Maar binnenkort zit je misschien vaak in de UK. Want als de transport vliegtuigen samengaan met de Belgen en GGW eventueel met de Duitsers gaan de Chinooks natuurlijk samen met de Britten verder.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:52 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Leg uit? Als je niet eens geld hebt om een auto te kopen, waarom heb je dan plannen om naar de USA te gaan. Daar moet je geld hebben, en een auto.
En geloof mij, ik weet er genoeg van. Ik ben namelijk heel vaak in dat land.

Lijkt me wel, want als je de beleidsbrief goed leest staat daar ook tussen dat de "verdere data- integratie tussen Patriot en GBAD" niet doorgaat. Terwijl dat het fundament is van joint optreden. Daarbij krijgen wij (KL) er plotseling lumbl, marns en artost taken bij, dat heeft weer totaal geen raakvlakken met de GGW.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:41 schreef forpro het volgende:
[..]
dan kunnen we elkaar een hand geven, want dit is wat ik dus ook denk (ook met mn gezond verstand, ervaring etc). ook einde CGLVD?? Als in samenvoeging??

Absoluut geen kansquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:55 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar binnenkort zit je misschien vaak in de UK. Want als de transport vliegtuigen samengaan met de Belgen en GGW eventueel met de Duitsers gaan de Chinooks natuurlijk samen met de Britten verder.

Want?quote:

Precies. dat samen met de dubbeltaak mortieren/howitsers en de vrijkomende infra op de brigades door endex Cav, tis bijna te gemakkelijk.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lijkt me wel, want als je de beleidsbrief goed leest staat daar ook tussen dat de "verdere data- integratie tussen Patriot en GBAD" niet doorgaat. Terwijl dat het fundament is van joint optreden. Daarbij krijgen wij (KL) er plotseling lumbl, marns en artost taken bij, dat heeft weer totaal geen raakvlakken met de GGW.
En last but not least dat hele gezeur over de hoge kilomtervergoeding (niet bereikbaar met OV) als je de tent sluit heb je daar ook geen last meer van en dat scheelt je ook behoorlijk wat knaken.

In de UK zijn daar geen faciliteiten voor en een paar maanden geleden is er een contract met de USA getekend over joint training op Fort Hood, Texas. Sowieso vinden er opleidingen natuurlijk altijd nog plaats in Fort Rucker, Alabama.quote:

Maar operationeel kunnen de Chinooks best samenwerken met de UK.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:01 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
In de UK zijn daar geen faciliteiten voor en een paar maanden geleden is er een contract met de USA getekend over joint training op Fort Hood, Texas. Sowieso vinden er opleidingen natuurlijk altijd nog plaats in Fort Rucker, Alabama.

Wacht maar, morgen lees je dat dat examen ongeldig is.quote:

Mortieren en houwitsers hebben wij weinig mee van doen, we krijgen de luchtdoeltaken van lumbl en de marns erbij (stinger manpad). Daarbij krijgen wij de taken toebedeeld van de mortieropsporingsradar. Maar dan nog vallen de puzzelstukjes veel te makkelijk op hun plaats.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:00 schreef forpro het volgende:
[..]
Precies. dat samen met de dubbeltaak mortieren/howitsers en de vrijkomende infra op de brigades door endex Cav, tis bijna te gemakkelijk.

Dure vakantie naar de VS deze zomer, stage volgend jaar, en het jaar daarna een half jaar daar studeren... nee, inderdaad geen rooie cent op zak. Maar aangezien jij blijkbaar een stuk meer over mijn financiële situatie weet dan ikzelf, zul je natuurlijk helemaal gelijk hebben.quote:Op woensdag 18 mei 2011 15:52 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Leg uit? Als je niet eens geld hebt om een auto te kopen, waarom heb je dan plannen om naar de USA te gaan. Daar moet je geld hebben, en een auto.
En geloof mij, ik weet er genoeg van. Ik ben namelijk heel vaak in dat land.

Dat wel, maar de faciliteiten en oefenmogelijkheden liggen in de USA. En dat zal alleen maar meer en meer ge-exploiteerd gaan worden in de nabije toekomst. Sterker nog, we krijgen 3 Chinooks permanent gestationeerd in Texas.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar operationeel kunnen de Chinooks best samenwerken met de UK.

Dan 5 op De Kooy voor Nationale taken, wat in Duitsland voor de grote oefeningen, wat in de UK en Gilze kan ook dicht.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:07 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dat wel, maar de faciliteiten en oefenmogelijkheden liggen in de USA. En dat zal alleen maar meer en meer ge-exploiteerd gaan worden in de nabije toekomst. Sterker nog, we krijgen 3 Chinooks permanent gestationeerd in Texas.

Ik weet niet of je ooit eerder in de USA bent geweest, maar je bent er niks zonder auto. Je kunt toch gewoon voor een paar honderd dollar een wrak kopen? En ik weet niet hoe oud je bent, maar een auto huren kan dan juist wel een probleem worden.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:07 schreef Royyy het volgende:
[..]
Dure vakantie naar de VS deze zomer, stage volgend jaar, en het jaar daarna een half jaar daar studeren... nee, inderdaad geen rooie cent op zak. Maar aangezien jij blijkbaar een stuk meer over mijn financiële situatie weet dan ikzelf, zul je natuurlijk helemaal gelijk hebben.
Als ik een verblijfplaats op een paar minuten lopen van m'n stageplek en een groot winkelcentrum heb, met een rechtstreekse busverbinding tot in het centrum van Charlotte, waarom zou ik dan per se voor de hele periode een auto moeten kopen? Kan ik dan net zo goed eens af en toe voor een dagje huren als ik wat verder weg wil, stuk goedkoper.
Is het ideaal? Nee, maar voor zo'n relatief korte periode moet het goed te doen zijn.
Zou het op zich best wel kunnen betalen, maar zolang het niet per se nodig is houd ik dat geld liever op zak, voor als ik een paar maanden later voor een half jaar weer die kant op ga.

Liever gewoon alles op Soesterberg of Deelen. Dat zou PERFECT zijn voor oefeningen en nationale taken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:10 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dan 5 op De Kooy voor Nationale taken, wat in Duitsland voor de grote oefeningen, wat in de UK en Gilze kan ook dicht.

Als je een paar kazernes in de USA hebt gezien, heb je ze allemaal wel gezien. Is allemaal copy&paste werk.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:08 schreef rubje het volgende:
Als je toch in de buurt van Sine zit( hier om de hoek zoals hij zei) misschien kan je wel een rondleiding krijgen op zijn kazerne?![]()

Jij gaat gewoon naar de Peel, daar komt ruimte vrij.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:11 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Liever gewoon alles op Soesterberg of Deelen. Dat zou PERFECT zijn voor oefeningen en nationale taken.

Dat ben ik met je eens. Zal niet echt veel kosten om Deelen weer uit zijn slaap te halen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:11 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Liever gewoon alles op Soesterberg of Deelen. Dat zou PERFECT zijn voor oefeningen en nationale taken.

Ben er inderdaad al geweest, en binnen de grote steden heb ik me met het openbaar vervoer heel goed kunnen redden. Buiten de steden kan dat inderdaad niet, maar daar zal ik doordeweeks toch vrijwel geen tijd voor hebben. Wil ik zoiets in het weekend of op een vrije dag doen, dan huur ik gewoon voor een paar dagen een auto (dat kan gewoon).quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:10 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik weet niet of je ooit eerder in de USA bent geweest, maar je bent er niks zonder auto. Je kunt toch gewoon voor een paar honderd dollar een wrak kopen? En ik weet niet hoe oud je bent, maar een auto huren kan dan juist wel een probleem worden.
Het heeft geen enkele toegevoegde waarde om in de USA te verblijven zonder auto, je ziet dan gewoon niks en je kan zo goed als niks.

Soesterberg had nooit wegbezuinigd moeten worden. Dat was een perfect veld met een perfecte centrale en bovendien rustige ligging. Echt onvoorstelbaar dat dat ooit dicht gegaan is.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Zal niet echt veel kosten om Deelen weer uit zijn slaap te halen.

Tja, was de wens van de omliggende gemeentes ivm woningbouw. Maar ik lach me wel een breuk dat er op 80% van de basis niet gebouwd mag worden omdat het een museum en natuurgebied gast worden.quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:15 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Soesterberg had nooit wegbezuinigd moeten worden. Dat was een perfect veld met een perfecte centrale en bovendien rustige ligging. Echt onvoorstelbaar dat dat ooit dicht gegaan is.

Vast nadat het in de media was verschenen...quote:Op woensdag 18 mei 2011 17:36 schreef Cobra4 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=binnenland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |