abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96951436
De VS heeft zo vaak gelogen. Waarom zijn er nog mensen die het officiele verhaal geloven?

- Ze hebben gelogen over het Gulf of Tonkin incident die tot de Vietnam oorlog heeft geleid
- Ze hebben gelogen over de WMD's in Iraq
- Ze hebben ons verteld dat Saddam Hoessein Al Qaida aan het opleiden was
- Ze hebben gelogen over de mobiele laboratoria waarin ze chemische wapens en biologische wapens zouden maken
- Ze hebben gelogen over soldaar Jessica Lynch: ze zou een vrouwelijke rambo zijn maar ze bleek een lafaard te zijn. Ze heeft toegegeven dat het verhaal verzonnen was. Ze waren zelfs van plan een soort Rambo film over haar te maken

Het is bewezen dat de VS regering een grote leugenaar is gebleken. Waarom geloven jullie nog de VS regering? Waarom zetten jullie geen vraagtekens bij het officiele verhaal? Waarom geloven jullie de VS blindelings? Waarom hoeven jullie geen bewijs te zien om het officiele verhaal te geloven? Kijk naar de Bin Laden zaak. Welk bewijs heb je tot nu toe gezien?
pi_96951699
Wie zegt er dat iedereen ze gelooft dan? Ik geloof geen enkele ambtenaar of politicus en heb daar zeer goede gronden voor. En nee: ik heb geen aluminium hoedje in mijn kast liggen. :)
pi_96951849
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:47 schreef TimMer1981 het volgende:
Wie zegt er dat iedereen ze gelooft dan? Ik geloof geen enkele ambtenaar of politicus en heb daar zeer goede gronden voor. En nee: ik heb geen aluminium hoedje in mijn kast liggen. :)
Geloof jij het officiele Bin Laden verhaal?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:53:21 #4
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_96951967
dus je bent gewoon dat infowars videotje aan het napraten? nee, jij hebt een lekker 'open' geest. je bent net zoals iedereen die alles gelooft wat de regering zegt, alleen dan andersom.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:54:35 #5
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_96952028
Er zijn veel mensen die het allemaal niet geloven, maar velen die hierover een topic of FOK
openden zijn sindsdien spoorloos verdwenen.
Is dat het je allemaal waard?
CUBA is best mooi, maar wil jij als polderturk graag de rest van je leven in Guantanamo doorbrengen?

Vlucht nu het nog kan!!
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_96952141
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:53 schreef FunkyHomosapien het volgende:
dus je bent gewoon dat infowars videotje aan het napraten? nee, jij hebt een lekker 'open' geest. je bent net zoals iedereen die alles gelooft wat de regering zegt, alleen dan andersom.
Jij geeft geen antwoord op de vraag. Waarom heeft de VS alleenrecht op de waarheid? Geloof jij alles wat de VS regering zegt? Geloof jij het officiele Bin Laden verhaal? Geloof jij het officiele 9/11 verhaal? Wat voor reden heb jij de officiele versies te geloven terwijl bewezen is dat de VS regering een leugenachtige orgaan is?

Ik ben overigens geen grote fan van Alex Jones maar hij maakt wel goede punten in de video.Ik vind hem een blaaskaak en vaak heeft hij het bij het verkeerde eind.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:33:10 #7
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_96954301
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:56 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik ben overigens geen grote fan van Alex Jones maar hij maakt wel goede punten in de video.Ik vind hem een blaaskaak en vaak heeft hij het bij het verkeerde eind.
Dus afgaand op dat vet gedrukte citaat van jou, heb jij geloof in de ene leugenaar omgeruild voor geloof in een andere leugenaar. Alleen kun je je nu, om redenenen die alleen jij kent, distantiëren van de VS. Gefeliciteerd en welkom in een wereld waarin je altijd zélf kritisch moet zijn.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
pi_96954613
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:33 schreef KwisatzHaderach het volgende:

[..]

Dus afgaand op dat vet gedrukte citaat van jou, heb jij geloof in de ene leugenaar omgeruild voor geloof in een andere leugenaar. Alleen kun je je nu, om redenenen die alleen jij kent, distantiëren van de VS. Gefeliciteerd en welkom in een wereld waarin je altijd zélf kritisch moet zijn.
Wat een onzin zeg. Wat is er dan gelogen in de opsomming die ik heb geplaatst? Vertel dan? Welke leugen van de VS was geen leugen? Nou vertel me. Hebben ze dan niet geloven over het "Gulf of Tonkin" incident? Hebben ze niet gelogen over WMD's in Irak? Waarom zouden we de Amerikaanse regering uberhaupt nog moeten geloven terwijl BEWEZEN is dat ze leugenaars zijn? Heb jij een antwoord op die vraag? Door die vraag te beantwoorden blijf je namelijk ontopic.
pi_96955129
quote:

[..]

Gefeliciteerd en welkom in een wereld waarin je altijd zélf kritisch moet zijn.
Bingo voor de meneer achter in de zaal.
  Moderator dinsdag 17 mei 2011 @ 20:07:47 #10
249559 crew  Lavenderr
pi_96956676
quote:

[..]

Dat.
pi_96958154
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:47 schreef TimMer1981 het volgende:
De meerderheid hoeft het misschien niet te geloven, maar accepteert het wel.

De prijs van aluminiumhoedjes zal gaan stijgen.
pi_96958603
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:30 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

De meerderheid hoeft het misschien niet te geloven, maar accepteert het wel.

De prijs van aluminiumhoedjes zal gaan stijgen.
Werkt zo'n aluminiumhoedje nou? En waar helpt het dan bij/tegen?
pi_96959345
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:37 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Het kan helpen, tegen EMF-wapens
pi_96960067
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:37 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Vraag dat maar aan de Tin foil hatters _O-

Leuk stukje film hierbij:

dinsdag 17 mei 2011 @ 21:45:19 #15
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_96963088
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:42 schreef polderturk het volgende:
De VS heeft zo vaak gelogen. Waarom zijn er nog mensen die het officiele verhaal geloven?

- Ze hebben gelogen over het Gulf of Tonkin incident die tot de Vietnam oorlog heeft geleid
- Ze hebben gelogen over de mobiele laboratoria waarin ze chemische wapens en biologische wapens zouden maken
- Ze hebben gelogen over soldaar Jessica Lynch: ze zou een vrouwelijke rambo zijn maar ze bleek een lafaard te zijn. Ze heeft toegegeven dat het verhaal verzonnen was. Ze waren zelfs van plan een soort Rambo film over haar te maken

Het is bewezen dat de VS regering een grote leugenaar is gebleken. Waarom geloven jullie nog de VS regering? Waarom zetten jullie geen vraagtekens bij het officiele verhaal? Waarom geloven jullie de VS blindelings? Waarom hoeven jullie geen bewijs te zien om het officiele verhaal te geloven? Kijk naar de Bin Laden zaak. Welk bewijs heb je tot nu toe gezien?
Omdat tegenover elke leugen 10+ waarheden staan.
Het kost ook veel te veel moeite om continu over alles te liegen.

Dus beter niet US naparaten, noch slechte websites napraten, maar zelf uitzoeken.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:11:27 #16
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_96965132
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 21:45 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Dus beter niet US naparaten, noch slechte websites napraten, maar zelf uitzoeken.
Dat liegen kost triljarden dollars en euros. Miljoenen levens en tonnen schaarse grondstoffen.

Wat zeggen ze dan wel wat waar is!?! Ik zou 't niet weten. Afgezien de hoogte van je belastingaanslag is.

En wat zijn je antwoorden op de vragen van de OT.?! Kennelijk zie je dat als waarheden? Waarom?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_96970220
quote:

[..]

Kijk, daar neemt oompaloompa eindelijk een stelling in:

...tromgeroffel...

"We geloven het officiële verhaal nog omdat tegenover elke leugen 10 waarheden staan."

Nou oompa, daar gaan we dan meissie: heb je een bron bij die verhouding leugens/waarheden 1: 10?

En kun je vervolgens laten zien waarom die verhouding juist het officiële verhaal altijd (!) zou steunen?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:28:13 #18
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_96970379
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:25 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Kijk, daar neemt oompaloompa eindelijk een stelling in:

...tromgeroffel...

"We geloven het officiële verhaal nog omdat tegenover elke leugen 10 waarheden staan."

Nou oompa, daar gaan we dan meissie: heb je een bron bij die verhouding leugens/waarheden 1: 10?

En kun je vervolgens laten zien waarom die verhouding juist het officiële verhaal altijd (!) zou steunen?
Je moet beter lezen want dat staat er niet.
Tien+ waarheden: http://www.nytimes.com/
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_96970438
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:28 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Goed, een bron graag die de verhouding 1:10+ bevestigd voor leugens/waarheden.

Of zuig je het soms allemaal uit je duim?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:30:30 #20
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_96970497
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:29 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Goed, een bron graag die de verhouding 1:10+ bevestigd voor leugens/waarheden.

Of zuig je het soms allemaal uit je duim?
Op die link staan er al meer dan 10* de op = 50
pi_96970571
Osama bin Laden is morsdood en recent omgebracht door de Amerikanen. Of zit al-Qaeda ook in het complot?
pi_96970591
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:30 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Op die link staan er al meer dan 10* de op = 50
Goed, je weet dus niet wat het woord verhouding betekent (daar heb je namelijk twee verschillende zaken - in dit geval leugens en waarheden - voor nodig; jij geeft er - zo denk je althans - slechts één).

Maar leuk dat je hier stelt dat alles wat in de NY times staat geschreven waarheid is.

Kunnen we nog wel eens op terugkomen.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 23:36:26 #23
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_96970809
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:32 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Goed, je weet dus niet wat het woord verhouding betekent (daar heb je namelijk twee verschillende zaken - in dit geval leugens en waarheden - voor nodig; jij geeft er - zo denk je althans - slechts één).

Maar leuk dat je hier stelt dat alles wat in de NY times staat geschreven waarheid is.

Gast....
Hoe krijg je het voor elkaar om in een zin van 12 woorden er vier gewoon compleet te negeren en een andere claim er gewoon bij te verzinnen?

Als het nou een incoherente lap tekst was zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen...
  woensdag 18 mei 2011 @ 00:45:51 #24
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_96973926
Ik denk dat niemand het beter kan verwoorden dan George Carlin dat kon:

in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_96974180
Waarom geloven we überhaupt zomaar geschiedenis.
De geschiedenis staat geschreven door de gene die hebben 'gewonnen', dus die hebben het ook naar hun hand kunnen schrijven ;)
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  woensdag 18 mei 2011 @ 01:00:23 #26
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96974272
leuk filmpje die van george carlin, die laatste.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_96974364
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 01:00 schreef Schenkstroop het volgende:
leuk filmpje die van george carlin, die laatste.
Leuk?
misschien verkeerd omschrijving, maar snap wel wat je bedoelde ;)
Deze comment beschrijft het goed.
Capslock is van de poster op youtube zelf.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zit, als je het nu weer ziet, een zware lading aan het filmpje
  woensdag 18 mei 2011 @ 07:55:39 #28
52357 Lambiekje
pi_96976822
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:28 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ook over de kleine dingen worden gelogen. En dat men Kahn zien zelfs de kranten een setup. Dus ik weet niet waar je het over hebt?

Ga je nog antwoorden waarom je denkt dat onderstaande ondanks de leugens toch de waarheid zijn:
quote:
- Ze hebben gelogen over soldaat Jessica Lynch: ze zou een vrouwelijke rambo zijn maar ze bleek een lafaard te zijn. Ze heeft toegegeven dat het verhaal verzonnen was. Ze waren zelfs van plan een soort Rambo film over haar te maken
Oh en voor Golf I waren we misleid met het couveuse verhaal. Wat achter ook bedrog bleek.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_96978274
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:36 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Gast....
Hoe krijg je het voor elkaar om in een zin van 12 woorden er vier gewoon compleet te negeren en een andere claim er gewoon bij te verzinnen?

Als het nou een incoherente lap tekst was zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen...
Nee hoor, je loopt weer eens incoherente nonsense rond te strooien. Een standaardprobleem met krantenslaafjes als jij.

Ten eerste stel je dus dat de leugens uit de openingspost waarheid zijn (want volgens jouw geloven we altijd de officiële versie van verhalen).

Ten tweede - en daar kan je best eens je andere posts hier op fok op nalezen - trek jij altijd alle stellingen van andere in het absolute, en op basis daarvan mag best aangenomen worden dat je nu ook hebt willen zeggen dat alles wat in de NYT staat waar is.

Ten derde toon je de door jezelf geclaimde generieke verhouding tussen leugens en waarheden van 1:10+ niet aan door even een bundeltje zogenaamde waarheden neer te plempen.

Heel veel faal dus, jammer weer.
  woensdag 18 mei 2011 @ 10:34:25 #30
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_96980028
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 18:42 schreef polderturk het volgende:

Ik geloof ze niet meer , 2 mei was het keerpunt , vanaf die dag geloof ik niks meer wat uit de kant van de VS regering komt :N
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:02:53 #31
33189 RM-rf
1/998001
pi_96981105
Media-Tycoon William Randolp Hearst en de Spaans-Amerikaanse oorlog:

Hearst was eigenaar van en grote krant, de "New York Journal" die in stevige concurentiestrijd met een andere krant was, de "New York World " van eigenaar Pullitzer.

Cuba was een spaanse provincie toendertijd en een zeer profitabele, Cuba was een rijk land en de Haven van havana had eenzelfde omzet als de haven in Barcelona..
Wel waren er in de bergen opstandelingen actief die streefden naar een 'onafhankelijk' Cuba.
deze kregen ook steun uit Amerika.

Vooral de kranten zagen in deze Cubaanse opstandelingen een goede bron voor 'kranten-artikelen', er werd volop geschreven over 'moedige opstandelingen' en spaanse schandalige onderdrukking.
Een amerikaanse minister van Defensie, Theodor Roosevelt zag de oorlog als perfecte mogelijkheid zich in het oog van het volk te brengen een een grote politieke carriere te garanderen (wat hem lukte, 20 jaar later was hij president).

daartegenover stonden overigens ook veel amerikaanse firma's die vooral afhankelijk waren vand e handel over havana die weinig enthousiast waren over het opzwepen van een oorlog, zij lede erdoor grote verliezen.

toen door een mysterieuze explosie de USS Maine voor de kunst van Cuba zonk, op 15 Februari 1898 was dat de aanzet naar een oorlog die voroal opgedeven werd door zowel de Media, alswel bepaalde fracties in de amerikaanse politiek...
Het is tot op de dag van vandaag onduidelijk wŕt precies de oorzaak was, initiele onderzoeken wezen op een explosie cq brand binnenin het schip, in de kolenopslag die oversloeg op het munitiedepot, mogelijk kan dit zelfs een ongeluk geweest zijn.
later kwam echter de theorie van een mijn of zelfs aanslag alhoewel veel daartegen spreekt (een mijndetonatie laat meestal niet de munitieruimen exploderen, die zijn juist daartegen beschermd) ...

http://www.history.navy.mil/faqs/faq71-1.htm

Juist de explosie van de USS Main voor Havana geld tot nu toe als hét voorbeeld van een 'False Flag'.. zowel voor bv voor het Tongkin incident alswel voor de plannen in Operation Northwoods (een hernieuwde poging na het varkensbaai-desaster een oorlog met Cuba te initieren via een explosie op een amerikaane marineschip voor Havana).

Hierbij is echter ook altijd het erg belangrijk dat ook de media 'meedoen', ook die media een voordeel zien in het berichten over zulk een 'oorlog'..
overigens haakt het daar ook veelal in de moderne media ... veel media hebben niet zo heel veel voordeel te berichten over langdurende conflicten in 'moeilijke regio's'.
Juist dan gaan ze liever artikelen schriven over 'kritische dingen', die ook ten nadele zijn van de eigen soldaten.

Enkel Ronald Reagan had écht goed door dat in een informatie-maatschappij je oorlogen kort en 'krachtig' moet houden... bv de invasie in Grenada in 1983 was een publicitair succes.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:11:06 #32
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_96981437
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:37 schreef polderturk het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Wat is er dan gelogen in de opsomming die ik heb geplaatst? Vertel dan? Welke leugen van de VS was geen leugen? Nou vertel me. Hebben ze dan niet geloven over het "Gulf of Tonkin" incident? Hebben ze niet gelogen over WMD's in Irak? Waarom zouden we de Amerikaanse regering uberhaupt nog moeten geloven terwijl BEWEZEN is dat ze leugenaars zijn? Heb jij een antwoord op die vraag? Door die vraag te beantwoorden blijf je namelijk ontopic.
Die is simpel te beantwoorden. De VS heeft wel degelijk WMDs gevonden in Irak. Wat er echter allemaal onder die term valt, is lang niet iedereen het over eens.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:17:58 #33
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_96981713
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 07:55 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ook over de kleine dingen worden gelogen. En dat men Kahn zien zelfs de kranten een setup. Dus ik weet niet waar je het over hebt?

Ga je nog antwoorden waarom je denkt dat onderstaande ondanks de leugens toch de waarheid zijn:

[..]

Oh en voor Golf I waren we misleid met het couveuse verhaal. Wat achter ook bedrog bleek.

Ik geloof niet dat de onderstaande een leugen zijn.

Ik denk alleen dat het antwoord op de vraag: "waarom geloven mensen nog het officiële verhaal?"
Is dat er relatief veel meer de waarheid gesproken wordt dan gelogen.
Overigens geloven volgens mij extreem weinig mensen dat de US niet over 911 heeft gelogen, dat betekent alleen niet dat zij meteen geloven dat het door middel van nucleaire bommen / holografische vliegtuigen / starwars lazerbeams is gebeurd.
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:23:25 #34
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_96981943
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:28 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Nee hoor, je loopt weer eens incoherente nonsense rond te strooien. Een standaardprobleem met krantenslaafjes als jij.

Ten eerste stel je dus dat de leugens uit de openingspost waarheid zijn (want volgens jouw geloven we altijd de officiële versie van verhalen).
eeuhm, nee volgens mij geloven we niet altijd de officiele versie, zeg ik ook nergens. Daarnaast maakt geloven nog geen waarheid. Cursusje logica zou geen kwaad kunnen.

quote:
Ten tweede - en daar kan je best eens je andere posts hier op fok op nalezen - trek jij altijd alle stellingen van andere in het absolute, en op basis daarvan mag best aangenomen worden dat je nu ook hebt willen zeggen dat alles wat in de NYT staat waar is.
Nee hoor, dat doe ik juist vrij weinig. Wat er wel hier veel gebeurt is dat mensen dingen verzinnen die ik denk / ben / zeg.

quote:
Ten derde toon je de door jezelf geclaimde generieke verhouding tussen leugens en waarheden van 1:10+ niet aan door even een bundeltje zogenaamde waarheden neer te plempen.

Heel veel faal dus, jammer weer.
Eeuhm jawel, dat is het mooie aan die +
Maar ga je gang hoor, post maar leugens, voor elke post ik wel 10 waarheden, geen probleem.

Daarnaast:
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:32 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

verhouding betekent inderdaad twee verschillende zaken
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:30 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Op die link staan er al meer dan 10*
dat is 1

quote:
de op
Dat is twee

quote:
= 50
En dat is het totaal

Ja?
Begrepen?

Dus laat dat onterechte elitaire toontje maar varen
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:30:03 #35
33189 RM-rf
1/998001
pi_96982258
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die is simpel te beantwoorden. De VS heeft wel degelijk WMDs gevonden in Irak. Wat er echter allemaal onder die term valt, is lang niet iedereen het over eens.
mwah dat is een vremde uitspraak.. er zal vast een soldaat ergens een boekje gevonden hebben met drie letters die samen de afkorting "W-M-D" vormen... maar er werd wel degelijk een specifieke suggestie gedaan dat het ging om chemische en nucleair wapens en actieve laboratie om die te scheppen...

het enige wat gevonden was was veelal al bekend van de voorgaande wapen-inspecties door de VN en daarvan is ook vastgesteld dat ze volledig buiten gebruik waren en vermoedelijk iet actief in de laatste jaren.

Saddam Hussein was heus geen lieverdje en de wereld mag zeker blij zijn dat die uit het zadel gewipt is, mischien kan Irak over een aantal jaren zelfs weer een bepaalde mate van stabiliteit krijgen die het tot een solide facot in het midden-oosten maakt en ook een verder democratisering dar ondersteunt.. in dat geval vind ik het wel degelijk een enorme 'winst' voor het wetsen...

enkel was het grootste del van de beweringen in de periode kort voor 2003 wel erg zwak en twijfelachtig ...
enkel, dat wist ook iedereen verdomd goed, dat was eigenlijk een publiek geheim dat de werkelijke basis voor millitair ingrijpen wankel was, maar dat de politici die daarnaar streefden wel een poging widlen doen én Saddam Hussein uit de macht te krijgen én een democratie in het midden-oosten te scheppen in de hoop daar dingen beter te maken...
Overigens hebben ze vermoedelijk de moeite die het zou kosten én ook de economische implicaties vor het westen (bv de enorme schuldenberg waar de VS nu mee zit heeft ook voor een groot deel te maken met de domme bestedingspolitiek rondom die oorlog, het kost een berg en levert eigenlijk economisch gezien té weinig op), behoorlijk onderschat..

wél is het natuurlijk vremd dat de politici die toendertijd dat besloten, _nu_ niet meer politieke verantwoording kunnen en hoeven af te leggen voor hun besluiten toen...
Enerzijds is dat een belangrijk aspect in een democratie, maar zodra politici beleid doorvoeren waarvan je de resultaten pas 8 jaar later merkt, een periode waarin ze sowieso al uit de politiek gestapt zijn, kunnen ze die verantwoordelijkheid makkelijk ontlopen...

Democratische politiek wordt zo wél tot een hardnekkig 'rotzooi maken en het aan je kinderen overlaten die de jaren erna op te ruimen'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 18 mei 2011 @ 11:36:55 #36
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_96982570
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

mwah dat is een vremde uitspraak.. er zal vast een soldaat ergens een boekje gevonden hebben met drie letters die samen de afkorting "W-M-D" vormen... maar er werd wel degelijk een specifieke suggestie gedaan dat het ging om chemische en nucleair wapens en actieve laboratie om die te scheppen...

het enige wat gevonden was was veelal al bekend van de voorgaande wapen-inspecties door de VN en daarvan is ook vastgesteld dat ze volledig buiten gebruik waren en vermoedelijk iet actief in de laatste jaren.

Saddam Hussein was heus geen lieverdje en de wereld mag zeker blij zijn dat die uit het zadel gewipt is, mischien kan Irak over een aantal jaren zelfs weer een bepaalde mate van stabiliteit krijgen die het tot een solide facot in het midden-oosten maakt en ook een verder democratisering dar ondersteunt.. in dat geval vind ik het wel degelijk een enorme 'winst' voor het wetsen...

enkel was het grootste del van de beweringen in de periode kort voor 2003 wel erg zwak en twijfelachtig ...
enkel, dat wist ook iedereen verdomd goed, dat was eigenlijk een publiek geheim dat de werkelijke basis voor millitair ingrijpen wankel was, maar dat de politici die daarnaar streefden wel een poging widlen doen én Saddam Hussein uit de macht te krijgen én een democratie in het midden-oosten te scheppen in de hoop daar dingen beter te maken...
Overigens hebben ze vermoedelijk de moeite die het zou kosten én ook de economische implicaties vor het westen (bv de enorme schuldenberg waar de VS nu mee zit heeft ook voor een groot deel te maken met de domme bestedingspolitiek rondom die oorlog, het kost een berg en levert eigenlijk economisch gezien té weinig op), behoorlijk onderschat..

wél is het natuurlijk vremd dat de politici die toendertijd dat besloten, _nu_ niet meer politieke verantwoording kunnen en hoeven af te leggen voor hun besluiten toen...
Enerzijds is dat een belangrijk aspect in een democratie, maar zodra politici beleid doorvoeren waarvan je de resultaten pas 8 jaar later merkt, een periode waarin ze sowieso al uit de politiek gestapt zijn, kunnen ze die verantwoordelijkheid makkelijk ontlopen...

Democratische politiek wordt zo wél tot een hardnekkig 'rotzooi maken en het aan je kinderen overlaten die de jaren erna op te ruimen'.
Wees maar niet bang, ik vond het toen ook al een smerig spelletje wat ze speelden ;) Ze hebben in ieder geval een groot deel van wat ze suggereerde niet gevonden, maar strikt genomen hebben ze wel WMDs gevonden. Dingen als gifgas granaten etc.
Onikaan ni ov dovah
pi_96983256
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:23 schreef oompaloompa het volgende:

eeuhm, nee volgens mij geloven we niet altijd de officiele versie, zeg ik ook nergens. Daarnaast maakt geloven nog geen waarheid. Cursusje logica zou geen kwaad kunnen.

Het topic heet:
quote:
Waarom geloven we nog de officiele versies van de gebeurtenissen?
En daarop kom jij met:

quote:

Dan:
quote:

Nee hoor, dat doe ik juist vrij weinig. Wat er wel hier veel gebeurt is dat mensen dingen verzinnen die ik denk / ben / zeg.
Toen het over 'the secret' ging kwam jij met de stelling dat het ook voor alle negers in Afrika zou moeten werken. Toen het over intuďtie ging wou jij meteen dat het altijd overal de waarheid zou brengen. En zo zijn er meer voorbeelden. Ik ga je verder niet wijzen op wat je schrijft; als je dat zelf meteen al vergeet of niet doorhebt heeft een discussie met je sowieso weinig zin.

quote:
Eeuhm jawel, dat is het mooie aan die +
Maar ga je gang hoor, post maar leugens, voor elke post ik wel 10 waarheden, geen probleem.

Dat geleuter over specifieke gevallen is ongeldig bij het claimen van generieke waarheden. En jij wou over logica beginnen?

quote:

[..]

Als je stelt dat alle zwanen wit zijn is het niet genoeg er een paar witte aan te wijzen. Als je zegt dat de stelling van Pythagoras voor alle rechthoekige driehoeken houdt is het niet genoeg hem voor één te bewijzen. Als je zegt dat er tegenover elke leugen meer dan tien waarheden staan is het niet genoeg om hier een daar wat waarheden op te duikelen als iemand met een leugen komt.

quote:

Dus laat dat onterechte elitaire toontje maar varen

Zegt iemand die het niet doorheeft dat een generieke stelling een generiek bewijs vraagt...
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:19:27 #38
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_96984270
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:51 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Het topic heet:

[..]

En daarop kom jij met:

[..]

Dan:

[..]

Toen het over 'the secret' ging kwam jij met de stelling dat het ook voor alle negers in Afrika zou moeten werken. Toen het over intuďtie ging wou jij meteen dat het altijd overal de waarheid zou brengen. En zo zijn er meer voorbeelden. Ik ga je verder niet wijzen op wat je schrijft; als je dat zelf meteen al vergeet of niet doorhebt heeft een discussie met je sowieso weinig zin.

[..]

Dat geleuter over specifieke gevallen is ongeldig bij het claimen van generieke waarheden. En jij wou over logica beginnen?

[..]

Als je stelt dat alle zwanen wit zijn is het niet genoeg er een paar witte aan te wijzen. Als je zegt dat de stelling van Pythagoras voor alle rechthoekige driehoeken houdt is het niet genoeg hem voor één te bewijzen. Als je zegt dat er tegenover elke leugen meer dan tien waarheden staan is het niet genoeg om hier een daar wat waarheden op te duikelen als iemand met een leugen komt.

[..]

Zegt iemand die het niet doorheeft dat een generieke stelling een generiek bewijs vraagt...
Hey weet je wat? Je leest toch niet wat er geschreven staat, laat staan dat je er over nadenkt. Je totaal misplaatste aanhalen van het logisch positivsme als duidelijke hint, iets met klepel en klok. Dus inhoudelijk reageren heeft niet zo veel zin.

Je vernederen en uitlachen om je extreme onkunde zou dan voor mij weer vermakelijk zijn, maar me waarschijnlijk wat waarschuwingen opleveren, dus de enige optie is: je hebt gelijk!

Hier; een virtuele jip en janneke sticker en een rode krul.
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:25:23 #39
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96984495
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:36 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wees maar niet bang, ik vond het toen ook al een smerig spelletje wat ze speelden ;) Ze hebben in ieder geval een groot deel van wat ze suggereerde niet gevonden, maar strikt genomen hebben ze wel WMDs gevonden. Dingen als gifgas granaten etc.
'strikt' dat is iets met wetten en regeltjes he. en wie maakt ze dan. of verandert ze zodat het de grote corporatieve vriendjes en vriendinnetjes uitkomt?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:27:48 #40
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_96984582
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:25 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

'strikt' dat is iets met wetten en regeltjes he. en wie maakt ze dan. of verandert ze zodat het de grote corporatieve vriendjes en vriendinnetjes uitkomt?
Wat bazel jij nou weer?
Onikaan ni ov dovah
pi_96985128
Weetje wat ik denk, dat jullie er nooit samen zullen uitkomen dus heeft het aan de ene kant niet zoveel nut.
Aan de andere kant is het te hopen dat jullie elkaar wel aan het denken zullen zetten.

Alleen is het onmogelijk, en dat lijken jullie te doen, dat jullie elkaar 100% van mening willen doen veranderen.

;)
pi_96985258
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:19 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Hey weet je wat? Je leest toch niet wat er geschreven staat, laat staan dat je er over nadenkt. Je totaal misplaatste aanhalen van het logisch positivsme als duidelijke hint, iets met klepel en klok. Dus inhoudelijk reageren heeft niet zo veel zin.

Je vernederen en uitlachen om je extreme onkunde zou dan voor mij weer vermakelijk zijn, maar me waarschijnlijk wat waarschuwingen opleveren, dus de enige optie is: je hebt gelijk!

Hier; een virtuele jip en janneke sticker en een rode krul.
Ik heb ook gelijk, jij moet geen generieke stellingen plaatsen die je niet kunt hard maken.

Al helemaal niet als je bezigheid op dit forum voor het grootste gedeelte bestaat uit zeuren om een bron.

Dus een beetje opletten in het vervolg en eerst nadenken voordat je wat gaat roepen.
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:47:11 #43
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_96985334
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:45 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ik heb ook gelijk, jij moet geen generieke stellingen plaatsen die je niet kunt hard maken.

Al helemaal niet als je bezigheid op dit forum voor het grootste gedeelte bestaat uit zeuren om een bron.

Dus een beetje opletten in het vervolg en eerst nadenken voordat je wat gaat roepen.
pi_96985419
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:47 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Precies, die heb je verdiend. Ik begrijp dat het al heel wat is dat je hebt toegegeven dat je dingen liep te roepen die niet helemaal kloppen.

Heel positief, en knap van je.

Ik hoop dat je die zelfreflectie vaker gaat laten zien. En je hoeft je er echt niet zo voor te schamen hoor. Dus volgende keer kun je die wollige verhalen erbij gewoon achterwege laten en het gewoon toegeven als je ziet dat je fout zit.

Overkomt ons allemaal wel eens, zo erg is dat helemaal niet.
  woensdag 18 mei 2011 @ 12:50:21 #45
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96985458
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wat bazel jij nou weer?
sorry. ik las je commentaar verkeerd door vooroordelen die ik had/heb mbt jou.
pi_96990761
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:41 schreef schommelstoel het volgende:
Weetje wat ik denk, dat jullie er nooit samen zullen uitkomen dus heeft het aan de ene kant niet zoveel nut.
Aan de andere kant is het te hopen dat jullie elkaar wel aan het denken zullen zetten.

Alleen is het onmogelijk, en dat lijken jullie te doen, dat jullie elkaar 100% van mening willen doen veranderen.

;)
Ik zie nooit echt goed in waarom mensen zoveel belang hechten aan meningen, wanneer je ook aantoonbaar bewijs kan aandragen omtrent de waarheid achter bepaalde gebeurtenissen.

Mocht je echter na het zien van onomstotelijk bewijs nog niet van je standpunt afkomen, dan kun je beter in de kerk gaan zitten en niet op een forum.
pi_97000375
Kennelijk wil niemand een antwoord op de vraag geven waarom we uberhaupt de officiele verhalen blindelings moeten geloven. Oompaloompa heeft als enige een poging ondernomen tot het beantwoorden van de vraag. Haar antwoord was echter niet gesubstantieerd. Ze beweert dat tegenover elke leugen er meer dan tien waarheden staan. Dit kan ze echter niet aantonen. Wij weten dat de VS over cruciale zaken gelogen heeft. Zie het Gulf of Tonkin incident. Deze leugen heeft geleid tot meer dan 40.000 Amerikaanse doden en meer dan een miljoen Vietnamese doden. Mijn stelling is dus dat er totaal geen reden de VS regering op zijn woord te geloven. De VS regering liegt. Dit is met 100% zekerheid bewezen.
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:23:46 #48
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97001041
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:10 schreef polderturk het volgende:
Kennelijk wil niemand een antwoord op de vraag geven waarom we uberhaupt de officiele verhalen blindelings moeten geloven. Oompaloompa heeft als enige een poging ondernomen tot het beantwoorden van de vraag. Haar antwoord was echter niet gesubstantieerd. Ze beweert dat tegenover elke leugen er meer dan tien waarheden staan. Dit kan ze echter niet aantonen. Wij weten dat de VS over cruciale zaken gelogen heeft. Zie het Gulf of Tonkin incident. Deze leugen heeft geleid tot meer dan 40.000 Amerikaanse doden en meer dan een miljoen Vietnamese doden. Mijn stelling is dus dat er totaal geen reden de VS regering op zijn woord te geloven. De VS regering liegt. Dit is met 100% zekerheid bewezen.
Ik ben het met je eens dat de VS regelmatig liegt. Maar je vraag "waarom mensen nog geloven" is denk ik nog steeds omdat gewoon vaker de waarheid verteld wordt dat gelogen. Als je naar mijn eerste eigen reactie kijk, niet eentje die uit zijn verband gerukt is door EchtGoud, zie je ook dat ik dat zeg en daarbij opmaak dat het dus goed is altijd zelf na te denken en noch de US noch bepaalde websites na te praten.

Ik wil best dooremmeren over het vaker liegen v.s. vaker de waarheid spreken, maar dat lijkt me nogal evident aangezien alleen het witte huis al 5+ berichten per dag de deur uit doet die gewoon niet interessant genoeg zijn om over te liegen. Dus ja dat valt gemakkelijk aan te tonen.
pi_97001276
Obama liegt nog als ie staat te fluiten. ;)
  woensdag 18 mei 2011 @ 19:42:25 #50
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_97002038
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:10 schreef polderturk het volgende:
Het is dan ook een beetje loze vraag he. Ik denk nml niet dat er (veel) mensen hier meelezen die van mening zijn dat je de officiele verhalen blindelings moet geloven.
Onikaan ni ov dovah
pi_97003536
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:42 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Het is dan ook een beetje loze vraag he. Ik denk nml niet dat er (veel) mensen hier meelezen die van mening zijn dat je de officiele verhalen blindelings moet geloven.
Lijkt me ook. De meeste van die journaalreligieuzen houden zich mijlenver van de BNW afdeling.

Eigenlijk zouden we eens een topic (liefst een sticky) moeten openen met een verzameling van media-leugens.

Kunnen we die krantenzombies en toevalstheoristen ook eens ergens op wijzen als ze weer eens om een bron komen zeuren bij een overduidelijke stelling.
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:26:49 #52
52357 Lambiekje
pi_97004511
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 11:11 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Er zijn GEEN wmds gevonden. Dat jij trieste dingen onder de term schaart is iets anders.
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:31:41 #53
52357 Lambiekje
pi_97004788
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:23 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat de VS regelmatig liegt. Maar je vraag "waarom mensen nog geloven" is denk ik nog steeds omdat gewoon vaker de waarheid verteld wordt dat gelogen.
Over welke cruciale zaken is men wel eerlijk?
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:33:09 #54
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_97004861
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Er zijn GEEN wmds gevonden. Dat jij trieste dingen onder de term schaart is iets anders.
Lambiekje, nou moet je eens goed luisteren. Ja, zit je er klaar voor?
LEER LEZEN!
Heb je het begrepen? Nog maar een keer voor de zekerheid:
LEER LEZEN!

Ik zeg toch niet dat ik die dingen onder de WMDs schaar. Volgens de definitie die de VS gebruikt vallen ze daar onder. Dus ja, in die zin hadden ze dus gelijk.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:39:57 #55
52357 Lambiekje
pi_97005252
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:33 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Lambiekje, nou moet je eens goed luisteren. Ja, zit je er klaar voor?
LEER LEZEN!
Heb je het begrepen? Nog maar een keer voor de zekerheid:
LEER LEZEN!

Ik zeg toch niet dat ik die dingen onder de WMDs schaar. Volgens de definitie die de VS gebruikt vallen ze daar onder. Dus ja, in die zin hadden ze dus gelijk.
De term is zeker gaande weg de invasie aangepast. Net zoals dat Ground Zero, Pull it en pandemie.
pi_97006026
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:31 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Over welke cruciale zaken is men wel eerlijk?
Over het nieuwe hondje van Paris, of de zonnebril van Oprah ofzo...

(Ik vermoed ten minste dat oompapoopa bij dergelijke zaken zijn mosterd haalt.)
pi_97016806
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

De term is zeker gaande weg de invasie aangepast. Net zoals dat Ground Zero, Pull it en pandemie.
Dat is precies wat hij schreef. Dat, en LEER LEZEN!
  donderdag 19 mei 2011 @ 01:49:57 #58
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_97018271
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:04 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik zie nooit echt goed in waarom mensen zoveel belang hechten aan meningen, wanneer je ook aantoonbaar bewijs kan aandragen omtrent de waarheid achter bepaalde gebeurtenissen.

Ja maar bewijs dat is ook wel erg moeilijk zotezien mbt 9/11.. zowel voor als tegen. Echt concreet bewijs? Ik vraag mij af hoe dat zo komt dat er zowel voor als de tegen geen enkel concreet bewijs t evinden is. Alleen meningen en wat overheden verklaren dat "waar" is. Is toch bizar?
  donderdag 19 mei 2011 @ 01:51:47 #59
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_97018304
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat is precies wat hij schreef. Dat, en LEER LEZEN!
Ja maar tuin-hekje staat bij mij belend als iemand die overheids-propaganda wel voor zoete koek neemt. Ik maakte die fout ook, maar heb mijn excuses al aangeboden. Dat stukje tekst van hem was erg makkelijk twee kanten op te interpreteren.
pi_97023935
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:46 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat is precies wat hij schreef.
Overigens is het natuurlijk altijd zo dat Politici bv héél goed opletten (en dat ook domweg _moeten_ doen) wŕt ze precies feitelijk en exact beweren, juist vanwege die 'wat zij hij eigenlijk nu precies'-dscussie's.
daarbij komt dan dat ze vaak tussen de regels véél meer 'suggereren' maar daarop niet gepakt kunnen worden.
bv de Bush-administratie heeft wel een poging gedaan Saddam Hussein te koppelen aan Al Qaeda, maar omdat feitelijk bewijs daarvoor absoluut ontbrak, _konden_ ze dat nooit letterlijk zeggen..
Er bestat dus ook vriwjel geen enkele uitspraak van en hoge regeringsofficial die dat letterlijk stelt, hooguit werd ooit wel beweert 'dat de aanvallers op 9/11 kort ervoor ook met een iraakse regeringsoficial een meeting hadden, en er was de vage, en erna snel vergeten 'Anthrax-hype' (die op mij nog steeds werkt alsof dat misschien wél een vorm van 'opinie-vorming' was, en daarbij kan ik zeker niet uitsluiten dat dat bv door regeringsdiensten uitgedacht en uitgewerkt was)

Dat is natuurlijk een heel interssant aspect voor veel complot-theoretici, en een beetje lastig te verklaren juist _als_ je uitgaat van en groot centraal en compleet gefabriceerd complot, dat ook nog perfect is uitgevoerd...

Dat enerzijds de Overheid wél in staat is een complete aanval op de WTC-torens te initieren, of minimaal het zo te begeleiden dat het allemaal voldoet aan het vooropgestelde plan, en dan één tot anderhalf jaar later als ze Irak ook werkelijk willen gaan aanvallen is er een 'klein probleempje' dat er dus geen enkele link tussen dat hele uitgedachte en opgezette False Flag-plan bestaat en Saddam Hussein..
en ze dan opeens de hele aanvals-rechtvaardigings-strategie moeten gaan bouwen op die vage en veel bekritiseerde 'WMD-theorie', waarvan al in 2003 genoeg bewijs direkt al opdook dat het dus vééls te oppervlakkig en slecht onderbouwd was, ook vanuit regeringsofficials/-medewerkers zelf die zich daartegen teweer stelden en de Media infomeerden (de engsel Kelly-affaire, een analyst van MI6 die de BBC tipte over onbetrouwbare rapporten; in America de Plume-affaire/Plume-gate over de bewering van Nigeriaans Uranium dat saddam zou willen kopen die ook compleet gelogen was, alhoewel hij letterlijk aangehaald dor president Bush in zn State of the Union)..

het is een voor mij nog steeds lastig verklaarbare stellingname of te doen alsof diezelfde overheid die rondom het hele 'Weapons of Mass Destruction' een grote publicitaire bende maakte, en verschrikkelijk veel publiek vertrouwen domweg verspeelde,
Een andere 'geheime false flage-setup' die een paar duizend factoren groter en gecompliceerder is, wél tot in het perfecte kon uitvoeren (met als kleine foutje dat ze toen per ongeluk de link met Irak vergaten waren te leggen)
pi_97024215
Dat 9/11 was volgens mij meer bedoeld als precedentschepping/emotionering; het creëren van een vijand.

Zo'n operatie vergt inderdaad veel planning (Bush weet daar als oud-CIA baas en nog zo wat genoeg van en kon dat natuurlijk prima begeleiden als president) en tijdens die voorbereiding was denk ik vooral duidelijk dat ze dichter bij de M-O olie moesten geraken; nog niet wie de eerste 'vijand' zou worden (wie weet dachten ze toen nog dat Saddam gewoon bij te sturen was).
pi_97024438
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:16 schreef GoudIsEcht het volgende:
Dat 9/11 was volgens mij meer bedoeld als precedentschepping/emotionering; het creëren van een vijand.

Zo'n operatie vergt inderdaad veel planning (Bush weet daar als oud-CIA baas en nog zo wat genoeg van en kon dat natuurlijk prima begeleiden als president) en tijdens die voorbereiding was denk ik vooral duidelijk dat ze dichter bij de M-O olie moesten geraken; nog niet wie de eerste 'vijand' zou worden (wie weet dachten ze toen nog dat Saddam gewoon bij te sturen was).
Ah... dus ze hebben tijdens 9/11 gewoon vooral een 'precedent' geschapen en waren vergeten dat het dan mogelijk nog steeds nodig zou zij een aanval op Irak te rechtvaardigen met één of ander 'excuus'....

Was dat niet een klein beetje dom van die geheime complot-planners?

zou er daar niet ergens tijdens en vorbereidende meeting een geheimzinnige bedenkers geroepen hebben dat _als_ ze zoveel voorbereiden en in scene zetten; Het misschien een kleine moeite was direkt ook de mogelijke link naar Saddam Hussein te creeren ....?

Dat zou een hoop problemen later en publiekelijk wantrouwen bepaart hebben, toen ze voor de aanval op Irak de grootste moeite hadden het publiek tóch daarvan te overtuigen en de noodzakelijke ondersteuning te krijgen (wat me overigens sowieso verwondert, als de hele Overheid één groot complot is, waarom moeten ze dan nog zoiets als een 'rechtvaardiging' voor een oorlog hebben?)
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:30:15 #63
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_97024726
Bush jr heeft de dreiging van Al Qaida gebruikt als excuus om Irak binnentegaan toch?. Al Qaida was altijd meer dan Al Qaida zelf. Dat zag ik direct toen ik mij ging inetresseren voor de materie in 2008 (ja pas sinds 2008). Het was het creeeren van angst voor terrorisme in het algemeen op een nieuwe level. Groots, wereldwijd. Onzichtbaar en overal. Ook achter je eigen deur in de woonkamer dus kijk uit! Snap je? En dat is Amerika gelukt.. Amerika ziet haar eigen burgers ook al als"terroristen". En ondertussen wordt er flink geld verdiend aan al die heissa en poortjes en wapens voor "vredesmissies" en BigOil enzo. Dat men zo moet draaien tot op het randje van ongeloof, van al Qaida naar WMD naar het is toch maar goed enzo. Maar tot nu toe slikt iedereen het. NWO is niet geslaagd? Dacht het wel.
pi_97025119
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ah... dus ze hebben tijdens 9/11 gewoon vooral een 'precedent' geschapen en waren vergeten dat het dan mogelijk nog steeds nodig zou zij een aanval op Irak te rechtvaardigen met één of ander 'excuus'....

Was dat niet een klein beetje dom van die geheime complot-planners?

zou er daar niet ergens tijdens en vorbereidende meeting een geheimzinnige bedenkers geroepen hebben dat _als_ ze zoveel voorbereiden en in scene zetten; Het misschien een kleine moeite was direkt ook de mogelijke link naar Saddam Hussein te creeren ....?

Ja ik had je punt wel begrepen hoor, ik zal de mijne ook nog even herhalen:

Waarom zou Irak nou destijds hoofddoel zijn geweest?

9/11 was in 2001, de voorbereidingen daarvoor. Het verhaal met Saddam begon zo rond 2001 te spelen en wellicht hadden ze toen nog volop vertrouwen in een afloop zonder oorlog (ja het blijft gissen voor iedereen, jezelf incluis). Misschien ging de aandacht ook wel op aan de eerste stappen die ze wilden nemen na 9/11.

En wie weet vonden ze de creatie van een nieuwe vijand al wel genoeg, was dat hun doel in het grotere plaatje (ook met betrekking tot de interne politiek - Patriot Act etc, je kent het wel).
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:47:27 #65
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_97025402
Ja dat bedoelde ik ook maar met meer woorden. Terreur werd gecreeerd door Amerika zelf, En de hype en angst werd/wordt groot gehouden via sentimenten en media enzovoorts. Hiermee kan de Amerikaanse overheid en VN enzo alle kaneten op. Van Al Qaida in Afghanistan naar Irak naar Iran, Pakistan, Libie, etcetera. Zelfs tegen de eigen inwoners in het Westen. Dat was het idee van de complot-theoretici. En zij krijgen steeds meer gelijk.
pi_97026261
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:47 schreef Schenkstroop het volgende:
Ja dat bedoelde ik ook maar met meer woorden. Terreur werd gecreeerd door Amerika zelf, En de hype en angst werd/wordt groot gehouden via sentimenten en media enzovoorts. Hiermee kan de Amerikaanse overheid en VN enzo alle kaneten op. Van Al Qaida in Afghanistan naar Irak naar Iran, Pakistan, Libie, etcetera. Zelfs tegen de eigen inwoners in het Westen. Dat was het idee van de complot-theoretici. En zij krijgen steeds meer gelijk.
Ze krijgen inderdaad steeds meer gelijk, maar al de rest gaat dan vaak steeds meer zeggen dat ze "nóoit getwijfeld hebben aan de punten die inmiddels bewaarheid geworden zijn; dát hadden ze dan toevallig ook wel gezien."

Verder schrijven kranten vaak de domste dingen maar blijven veel van die mediawaanzinnigen vooral bezig met domme vragen stellen over overduidelijke complotten. "Dat kan toch niet, ze zeggen zelf iets heel handers, het staat niet zo in het jaarverslag" en meer van dat soort onzin. Willen ze meteen dat een complot volledig perfect in elkaar zit en alles bewijsbaar is, want anders gaan ze gewoon lekker vasthouden aan de lariekoek van kranten en het journaal. "Ja, want het is op tv geweest enzo..."

|:(
  donderdag 19 mei 2011 @ 12:18:20 #67
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_97026636
Ja precies. zodra de media er zelf mee komt dan is het opeens wel allemaal "waarheid" en "logisch". En "Iedereen zag het aankomen.." En dan erachteraan: "maar wat doe je eraan".
pi_97027551
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:40 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ja ik had je punt wel begrepen hoor, ik zal de mijne ook nog even herhalen:

Waarom zou Irak nou destijds hoofddoel zijn geweest?
ik weet het niet, ik geloof helemaal niet zo in dat beweren dat er een 'Groter Plaatje' zou bestaan....

Mijn visie is dan eerder dat en Overheid die werkelijk en duidelijk doel voor ogen heeft, plannen kan maken en die daadwerkelijk bewust perfect uitvoeren om te breiken wat ze willen, in de huidige Maatschappij een fantasie is...
Een 'mooie fantasie' zelfs waarin ik wel zou willen geloven, als ik er enige grond daartoe kón ontdekken...

Overheden zoals ik ze ervaar hebben geen specifiek 'toekomstbeeld' en reageren eerder hooguit achteraf op gebeurtenissen die ze nauwelijks onder controle hebben, laat staan dat ze onderdeel zijn van een 'Groot Plan'..

Zelfs rondom de amerikaanse aanwezigheid in Irak (of Saoedie-Arabie, pogingen tot invloed in Iran vanaf 1956, in Libie etc.etc.) is het de vraag wŕt men exact wil bereiken en of men niet grotendeels juist het tegenovergestelde bereikt door het onhandig manoevreren (wat overigens ook deels aan de stammencultuur daar ligt, waarin het altijd al makkelijk is van bondgenoten te veranderen en onderlinge lokale machtstrijden te voeren tusen wisselende fracties).

Ik kan me écht niet eraan ontrekken dat ik met de beste wil ter wereld geen duidelijk Midden-oosten 'plan' of 'strategie' kan ontdekken bij de amerikanen, hooguit lobby-politiek en reageren op gebeurtenissen die grotendeels buiten hun controle afspelen.
En binnen dat plan zijn het natuurlijk ook multinationale ondernemingen die gewoonweg een graantje willen meepikken, omdat een wankelende overheid die miljarden te besteden heeft natuurlijk altijd een gewilde klant is

Dat is volgens mij juist ook vaak de reden waarom er soms bepaalde 'media-manipulatie' toegepast wordt, gebeurtenissen via False Flags 'poogt' te sturen (wat evengoed vaak mislukt), en bv soms achteraf alles gedaan wordt bepaalde dingen geheim te houden, wat dan eerder mislukt.

Niet omdat de Overheid de volledige controle over gebeurtenissen heeft, maar eerder andersom, omdat de Overheid/Overheden véél machtelozer is/zijn dan de meeste mensen _willen inzien.

De meeste politici kijken ook niet verder dan de eerstvolgende verkiezing en hoe goed ze het dan in de prognoses kúnnen doen

Q: Why Albania?
A: Why not?

[ Bericht 3% gewijzigd door RM-rf op 19-05-2011 12:50:38 ]
pi_97028177
Ik stel ook nergens dat er een geweldig, volledig aansluitend en compleet overkoepelend plan is.

Maar wel dat de wereld, en zeker de VS, al sinds de oliecrisis van '73 het belang van olie heeft geleerd (er zijn meer dan voldoende 'bronnen' om zulks te onderbouwen).

Olie is key, de dollar en goud zijn twee.

De Saudi's zijn niet voor niets 'vriendjes' met de VS, de golfoorlogen kwamen er ook niet zomaar, Iran werd wel degelijk beďnvloed destijds (verjagen Mossadegh, installatie van de Shah etc.), en hetzelfde geld voor veel plekken in Zuid-Amerika (Colombia, Nicaragua, Panana etc.).

Natuurlijk lukt dat niet altijd; zie bijvoorbeeld Vietnam, maar men heeft het altijd geprobeerd, via tal van organisaties die daarvoor zijn opgericht/gebruikt worden (waaronder de wereldbank, het IMF en de CIA).

Waar de controle verloren raakt wordt het handelen inderdaad meer reactief, maar het is niet zo dat er niets gepland zou zijn. Zie bijvoorbeeld: http://www.newamericancentury.org/ of lees dit eens: http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=11681
quote:
“The process of transformation,” the document admitted, “is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event—like a new Pearl Harbor.”
Het officiële Pearl Habor verhaal was ook fake...
pi_97028724
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:04 schreef GoudIsEcht het volgende:

De Saudi's zijn niet voor niets 'vriendjes' met de VS, de golfoorlogen kwamen er ook niet zomaar, Iran werd wel degelijk beďnvloed destijds (verjagen Mossadegh, installatie van de Shah etc.), en hetzelfde geld voor veel plekken in Zuid-Amerika (Colombia, Nicaragua, Panana etc.).
en hoe 'succesvol' is dat beleid?

hebben ze nu een grote invloed in Iran, dankzij hun pogingen de politiek daar te 'manipuleren'?

scheppen de amerikanen daar waar ze bijvorbeeld bepaalde bondgenoten steunen, zoals de Mujaheddin in Afghanistan niet evengoed hun volgende vijanden..

bovenal., als direkte toegang en controle over olie een streven was, hoe kan het in godsnaam mogelijk zijn dat de olieprijs nu op $100 staat, 5x zo hoog als in 2002, begin 2003 (en onderhand juist Rusland de grootste olieexporteur geworden is, met Venezuela, welke ook een weinig pro-amerikaans regime heeft, ook sterk in opkomst)...
Juist de invloed van het miden-oosten in de Olie-voorziening neemt eerder rapide af, en al helemaal de olieproductie in landen die onder direkte amerikaanse invloed staan.

Als bv de oorlog in Irak vooral dat als doel had, amerikaanse invloed op olieproductie versterken, is dat dan niet grandioos mislukt?
pi_97029027
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:22 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en hoe 'succesvol' is dat beleid?

hebben ze nu een grote invloed in Iran, dankzij hun pogingen de politiek daar te 'manipuleren'?

scheppen de amerikanen daar waar ze bijvorbeeld bepaalde bondgenoten steunen, zoals de Mujaheddin in Afghanistan niet evengoed hun volgende vijanden..

bovenal., als direkte toegang en controle over olie een streven was, hoe kan het in godsnaam mogelijk zijn dat de olieprijs nu op $100 staat, 5x zo hoog als in 2002, begin 2003 (en onderhand juist Rusland de grootste olieexporteur geworden is, met Venezuela, welke ook een weinig pro-amerikaans regime heeft, ook sterk in opkomst)...
Juist de invloed van het miden-oosten in de Olie-voorziening neemt eerder rapide af, en al helemaal de olieproductie in landen die onder direkte amerikaanse invloed staan.

Als bv de oorlog in Irak vooral dat als doel had, amerikaanse invloed op olieproductie versterken, is dat dan niet grandioos mislukt?
Wat probeer je aan te geven door te verwijzen naar het succes?

De acties van destijds (en nu) laten toch duidelijk de drijfveer/instelling zien?

Bovendien kan je succes moeilijk meten omdat je nooit zult weten hoe het anders gegaan was.

Het gaat niet alleen om controle in olie, maar om oliebeprijzing in dollars. Of het $10 of $100 kost maakt een stuk minder uit als je die dollars zelf drukt nietwaar?

En ja, Chavez/Venezuela... als je had opgelet wist je dat daar ook al het een en ander geprobeerd is om Chavez te wippen.

Of Irak mislukt is: ze hebben wel de positie van de dollar kunnen verdedigen voor zolang het duurt (Saddam wilde in Euro's gaan handelen).

Maar goed, dat de VS bepaalde belangen hebben en daar op handelen betekent nog niet dat ze daarin altijd maar succesvol moeten zijn hč?
pi_97030993
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:30 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Wat probeer je aan te geven door te verwijzen naar het succes?
op het moment dat je impliceert dat complotten bestaan lijkt het me goed te kijken naar hun succesratio, omdat dat de mate is waarin deze ook werkelijke invloed hebben..

toen ik 10 jaar oud was richtte ik met twee klasgenootjes ook een 'geheime club' op die vooral heel geheime doelen hadden en waar we geheime boodschappen stuurden en geheime vergaderingen hadden, maar als eigenlijk onze invloed op de wereldpolitiek niet specifiek groter was in het bereiken van doelstellingen dan bv de Skulls en Bones-club kun je je afvragen waarom mijn 'Geheime Club niet gewoon onder 'geheime Genootschappen' gelijk gesteld mag worden met de 'Skull & Bones-club

quote:
Maar goed, dat de VS bepaalde belangen hebben en daar op handelen betekent nog niet dat ze daarin altijd maar succesvol moeten zijn hč?
Je bedoelt gewoon dagelijke Internationale Politiek bedrijven?
dat is het inderdaad.

Overigens, als er iets verschrikkelijk gedropped is, is hetwel de positie van de dollar, overigens met een belangrijk doel, zou de dollar nu zeer 'solide' zijn zou amerika geen enkele industrie of bedrijf meer overhouden en was hun economie in een nog zwardere recessie omdat de dollars dan helemaal met een nóg razendere vaart het land uitgingen en weinig daarvoor terugkwam...

Amerika is als een (bontjassen-)winkel in de "Alles-moet-weg!-Zomer-uitverkoop"
pi_97031822
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]

op het moment dat je impliceert dat complotten bestaan lijkt het me goed te kijken naar hun succesratio, omdat dat de mate is waarin deze ook werkelijke invloed hebben..
Fair enough, maar bedenk daarbij dat bij metingen buiten een laboratorium je geen controle-run kunt doen. Met andere woorden: je moet de huidige uitkomst vergelijken met de hypothetische uitkomst voor de situatie waarbij het event niet had plaatsgevonden. Dus: wat was er gebeurd als 9/11 er niet was geweest, wat zonder de Irak-oorlog etc. Een speculatief spelletje dus waar je niet omheen kunt als je met het 'succes' aan de gang wil.

En als je impliceert dan complotten niet zouden bestaan kan je je afvragen waarom de media zoveel aantoonbare nonsense en leugens verkondigen natuurlijk. Wat is daarvan het doel en de succesrate...

quote:
Je bedoelt gewoon dagelijke Internationale Politiek bedrijven?
dat is het inderdaad.

Overigens, als er iets verschrikkelijk gedropped is, is hetwel de positie van de dollar, overigens met een belangrijk doel
Het is maar wat je 'dagelijkse politiek' noemt. Wat we in de kranten lezen is dat niet, wat de heren achter de schermen doen is dat wel. Aan ons de taak om te achterhalen wat die 'dagelijkse politiek' dan is (voor zover we daarin geďnteresseerd zijn).

Met positie van de dollar bedoelde ik niet de koers, maar de rol in de wereld (die van wereldreserve en - handelsmunt). Over de koers (waardedaling) heb je gelijk.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 08:24:58 #74
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_97062962
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2011 14:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]

En jij gelooft in het succesvolle complot van een baardaap in een grot in Verweggistan dat 19 terroristen dirigeerde via de walkie-talkie. Die samen effe het Amerikaanse luchtruim/NORAD wisten te bedonderen, en 75% van hun targets wisten te behalen. Waaronder 3 iconen van gebouwen (WTC1+2 en het CIA gebouw) op Amerikaans grondgebied.

Waar vooralsnog geen enkel bewijs voor is behalve sentimenten van extremistische moslims die deze daad steunen omdat het een schop in de schenen is van het westen. En de blauwe ogen van de Amerikaanse regering zelf.. Dat is wat jij gelooft.

PS. jij gelooft ook erg veel in toeval. Heel veel toeval. Toeval dat westerse BigCorp. heel mooi uitkomt. Maar hey het is allemaal maar 'toeval'.
pi_97063019
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 08:24 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

En jij gelooft in het succesvolle complot van een baardaap in een grot in Verweggistan dat 19 terroristen dirigeerde via de walkie-talkie. Die samen effe het Amerikaanse luchtruim/NORAD wisten te bedonderen, en 75% van hun targets wisten te behalen. Waaronder 3 iconen van gebouwen (WTC1+2 en het CIA gebouw) op Amerikaans grondgebied.

Waar vooralsnog geen enkel bewijs voor is behalve sentimenten van extremistische moslims die deze daad steunen omdat het een schop in de schenen is van het westen. En de blauwe ogen van de Amerikaanse regering zelf.. Dat is wat jij gelooft.

PS. jij gelooft ook erg veel in toeval. Heel veel toeval. Toeval dat westerse BigCorp. heel mooi uitkomt. Maar hey het is allemaal maar 'toeval'.
Onbegrijpelijk dat mensen zo denken. Toevalstheoristen zijn het, en mediaslaven.

Doe mij dan maar het echte verhaal.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:31:43 #76
33189 RM-rf
1/998001
pi_97064098
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 08:24 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

die baardapen hadden helemaal geen doelen die ze _moesten_ halen, ieder succes is vor hen een grote winst.... het merendeel van zulke aanslagen gaat mis, explosieven die niet goed ontbranden, verraad uit eigen rijen, klunzigheid.

maar verder ja.... zolang je een grote 'foutmarge' toelaat kan zelfs een relatief eenvoudig en beperkt 'complot' véél meer invloed hebben dan de meest grote en lang-voorbereidde hersenspinsel die de betrokkenheid van duizenden of tienduizenden medewerkers vergen die allemaal op het juiste moment het juiste ding doen...
Des te meer betrokkenen, des te groter de faalmarge, des te minder, des te minder mis kan gaan;
Zéker als het gaat om dingen die geheim moeten blijven, dan wil je ook het aantal medewetenden sterk beperken.

Er zijn veele malen meer aanslagen die mislukken of voorheen al geopenbaard worden...
denk bv aan de aanslag op het WTC in 1993, toen een bestelbus in de parkeerkelder ontplofte maar uiteindelijk niet genoeg blijvende schade veroorzaakte: wel stierven toen 5 mensen,.
Of Operatie Boijinka, in 1995, een plan om vanuit de Philipijnen bommen te placeren in continentale vluchten naar de VS én met een vliegtuigje in het CIA-hoofdkwartier Langley te vluchten.. dat plan mislukte toen bij de voorbereiding vande bommen een kleine brand uiitbrak in de phillipijnse hotelkamer..
OOk bv de bomaanslag op LAX werd voorkomen en oo na 911 zijn er talrijke mislukte aanslagen geweest, zelfs in nederland werde Hofstadgroep al bij het voorbereiden opgepakt.

de 'doelen' van zulke groepen is gewoon een hoop te proberen en misschien lukt ooit wat, maar dat is veelal niet omdat die dingen tot op de sconde nauw gepland zijn... domweg omdat het onmogelijk is een vooropgezet plan tot op de seconde te 'plannen'..
Ik vind het eerder een beetje goedgelovig als je denkt dat de realiteit zo in elkaar steekt, date r complotten zijn die dat zomaar kunnen, dat je acheraf de verloop van een bepaalde gebeurtenis kunt nemen en dan heel hardnekkig gaan roepen dat die tot in de seconde gepland en helemaal gefabriceerd is ...

Wat ik overigens nergens ontken is dat er géén'mediua-manipulatie' of 'complotten' bestaan... integendeel...
enkel zijn die dingen meestal geen ingewikkelde en lang voorbereidde plannen, maar meestal gewoon het slim en snel 'inspelen op gebeurtenissen'.

Ik vind het zeer waarschijnlijk dat zowel FBI als CIA wel degelijk voorkennis gehad zullen hebben vande aankomende aanslagen.. er zijn genoeg aanleidingen om te stellen dat het onwaarschijnlijk was dat veel inlichtingendiensten niet heel goed wisten 'dat er wat stond te gebeuren' en zelfs expliciet dat er een aanslag op amerikanse bodem zou komen op korte termijn...
Zowel de russen in augustus als de duitse inlichtingendienst in Juli 2001 hadden expliciet gewaarschuwd hiervoor...

het is echter imho een héél groot verschil of je stelt dat de 9.11 aanslagen kennelijk dor de Overheid zelf helemal uitgedacht en voorbereid zijn ... óf dat men eigenlijk wel wist dat er wat stond te gebeuren, maar heel bewust het naliet in te grijpen en toen het gebeurde het ook politiek probeerde uit te nutten..

het is zeker bekend dat de Neo-conservatieve denktanks vooraf al uitgingen dat een 'Groot' Geweld event, en aanslag of grote ramp op amerikaanse bodem tot een omslag in de politiek kon luiden die zij met de juiste en snelle ingreep konden uitnutten... echter, daarvan uitgaande kun je twee instellingen hebben:
Of je het nu zélf gaat organiseren als Overheid, iets dat moeilijk is en heel goed mis kan gaan en dan eerder het politieke einde van alle betrokkenen zou betekenen ..
Wat echter veel eenvoudiger is, is dat je bestaande groeperingen die zoiets plannen en die je eventueel ook zou kunnen hinderen daarin, niet al te sterk gaat bestrijden en stiekem een beetje ongemerkt hen ook de ruimte laat... Dan hoef je als Overheid niet te liegen én je laat anderen het vieze werk uitvoeren .. Dat is een pure win-win-situatie....

het verschil is dat tussen een visie wwaarin kennelijk alles exact gepland is, deteremnistisch vooraf bepaald hoe alles verloopt ... óf een visie waarin gebeurtenissen niet zomaar evenztjes vooraf tot opd e seconde te plannen zijn, maar waarin bv Overheden oo kunnen sturen...
'media-manipulatie' is daarin een prima truc, om bv een bepaalde gebeurtenis voor je eigen karretje te spannen, maar ook hierbij geld dat een Overheid niet 'zomaar' kan opleggen wat kranten schrijven en TV-station uitzenden (en al helemaal geen hele CGI-gefabriceerde sequences als 'Live-footage' aanleveren)

Wél kunnen bv bepaalde media-bureau's basale 'stories' aanleveren aan de media die zitten te springen om verhalen waarvoor hun publiek de krant kopt of televisie kijkt (zoals bv rond de inval in Kuwayt het verhaal van door Irakese vermoorde couveuse-babies)...
pi_97064443
Oh de Hofstadgroep.

Volgens de Roy van Zuydewijn bestaat die helemaal niet. Aan de moorden op Fortuyn en van Gogh zat ook een luchtje, nietwaar? Wie weet had die Hofstadgroep uiteindelijk meer met dat verhaal te maken dan met mislukte aanslagen...

Je kan er eens wat over zoeken als het je interesseert.

Verder ben je in elk geval redelijk in de goede richting. Gewoon lekker blijven zoeken en zelf nadenken, wie weet ga je dan steeds meer zien.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 09:55:18 #78
33189 RM-rf
1/998001
pi_97064788
Leg dan eens uit hoe jouw visie is over 'tot op de seconde vooraf geplande complotten'...?

Ik heb duidelijk mijn visie uitgelegd en onderbouwd met argumenten waarom dat zo kan zijn...
Overigens in eigen woroden en zonder teveel te bouwen op de 'mening' van de een of andere publiek persoon :
Ik geef gewoon mijn mening én kan uitleggen waarom ik een bepaalde visie heb, die wat verder gaat van 'dat ik datgene wat ik denk ergens anders gelezen heb en dat geheel 'geloof omdat die persoon die dat schreef 'de waarheid' zou weten. Ik wantrouw per definitie van die persoontjes die beweren 'de waarheid in bezit te hebben'

Dat ik een sterk vermoeden heb dat de amerikaanse inlichtingendiensten vooraf wél voorkennis hadden van 9/11, maar er een politiek was van 'niet te sterk ingrijpen' en toen de grote aanslag plaatsvond, inderdaad de neio-conservatieven dat vollledig politiek probeerden 'uit te nutten'..
echter, dat impliceert ook dat ze het niet zélf georgansieerd hebben, maar wel aangerekend kan worden dat ze het bewust _lieten_ gebeuren_

Ik ben serieus geintersseerd in andere meningen én waarom mensen dan zulk een mening hebben, het liefst zonder dat ze verwijzen naar 'dan moet je de artikelen van die-en-die lezen, die zegt het altijd heel overtuigend....
pi_97065018
Ik ben het niet volledig oneens met je (en heb me ook lang niet overal in verdiept).

Planning tot op de seconde en een almachtige elite vind ik (vooralsnog) niet het meest geloofwaardige verhaal.

Bij dergelijke extreme complotten lijkt het vaak om een vervanging van religie te gaan. Vroeger stond een almachtige god voor de zaken die we niet konden verklaren, nu is dat een selectieve elite met superpowers.

Maar met je opmerking over marktwerking van media etc. ga ik ook niet mee. Er wordt ontzettend veel gelogen in de media en ze worden wel degelijk door een selectieve groep beheerd.

Dat 9/11 verhaal wel of geen vliegtuigen? Ik zou het niet weten. Het was me tot nu toe te tijdrovend om zo op de details te gaan en al die filmpjes en theoriën te volgen.

Ik heb wel een aardige geschiedenis van complotten in het algemeen inmiddels, van groot tot klein (de bende van Nijvel in België was er bijvoorbeeld ook een, het ontstaan van de Joegoslavië oorlog was VS-gestuurd).

En dan merk je snel genoeg dat de media héél vaak liegen. Sterker nog: bijna elke oorlog begint met een medialeugen.

Edit: even een filmpje bijgedaan dat laat zien dat er soms (per ongeluk) ook wel eens eerlijke mensen in de media komen.

vrijdag 20 mei 2011 @ 10:38:54 #80
33189 RM-rf
1/998001
pi_97066010
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:03 schreef GoudIsEcht het volgende:

Vroeger stond een almachtige god voor de zaken die we niet konden verklaren, nu is dat een selectieve elite met superpowers.
dat is natuurlijk altijd vooral en vraag van 'of je erin gelooft'... (cq. die mensen geloofde die zeiden 'dat dat zo is')

ik zie zelf eigenlijk niet zoveel grond om te geloven in 'een god die vroeger alles bepaalde wat er gebeurde'...
zélf denk ik dat alhoewel toen een heleboel mensen daar hardnekkig in geloofden, ook toen die 'god' nooit bestond'... :)

quote:
Maar met je opmerking over marktwerking van media etc. ga ik ook niet mee. Er wordt ontzettend veel gelogen in de media en ze worden wel degelijk door een selectieve groep beheerd.
wat is de relatie van die argumentatie?

Dat er volop gelogen wordt of berichten 'gemanipuleerd' is ook iets wat ik volledig erken..
enkel verklaar ik dat juist op basis van de economische winst die zulke media halen met het drukken van dingen die hen een grote afzet geven of veel kijkers opleveren...

Probleem hierbij is nu eenmaal dat 'Fantasy' nu eenmaal meer kijkers trekt, dat is 'entertainment'.. Een leuke snelle oorlog is goed voor de kijkcijfers, maar een lastig en gecompliceerd aanhoudend conflict dan weer een stuk minder.

Overheden _kunnen_ bv juist ook het winst-streven vand e media voor zich gebruiken, of deze op basis daarvan te beinvloedden, goed voorbeeld is daarbij bv de methode van 'embedded reporting' en de controle over CNN..
dat was gebaseerd op een heel bewuste planning en een 'nieuwe' vorm van overheids-censuur, "Annex Foxtrot":
http://en.wikipedia.org/wiki/Annex_Foxtrot
http://www.nytimes.com/19(...)news-censorship.html

[ Bericht 9% gewijzigd door RM-rf op 20-05-2011 10:50:57 ]
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:42:07 #81
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_97066121
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]

die baardapen hadden helemaal geen doelen die ze _moesten_ halen, ieder succes is vor hen een grote winst.... het merendeel van zulke aanslagen gaat mis, explosieven die niet goed ontbranden, verraad uit eigen rijen, klunzigheid.

maar verder ja.... zolang je een grote 'foutmarge' toelaat kan zelfs een relatief eenvoudig en beperkt 'complot' véél meer invloed hebben dan de meest grote en lang-voorbereidde hersenspinsel die de betrokkenheid van duizenden of tienduizenden medewerkers vergen die allemaal op het juiste moment het juiste ding doen...
Des te meer betrokkenen, des te groter de faalmarge, des te minder, des te minder mis kan gaan;
Zéker als het gaat om dingen die geheim moeten blijven, dan wil je ook het aantal medewetenden sterk beperken.

Er zijn veele malen meer aanslagen die mislukken of voorheen al geopenbaard worden...
denk bv aan de aanslag op het WTC in 1993, toen een bestelbus in de parkeerkelder ontplofte maar uiteindelijk niet genoeg blijvende schade veroorzaakte: wel stierven toen 5 mensen,.
Of Operatie Boijinka, in 1995, een plan om vanuit de Philipijnen bommen te placeren in continentale vluchten naar de VS én met een vliegtuigje in het CIA-hoofdkwartier Langley te vluchten.. dat plan mislukte toen bij de voorbereiding vande bommen een kleine brand uiitbrak in de phillipijnse hotelkamer..
OOk bv de bomaanslag op LAX werd voorkomen en oo na 911 zijn er talrijke mislukte aanslagen geweest, zelfs in nederland werde Hofstadgroep al bij het voorbereiden opgepakt.

de 'doelen' van zulke groepen is gewoon een hoop te proberen en misschien lukt ooit wat, maar dat is veelal niet omdat die dingen tot op de sconde nauw gepland zijn... domweg omdat het onmogelijk is een vooropgezet plan tot op de seconde te 'plannen'..
Ik vind het eerder een beetje goedgelovig als je denkt dat de realiteit zo in elkaar steekt, date r complotten zijn die dat zomaar kunnen, dat je acheraf de verloop van een bepaalde gebeurtenis kunt nemen en dan heel hardnekkig gaan roepen dat die tot in de seconde gepland en helemaal gefabriceerd is ...

Wat ik overigens nergens ontken is dat er géén'mediua-manipulatie' of 'complotten' bestaan... integendeel...
enkel zijn die dingen meestal geen ingewikkelde en lang voorbereidde plannen, maar meestal gewoon het slim en snel 'inspelen op gebeurtenissen'.

Ik vind het zeer waarschijnlijk dat zowel FBI als CIA wel degelijk voorkennis gehad zullen hebben vande aankomende aanslagen.. er zijn genoeg aanleidingen om te stellen dat het onwaarschijnlijk was dat veel inlichtingendiensten niet heel goed wisten 'dat er wat stond te gebeuren' en zelfs expliciet dat er een aanslag op amerikanse bodem zou komen op korte termijn...
Zowel de russen in augustus als de duitse inlichtingendienst in Juli 2001 hadden expliciet gewaarschuwd hiervoor...

het is echter imho een héél groot verschil of je stelt dat de 9.11 aanslagen kennelijk dor de Overheid zelf helemal uitgedacht en voorbereid zijn ... óf dat men eigenlijk wel wist dat er wat stond te gebeuren, maar heel bewust het naliet in te grijpen en toen het gebeurde het ook politiek probeerde uit te nutten..

het is zeker bekend dat de Neo-conservatieve denktanks vooraf al uitgingen dat een 'Groot' Geweld event, en aanslag of grote ramp op amerikaanse bodem tot een omslag in de politiek kon luiden die zij met de juiste en snelle ingreep konden uitnutten... echter, daarvan uitgaande kun je twee instellingen hebben:
Of je het nu zélf gaat organiseren als Overheid, iets dat moeilijk is en heel goed mis kan gaan en dan eerder het politieke einde van alle betrokkenen zou betekenen ..
Wat echter veel eenvoudiger is, is dat je bestaande groeperingen die zoiets plannen en die je eventueel ook zou kunnen hinderen daarin, niet al te sterk gaat bestrijden en stiekem een beetje ongemerkt hen ook de ruimte laat... Dan hoef je als Overheid niet te liegen én je laat anderen het vieze werk uitvoeren .. Dat is een pure win-win-situatie....

het verschil is dat tussen een visie wwaarin kennelijk alles exact gepland is, deteremnistisch vooraf bepaald hoe alles verloopt ... óf een visie waarin gebeurtenissen niet zomaar evenztjes vooraf tot opd e seconde te plannen zijn, maar waarin bv Overheden oo kunnen sturen...
'media-manipulatie' is daarin een prima truc, om bv een bepaalde gebeurtenis voor je eigen karretje te spannen, maar ook hierbij geld dat een Overheid niet 'zomaar' kan opleggen wat kranten schrijven en TV-station uitzenden (en al helemaal geen hele CGI-gefabriceerde sequences als 'Live-footage' aanleveren)

Wél kunnen bv bepaalde media-bureau's basale 'stories' aanleveren aan de media die zitten te springen om verhalen waarvoor hun publiek de krant kopt of televisie kijkt (zoals bv rond de inval in Kuwayt het verhaal van door Irakese vermoorde couveuse-babies)...
watte?

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 09:55 schreef RM-rf het volgende:
Leg dan eens uit hoe jouw visie is over 'tot op de seconde vooraf geplande complotten'...?

Ik heb duidelijk mijn visie uitgelegd en onderbouwd met argumenten waarom dat zo kan zijn...
Overigens in eigen woroden en zonder teveel te bouwen op de 'mening' van de een of andere publiek persoon :
Ik geef gewoon mijn mening én kan uitleggen waarom ik een bepaalde visie heb, die wat verder gaat van 'dat ik datgene wat ik denk ergens anders gelezen heb en dat geheel 'geloof omdat die persoon die dat schreef 'de waarheid' zou weten. Ik wantrouw per definitie van die persoontjes die beweren 'de waarheid in bezit te hebben'

Dat ik een sterk vermoeden heb dat de amerikaanse inlichtingendiensten vooraf wél voorkennis hadden van 9/11, maar er een politiek was van 'niet te sterk ingrijpen' en toen de grote aanslag plaatsvond, inderdaad de neio-conservatieven dat vollledig politiek probeerden 'uit te nutten'..
echter, dat impliceert ook dat ze het niet zélf georgansieerd hebben, maar wel aangerekend kan worden dat ze het bewust _lieten_ gebeuren_

Ik ben serieus geintersseerd in andere meningen én waarom mensen dan zulk een mening hebben, het liefst zonder dat ze verwijzen naar 'dan moet je de artikelen van die-en-die lezen, die zegt het altijd heel overtuigend....
he?

Dus je geeft wel toe dat Amerika/het westen de aanslagen op 9/11 tot 1000x toe heel erg hebben benut. Zowel voor corporatief en landjepik, en zowel als de eigen burgers de duimschorveen verder aantedraaien. Wow, crisis-management. Zijn ze goed in zeg :D
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:47:57 #82
33189 RM-rf
1/998001
pi_97066311
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:42 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

watte?

[..]

he?

Dus je geeft wel toe dat Amerika/het westen de aanslagen op 9/11 tot 1000x toe heel erg hebben benut. Zowel voor corporatief en landjepik, en zowel als de eigen burgers de duimschorveen verder aantedraaien. Wow, crisis-management. Zijn ze goed in zeg :D
ja, dat is mijn mening die ik altijd al post... wat begrijp je daar niet aan...?
dat is inderdaad mijn visie op de politiek van Amerika na de 9-11 aanslagen, die werden door de neo-conservatieven volledig uitgenut, maar om dat te doen hoefden ze heus niet zélf te 'organiseren'.

Punt is wél dat er een héél groto verschil tussen het roepen 'dat Bush zélf 911 georgansieerd heeft', inclusief beweringen over 'controlled demolition, holgrafische projectie, CGI-manipulatie van Live-mediacoverage of verdwenen vliegtuigen..

en mijn stelling dat de Amerikanen mogelijk véél meer voorkennis hadden en hŕdden kunnen ingrijpen als ze werkelijk gewild hadden, maar het politiek véél handiger was dat pas 'achteraf' te doen....
En de amerikaanse overheid vooral het werkelijke bestaan van die teroristen uitgenut heeft om ook een politieke programa uit te voeren, zelfs uiteindelijk de Irak-oorlog erdoorheen te drukken, alhoewel er bv nooit een echte link tussen 911 en ISaddam Husein gevonden is. (wat het natuurlijk onwaarschijnlijk maakt dat dat heel bewust 'vooraf' gepland was, de 'mogelijkheid' gaf zich gewoon en werd uitgenut)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 10:58:31 #83
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_97066664
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ja, dat is mijn mening die ik altijd al post... wat begrijp je daar niet aan...?
dat is inderdaad mijn visie op de politiek van Amerika na de 9-11 aanslagen, die werden door de neo-conservatieven volledig uitgenut, maar om dat te doen hoefden ze heus niet zélf te 'organiseren'.

Punt is wél dat er een héél groto verschil tussen het roepen 'dat Bush zélf 911 georgansieerd heeft', inclusief beweringen over 'controlled demolition, holgrafische projectie, CGI-manipulatie van Live-mediacoverage of verdwenen vliegtuigen..

en mijn stelling dat de Amerikanen mogelijk véél meer voorkennis hadden en hŕdden kunnen ingrijpen als ze werkelijk gewild hadden, maar het politiek véél handiger was dat pas 'achteraf' te doen....

De Neo-cons. Dat waren Dick Cheney, Wolfodingest, Rice en nog een rits aan wolven in schaapskleren. Vind jij het niet frappant dat zij gezamenlijk ooit onderzoek deden naar de mogelijkheid om Amerika onbetwist wereld-leider te maken. En daarbij concludeerden dat niemand hun oorlogs-honger zou waarderen. Tenzij er een situatie zou plaats zou vinden dat gelijk was aan Pearl harbor. De neocons waren dezelfde achterban van Bush jr. En nu Obama..

Waarom heeft de Amerikaanse overheid volgens jou persé achteraf 9/11 benut maar niet gepland? Enkelt omdat jij 'denkt" dat zij niet in staat zijn zoiets vantevoren te plannen?

Verder was Al Qaida getraind en geldelijk ondersteund (oftwel opgericht) door de Amerikaanse CIA.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:02:48 #84
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_97066801
'NORAD (luchtdefenise) standdown' ook allemaal toeval?
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:49:44 #85
33189 RM-rf
1/998001
pi_97068360
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:58 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

De Neo-cons. Dat waren Dick Cheney, Wolfodingest Paul Wolfowitz, Rice en nog een rits aan wolven in schaapskleren. Vind jij het niet frappant dat zij gezamenlijk ooit onderzoek deden naar de mogelijkheid om Amerika onbetwist wereld-leider te maken.
Nee, wat is daar vreemd aan...?

Politici die streven naar macht ... sinds waneer is dat iets nieuws?

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:02 schreef Schenkstroop het volgende:
'NORAD (luchtdefenise) standdown' ook allemaal toeval?
Wat zou 'toeval' moeten zijn......?

bv de standdaard defensie-richtlijnen van NORAD waren in de koude oorlog opgesteld en gingen uit van een eskader bomenwerpers die op de amerikaanse kust zouden afvliegen en de F16'es die opstegen (bij het alarm dat een ongeidentificeerd vliegtuig op Washington vloog) was de initieiele vliegroute die route die altijd geoefend was en dat was in de richting van de Atlantische Oceaan, totdat pas een vluchtcontroleur doorhad dat dat fouting en de piloot opdracht kreeg te draaien toen hij eigenlijk al boven de oceaan is...
daarbij gingen kostbare minuten verschrikkelijk verloren (naar ik meen 15-20 minuten die héél belangrijk kunnen zijn op zulke momenten)

Dat zijn enorme fouten die daar gemaakt zijn... maar dat is véél beter te verklaren door domweg erop te wijzen dat zulke 'rampen-plannen' vooral bestaan uit een aaneenschakeling van fouten...
zéker als dit bv de eerste keer is dat men daadwerkelijk in realiteit moet ingrijpen en het geen oefening meer is.

NORAD bleek niet zo goed te werken als men eigenlijk gepland had ... een overheidsorganisatie die op een onverwacht mment onder een crisitest gesteld wordt en behoorlijk faalt... is dat vreemd?
of juist kenmerkend voor veel van zulke overheidsdiensten?

Je mag me graag bv een voorbeeld geven van het optreden van nooddiensten in ramp-situaties waarin alles perfect verloopt .. die komen domweg niet voor.
zeker niet als dat optreden eigenlijk de eerste keer in misschien 67 jaar (sinds dat luchtalarm in Los Angeles waar veel UFO-volgers ook graag over lezen, maar dat evenzeer een aanschakeling van communicatie-misverstanden en foutieve ingrijpen was ) is dat men via en luchtalarm ingrijpen moest in een direkte aanvalssituatie.

Overigens , _hierna_ komt natuurlijk wél vooral de Media-manipulatie, omdat in het onderhoud van NORA wél miljarden dolars omgaan en de vraag 'wie' fouten gemaakt heeft, wie daarvoor verantwoording moet dragen en of er bijvobrreld consequenties voor falen moeten volgen en wat daaraan gedaan moet worden een enorme politie strijd oplevert om miljarden dollars overheidsgelden..

De media speelt in zoverre een rol dat het bv misbruikt kan worden om de verantwoordelijkheid te ontkennen, óf te doen alsof fouten eigenlijk de schuld van iets of iemand anders waren...

[ Bericht 12% gewijzigd door RM-rf op 20-05-2011 11:58:47 ]
pi_97068672
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:03 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ik ben het niet volledig oneens met je (en heb me ook lang niet overal in verdiept).

Planning tot op de seconde en een almachtige elite vind ik (vooralsnog) niet het meest geloofwaardige verhaal.

Bij dergelijke extreme complotten lijkt het vaak om een vervanging van religie te gaan. Vroeger stond een almachtige god voor de zaken die we niet konden verklaren, nu is dat een selectieve elite met superpowers.

Dat 9/11 verhaal wel of geen vliegtuigen? Ik zou het niet weten. Het was me tot nu toe te tijdrovend om zo op de details te gaan en al die filmpjes en theoriën te volgen.

Ik heb wel een aardige geschiedenis van complotten in het algemeen inmiddels, van groot tot klein (de bende van Nijvel in België was er bijvoorbeeld ook een, het ontstaan van de Joegoslavië oorlog was VS-gestuurd).

En dan merk je snel genoeg dat de media héél vaak liegen. Sterker nog: bijna elke oorlog begint met een medialeugen.

Edit: even een filmpje bijgedaan dat laat zien dat er soms (per ongeluk) ook wel eens eerlijke mensen in de media komen.

Wat een alleraardigst filmpje. Kudo's voor die man dat hij zich niet op laat fokken door die mevrouw die er telkens doorzijn verhaal heen probeert te breken.

Uitspraken die mij aanspraken waren:
"We must ask ourselves everytime a bombing is announced: Will I let our governments bomb populations in my name, and will that result in a better situation than before?"
en:
"Quite often, the US and Europe are not the solution to a problem, but actually the cause"

Het "good Arab, bad Arab"-verhaal was voor mij enigszins overbodig, maar er zullen zat mensen zijn die niet eerder met een dergelijk perspectief in contact zijn gekomen.
pi_97069314
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:38 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat is de relatie van die argumentatie?

Dat er volop gelogen wordt of berichten 'gemanipuleerd' is ook iets wat ik volledig erken..
enkel verklaar ik dat juist op basis van de economische winst die zulke media halen met het drukken van dingen die hen een grote afzet geven of veel kijkers opleveren...

Ik heb honderden voorbeelden gezien waarbij de media de grootste onzin over bijvoorbeeld goud vertellen. Dat is niet per se goed voor de kijkcijfers hoor, ook niet per se slecht. Veel mensen kijken toch wel. Maar toevallig is de establishment/bancaire sector (vooral in de VS) gebaat bij lage goudprijzen. En daarbij gaat het om véél meer geld dan die paar abonnementjes of kijkcijfers.

En dat coeveuze-verhaal, of noem zo nog al die voorbeelden, dat is toch wel nieuws, dus mensen kijken het toch. Maar op de juistheid werd al die keren niet gechekt. Is dat omdat 'de klant' dat niet wil...? Je beeld is toch wat te rooskleurig ben ik bang. En bovendien zijn adverteerders ook klant. En mensen met andere belangen vaak eigenaar (van de media). Dus de lezer/kijker heeft gewoon niet zoveel te zeggen.

Maar goed, blij dat je in elk geval al ziet dat het soms niet klopt. Er lopen nog hele kuddes die dat al niet zien. Kan je nagaan.
pi_97069494
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 10:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Punt is ook dat er - vliegtuigen of geen vliegtuigen - een enorme(!) misleiding van het volk heeft plaatsgevonden. En dat media daar aan hebben meegewerkt. Volledig.

En dat al wie nu nog kranten en overheden geloven toch eens moeten gaan opletten en nadenken.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:31:53 #89
33189 RM-rf
1/998001
pi_97069924
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:19 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Punt is ook dat er - vliegtuigen of geen vliegtuigen - een enorme(!) misleiding van het volk heeft plaatsgevonden. En dat media daar aan hebben meegewerkt. Volledig.
natuurlijk... maar volgens mij zijn ook diegenen die gaan roepen over 'holografische dingen' of complottheorieen net zo goed schuldig aan misleiding.
Als je beschuldig van misleiding is het héél belangrijk o aan te geven wat dan precies die misleiding is en wat de bewijzen daarvoor zijn..

je kunt niet het ene moment het heel geloofwaardig vinden dat 911 een vooropgezet plan zou zijn van de amerikaanse regering en die dat helemaal miniiteus gepland zouden hebben, tot and e holografische projectie of verdwenen vliegtuigen aan toe ...

Om dan uiteindelijk te stellen dat het dus vooral ging om een politiek die de gevolgen ervan uitnutten en in de doofpot stopte dat de inlichtingendiensten in de fase vooraf zwaar gefaald hebben, maar dat die niet voor dat grootschalige en mogelijk zelfs deels bewuste falen gestrafd zijn (integendeel, de budgetten van zowel CIA en FBI zijn flink verhoogd én ze hebben veel meer rechten en wettelijke mogelijkheden gekregen, dat is als een bankdirectru van een failliete bank alsnog een miljoenenbonus geven)....

Ik denk overigens dat juist de neo-conservatieven dol waren op de doorgeslagen theorieen rondom 911, die functioneerden juist ook als 'bliksem-afleider' voor werkelijk kritische vragen en onderzoeken.
Niet voor niks worden veel conspiracy-website's en radiostations ook vooral gefinancierd door rechts-conservatieve groeperingen, ook dat is een vorm van 'media-manipulatie

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:14 schreef GoudIsEcht het volgende:
Ik heb honderden voorbeelden gezien waarbij de media de grootste onzin over bijvoorbeeld goud vertellen.
Klopt, bijvoorbeeld rondom de Glenn Beck show zijn er goudverkopers (bv Goldline International) die druk adverteren dat kijkers hun laatste spaarcentjes in Goud moesten stoppen, en Glenn Beck zélf ratelt dan ook zo'n verhaal af dat vooral zijn kijkers bij zijn adverteerders goud moeten bestellen....
Beck heeft zelfs direkte sponsordeals om dat te zeggen.

Ook dat is gewoon iets commercieels, media die hun kijkers voorliegt en bedrijven die daar slim winst mee maken

http://mediamatters.org/research/200912020029

quote:
Glenn Beck promotes gold to audience while profiting from gold investment firms
December 02, 2009 4:59 pm ET — 93 Comments

In recent months, Glenn Beck has repeatedly used his television show to plug gold as a way for his audience to "protect" themselves from the possible economic collapse of the U.S. dollar and economy. At the same time, several precious metals investment firms have regularly advertised on his television show, and Beck is a "Paid Spokesman" for Goldline International, which has an "exclusive" sponsorship deal with his radio show and bills itself as "Glenn Beck's Choice for Gold."
enkel, sommige mensen lijken ook graag voorgelogen te willen worden

[ Bericht 11% gewijzigd door RM-rf op 20-05-2011 12:40:03 ]
pi_97088818
Nu een antwoord op de vraag: Waarom zouden we de VS regering moeten geloven?
  vrijdag 20 mei 2011 @ 20:00:10 #91
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_97089254
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:53 schreef polderturk het volgende:
Nu een antwoord op de vraag: Waarom zouden we de VS regering moeten geloven?
Volgens mij had a tuin hek daar al antwoord op gegeven.
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[..]

bv de standdaard defensie-richtlijnen van NORAD waren in de koude oorlog opgesteld en gingen uit van een eskader bomenwerpers die op de amerikaanse kust zouden afvliegen en de F16'es die opstegen (bij het alarm dat een ongeidentificeerd vliegtuig op Washington vloog) was de initieiele vliegroute die route die altijd geoefend was en dat was in de richting van de Atlantische Oceaan, totdat pas een vluchtcontroleur doorhad dat dat fouting en de piloot opdracht kreeg te draaien toen hij eigenlijk al boven de oceaan is...
daarbij gingen kostbare minuten verschrikkelijk verloren (naar ik meen 15-20 minuten die héél belangrijk kunnen zijn op zulke momenten)

Dat zijn enorme fouten die daar gemaakt zijn... maar dat is véél beter te verklaren door domweg erop te wijzen dat zulke 'rampen-plannen' vooral bestaan uit een aaneenschakeling van fouten...
zéker als dit bv de eerste keer is dat men daadwerkelijk in realiteit moet ingrijpen en het geen oefening meer is.

NORAD bleek niet zo goed te werken als men eigenlijk gepland had ... een overheidsorganisatie die op een onverwacht mment onder een crisitest gesteld wordt en behoorlijk faalt... is dat vreemd?

Je mag me graag bv een voorbeeld geven van het optreden van nooddiensten in ramp-situaties waarin alles perfect verloopt .. die komen domweg niet voor.
zeker niet als dat optreden eigenlijk de eerste keer in misschien 67 jaar (sinds dat luchtalarm in Los Angeles waar veel UFO-volgers ook graag over lezen, maar dat evenzeer een aanschakeling van communicatie-misverstanden en foutieve ingrijpen was ) is dat men via en luchtalarm ingrijpen moest in een direkte aanvalssituatie.

Overigens , _hierna_ komt natuurlijk wél vooral de Media-manipulatie, omdat in het onderhoud van NORA wél miljarden dolars omgaan en de vraag 'wie' fouten gemaakt heeft, wie daarvoor verantwoording moet dragen en of er bijvobrreld consequenties voor falen moeten volgen en wat daaraan gedaan moet worden een enorme politie strijd oplevert om miljarden dollars overheidsgelden..

De media speelt in zoverre een rol dat het bv misbruikt kan worden om de verantwoordelijkheid te ontkennen, óf te doen alsof fouten eigenlijk de schuld van iets of iemand anders waren...
top-post, denk dat het ook goed mijn (huidige) positie weergeeft.
Alhoewel ik minder moeite heb te geloven dat men echt gewoon verschrikkelijk incompetent is geweest :D
pi_97090122
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 20:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Volgens mij had a tuin hek daar al antwoord op gegeven.

[..]

top-post, denk dat het ook goed mijn (huidige) positie weergeeft.
Alhoewel ik minder moeite heb te geloven dat men echt gewoon verschrikkelijk incompetent is geweest :D
Welke post van A-tuin hek is dat dan?
pi_97090872
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:49 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[..]

Het probleem met jouw verklaring is dat Dick Cheney een standdown order gegeven heeft:

Verder zien we dat in een video hebben gezien dat John Kerry heeft aangegeven dat WTC7 met controled demolition is neergehaald:

Verder zien we in deze video de dansende Israelis, die die dag ook gearresteerd waren:

En dit dan? Waarom zou het bewijs dat de Israelische studenten aan 9/11 linked geheim zijn als ze er niets mee te maken hebben?

Nog meer bewijs dat er gelogen is op 9/11. Bush liegt dat hij het eerste vliegtuig live in het gebouw heeft zien vliegen:

Als hij niet liegt dan staat 100% vast dat de VS op de hoogte was

De CONVAR video van Zembla:

CONVAR is een Duits bedrijf dat harde schijven uit het WTC herstelde. Ze hadden achterhaald dat vlak voor de aanslagen 100 miljoen dollar het gebouw was uitgesluisd en dat dit een voorteken van voorkennis was. Daarna werd het ze door de FBI verboden nog uitspraken te doen over de zaak.

Er is gewoon veel te veel mis met het officiele verhaal. Als je ook nog eens weet dat de VS eerder gelogen heeft dan is het niet logisch het officiele verhaal te geloven. Kijk naar het Golf van Tonkin incident. Dat was een valse vlag operatie. De aanval had nooit plaatsgevonden en dit incident leidde tot de Vietnam oorlog die vele duizenden mensenlevens heeft gekost. Kijk naar Operation Northwood. De VS zou een serie van valse vlag operaties uitvoeren om een oorlog tegen Cuba te beginnen. We hebben ook nog "The New American Century" van de Neo Cons waarin ze aangeven een soort van een Pearl Harbor nodig hebben. Een plus een moet twee zijn. Jij en ik weten gewoon dat het 9/11 zaakje stinkt. Jij doet alleen alsof er niets aan de hand is.
pi_97092070
quote:
Diensten als NORAD mogen niet onderschat worden. Als er fouten gebeuren, dan gebeuren die opzettelijk imo.
pi_97094204
Laten we het nu ook over het Mexicaanse griep schandaal hebben. Ook een duidelijk voorbeeld van grote media leugens. We moesten hoe dan ook die vaccinaties nemen. Velen van ons hebben het niet genomen omdat we het zaakje niet vertrouwen. Ik durf te wedden dat een aantal van de officiele verhaal gelovers (believers) als oompa loompa ook de vaccinatie hebben geweigerd. Het weigeren van de vaccinatie toont toch dat het vertrouwen in de overheid laag is. De overheid verspreidde ondersteund door de media leugens en probeerde ons de vaccinatie te laten gebruiken. Toen het een farce bleek heeft de media achteraf nog wat figuren uit de farmaceutische wereld bekritiseerd en daar bleef het ook bij. Ze probeerden ons zo snel mogelijk de zaak te laten vergeten.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 21:53:51 #96
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_97095971
Zeg polderturk, waarom geloof jij het verhaal van de Turkse overheid over het lot van de Armeniers?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_97097253
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 20:29 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het probleem met jouw verklaring is dat Dick Cheney een standdown order gegeven heeft:

Verder zien we dat in een video hebben gezien dat John Kerry heeft aangegeven dat WTC7 met controled demolition is neergehaald:

Verder zien we in deze video de dansende Israelis, die die dag ook gearresteerd waren:

En dit dan? Waarom zou het bewijs dat de Israelische studenten aan 9/11 linked geheim zijn als ze er niets mee te maken hebben?

[ afbeelding ]

Nog meer bewijs dat er gelogen is op 9/11. Bush liegt dat hij het eerste vliegtuig live in het gebouw heeft zien vliegen:

Als hij niet liegt dan staat 100% vast dat de VS op de hoogte was

De CONVAR video van Zembla:

CONVAR is een Duits bedrijf dat harde schijven uit het WTC herstelde. Ze hadden achterhaald dat vlak voor de aanslagen 100 miljoen dollar het gebouw was uitgesluisd en dat dit een voorteken van voorkennis was. Daarna werd het ze door de FBI verboden nog uitspraken te doen over de zaak.

Er is gewoon veel te veel mis met het officiele verhaal. Als je ook nog eens weet dat de VS eerder gelogen heeft dan is het niet logisch het officiele verhaal te geloven. Kijk naar het Golf van Tonkin incident. Dat was een valse vlag operatie. De aanval had nooit plaatsgevonden en dit incident leidde tot de Vietnam oorlog die vele duizenden mensenlevens heeft gekost. Kijk naar Operation Northwood. De VS zou een serie van valse vlag operaties uitvoeren om een oorlog tegen Cuba te beginnen. We hebben ook nog "The New American Century" van de Neo Cons waarin ze aangeven een soort van een Pearl Harbor nodig hebben. Een plus een moet twee zijn. Jij en ik weten gewoon dat het 9/11 zaakje stinkt. Jij doet alleen alsof er niets aan de hand is.
Een aantal van deze filmpjes zijn alleraardigst, die gaan in mijn Master OP van het 9/11 topic waar ik aan werk. :)
pi_97098139
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 21:53 schreef TitusPullo het volgende:
Zeg polderturk, waarom geloof jij het verhaal van de Turkse overheid over het lot van de Armeniers?
Weer een zaak waar van alle kanten over gelogen wordt. Zowel door buitenlandse mogendheden als door de Turkse overheid. Geen enkele versie is te vertrouwen. Ik heb overigens zat feiten gezien die door westerse media en overheden gewoon regelrecht ontkend worden. Turkije heeft Armenie uitgenodigd gezamenlijk de zaak te onderzoeken maar de Armeniers hebben geweigerd. Alweer een kwestie waarbij de westerse overheden aanspraak maken op de "waarheid".
  Moderator vrijdag 20 mei 2011 @ 22:33:49 #99
249559 crew  Lavenderr
pi_97098342
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 22:30 schreef polderturk het volgende:

[..]

Weer een zaak waar van alle kanten over gelogen wordt. Zowel door buitenlandse mogendheden als door de Turkse overheid. Geen enkele versie is te vertrouwen. Ik heb overigens zat feiten gezien die door westerse media en overheden gewoon regelrecht ontkend worden. Turkije heeft Armenie uitgenodigd gezamenlijk de zaak te onderzoeken maar de Armeniers hebben geweigerd. Alweer een kwestie waarbij de westerse overheden aanspraak maken op de "waarheid".
Deze al gelezen?
A guide to Sledgehammer in 15 questions (Turkish Sledgehammer case)
pi_97098943
quote:
Die had ik al gezien. Ik ben ook bekend met de materie. De overheid beweert de deep-state op te rollen maar dit is een illusie. Ze rollen alleen de politieke tegenstanders op. De EU en VS media zijn echter stil hierover. Het is te vergelijken wat Putin met Chodorkovsky enzo doet alleen krijgt Putin veel meer aandacht. Dit komt omdat Erdogan een vriend is. Er wordt bijvoorbeeld een luitenant beschuldigd van het hebben van banden met Hizb ut Tahrir. Als bewijs gebruiken ze de telefoon van de verdachte waarin meer dan 300 telefoonnummers zouden staan van verschillende Hiz ut Tahrir leden. Het is echter gebleken dat de telefoonnummers na de in beslagname door de politie in de telefoon zijn gezet. De politie beweert dat de nummers per ongeluk in de telefoon zijn terecht gekomen. Onzin natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')