revision to the 2012 rules that will make it impossible for teams to run any form of blown diffuser.

Rather than limiting the location of exhausts to a box near the centreline of the cars, as originally suggested in Whiting's latter last weekend, the TWG agreed that the rules should instead force teams to run top-exit exhausts - which were common in F1 several years ago.

This change was made because some teams believed that even having exhausts exiting at the rear of the car above the diffuser meant there was still a chance of them being able to influence the car's aerodynamics.

The changes for the British GP are expected to affect almost every team on the grid - although how much it has an impact on the competitive order is unclear.

Ferrari team principal Stefano Domenicali suggested in Canada last weekend that the revisions could lead to a completely different picture for the second half of the championship.

"We need to see in Silverstone, what is the real effect of this change in the regulations with regard to the effect of the exhaust," he explained.

"Then, we will see really where is the second championship in terms of the level of performance above all in higher downforce tracks."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/92374
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:44:43 #290
34586 kepler
No bounce, no play
pi_98265650
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

F1 omvat niet alleen snelle auto's, het is in zijn geheel een snelle wereld.
Ach genoeg coureurs die na 2/3 jaar nog een comeback maken :D
The line is a dot to you!
  donderdag 16 juni 2011 @ 20:45:07 #291
34586 kepler
No bounce, no play
pi_98265667
Ow, en de wielophanging van Hamilton was inderdaad kaduuk:

http://i.imgur.com/W2oyg.jpg
The line is a dot to you!
pi_98266241
Rechtsachter :?
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 16 juni 2011 @ 21:39:23 #293
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_98268811
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:55 schreef Atreidez het volgende:
Rechtsachter :?
Ja indd :P En zijn wiel kwam linksachter los :D
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_98271256
Is niet echt een nieuwtje, maar hierbij een kort(e) verslag/impressie van mijn bezoek aan de GP van Canada:

Ik zat op tribune 12 bij de Virage Senna. Hierbij had ik een goed zicht op de baan en een gedeelte van de skyline van Montreal.



Afijn, de dag van de eerste twee vrije trainingen begon zonnig en warm. Iets wat later in het weekend enigszins zou veranderen. :P Hieronder een korte impressie.






Vlaggen van wat fans.


Liuzzi maait het gras.


Een echte Lotus op de baan.



Op de dag van de kwalificatie was het al een stuk bewolkter, maar de temperatuur was nog steeds aangenaam.



Eindelijk de racedag. Op zaterdagavond had het al aardig geregend, dus de baan was nog redelijk nat. We begonnen de dag op het circuit met de race van de Ferrari Challenge. Was een zeer onderhoudende race. Tot groot genoegen van de Canadezen lag er lange tijd een Canadees aan de leiding die na een lang gevecht met de nummer 2 uiteindelijk in, ik dacht de enalaatste ronde, verderop op het circuit spinde en zo uiteindelijk tweede werd.




Walter en Vosss? :+

De lucht begon al wat donkerder te worden en de dreiging van regen diende zich aan.



De 'start' van de race.



Gelukkig werden de coureurs later alsnog losgelaten.




Hamilton na zijn aanvaring met Button.

En het begon te regenen. De gebouwen verdwenen af en toe gedeeltelijk in de wolken. Uiteindelijk was er zelfs een moment dat je de gehele skyline van Montreal niet meer kon zien.




Het opruimen van het overtollige water.


Rosberg rijdt zijn voorvleugel stuk.

Maldonado vliegt na zijn bandenwissel meteen van de baan af. :')




Schumacher op de 2e positie.


De winnaar van de race Jenson Button.


Over het circuit richting metrostation Jean Drapeau.

Toen we bijna bij het metrostation waren begon het weer ontzettend te hozen. Gelukkig was er een man met een grote paraplu waar we onder konden schuilen.

Overigens was er het gehele weekend ook nog een festival in Crescent Street. Was ook zeer de moeite waard. Alleen was het op vrijdagavond wel wat druk. :P



Al met al een zeer leuk GP-weekend en wat mij betreft een absolute aanrader.
pi_98271837
Montreal is ook zonder GP een aanrader ;) Leuke foto's!
Where facts are few, experts are many.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 16 juni 2011 @ 22:34:55 #296
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_98271949
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:22 schreef ElmarO het volgende:

-knip-

Cool. :D
Leuke impressie. :Y
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 juni 2011 @ 22:35:58 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_98272009
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Cool. :D
Leuke impressie. :Y
dat dus :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_98272167
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:32 schreef Atreidez het volgende:
Montreal is ook zonder GP een aanrader ;) Leuke foto's!
Zeker, is een leuke stad. Het oude gedeelte van de stad ziet er ook zeer leuk uit. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Cool. :D
Leuke impressie. :Y
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat dus :)
Dank. :)
pi_98273195
Leuk die foto's, tof dat je daar hebt gezeten!

Thx.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_98276368
Leuke reportage!

Ben.je alleen voor de gp daar naartoe gegaan?

Olav Mol had te melden dat va GP engeland de blown diffuser verboden is.

Kalff tweette nog dat Massa zn contact had verlengd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')