Leuk?quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:00 schreef Schenkstroop het volgende:
leuk filmpje die van george carlin, die laatste.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zit, als je het nu weer ziet, een zware lading aan het filmpjeYou have to stop the Q-tip when there's resistance!
Ook over de kleine dingen worden gelogen. En dat men Kahn zien zelfs de kranten een setup. Dus ik weet niet waar je het over hebt?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je moet beter lezen want dat staat er niet.
Tien+ waarheden: http://www.nytimes.com/
Oh en voor Golf I waren we misleid met het couveuse verhaal. Wat achter ook bedrog bleek.quote:- Ze hebben gelogen over het Gulf of Tonkin incident die tot de Vietnam oorlog heeft geleid
- Ze hebben gelogen over de WMD's in Iraq
- Ze hebben ons verteld dat Saddam Hoessein Al Qaida aan het opleiden was
- Ze hebben gelogen over de mobiele laboratoria waarin ze chemische wapens en biologische wapens zouden maken
- Ze hebben gelogen over soldaat Jessica Lynch: ze zou een vrouwelijke rambo zijn maar ze bleek een lafaard te zijn. Ze heeft toegegeven dat het verhaal verzonnen was. Ze waren zelfs van plan een soort Rambo film over haar te maken
Nee hoor, je loopt weer eens incoherente nonsense rond te strooien. Een standaardprobleem met krantenslaafjes als jij.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:36 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Gast....
Hoe krijg je het voor elkaar om in een zin van 12 woorden er vier gewoon compleet te negeren en een andere claim er gewoon bij te verzinnen?
Als het nou een incoherente lap tekst was zou ik me er nog iets bij voor kunnen stellen...
Ik geloof ze niet meer , 2 mei was het keerpunt , vanaf die dag geloof ik niks meer wat uit de kant van de VS regering komtquote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:42 schreef polderturk het volgende:
Het is bewezen dat de VS regering een grote leugenaar is gebleken. Waarom geloven jullie nog de VS regering? Waarom zetten jullie geen vraagtekens bij het officiele verhaal? Waarom geloven jullie de VS blindelings? Waarom hoeven jullie geen bewijs te zien om het officiele verhaal te geloven? Kijk naar de Bin Laden zaak. Welk bewijs heb je tot nu toe gezien?
Die is simpel te beantwoorden. De VS heeft wel degelijk WMDs gevonden in Irak. Wat er echter allemaal onder die term valt, is lang niet iedereen het over eens.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:37 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Wat is er dan gelogen in de opsomming die ik heb geplaatst? Vertel dan? Welke leugen van de VS was geen leugen? Nou vertel me. Hebben ze dan niet geloven over het "Gulf of Tonkin" incident? Hebben ze niet gelogen over WMD's in Irak? Waarom zouden we de Amerikaanse regering uberhaupt nog moeten geloven terwijl BEWEZEN is dat ze leugenaars zijn? Heb jij een antwoord op die vraag? Door die vraag te beantwoorden blijf je namelijk ontopic.
Ik geloof niet dat de onderstaande een leugen zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2011 07:55 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ook over de kleine dingen worden gelogen. En dat men Kahn zien zelfs de kranten een setup. Dus ik weet niet waar je het over hebt?
Ga je nog antwoorden waarom je denkt dat onderstaande ondanks de leugens toch de waarheid zijn:
[..]
Oh en voor Golf I waren we misleid met het couveuse verhaal. Wat achter ook bedrog bleek.
eeuhm, nee volgens mij geloven we niet altijd de officiele versie, zeg ik ook nergens. Daarnaast maakt geloven nog geen waarheid. Cursusje logica zou geen kwaad kunnen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:28 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Nee hoor, je loopt weer eens incoherente nonsense rond te strooien. Een standaardprobleem met krantenslaafjes als jij.
Ten eerste stel je dus dat de leugens uit de openingspost waarheid zijn (want volgens jouw geloven we altijd de officiële versie van verhalen).
Nee hoor, dat doe ik juist vrij weinig. Wat er wel hier veel gebeurt is dat mensen dingen verzinnen die ik denk / ben / zeg.quote:Ten tweede - en daar kan je best eens je andere posts hier op fok op nalezen - trek jij altijd alle stellingen van andere in het absolute, en op basis daarvan mag best aangenomen worden dat je nu ook hebt willen zeggen dat alles wat in de NYT staat waar is.
Eeuhm jawel, dat is het mooie aan die +quote:Ten derde toon je de door jezelf geclaimde generieke verhouding tussen leugens en waarheden van 1:10+ niet aan door even een bundeltje zogenaamde waarheden neer te plempen.
Heel veel faal dus, jammer weer.
verhouding betekent inderdaad twee verschillende zakenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:32 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Goed, je weet dus niet wat het woord verhouding betekent (daar heb je namelijk twee verschillende zaken - in dit geval leugens en waarheden - voor nodig; jij geeft er - zo denk je althans - slechts één).
Maar leuk dat je hier stelt dat alles wat in de NY times staat geschreven waarheid is.
Kunnen we nog wel eens op terugkomen.
dat is 1quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Op die link staan er al meer dan 10*
Dat is tweequote:de op
En dat is het totaalquote:= 50
mwah dat is een vremde uitspraak.. er zal vast een soldaat ergens een boekje gevonden hebben met drie letters die samen de afkorting "W-M-D" vormen... maar er werd wel degelijk een specifieke suggestie gedaan dat het ging om chemische en nucleair wapens en actieve laboratie om die te scheppen...quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Die is simpel te beantwoorden. De VS heeft wel degelijk WMDs gevonden in Irak. Wat er echter allemaal onder die term valt, is lang niet iedereen het over eens.
Wees maar niet bang, ik vond het toen ook al een smerig spelletje wat ze speeldenquote:Op woensdag 18 mei 2011 11:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
mwah dat is een vremde uitspraak.. er zal vast een soldaat ergens een boekje gevonden hebben met drie letters die samen de afkorting "W-M-D" vormen... maar er werd wel degelijk een specifieke suggestie gedaan dat het ging om chemische en nucleair wapens en actieve laboratie om die te scheppen...
het enige wat gevonden was was veelal al bekend van de voorgaande wapen-inspecties door de VN en daarvan is ook vastgesteld dat ze volledig buiten gebruik waren en vermoedelijk iet actief in de laatste jaren.
Saddam Hussein was heus geen lieverdje en de wereld mag zeker blij zijn dat die uit het zadel gewipt is, mischien kan Irak over een aantal jaren zelfs weer een bepaalde mate van stabiliteit krijgen die het tot een solide facot in het midden-oosten maakt en ook een verder democratisering dar ondersteunt.. in dat geval vind ik het wel degelijk een enorme 'winst' voor het wetsen...
enkel was het grootste del van de beweringen in de periode kort voor 2003 wel erg zwak en twijfelachtig ...
enkel, dat wist ook iedereen verdomd goed, dat was eigenlijk een publiek geheim dat de werkelijke basis voor millitair ingrijpen wankel was, maar dat de politici die daarnaar streefden wel een poging widlen doen én Saddam Hussein uit de macht te krijgen én een democratie in het midden-oosten te scheppen in de hoop daar dingen beter te maken...
Overigens hebben ze vermoedelijk de moeite die het zou kosten én ook de economische implicaties vor het westen (bv de enorme schuldenberg waar de VS nu mee zit heeft ook voor een groot deel te maken met de domme bestedingspolitiek rondom die oorlog, het kost een berg en levert eigenlijk economisch gezien té weinig op), behoorlijk onderschat..
wél is het natuurlijk vremd dat de politici die toendertijd dat besloten, _nu_ niet meer politieke verantwoording kunnen en hoeven af te leggen voor hun besluiten toen...
Enerzijds is dat een belangrijk aspect in een democratie, maar zodra politici beleid doorvoeren waarvan je de resultaten pas 8 jaar later merkt, een periode waarin ze sowieso al uit de politiek gestapt zijn, kunnen ze die verantwoordelijkheid makkelijk ontlopen...
Democratische politiek wordt zo wél tot een hardnekkig 'rotzooi maken en het aan je kinderen overlaten die de jaren erna op te ruimen'.
Het topic heet:quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:23 schreef oompaloompa het volgende:
eeuhm, nee volgens mij geloven we niet altijd de officiele versie, zeg ik ook nergens. Daarnaast maakt geloven nog geen waarheid. Cursusje logica zou geen kwaad kunnen.
En daarop kom jij met:quote:Waarom geloven we nog de officiele versies van de gebeurtenissen?
Dan:quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:45 schreef oompaloompa het volgende:
Omdat tegenover elke leugen 10+ waarheden staan.
Het kost ook veel te veel moeite om continu over alles te liegen.
Toen het over 'the secret' ging kwam jij met de stelling dat het ook voor alle negers in Afrika zou moeten werken. Toen het over intuïtie ging wou jij meteen dat het altijd overal de waarheid zou brengen. En zo zijn er meer voorbeelden. Ik ga je verder niet wijzen op wat je schrijft; als je dat zelf meteen al vergeet of niet doorhebt heeft een discussie met je sowieso weinig zin.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:23 schreef oompaloompa het volgende:
Nee hoor, dat doe ik juist vrij weinig. Wat er wel hier veel gebeurt is dat mensen dingen verzinnen die ik denk / ben / zeg.
Dat geleuter over specifieke gevallen is ongeldig bij het claimen van generieke waarheden. En jij wou over logica beginnen?quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:23 schreef oompaloompa het volgende:
Eeuhm jawel, dat is het mooie aan die +
Maar ga je gang hoor, post maar leugens, voor elke post ik wel 10 waarheden, geen probleem.
Als je stelt dat alle zwanen wit zijn is het niet genoeg er een paar witte aan te wijzen. Als je zegt dat de stelling van Pythagoras voor alle rechthoekige driehoeken houdt is het niet genoeg hem voor één te bewijzen. Als je zegt dat er tegenover elke leugen meer dan tien waarheden staan is het niet genoeg om hier een daar wat waarheden op te duikelen als iemand met een leugen komt.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:45 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Omdat tegenover elke leugen 10+ waarheden staan.
Het kost ook veel te veel moeite om continu over alles te liegen.
Zegt iemand die het niet doorheeft dat een generieke stelling een generiek bewijs vraagt...quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:23 schreef oompaloompa het volgende:
Dus laat dat onterechte elitaire toontje maar varen
Hey weet je wat? Je leest toch niet wat er geschreven staat, laat staan dat je er over nadenkt. Je totaal misplaatste aanhalen van het logisch positivsme als duidelijke hint, iets met klepel en klok. Dus inhoudelijk reageren heeft niet zo veel zin.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:51 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Het topic heet:
[..]
En daarop kom jij met:
[..]
Dan:
[..]
Toen het over 'the secret' ging kwam jij met de stelling dat het ook voor alle negers in Afrika zou moeten werken. Toen het over intuïtie ging wou jij meteen dat het altijd overal de waarheid zou brengen. En zo zijn er meer voorbeelden. Ik ga je verder niet wijzen op wat je schrijft; als je dat zelf meteen al vergeet of niet doorhebt heeft een discussie met je sowieso weinig zin.
[..]
Dat geleuter over specifieke gevallen is ongeldig bij het claimen van generieke waarheden. En jij wou over logica beginnen?
[..]
Als je stelt dat alle zwanen wit zijn is het niet genoeg er een paar witte aan te wijzen. Als je zegt dat de stelling van Pythagoras voor alle rechthoekige driehoeken houdt is het niet genoeg hem voor één te bewijzen. Als je zegt dat er tegenover elke leugen meer dan tien waarheden staan is het niet genoeg om hier een daar wat waarheden op te duikelen als iemand met een leugen komt.
[..]
Zegt iemand die het niet doorheeft dat een generieke stelling een generiek bewijs vraagt...
'strikt' dat is iets met wetten en regeltjes he. en wie maakt ze dan. of verandert ze zodat het de grote corporatieve vriendjes en vriendinnetjes uitkomt?quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wees maar niet bang, ik vond het toen ook al een smerig spelletje wat ze speeldenZe hebben in ieder geval een groot deel van wat ze suggereerde niet gevonden, maar strikt genomen hebben ze wel WMDs gevonden. Dingen als gifgas granaten etc.
Wat bazel jij nou weer?quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:25 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
'strikt' dat is iets met wetten en regeltjes he. en wie maakt ze dan. of verandert ze zodat het de grote corporatieve vriendjes en vriendinnetjes uitkomt?
Ik heb ook gelijk, jij moet geen generieke stellingen plaatsen die je niet kunt hard maken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hey weet je wat? Je leest toch niet wat er geschreven staat, laat staan dat je er over nadenkt. Je totaal misplaatste aanhalen van het logisch positivsme als duidelijke hint, iets met klepel en klok. Dus inhoudelijk reageren heeft niet zo veel zin.
Je vernederen en uitlachen om je extreme onkunde zou dan voor mij weer vermakelijk zijn, maar me waarschijnlijk wat waarschuwingen opleveren, dus de enige optie is: je hebt gelijk!
Hier; een virtuele jip en janneke sticker en een rode krul.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:45 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ik heb ook gelijk, jij moet geen generieke stellingen plaatsen die je niet kunt hard maken.
Al helemaal niet als je bezigheid op dit forum voor het grootste gedeelte bestaat uit zeuren om een bron.
Dus een beetje opletten in het vervolg en eerst nadenken voordat je wat gaat roepen.
Precies, die heb je verdiend. Ik begrijp dat het al heel wat is dat je hebt toegegeven dat je dingen liep te roepen die niet helemaal kloppen.quote:
sorry. ik las je commentaar verkeerd door vooroordelen die ik had/heb mbt jou.quote:
Ik zie nooit echt goed in waarom mensen zoveel belang hechten aan meningen, wanneer je ook aantoonbaar bewijs kan aandragen omtrent de waarheid achter bepaalde gebeurtenissen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:41 schreef schommelstoel het volgende:
Weetje wat ik denk, dat jullie er nooit samen zullen uitkomen dus heeft het aan de ene kant niet zoveel nut.
Aan de andere kant is het te hopen dat jullie elkaar wel aan het denken zullen zetten.
Alleen is het onmogelijk, en dat lijken jullie te doen, dat jullie elkaar 100% van mening willen doen veranderen.
Ik ben het met je eens dat de VS regelmatig liegt. Maar je vraag "waarom mensen nog geloven" is denk ik nog steeds omdat gewoon vaker de waarheid verteld wordt dat gelogen. Als je naar mijn eerste eigen reactie kijk, niet eentje die uit zijn verband gerukt is door EchtGoud, zie je ook dat ik dat zeg en daarbij opmaak dat het dus goed is altijd zelf na te denken en noch de US noch bepaalde websites na te praten.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:10 schreef polderturk het volgende:
Kennelijk wil niemand een antwoord op de vraag geven waarom we uberhaupt de officiele verhalen blindelings moeten geloven. Oompaloompa heeft als enige een poging ondernomen tot het beantwoorden van de vraag. Haar antwoord was echter niet gesubstantieerd. Ze beweert dat tegenover elke leugen er meer dan tien waarheden staan. Dit kan ze echter niet aantonen. Wij weten dat de VS over cruciale zaken gelogen heeft. Zie het Gulf of Tonkin incident. Deze leugen heeft geleid tot meer dan 40.000 Amerikaanse doden en meer dan een miljoen Vietnamese doden. Mijn stelling is dus dat er totaal geen reden de VS regering op zijn woord te geloven. De VS regering liegt. Dit is met 100% zekerheid bewezen.
Het is dan ook een beetje loze vraag he. Ik denk nml niet dat er (veel) mensen hier meelezen die van mening zijn dat je de officiele verhalen blindelings moet geloven.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:10 schreef polderturk het volgende:
Kennelijk wil niemand een antwoord op de vraag geven waarom we uberhaupt de officiele verhalen blindelings moeten geloven. Oompaloompa heeft als enige een poging ondernomen tot het beantwoorden van de vraag. Haar antwoord was echter niet gesubstantieerd. Ze beweert dat tegenover elke leugen er meer dan tien waarheden staan. Dit kan ze echter niet aantonen. Wij weten dat de VS over cruciale zaken gelogen heeft. Zie het Gulf of Tonkin incident. Deze leugen heeft geleid tot meer dan 40.000 Amerikaanse doden en meer dan een miljoen Vietnamese doden. Mijn stelling is dus dat er totaal geen reden de VS regering op zijn woord te geloven. De VS regering liegt. Dit is met 100% zekerheid bewezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |