quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
"We moeten met zijn allen biologisch vlees eten" zul je niet uit mijn mond horen.
Niet omdat ik iets tegen biologisch vlees heb, maar wel omdat ik er iets tegen heb dat we met zijn allen iets moeten
quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:08 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vind het een deprimerende gedachte dat het voor sommigen haalbaarder lijkt om mensen een knoop in hun lul te laten leggen dan fatsoenlijk met hun vreten om te gaan
V.
Jawel hoor, hier in nederland heb je kiloknallers maar in amerika betaal je minder voor 5 kilo gehakt dan voor 1 grapefruit.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:08 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik vind het een deprimerende gedachte dat het voor sommigen haalbaarder lijkt om mensen een knoop in hun lul te laten leggen dan ze fatsoenlijk met hun vreten om te leren gaan
Ik weiger dat ook gewoon te geloven. Ik heb geen hoge pet op van 'de mens', maar dit moet anders kunnen. Zoooo stupide en karakterloos kán men niet zijn.
V.
Spam en dan daar ook nog speciaal een account voor aanmakenquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:27 schreef TonTeamAlders het volgende:
Beste lezers van Fok!,
Zoals jullie wellicht weten, wordt er op dit moment op de website http:/www.dialoogmegastallen.nl een uitgebreide discussie gevoerd over megastallen in Nederland. We willen jullie van harte uitnodigen om op die website jullie visie op megastallen (nogmaals) uiteen te zetten.
Alvast hartelijk dank en vriendelijke groet,
Tom, namens Team Alders
Een geleide dialoog, wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Hans Alders, die door staatssecretaris Bleker is gevraagd deze dialoog te leiden, nodigt u van harte uit deel te nemen aan deze maatschappelijke dialoog over megastallen.
Triest figuur ben jij zegquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Spam en dan daar ook nog speciaal een account voor aanmakende nederlandse regering kan diep zinken zeg...
Iedereen die een mening heeft over megastallen weet dat die website er is.
irritante spam account van de overheid
ohja meneer tonteamalders als je wat nuttigs te melden heb doe dan lekker mee in deze discussie!
Op zich vind ik het best legitiem om de eisen voor de produktie van vlees dermate sterk te verhogen dat al het vlees als het ware biologisch vlees is maar verder zijn dit woorden naar mijn hart.quote:Die eisen zijn niet zo ridicuul, gewoon het dier dat je op wilt eten het dier laten zijn wat het is. Een koe loopt een beetje door de wei, een kip scharrelt naar eten en een varken rolt door de modder als hij niet alles aan het opvreten is wat voor zijn bek komt.
Van mij hoeft er niet één soort vlees te zijn. "We moeten met zijn allen biologisch vlees eten" zul je niet uit mijn mond horen. Niet omdat ik iets tegen biologisch vlees heb, maar wel omdat ik er iets tegen heb dat we met zijn allen iets moeten. Ik snap ook wel dat mensen het graag zo goedkoop mogelijk hebben, en zoveel mogelijk vlees willen eten. Al is het alleen maar omdat ze niet kunnen proeven en niet kunnen koken.
Alleen is het bio-industrievlees nu kunstmatig goedkoop. De werkelijke kosten komen niet terug in de prijs. En voor een deel van die kosten geldt dat je die niet moet doorrekenen, maar dat die gewoon niet gemaakt mogen worden. Productiewijzen die ziektes verspreiden en die bacterien resistent maken moeten gewoon niet mogen. Het morele recht om mens en dier ziek te maken is er niet. Daar moet de bio-industrie dan maar omheen werken, en dan wordt het een heel stuk duurder.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Op zich vind ik het best legitiem om de eisen voor de produktie van vlees dermate sterk te verhogen dat al het vlees als het ware biologisch vlees is maar verder zijn dit woorden naar mijn hart.
Mwah, als het doel is het produceren van (veel) vlees dan denk ik dat de eisen wel ridicuul zijn, Een dier het dier laten zijn wat het is lijkt me dan een beetje vergezocht. Uiteindelijk moet dat dier namelijk toch wel op je bord terecht komen tegen een schappelijke prijs.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die eisen zijn niet zo ridicuul, gewoon het dier dat je op wilt eten het dier laten zijn wat het is. Een koe loopt een beetje door de wei, een kip scharrelt naar eten en een varken rolt door de modder als hij niet alles aan het opvreten is wat voor zijn bek komt.
Ik denk dat het eerder is omdat ze geen geldboom in hun tuin hebben staan,quote:Van mij hoeft er niet één soort vlees te zijn. "We moeten met zijn allen biologisch vlees eten" zul je niet uit mijn mond horen. Niet omdat ik iets tegen biologisch vlees heb, maar wel omdat ik er iets tegen heb dat we met zijn allen iets moeten. Ik snap ook wel dat mensen het graag zo goedkoop mogelijk hebben, en zoveel mogelijk vlees willen eten. Al is het alleen maar omdat ze niet kunnen proeven en niet kunnen koken.
Zoals ik al eerder vroeg, is er dan echt geen tussenweg mogelijk?quote:Alleen is het bio-industrievlees nu kunstmatig goedkoop. De werkelijke kosten komen niet terug in de prijs. En voor een deel van die kosten geldt dat je die niet moet doorrekenen, maar dat die gewoon niet gemaakt mogen worden. Productiewijzen die ziektes verspreiden en die bacterien resistent maken moeten gewoon niet mogen. Het morele recht om mens en dier ziek te maken is er niet. Daar moet de bio-industrie dan maar omheen werken, en dan wordt het een heel stuk duurder.
Sorry hoor maar dit was overduidelijk een spamaccount hij heeft alleen maar een copy paste berichtje gepost in topics die over het onderwerp gaan en nergens anders gereageerd. Als hij hier mee wou doen in de discussie had hij ook gewoon mee kunnen doen. Ik vind het gewoon nogal laag dat ze zich nu zelfs al bezig houden met spamquote:Op woensdag 18 mei 2011 19:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Triest figuur ben jij zegvandaar dat Fok zo slecht bekend staat...
De kans dat er nu nog iemand komt reageren heb je nu wel volkomen verpest, iets minder
onbeschoft had ook gekund, zoals hij jou uitnodigt had je hem ook kunnen uitnodigen.
Well done my friend
Maar wat is een schappelijke prijs voor een dier? Het is altijd een luxe-product geweest, altijd schaars, het vlees op tafel gaat altijd op in een gezin van vleeseters. Het idee dat 5 euro de kilo een schappelijke prijs is komt uit de bio-industrie, net als het idee dat die smaak schappelijk is. En wat is het dier? Plofkip wordt als kip verkocht, ingespoten met water en varkenseiwit, "mooi" wit bloedarmoedevlees als kalf, in pekelwater met rookaroma gedrenkt smakeloos spek als gerookt spek. Een groot deel van de kiloprijs betaal je voor water. Kijk maar eens op de etiketten in de supermarkt: rundvlees met 93% rundvlees, scheelt ook alweer in de kiloprijs.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, als het doel is het produceren van (veel) vlees dan denk ik dat de eisen wel ridicuul zijn, Een dier het dier laten zijn wat het is lijkt me dan een beetje vergezocht. Uiteindelijk moet dat dier namelijk toch wel op je bord terecht komen tegen een schappelijke prijs.
Ik denk dat dat wel meevalt, als ik het vergelijk met de rest van het supermarktaanbod, dan gaat er relatief weinig geld naar vlees. Die verhouding is ook maar zo gegroeid.quote:Ik denk dat het eerder is omdat ze geen geldboom in hun tuin hebben staan,
Ik denk dat het kostenverschil wat betreft de werkelijke kosten veel kleiner is dan het prijsverschil. Zeker als je de context van een overgrote meerderheid aan bio-industrievlees meerekent, de marketing daarvan, de context van subsidies en het overhevelen van kosten naar de belastingbetaler etc. De biologisch boeren hebben binnen de huidige context ook geen grootschaligheidsvoordelen, het zou al goedkoper kunnen wannneer het geen nichemarkt meer zou zijn.quote:Zoals ik al eerder vroeg, is er dan echt geen tussenweg mogelijk?
Het prijsverschil is vaak ook kleiner dan het lijkt, omdat vlees wordt gebruikt om klanten te trekken terwijl de winst op producten wordt gehaald die de klant er dan bij koopt.quote:Op woensdag 18 mei 2011 20:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik vind het doorrekenen van de maatschappelijke kosten in produkten een goede zaak, het verbaast ook mij dat dit in het geval van vlees nog niet gebeurt terwijl voor minder belangrijke zaken dit reeds wel is ingevoerd. Door die maatschappelijke kosten door te rekenen in de prijs van vlees zullen die boerenbedrijven hopelijk meer verantwoord handelen en zullen hopelijk meer mensen biologisch vlees eten aangezien het prijsverschil kleiner is.
Dat is waarschijnlijk waarom je geen vlees eet. Als je van vlees houdt dan is een groot stuk vlees echt wel aantrekkelijk, in het bijzonder in de puberteit en andere fasen van onvolwassenheid, maar het heeft een grote aantrekkingskracht op de vleeseter. Het is misschien ook wel een primitief genoegen, maar daarom niet minder een genoegen. Size does matter, het spreekt tot de verbeelding.quote:Nu eet ik helemaal geen vlees meer maar als ik vlees zou eten dan zou ik liever een kleiner stukje goed biologisch vlees eten dan een groter stuk slecht bio-industrievlees: meer smaak, gezonder (het wordt aanbevolen om niet meer dan 75-100 gram vlees per dag te eten (ik denk dat dit vooral is omwille van de verhoudingen van de soorten vetzuren die in vlees zitten (verzadigd, enkelvoudig onverzadigd, meervoudig onverzadigd))) en prettig voor het geweten.
Er gaat sowieso weinig geld naar boodschappen. Rond 1980 ging rond de 30% van het gezinsinkomen op aan eten en boodschappen. Nu is dat 12%. En als het ongeveer 16% zou worden, zou iedereen duurzaam kunnen eten. Dus ook verantwoord vlees.quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk dat dat wel meevalt, als ik het vergelijk met de rest van het supermarktaanbod, dan gaat er relatief weinig geld naar vlees.
Met een gezin tikken de kosten van eten natuurlijk best aan. Maar ook als je naar het eten zelf kijkt, zoveel overprijste onzin als er wordt verkocht. Worst in plakjes gesneden in een bakje voor 50% meer dan als je zelf een mes weet te hanteren, en dan is er geen geld voor goed vlees?quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:03 schreef Verbal het volgende:
[..]
Er gaat sowieso weinig geld naar boodschappen. Rond 1980 ging rond de 30% van het gezinsinkomen op aan eten en boodschappen. Nu is dat 12%. En als het ongeveer 16% zou worden, zou iedereen duurzaam kunnen eten. Dus ook verantwoord vlees.
Ik ken mensen in mijn familiekring die met 2 kids en 3x modaal roepen dat 'biologisch vlees voor een gezin niet is op te brengen". Maar wel 2 auto's, 3 nintendo's, 5 computers, buitenkeukens en de hele flikkerse bende. Gelul dus.
V.
Zeker. Maar het heeft ook te maken met moeite nemen. De gezinnen waar ik het over heb wonen 300 meter van een winkelcentrum, maar laten gewoon de Appie-bezorgdienst komen met 2 x 2 ons voorgesneden en gewassen sperziebonen voor 3 x de prijs. Maar o wee als je zelf effe langs een groenteman een een biologische slager zou gaan....quote:Op donderdag 19 mei 2011 12:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Met een gezin tikken de kosten van eten natuurlijk best aan. Maar ook als je naar het eten zelf kijkt, zoveel overprijste onzin als er wordt verkocht. Worst in plakjes gesneden in een bakje voor 50% meer dan als je zelf een mes weet te hanteren, en dan is er geen geld voor goed vlees?
Bron is milieudefensie en CE. Graag bronnen met een minder politiek gekleurd tintjequote:
quote:
Megastallen hiermee vergelijkenquote:Op woensdag 18 mei 2011 09:51 schreef Verbal het volgende:
Dat is geen argument. 12-jarige neukslaafjes met 24-uurs gangbangdienst in Thailand weten ook niet beter. Derhalve geen probleem?
Dan ga jij voor dat dieet maar betalen, maar zolang het goedkoper kan ben ik voor.quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:51 schreef Verbal het volgende:
Ah, op die fiets. Betalen voor wat iets kost is tegenwoordig al een speciaal dieet. Prima.
In die wiki staat gewoon een bron van september 2010quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:51 schreef Verbal het volgende:
Vooral de Wiki hanteren. Biologische kip is niet 5 keer zo duur. 2 of 3 keer, wellicht. En ja, da's best kostbaar. Conclusie: dan ga je maar minder vlees eten, want dat is blijkbaar wat een dood dier kost.
JIJ vindt het een luxe. Wat volgt, dure, onzuinige auto's maar verbieden omdat ze slecht zijn voor het milieu?quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:51 schreef Verbal het volgende:Vlees was ooit een luxe, en dat zou het nog steeds moeten zijn. De manier waarop een groot deel van de 450 miljoen(!) dieren die in de Nederlandse vleesindustrie worden behandeld, stinkt. Punt. Het is niet vol te houden, slecht voor de dieren, slecht voor het milieu, slecht voor de gezondheid, hindert een oplossing voor het voedselvraagstuk in de wereld. Punt.
V.
Omdat ze 40 verschillende knorgeluiden kunnen onderscheiden, maakt het uit hoeveel ruimte ze krijgen?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Varkens zijn slimme dieren e.d.
Landbouwuniversiteit Wageningen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:39 schreef Devion het volgende:
[..]
Bron is milieudefensie en CE. Graag bronnen met een minder politiek gekleurd tintje
Ik snap het heel goed.quote:Prima dat jij het niet snapt.
Ik vergelijk megastallen daar niet mee. Nogmaals: leer begrijpend lezen.quote:Megastallen hiermee vergelijken![]()
Ik denk niet in termen als hoger en lager, wat dit onderwerp betreft. We maken deel uit van hetzelfde raster.quote:Het is duidelijk dat je dieren op een gelijkwaardig platform zet als de mens.
Dan heb jij geen smaakpapillen, en over je empatisch vermogen had ik het al gehad.quote:Helaas ben ik geen dieren hippie. Of ze hun hele leven 0,8 m² hebben of 20 m² ga ik niet merken en interesseert me ook geen hol. Ze hebben een leven in die megastallen en worden niet onnodig gepijnigd en alles wordt zo efficient mogelijk gedaan. Prima!
LEES jij wel?quote:Dan ga jij voor dat dieet maar betalen, maar zolang het goedkoper kan ben ik voor.![]()
Fantastisch.quote:In die wiki staat gewoon een bron van september 2010![]()
![]()
Heb je de trend een beetje gevolgd op het gebied van auto's? Daar is men wél de hersenen gaan gebruiken.quote:JIJ vindt het een luxe. Wat volgt, dure, onzuinige auto's maar verbieden omdat ze slecht zijn voor het milieu?Vroeger bestonden er ook geen dure, onzuinige auto's!
Ow... vertel?quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:39 schreef Devion het volgende:
[..]
Een dier heeft een nut, net zoals een mens.
Deze varkens zijn er maar voor 1 reden en dat is om opgegeten te worden. Geen megastallen geen varkens.
*mompelt iets over een voedselketen en recht van de sterkste.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Volgens jouw redeneringen is het enige nut van de mens zo'n beetje om de helft van
alle andere levensvormen te vernietigen of te misbruiken voor eigen doeleinde als
ik het zo lees.
Daar heb je zeker gelijk in. Het is een kwestie van prioriteiten stellen en een beetje kritisch kijken. Het is dat vegetarische schijven zo duur zijn, buiten dat kosten veel van mijn warme maaltijden bijna niets terwijl ze wel zeer gezond zijn.quote:Maar ook als je naar het eten zelf kijkt, zoveel overprijste onzin als er wordt verkocht.
meneer Caland overleefd misschien 1 dag, hooguit tweequote:Op donderdag 19 mei 2011 16:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mompelt iets over, ga maar eens met een groep mensen zonder door anderen geproduceerde technologie overleven in de natuur, ver weg van de beschaving. We zullen eens zien wie de sterkste is.
*mompelt iets over plichten die met rechten komen*quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:34 schreef Caland het volgende:
[..]
*mompelt iets over een voedselketen en recht van de sterkste.
Ah dan neem ik mijn spam argument terugquote:Op donderdag 19 mei 2011 18:38 schreef TonTeamAlders het volgende:
@Bosbeetle,
Bij deze het tegendeel ;-)
We lezen zo veel mogelijk, maar inhoudelijk reageren - naast het modereren van onze eigen site - kost op dit moment eenvoudigweg te veel tijd. Excuses daarvoor. Ik snap ook dat je mijn uitnodiging als spam kunt ervaren, maar het is vooral bedoeld als een goed bedoelde uitnodiging voor hoogbetrokken mensen met een mening over het onderwerp dat (ook) op ons forum centraal staat. Hoop jullie ook op ons forum terug te zien!
Fok doet ook zijn bestquote:Op donderdag 19 mei 2011 18:38 schreef TonTeamAlders het volgende:
@Bosbeetle,
Bij deze het tegendeel ;-)
We lezen zo veel mogelijk, maar inhoudelijk reageren - naast het modereren van onze eigen site - kost op dit moment eenvoudigweg te veel tijd. Excuses daarvoor. Ik snap ook dat je mijn uitnodiging als spam kunt ervaren, maar het is vooral bedoeld als een goed bedoelde uitnodiging voor hoogbetrokken mensen met een mening over het onderwerp dat (ook) op ons forum centraal staat. Hoop jullie ook op ons forum terug te zien!
Ik ben ook tegen forceren.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die eisen zijn niet zo ridicuul, gewoon het dier dat je op wilt eten het dier laten zijn wat het is. Een koe loopt een beetje door de wei, een kip scharrelt naar eten en een varken rolt door de modder als hij niet alles aan het opvreten is wat voor zijn bek komt.
Van mij hoeft er niet één soort vlees te zijn. "We moeten met zijn allen biologisch vlees eten" zul je niet uit mijn mond horen. Niet omdat ik iets tegen biologisch vlees heb, maar wel omdat ik er iets tegen heb dat we met zijn allen iets moeten. Ik snap ook wel dat mensen het graag zo goedkoop mogelijk hebben, en zoveel mogelijk vlees willen eten. Al is het alleen maar omdat ze niet kunnen proeven en niet kunnen koken.
Alleen is het bio-industrievlees nu kunstmatig goedkoop. De werkelijke kosten komen niet terug in de prijs. En voor een deel van die kosten geldt dat je die niet moet doorrekenen, maar dat die gewoon niet gemaakt mogen worden. Productiewijzen die ziektes verspreiden en die bacterien resistent maken moeten gewoon niet mogen. Het morele recht om mens en dier ziek te maken is er niet. Daar moet de bio-industrie dan maar omheen werken, en dan wordt het een heel stuk duurder.
Zogauw de volgende epidemie uitbreekt dan zijn het weer juist de boeren die biologisch verantwoord werken die de grootste slachtoffers gaan worden terwijl zij het minst een bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling van die epidemie. Ofdat er een volgende epidemie uitbreekt in de komende decennia is volgens mij geen vraag, de vraag is wanneer die epidemie gaat uitbreken.quote:Helaas is het nog wel zo dat megastallen dé broeikassen zijn voor ziekteuitbraken door slechte resistentie en grote hoeveelheden vee op een kluitje. Of zelfs epidemieën. De enige permanente en meest effectieve manier om ziekten tegen te gaan, is het vee natuurlijke weerstand laten opbouwen (survival of the fittest). Dus biologisch.
"decennia"? Maak daar maar "komende paar jaar van".quote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ofdat er een volgende epidemie uitbreekt in de komende decennia is volgens mij geen vraag, de vraag is wanneer die epidemie gaat uitbreken.
Niet letterlijk, maar wel op hoofdlijnen. Veel thema's die hier worden besproken, komen op www.dialoogmegastallen.nl ook aan de orde. Van resistentie tot de herkomst van voedsel en van de groei van de wereldbevolking tot de kostprijs van vlees.quote:Nemen jullie dingen die hier gezegd worden mee in het debat of niet ?
Met survival of the fittest heeft het volgens mij niet zoveel te maken, althans niet op die manier. Dieren kunnen best wel eens ziek worden, het probleem is dat de intensieve veeteelt heel veel bewegingen van vee veroorzaakt. Zoals de Mexicaanse griep zich over Europa kan verspreiden door dat mensen vliegen en veel contact met veel andere mensen hebben, zo verspreiden dierziekten zich makkelijk door al dat gesleep met dieren, vaak over vele honderden kilometers. Dat is dan de geografische verspreiding, maar er is ook nog verspreiding over soorten, zoals we bij BSE hebben gezien. Allerlei dooie dieren uit half Engeland werden op een grote hoop gegooid, en vervolgens tot veevoer verwerkt wat weer over heel Engeland werd uitgespreid. Zo kreeg je een schapenziekte die zich tot koeienziekte ontwikkelde door dode schapen aan koeien te voeren. En dan niet in een gebied van een paar hectare, maar meteen verspreid over heel het land. Ook ziektes ontwikkelen zich, en dit is niet alleen een ideaal verspreidingsscenario voor ziektes, maar geeft bacterien en virussen ook alle kans om zich te ontwikkelen en aan te passen. Die kunnen op die manier heel snel heel fit worden in de zin van de fittest.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:24 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen forceren.
Helaas is het nog wel zo dat megastallen dé broeikassen zijn voor ziekteuitbraken door slechte resistentie en grote hoeveelheden vee op een kluitje. Of zelfs epidemieën. De enige permanente en meest effectieve manier om ziekten tegen te gaan, is het vee natuurlijke weerstand laten opbouwen (survival of the fittest). Dus biologisch.
Als mensen wat meer zouden denken schiet het al op..quote:Ideaal zou zijn als iedereen hier hetzelfde over zou denken, maar aan de andere kant zou het wel weer een saaie boel zijn als iedereen hetzelfde denkt.
En viezer. Je moet voor een oplossing natuurlijk wel als gegeven accepteren dat mensen graag lekker willen eten en ook lekker vlees willen eten. Dat is het kader waarbinnen je beleid op veeteelt moet maken, dat kader krijg je niet veranderd.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar heb je zeker gelijk in. Het is een kwestie van prioriteiten stellen en een beetje kritisch kijken. Het is dat vegetarische schijven zo duur zijn, buiten dat kosten veel van mijn warme maaltijden bijna niets terwijl ze wel zeer gezond zijn.
Er zijn hier al wat voorbeelden genoemd voor buiten de supermarkt, voor binnen de supermarkt wil ik nog een voorbeeldje noemen: vergelijk eens al die voorgebakken aardappelen (vaak nog niet eens 100% aardappel) met zilvervliesrijst of volkorenspaghetti wat goedkoper en gezonder is.
amen, een cursus samenvatten zou niet misstaan.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 08:39 schreef Verbal het volgende:
Fann, fucking please with a cherry on top. Zou je willen stoppen met die link- en nieuwsdumps? Ik vind het onderwerp, net als velen OOK hartstikke belangrijk, maar zelfs ik krijg op deze manier genoeg van de discussie. Je fanatisme is, zoals de Engelsen zeggen off-putting.
De mensen die je ermee hoopt te overtuigen bevestig je op die manier alleen maar in hun vooroordelen over mensen die zich zorgen maken over deze manier van veeteelt.
Please.
V.
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog zo een post Fan en ik ga de Kiloknalller promoten.
Klopt. Wel lastig nog dat je in de gemiddelde supermarkt niet alles kan krijgen. Biologisch vlees is hier prima te krijgen maar biologische vleeswaren voor op brood waren niet te zien.quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:12 schreef du_ke het volgende:
Van mij mag het vlees wel wat duurder als daar meer dierenwelzijn tegenover staat. En als die verschillen niet te groot zijn kiezen best veel mensen daar volgens mij wel voor.
Biologische vleeswaren zijn er wel hoor...quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:02 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Klopt. Wel lastig nog dat je in de gemiddelde supermarkt niet alles kan krijgen. Biologisch vlees is hier prima te krijgen maar biologische vleeswaren voor op brood waren niet te zien.
Ik ben voor megastallen.quote:
Heel juistquote:Op zondag 5 juni 2011 23:47 schreef Knipoogje het volgende:
Ik eet ook mijn vlees gewoon het liefst zo goedkoop mogelijk. Megastallen prima dus
Wel moeten ze kappen met die antibiotica overdoses en overgaan op de methodieken die men elders al gebruikt en wat minder antibiotica-intensief zijn.
En minder vlees eten natuurlijk. Ik heb tegenwoordig een vleesloze dag en eet 2x vis per week.
Het welzijn van de dieren en dat van de mensen die daar in de buurt wonen (verkopen gaat niet zo gemakkelijk als daar zo'n megastal is of wordt gebouwd!), daar trek jij je dus niets van aan?quote:Ik eet ook mijn vlees gewoon het liefst zo goedkoop mogelijk. Megastallen prima dus
Yep, ik ben op sommige gebieden egoistisch. D'r zijn ook zat zaken waar ik me een stuk minder egoistisch in gedraag dan de gemiddelde Nederlander. Noem het selectief hypocriet.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het welzijn van de dieren en dat van de mensen die daar in de buurt wonen (verkopen gaat niet zo gemakkelijk als daar zo'n megastal is of wordt gebouwd!), daar trek jij je dus niets van aan?
Ik vind dat nogal egoïstisch.
Ik noem het asociaal.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:06 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Yep, ik ben op sommige gebieden egoistisch. D'r zijn ook zat zaken waar ik me een stuk minder egoistisch in gedraag dan de gemiddelde Nederlander. Noem het selectief hypocriet.
Dit dusquote:Op woensdag 8 juni 2011 16:43 schreef Caland het volgende:
Hoop goed vlees verloren gegaan. RIP aan de nabestaanden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |