Ach, het is wel wat gerelateerd aan elkaarquote:Op maandag 16 mei 2011 21:39 schreef jankaas020 het volgende:
Valt me mee dat jouw SC niet 'makan makan' heet, ER.![]()
Want ik wist gewoon dat zoiets zou komen.
dat is geen pindasaus!!!!!!!!!quote:Op maandag 16 mei 2011 21:40 schreef hoogvlieger het volgende:
zo maar ff bakje pindasaus van de remia opentrekken
Goeie toko's zijn moeilijk te vinden!quote:Op maandag 16 mei 2011 21:45 schreef AchJa het volgende:
Na wat zoeken denk ik dat ik maar eens de Sambal Gledek, Setan en de Peteh ga proberen. FF kijken waar de Toko tegenwoordig zit, de oude om de hoek is gesloten...
Remia en pindasausquote:Op maandag 16 mei 2011 21:40 schreef hoogvlieger het volgende:
zo maar ff bakje pindasaus van de remia opentrekken
quote:Op maandag 16 mei 2011 21:51 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Remia en pindasausDan kan je nog beter een zakje van 'Kokkie Djawa' halen bij een Deka of dirk en dat klaar maken... Van de supermarkt zooi is die nog het beste
De toko waar ik regelmatig heenging stond was van een indo uit Hollandia (in de jaren 60 naar Nederland gekomen) En hij sprak tenminste Fries. Maar ja, is sinds een jaar ofzo gesloten.quote:Op maandag 16 mei 2011 21:53 schreef ErwinRommel het volgende:
Goede toko's zijn idd lastig te vinden. Zijn nu meestal surinaamse/chinese toko's die je ziet.
Heb zelf ook familie in friesland zitten. Een tante met de mooie bijnaam "boerinnetje'quote:Op maandag 16 mei 2011 22:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
De toko waar ik regelmatig heenging stond was van een indo uit Hollandia (in de jaren 60 naar Nederland gekomen) En hij sprak tenminste Fries. Maar ja, is sinds een jaar ofzo gesloten.
edit: fout verstaanquote:
Zie editquote:
quote:
Zeer zeker waar!quote:Op maandag 16 mei 2011 22:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Grootvader zei altijd dat de Ambonezen zeer goede vechters waren in het KNIL, en hier in NL stank voor dank kregen.
Van Ambon naar de Ikeaquote:Op maandag 16 mei 2011 22:14 schreef m.k het volgende:
Ik ga morgen naar de xotus naast de Ikea delft, bekend bij jullie?
Ambon?quote:Op maandag 16 mei 2011 22:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Van Ambon naar de Ikea
Thaboel, ik wil je tzt eens spreken bt dit onder 4 ogen, kan dat?
Neequote:
Zijn die gerookt goed te eten?quote:Op maandag 16 mei 2011 22:25 schreef Thaboel het volgende:
[ afbeelding ]
Precies daar heb ik ook gestaanEn de 'magische' alen geaait
![]()
Oeh gelijk ff de foto's terug kijken
Ho-ho ze zijn heilig hequote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:13 schreef Lotusss het volgende:
Ik zit nog even flink te nerden achter mijn laptop die ik na ruim een jaar weer aan de praat heb kunnen krijgen![]()
Heerlijk om eens een 15.4 inch scherm te hebben ipv 10 inch
Neen een Samsung 275Tquote:
quote:
extern keyboard en muisquote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:48 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik heb 3,5 jaar geleden de grote fout gemaakt om een Acer (![]()
![]()
) te kopen.
Ach, hij doet het verder weer goed nu. Zolang ik hem als desktop gebruik (in laptopstand, met extern keyboard en muis) zal-ie nog wel een tijdje mee moeten gaan.
Ben al anderhalf jaar gewend om met een 10 inch scherm te werken van mijn netbook... dus dan is 15 inch ineens echt een verademing. Zeker als je bezig bent met een stukje desktop-publishing (boekje opmaken voor een toernooi)...
Voor een verkapte desktop is dat best lekker... maar dat is mijn mening he.quote:
Ja dat heb ik dus ook (laptopstandaard, misschien niet helemaal duidelijk.....)quote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:51 schreef Nibb-it het volgende:
Vond het zelf best onprettig weken, maar heb nu zo'n standaard voor de laptop dat 'ie op ooghoogte staat.
Helder.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:52 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ja dat heb ik dus ook (laptopstandaard, misschien niet helemaal duidelijk.....)
Zet het even in een message op Facebook, dan kijk ik morgen wel even voor je... anders onthou ik het nietquote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:55 schreef Thaboel het volgende:
Iemand een leuk ideetje voor een laptop? Word, powerpoitn enzo erop. Leuk kunnen internetten en films kunnen kijken rond de 4/500 eu. Liefst 16inch beeldscherm
Als je er maar een nieuwe schone installatie van W7 ultimate op zetquote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:55 schreef Thaboel het volgende:
Iemand een leuk ideetje voor een laptop? Word, powerpoitn enzo erop. Leuk kunnen internetten en films kunnen kijken rond de 4/500 eu. Liefst 16inch beeldscherm
wil gewoon een relaxte laptopquote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:01 schreef m.k het volgende:
[..]
Als je er maar een nieuwe schone installatie van W7 ultimate op zet
Dat moet je dan maar ff laten doen door een kennis ofzo, een laptop met de fabriek installatie kan je net zo goed niet kopenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:03 schreef Thaboel het volgende:
[..]
wil gewoon een relaxte laptopprive/school. Sleutelen kan ik. Maar computers en softwarezooi snap ik geen zak van!
Wat voor 'voordelen' heeft zo'n schone installatie tenopzichten van fabrieksinstellingen?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:05 schreef m.k het volgende:
[..]
Dat moet je dan maar ff laten doen door een kennis ofzo, een laptop met de fabriek installatie kan je net zo goed niet kopen
Dan loopt de laptop zo als hij zou moeten lopen en niet zo traag als dikke stond door een zeefquote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:08 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Wat voor 'voordelen' heeft zo'n schone installatie tenopzichten van fabrieksinstellingen?
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:01 schreef m.k het volgende:
[..]
Als je er maar een nieuwe schone installatie van W7 ultimate op zet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:13 schreef Thaboel het volgende:
Praat eens nederlands ik snap er echt geen zak van :p
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:19 schreef Lotusss het volgende:
[..]Torrents?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
Als je echt lang zonder netspanning wil zitten, dan moet je een netbook kopen (klein pokkeding van 10 inch) voor tekstverwerken en internetten... en thuis het tekenspul etc overzetten via USB of netwerkkabel naar redelijk een goede desktop.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:19 schreef Thaboel het volgende:
Hebben die niet dezelfde accu? Heb dat kreng nodig voor school dus wil wel een uurtje of 4/5 zonder netspanning kunnen zitten
Tja das vaak wel het probleem bij laptops. Als fabrikanten de prijs willen drukken gaat vaak als eerste de accu kwaliteit omlaag. Zijn natuurlijk best dure dingen. Ben nu eigenlijk beetje aant kijken of die accu's niet gewoon los verkrijgbaar zijn via ebay ofso. Kan ik er altijd een voor de zekerheid in mn laptop tas stoppe.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:19 schreef Thaboel het volgende:
Hebben die niet dezelfde accu? Heb dat kreng nodig voor school dus wil wel een uurtje of 4/5 zonder netspanning kunnen zitten
*zucht*quote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:22 schreef Lotusss het volgende:
[..]
als je bij ErwinRommel zijn mannenkamer komt bezichtigen
Daar weet ik dan weer heel weinig vanaf. Sorry.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 01:34 schreef hoogvlieger het volgende:
Trouwens Lotusss, jij bent dan vast ook erg goed met het simlock vrij maken van HTC's? Die tulbandknakkers op de markt heb ik een schijthekel aan en van de provider hoef ik ook niks te verwachten.
Nee joh, te dik.quote:
de dikste daar was 2/3 vuisten dik. Had er graag ff gevist zaten iets verderop 25ponds schubkarpersquote:
Network backup, Bitlocker en offline files vind ik dan wel weer handig.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 05:27 schreef Lightning_NL het volgende:
Windows 7 Ultimate is echt totaal overbodig. Neem een normale versie, die's meer dan voldoende goed voor normaal en gevorderd gebruik.
Niks te beleven, dus tijd voor stukje klassiek:quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:47 schreef rubje het volgende:
Middag lui,valt er nog wat te beleven of gebeurd dat straks als de rest van the gang langskomt![]()
Nee, ik sta schijnbaar in de lijst vroege schoolverlatersquote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:05 schreef Royyy het volgende:
[..]
Het gebruikelijke gedreig met boetes enzo?
Zitten daar nog gevolgen aan vast?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:06 schreef m.k het volgende:
[..]
Nee, ik sta schijnbaar in de lijst vroege schoolverlaters
Geen idee maar ik ben die lui goed zat met hun gezeikquote:
Niet google!!!quote:
En toch doen, he...quote:
Daarom zei ik het ookquote:
Korps Insulinde, daar heb ik nog nooit van gehoord!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Vaandel KCT en DSP (depot speciale troepen) is anders. Korps Insulinde idem.
Over het Korps Insulinde.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:41 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
Korps Insulinde, daar heb ik nog nooit van gehoord!
Edit: De KCT is ook ingezet in Suriname in 1952-1953 weet iemand waarom?
Had ik gelezen maar vond het best weinig!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Over het Korps Insulinde.
http://www.korpscommandotroepen.nl/index.php?l=nl&p=65
Even googlen en men vind het;quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:41 schreef revolutionarymen het volgende:
Edit: De KCT is ook ingezet in Suriname in 1952-1953 weet iemand waarom?
aaaah. Ik heb 10uur gewerkt omdat iemand ziek was. Niet klagen joh. Extra geld!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:05 schreef ErwinRommel het volgende:
Thuis. GVD 69 aangetekende kut rabobank brieven naast m'n gewone werk moeten doen
Ik klaag ook niet, maar je schrijft je het leplazerus vanwege die berichten van kennisgeving, en dan ben je klaar, doen ze open, moeten ze lang zoeken naar hun ID (dat is nodig ivm uitreikinstructie Rabobank) etc.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:08 schreef Thaboel het volgende:
[..]
aaaah. Ik heb 10uur gewerkt omdat iemand ziek was. Niet klagen joh. Extra geld!
Onder meer het DST, RST, Korps Insulinde, No. 2 Dutch Troop, School Opleiding Parachutisten en het Bureau Bijzondere Opdrachten zijn allemaal voorlopers van het huidige KCT. Desalniettemin hebben ze nooit eigen vaandels gevoerd. Op 22 december 1955 werd het Vaandel van het Korps Commandotroepen door H.M. Koningin Juliana overhandigd aan de toenmalige korpscommandant, luitenant-kolonel P. de Bruin. De plechtige Vaandeluitreiking was een feestelijke aangelegenheid voor de stad Roosendaal en vond plaats op de sportvelden van RBC. Bij Koninklijk Besluit werd vastgesteld dat het vaandel de opschriften had: ARAKAN 1944, NIJMEGEN 1944, EINDHOVEN 1944, VLISSINGEN 1944, en WESTKAPELLE 1944. Bij Koninklijk Besluit van 8 november 1980 werd beslist dat het Vaandel van het Korps Commandotroepen wordt aangevuld met de opschriften DJOKJAKARTA 1948 en MIDDEN-SUMATRA 1948-1949. Op 20 maart 1981 werd door luitenant-kolonel b.d. N.J. de Koning de cravate tijdens een plechtige ceremonie aan het Korpsvaandel gehecht. Bij vernieuwing van het Korpsvaandel werden deze opschriften op het Vaandel aangebracht.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:27 schreef revolutionarymen het volgende:
Het vaandel van de KCT is die de zelfde als die van de DST?
Ik? Nederig? Muhahahahahaquote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:54 schreef Lotusss het volgende:
@Cobra: http://www.telegraaf.nl/b(...)zingen__.html?p=14,1 Helaas helaas voor jou!
Blijkbaar.quote:
Ik heb daar geen borrel voor nodig hoor. Als ik me door zoiets laat ontmoedigen is het wel héél erg met me gesteld.quote:
Het algemene aanbod van die borrel staat dan ook los van de discusdie in fb.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:21 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik heb daar geen borrel voor nodig hoor. Als ik me door zoiets laat ontmoedigen is het wel héél erg met me gesteld.
Heb wel een lekker glas wijn voor me
Ah, ok, ik leg weer een link die er niet is....quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:22 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het algemene aanbod van die borrel staat dan ook los van de discusdie in fb.
De fles ligt in het onderste vak.quote:
Ai........quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:23 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ah, ok, ik leg weer een link die er niet is....
Slainte!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Glas Snow grouse ingeschonken! Cheers all!
Nasdrovjequote:
Bottoms up.quote:
Proost iedereen! (ja, ik met mijn nichterige chardonnay! )quote:
Pussy!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:44 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Proost iedereen! (ja, ik met mijn nichterige chardonnay! )
Mietjequote:
quote:
Ik ga even rustig nadenken wat erger is. Morgen heb ik het antwoord.quote:
Da's wel lekker en "stoer".quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:54 schreef hoogvlieger het volgende:
warme chocomel van zo'n zakje uit WOL pakket
- doe maar niet -quote:
Al!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:03 schreef Nibb-it het volgende:
Ha ha wat een klets ik heb op het TR knopje gedrukt.
Net verkeerde tab gesloten nou is m'n hele post weg gvd.
Moedermelk?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 21:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ga even rustig nadenken wat erger is. Morgen heb ik het antwoord.
Samequote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:17 schreef jankaas020 het volgende:
kut, nu heb ik indirect in ONZ gepost..
Its a trap!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:17 schreef jankaas020 het volgende:
kut, nu heb ik indirect in ONZ gepost..
Vroeger of nu?quote:
Iemand die niet zeikt is geen Nederlander.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Eigenlijk té erg voor woorden, maar Nederlanders zeiken gewoon veels te veel
Toen plassen pissen werd is het gezeik begonnen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Iemand die niet zeikt is geen Nederlander.
Neen hier mag echter de veteraan die eervol heeft gediend bij speciale gelegenheden zijn uniform dragen. Maar hier word dit enkel door de uitzonderling gedaan. Hier word als "uniform" veel meer de garrison caps van de diverse veteranen verenigingen gedragen (AL, DAV, MOPH, VFW etc.).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:17 schreef ErwinRommel het volgende:
Sine, bestaat er in de VS ook een soort van veteranenteneu?
In NL is dat grijze pantalon, en blauwe blazer met baret.
Ok, duidelijk en dank voor je antwoord. Het is dus anders dan in NL.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:30 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Neen hier mag echter de veteraan die eervol heeft gediend bij speciale gelegenheden zijn uniform dragen. Maar hier word dit enkel door de uitzonderling gedaan. Hier word als "uniform" veel meer de garrison caps van de diverse veteranen verenigingen gedragen (AL, DAV, MOPH, VFW etc.).
Vind ik toch maar weer eens typerend dat het zogenaamde liberale (vrije) Nederland zijn oud militaire voorschrijft wat wel en niet gedragen mag worden (blauwe blazer en grijze pantalon). Zou me niks verbazen als men ook ergens in de regalementen heeft staan wat de kleur code voor beide zijn etc.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ok, duidelijk en dank voor je antwoord. Het is dus anders dan in NL.
Veteranendag komt er in NL weer aan, en ga mijzelf een tenue aanschaffen. Hoorde dat er wellicht plannen zijn dat Defensie eenmalig voor veteranen een tenue gaat uitreiken. Maar dat is nog helemaal niet zeker.
Niks tegen veteranen maar zouden ze dat geld niet beter kunnen gebruiken voor de huidige krijgsmacht?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Veteranendag komt er in NL weer aan, en ga mijzelf een tenue aanschaffen. Hoorde dat er wellicht plannen zijn dat Defensie eenmalig voor veteranen een tenue gaat uitreiken. Maar dat is nog helemaal niet zeker.
WC papier al gevonden?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:43 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Niks tegen veteranen maar zouden ze dat geld niet beter kunnen gebruiken voor de huidige krijgsmacht?
Als je als militair op eigen gelegenheid er heen gaat, kan/mag je dan ook gewoon je gvt/dt aantrekken?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Positiefquote:
Geen tarrels achterlaten hequote:
Is dat niet geregeld in je militaire voorschriften?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:47 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Als je als militair op eigen gelegenheid er heen gaat, kan/mag je dan ook gewoon je gvt/dt aantrekken?
Nee, je bent nl. geen actief militair meer.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:47 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Als je als militair op eigen gelegenheid er heen gaat, kan/mag je dan ook gewoon je gvt/dt aantrekken?
hahahaquote:
Lezen ER, er staat "Als je als militair"quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, je bent nl. geen actief militair meer.
Het is volgens mij geen officieel geschreven regel, maar de meeste organisaties vereisen dat indien je meeloopt je er uniform bij loopt. En dat is in dit geval grijze broek en blauwe blazer.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:41 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Vind ik toch maar weer eens typerend dat het zogenaamde liberale (vrije) Nederland zijn oud militaire voorschrijft wat wel en niet gedragen mag worden (blauwe blazer en grijze pantalon). Zou me niks verbazen als men ook ergens in de regalementen heeft staan wat de kleur code voor beide zijn etc.
Sorryquote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:51 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Lezen ER, er staat "Als je als militair"
Hij is toch actief dienend bij de NatResquote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, je bent nl. geen actief militair meer.
Voorzover ik weet mogen Natres ook hun DT of GVT aan tijdens veteranendag.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:53 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Hij is toch actief dienend bij de NatRes
@tarrels: nope
Dank Sine! Fijne avond nog!quote:
Voordat ik ga pitten, denk helaas van niet, hoe triest dat ook is. Maar je zou hetvwellicht eens kunnen navragen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:02 schreef Sine_Pari het volgende:
Zou ik met mijn veteranenpas ook op veteranendag gratis naar Den Haag kunnen reizen?
Ga ik doen, kijken wat ze bij de balie van de KLM op JFK airport zeggen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Voordat ik ga pitten, denk helaas van niet, hoe triest dat ook is. Maar je zou hetvwellicht eens kunnen navragen.
Ben jij NL Veteraan?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:04 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ga ik doen, kijken wat ze bij de balie van de KLM op JFK airport zeggen.
Negative, maar ben nog altijd zoveel Nederlander dat alles wat ik gratis kan krijgen, zeer zeker niet links laat liggen.quote:
Wat is gebruikelijk op zo'n dag? of maakt het niets uit?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Voorzover ik weet mogen Natres ook hun DT of GVT aan tijdens veteranendag.
Hahaha begrijpelijk. Maar in dat geval heb je er geen recht op.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:10 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Negative, maar ben nog altijd zoveel Nederlander dat alles wat ik gratis kan krijgen, zeer zeker niet links laat liggen.
Dus jij gaat me nu vertellen dat een NL veteraan, die in het buitenland woont, gratis naar Nederland mag reizen??quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:11 schreef Esses het volgende:
[..]
Hahaha begrijpelijk. Maar in dat geval heb je er geen recht op.
Ja wist ik al, en doe het ook niet. Zit enkel maar te klote. Ik ben niet hellemaal wijs,quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:11 schreef Esses het volgende:
[..]
Hahaha begrijpelijk. Maar in dat geval heb je er geen recht op.
Nederland zou niet Nederland zijn als daar ook niet ergens regels en wetjes voor bestaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:13 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Dus jij gaat me nu vertellen dat een NL veteraan, die in het buitenland woont, gratis naar Nederland mag reizen??
LOLquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:13 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Dus jij gaat me nu vertellen dat een NL veteraan, die in het buitenland woont, gratis naar Nederland mag reizen??
Ik ga dan zo maar ff slapen denk ik xDquote:
Gaat dat niet alleen om een gratis NS dagkaart?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:13 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
jahquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:16 schreef Royyy het volgende:
[..]
Gaat dat niet alleen om een gratis NS dagkaart?
En ik maar denken dat ik de enige ben die (ivm de medizijnen) niet meer klaar kan denken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:15 schreef Esses het volgende:
[..]
LOLOk, ik ben niet meer helemaal wakker. Ik ging uit van zelf naar NL komen en dan gebruik maken van het gratis reizen xD
ah kut dag gehad nu lekker met sigaar en biertje ff chillen en dan slapen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:17 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ik de enige ben die (ivm de medizijnen) niet meer klaar kan denken.
Kut als in rot dag, of als in schuttigswoord en loop nu met een splinter in je lul rond of anders?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:18 schreef Esses het volgende:
[..]
ah kut dag gehad nu lekker met sigaar en biertje ff chillen en dan slapen.
De dag was gewoon heel erg vervelend het was behoorlijke schuttingtaal.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:19 schreef Sine_Pari het volgende:
Kut als in rot dag, of als in schuttigswoord en loop nu met een splinter in je lul rond of anders?
Balk dus.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:19 schreef Esses het volgende:
[..]
De dag was gewoon heel erg vervelend het was behoorlijke schuttingtaal.
Goed idee, pest Aziaten met hun scherpe gerechten ookquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:46 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
9.1.1. bellen en er aangift van maken.
pest mensen die er niet tegen kunnenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:48 schreef m.k het volgende:
[..]
Goed idee, pest Aziaten met hun scherpe gerechten ook
Vraag met trouwens af hoe dat in de Aziatische landen gaat. Hier voert men babies met kleine lepeltjes, of men dat daar met tandenstokkertjes doet?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:48 schreef m.k het volgende:
[..]
Goed idee, pest Aziaten met hun scherpe gerechten ook
Met de handen, voeten en het gezicht, met zoals in Nederlandquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:50 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Vraag met trouwens af hoe dat in de Aziatische landen gaat. Hier voert men babies met kleine lepeltjes, of men dat daar met tandenstokkertjes doet?
Had een ontstekking in me kaak en een wat andere lichamelijke problemen. Zit dus nu lekker onder de pijnstillers etc.quote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:50 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Vraag met trouwens af hoe dat in de Aziatische landen gaat. Hier voert men babies met kleine lepeltjes, of men dat daar met tandenstokkertjes doet?
+1 Ben zelf met de sambalpot opgegroeid (grootouders hebben in Java en sumatra gewoond) en voor mij is een ""blauwe" hap dan ook gewoon.quote:
Het is pas 'heet' als je ster morgen brandquote:
Precies. En in een kleine lombok zit meer vitamines dan in een grote sinnasappel dus het is ook nog eens gezond.quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:22 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Het is pas 'heet' als je ster morgen brand
Weltrusten, ik ga je voorbeeld volgenquote:Op woensdag 18 mei 2011 00:26 schreef Thaboel het volgende:
Maar ik ga slapen! Anders kom ik niet aan m', 12uur slaap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slaap ze Thaboel, maar 12 uur is dat niet een beetje lang?quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:26 schreef Thaboel het volgende:
Maar ik ga slapen! Anders kom ik niet aan m', 12uur slaap
Gezien mn performance de laatste paar weken zeker wel jaquote:Op woensdag 18 mei 2011 00:41 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Dat moet een grote uitzondering zijn dat je het hier vermeld.
Die houden we er in, en ik offer me graag op om de designated alcoholic te zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:41 schreef Royyy het volgende:
[..]
Mooi, je weet toch dat de winnaar iedereen hier op een biertje moet trakteren he?
Ik wissel wel steeds af tussen designated alcoholic en designated driverquote:Op woensdag 18 mei 2011 00:47 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Die houden we er in, en ik offer me graag op om de designated alcoholic te zijn.
Dan post ik tegen die tijd wel wat plaatjes van vrouwelijk schoon, de best mogelijke mentale steunquote:Op woensdag 18 mei 2011 00:52 schreef Druid het volgende:
Eerstvolgende gelegenheid dan biertje voor Sine en Roy. Mentale steun altijd welkom
Zeg dat maar niet tijdens een verkeers controlle. Werden een keer na een avondje stappen tijdens een verkeers controlle aangehouden. De agent vroeg gebruikelijk naar het rijbewijs en de autopapieren, waarop ik antwoorde, heb ik niet. (had mijn rijbewijs op de kazerne laten liggen.) Maat van mij dacht leuk te zijn door daarop te zeggen, luister maar niet naar hem, zegt hij altijd als hij dronken is. (was echter de designated driver en had de hele avond geen druppel alcohol aangeraakt.) Als of dat niet genoeg was moest een andere maat achter in er nog een schrepje bovenop doen en zei, Ik had toch nog zo gezegt dat we niet verzouden komen met een gestolen suburban. En als afsluiter zei nummer 4, jullie moeten je kop houden, straks moeten we nog uitstappen en vinden ze de drugs. Ja we zijn alchend uitgestapt, maar moesten dus wel even 2 uur wachten totdat we een proceesverbaal hadden en onze suv van boven tot onderen was onderzocht.quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:50 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ik wissel wel steeds af tussen designated alcoholic en designated driver![]()
Sorry, was even afgeleid door iemand, en keek niet hier op fokquote:Op woensdag 18 mei 2011 01:11 schreef Sine_Pari het volgende:
Heeft Royyy zijn biertje al geincaseerd dat hij aan zijn platpalen is getrokken?
Hier in de buurt staan ze echt altijd op één bepaalde plaats alcoholcontroles te houden, dus ik rijd altijd wel een stukje om als ik daar in het weekend 's nachts langs moet.quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:00 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Zeg dat maar niet tijdens een verkeers controlle. Werden een keer na een avondje stappen tijdens een verkeers controlle aangehouden. De agent vroeg gebruikelijk naar het rijbewijs en de autopapieren, waarop ik antwoorde, heb ik niet. (had mijn rijbewijs op de kazerne laten liggen.) Maat van mij dacht leuk te zijn door daarop te zeggen, luister maar niet naar hem, zegt hij altijd als hij dronken is. (was echter de designated driver en had de hele avond geen druppel alcohol aangeraakt.) Als of dat niet genoeg was moest een andere maat achter in er nog een schrepje bovenop doen en zei, Ik had toch nog zo gezegt dat we niet verzouden komen met een gestolen suburban. En als afsluiter zei nummer 4, jullie moeten je kop houden, straks moeten we nog uitstappen en vinden ze de drugs. Ja we zijn alchend uitgestapt, maar moesten dus wel even 2 uur wachten totdat we een proceesverbaal hadden en onze suv van boven tot onderen was onderzocht.
Laat me raden, een vrouwelijk persoon?quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:15 schreef Royyy het volgende:
[..]
Sorry, was even afgeleid door iemand, en keek niet hier op fok
[..]
Hier in de buurt staan ze echt altijd op één bepaalde plaats alcoholcontroles te houden, dus ik rijd altijd wel een stukje om als ik daar in het weekend 's nachts langs moet.
Niet dat ik ooit achter het stuur zal gaan zitten als ik wat gedronken heb, maar daar staat altijd zo'n lange rij dan, kost gewoon enorm veel tijd.
En we hebben een winnaar!quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:32 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Laat me raden, een vrouwelijk persoon?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:36 schreef Royyy het volgende:
[..]
En we hebben een winnaar!Juist ik heb nu dus al twee gratis biertjes te pakken. Nu weet ik dat ik die van Druid warschijnlijk binnen korte tijd kan krijgen, maar hoe zit dat met jou Royyy?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als alles volgens plan gaat, zou dat zomer volgend jaar mogelijk moeten zijn.quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:39 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Juist ik heb nu dus al twee gratis biertjes te pakken. Nu weet ik dat ik die van Druid warschijnlijk binnen korte tijd kan krijgen, maar hoe zit dat met jou Royyy?
Naja wat in het vat zit (bier) verzuurt niet zegt men.quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:41 schreef Royyy het volgende:
[..]
Als alles volgens plan gaat, zou dat zomer volgend jaar mogelijk moeten zijn.
Helaas niet op korte termijn dus
Hm, no not today I'm afraid.quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:40 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Evenin' Nibb-it, please, please tell me you won something too.
Loser.quote:
Charlotte, is de bedoeling.quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:46 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Loser.![]()
![]()
Maar waar plan je heen te gaan volgend jaar Royyy? Want het is hier allemaal wat groter kwa afstanden dan in NLD.
Charlotte, NC? Da's hiero om de hoek. Zou ik echter niet doen als ik jou was. Wil je na de stage niet meer terug joh.quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:52 schreef Royyy het volgende:
[..]
Charlotte, is de bedoeling.
Wil een stage gaan doen, en probeer het daar bij een vestiging van het bedrijf waar ik werk te regelen. Ze hadden hier vandaag toevallig de letter of recommendation klaar, dus ga binnenkort maar eens mailen
Haha was het maar zo makkelijk als gewoon niet teruggaanquote:Op woensdag 18 mei 2011 02:00 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Charlotte, NC? Da's hiero om de hoek. Zou ik echter niet doen als ik jou was. Wil je na de stage niet meer terug joh.![]()
Moet je in een hotel zitten?quote:Op woensdag 18 mei 2011 02:09 schreef Royyy het volgende:
[..]
Haha was het maar zo makkelijk als gewoon niet teruggaan![]()
Bedrijf waar ik werk heeft een stuk of 40 vestigingen in de US, en die in Charlotte is de enige met fatsoenlijke aansluiting op het openbaar vervoer, en met een betaalbaar extended stay hotel in de buurt. Voor de hele periode een auto huren is me namelijk wat te duur, aangezien ik onder de 25 ben komen daar allerlei extra fees bij.
Het zal waarschijnlijk voor ongeveer twee en 'n halve maand zijn, voor zo'n korte periode een appartement of kamer huren is bijna onmogelijk. Heb er wel naar gekeken, maar je hebt overal minimum huurtermijnen van 6 maanden of een jaar, en voor appartementen is vaak een bepaalde credit score nodig, die ik natuurlijk niet heb.quote:
Ik vroeg het even omdat een maat van mij in Charlotte een woning heeft (waar hij niet woont). Misschien dat dat zou kunnen helpen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 02:20 schreef Royyy het volgende:
[..]
Het zal waarschijnlijk voor ongeveer twee en 'n halve maand zijn, voor zo'n korte periode een appartement of kamer huren is bijna onmogelijk. Heb er wel naar gekeken, maar je hebt overal minimum huurtermijnen van 6 maanden of een jaar, en voor appartementen is vaak een bepaalde credit score nodig, die ik natuurlijk niet heb.
Dus dan is een hotel volgens mij de enige mogelijkheid die overblijft
Bij extended stay hotels heb je toch een eigen klein keukentje enzo, dus dat moet wel te doen zijn voor die tijd.
Dat zou inderdaad kunnen helpen, als het een beetje ok ligt qua OV verbinding naar de stageplek.quote:Op woensdag 18 mei 2011 02:24 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ik vroeg het even omdat een maat van mij in Charlotte een woning heeft (waar hij niet woont). Misschien dat dat zou kunnen helpen.
Bedankt, slaap zequote:Op woensdag 18 mei 2011 02:33 schreef Royyy het volgende:
Ik ga er maar eens vandoor, morgenvroeg (ofja, straks) weer naar school.
Fijne avond nog
Charlotte, NC zou ik dus echt niet doen. Er zijn veel boeiendere staten. En kom op DUDE. Onrendabelen Vervoer in de USA....quote:Op woensdag 18 mei 2011 02:09 schreef Royyy het volgende:
[..]
Haha was het maar zo makkelijk als gewoon niet teruggaan![]()
Bedrijf waar ik werk heeft een stuk of 40 vestigingen in de US, en die in Charlotte is de enige met fatsoenlijke aansluiting op het openbaar vervoer, en met een betaalbaar extended stay hotel in de buurt. Voor de hele periode een auto huren is me namelijk wat te duur, aangezien ik onder de 25 ben komen daar allerlei extra fees bij.
Als jij effe 'n paar duizend dollar naar m'n rekening overmaakt, dan zal ik dat doenquote:Op woensdag 18 mei 2011 05:05 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Charlotte, NC zou ik dus echt niet doen. Er zijn veel boeiendere staten. En kom op DUDE. Onrendabelen Vervoer in de USA....Wees eens geen homo en koop gewoon een auto man.
Naja tweedehands lpg slurper moet toch wel kunne voor paar maanden. Kan je m daarna weer verkope. Of je fixt een auto van de zaakquote:Op woensdag 18 mei 2011 08:40 schreef Royyy het volgende:
[..]
Als jij effe 'n paar duizend dollar naar m'n rekening overmaakt, dan zal ik dat doen
Mwa, is toch een heel gedoe om voor maar iets meer dan 2 maanden een auto te kopen en weer te verkopen, en te verzekeren (buitenlands rijbewijs, geen driving history in de VS, geen credit score, geen vast adres daar, dus je betaalt je blauw aan de verzekering...)quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:29 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Naja tweedehands lpg slurper moet toch wel kunne voor paar maanden. Kan je m daarna weer verkope. Of je fixt een auto van de zaak
Yep. Dit is de doodsteek.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:46 schreef Thaboel het volgende:
Dus het is100% zeker dat je eruit gaat C4?
Super goed ook dat het personeel wat er werkt ook duidelijkheid krijgt.... Vooral ook via de officiele kanalequote:
Het is ondertussen standaard. Iedereen moet het via de pers vernemen. Hillen en zijn staf faalt weer eens.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:49 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Super goed ook dat het personeel wat er werkt ook duidelijkheid krijgt.... Vooral ook via de officiele kanale
Klote voor je Cobra4...quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:54 schreef Cobra4 het volgende:
Maar goed. Er zal niet veel meer komen van werken vandaag. Ik ga even buurten.
Klote voor je Cobra, maare hou Vught in de gaten.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:54 schreef Cobra4 het volgende:
Maar goed. Er zal niet veel meer komen van werken vandaag. Ik ga even buurten.
Zit er dik in. De geruchten die ik hoor en gehoord heb plus mijn gezond verstand zegt dat de Peel dicht gaat. De GGW terug naar Duitsland (al aangegeven door Hillen, meer samenwerking met de Duitsers). De KL verspreiden over de twee overgebleven brigades en de staf/ school naar 't Harde.quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:48 schreef forpro het volgende:
Ben idd benieuwd hoe ze eea met EHV gaan aanpakken. de vliegende sqn als geheel naar Melsbroek? of samen gaan met de bestaande daar? als je bij een van de ondersteunende diensten/sqns zit worden het wel spannende tijden, zeker bij DBBO en BRW, tenzij er plaats is op andere odln, of achter ander personeel aan.
ben benieuwd wat de volgende lokatie wordt, GGW?
(bedoel de Best kazerne natuurlijk....(voordat de coniferen in de stress schieten)
LPG in de USA....quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:29 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Naja tweedehands lpg slurper moet toch wel kunne voor paar maanden. Kan je m daarna weer verkope. Of je fixt een auto van de zaak
Als je geen rooie cent op zak hebt, ga dan ook niet 2,5 maand naar het buitenland, dat is gewoon kansloos.quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:40 schreef Royyy het volgende:
[..]
Als jij effe 'n paar duizend dollar naar m'n rekening overmaakt, dan zal ik dat doen
Is niet zo moeilijkquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:41 schreef Royyy het volgende:
[..]
Mwa, is toch een heel gedoe om voor maar iets meer dan 2 maanden een auto te kopen en weer te verkopen, en te verzekeren (buitenlands rijbewijs, geen driving history in de VS, geen credit score, geen vast adres daar, dus je betaalt je blauw aan de verzekering...)
quote:Dan lijkt het mij een stuk handiger en goedkoper om het meeste met het OV te doen, en af en toe eens voor een weekend ofzo een auto te huren.
dan kunnen we elkaar een hand geven, want dit is wat ik dus ook denk (ook met mn gezond verstand, ervaring etc). ook einde CGLVD?? Als in samenvoeging??quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zit er dik in. De geruchten die ik hoor en gehoord heb plus mijn gezond verstand zegt dat de Peel dicht gaat. De GGW terug naar Duitsland (al aangegeven door Hillen, meer samenwerking met de Duitsers). De KL verspreiden over de twee overgebleven brigades en de staf/ school naar 't Harde.
Maar dit is wat ik DENK wat er gaat gebeuren met de Peel. Hier kunnen geen rechten aan ontleend worden.
Makkelijk he, allerlei onzin roepen over situaties waar je absoluut niks van weet?quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:26 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Als je geen rooie cent op zak hebt, ga dan ook niet 2,5 maand naar het buitenland, dat is gewoon kansloos.
And that make's three. Het begint nu inderdaad wel erg voorspelbaar te worden.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:41 schreef forpro het volgende:
[..]
dan kunnen we elkaar een hand geven, want dit is wat ik dus ook denk (ook met mn gezond verstand, ervaring etc). ook einde CGLVD?? Als in samenvoeging??
Leg uit? Als je niet eens geld hebt om een auto te kopen, waarom heb je dan plannen om naar de USA te gaan. Daar moet je geld hebben, en een auto.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:48 schreef Royyy het volgende:
[..]
Makkelijk he, allerlei onzin roepen over situaties waar je absoluut niks van weet?
Maar binnenkort zit je misschien vaak in de UK. Want als de transport vliegtuigen samengaan met de Belgen en GGW eventueel met de Duitsers gaan de Chinooks natuurlijk samen met de Britten verder.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:52 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Leg uit? Als je niet eens geld hebt om een auto te kopen, waarom heb je dan plannen om naar de USA te gaan. Daar moet je geld hebben, en een auto.
En geloof mij, ik weet er genoeg van. Ik ben namelijk heel vaak in dat land.
Lijkt me wel, want als je de beleidsbrief goed leest staat daar ook tussen dat de "verdere data- integratie tussen Patriot en GBAD" niet doorgaat. Terwijl dat het fundament is van joint optreden. Daarbij krijgen wij (KL) er plotseling lumbl, marns en artost taken bij, dat heeft weer totaal geen raakvlakken met de GGW.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:41 schreef forpro het volgende:
[..]
dan kunnen we elkaar een hand geven, want dit is wat ik dus ook denk (ook met mn gezond verstand, ervaring etc). ook einde CGLVD?? Als in samenvoeging??
Absoluut geen kansquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar binnenkort zit je misschien vaak in de UK. Want als de transport vliegtuigen samengaan met de Belgen en GGW eventueel met de Duitsers gaan de Chinooks natuurlijk samen met de Britten verder.
Want?quote:
Precies. dat samen met de dubbeltaak mortieren/howitsers en de vrijkomende infra op de brigades door endex Cav, tis bijna te gemakkelijk.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lijkt me wel, want als je de beleidsbrief goed leest staat daar ook tussen dat de "verdere data- integratie tussen Patriot en GBAD" niet doorgaat. Terwijl dat het fundament is van joint optreden. Daarbij krijgen wij (KL) er plotseling lumbl, marns en artost taken bij, dat heeft weer totaal geen raakvlakken met de GGW.
En last but not least dat hele gezeur over de hoge kilomtervergoeding (niet bereikbaar met OV) als je de tent sluit heb je daar ook geen last meer van en dat scheelt je ook behoorlijk wat knaken.
In de UK zijn daar geen faciliteiten voor en een paar maanden geleden is er een contract met de USA getekend over joint training op Fort Hood, Texas. Sowieso vinden er opleidingen natuurlijk altijd nog plaats in Fort Rucker, Alabama.quote:
Maar operationeel kunnen de Chinooks best samenwerken met de UK.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:01 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
In de UK zijn daar geen faciliteiten voor en een paar maanden geleden is er een contract met de USA getekend over joint training op Fort Hood, Texas. Sowieso vinden er opleidingen natuurlijk altijd nog plaats in Fort Rucker, Alabama.
Wacht maar, morgen lees je dat dat examen ongeldig is.quote:
Mortieren en houwitsers hebben wij weinig mee van doen, we krijgen de luchtdoeltaken van lumbl en de marns erbij (stinger manpad). Daarbij krijgen wij de taken toebedeeld van de mortieropsporingsradar. Maar dan nog vallen de puzzelstukjes veel te makkelijk op hun plaats.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:00 schreef forpro het volgende:
[..]
Precies. dat samen met de dubbeltaak mortieren/howitsers en de vrijkomende infra op de brigades door endex Cav, tis bijna te gemakkelijk.
Dure vakantie naar de VS deze zomer, stage volgend jaar, en het jaar daarna een half jaar daar studeren... nee, inderdaad geen rooie cent op zak. Maar aangezien jij blijkbaar een stuk meer over mijn financiële situatie weet dan ikzelf, zul je natuurlijk helemaal gelijk hebben.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:52 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Leg uit? Als je niet eens geld hebt om een auto te kopen, waarom heb je dan plannen om naar de USA te gaan. Daar moet je geld hebben, en een auto.
En geloof mij, ik weet er genoeg van. Ik ben namelijk heel vaak in dat land.
Dat wel, maar de faciliteiten en oefenmogelijkheden liggen in de USA. En dat zal alleen maar meer en meer ge-exploiteerd gaan worden in de nabije toekomst. Sterker nog, we krijgen 3 Chinooks permanent gestationeerd in Texas.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar operationeel kunnen de Chinooks best samenwerken met de UK.
Dan 5 op De Kooy voor Nationale taken, wat in Duitsland voor de grote oefeningen, wat in de UK en Gilze kan ook dicht.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:07 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat wel, maar de faciliteiten en oefenmogelijkheden liggen in de USA. En dat zal alleen maar meer en meer ge-exploiteerd gaan worden in de nabije toekomst. Sterker nog, we krijgen 3 Chinooks permanent gestationeerd in Texas.
Ik weet niet of je ooit eerder in de USA bent geweest, maar je bent er niks zonder auto. Je kunt toch gewoon voor een paar honderd dollar een wrak kopen? En ik weet niet hoe oud je bent, maar een auto huren kan dan juist wel een probleem worden.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:07 schreef Royyy het volgende:
[..]
Dure vakantie naar de VS deze zomer, stage volgend jaar, en het jaar daarna een half jaar daar studeren... nee, inderdaad geen rooie cent op zak. Maar aangezien jij blijkbaar een stuk meer over mijn financiële situatie weet dan ikzelf, zul je natuurlijk helemaal gelijk hebben.
Als ik een verblijfplaats op een paar minuten lopen van m'n stageplek en een groot winkelcentrum heb, met een rechtstreekse busverbinding tot in het centrum van Charlotte, waarom zou ik dan per se voor de hele periode een auto moeten kopen? Kan ik dan net zo goed eens af en toe voor een dagje huren als ik wat verder weg wil, stuk goedkoper.
Is het ideaal? Nee, maar voor zo'n relatief korte periode moet het goed te doen zijn.
Zou het op zich best wel kunnen betalen, maar zolang het niet per se nodig is houd ik dat geld liever op zak, voor als ik een paar maanden later voor een half jaar weer die kant op ga.
Liever gewoon alles op Soesterberg of Deelen. Dat zou PERFECT zijn voor oefeningen en nationale taken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:10 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan 5 op De Kooy voor Nationale taken, wat in Duitsland voor de grote oefeningen, wat in de UK en Gilze kan ook dicht.
Als je een paar kazernes in de USA hebt gezien, heb je ze allemaal wel gezien. Is allemaal copy&paste werk.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:08 schreef rubje het volgende:
Als je toch in de buurt van Sine zit( hier om de hoek zoals hij zei) misschien kan je wel een rondleiding krijgen op zijn kazerne?![]()
Jij gaat gewoon naar de Peel, daar komt ruimte vrij.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:11 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Liever gewoon alles op Soesterberg of Deelen. Dat zou PERFECT zijn voor oefeningen en nationale taken.
Dat ben ik met je eens. Zal niet echt veel kosten om Deelen weer uit zijn slaap te halen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:11 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Liever gewoon alles op Soesterberg of Deelen. Dat zou PERFECT zijn voor oefeningen en nationale taken.
Ben er inderdaad al geweest, en binnen de grote steden heb ik me met het openbaar vervoer heel goed kunnen redden. Buiten de steden kan dat inderdaad niet, maar daar zal ik doordeweeks toch vrijwel geen tijd voor hebben. Wil ik zoiets in het weekend of op een vrije dag doen, dan huur ik gewoon voor een paar dagen een auto (dat kan gewoon).quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:10 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ooit eerder in de USA bent geweest, maar je bent er niks zonder auto. Je kunt toch gewoon voor een paar honderd dollar een wrak kopen? En ik weet niet hoe oud je bent, maar een auto huren kan dan juist wel een probleem worden.
Het heeft geen enkele toegevoegde waarde om in de USA te verblijven zonder auto, je ziet dan gewoon niks en je kan zo goed als niks.
Soesterberg had nooit wegbezuinigd moeten worden. Dat was een perfect veld met een perfecte centrale en bovendien rustige ligging. Echt onvoorstelbaar dat dat ooit dicht gegaan is.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Zal niet echt veel kosten om Deelen weer uit zijn slaap te halen.
Tja, was de wens van de omliggende gemeentes ivm woningbouw. Maar ik lach me wel een breuk dat er op 80% van de basis niet gebouwd mag worden omdat het een museum en natuurgebied gast worden.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:15 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Soesterberg had nooit wegbezuinigd moeten worden. Dat was een perfect veld met een perfecte centrale en bovendien rustige ligging. Echt onvoorstelbaar dat dat ooit dicht gegaan is.
Vast nadat het in de media was verschenen...quote:Op woensdag 18 mei 2011 17:36 schreef Cobra4 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
Correct. Ik heb zo'n idee dat die wijkchef dit niet aan de korpschef heeft gevraagd.quote:Op woensdag 18 mei 2011 17:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vast nadat het in de media was verschenen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |