Lijkt me ook. De meeste van die journaalreligieuzen houden zich mijlenver van de BNW afdeling.quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:42 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Het is dan ook een beetje loze vraag he. Ik denk nml niet dat er (veel) mensen hier meelezen die van mening zijn dat je de officiele verhalen blindelings moet geloven.
Er zijn GEEN wmds gevonden. Dat jij trieste dingen onder de term schaart is iets anders.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Die is simpel te beantwoorden. De VS heeft wel degelijk WMDs gevonden in Irak. Wat er echter allemaal onder die term valt, is lang niet iedereen het over eens.
Over welke cruciale zaken is men wel eerlijk?quote:Op woensdag 18 mei 2011 19:23 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de VS regelmatig liegt. Maar je vraag "waarom mensen nog geloven" is denk ik nog steeds omdat gewoon vaker de waarheid verteld wordt dat gelogen.
Lambiekje, nou moet je eens goed luisteren. Ja, zit je er klaar voor?quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Er zijn GEEN wmds gevonden. Dat jij trieste dingen onder de term schaart is iets anders.
De term is zeker gaande weg de invasie aangepast. Net zoals dat Ground Zero, Pull it en pandemie.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Lambiekje, nou moet je eens goed luisteren. Ja, zit je er klaar voor?
LEER LEZEN!
Heb je het begrepen? Nog maar een keer voor de zekerheid:
LEER LEZEN!
Ik zeg toch niet dat ik die dingen onder de WMDs schaar. Volgens de definitie die de VS gebruikt vallen ze daar onder. Dus ja, in die zin hadden ze dus gelijk.
Over het nieuwe hondje van Paris, of de zonnebril van Oprah ofzo...quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Over welke cruciale zaken is men wel eerlijk?
Dat is precies wat hij schreef. Dat, en LEER LEZEN!quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De term is zeker gaande weg de invasie aangepast. Net zoals dat Ground Zero, Pull it en pandemie.
Ja maar bewijs dat is ook wel erg moeilijk zotezien mbt 9/11.. zowel voor als tegen. Echt concreet bewijs? Ik vraag mij af hoe dat zo komt dat er zowel voor als de tegen geen enkel concreet bewijs t evinden is. Alleen meningen en wat overheden verklaren dat "waar" is. Is toch bizar?quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:04 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik zie nooit echt goed in waarom mensen zoveel belang hechten aan meningen, wanneer je ook aantoonbaar bewijs kan aandragen omtrent de waarheid achter bepaalde gebeurtenissen.
Ja maar tuin-hekje staat bij mij belend als iemand die overheids-propaganda wel voor zoete koek neemt. Ik maakte die fout ook, maar heb mijn excuses al aangeboden. Dat stukje tekst van hem was erg makkelijk twee kanten op te interpreteren.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat is precies wat hij schreef. Dat, en LEER LEZEN!
Overigens is het natuurlijk altijd zo dat Politici bv héél goed opletten (en dat ook domweg _moeten_ doen) wàt ze precies feitelijk en exact beweren, juist vanwege die 'wat zij hij eigenlijk nu precies'-dscussie's.quote:
Ah... dus ze hebben tijdens 9/11 gewoon vooral een 'precedent' geschapen en waren vergeten dat het dan mogelijk nog steeds nodig zou zij een aanval op Irak te rechtvaardigen met één of ander 'excuus'....quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:16 schreef GoudIsEcht het volgende:
Dat 9/11 was volgens mij meer bedoeld als precedentschepping/emotionering; het creëren van een vijand.
Zo'n operatie vergt inderdaad veel planning (Bush weet daar als oud-CIA baas en nog zo wat genoeg van en kon dat natuurlijk prima begeleiden als president) en tijdens die voorbereiding was denk ik vooral duidelijk dat ze dichter bij de M-O olie moesten geraken; nog niet wie de eerste 'vijand' zou worden (wie weet dachten ze toen nog dat Saddam gewoon bij te sturen was).
Ja ik had je punt wel begrepen hoor, ik zal de mijne ook nog even herhalen:quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ah... dus ze hebben tijdens 9/11 gewoon vooral een 'precedent' geschapen en waren vergeten dat het dan mogelijk nog steeds nodig zou zij een aanval op Irak te rechtvaardigen met één of ander 'excuus'....
Was dat niet een klein beetje dom van die geheime complot-planners?
zou er daar niet ergens tijdens en vorbereidende meeting een geheimzinnige bedenkers geroepen hebben dat _als_ ze zoveel voorbereiden en in scene zetten; Het misschien een kleine moeite was direkt ook de mogelijke link naar Saddam Hussein te creeren ....?
Ze krijgen inderdaad steeds meer gelijk, maar al de rest gaat dan vaak steeds meer zeggen dat ze "nóoit getwijfeld hebben aan de punten die inmiddels bewaarheid geworden zijn; dát hadden ze dan toevallig ook wel gezien."quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:47 schreef Schenkstroop het volgende:
Ja dat bedoelde ik ook maar met meer woorden. Terreur werd gecreeerd door Amerika zelf, En de hype en angst werd/wordt groot gehouden via sentimenten en media enzovoorts. Hiermee kan de Amerikaanse overheid en VN enzo alle kaneten op. Van Al Qaida in Afghanistan naar Irak naar Iran, Pakistan, Libie, etcetera. Zelfs tegen de eigen inwoners in het Westen. Dat was het idee van de complot-theoretici. En zij krijgen steeds meer gelijk.
ik weet het niet, ik geloof helemaal niet zo in dat beweren dat er een 'Groter Plaatje' zou bestaan....quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:40 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ja ik had je punt wel begrepen hoor, ik zal de mijne ook nog even herhalen:
Waarom zou Irak nou destijds hoofddoel zijn geweest?
Het officiële Pearl Habor verhaal was ook fake...quote:“The process of transformation,” the document admitted, “is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event—like a new Pearl Harbor.”
en hoe 'succesvol' is dat beleid?quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:04 schreef GoudIsEcht het volgende:
De Saudi's zijn niet voor niets 'vriendjes' met de VS, de golfoorlogen kwamen er ook niet zomaar, Iran werd wel degelijk beïnvloed destijds (verjagen Mossadegh, installatie van de Shah etc.), en hetzelfde geld voor veel plekken in Zuid-Amerika (Colombia, Nicaragua, Panana etc.).
Wat probeer je aan te geven door te verwijzen naar het succes?quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en hoe 'succesvol' is dat beleid?
hebben ze nu een grote invloed in Iran, dankzij hun pogingen de politiek daar te 'manipuleren'?
scheppen de amerikanen daar waar ze bijvorbeeld bepaalde bondgenoten steunen, zoals de Mujaheddin in Afghanistan niet evengoed hun volgende vijanden..
bovenal., als direkte toegang en controle over olie een streven was, hoe kan het in godsnaam mogelijk zijn dat de olieprijs nu op $100 staat, 5x zo hoog als in 2002, begin 2003 (en onderhand juist Rusland de grootste olieexporteur geworden is, met Venezuela, welke ook een weinig pro-amerikaans regime heeft, ook sterk in opkomst)...
Juist de invloed van het miden-oosten in de Olie-voorziening neemt eerder rapide af, en al helemaal de olieproductie in landen die onder direkte amerikaanse invloed staan.
Als bv de oorlog in Irak vooral dat als doel had, amerikaanse invloed op olieproductie versterken, is dat dan niet grandioos mislukt?
op het moment dat je impliceert dat complotten bestaan lijkt het me goed te kijken naar hun succesratio, omdat dat de mate is waarin deze ook werkelijke invloed hebben..quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:30 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Wat probeer je aan te geven door te verwijzen naar het succes?
Je bedoelt gewoon dagelijke Internationale Politiek bedrijven?quote:Maar goed, dat de VS bepaalde belangen hebben en daar op handelen betekent nog niet dat ze daarin altijd maar succesvol moeten zijn hè?
Fair enough, maar bedenk daarbij dat bij metingen buiten een laboratorium je geen controle-run kunt doen. Met andere woorden: je moet de huidige uitkomst vergelijken met de hypothetische uitkomst voor de situatie waarbij het event niet had plaatsgevonden. Dus: wat was er gebeurd als 9/11 er niet was geweest, wat zonder de Irak-oorlog etc. Een speculatief spelletje dus waar je niet omheen kunt als je met het 'succes' aan de gang wil.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
op het moment dat je impliceert dat complotten bestaan lijkt het me goed te kijken naar hun succesratio, omdat dat de mate is waarin deze ook werkelijke invloed hebben..
Het is maar wat je 'dagelijkse politiek' noemt. Wat we in de kranten lezen is dat niet, wat de heren achter de schermen doen is dat wel. Aan ons de taak om te achterhalen wat die 'dagelijkse politiek' dan is (voor zover we daarin geïnteresseerd zijn).quote:Je bedoelt gewoon dagelijke Internationale Politiek bedrijven?
dat is het inderdaad.
Overigens, als er iets verschrikkelijk gedropped is, is hetwel de positie van de dollar, overigens met een belangrijk doel
En jij gelooft in het succesvolle complot van een baardaap in een grot in Verweggistan dat 19 terroristen dirigeerde via de walkie-talkie. Die samen effe het Amerikaanse luchtruim/NORAD wisten te bedonderen, en 75% van hun targets wisten te behalen. Waaronder 3 iconen van gebouwen (WTC1+2 en het CIA gebouw) op Amerikaans grondgebied.quote:Op donderdag 19 mei 2011 14:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
op het moment dat je impliceert dat complotten bestaan lijkt het me goed te kijken naar hun succesratio, omdat dat de mate is waarin deze ook werkelijke invloed hebben..
Onbegrijpelijk dat mensen zo denken. Toevalstheoristen zijn het, en mediaslaven.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 08:24 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
En jij gelooft in het succesvolle complot van een baardaap in een grot in Verweggistan dat 19 terroristen dirigeerde via de walkie-talkie. Die samen effe het Amerikaanse luchtruim/NORAD wisten te bedonderen, en 75% van hun targets wisten te behalen. Waaronder 3 iconen van gebouwen (WTC1+2 en het CIA gebouw) op Amerikaans grondgebied.
Waar vooralsnog geen enkel bewijs voor is behalve sentimenten van extremistische moslims die deze daad steunen omdat het een schop in de schenen is van het westen. En de blauwe ogen van de Amerikaanse regering zelf.. Dat is wat jij gelooft.
PS. jij gelooft ook erg veel in toeval. Heel veel toeval. Toeval dat westerse BigCorp. heel mooi uitkomt. Maar hey het is allemaal maar 'toeval'.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |