Iemand die niet zeikt is geen Nederlander.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:20 schreef ErwinRommel het volgende:
Eigenlijk té erg voor woorden, maar Nederlanders zeiken gewoon veels te veel

Toen plassen pissen werd is het gezeik begonnen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Iemand die niet zeikt is geen Nederlander.

Neen hier mag echter de veteraan die eervol heeft gediend bij speciale gelegenheden zijn uniform dragen. Maar hier word dit enkel door de uitzonderling gedaan. Hier word als "uniform" veel meer de garrison caps van de diverse veteranen verenigingen gedragen (AL, DAV, MOPH, VFW etc.).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:17 schreef ErwinRommel het volgende:
Sine, bestaat er in de VS ook een soort van veteranenteneu?
In NL is dat grijze pantalon, en blauwe blazer met baret.

Ok, duidelijk en dank voor je antwoord. Het is dus anders dan in NL.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:30 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Neen hier mag echter de veteraan die eervol heeft gediend bij speciale gelegenheden zijn uniform dragen. Maar hier word dit enkel door de uitzonderling gedaan. Hier word als "uniform" veel meer de garrison caps van de diverse veteranen verenigingen gedragen (AL, DAV, MOPH, VFW etc.).

Vind ik toch maar weer eens typerend dat het zogenaamde liberale (vrije) Nederland zijn oud militaire voorschrijft wat wel en niet gedragen mag worden (blauwe blazer en grijze pantalon). Zou me niks verbazen als men ook ergens in de regalementen heeft staan wat de kleur code voor beide zijn etc.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ok, duidelijk en dank voor je antwoord. Het is dus anders dan in NL.
Veteranendag komt er in NL weer aan, en ga mijzelf een tenue aanschaffen. Hoorde dat er wellicht plannen zijn dat Defensie eenmalig voor veteranen een tenue gaat uitreiken. Maar dat is nog helemaal niet zeker.

Niks tegen veteranen maar zouden ze dat geld niet beter kunnen gebruiken voor de huidige krijgsmacht?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Veteranendag komt er in NL weer aan, en ga mijzelf een tenue aanschaffen. Hoorde dat er wellicht plannen zijn dat Defensie eenmalig voor veteranen een tenue gaat uitreiken. Maar dat is nog helemaal niet zeker.

WC papier al gevonden?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:43 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Niks tegen veteranen maar zouden ze dat geld niet beter kunnen gebruiken voor de huidige krijgsmacht?

Als je als militair op eigen gelegenheid er heen gaat, kan/mag je dan ook gewoon je gvt/dt aantrekken?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]

Positiefquote:

Geen tarrels achterlaten hequote:

Is dat niet geregeld in je militaire voorschriften?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:47 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Als je als militair op eigen gelegenheid er heen gaat, kan/mag je dan ook gewoon je gvt/dt aantrekken?

Nee, je bent nl. geen actief militair meer.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:47 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Als je als militair op eigen gelegenheid er heen gaat, kan/mag je dan ook gewoon je gvt/dt aantrekken?

hahahaquote:

Lezen ER, er staat "Als je als militair"quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, je bent nl. geen actief militair meer.

Het is volgens mij geen officieel geschreven regel, maar de meeste organisaties vereisen dat indien je meeloopt je er uniform bij loopt. En dat is in dit geval grijze broek en blauwe blazer.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:41 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Vind ik toch maar weer eens typerend dat het zogenaamde liberale (vrije) Nederland zijn oud militaire voorschrijft wat wel en niet gedragen mag worden (blauwe blazer en grijze pantalon). Zou me niks verbazen als men ook ergens in de regalementen heeft staan wat de kleur code voor beide zijn etc.

Sorryquote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:51 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Lezen ER, er staat "Als je als militair"

Hij is toch actief dienend bij de NatResquote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, je bent nl. geen actief militair meer.

Voorzover ik weet mogen Natres ook hun DT of GVT aan tijdens veteranendag.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:53 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Hij is toch actief dienend bij de NatRes
@tarrels: nope

Dank Sine! Fijne avond nog!quote:

Voordat ik ga pitten, denk helaas van niet, hoe triest dat ook is. Maar je zou hetvwellicht eens kunnen navragen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:02 schreef Sine_Pari het volgende:
Zou ik met mijn veteranenpas ook op veteranendag gratis naar Den Haag kunnen reizen?

Ga ik doen, kijken wat ze bij de balie van de KLM op JFK airport zeggen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Voordat ik ga pitten, denk helaas van niet, hoe triest dat ook is. Maar je zou hetvwellicht eens kunnen navragen.

Ben jij NL Veteraan?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:04 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Ga ik doen, kijken wat ze bij de balie van de KLM op JFK airport zeggen.

Negative, maar ben nog altijd zoveel Nederlander dat alles wat ik gratis kan krijgen, zeer zeker niet links laat liggen.quote:

Wat is gebruikelijk op zo'n dag? of maakt het niets uit?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Voorzover ik weet mogen Natres ook hun DT of GVT aan tijdens veteranendag.

Hahaha begrijpelijk. Maar in dat geval heb je er geen recht op.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:10 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Negative, maar ben nog altijd zoveel Nederlander dat alles wat ik gratis kan krijgen, zeer zeker niet links laat liggen.

Dus jij gaat me nu vertellen dat een NL veteraan, die in het buitenland woont, gratis naar Nederland mag reizen??quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:11 schreef Esses het volgende:
[..]
Hahaha begrijpelijk. Maar in dat geval heb je er geen recht op.

Ja wist ik al, en doe het ook niet. Zit enkel maar te klote. Ik ben niet hellemaal wijs,quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:11 schreef Esses het volgende:
[..]
Hahaha begrijpelijk. Maar in dat geval heb je er geen recht op.

Nederland zou niet Nederland zijn als daar ook niet ergens regels en wetjes voor bestaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:13 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Dus jij gaat me nu vertellen dat een NL veteraan, die in het buitenland woont, gratis naar Nederland mag reizen??

LOLquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:13 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
Dus jij gaat me nu vertellen dat een NL veteraan, die in het buitenland woont, gratis naar Nederland mag reizen??

Ik ga dan zo maar ff slapen denk ik xDquote:

Gaat dat niet alleen om een gratis NS dagkaart?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:13 schreef jankaas020 het volgende:
[..]

jahquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:16 schreef Royyy het volgende:
[..]
Gaat dat niet alleen om een gratis NS dagkaart?

En ik maar denken dat ik de enige ben die (ivm de medizijnen) niet meer klaar kan denken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:15 schreef Esses het volgende:
[..]
LOLOk, ik ben niet meer helemaal wakker. Ik ging uit van zelf naar NL komen en dan gebruik maken van het gratis reizen xD

ah kut dag gehad nu lekker met sigaar en biertje ff chillen en dan slapen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:17 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ik de enige ben die (ivm de medizijnen) niet meer klaar kan denken.

Kut als in rot dag, of als in schuttigswoord en loop nu met een splinter in je lul rond of anders?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:18 schreef Esses het volgende:
[..]
ah kut dag gehad nu lekker met sigaar en biertje ff chillen en dan slapen.

De dag was gewoon heel erg vervelend het was behoorlijke schuttingtaal.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:19 schreef Sine_Pari het volgende:
Kut als in rot dag, of als in schuttigswoord en loop nu met een splinter in je lul rond of anders?

Balk dus.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:19 schreef Esses het volgende:
[..]
De dag was gewoon heel erg vervelend het was behoorlijke schuttingtaal.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |