abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97037602
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mompelt iets over, ga maar eens met een groep mensen zonder door anderen geproduceerde technologie overleven in de natuur, ver weg van de beschaving. We zullen eens zien wie de sterkste is. :)
meneer Caland overleefd misschien 1 dag, hooguit twee :D :P
  donderdag 19 mei 2011 @ 18:16:40 #227
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_97040062
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:34 schreef Caland het volgende:

[..]

*mompelt iets over een voedselketen en recht van de sterkste.
*mompelt iets over plichten die met rechten komen*

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_97040786
@Bosbeetle,

Bij deze het tegendeel ;-)

We lezen zo veel mogelijk, maar inhoudelijk reageren - naast het modereren van onze eigen site - kost op dit moment eenvoudigweg te veel tijd. Excuses daarvoor. Ik snap ook dat je mijn uitnodiging als spam kunt ervaren, maar het is vooral bedoeld als een goed bedoelde uitnodiging voor hoogbetrokken mensen met een mening over het onderwerp dat (ook) op ons forum centraal staat. Hoop jullie ook op ons forum terug te zien!
  Moderator donderdag 19 mei 2011 @ 19:16:56 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97042442
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:38 schreef TonTeamAlders het volgende:
@Bosbeetle,

We lezen zo veel mogelijk, maar inhoudelijk reageren - naast het modereren van onze eigen site - kost op dit moment eenvoudigweg te veel tijd. Excuses daarvoor. Ik snap ook dat je mijn uitnodiging als spam kunt ervaren, maar het is vooral bedoeld als een goed bedoelde uitnodiging voor hoogbetrokken mensen met een mening over het onderwerp dat (ook) op ons forum centraal staat. Hoop jullie ook op ons forum terug te zien!
Ah dan neem ik mijn spam argument terug :) bedankt voor het tegendeel. Nemen jullie dingen die hier gezegd worden mee in het debat of niet ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_97050156
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:38 schreef TonTeamAlders het volgende:
@Bosbeetle,

Fok doet ook zijn best
Wakker Dier start rechtszaak tegen Bleker

Begrijpelijk dat jullie het nu even druk hebben met modereren van jullie eigen site :Y

Hopenlijk krijgen we een ''happy end'' :+
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:24:36 #231
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_97053435
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 12:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die eisen zijn niet zo ridicuul, gewoon het dier dat je op wilt eten het dier laten zijn wat het is. Een koe loopt een beetje door de wei, een kip scharrelt naar eten en een varken rolt door de modder als hij niet alles aan het opvreten is wat voor zijn bek komt.

Van mij hoeft er niet één soort vlees te zijn. "We moeten met zijn allen biologisch vlees eten" zul je niet uit mijn mond horen. Niet omdat ik iets tegen biologisch vlees heb, maar wel omdat ik er iets tegen heb dat we met zijn allen iets moeten. Ik snap ook wel dat mensen het graag zo goedkoop mogelijk hebben, en zoveel mogelijk vlees willen eten. Al is het alleen maar omdat ze niet kunnen proeven en niet kunnen koken.

Alleen is het bio-industrievlees nu kunstmatig goedkoop. De werkelijke kosten komen niet terug in de prijs. En voor een deel van die kosten geldt dat je die niet moet doorrekenen, maar dat die gewoon niet gemaakt mogen worden. Productiewijzen die ziektes verspreiden en die bacterien resistent maken moeten gewoon niet mogen. Het morele recht om mens en dier ziek te maken is er niet. Daar moet de bio-industrie dan maar omheen werken, en dan wordt het een heel stuk duurder.
Ik ben ook tegen forceren.

Helaas is het nog wel zo dat megastallen dé broeikassen zijn voor ziekteuitbraken door slechte resistentie en grote hoeveelheden vee op een kluitje. Of zelfs epidemieën. De enige permanente en meest effectieve manier om ziekten tegen te gaan, is het vee natuurlijke weerstand laten opbouwen (survival of the fittest). Dus biologisch.

Ideaal zou zijn als iedereen hier hetzelfde over zou denken, maar aan de andere kant zou het wel weer een saaie boel zijn als iedereen hetzelfde denkt.
pi_97061178
De voorstanders van de Bio-industie zullen er wel niet blij mee zijn maar ik hoop dat de
tegenstanders van de Bio-industie zich er niet aan zullen storen, want ik blijf er op hameren
dat jullie hulp echt nodig is.

Het misverstand dat Wakker Dier en de Dierenbescherming leven van subsidies en
uitkeringstrekker blijven de voorstander van de bio-industrie hardnekkig herhalen
je kan dat ook zien als je af en toe meeleest op http://www.dialoogmegastallen.nl/

Dus nog maar eens, om alle leugens omtrent de subsidie te ontkrachten

Wakker Dier en de Dierenbescherming krijgen geen cent subsidie dus ze zijn
geheel afhankelijk van jullie steun, tenminste als je tegen de Bio-industrie bent.

Wat kun jij doen?

Financieel steunen (al vanaf 3 euro per maand)
http://www.wakkerdier.nl/doneren.php

Diervriendelijk eten
http://www.wakkerdier.nl/diervriendelijk_eten.php

Kom in Actie
http://www.wakkerdier.nl/schud-wakker.php

Als je dit ziet als spam, jammer dan, ik zie het meer als een noodkreet.
De tegenstanders van de Bio-industie zullen daar hopenlijk WEL begrip voor hebben.

Welterusten allemaal !
  vrijdag 20 mei 2011 @ 02:02:20 #233
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97061277
quote:
Helaas is het nog wel zo dat megastallen dé broeikassen zijn voor ziekteuitbraken door slechte resistentie en grote hoeveelheden vee op een kluitje. Of zelfs epidemieën. De enige permanente en meest effectieve manier om ziekten tegen te gaan, is het vee natuurlijke weerstand laten opbouwen (survival of the fittest). Dus biologisch.
Zogauw de volgende epidemie uitbreekt dan zijn het weer juist de boeren die biologisch verantwoord werken die de grootste slachtoffers gaan worden terwijl zij het minst een bijdrage hebben geleverd aan de ontwikkeling van die epidemie. Ofdat er een volgende epidemie uitbreekt in de komende decennia is volgens mij geen vraag, de vraag is wanneer die epidemie gaat uitbreken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 20 mei 2011 @ 08:05:29 #234
136 V.
pi_97062737
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 02:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ofdat er een volgende epidemie uitbreekt in de komende decennia is volgens mij geen vraag, de vraag is wanneer die epidemie gaat uitbreken.
"decennia"? Maak daar maar "komende paar jaar van".

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_97063028
quote:
Nemen jullie dingen die hier gezegd worden mee in het debat of niet ?
Niet letterlijk, maar wel op hoofdlijnen. Veel thema's die hier worden besproken, komen op www.dialoogmegastallen.nl ook aan de orde. Van resistentie tot de herkomst van voedsel en van de groei van de wereldbevolking tot de kostprijs van vlees.
pi_97063078
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:24 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Ik ben ook tegen forceren.

Met survival of the fittest heeft het volgens mij niet zoveel te maken, althans niet op die manier. Dieren kunnen best wel eens ziek worden, het probleem is dat de intensieve veeteelt heel veel bewegingen van vee veroorzaakt. Zoals de Mexicaanse griep zich over Europa kan verspreiden door dat mensen vliegen en veel contact met veel andere mensen hebben, zo verspreiden dierziekten zich makkelijk door al dat gesleep met dieren, vaak over vele honderden kilometers. Dat is dan de geografische verspreiding, maar er is ook nog verspreiding over soorten, zoals we bij BSE hebben gezien. Allerlei dooie dieren uit half Engeland werden op een grote hoop gegooid, en vervolgens tot veevoer verwerkt wat weer over heel Engeland werd uitgespreid. Zo kreeg je een schapenziekte die zich tot koeienziekte ontwikkelde door dode schapen aan koeien te voeren. En dan niet in een gebied van een paar hectare, maar meteen verspreid over heel het land. Ook ziektes ontwikkelen zich, en dit is niet alleen een ideaal verspreidingsscenario voor ziektes, maar geeft bacterien en virussen ook alle kans om zich te ontwikkelen en aan te passen. Die kunnen op die manier heel snel heel fit worden in de zin van de fittest.

quote:
Ideaal zou zijn als iedereen hier hetzelfde over zou denken, maar aan de andere kant zou het wel weer een saaie boel zijn als iedereen hetzelfde denkt.
Als mensen wat meer zouden denken schiet het al op..

quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Daar heb je zeker gelijk in. Het is een kwestie van prioriteiten stellen en een beetje kritisch kijken. Het is dat vegetarische schijven zo duur zijn, buiten dat kosten veel van mijn warme maaltijden bijna niets terwijl ze wel zeer gezond zijn.
Er zijn hier al wat voorbeelden genoemd voor buiten de supermarkt, voor binnen de supermarkt wil ik nog een voorbeeldje noemen: vergelijk eens al die voorgebakken aardappelen (vaak nog niet eens 100% aardappel) met zilvervliesrijst of volkorenspaghetti wat goedkoper en gezonder is.
En viezer. Je moet voor een oplossing natuurlijk wel als gegeven accepteren dat mensen graag lekker willen eten en ook lekker vlees willen eten. Dat is het kader waarbinnen je beleid op veeteelt moet maken, dat kader krijg je niet veranderd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_97063197
Als je Biologisch vlees wilt eten let er dan op dat je vlees neemt die het Beter Leven kenmerk 3 sterren keurmerk en het EKO-keurmerk mogen dragen ! :Y

zie ook uitleg hier;

De sterren pakken het grootste probleem voor die specifieke diersoort aan.
Hoe meer sterren, hoe meer problemen er zijn aangepakt.

Beter Leven kenmerk 1-ster http://beterleven.dierenbescherming.nl/1-ster-
De eerste ster pakt het voornaamste probleem aan voor het dier in de vee-industrie.
Dat verschilt per diersoort. Bij een kip gaat het bijvoorbeeld om groeiproblemen, bij varkens om
verveling en bij kalfjes bloedarmoede.

Beter Leven kenmerk 2-sterren http://beterleven.dierenbescherming.nl/2-sterren-
Bij het kenmerk met twee ingekleurde sterren is het welzijn hoger dan bij producten met het
kenmerk met één ster, maar het is nog niet gelijk aan biologische producten.
In ieder geval moet er een vrije uitloop in de buitenlucht aanwezig zijn.

Beter Leven kenmerk 3-sterren http://beterleven.dierenbescherming.nl/3-sterren-
Drie sterren wordt toegekend aan vlees, kip en eieren als het gaat om een biologisch product.

Dit product krijgt dan tegelijk ook het EKO-keurmerk.
3.gif

Drie sterren kunnen ook gegeven worden aan producten waarbij de dieren een vergelijkbaar
welzijn hebben als bij het biologisch houden van dieren, zoals bij de Label Rouge kip.

pi_97101431
http://www.partijvoordedieren.nl/recent/news/i/5670

Kamervragen aan Rutte over de inzet van het Koninklijk Huis voor promotie zuivel- en vleessector

Nederland maakt in Vietnam reclame voor de kiloknaller
18-05-2011

Marianne Thieme heeft minister-president Rutte en de staatssecretarissen van Economie,
Landbouw en Innovatie en van Infrastructuur en Milieu om uitleg gevraagd over de handelsmissie
naar Vietnam, waarbij de bevolking wordt aangespoord om meer dierlijke eiwitten te consumeren.

Tijdens de duurzaamheidsconferentie van de VN in New York in 2009 pleitte Prins Willem
Alexander namens Nederland nog voor vermindering van de vleesconsumptie, maar in 2011 leidt
hij met Prinses Maxima een handelsmissie die de afzet van Nederlands varkensvlees en
Nederlandse zuivel in Vietnam moet bevorderen.

“De Nederlandse regering heeft mooie praatjes in eigen land over de consumptie van duurzaam
voedsel en maakt vervolgens in het buitenland reclame voor de kiloknaller”, aldus Thieme.

Voor een verschuiving naar een duurzamer leefpatroon, zou vermindering van de vlees- en
melkproductie en -consumptie juist uitgangspunt van beleid moeten zijn.

De uitstoot van CO2 door de veehouderij is maar liefst 40% groter dan die van auto's, treinen,
schepen, vliegtuigen en trucks bij elkaar, in de wereld. 80% van het landbouwareaal in de wereld
wordt ingenomen door of ten behoeve van de veehouderij.

Bijna 50% van de wereldgraanoogst wordt opgeslokt door de veehouderij en voor een groot deel
omgezet in mest die tot onoverkomelijke problemen leidt. Terwijl de wereld honger lijdt, worden de
wereldgraanoogsten opgeslokt door productiedieren.

De World Health Organisation (WHO) heeft aangegeven dat de consumptie van verzadigde
dierlijke vetten ernstige negatieve gevolgen voor de volksgezondheid heeft en daarom dringend
moet worden herzien.

Daarbij heerst in Aziatische landen een verhoogde mate van lactose-intolerantie, waardoor in
landen als China en Vietnam enkele decennia geleden nog nauwelijks koemelk gedronken werd.

De Partij voor de Dieren vraagt de minister-president en de staatssecretarissen aan te geven in
hoeverre de bevordering van de consumptie van plantaardige eiwitten onderdeel is geweest van
de handelsmissies naar Vietnam en China. Bekijk de kamervragen hier.

http://www.partijvoordedieren.nl/tweedekamer/kamervragen/i/2221
  zaterdag 21 mei 2011 @ 08:39:26 #240
136 V.
pi_97109240
Fann, fucking please with a cherry on top. Zou je willen stoppen met die link- en nieuwsdumps? Ik vind het onderwerp, net als velen OOK hartstikke belangrijk, maar zelfs ik krijg op deze manier genoeg van de discussie. Je fanatisme is, zoals de Engelsen zeggen off-putting.

De mensen die je ermee hoopt te overtuigen bevestig je op die manier alleen maar in hun vooroordelen over mensen die zich zorgen maken over deze manier van veeteelt.

Please.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator zaterdag 21 mei 2011 @ 10:55:14 #241
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_97110864
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 08:39 schreef Verbal het volgende:
Fann, fucking please with a cherry on top. Zou je willen stoppen met die link- en nieuwsdumps? Ik vind het onderwerp, net als velen OOK hartstikke belangrijk, maar zelfs ik krijg op deze manier genoeg van de discussie. Je fanatisme is, zoals de Engelsen zeggen off-putting.

De mensen die je ermee hoopt te overtuigen bevestig je op die manier alleen maar in hun vooroordelen over mensen die zich zorgen maken over deze manier van veeteelt.

Please.

V.
amen, een cursus samenvatten zou niet misstaan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 21 mei 2011 @ 11:00:14 #242
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97110952
Nog zo een post Fan en ik ga de Kiloknalller promoten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97114848
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 11:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog zo een post Fan en ik ga de Kiloknalller promoten.
_O-

Doen ze in Vietnam wel, maar ik zal een handje helpen... :P

One Kilo Knaller a day, please, you can try
Because we want to know, if you get sick or just die

*O* opgelost slotje (8>
pi_97691796
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:12 schreef du_ke het volgende:
Van mij mag het vlees wel wat duurder als daar meer dierenwelzijn tegenover staat. En als die verschillen niet te groot zijn kiezen best veel mensen daar volgens mij wel voor.
Klopt. Wel lastig nog dat je in de gemiddelde supermarkt niet alles kan krijgen. Biologisch vlees is hier prima te krijgen maar biologische vleeswaren voor op brood waren niet te zien.
pi_97727285
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 12:02 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Klopt. Wel lastig nog dat je in de gemiddelde supermarkt niet alles kan krijgen. Biologisch vlees is hier prima te krijgen maar biologische vleeswaren voor op brood waren niet te zien.
Biologische vleeswaren zijn er wel hoor...
Op deze pagina een overzicht van alle biologische slagerijen in Nederland.

http://www.bewustbiologisch.nl/index.php?p=1&c=4

Biologische slagerijen in Noord-Holland

Het overgrote deel van de biologische veeteeltboeren verkoopt niet aan huis, maar aan grote
afnemers. Het vlees van deze boeren tref je dan ook meestal in de supermarkten aan.
Ook wordt dit vlees bij biologische slagerijen verkocht. Dit gebeurt veelal op ambachtelijke wijze.

De biologische veeteelt wordt gekenmerkt door de toepassing van biologisch voer, meer
scharrelruimte voor varkens, koeien en kippen, daglicht in de stallen en vrije uitloop naar buiten.
Het afbranden van snavels bij kippen en het afknippen van de staart bij varkens is niet toegestaan.
Doordat de dieren zich niet vervelen bijten en pikken ze elkaar niet. Daarnaast mogen antibiotica
niet preventief, maar enkel wanneer een dier ziek is, worden toegediend. Biologisch vlees is
hiermee eerlijker geproduceerd en voller van smaak.

Op deze pagina tref je een overzicht van de biologische slagerijen in Noord-Holland.

De Groene Slager Alkmaar
Biologische Slagerij Reijn en Uljee Amsterdam
Natuurslagerij Rob Rijks Amsterdam
Ecologische slagerij Siem van de Gragt Amsterdam
De Groene Weg Slagerij Meindert en Vincent Klooster Bussum
Biologisch Ambachtelijke Slagerij Bussum
Uw groene slager Hans van Borre Castricum
Biologische Slagerij Stan Alkemade Haarlem
Gildeslager Jacques en Sandra Haarlem
De Biologische Slagerij Hilversum
De Groene Weg Slagerij Wim Meeusen Schoorl

Is uw biologisch bedrijf niet vermeldt? Meldt u zich hier dan aan.

Overige Overzichten:

Biologische slagerijen in Drenthe
Biologische slagerijen in Flevoland
Biologische slagerijen in Friesland
Biologische slagerijen in Gelderland
Biologische slagerijen in Groningen
Biologische slagerijen in Limburg
Biologische slagerijen in Noord-Brabant
Biologische slagerijen in Noord-Holland
Biologische slagerijen in Overijssel
Biologische slagerijen in Utrecht
Biologische slagerijen in Zeeland
Biologische slagerijen in Zuid-Holland

http://www.bewustbiologisch.nl/index.php?p=9&c=4
  zondag 5 juni 2011 @ 21:02:10 #246
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_97756575
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:43 schreef Scully het volgende:
Ik ben tegen megastallen.
Ik ben voor megastallen.

Veel beter voor het milieu vanwege de opvang van CO2 en verkoop als gas, en het gebruik van stront voor de energieopwekking
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_97767248
Ik eet ook mijn vlees gewoon het liefst zo goedkoop mogelijk. Megastallen prima dus ^O^

Wel moeten ze kappen met die antibiotica overdoses en overgaan op de methodieken die men elders al gebruikt en wat minder antibiotica-intensief zijn.

En minder vlees eten natuurlijk. Ik heb tegenwoordig een vleesloze dag en eet 2x vis per week.
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 6 juni 2011 @ 00:55:54 #248
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_97770361
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:47 schreef Knipoogje het volgende:
Ik eet ook mijn vlees gewoon het liefst zo goedkoop mogelijk. Megastallen prima dus ^O^

Wel moeten ze kappen met die antibiotica overdoses en overgaan op de methodieken die men elders al gebruikt en wat minder antibiotica-intensief zijn.

En minder vlees eten natuurlijk. Ik heb tegenwoordig een vleesloze dag en eet 2x vis per week.
Heel juist
innovatie moet je niet stoppen, maar aanmoedigen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 6 juni 2011 @ 16:09:04 #249
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97789542
quote:
Het welzijn van de dieren en dat van de mensen die daar in de buurt wonen (verkopen gaat niet zo gemakkelijk als daar zo'n megastal is of wordt gebouwd!), daar trek jij je dus niets van aan?
Ik vind dat nogal egoïstisch.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_97812013
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het welzijn van de dieren en dat van de mensen die daar in de buurt wonen (verkopen gaat niet zo gemakkelijk als daar zo'n megastal is of wordt gebouwd!), daar trek jij je dus niets van aan?
Ik vind dat nogal egoïstisch.
Yep, ik ben op sommige gebieden egoistisch. D'r zijn ook zat zaken waar ik me een stuk minder egoistisch in gedraag dan de gemiddelde Nederlander. Noem het selectief hypocriet.
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')