abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96795342

De hardstyle liefhebbers onder ons O+
Eric_thumb.jpgStewie.gifTwitter_photol.jpgUntitled-2.gifUntitled-6.gifcartmanmisslopez.jpgfok_usericon1.gifavio.gifenzyme2.jpgavatar.gifkrustyFok.jpgdj_party.giftreces_bg_mini.pngwillemjan2(3).jpgbovendasboot.jpg2ecg8du.giffok.pngFOKApples.jpgHard%20Bass%2012.jpgWGAF.gifwc_slot%2060x60.jpg118773.jpg161372.gifgrom.jpgq.jpgfok4.gifDSC00840.mini.jpg35085n7.jpg2hhdcup.pngusericon.jpgfat%20bleach.jpgrsz_baron.jpg2gxg2s9.gifhoppa%20definitief.gifwario.jpgavatar60x60.jpgfarm98.png29fcpr4.jpg.pngjwtz.jpg

Welkom! :W
Welkom in het FOK!-Hardstyle topic. Hét topic voor alle hardstyle liefhebbers onder ons. Discussiëren over de nieuwste platen, even vertellen wat je van die ene liveset vindt of gewoon lekker ouwehoeren over hardstyle en alles wat er bij komt kijken... hier is het aan de orde van de dag.

Newbies zijn altijd welkom en bij vragen helpen we graag! Er zijn veel ervaren hardstylers in dit topic te vinden dus meestal is er wel iemand die een antwoord heeft.

Wat is Hardstyle? :?
Hardstyle is een muziekgenre dat overeenkomsten vertoont met trance, hardcore en hardtrance. Hardstyle, ook wel hard dance, hard trance of hardbass in het buitenland genoemd, klinkt qua melodie en opbouw ongeveer als de moderne hardcore, maar is vaak ongeveer 30 BPM langzamer. Het gemiddelde tempo ligt tussen de 140 en de 160 beats per minuut. Vaak worden de nummers wel versneld afgespeeld door DJ's.

De sound is karakteristiek voor de stijl en kan omschreven worden als harde beats gecombineerd met erg aanwezige (in tegenstelling tot hardcore) melodielijnen. Veel hardcore-artiesten produceren ook hardstyle tracks, die vergelijkbaar klinken maar toegankelijker zijn. Hardstyle wordt in het Verenigd Koninkrijk vaak gecombineerd met hardhouse. In de rest van de wereld echter vindt men vaker de combinatie met hardtrance of hardcore.

Geschiedenis (8>
Hardstyle is ontstaan uit Duitse, Italiaanse, en Nederlandse hardhouse en Rave die zijn vermengd met invloeden van hardtrance en oldschool-hardcore rond 2000. De oorsprong vindt zijn plaats in Nederland, waar de eerste hardstyle evenementen werden gehouden op het einde van 1999, begin 2000.

Één van de sleutelfiguren in de ontwikkeling van de stijl is Dana van Dreven (met name onder Danamite), bekend onder haar hardstyle dj-alias Dana (Lady Dana voor hardcore). Later hielpen meer van haar collega's uit het hardcore-tijdperk, zoals Pavo, Darkraver, Luna (met name onder Straight On), Zany, DJ Isaac en The Prophet.

Bekende Feesten _O_

Bekende producers en DJ's~:)
*Abyss*Digital Punk*Noisecontrollers
*Activator*DJ Stephanie*Pavo
*Alpha Twins*DJ Thera*Philippe Rochard
*Alphaverb*Dj Titan*Pulse
*Alter Egosz*Donkey Rollers *Ran-D
*A-Lusion*Dozer (f.k.a. Tony)*Scope DJ
*Balistic*Dutch Master*Showtek
*Bass Modulators*Faistos (a.k.a. Frequencerz)*Slim Shore
*Beat Providers*Francesco Zeta*Southstylers
*Beholder*Frontliner (f.k.a. Abject)*Super Marco May
*B-Front*Geck-O*Tatanka
*Bioweapon*Gizmo*Technoboy
*Blutonium Boy*Grandmaster Q*The Machine
*Brainkicker*Hardstyle Masterz*The Partycrushers
*Brennan Heart*Headhunterz*The Pitcher
*Chris One*Intractable One*The Prophet
*Clive King*Isaac*The Vision
*Crypsis*Jack of Sound*Toneshifterz
*Da Tweekaz*Jones*Tuneboy
*Dana*Josh & Wesz*Unloaders
*Daniele Mondello*Kodex*Wasted Penguinz
*Davide Sonar*Kold Konexion*Wildstylez
*D-Block & S-te-Fan*Luna*Zany
*Deepack*Max B. Grant*Zatox
*Degos & Re-Done*Max Enforcer*Zero Sanity
*DHHD*Mind.Illusion

MC's ^O^
MC Da Syndrome
MC DV8
MC Jeff
MC Linez
MC Rems
MC Renegade
MC Ruffian
MC Villain

Hardstyle op Twitter oO<
DJ's & ProducersIsaacWildstylez
A-LusionJonesZany
Abyss & JudgeJosh & Wesz
Alpha TwinsJowan van KorvenMC's
B-FrontKutskiDa Syndrome
BioweaponLow-EDV8
CrypsisLuna
D-Block + S-Te-FanNoisecontrollersOverig
DeepackPavoB2S
Digital PunkProfylerFusion Records
FrontlinerScope DJHardstyle.com
ShowtekScantraxx Records
HeadhunterzThe PitcherQ-Dance

Links ^O^
Partyflock
Wiki

Downloads/Fora
0daymusic
HarderState
HardTraxx
LSDB (Liveset Database)
MusicInControl
Screamer Hardstyle

Organisaties
Art of Dance
B2S
Bass Events
ID&T
Multigroove
Q-dance
UDC

Platenlabels
AVIO-Records
Fusion
M!d!fy
Q-dance
Rytmic Records
Saifam
Scantraxx
Seismic
Theracords
Zanzatraxx
TiLLT Records

Luister NU! hardstyle *O*
Digitally Imported - winamp / Digitally Imported - wmp
FreshFM Alleen op de woens(Showtek-Bash)dag-avond
Q-Dance radio
Fear.FM
HardStation.FM
b2s Radio
hardstyle.nu

Oude topics :z
#1 - #100
#101 - #150
#151 - #200
[Hardstyle #201] Again we will rise!
[Hardstyle #202] And every night, I dream the same dream
[Hardstyle #203] That music dynamite!
[Hardstyle #204] Live hard now!
[Hardstyle #205] I'm Gonna Kick Your Ass!
[Hardstyle #206] Are you ready for the new shit?
[Hardstyle #207] It's a label!

[Hardstyle] Best of 2008
[Hardstyle] Best of 2009
[Hardstyle] Best of 2010

TT:

De OP

pi_96795422
Zit met een dilemma.. Wel of geen kaarten voor Decibel bestellen? Vind het eigenlijk echt te duur voor een feest, maar Decibel was vorig jaar zó vet!
pi_96795428
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 14:21 schreef Sc0tTy het volgende:

[..]

Mjah dat merkte ik ook, maar ik heb hier alles op vol staan, VLC op 200% en nog is het gewoon zacht...
Met VLC is het geluid van DVD's bij mij altijd een stuk zachter, nog geen verklaring voor gevonden.
pi_96795513
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:34 schreef Levitas het volgende:
Zit met een dilemma.. Wel of geen kaarten voor Decibel bestellen? Vind het eigenlijk echt te duur voor een feest, maar Decibel was vorig jaar zó vet!
Wat is je meer waard he ;) een feest met dito sfeer of die centjes.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_96795726
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:34 schreef Utca het volgende:

[..]

Met VLC is het geluid van DVD's bij mij altijd een stuk zachter, nog geen verklaring voor gevonden.
Bij mij ook, maar dat geldt meestal alleen voor dvd's van b2s en Q-Dance. Zal wel door de gebruikte codecs o.i.d. komen...
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:51:02 #6
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_96795998
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:34 schreef Utca het volgende:

[..]

Hmm oplossing gevonden, vlc @ 400% zetten dan komt et redelijk bij het gewenste niveau :)
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:52:22 #7
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_96796040
quote:
Moet je nagaan dat Mysteryland a.k.a. pussyspeedmuziek( :P ) gewoon 80 euro kost..

Zuipn! :W
The Outside Agency
pi_96796309
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 15:51 schreef Sc0tTy het volgende:

[..]

Hmm oplossing gevonden, vlc @ 400% zetten dan komt et redelijk bij het gewenste niveau :)
Gaat maar tot 200% toch?
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:03:20 #9
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_96796405
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:00 schreef Utca het volgende:

[..]

Gaat maar tot 200% toch?
Met scrollwiel gaattie hoger :)
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
pi_96797122
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:03 schreef Sc0tTy het volgende:

[..]

Met scrollwiel gaattie hoger :)
En gaat je geluid ook steeds meer storen omdat je het aan het oversturen bent ;)
pi_96797700
Vermoeid opnemen ftw :')
  zaterdag 14 mei 2011 @ 16:56:55 #12
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_96798187
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:25 schreef RiKe het volgende:

[..]

En gaat je geluid ook steeds meer storen omdat je het aan het oversturen bent ;)
Ja klopt, maarjah dat zachte geluid is ook niks :P

Btw , heb je nu wel de goeie gestuurd? :+
pi_96798255
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 16:56 schreef Sc0tTy het volgende:

[..]

Ja klopt, maarjah dat zachte geluid is ook niks :P

Btw , heb je nu wel de goeie gestuurd? :+
Er staat in de titel GOEDE VERSIE, dus ja ;)
Ik hoor nog steeds verbeter punten, maar de export is tenminste goed gegaan :')
pi_96802227
Heb maar ff de CD Qlubtempo CD 1 2001-2007 "The Works" opgezet 8-)
  zaterdag 14 mei 2011 @ 19:09:53 #15
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_96803078
Wat zijn die tickets saai zwart-wit ja..

Net nog ff 1 besteld,dus BAM ik ben dr bij!

En ja 1.... mn bankrekening kon niet meer aan ;(
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_96803954
Gaan er vanavond nog mensen naar xxlerator fusion?

quote:
0s.gif
Op zaterdag 14 mei 2011 16:25 schreef RiKe het volgende:

[..]

Als het geluid te zacht is kan je tot de 0 db wel verhogen zonder oversturing :) Dus zegmaar opdraaien tot het normale volume of een standje minder bij hoever je boxen open staan.

quote:
Ik zou eigenlijk de set van Activator vorig jaar op decibel wel tot mijn persoonlijke favoriet willen uitroepen. Een heerlijke set die heerlijk doorragde, af en toe een break en aan het eind van een dag waar je ondanks dat je zowat omvalt van vermoeidheid van het eerdere stampen je weer zoveel energie geeft dat je nog net een uurtje door kan gaan.

En dat op een heerlijk festival :)

Mijn kaartje is iig in de pocket ;) En de rest van mn groep kon weer eens geen besluit nemen dus ik zie wel of het een dagje zwerven wordt en overal wat meepakken of niet.
pi_96803970
@ Rike, de overgang van Thrillseeka naar RRTAS is te abrubt, wel jammer, want de rest van de mix zit echt goed in elkaar.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_96804219
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 19:35 schreef StM het volgende:
Als het geluid te zacht is kan je tot de 0 db wel verhogen zonder oversturing :) Dus zegmaar opdraaien tot het normale volume of een standje minder bij hoever je boxen open staan.
Dat is waar, het ligt aan de input :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 19:35 schreef Neo-Mullen het volgende:
@ Rike, de overgang van Thrillseeka naar RRTAS is te abrubt, wel jammer, want de rest van de mix zit echt goed in elkaar.
Daar is een goede verklaring voor, RRTAS is KUT om in te mixen :P
Aan het einde van de mix hoor je Thrillseeka de break in gaan, dat doet RRTAS dan pas 1 maat later, mix je RRTAS 1 maat eerder in, klinkt de mix voor geen meter ;)
De inzet is daardoor ook heel raar..
Even het verhaal achter de mix ;)
pi_96804317
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 19:43 schreef RiKe het volgende:

[..]

Dat is waar, het ligt aan de input :)

[..]

Daar is een goede verklaring voor, RRTAS is KUT om in te mixen :P
Aan het einde van de mix hoor je Thrillseeka de break in gaan, dat doet RRTAS dan pas 1 maat later, mix je RRTAS 1 maat eerder in, klinkt de mix voor geen meter ;)
De inzet is daardoor ook heel raar..
Even het verhaal achter de mix ;)
Lol oke, wist ik niet want heb het nummer nog nooit in een mix gebruikt :P
Viel me op en dat is eigk het enige puntje wat ik op zou kunnen noemen wat beter zou kunnen aan de mix. Verder issie top :Y
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_96804831
Volgens mij zag ik toevallig een blije KrullieWullie voorbij komen op de Hardbass DVD net. Staat op de achtergrond te draaien en keek toevallig even haha.
pi_96804854
HardBass, is dat (zoals ze zeggen) de hardere variant van Qlimax?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_96805067
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 20:00 schreef Neo-Mullen het volgende:
HardBass, is dat (zoals ze zeggen) de hardere variant van Qlimax?
Mwah, ligt eraan hoe je het bekijkt. Qlimax wordt namelijk wel met hardcore afgesloten (afgelopen jaren in ieder geval), maar ik denk dat ik wel voor de meesten spreek als ik zeg dat Hard Bass een betere (en wat rauwere) line-up te bieden heeft :Y.
Ben d'r zelf nog nooit geweest, Qlimax ook niet, maar puur als je naar de line-up kijkt en de livesets beluistert :P.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_96805089
Hardbass is alleen maar hardstyle. Qlimax is opbouwend van hardstyle richting hardcore.
pi_96805111
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 20:04 schreef Utca het volgende:
Hardbass is alleen maar hardstyle. Qlimax is opbouwend van hardstyle richting hardcore.
Hmm, dan moet ik toch Qlimax trouw blijven :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_96805334
Tuurlijk draaien ze op het einde van Hardbass wel harder maar bij Qlimax is dat echt het concept, vandaar ook de naam hehe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')