abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96990358
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

"We moeten met zijn allen biologisch vlees eten" zul je niet uit mijn mond horen.
Niet omdat ik iets tegen biologisch vlees heb, maar wel omdat ik er iets tegen heb dat we met zijn allen iets moeten
:Y Ja en je MOET nog wel meer:

Je MOET met je poten van kleine kindertjes afblijven (mits goedbedoeld)
Je MOET je huur betalen anders sta je op straat
Je MOET allerlei soorten belastingen betalen anders ben je de lul
Je MOET met van andermans spullen afbllijven

Dus wat mij betreft als je een beetje fatsoen en geweten hebt MOET je dus eigenlijk
ook Biologisch vlees eten, al was het maar voor je eventuele kinderen en/of kleinkinderen,
aangezien het Milieu straks echt volledig naar de knoppen is geholpen door deze generatie
en je eventuele kindertjes en straks misschien wel kleinkindertjes niet meer geholpen kunnen
worden met Antibiotica.

(en nee ik heb zelf geen kinderen en die gaan er ook niet komen, dus ik doe het voor jou
eventuele kindertjes die er misschien wel gaan komen, is dat niet aardig van mij ? *; )

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:08 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik vind het een deprimerende gedachte dat het voor sommigen haalbaarder lijkt om mensen een knoop in hun lul te laten leggen dan fatsoenlijk met hun vreten om te gaan -O-

V.
_O- van mij mogen ze :7

als dat soort mensen zich gaan voortplanten ben je ook mooi klaar mee... :')
pi_96998175
Beste lezers van Fok!,

Zoals jullie wellicht weten, wordt er op dit moment op de website http:/www.dialoogmegastallen.nl een uitgebreide discussie gevoerd over megastallen in Nederland. We willen jullie van harte uitnodigen om op die website jullie visie op megastallen (nogmaals) uiteen te zetten.

Alvast hartelijk dank en vriendelijke groet,

Tom, namens Team Alders
  Moderator woensdag 18 mei 2011 @ 18:34:43 #207
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_96998513
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 13:08 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik vind het een deprimerende gedachte dat het voor sommigen haalbaarder lijkt om mensen een knoop in hun lul te laten leggen dan ze fatsoenlijk met hun vreten om te leren gaan -O-

Ik weiger dat ook gewoon te geloven. Ik heb geen hoge pet op van 'de mens', maar dit moet anders kunnen. Zoooo stupide en karakterloos kán men niet zijn.

V.
Jawel hoor, hier in nederland heb je kiloknallers maar in amerika betaal je minder voor 5 kilo gehakt dan voor 1 grapefruit.

En als mensen het kunnen krijgen dan zullen ze het ook eten.

En ik zeg niet dat een knoop in je lul leggen haalbaarder is, ik vind het alleen een mooier idee :) (heb het niet zo op kinderen)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 18 mei 2011 @ 18:35:59 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_96998582
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:27 schreef TonTeamAlders het volgende:
Beste lezers van Fok!,

Zoals jullie wellicht weten, wordt er op dit moment op de website http:/www.dialoogmegastallen.nl een uitgebreide discussie gevoerd over megastallen in Nederland. We willen jullie van harte uitnodigen om op die website jullie visie op megastallen (nogmaals) uiteen te zetten.

Alvast hartelijk dank en vriendelijke groet,

Tom, namens Team Alders
Spam en dan daar ook nog speciaal een account voor aanmaken :r de nederlandse regering kan diep zinken zeg...

Iedereen die een mening heeft over megastallen weet dat die website er is.

irritante spam account van de overheid

ohja meneer tonteamalders als je wat nuttigs te melden heb doe dan lekker mee in deze discussie!

[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 18-05-2011 18:43:03 ]
pi_97000762
quote:
Hans Alders, die door staatssecretaris Bleker is gevraagd deze dialoog te leiden, nodigt u van harte uit deel te nemen aan deze maatschappelijke dialoog over megastallen.
Een geleide dialoog, wat moet ik me daarbij voorstellen?

En waarom wil Bleker het eigenlijk van mij weten. Heeft hij zich niet ingelezen? De visies zijn toch bekend? Daar zijn belangengroeperingen voor. De Brabantse Boerenbond zal voor zijn, en die stort vast meer geld in de CDA-partijkas dan het Animal Liberation Front. Alsof we niet zouden weten waar dit kabinet op uit gaat komen, megastallen liggen in het verlengde van de bio-industrie zoals die in vele decennia landbouwbeleid van het CDA is ontstaan. Zoveel mogelijk geld verdienen met slecht dieronvriendelijk vlees en daarbij dieren, milieu en mensen ziek maken en de kosten daarvan afwentelen op de belastingbetaler ipv op de consument, dat is het beleid geweest en dat beleid wordt echt niet anders door deze dialoog. Die is er voor de windowdressing.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_97001456
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 18:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Spam en dan daar ook nog speciaal een account voor aanmaken :r de nederlandse regering kan diep zinken zeg...

Iedereen die een mening heeft over megastallen weet dat die website er is.

irritante spam account van de overheid

ohja meneer tonteamalders als je wat nuttigs te melden heb doe dan lekker mee in deze discussie!
Triest figuur ben jij zeg :') vandaar dat Fok zo slecht bekend staat...

De kans dat er nu nog iemand komt reageren heb je nu wel volkomen verpest, iets minder
onbeschoft had ook gekund, zoals hij jou uitnodigt had je hem ook kunnen uitnodigen.

Well done my friend ^O^
  woensdag 18 mei 2011 @ 20:12:07 #211
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97003734
quote:
Die eisen zijn niet zo ridicuul, gewoon het dier dat je op wilt eten het dier laten zijn wat het is. Een koe loopt een beetje door de wei, een kip scharrelt naar eten en een varken rolt door de modder als hij niet alles aan het opvreten is wat voor zijn bek komt.

Van mij hoeft er niet één soort vlees te zijn. "We moeten met zijn allen biologisch vlees eten" zul je niet uit mijn mond horen. Niet omdat ik iets tegen biologisch vlees heb, maar wel omdat ik er iets tegen heb dat we met zijn allen iets moeten. Ik snap ook wel dat mensen het graag zo goedkoop mogelijk hebben, en zoveel mogelijk vlees willen eten. Al is het alleen maar omdat ze niet kunnen proeven en niet kunnen koken.

Alleen is het bio-industrievlees nu kunstmatig goedkoop. De werkelijke kosten komen niet terug in de prijs. En voor een deel van die kosten geldt dat je die niet moet doorrekenen, maar dat die gewoon niet gemaakt mogen worden. Productiewijzen die ziektes verspreiden en die bacterien resistent maken moeten gewoon niet mogen. Het morele recht om mens en dier ziek te maken is er niet. Daar moet de bio-industrie dan maar omheen werken, en dan wordt het een heel stuk duurder.
Op zich vind ik het best legitiem om de eisen voor de produktie van vlees dermate sterk te verhogen dat al het vlees als het ware biologisch vlees is maar verder zijn dit woorden naar mijn hart.

Het antibioticaprobleem en de kosten die hiermee gepaard gaan en hiermee gepaard zullen gaan (dat wordt alleen nog maar veel meer) wordt schromelijk onderschat. Totdat op een gegeven moment veel mensen sterven omdat er geen goed werkende antibiotica meer zijn of dat veel mensen weliswaar genezen van die ene bacterie maar vervolgens ziek worden van de bijwerkingen van de nieuw uitgevonden antibiotica. Het mooit van de antibiotica die wij hadden was dat ze zeer selectief de bacteriën beschadigden zonder dat ze noemenswaardige schade aanrichtten aan de mensen en de dieren. Veel van de nieuwe klassen en generaties antibiotica hebben wel nogal forse bijwerkingen met een hoger risico dan dat de meesten comfortabel zullen vinden.

Ik vind het doorrekenen van de maatschappelijke kosten in produkten een goede zaak, het verbaast ook mij dat dit in het geval van vlees nog niet gebeurt terwijl voor minder belangrijke zaken dit reeds wel is ingevoerd. Door die maatschappelijke kosten door te rekenen in de prijs van vlees zullen die boerenbedrijven hopelijk meer verantwoord handelen en zullen hopelijk meer mensen biologisch vlees eten aangezien het prijsverschil kleiner is.
Nu eet ik helemaal geen vlees meer maar als ik vlees zou eten dan zou ik liever een kleiner stukje goed biologisch vlees eten dan een groter stuk slecht bio-industrievlees: meer smaak, gezonder (het wordt aanbevolen om niet meer dan 75-100 gram vlees per dag te eten (ik denk dat dit vooral is omwille van de verhoudingen van de soorten vetzuren die in vlees zitten (verzadigd, enkelvoudig onverzadigd, meervoudig onverzadigd))) en prettig voor het geweten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_97018858
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Op zich vind ik het best legitiem om de eisen voor de produktie van vlees dermate sterk te verhogen dat al het vlees als het ware biologisch vlees is maar verder zijn dit woorden naar mijn hart.

:Y
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:01:18 #213
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_97021957
quote:

[..]

Die eisen zijn niet zo ridicuul, gewoon het dier dat je op wilt eten het dier laten zijn wat het is. Een koe loopt een beetje door de wei, een kip scharrelt naar eten en een varken rolt door de modder als hij niet alles aan het opvreten is wat voor zijn bek komt.
Mwah, als het doel is het produceren van (veel) vlees dan denk ik dat de eisen wel ridicuul zijn, Een dier het dier laten zijn wat het is lijkt me dan een beetje vergezocht. Uiteindelijk moet dat dier namelijk toch wel op je bord terecht komen tegen een schappelijke prijs.
quote:
Van mij hoeft er niet één soort vlees te zijn. "We moeten met zijn allen biologisch vlees eten" zul je niet uit mijn mond horen. Niet omdat ik iets tegen biologisch vlees heb, maar wel omdat ik er iets tegen heb dat we met zijn allen iets moeten. Ik snap ook wel dat mensen het graag zo goedkoop mogelijk hebben, en zoveel mogelijk vlees willen eten. Al is het alleen maar omdat ze niet kunnen proeven en niet kunnen koken.
Ik denk dat het eerder is omdat ze geen geldboom in hun tuin hebben staan,
quote:
Alleen is het bio-industrievlees nu kunstmatig goedkoop. De werkelijke kosten komen niet terug in de prijs. En voor een deel van die kosten geldt dat je die niet moet doorrekenen, maar dat die gewoon niet gemaakt mogen worden. Productiewijzen die ziektes verspreiden en die bacterien resistent maken moeten gewoon niet mogen. Het morele recht om mens en dier ziek te maken is er niet. Daar moet de bio-industrie dan maar omheen werken, en dan wordt het een heel stuk duurder.
Zoals ik al eerder vroeg, is er dan echt geen tussenweg mogelijk?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 10:02:30 #214
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97021992
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 19:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Triest figuur ben jij zeg :') vandaar dat Fok zo slecht bekend staat...

De kans dat er nu nog iemand komt reageren heb je nu wel volkomen verpest, iets minder
onbeschoft had ook gekund, zoals hij jou uitnodigt had je hem ook kunnen uitnodigen.

Well done my friend ^O^
Sorry hoor maar dit was overduidelijk een spamaccount hij heeft alleen maar een copy paste berichtje gepost in topics die over het onderwerp gaan en nergens anders gereageerd. Als hij hier mee wou doen in de discussie had hij ook gewoon mee kunnen doen. Ik vind het gewoon nogal laag dat ze zich nu zelfs al bezig houden met spam :N
Dan daarbij was dit al een discussie over megastallen die kunnen ze toch gewoon meenemen in 'de opinies' waar ze naar op zoek zijn. (het is al erg genoeg dat je tegenwoordig verplicht reclame moet kijken op fok maar als zelfs de reclame al in de topics gezet wordt :N )

Al past het natuurlijk wel want spam is gemaakt van varkens ;)

Als hij een berichtje had geplaatst in de trant van "goh wat leuk ik werk bij het ministerie en weet er dus wat meer van af, ik werk ook mee aan die debat website. Gevolgd door een inhoudelijke reactie op 1 van de posts" dat kan toch ook. Maar hij heeft geen intentie om leuk mee te doen dat zie je al door de manier van posten, sterker nog ik denk dat hij de topics niet eens gelezen heeft en ook niet meer zal lezen. Graag het tegendeel bewijzen meneer tonteamalders.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bosbeetle op 19-05-2011 10:14:51 ]
pi_97023333
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:01 schreef Caland het volgende:

[..]

Mwah, als het doel is het produceren van (veel) vlees dan denk ik dat de eisen wel ridicuul zijn, Een dier het dier laten zijn wat het is lijkt me dan een beetje vergezocht. Uiteindelijk moet dat dier namelijk toch wel op je bord terecht komen tegen een schappelijke prijs.
Maar wat is een schappelijke prijs voor een dier? Het is altijd een luxe-product geweest, altijd schaars, het vlees op tafel gaat altijd op in een gezin van vleeseters. Het idee dat 5 euro de kilo een schappelijke prijs is komt uit de bio-industrie, net als het idee dat die smaak schappelijk is. En wat is het dier? Plofkip wordt als kip verkocht, ingespoten met water en varkenseiwit, "mooi" wit bloedarmoedevlees als kalf, in pekelwater met rookaroma gedrenkt smakeloos spek als gerookt spek. Een groot deel van de kiloprijs betaal je voor water. Kijk maar eens op de etiketten in de supermarkt: rundvlees met 93% rundvlees, scheelt ook alweer in de kiloprijs.

quote:
Ik denk dat het eerder is omdat ze geen geldboom in hun tuin hebben staan,
Ik denk dat dat wel meevalt, als ik het vergelijk met de rest van het supermarktaanbod, dan gaat er relatief weinig geld naar vlees. Die verhouding is ook maar zo gegroeid.
quote:
Zoals ik al eerder vroeg, is er dan echt geen tussenweg mogelijk?
Ik denk dat het kostenverschil wat betreft de werkelijke kosten veel kleiner is dan het prijsverschil. Zeker als je de context van een overgrote meerderheid aan bio-industrievlees meerekent, de marketing daarvan, de context van subsidies en het overhevelen van kosten naar de belastingbetaler etc. De biologisch boeren hebben binnen de huidige context ook geen grootschaligheidsvoordelen, het zou al goedkoper kunnen wannneer het geen nichemarkt meer zou zijn.

Ik pleit in wezen voor een tussenoplossing: Ipv met beleid de bio-industrie stimuleren, het beleid richten op een forse toename van het aandeel biologisch vlees uit de eigen regio.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 20:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ik vind het doorrekenen van de maatschappelijke kosten in produkten een goede zaak, het verbaast ook mij dat dit in het geval van vlees nog niet gebeurt terwijl voor minder belangrijke zaken dit reeds wel is ingevoerd. Door die maatschappelijke kosten door te rekenen in de prijs van vlees zullen die boerenbedrijven hopelijk meer verantwoord handelen en zullen hopelijk meer mensen biologisch vlees eten aangezien het prijsverschil kleiner is.
Het prijsverschil is vaak ook kleiner dan het lijkt, omdat vlees wordt gebruikt om klanten te trekken terwijl de winst op producten wordt gehaald die de klant er dan bij koopt.

quote:
Nu eet ik helemaal geen vlees meer maar als ik vlees zou eten dan zou ik liever een kleiner stukje goed biologisch vlees eten dan een groter stuk slecht bio-industrievlees: meer smaak, gezonder (het wordt aanbevolen om niet meer dan 75-100 gram vlees per dag te eten (ik denk dat dit vooral is omwille van de verhoudingen van de soorten vetzuren die in vlees zitten (verzadigd, enkelvoudig onverzadigd, meervoudig onverzadigd))) en prettig voor het geweten.
Dat is waarschijnlijk waarom je geen vlees eet. Als je van vlees houdt dan is een groot stuk vlees echt wel aantrekkelijk, in het bijzonder in de puberteit en andere fasen van onvolwassenheid, maar het heeft een grote aantrekkingskracht op de vleeseter. Het is misschien ook wel een primitief genoegen, maar daarom niet minder een genoegen. Size does matter, het spreekt tot de verbeelding.

Het is ook niet zo dat je met biologisch gewoon een kleiner karbonaadje neemt. Nee, die varkens zijn net zo groot, ze zijn alleen ouder geworden. De stukken vlees zijn ook net zo groot, zoals zowel de boer, als de slager, als de vleeseter die het op zijn bord krijgt met tevredenheid zullen constateren, zie boven. Dus dat maakt het lapje vlees feitelijjk wel duurder. Bij vlees als spekblokjes of iets anders wat je in stukken of stukjes gebruikt kun je wel met minder toe voor dezelfde smaak.

Maar ja, als ik dan zie wat mensen aan eten uitgeven, mag er dan misschien iets meer geld naar goed vlees, en iets minder naar fancy quasi-authentieke nepperij en ander sexy gemaksvoer? Als je een echte vleeseter bent, waarom geef je dan niet om je vlees?

[ Bericht 3% gewijzigd door Weltschmerz op 19-05-2011 11:09:13 ]
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:03:51 #216
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_97023807
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik denk dat dat wel meevalt, als ik het vergelijk met de rest van het supermarktaanbod, dan gaat er relatief weinig geld naar vlees.
Er gaat sowieso weinig geld naar boodschappen. Rond 1980 ging rond de 30% van het gezinsinkomen op aan eten en boodschappen. Nu is dat 12%. En als het ongeveer 16% zou worden, zou iedereen duurzaam kunnen eten. Dus ook verantwoord vlees.

Ik ken mensen in mijn familiekring die met 2 kids en 3x modaal roepen dat 'biologisch vlees voor een gezin niet is op te brengen". Maar wel 2 auto's, 3 nintendo's, 5 computers, buitenkeukens en de hele flikkerse bende. Gelul dus.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 19 mei 2011 @ 11:11:58 #217
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_97024069
Kiloknallers = paupervoer = kiloknallers
pi_97026279
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:03 schreef Verbal het volgende:

[..]

Er gaat sowieso weinig geld naar boodschappen. Rond 1980 ging rond de 30% van het gezinsinkomen op aan eten en boodschappen. Nu is dat 12%. En als het ongeveer 16% zou worden, zou iedereen duurzaam kunnen eten. Dus ook verantwoord vlees.

Ik ken mensen in mijn familiekring die met 2 kids en 3x modaal roepen dat 'biologisch vlees voor een gezin niet is op te brengen". Maar wel 2 auto's, 3 nintendo's, 5 computers, buitenkeukens en de hele flikkerse bende. Gelul dus.

V.
Met een gezin tikken de kosten van eten natuurlijk best aan. Maar ook als je naar het eten zelf kijkt, zoveel overprijste onzin als er wordt verkocht. Worst in plakjes gesneden in een bakje voor 50% meer dan als je zelf een mes weet te hanteren, en dan is er geen geld voor goed vlees?
  donderdag 19 mei 2011 @ 12:19:02 #219
136 V.
pi_97026663
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 12:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Met een gezin tikken de kosten van eten natuurlijk best aan. Maar ook als je naar het eten zelf kijkt, zoveel overprijste onzin als er wordt verkocht. Worst in plakjes gesneden in een bakje voor 50% meer dan als je zelf een mes weet te hanteren, en dan is er geen geld voor goed vlees?
Zeker. Maar het heeft ook te maken met moeite nemen. De gezinnen waar ik het over heb wonen 300 meter van een winkelcentrum, maar laten gewoon de Appie-bezorgdienst komen met 2 x 2 ons voorgesneden en gewassen sperziebonen voor 3 x de prijs. Maar o wee als je zelf effe langs een groenteman een een biologische slager zou gaan....

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_97029328
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:51 schreef Verbal het volgende:

[..]

Het loopt in de miljarden.
Bron is milieudefensie en CE. Graag bronnen met een minder politiek gekleurd tintje
quote:
En dat is dus een zuivere drogredenering.
:') Prima dat jij het niet snapt.
quote:
Dat is geen argument. 12-jarige neukslaafjes met 24-uurs gangbangdienst in Thailand weten ook niet beter. Derhalve geen probleem?
Megastallen hiermee vergelijken :')

Het is duidelijk dat je dieren op een gelijkwaardig platform zet als de mens. Helaas ben ik geen dieren hippie. Of ze hun hele leven 0,8 m² hebben of 20 m² ga ik niet merken en interesseert me ook geen hol. Ze hebben een leven in die megastallen en worden niet onnodig gepijnigd en alles wordt zo efficient mogelijk gedaan. Prima!
quote:
Ah, op die fiets. Betalen voor wat iets kost is tegenwoordig al een speciaal dieet. Prima.
Dan ga jij voor dat dieet maar betalen, maar zolang het goedkoper kan ben ik voor. ^O^
quote:
Vooral de Wiki hanteren :`) . Biologische kip is niet 5 keer zo duur. 2 of 3 keer, wellicht. En ja, da's best kostbaar. Conclusie: dan ga je maar minder vlees eten, want dat is blijkbaar wat een dood dier kost.
In die wiki staat gewoon een bron van september 2010 :') :')
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 09:51 schreef Verbal het volgende:Vlees was ooit een luxe, en dat zou het nog steeds moeten zijn. De manier waarop een groot deel van de 450 miljoen(!) dieren die in de Nederlandse vleesindustrie worden behandeld, stinkt. Punt. Het is niet vol te houden, slecht voor de dieren, slecht voor het milieu, slecht voor de gezondheid, hindert een oplossing voor het voedselvraagstuk in de wereld. Punt.

V.
JIJ vindt het een luxe. Wat volgt, dure, onzuinige auto's maar verbieden omdat ze slecht zijn voor het milieu? :') Vroeger bestonden er ook geen dure, onzuinige auto's!
quote:
17s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Varkens zijn slimme dieren e.d.
Omdat ze 40 verschillende knorgeluiden kunnen onderscheiden, maakt het uit hoeveel ruimte ze krijgen? :') Wat boeit het nou hoe intelligent een dier is. Een dier heeft een nut, net zoals een mens.

Deze varkens zijn er maar voor 1 reden en dat is om opgegeten te worden. Geen megastallen geen varkens.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  donderdag 19 mei 2011 @ 14:25:36 #221
136 V.
pi_97031068
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:39 schreef Devion het volgende:

[..]

Bron is milieudefensie en CE. Graag bronnen met een minder politiek gekleurd tintje
Landbouwuniversiteit Wageningen.
quote:
:') Prima dat jij het niet snapt.
Ik snap het heel goed.
quote:
Megastallen hiermee vergelijken :')
Ik vergelijk megastallen daar niet mee. Nogmaals: leer begrijpend lezen.
quote:
Het is duidelijk dat je dieren op een gelijkwaardig platform zet als de mens.
Ik denk niet in termen als hoger en lager, wat dit onderwerp betreft. We maken deel uit van hetzelfde raster.
quote:
Helaas ben ik geen dieren hippie. Of ze hun hele leven 0,8 m² hebben of 20 m² ga ik niet merken en interesseert me ook geen hol. Ze hebben een leven in die megastallen en worden niet onnodig gepijnigd en alles wordt zo efficient mogelijk gedaan. Prima!
Dan heb jij geen smaakpapillen, en over je empatisch vermogen had ik het al gehad.
quote:
Dan ga jij voor dat dieet maar betalen, maar zolang het goedkoper kan ben ik voor. ^O^
LEES jij wel?
quote:
In die wiki staat gewoon een bron van september 2010 :') :')
Fantastisch.
quote:
JIJ vindt het een luxe. Wat volgt, dure, onzuinige auto's maar verbieden omdat ze slecht zijn voor het milieu? :') Vroeger bestonden er ook geen dure, onzuinige auto's!
Heb je de trend een beetje gevolgd op het gebied van auto's? Daar is men wél de hersenen gaan gebruiken.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_97035865
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:39 schreef Devion het volgende:

[..]

Een dier heeft een nut, net zoals een mens.

Deze varkens zijn er maar voor 1 reden en dat is om opgegeten te worden. Geen megastallen geen varkens.
Ow... vertel? c_/

Wat is het nut van een mens dan?

Volgens jouw redeneringen is het enige nut van de mens zo'n beetje om de helft van
alle andere levensvormen te vernietigen of te misbruiken voor eigen doeleinde als
ik het zo lees.

Overigens is dit een zinloze vraag van mezelf maar dat is weer te verklaren door het feit
dat ik een mens ben. Mensen zijn namelijk de enige wezens die zinloze vragen stellen.

Want op de vraag, wat is het nut van de mens zal je nooit een afdoende antwoord kunnen
geven.

Je kan het wel proberen :7 maar met jouw beperkte intelligentie ben ik bang dat het je
niet gaat lukken. (8>
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:34:56 #223
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_97036233
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]
Volgens jouw redeneringen is het enige nut van de mens zo'n beetje om de helft van
alle andere levensvormen te vernietigen of te misbruiken voor eigen doeleinde als
ik het zo lees.
*mompelt iets over een voedselketen en recht van de sterkste.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:51:45 #224
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97036928
Mompelt iets over, ga maar eens met een groep mensen zonder door anderen geproduceerde technologie overleven in de natuur, ver weg van de beschaving. We zullen eens zien wie de sterkste is. :)
#NoDAPL
  donderdag 19 mei 2011 @ 16:57:34 #225
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97037174
quote:
Maar ook als je naar het eten zelf kijkt, zoveel overprijste onzin als er wordt verkocht.
Daar heb je zeker gelijk in. Het is een kwestie van prioriteiten stellen en een beetje kritisch kijken. Het is dat vegetarische schijven zo duur zijn, buiten dat kosten veel van mijn warme maaltijden bijna niets terwijl ze wel zeer gezond zijn.
Er zijn hier al wat voorbeelden genoemd voor buiten de supermarkt, voor binnen de supermarkt wil ik nog een voorbeeldje noemen: vergelijk eens al die voorgebakken aardappelen (vaak nog niet eens 100% aardappel) met zilvervliesrijst of volkorenspaghetti wat goedkoper en gezonder is.
#NoDAPL
pi_97037602
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mompelt iets over, ga maar eens met een groep mensen zonder door anderen geproduceerde technologie overleven in de natuur, ver weg van de beschaving. We zullen eens zien wie de sterkste is. :)
meneer Caland overleefd misschien 1 dag, hooguit twee :D :P
  donderdag 19 mei 2011 @ 18:16:40 #227
136 V.
pi_97040062
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:34 schreef Caland het volgende:

[..]

*mompelt iets over een voedselketen en recht van de sterkste.
*mompelt iets over plichten die met rechten komen*

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_97040786
@Bosbeetle,

Bij deze het tegendeel ;-)

We lezen zo veel mogelijk, maar inhoudelijk reageren - naast het modereren van onze eigen site - kost op dit moment eenvoudigweg te veel tijd. Excuses daarvoor. Ik snap ook dat je mijn uitnodiging als spam kunt ervaren, maar het is vooral bedoeld als een goed bedoelde uitnodiging voor hoogbetrokken mensen met een mening over het onderwerp dat (ook) op ons forum centraal staat. Hoop jullie ook op ons forum terug te zien!
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 19:16:56 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97042442
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:38 schreef TonTeamAlders het volgende:
@Bosbeetle,

We lezen zo veel mogelijk, maar inhoudelijk reageren - naast het modereren van onze eigen site - kost op dit moment eenvoudigweg te veel tijd. Excuses daarvoor. Ik snap ook dat je mijn uitnodiging als spam kunt ervaren, maar het is vooral bedoeld als een goed bedoelde uitnodiging voor hoogbetrokken mensen met een mening over het onderwerp dat (ook) op ons forum centraal staat. Hoop jullie ook op ons forum terug te zien!
Ah dan neem ik mijn spam argument terug :) bedankt voor het tegendeel. Nemen jullie dingen die hier gezegd worden mee in het debat of niet ?
pi_97050156
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:38 schreef TonTeamAlders het volgende:
@Bosbeetle,

Fok doet ook zijn best
Wakker Dier start rechtszaak tegen Bleker

Begrijpelijk dat jullie het nu even druk hebben met modereren van jullie eigen site :Y

Hopenlijk krijgen we een ''happy end'' :+
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:24:36 #231
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_97053435
quote:

[..]

Ik ben ook tegen forceren.

Helaas is het nog wel zo dat megastallen dé broeikassen zijn voor ziekteuitbraken door slechte resistentie en grote hoeveelheden vee op een kluitje. Of zelfs epidemieën. De enige permanente en meest effectieve manier om ziekten tegen te gaan, is het vee natuurlijke weerstand laten opbouwen (survival of the fittest). Dus biologisch.

Ideaal zou zijn als iedereen hier hetzelfde over zou denken, maar aan de andere kant zou het wel weer een saaie boel zijn als iedereen hetzelfde denkt.
pi_97061178
De voorstanders van de Bio-industie zullen er wel niet blij mee zijn maar ik hoop dat de
tegenstanders van de Bio-industie zich er niet aan zullen storen, want ik blijf er op hameren
dat jullie hulp echt nodig is.

Het misverstand dat Wakker Dier en de Dierenbescherming leven van subsidies en
uitkeringstrekker blijven de voorstander van de bio-industrie hardnekkig herhalen
je kan dat ook zien als je af en toe meeleest op http://www.dialoogmegastallen.nl/

Dus nog maar eens, om alle leugens omtrent de subsidie te ontkrachten

Wakker Dier en de Dierenbescherming krijgen geen cent subsidie dus ze zijn
geheel afhankelijk van jullie steun, tenminste als je tegen de Bio-industrie bent.

Wat kun jij doen?

Financieel steunen (al vanaf 3 euro per maand)
http://www.wakkerdier.nl/doneren.php

Diervriendelijk eten
http://www.wakkerdier.nl/diervriendelijk_eten.php

Kom in Actie
http://www.wakkerdier.nl/schud-wakker.php

Als je dit ziet als spam, jammer dan, ik zie het meer als een noodkreet.
De tegenstanders van de Bio-industie zullen daar hopenlijk WEL begrip voor hebben.

Welterusten allemaal !
  vrijdag 20 mei 2011 @ 02:02:20 #233
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97061277
quote:
Helaas is het nog wel zo dat megastallen dé broeikassen zijn voor ziekteuitbraken door slechte resistentie en grote hoeveelheden vee op een kluitje. Of zelfs epidemieën. De enige permanente en meest effectieve manier om ziekten tegen te gaan, is het vee natuurlijke weerstand laten opbouwen (survival of the fittest). Dus biologisch.
Zogauw de volgende epidemie uitbreekt dan zijn het weer juist de boeren die biologisch verantwoord werken die de grootste slachtoffers gaan worden terwijl zij het minst een bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling van die epidemie. Ofdat er een volgende epidemie uitbreekt in de komende decennia is volgens mij geen vraag, de vraag is wanneer die epidemie gaat uitbreken.
#NoDAPL
  vrijdag 20 mei 2011 @ 08:05:29 #234
136 V.
pi_97062737
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 02:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ofdat er een volgende epidemie uitbreekt in de komende decennia is volgens mij geen vraag, de vraag is wanneer die epidemie gaat uitbreken.
"decennia"? Maak daar maar "komende paar jaar van".

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_97063028
quote:
Nemen jullie dingen die hier gezegd worden mee in het debat of niet ?
Niet letterlijk, maar wel op hoofdlijnen. Veel thema's die hier worden besproken, komen op www.dialoogmegastallen.nl ook aan de orde. Van resistentie tot de herkomst van voedsel en van de groei van de wereldbevolking tot de kostprijs van vlees.
pi_97063078
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:24 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Ik ben ook tegen forceren.

Met survival of the fittest heeft het volgens mij niet zoveel te maken, althans niet op die manier. Dieren kunnen best wel eens ziek worden, het probleem is dat de intensieve veeteelt heel veel bewegingen van vee veroorzaakt. Zoals de Mexicaanse griep zich over Europa kan verspreiden door dat mensen vliegen en veel contact met veel andere mensen hebben, zo verspreiden dierziekten zich makkelijk door al dat gesleep met dieren, vaak over vele honderden kilometers. Dat is dan de geografische verspreiding, maar er is ook nog verspreiding over soorten, zoals we bij BSE hebben gezien. Allerlei dooie dieren uit half Engeland werden op een grote hoop gegooid, en vervolgens tot veevoer verwerkt wat weer over heel Engeland werd uitgespreid. Zo kreeg je een schapenziekte die zich tot koeienziekte ontwikkelde door dode schapen aan koeien te voeren. En dan niet in een gebied van een paar hectare, maar meteen verspreid over heel het land. Ook ziektes ontwikkelen zich, en dit is niet alleen een ideaal verspreidingsscenario voor ziektes, maar geeft bacterien en virussen ook alle kans om zich te ontwikkelen en aan te passen. Die kunnen op die manier heel snel heel fit worden in de zin van de fittest.

quote:
Ideaal zou zijn als iedereen hier hetzelfde over zou denken, maar aan de andere kant zou het wel weer een saaie boel zijn als iedereen hetzelfde denkt.
Als mensen wat meer zouden denken schiet het al op..

quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar heb je zeker gelijk in. Het is een kwestie van prioriteiten stellen en een beetje kritisch kijken. Het is dat vegetarische schijven zo duur zijn, buiten dat kosten veel van mijn warme maaltijden bijna niets terwijl ze wel zeer gezond zijn.
Er zijn hier al wat voorbeelden genoemd voor buiten de supermarkt, voor binnen de supermarkt wil ik nog een voorbeeldje noemen: vergelijk eens al die voorgebakken aardappelen (vaak nog niet eens 100% aardappel) met zilvervliesrijst of volkorenspaghetti wat goedkoper en gezonder is.
En viezer. Je moet voor een oplossing natuurlijk wel als gegeven accepteren dat mensen graag lekker willen eten en ook lekker vlees willen eten. Dat is het kader waarbinnen je beleid op veeteelt moet maken, dat kader krijg je niet veranderd.
pi_97063197
Als je Biologisch vlees wilt eten let er dan op dat je vlees neemt die het Beter Leven kenmerk 3 sterren keurmerk en het EKO-keurmerk mogen dragen ! :Y

zie ook uitleg hier;

De sterren pakken het grootste probleem voor die specifieke diersoort aan.
Hoe meer sterren, hoe meer problemen er zijn aangepakt.

Beter Leven kenmerk 1-ster http://beterleven.dierenbescherming.nl/1-ster-
De eerste ster pakt het voornaamste probleem aan voor het dier in de vee-industrie.
Dat verschilt per diersoort. Bij een kip gaat het bijvoorbeeld om groeiproblemen, bij varkens om
verveling en bij kalfjes bloedarmoede.

Beter Leven kenmerk 2-sterren http://beterleven.dierenbescherming.nl/2-sterren-
Bij het kenmerk met twee ingekleurde sterren is het welzijn hoger dan bij producten met het
kenmerk met één ster, maar het is nog niet gelijk aan biologische producten.
In ieder geval moet er een vrije uitloop in de buitenlucht aanwezig zijn.

Beter Leven kenmerk 3-sterren http://beterleven.dierenbescherming.nl/3-sterren-
Drie sterren wordt toegekend aan vlees, kip en eieren als het gaat om een biologisch product.

Dit product krijgt dan tegelijk ook het EKO-keurmerk.
3.gif

Drie sterren kunnen ook gegeven worden aan producten waarbij de dieren een vergelijkbaar
welzijn hebben als bij het biologisch houden van dieren, zoals bij de Label Rouge kip.

pi_97101431
http://www.partijvoordedieren.nl/recent/news/i/5670

Kamervragen aan Rutte over de inzet van het Koninklijk Huis voor promotie zuivel- en vleessector

Nederland maakt in Vietnam reclame voor de kiloknaller
18-05-2011

Marianne Thieme heeft minister-president Rutte en de staatssecretarissen van Economie,
Landbouw en Innovatie en van Infrastructuur en Milieu om uitleg gevraagd over de handelsmissie
naar Vietnam, waarbij de bevolking wordt aangespoord om meer dierlijke eiwitten te consumeren.

Tijdens de duurzaamheidsconferentie van de VN in New York in 2009 pleitte Prins Willem
Alexander namens Nederland nog voor vermindering van de vleesconsumptie, maar in 2011 leidt
hij met Prinses Maxima een handelsmissie die de afzet van Nederlands varkensvlees en
Nederlandse zuivel in Vietnam moet bevorderen.

“De Nederlandse regering heeft mooie praatjes in eigen land over de consumptie van duurzaam
voedsel en maakt vervolgens in het buitenland reclame voor de kiloknaller”, aldus Thieme.

Voor een verschuiving naar een duurzamer leefpatroon, zou vermindering van de vlees- en
melkproductie en -consumptie juist uitgangspunt van beleid moeten zijn.

De uitstoot van CO2 door de veehouderij is maar liefst 40% groter dan die van auto's, treinen,
schepen, vliegtuigen en trucks bij elkaar, in de wereld. 80% van het landbouwareaal in de wereld
wordt ingenomen door of ten behoeve van de veehouderij.

Bijna 50% van de wereldgraanoogst wordt opgeslokt door de veehouderij en voor een groot deel
omgezet in mest die tot onoverkomelijke problemen leidt. Terwijl de wereld honger lijdt, worden de
wereldgraanoogsten opgeslokt door productiedieren.

De World Health Organisation (WHO) heeft aangegeven dat de consumptie van verzadigde
dierlijke vetten ernstige negatieve gevolgen voor de volksgezondheid heeft en daarom dringend
moet worden herzien.

Daarbij heerst in Aziatische landen een verhoogde mate van lactose-intolerantie, waardoor in
landen als China en Vietnam enkele decennia geleden nog nauwelijks koemelk gedronken werd.

De Partij voor de Dieren vraagt de minister-president en de staatssecretarissen aan te geven in
hoeverre de bevordering van de consumptie van plantaardige eiwitten onderdeel is geweest van
de handelsmissies naar Vietnam en China. Bekijk de kamervragen hier.

http://www.partijvoordedieren.nl/tweedekamer/kamervragen/i/2221
  zaterdag 21 mei 2011 @ 08:39:26 #240
136 V.
pi_97109240
Fann, fucking please with a cherry on top. Zou je willen stoppen met die link- en nieuwsdumps? Ik vind het onderwerp, net als velen OOK hartstikke belangrijk, maar zelfs ik krijg op deze manier genoeg van de discussie. Je fanatisme is, zoals de Engelsen zeggen off-putting.

De mensen die je ermee hoopt te overtuigen bevestig je op die manier alleen maar in hun vooroordelen over mensen die zich zorgen maken over deze manier van veeteelt.

Please.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator zaterdag 21 mei 2011 @ 10:55:14 #241
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97110864
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 08:39 schreef Verbal het volgende:
Fann, fucking please with a cherry on top. Zou je willen stoppen met die link- en nieuwsdumps? Ik vind het onderwerp, net als velen OOK hartstikke belangrijk, maar zelfs ik krijg op deze manier genoeg van de discussie. Je fanatisme is, zoals de Engelsen zeggen off-putting.

De mensen die je ermee hoopt te overtuigen bevestig je op die manier alleen maar in hun vooroordelen over mensen die zich zorgen maken over deze manier van veeteelt.

Please.

V.
amen, een cursus samenvatten zou niet misstaan.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 11:00:14 #242
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97110952
Nog zo een post Fan en ik ga de Kiloknalller promoten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97114848
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog zo een post Fan en ik ga de Kiloknalller promoten.
_O-

Doen ze in Vietnam wel, maar ik zal een handje helpen... :P

One Kilo Knaller a day, please, you can try
Because we want to know, if you get sick or just die

*O* opgelost slotje (8>
pi_97691796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:12 schreef du_ke het volgende:
Van mij mag het vlees wel wat duurder als daar meer dierenwelzijn tegenover staat. En als die verschillen niet te groot zijn kiezen best veel mensen daar volgens mij wel voor.
Klopt. Wel lastig nog dat je in de gemiddelde supermarkt niet alles kan krijgen. Biologisch vlees is hier prima te krijgen maar biologische vleeswaren voor op brood waren niet te zien.
pi_97727285
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 12:02 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Klopt. Wel lastig nog dat je in de gemiddelde supermarkt niet alles kan krijgen. Biologisch vlees is hier prima te krijgen maar biologische vleeswaren voor op brood waren niet te zien.
Biologische vleeswaren zijn er wel hoor...
Op deze pagina een overzicht van alle biologische slagerijen in Nederland.

http://www.bewustbiologisch.nl/index.php?p=1&c=4

Biologische slagerijen in Noord-Holland

Het overgrote deel van de biologische veeteeltboeren verkoopt niet aan huis, maar aan grote
afnemers. Het vlees van deze boeren tref je dan ook meestal in de supermarkten aan.
Ook wordt dit vlees bij biologische slagerijen verkocht. Dit gebeurt veelal op ambachtelijke wijze.

De biologische veeteelt wordt gekenmerkt door de toepassing van biologisch voer, meer
scharrelruimte voor varkens, koeien en kippen, daglicht in de stallen en vrije uitloop naar buiten.
Het afbranden van snavels bij kippen en het afknippen van de staart bij varkens is niet toegestaan.
Doordat de dieren zich niet vervelen bijten en pikken ze elkaar niet. Daarnaast mogen antibiotica
niet preventief, maar enkel wanneer een dier ziek is, worden toegediend. Biologisch vlees is
hiermee eerlijker geproduceerd en voller van smaak.

Op deze pagina tref je een overzicht van de biologische slagerijen in Noord-Holland.

De Groene Slager Alkmaar
Biologische Slagerij Reijn en Uljee Amsterdam
Natuurslagerij Rob Rijks Amsterdam
Ecologische slagerij Siem van de Gragt Amsterdam
De Groene Weg Slagerij Meindert en Vincent Klooster Bussum
Biologisch Ambachtelijke Slagerij Bussum
Uw groene slager Hans van Borre Castricum
Biologische Slagerij Stan Alkemade Haarlem
Gildeslager Jacques en Sandra Haarlem
De Biologische Slagerij Hilversum
De Groene Weg Slagerij Wim Meeusen Schoorl

Is uw biologisch bedrijf niet vermeldt? Meldt u zich hier dan aan.

Overige Overzichten:

Biologische slagerijen in Drenthe
Biologische slagerijen in Flevoland
Biologische slagerijen in Friesland
Biologische slagerijen in Gelderland
Biologische slagerijen in Groningen
Biologische slagerijen in Limburg
Biologische slagerijen in Noord-Brabant
Biologische slagerijen in Noord-Holland
Biologische slagerijen in Overijssel
Biologische slagerijen in Utrecht
Biologische slagerijen in Zeeland
Biologische slagerijen in Zuid-Holland

http://www.bewustbiologisch.nl/index.php?p=9&c=4
  zondag 5 juni 2011 @ 21:02:10 #246
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_97756575
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:43 schreef Scully het volgende:
Ik ben tegen megastallen.
Ik ben voor megastallen.

Veel beter voor het milieu vanwege de opvang van CO2 en verkoop als gas, en het gebruik van stront voor de energieopwekking
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_97767248
Ik eet ook mijn vlees gewoon het liefst zo goedkoop mogelijk. Megastallen prima dus ^O^

Wel moeten ze kappen met die antibiotica overdoses en overgaan op de methodieken die men elders al gebruikt en wat minder antibiotica-intensief zijn.

En minder vlees eten natuurlijk. Ik heb tegenwoordig een vleesloze dag en eet 2x vis per week.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 6 juni 2011 @ 00:55:54 #248
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_97770361
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:47 schreef Knipoogje het volgende:
Ik eet ook mijn vlees gewoon het liefst zo goedkoop mogelijk. Megastallen prima dus ^O^

Wel moeten ze kappen met die antibiotica overdoses en overgaan op de methodieken die men elders al gebruikt en wat minder antibiotica-intensief zijn.

En minder vlees eten natuurlijk. Ik heb tegenwoordig een vleesloze dag en eet 2x vis per week.
Heel juist
innovatie moet je niet stoppen, maar aanmoedigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 6 juni 2011 @ 16:09:04 #249
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97789542
quote:
Het welzijn van de dieren en dat van de mensen die daar in de buurt wonen (verkopen gaat niet zo gemakkelijk als daar zo'n megastal is of wordt gebouwd!), daar trek jij je dus niets van aan?
Ik vind dat nogal egoïstisch.
#NoDAPL
pi_97812013
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het welzijn van de dieren en dat van de mensen die daar in de buurt wonen (verkopen gaat niet zo gemakkelijk als daar zo'n megastal is of wordt gebouwd!), daar trek jij je dus niets van aan?
Ik vind dat nogal egoïstisch.
Yep, ik ben op sommige gebieden egoistisch. D'r zijn ook zat zaken waar ik me een stuk minder egoistisch in gedraag dan de gemiddelde Nederlander. Noem het selectief hypocriet.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_97814164
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:06 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Yep, ik ben op sommige gebieden egoistisch. D'r zijn ook zat zaken waar ik me een stuk minder egoistisch in gedraag dan de gemiddelde Nederlander. Noem het selectief hypocriet.
Ik noem het asociaal.
pi_97891066
Gewoon zo doorgaan !

http://www.volkskrant.nl/(...)n-om-bij-brand.dhtml

5000 varkens in een stal... _O_

maar gelukkig zijn er een stuk of 100 gered, dat scheelt.
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:43:02 #253
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_97892472
Hoop goed vlees verloren gegaan. RIP aan de nabestaanden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:46:29 #254
177885 JoaC
Het is patat
pi_97892635
quote:
8s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:43 schreef Caland het volgende:
Hoop goed vlees verloren gegaan. RIP aan de nabestaanden.
Dit dus
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:47:20 #255
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_97892663
quote:
7s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik noem het asociaal.
Hij dwingt jou niet op een bepaalde manier je vlees te consumeren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')