abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97654031
Dit weekend start de SuperLeague Formula weer in Assen. In tegenstelling tot voorgaande jaren doen er naast teams die voetbalploegen representeren ook landenteams mee. In totaal zijn er 14 coureurs, waaronder ex-Formule 1 coureurs Robert Doornbos (Team Nederland) en Antonio Pizzonia (Team Brazilië) en de enige vrouw in het veld Maria de Villota (Atletico Madrid). Daarnaast doen de Nederlanders Yelmer Buurman (PSV) en Ho-Pin Tung (Team China) mee.

De kalender:
1
2
3
4
5
6
7
8
4/5 juni:         GP Nederland (Assen)
16/17 juli:       GP België (Zolder)
10/11 september:  GP Rusland (Smolensk Ring)
24/25 september:  GP China (Beijing)
15/16 oktober:    GP Brazilië (Curatiba) 
22/23 oktober:    GP Zuid-Amerika (Golania, Brazilië)
12/13 november:   GP Midden-Oosten (??)
10/11 december:   GP Nieuw-Zeeland (Taupo)

De deelnemers:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Neel Jani         (SF Belgium – RSC Anderlecht) 
Yelmer Buurman    (SF Netherlands - PSV Eindhoven) 
Filip Salaquarda  (SF Czech Republic - AC Sparta Praha)
Tristan Gommendy  (SF France - Girondins de Bordeaux)
María de Villota  (SF Spain - Atlético de Madrid)
Andy Soucek       (SF Turkey - Galatasaray SK)
Frédéric Vervisch (SF Luxembourg)
Earl Bamber       (SF New Zealand)
Duncan Tappy      (SF Japan)
Robert Doornbos   (SF Netherlands)
Ho-Pin Tung       (SF China)
Antonio Pizzonia  (SF Brazil)
John Martin       (SF Australia)
Craig Dolby       (SF England) 
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_97654121
Best wel leuke raceklasse vind ik zelf! Die voetbalteams hoeven niet zo, maar zo kan je wel makkelijk de teams onthouden. Ik ga zelf naar Zolder, 33% goedkoper dan Assen!!
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_97654158
dit is een combi geworden van A1GP en voetbalteams?
pi_97654250
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:46:18 #5
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_97670642
Vorig jaar was dit een erg mooie race. Dit jaar ga ik weer - wel jammer dat de kaartjes een stuk duurder zijn geworden; vorig jaar waren er nog goedkopere taludkaarten, nu alleen voor de hoofdtribune & voor de overige tribunes.

De enige races op het TT-circuit waar ik oordopjes mee naartoe neem *O*
  zondag 5 juni 2011 @ 21:33:13 #6
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_97758691
Mooie race!
pi_97765164
Mooie reet!

:P
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  maandag 6 juni 2011 @ 08:35:22 #8
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_97775132
Daar koop je paddockkaarten voor *O*
pi_97782155
Mooie races gezien dit weekend. In juli naar Zolder (vorig jaar ook bij beide geweest, kaartjes voor Zolder gewonnen op Fok! Nog bedankt!).

Ik hoop alleen dat ze dit jaar op Zolder wel de tribune in de eerste linkse opbouwen. Iets hoger zitten is mooier aangezien je ze dan ongeveer de helft van het circuit kan zien.

Er moet meer aandacht voor Superleague komen, want ondanks dat het een geweldig spannende race was (alle drie de sessies) was de opkomst mager. Maar goed, dat zal een combinatie zijn van weinig aandacht in de media, en het feit dat het op Assen is. Assen doet het (helaas) niet goed bij autosport liefhebbers. Misschien moeten ze volgend jaar op Zandvoort EN Assen rijden. En dan heel veel aandacht voor Assen in Zandvoort doen. Daar komen namelijk wel 50000 man naartoe, en dan is de stap naar Assen makkelijker gemaakt.
pi_97785836
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:03 schreef TagForce het volgende:
Mooie races gezien dit weekend. In juli naar Zolder (vorig jaar ook bij beide geweest, kaartjes voor Zolder gewonnen op Fok! Nog bedankt!).

Ik hoop alleen dat ze dit jaar op Zolder wel de tribune in de eerste linkse opbouwen. Iets hoger zitten is mooier aangezien je ze dan ongeveer de helft van het circuit kan zien.

Er moet meer aandacht voor Superleague komen, want ondanks dat het een geweldig spannende race was (alle drie de sessies) was de opkomst mager. Maar goed, dat zal een combinatie zijn van weinig aandacht in de media, en het feit dat het op Assen is. Assen doet het (helaas) niet goed bij autosport liefhebbers. Misschien moeten ze volgend jaar op Zandvoort EN Assen rijden. En dan heel veel aandacht voor Assen in Zandvoort doen. Daar komen namelijk wel 50000 man naartoe, en dan is de stap naar Assen makkelijker gemaakt.
Ik vind Zandvoort als circuit leuker dan Assen, maar ook Assen is (zeker qua bereikbaarheid) goed te doen.
pi_97837334
De laatste ronden van de eerste race waarin Doornbos en Buurman met elkaar in de clinch liggen.

pi_99158605
Aleshin gaat rijden voor Team Rusland
quote:
Mikhail Aleshin maakt volgende week zijn debuut in de Superleague Formula, wanneer het circuit van Spa wordt aangedaan voor de tweede ronde van het seizoen. De regerend kampioen in de Formule Renault 3.5 gaat rijden voor Team Rusland.

"Het lijkt me geweldig om in de Superleague voor Rusland te kunnen rijden", liet de 24-jarige coureur uit Moskou donderdag weten. "Ik heb enkele races in deze klasse op tv gezien en heb gehoord dat deze wagens fantastisch zijn om mee te rijden. Ik hoop dat ik gelijk snel kan zijn, zodat ik meteen voorin mee kan doen in de races."

Aleshin brak een paar maanden geleden nog een middenhandsbeentje bij een crash tijdens de GP2-kwalificatie in Turkije, maar is daar inmiddels volledig van hersteld.
pi_99162646
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:38 schreef sasquatsch het volgende:
wanneer het circuit van Spa wordt aangedaan voor de tweede ronde van het seizoen.[..]

Iets met klok en klepel. Reporters van gpupdate zullen we wel niet tegenkomen op Zolder :D
pi_102652714
SuperLeague Formula gaat in 2013 rijden met nieuwe chassis, waarschiijnlijk Lola.

quote:
De organisatie van de Superleague Formula heeft een tender uitgeschreven voor de levering van een nieuw chassis voor 2013. De raceklasse gaat de komende maanden diverse leveranciers raadplegen, maar kreeg afgelopen week al een rondleiding in de fabriek van Lola. De Britse chassisbouwer toonde ook een glimp van de World Senior Car, waarmee het goede papieren heeft.
En de kalender voor dit jaar is op de schop gegaan. De races in Brazilië en Rusland zijn geschrapt. De 4 komende races zijn:

quote:
29-30 okt China (Beijing)
05-06 nov China (Shanghai)
12-13 nov Zuid-Korea (Seoul)
10-11 dec Nieuw-Zeeland (TBA)
pi_103038144
Abrupt seizoenseinde voor Superleague Formula
13-10-2011 | Door: Eelco den Boer
Nadat eerder al races in Brazilië, Rusland en Nieuw-Zeeland moesten worden afgelasten, gaat nu ook de Aziatische trip van de Superleague Formula niet door. Daarmee is het seizoen 2011 vroegtijdig ten einde gekomen.

Na de openingsraces in Assen en Zolder bleef het lang stil rond de Superleague Formula. Eind oktober zou het seizoen vervolgd moeten worden in China, maar de organisatoren van de races in Beijing en Shanghai slaagden er niet in de gestelde deadlines te halen.

“Hoewel we het natuurlijk geen fraaie afsluiting vinden, was het simpelweg niet mogelijk om naar China af te reizen zonder dat aan bepaalde details was voldaan”, verklaart competitiedirecteur Robin Webb. “Deze aankondiging komt zo laat, omdat we tot het uiterste zijn gegaan om een oplossing te vinden.”

Naast de races in China vervalt ook het weekend in Zuid-Korea, dat gepland stond voor 12 en 13 november. “Net als iedereen ben ik gefrustreerd dat we Azië dit jaar niet bezoeken, maar ik kan de fans verzekeren dat de plannen voor een aanzienlijk beter pakket in 2012 al in een vergevorderd stadium zijn.”

Australië krijgt de Superleague-titel door het wegvallen van het restant van het seizoen in de schoot geworpen. Tijdens de twee evenementen die wel doorgingen verzamelde het 158 punten, ruim twintig meer dan Japan en Luxemburg. Het Nederlandse PSV-team met Yelmer Buurman eindigt als vierde.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_106595267
SuperLeague gaat door als Winterserie

quote:
De stilte rondom de Superleague Formula is doorbroken. Maandenlang was het angstvallig stil rondom het voetbal gerelateerd kampioenschap maar de eerste positieve voortekenen zijn naar buiten gekomen. Superleague wil net als de A1GP Powered by Ferrari een winterkampioenschap worden kan RaceXpress.nl melden. De spectaculaire klasse met 750pk sterke bolides zal in 2012 wederom naar Assen komen voor de Nederlandse ronde. Tevens zijn er contracten gesloten met races in Azië. Afgelopen jaar werd er enkel in Assen en Zolder geracet toen de geplande resterende races werden afgeblazen. Oud-F1-coureur Robert Doornbos en de ervaren Yelmer Buurman verdedigden met verve de Nederlandse eer. Om de ontwikkelingen met het oog op 2012 te polsen had RaceXpress.nl contact met de organisator van de wedstrijd op het TT-circuit,

“We hebben een contract voor 2012 en de organisatie heeft ons verzekerd dat alles goed gaat komen. Vandaar dat de race op de kalender is opgenomen", liet Van Dam doorschemeren tegenover RaceXpress.nl. "Er zijn goede tekenen voor de Superleague Formula. Er is rust en ze worden levendig. De Superleague Formula wil graag een winterserie worden en willen dat over de winter trekken, om zo net als in de A1 GP in de winterperiode waarin weinig raceactiviteiten zijn in actie te komen. Dat levert hen meer publiciteit op. We wachten nu op meer informatie zodat we met de publiciteit kunnen starten.”

“De Superleague Formula is voor veel rijders een interessant kampioenschap. Er is kritiek geweest maar het concept en de races zijn leuk. Het is een goede optie voor aanstormende talenten die net onder de Formule 1 zitten, of voor oud-F1-coureurs. De serie is toegankelijk voor het publiek en de auto’s geven een geweldig mooi geluid.”

De organisatie van de Superleague Formula is druk in de weer om de nieuwe kalender gereed te maken. Uit betrouwbare bron weet RaceXpress.nl te melden dat de organisatie inmiddels een deal heeft voor een race in Korea. Bovendien zullen er twee wedstrijden in China plaatsvinden. Na een geruisloze aftocht betekent dit alles een positieve wending. De tijd zal het leren...
  maandag 16 januari 2012 @ 07:02:54 #17
365565 Dennis-1977
Geen nieuws is geen leven
pi_106860302
Vorig jaar geweest in Assen en ik wist niet wat ik zag, echt waanzinnig mooi ook dit jaar weer naar de SuperLeague Formula in Assen het is het echt waard!
pi_106865900
Krijgen we weer twee winterseries. De A1GP wil ook een doorstart maken. http://a1worldcup.com/
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 januari 2012 @ 23:08:55 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_106894195
Handig. Je kunt veel beter je kaarten zetten op één winterserie en zorgen dat die winstgevend wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119530872
Hadden we eerst de geruchten over de doorstart van de A! GP (waarna we er niets meer van gehoord hebben), nu gaat het gerucht dat de SuperLeague Formula een doorstart wil maken.
quote:
Wim Coekelbergs wil de Superleague Formula nieuw lezen inblazen. Dat meldt Autosport. De Belg wil de bolides, de Panoz DP09, en de motoren, V12 Menard, overnemen. De Superleague Formula bestond vanaf 2008 tot en met 2011.

Gesprek
"We werken eraan. We zijn in gesprek met enkele partijen en hebben mondelinge overeenkomsten. Op dit moment gaat het alleen om het geld", aldus Coekelbergs, die als teambaas van Azerti Motorsport actief was in de Superleague Formula.

Plannen
Het plan is om eind volgend jaar een nieuwe serie op poten te zetten, waarbij de races vooral buiten Europa plaats moeten vinden. Inmiddels zijn er al gesprekken gaande met promotors in het Midden-Oosten, Azië en Zuid-Amerika.

Landenteams
In het nieuwe kampioenschap zal de link met de voetbalclubs verdwijnen. De raceklasse zal draaien om landenteams, zoals dat eerder het geval was met de A1GP.
pi_119542328
Ik verwacht niet dat dat veel succes gaat worden eigenlijk.
  dinsdag 4 december 2012 @ 07:26:16 #22
366965 Black-beauty-babe
Kus voor iedereen!
pi_119907468
2011 Ging het al bagger en later was het failliet, waarom zou het nu ineens een succes moeten worden?
^O^
pi_119908727
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 07:26 schreef Black-beauty-babe het volgende:
2011 Ging het al bagger en later was het failliet, waarom zou het nu ineens een succes moeten worden?
Zowel Superleague als A1GP waren in potentie goede raceklassen. Organisatorisch waren het echter gedrochten die veel te snel veel te veel wilden. Verwachtingen scheppen die niet waargemaakt konden worden, en zodra er een mogelijk akkoord was voor een race niet verder kijken naar andere mogelijkheden zorgden er voor dat er vooral veel werd afgelast. Als ze zorgen dat alle auto's, races, en teams zijn geregeld en bevestigd, dan kan het best een succes worden. A1GP was in het eerste jaar ook een succes (toen het nog wel goed gemanaged werd).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')