abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 mei 2011 @ 16:59:51 #1
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_96655950


Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 310 Miljoen inwoners (Schatting Census Oktober 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:


Kaart:



Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
Consulaat Generaal in Chicago
Consulaat Generaal in San Francisco
Consulaat Generaal in Miami
Consulaat Generaal in New York
• Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland:
Amerikaanse Ambassade in Den Haag
Consulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:


United States Citizenship & Immigration Services


Department of State
Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land?
Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen:

Verenigde Staten van Amerika!
Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
Verenigde Staten van Amerika Deel 5
Verenigde Staten van Amerika Deel 6
Verenigde Staten van Amerika Deel 7
Verenigde Staten van Amerika Deel 8
Verenigde Staten van Amerika Deel 9
Verenigde Staten van Amerika Deel 10
Verenigde Staten van Amerika Deel 11
Verenigde Staten van Amerika Deel 12
Verenigde Staten van Amerika Deel 13
Verenigde Staten van Amerika Deel 14
Verenigde Staten van Amerika Deel 15
Verenigde Staten van Amerika, Deel 16
Verenigde Staten van Amerika, deel 17
Verenigde Staten van Amerika, deel 18
Verenigde Staten van Amerika - Deel 19
Verenigde staten van Amerika - Deel 20
Verenigde Staten van Amerika - deel 21
Verenigde Staten van Amerika - Deel 22
Verenigde Staten van Amerika - Deel 23
Verenigde Staten van Amerika - Deel 24
Verenigde Staten van Amerika - Deel 25
Verenigde Staten van Amerika - Deel 26
Verenigde Staten van Amerika - Deel 27
Verenigde Staten van Amerika - Deel XXVIII
Verenigde Staten van Amerika - Deel 29
Verenigde Staten van Amerika - Deel 30
Verenigde Staten van Amerika - Deel 31
Verenigde Staten van Amerika - Deel 32
Verenigde Staten van Amerika - Deel 33

De OP vind je hier.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 11 mei 2011 @ 17:02:16 #2
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_96656065
fipo!
pi_96656241
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:59 schreef popolon het volgende:

[..]

Heeft die brief niet geholpen dus. ;(
He, welke brief?
  woensdag 11 mei 2011 @ 17:26:53 #4
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_96657486
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:05 schreef _Loki het volgende:

[..]

He, welke brief?
Die ene waar ik nog naar gekeken heb? Of heeft dat er weinig mee te maken?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:12:47 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96662408
We gaan hard :D

Overigens, aangezien we het over Facebook hadden..... als iemand mij wil toevoegen, bij deze:

http://www.facebook.com/maartena

@popolon: Maartje }:|
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 11 mei 2011 @ 20:09:24 #6
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_96665596
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:05 schreef _Loki het volgende:

[..]

He, welke brief?
Waarom mag dat niet? Ik heb op mijn stage niet anders gedaan. Ook aangegeven vantevoren (niet specifiek maar toch...).
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_96762092
"We regret to inform you that, due to a computer programming problem, the results of the 2012 Diversity Lottery that were previously posted on this website have been voided. "

http://dvlottery.state.gov/

Iemand hier recentelijk de green card lottery gewonnen?
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:28:21 #8
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_96762219
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:24 schreef Shivo het volgende:
"We regret to inform you that, due to a computer programming problem, the results of the 2012 Diversity Lottery that were previously posted on this website have been voided. "

http://dvlottery.state.gov/

Iemand hier recentelijk de green card lottery gewonnen?
Dan voel je je genaaid :D :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_96762329
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:24 schreef Shivo het volgende:
"We regret to inform you that, due to a computer programming problem, the results of the 2012 Diversity Lottery that were previously posted on this website have been voided. "

http://dvlottery.state.gov/

Iemand hier recentelijk de green card lottery gewonnen?
Interessant. Heb ik nog een kans 15 juli. Maar Amerika trekt me niet zo meer (tenzij Ron Paul wint).. Heb mijn ogen intussen al gericht op een ander land maar toch maar datum in mijn agenda zetten.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:55:17 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96763466
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:30 schreef beeer het volgende:
Maar Amerika trekt me niet zo meer (tenzij Ron Paul wint)..
Waarom laat je je landkeuze afhangen van leiders die slechts eens in de 4 of 8 jaar gekozen worden? Stel dat Ron Paul in 2012 wint, dan is er in 2016 of 2020 weer iemand anders....In een democratie kun je niet voorspellen wie er verkozen gaat worden over de lange termijn, dus daar zou ik de keuze van een land niet van laten afhangen.

Ik lees dat nog wel eens.... mensen die vertrekken omdat een bepaalde partij is verkozen, of mensen die niet meer naar een bepaald land willen, want nu is er een partij die hun niet aanstaat aan de macht. Emigratie kies je meestal voor lange tijd..... vaak zelfs voor het leven. Dan kun je je toch niet laten beïnvloeden door de huidige politiek, als je weet dat het over 4, 8, 12, 16 jaar echt compleet anders zou kunnen zijn?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_96763767
Daarbij is de invloed van de president op je dagelijkse leven beperkt. Enorm veel hangt af van waar je woont, er zijn levensgrote verschillen tussen Massachusetts, Texas en Utah.
Jesus saves but death prevails.
pi_96764272
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:55 schreef maartena het volgende:
Waarom laat je je landkeuze afhangen van leiders die slechts eens in de 4 of 8 jaar gekozen worden? Stel dat Ron Paul in 2012 wint, dan is er in 2016 of 2020 weer iemand anders..
Ron Paul wordt alleen gekozen als er een zeer grote mentaliteitsverandering plaatvindt. Daar gaat het om. Als de Amerikanen net als de smerige Nederlandertjes universele gezondheidszorg willen dan hoef ik er niet naartoe
  vrijdag 13 mei 2011 @ 20:38:45 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96765579
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:12 schreef beeer het volgende:
Ron Paul wordt alleen gekozen als er een zeer grote mentaliteitsverandering plaatvindt.
Maar meestal is dat ook tijdelijk. De VS kent enorm veel zwevende kiezers, en als Ron Paul een keer wint, hoeft dat helemaal niet te betekenen dat dus de mentaliteit van de Amerikanen is veranderd. De mentaliteit is ook niet met een enorme zwaai omgegooid tussen 2004 en 2008.

Zoals Shivo ook al opmerkt, in het dagelijks leven merk je in principe weinig van de President en wie dat is. Je voornaamste redenen om in een land te willen wonen moeten vooral komen van zaken die relatief gezien onveranderd blijven, zoals de cultuur - zowel lokaal als landelijk - , de mensen met wie je dagelijks omgaat, de natuur om je heen (en de steden om je heen), etc..... dat zijn dingen die over 15, 30 jaar nog redelijk hetzelfde kunnen zijn. Steden zijn wat groter, mensen zijn wat ouder, maar de cultuur..... de echt gewortelde cultuur, die zal niet gek veel zijn veranderd, alleen wat meegegroeid met de tijd en techniek.

Sinds 1945 hebben we 9 termijnen gehad van Republikeinen en 8 termijnen van Democraten, en ik denk dat Obama nog wel een tweede termijn gaat halen, en dus is het sinds WO2 zo goed als 50/50. (Nixon/Ford en Kennedy/Thompson als 1 termijn gerekend om overduidelijke redenen)

De ene keer wint een Democraat, dan weer een Republikein. En als Obama zijn 2 termijnen uitzit (wat ik vooralsnog verwacht) dan denk ik dat we wel weer een Republikein krijgen, en zo zwaait de pendule heen en weer.

Als je een Ron Paul cultuur wil, dan raad ik aan: Montana of Wyoming.... of het Zuid-Westen van Queensland in Australie..... Verder liggen denk ik de meeste westerse landen een stuk dichter bij de politiek van bijv. Canada, Nederland, Duitsland en het VK aan, dan bij de VS.... die toch het meest conservatief is, en blijft.

Maar goed, laat je daar niet door leiden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 14 mei 2011 @ 15:40:03 #14
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_96795611
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:24 schreef Shivo het volgende:
"We regret to inform you that, due to a computer programming problem, the results of the 2012 Diversity Lottery that were previously posted on this website have been voided. "

http://dvlottery.state.gov/

Pijnlijk :(
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 20:02:18 #15
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_96804956
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:24 schreef Shivo het volgende:
"We regret to inform you that, due to a computer programming problem, the results of the 2012 Diversity Lottery that were previously posted on this website have been voided. "

http://dvlottery.state.gov/

Iemand hier recentelijk de green card lottery gewonnen?
:o
pi_96815367
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 17:26 schreef popolon het volgende:

[..]

Die ene waar ik nog naar gekeken heb? Of heeft dat er weinig mee te maken?
Oh dat! Nee die heb ik gewoon kunnen versturen enzo, dus dat ging nog goed :D
Stageplek zou ook geen probleem zijn maar een visum krijg ik dus niet :')

*Gepost met m'n vriends account :')
pi_96822398
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 19:28 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Dan voel je je genaaid :D :')
quote:
The results were not valid because they did not represent a fair, random selection of entrants, as required by U.S. law.
Ik las in de krant vanmorgen dat alleen onder deelnemers die in de eerste paar dagen zich hadden ingeschreven een aantal waren ingeloot en dat de andere inzendingen waren genegeerd door een software bug. Ik zou zeggen, 'u gaat terug naar af en ontvangt geen 200 gulden'.
pi_96825399
Wel raar dat ze dat dan dertien dagen na de bekendmaking openbaar maken en niet eerder. Ik gok dat ze naar de demographics van de winnaars hebben gekeken en op basis daarvan die beslissing om het teru te draaien, hebben gemaakt.

Speaking of which: hoe lang duurde bij jullue de green card aanvraag? Als onderzoeker zou het ongeveer twee jaar duren, ben benieuwd of het als echtgenoot sneller gaat.
Jesus saves but death prevails.
pi_96825871
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:05 schreef Shivo het volgende:
Speaking of which: hoe lang duurde bij jullue de green card aanvraag? Als onderzoeker zou het ongeveer twee jaar duren, ben benieuwd of het als echtgenoot sneller gaat.
Van begin tot einde duurde het ongeveer een jaar, maar ik heb de aanvraag als 'outstanding researcher' gedaan. Collega's die via het dept of labor een aanvraag gedaan hebben (?) hadden de greencard binnen een half jaar binnen. Maar dat was een jaar of vijf geleden. Andere collega's werden vorig jaar gewoonweg geweigerd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_96826885
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:05 schreef Shivo het volgende:
Speaking of which: hoe lang duurde bij jullue de green card aanvraag? Als onderzoeker zou het ongeveer twee jaar duren, ben benieuwd of het als echtgenoot sneller gaat.
Ik krijg het in iets minder dan 2 jaar, maar het hangt er vanaf welke EB categorie je valt. Lyrebird, zat jij in EB1?
pi_96861216
Ik kom even inbreken in dit topic. :)

Over 2 weken vertrek ik voor een trip van 2,5 weken naar de VS. Ik vlieg op Chicago, daar blijf ik een paar dagen bij een vriend en daarna ga ik iig door naar Minneapolis om de MS Bike Ride 150 te doen met een Amerikaanse vriendin.

Tussendoor heb ik nog een ruime week om daar in de omgeving wat dingen te bewonderen. Het is nog een beetje onduidelijk of mijn reisgezelschap meegaat of toch afhaakt. En normaliter zou ik hard roepen dat ik van heel veel lange wandelingen hou, maar aangezien ik net 2 weken uit het gips ben na een gebroken enkel, gok ik daar ook maar niet echt op.

Ergo: wat zijn leuke, toffe en mooie dingen om te doen in de regio Illionois, Minnesota, Wisconsin en omgeving? Ik ben niet vies van bewegen, maar weet even niet hoe de enkel zich gaat houden. En ik hou van taart en rare dingen. Het Mosterdmuseum in Wisconsin staat erg hoog op mijn verlanglijstje. B-)

Ik ga iig een auto huren en het hangt er vanaf of mijn reismaatje wel of niet meegaat, hoe lang die autohuur is. Als ze meegaat: dan voor de volledige periode, als ik alleen ga, dan een dag of 8 vanuit Chicago.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_96862448
Het spam-museum ligt een uurtje onder Minneapolis. :P
De Mall of America was vrij tegenvallend, maar als je er niets van verwacht kan je er wel een middagje heen gaan. Ik weet niet hoe ver je Wisconsin in wilt, maar de noord-oever van Lake Michigan schijnt ook mooi te zijn. Verder is het honkbal seizoen in volle gang dus kan je ergens onder weg wel een wedstrijdje meepikken als dat je interesse heeft.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_96863108
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:15 schreef Wackyduck het volgende:
Het spam-museum ligt een uurtje onder Minneapolis. :P
De Mall of America was vrij tegenvallend, maar als je er niets van verwacht kan je er wel een middagje heen gaan. Ik weet niet hoe ver je Wisconsin in wilt, maar de noord-oever van Lake Michigan schijnt ook mooi te zijn. Verder is het honkbal seizoen in volle gang dus kan je ergens onder weg wel een wedstrijdje meepikken als dat je interesse heeft.
Cool! :D Het spammuseum klinkt goed! :D
Sportwedstrijden zijn eigenlijk altijd wel goed, dus daar ga ik ook wel wat van proberen mee te pikken. :)

Normaliter zou ik voor een paar national parks en lange wandelingen gaan, maar ik denk dat ik mijn enkel nog maar een beetje spaar.
Morgen weet ik hopelijk zeker of mijn reisgenote meegaat, dus dan kan ik echt dingen gaan plannen. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zondag 15 mei 2011 @ 22:33:38 #24
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_96863939
GH, MI is leuk. Of GR, MI voor popolon :+
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_96865643
Vrijdagavond voor het eerst naar een MLB wedstrijd geweest: Reds vs. Cardinals.

Ik heb nooit zoveel met honkbal gehad, maar het was wel een toffe avond. Als afsluiter ook nog een grote vuurwerkshow boven de Ohio rivier.

Hoe staat het met jullie ervaringen met Amerikaanse sporten?
pi_96869398
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 23:00 schreef Greci het volgende:
Vrijdagavond voor het eerst naar een MLB wedstrijd geweest: Reds vs. Cardinals.

Ik heb nooit zoveel met honkbal gehad, maar het was wel een toffe avond. Als afsluiter ook nog een grote vuurwerkshow boven de Ohio rivier.

Hoe staat het met jullie ervaringen met Amerikaanse sporten?
Heb ik niet zoveel mee, behalve met NBA. Daar zit zoveel atletisch vermogen, vind ik prachtig om te zien. Celtics zijn ook een karakteristiek team.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 16 mei 2011 @ 01:26:37 #27
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96872069
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 23:00 schreef Greci het volgende:
Hoe staat het met jullie ervaringen met Amerikaanse sporten?
Ik ben de tel kwijt, maar ik denk dat ik ergens tussen de 15 en 20 keer naar een baseball wedstrijd ben geweest, en idem 15-20 keer naar een ijshockey wedstrijd. En 1 x naar een NBA wedstrijd. ;)

Ik woon 10 minuten van zowel Angels Stadium als Honda Center, waar respectievelijk de Angels (MLB) en de Ducks (NHL) spelen. De enige NBA wedstrijd was in Phoenix, tussen de Phoenix Suns en de Washington Wizard. Wel tof, want 2e rij.... maar heb niet zoveel met NBA.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_96885380
Probeer als ik in Amerika vaak wel een wedstrijd mee te pakken.
Voorkeur voor NBA of NHL. Dit jaar probeer ik in September eens bij de LA Galaxy te gaan kijken.

M'n tante heeft ooit eens business seats in het Staples center geregeld via de LA Times.
Dat was superrelax. Grote leren stoelen, onbeperkt eten en drinken. Super.
  maandag 16 mei 2011 @ 17:04:11 #29
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_96892723
Hockey live is gaaf! Ik ben nooit bij major league geweest maar wel bij college en (hoe heet die klasse onder de major league ook alweer). Vooral College games beuken ze elkaar helemaal van het veld af dat natuurlijk spektakel oplevert.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_96894613
Waarschijnlijk hebben de meesten, net als ik, hier nog nooit van "use tax" gehoord. Ik vraag me af of er uberhaupt iemand dit betaalt.

quote:
Just to dispel any theory dissolving that old ‘Death and Taxes’ quote, internet purchases are not tax free. That’s right. As the wording goes, most internet companies don’t have to collect out of state sales tax. However, consumers, businesses and any end users still must pay a “Use Tax” on non-taxed purchases that they make through mail-order or online.
The myth of tax free internet sales

In Florida hebben ze dit al een tijdje, maar ik had er nog nooit van gehoord.
  maandag 16 mei 2011 @ 20:00:55 #31
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96902483
In vrijwel elke staat moet je als je je belastingen doet aan het einde van het jaar, precies aangeven hoeveel out-of-state aankopen je hebt gedaan via internet, en daarover moet je dan met je belastingaangifte het juiste percentage sales tax voor jouw staat voor betalen.

Ik las van de week ergens dat 98.7% van de Amerikanen dat niet doen. ;)

Het is ook niet te controleren. Zelfs als je een "audit" krijgt van de belasting, dan mogen ze niet zomaar kijken naar je credit card statements om te gaan ZOEKEN naar zaken, dus weten ze in principe niet of je die nieuw-uitziende laptop cash in de winkel hebt betaald (en het bonnetje toevallig kwijt bent) of via internet in een andere staat.

Waar men tegen de lamp loopt is vaak met "business expenses". Uitgaven voor je eigen bedrijf kun je vaak aftrekken van de belasting, en er zijn mensen die vullen de kosten voor een gekochte laserprinter of laptop in, want voor zakelijk gebruik, maar vergeten dan te vermelden dat die laptop zonder belasting is aangeschaft in een andere staat.... als je geen audit krijgt gaat dat wel goed verder natuurlijk, maar als je wel een audit krijgt ben je alsnog de pineut.

De 1,3% die wel netjes belasting betaald zijn waarschijnlijk de mensen die een audit hebben gekregen, of om bepaalde redenen een audit verwachten. :')

Mijn computer is zonder sales tax in componenten aangeschaft. en ik heb de kerstcadeautjes voor de vrouw ook voor een groot deel out-of-state besteld.

Overigens verwacht ik dat er binnen nu en 10 jaar wel verandering in komt..... de overheden lopen enorme hoeveelheden inkomsten mis. Diverse staten werken aan wetten hiervoor. Maar het heeft ook negatieve effecten:http://online.wsj.com/art(...)193212782052704.html

[ Bericht 15% gewijzigd door maartena op 16-05-2011 20:11:31 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_96910056
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 20:00 schreef maartena het volgende:
In vrijwel elke staat moet je als je je belastingen doet aan het einde van het jaar, precies aangeven hoeveel out-of-state aankopen je hebt gedaan via internet, en daarover moet je dan met je belastingaangifte het juiste percentage sales tax voor jouw staat voor betalen.
In Florida gaat het per kwartaal, maar dat is hoogstwaarschijnlijk omdat we hier geen state income tax hebben en je dus niet aan het eind van het jaar aangifte doet.

quote:
Ik las van de week ergens dat 98.7% van de Amerikanen dat niet doen. ;)
Ik kwam er achter toen ik gisteren iets online had besteld en in de kleine lettertjes er iets over zag staan en ik bestel al 6 jaar dingennooit over het internet hier in de US.

quote:
Het is ook niet te controleren. Zelfs als je een "audit" krijgt van de belasting, dan mogen ze niet
En het is ook allemaal een beetje vreemd. Als ik iets koop in staat X en ik betaal daar 4%, dan moet ik nog 2% in florida betalen omdat het hier 6% is. Tsja, niemand die die moeite gaat doen.
pi_96912787
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 20:38 schreef maartena het volgende:
Als je een Ron Paul cultuur wil, dan raad ik aan: Montana of Wyoming.... of het Zuid-Westen van Queensland in Australie..... Verder liggen denk ik de meeste westerse landen een stuk dichter bij de politiek van bijv. Canada, Nederland, Duitsland en het VK aan, dan bij de VS.... die toch het meest conservatief is, en blijft.
Wyoming, Montana en Alaska zouden eerste keuze zijn geweest als het er niet veel te koud was. Hoofdreden waarom ik uit Nederland weg ga is de 6 maanden winter (ga zelfs nu nog met handschoenen naar buiten).

Texas is waarschijnlijk de beste staat voor mij.

quote:
Maar goed, laat je daar niet door leiden.
Laat je er niet door misleiden. De president heeft continu meer macht gekregen en sinds Bush en Obama is die groter dan ooit.
  maandag 16 mei 2011 @ 23:35:34 #34
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96919771
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 22:08 schreef beeer het volgende:
Wyoming, Montana en Alaska zouden eerste keuze zijn geweest als het er niet veel te koud was. Hoofdreden waarom ik uit Nederland weg ga is de 6 maanden winter (ga zelfs nu nog met handschoenen naar buiten).

Texas is waarschijnlijk de beste staat voor mij.
Qua politiek.... misschien. Maar niet qua weer. Of je moet van orkanen, tornado's EN sneeuwstormen houden, want in de afgelopen 365 dagen zijn die allemaal aan de beurt geweest in de Lone Star State.

quote:
Laat je er niet door misleiden. De president heeft continu meer macht gekregen en sinds Bush en Obama is die groter dan ooit.
Dat zal best. Maar mijn persoonlijk leven wordt niet zoveel beïnvloed door wie de president is. De politiek is zo aan verandering onderhevig dat als je verhuisd naar een relatief stabiele democratie, dat ik de afweging wie er momenteel de baas is, niet meeneem in die beslissing.

Ik vind het ook een beetje raar om om politieke redenen te verhuizen van 1 gevestigde democratie naar een andere gevestigde democratie. Klimaat kan ik prima begrijpen. Cultuur, economie, familie, vriendin.... allemaal prima. Maar verhuizen, of NIET verhuizen omdat een bepaalde president wel of niet verkozen is?

Tja, dan ben je net 4 jaar gesetteld, wordt die pipo van de andere partij verkozen, waar je een godsgruwelijke hekel aan hebt. Tja.... dan maar weer verhuizen? :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_96925954
Ik denk dat beeer een goed punt heeft. Ik ben ook naar Florida vertrokken om het weer en omdat Jeb Bush governor was ten tijden. Mijn hoop gaat nu dan ook uit naar Marco Rubio als president in 2016. Ron Paul is me net iets te gematigd.
pi_96926105
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 03:51 schreef devzero het volgende:
Ik denk dat beeer een goed punt heeft. Ik ben ook naar Florida vertrokken om het weer en omdat Jeb Bush governor was ten tijden. Mijn hoop gaat nu dan ook uit naar Marco Rubio als president in 2016. Ron Paul is me net iets te gematigd.
Zat jij niet nog zelf tijdens de 2004 verkiezing stemmen te tellen?!
Jesus saves but death prevails.
pi_96926157
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:35 schreef maartena het volgende:
Qua politiek.... misschien. Maar niet qua weer. Of je moet van orkanen, tornado's EN sneeuwstormen houden, want in de afgelopen 365 dagen zijn die allemaal aan de beurt geweest in de Lone Star State.
Over politiek zeuren dat ik mijn keuze niet van de president moet laten afhangen maar dan wel advies baseren op zeldzame weersomstandigheden...
pi_96969775
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 05:21 schreef Shivo het volgende:
Zat jij niet nog zelf tijdens de 2004 verkiezing stemmen te tellen?!
2004 heb ik uitgezeten, maar in 2000 heb ik samen met Kathy (Katherine Harris voor de niet-intimi) heb ik een hoop Gore stemmen verscheurd.
  woensdag 18 mei 2011 @ 15:43:37 #39
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_96992395
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 23:18 schreef devzero het volgende:

[..]

2004 heb ik uitgezeten, maar in 2000 heb ik samen met Kathy (Katherine Harris voor de niet-intimi) heb ik een hoop Gore stemmen verscheurd.
Nou goed, zolang je ze maar gerecycled hebt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_97153736
Vraagje met betrekking tot mijn trip van de zomer naar de verenigde staten. Begin in NY 4 dagen en maak dan een trip van 3 weken met de camper vanaf Las vegas - yellowstone - naar denver - en weer terug naar vegas. 2 jaar geleden een soortgelijke trip gemaakt alleen dan vanaf LA en terug.

Wat me erg gaaf lijkt om een keer te doen is een met een handgun of een rifle een uurtje op de shooting range te staan. Nou zit ik een beetje te googlen, maar kom er niet echt uit. De ranges kan ik wel vinden, maar de vraag is eigenlijk: Is dit legaal als toerist? Zoja.. wellicht hebben jullie gelijk een plek in denver, Las vegas of NY waar dit perfect kan? Een training of workshop ofzo is ook prima, want ik snap dat ze me niet op de range droppen met een rifle in je hand en ga je gang...

ik hoor het wel, alvast bedankt!

[ Bericht 4% gewijzigd door Superrudi op 22-05-2011 14:34:56 ]
  zondag 22 mei 2011 @ 14:35:44 #41
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97153983
Als er een instructeur aanwezig is zul je geen problemen hebben denk ik.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_97162982
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 14:28 schreef Superrudi het volgende:
Vraagje met betrekking tot mijn trip van de zomer naar de verenigde staten. Begin in NY 4 dagen en maak dan een trip van 3 weken met de camper vanaf Las vegas - yellowstone - naar denver - en weer terug naar vegas. 2 jaar geleden een soortgelijke trip gemaakt alleen dan vanaf LA en terug.

Wat me erg gaaf lijkt om een keer te doen is een met een handgun of een rifle een uurtje op de shooting range te staan. Nou zit ik een beetje te googlen, maar kom er niet echt uit. De ranges kan ik wel vinden, maar de vraag is eigenlijk: Is dit legaal als toerist? Zoja.. wellicht hebben jullie gelijk een plek in denver, Las vegas of NY waar dit perfect kan? Een training of workshop ofzo is ook prima, want ik snap dat ze me niet op de range droppen met een rifle in je hand en ga je gang...

ik hoor het wel, alvast bedankt!
In Texas krijg je een geweer mee en gaan met die banaan, in New Hampshire ook. Lijkt me dat Colorado niet veel anders is.
Jesus saves but death prevails.
pi_97173155
Je bedoelt dat je gewoon een gun kunt huren en kunt gaan knallen op de shooting range?
  zondag 22 mei 2011 @ 21:29:12 #44
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97174320
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 21:14 schreef Superrudi het volgende:
Je bedoelt dat je gewoon een gun kunt huren en kunt gaan knallen op de shooting range?
Zo heb ik het in NH wel gedaan, ja. ID afgeven en een lesje veiligheid, en daarna iets van 10 rounds afgevuurd :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_97174551
oh, nja inmiddels ook een aantal shooting ranges gevonden op internet. Zal deze gewoon eens een net mailtje sturen met de vraag of het mogelijk is voor een buitenlander...
  zondag 22 mei 2011 @ 22:10:30 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97177400
Ik heb in mijn bezoeken voordat ik er ging wonen meerdere malen geschoten, geen haan die ernaar kraait.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 22 mei 2011 @ 22:53:27 #47
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_97180504
Bowling Green is het geworden..ik heb ervoor gekozen om een pickup en return te nemen naar de campus. Daarbij kan ik kiezen voor pickup vanuit Toledo Airport (75$) of Detroit Wayne County(150$)

Ik zit nog te kijken naar vluchten momenteel. Is het verstandig om een vlucht te kiezen die via 1 airline met 1 overstap (Chicago O Hare) naar 1 van de bestemmingen gaat, of voor een groter gedeelte een binnenlandse vlucht te nemen?
  zondag 22 mei 2011 @ 23:34:40 #48
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_97182670
Ben een tijdje geleden in Florida geweest, als minderjarige met mijn vader een gunstore ingelopen, en na het afgeven van je paspoort en tekenen van een papiertje sta je binnen 5 minuten met een glock en 100 rounds op de range. Was echt gaaf!
pi_97185975
quote:
5s.gif Op zondag 22 mei 2011 22:53 schreef Messenga het volgende:
Bowling Green is het geworden..ik heb ervoor gekozen om een pickup en return te nemen naar de campus. Daarbij kan ik kiezen voor pickup vanuit Toledo Airport (75$) of Detroit Wayne County(150$)

Ik zit nog te kijken naar vluchten momenteel. Is het verstandig om een vlucht te kiezen die via 1 airline met 1 overstap (Chicago O Hare) naar 1 van de bestemmingen gaat, of voor een groter gedeelte een binnenlandse vlucht te nemen?
Vraag het eens in TRV, daar weten ze meer over reizen dan hier.
Jesus saves but death prevails.
pi_97186138
Hallo,

Een maat van me is zijn hele leven al verliefd op Amerika en is er al diverse keren op vakantie geweest en wil dus ook graag een US citizenship krijgen.
Ook wilt hij al zeer lang het leger in , en denkt er dan ook aan om in het Amerikaans leger te gaan als buitenlander aangezien hij begreep dat je dan ook nog eens sneller een Amerikaans staatsburgerschap kan krijgen.

Nou vroeg ik me af, hoe dit kan? Moet je dan eerst toestemming vragen aan de Nederlandse overheid (aangezien je ervoor kiest een buitenlands land te dienen) en word je dan eerst in Nederland gekeurd ofzo? (aangezien het toch raar je dat je naar Amerika gaat en dan word afgekeurd, kost beide partijen geld).

Hebben er andere toevallige ook ervaringen hiermee?

En in Amerika,weten jullie een paar leuke plekken om te wonen (later wellicht voor mezelf) die aan het volgende profiel voldoen;

- zoiezo het grootste gedeelte van het jaar veel zon,rond de 25+ graden ,gewoon lekker zonnebrillen weer:) , ben de kou wel zat tegen die tijd.

-grote stad, hou van het stadsleven, alles lekker dichtbij, eten overal of te halen (zeker in Amerika heerlijke etenskeuze)

- geen racisme o.i.d.

-ook meerdere culturen in de stad,niet dat in je een stad woont met alleen maar de Amerikaase cultuur. Wil ook nog wat NEderlands wellicht zien, Nederlandse snoep/koek.
  maandag 23 mei 2011 @ 04:14:43 #51
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_97187321
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 01:16 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Hallo,

Een maat van me is zijn hele leven al verliefd op Amerika en is er al diverse keren op vakantie geweest en wil dus ook graag een US citizenship krijgen.
Ook wilt hij al zeer lang het leger in , en denkt er dan ook aan om in het Amerikaans leger te gaan als buitenlander aangezien hij begreep dat je dan ook nog eens sneller een Amerikaans staatsburgerschap kan krijgen.

Nou vroeg ik me af, hoe dit kan? Moet je dan eerst toestemming vragen aan de Nederlandse overheid (aangezien je ervoor kiest een buitenlands land te dienen) en word je dan eerst in Nederland gekeurd ofzo? (aangezien het toch raar je dat je naar Amerika gaat en dan word afgekeurd, kost beide partijen geld).

Hebben er andere toevallige ook ervaringen hiermee?

En in Amerika,weten jullie een paar leuke plekken om te wonen (later wellicht voor mezelf) die aan het volgende profiel voldoen;

- zoiezo het grootste gedeelte van het jaar veel zon,rond de 25+ graden ,gewoon lekker zonnebrillen weer:) , ben de kou wel zat tegen die tijd.

-grote stad, hou van het stadsleven, alles lekker dichtbij, eten overal of te halen (zeker in Amerika heerlijke etenskeuze)

- geen racisme o.i.d.

-ook meerdere culturen in de stad,niet dat in je een stad woont met alleen maar de Amerikaase cultuur. Wil ook nog wat NEderlands wellicht zien, Nederlandse snoep/koek.
Utopia heet dat :')
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 23 mei 2011 @ 04:15:24 #52
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_97187322
OT
ik zit hier in de Midwest, met een tornado warning. Damn wat een weer! Bizarre luchten ook. Dat kende ik niet in Nederland
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 23 mei 2011 @ 04:24:37 #53
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97187327
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 04:15 schreef Puntenslijpsel het volgende:
OT
ik zit hier in de Midwest, met een tornado warning. Damn wat een weer! Bizarre luchten ook. Dat kende ik niet in Nederland
Scary. Echt veel risico dat je schade krijgt of valt het mee?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 23 mei 2011 @ 06:09:46 #54
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_97187415
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 04:24 schreef wonderer het volgende:

[..]

Scary. Echt veel risico dat je schade krijgt of valt het mee?
vooralsnog niet. We zitten weliswaar nog in het grootste gevaren gebied, maar op het randje. Als het echt gevaarlijk wordt stuurt campus safety een mailtje, klinkt de sirene en moeten we de kelder in
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 23 mei 2011 @ 06:29:40 #55
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97187442
Da's dan wel weer spannend om mee te maken, als het niet je eigen huis is, heheh.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 23 mei 2011 @ 06:39:08 #56
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_97187456
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 01:16 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Hallo,

Een maat van me is zijn hele leven al verliefd op Amerika en is er al diverse keren op vakantie geweest en wil dus ook graag een US citizenship krijgen.
Ook wilt hij al zeer lang het leger in , en denkt er dan ook aan om in het Amerikaans leger te gaan als buitenlander aangezien hij begreep dat je dan ook nog eens sneller een Amerikaans staatsburgerschap kan krijgen.

Nou vroeg ik me af, hoe dit kan? Moet je dan eerst toestemming vragen aan de Nederlandse overheid (aangezien je ervoor kiest een buitenlands land te dienen) en word je dan eerst in Nederland gekeurd ofzo? (aangezien het toch raar je dat je naar Amerika gaat en dan word afgekeurd, kost beide partijen geld).

Hebben er andere toevallige ook ervaringen hiermee?

En in Amerika,weten jullie een paar leuke plekken om te wonen (later wellicht voor mezelf) die aan het volgende profiel voldoen;

- zoiezo het grootste gedeelte van het jaar veel zon,rond de 25+ graden ,gewoon lekker zonnebrillen weer:) , ben de kou wel zat tegen die tijd.

-grote stad, hou van het stadsleven, alles lekker dichtbij, eten overal of te halen (zeker in Amerika heerlijke etenskeuze)

- geen racisme o.i.d.

-ook meerdere culturen in de stad,niet dat in je een stad woont met alleen maar de Amerikaase cultuur. Wil ook nog wat NEderlands wellicht zien, Nederlandse snoep/koek.
Even de familie Grimm bellen, die weten vast iets!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 23 mei 2011 @ 08:30:00 #57
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_97188228
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 06:29 schreef wonderer het volgende:
Da's dan wel weer spannend om mee te maken, als het niet je eigen huis is, heheh.
ja het is studentenhuizing. Dorms :P Mijne is gelukkig stevig
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_97193145
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 23:34 schreef tuut-chips het volgende:
Ben een tijdje geleden in Florida geweest, als minderjarige met mijn vader een gunstore ingelopen, en na het afgeven van je paspoort en tekenen van een papiertje sta je binnen 5 minuten met een glock en 100 rounds op de range. Was echt gaaf!
Klinkt goed! Ja lijkt me ook gaaf! Wil het gewoon een keer gedaan hebben! Inmiddels ook even 2 mailtje de deur uitgedaan of het bij die ranges kan/probleem is... Thnx!
  maandag 23 mei 2011 @ 18:57:23 #59
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_97212176
Tornado bleek maar 15 mijl bij ons vandaan. Goed weggekomen
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 23 mei 2011 @ 18:58:23 #60
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97212228
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:57 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Tornado bleek maar 15 mijl bij ons vandaan. Goed weggekomen
Spannend, maar wel fijn dat het uiteindelijk toch op een afstandje was.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 23 mei 2011 @ 19:33:37 #61
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97213975
Afgelopen maand twee keer een Garage Sale gehouden.

Resultaat: $380 aan oude spullen verkocht, vervolgens de garage ge-re-organiseerd, en de auto past weer, geheel on-amerikaans, IN de garage. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 23 mei 2011 @ 19:39:43 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97214391
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 01:16 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
- zoiezo het grootste gedeelte van het jaar veel zon,rond de 25+ graden ,gewoon lekker zonnebrillen weer:) , ben de kou wel zat tegen die tijd.

-grote stad, hou van het stadsleven, alles lekker dichtbij, eten overal of te halen (zeker in Amerika heerlijke etenskeuze)

- geen racisme o.i.d.

-ook meerdere culturen in de stad,niet dat in je een stad woont met alleen maar de Amerikaase cultuur. Wil ook nog wat NEderlands wellicht zien, Nederlandse snoep/koek.
San Francisco dus. :P

- Enorm multicultureel. Veel culturen uit Azie, Zuid-Amerika, Europa.
- Heeft redelijk wat Nederlanders ook nog. (Plus een NL Consulaat)
- Voldoet aan je klimaatwensen, niet zo warm als L.A. maar niet ijskoud in de winter.
- Is wellicht de minst racistische stad van de VS. (gegokt)
- Erg liberaal (veel homo's bijv.), wiet is semi-legaal ($100 boete, geen strafblad of arrestatie)

Maar:

- Omdat het zo'n ideale stad is, is het tevens een DURE stad om te wonen.
- Pas op dat je niet de verkeerde kroeg binnen stapt. ;) (veel homobarretjes etc.)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 23 mei 2011 @ 19:41:39 #63
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97214524
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:57 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Tornado bleek maar 15 mijl bij ons vandaan. Goed weggekomen
89 Doden in 1 nacht..... het is dit jaar flink raak met Tornado's. Heb je eindelijk een relatief rustig orkaan-seizoen achter de rug in het zuiden, bijna geen branden/aardbevingen in het zuid-westen, besluit moeder natuur alsnog even haar kracht te laten zien met honderden tornado's in het mid-westen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator maandag 23 mei 2011 @ 20:16:41 #64
45833 crew  Fogel
pi_97216797
En St Helens is ook weer aan het rommelen, en zo zijn er vast nog een aantal acties van moeder natuur.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_97219242
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 19:39 schreef maartena het volgende:

[..]

San Francisco dus. :P
Ik was afgelopen winter in SF. Het toeristische deel is best leuk, maar de rest van de binnenstad is na 8 uur een groot zombieland. Het stikt er van de homeless people, en voor het eerst in 10 jaar VS voelde ik me ergens niet veilig. Snel een taxi gepakt om terug naar het hotel te gaan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_97219654
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 18:57 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Tornado bleek maar 15 mijl bij ons vandaan. Goed weggekomen
Ik heb 4 jaar lang in Indiana gewoond (ben nu 'slechts op bezoek') en in al die jaren hebben we zo'n 10 tornado warnings gehad. Iedere keer is dat toch best spannend, maar in al die jaren hebben we er geen gezien. De kans dat er een tornado door komt, is erg klein, omdat zuidelijk Indiana erg heuvelachtig is.

Gisteren spookte het overigens behoorlijk ten zuiden van ons (Kentucky). Wij waren met een hike in de heuvels bezig, maar achteraf gezien was dat niet zo'n verstandige keuze. Goed weggekomen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_97222193
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 01:16 schreef Colonel_Gaddafi het volgende:
Een maat van me is zijn hele leven al verliefd op Amerika en is er al diverse keren op vakantie geweest en wil dus ook graag een US citizenship krijgen.
Ook wilt hij al zeer lang het leger in , en denkt er dan ook aan om in het Amerikaans leger te gaan als buitenlander aangezien hij begreep dat je dan ook nog eens sneller een Amerikaans staatsburgerschap kan krijgen.
Kort, maar krachtig: nee. Je moet al Amerikaans staatsburger zijn, of al een Permanent Resident zijn (en dus een Green Card hebben) om in het Amerikaanse leger te mogen dienen.
"Georgia On My Mind"
pi_97292523
Gisteren de ouders naar het vliegveld gebracht, vandaag helaas weer aan het werk. Die anderhalve week niks doen was wel lekker. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_97324293
Hier begint alles eindelijk fijn te settelen. Nieuw appartement compleet af, en nieuw werk: films en tv series voorzien van nederlandse ondertiteling (thuiswerk!). Het kan niet beter worden! *O*
  donderdag 26 mei 2011 @ 02:24:08 #70
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97324373
Oh, zijn daar nog vacatures voor? :D Da's perfect voor mij, heheh.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_97325205
Op dit moment niet, maar wanneer er weer iets opent zal ik het zeker hier posten :)
  donderdag 26 mei 2011 @ 07:26:39 #72
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_97325219
Zo net mijn ticket geboekt naar US!
Ik vlieg de 3e!! <3
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:18:59 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97325762
^O^

Ik vlieg morgen naar Chicago. Voor 5 dagen. :) Even er tussenuit. :Y
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:39:12 #74
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_97326101
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 07:24 schreef Ainnir het volgende:
Op dit moment niet, maar wanneer er weer iets opent zal ik het zeker hier posten :)
Ik ook geinteresseerd!
  donderdag 26 mei 2011 @ 08:52:02 #75
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97326309
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 07:24 schreef Ainnir het volgende:
Op dit moment niet, maar wanneer er weer iets opent zal ik het zeker hier posten :)
:* O+ Ik wil uit ellende al bij Target gaan solliciteren :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_97328506
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 08:18 schreef maartena het volgende:
^O^

Ik vlieg morgen naar Chicago. Voor 5 dagen. :) Even er tussenuit. :Y
Hoe laat kom je aan in Chicago? Ik vlieg morgen ook. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_97337432
Gisteravond hadden we de hele avond tornado warnings en watches. Uit voorzorg maar m'n map met belangrijk spul in de badkamer gelegd. Ik zag dat m'n paspoort niet in die map zat, dus dat maar snel opgezocht.

Nu komt 't... ik zag dat m'n paspoort dit jaar verloopt (en was dit eigenlijk helemaal vergeten). Zojuist snel even opgezocht of dat ergens in de buurt verlengd kan worden, maar blijkbaar is de dichtstbijzijnde locatie Chicago. Dat gaat 'em dus niet worden, aangezien ik praktisch geen vrije dagen meer heb en ze, gok ik, niet in het weekend open zijn.

Kan dit op een makkelijkere manier of is een flink stuk reizen echt de enige manier? En wat als m'n paspoort verloopt?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:37:31 #78
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97338606
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:09 schreef OMG het volgende:
Nu komt 't... ik zag dat m'n paspoort dit jaar verloopt (en was dit eigenlijk helemaal vergeten). Zojuist snel even opgezocht of dat ergens in de buurt verlengd kan worden, maar blijkbaar is de dichtstbijzijnde locatie Chicago. Dat gaat 'em dus niet worden, aangezien ik praktisch geen vrije dagen meer heb en ze, gok ik, niet in het weekend open zijn.

Kan dit op een makkelijkere manier of is een flink stuk reizen echt de enige manier? En wat als m'n paspoort verloopt?
Ben bang van niet.... vroeger kon je dat nog doen via een "honorary consul", maar sinds 2010 hebben ze de boel aangepast, en moeten o.a. vingerafdrukken worden afgenomen. Hiervoor is dure apparatuur benodigd, dus de "buurtconsul" die vroeger nog even je paspoort formuliertje kon innemen.....dat is er niet meer bij.

Je MOET dus.... en ja het is MOET met dik gedrukte letters, naar een consulaat in persoon. Als dat voor jou Chicago is, dan zul je daar op een gegeven moment dus tijd voor vrij moeten maken.

De Nederlanders die in Hawaii wonen zijn helemaal genaaid: Die moeten dus naar San Francisco. (6 uur vliegen naar het vaste land van de VS). Ik heb geluk: Alhoewel het consulaat verhuisd is naar SF, is de locatie in LA groot genoeg voor eigen apparatuur.

Als je paspoort verloopt kun je niet meer het land uit reizen totdat je het vernieuwd, maar verder ben je natuurlijk nog wel gewoon legaal inwoner van de VS. Die status veranderd dus niet.

Je zou kunnen naturaliseren tot Amerikaan, dan hoef je niet eens in de 5 jaar naar een consulaat, maar kun je gewoon elke 10 jaar naar een lokaal postkantoor. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:40:44 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97338749
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 10:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hoe laat kom je aan in Chicago? Ik vlieg morgen ook. :)
Rond een uur of 2 's middags. Ik vlieg van SNA (Orange County).
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_97339035
Kak. Nou ja, ik zal dus ergens in de nabije toekomst eens naar Chicago moeten. Ik zojuist ook eens een mailtje richting naar e-mail adres van de ambassade in D.C. gestuurd met de vraag hoe, wat, waar en of dat ding ook nog te verlengen valt nadat 'ie is verlopen.

Dat ik nadat m'n paspoort verloopt de VS niet uit kan vind ik op het moment niet eens zo'n heel erge ramp; op het moment hebben we toch geen tijd en geld om richting Nederland (of ergens anders) te reizen.
Toen m'n ouders hier afgelopen week waren zei m'n vrouw dat het wellicht een idee is om eind volgend jaar richting Nederland te gaan. Dus als een verlopen paspoort hier gewoon vernieuwd kan worden, dan heb ik er niet zo'n haast mee.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_97340103
Nieuw paspoort duurt een week of vier-zes, dus wacht er niet te lang mee.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:12:58 #82
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97342277
Zo, accountje met Netflix en hup, de kabel gaat de deur uit. Sport kijken we nu gewoon op de XBOX via de ESPN app.

Dat gaat me gewoon bijna $1000 per jaar schelen, televisie is veel te duur hier. :N
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_97344298
Gaat je vrouw dan niet klagen dat ze Gray's anatomy moet missen?
Jesus saves but death prevails.
pi_97345106
ABC kun je geloof ik ook via de antenne ontvangen. :P.

Wij zitten er af en toe ook aan te denken om of een pakket met alleen de basis kanalen te nemen of gewoon de hele handel de deur uit te doen en iets als Netflix of Hulu via de Xbox te laten lopen of zo.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 26 mei 2011 @ 17:20:07 #85
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97345322
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:56 schreef Shivo het volgende:
Gaat je vrouw dan niet klagen dat ze Gray's anatomy moet missen?
Netflix, Hulu. Alles is binnen handbereik. :P We houden basic cable ($10 p/mnd) voor de grote netwerken, de rest kan me gestolen worden. 99% van die 500 kanalen kijk ik niet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_97346055
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:37 schreef maartena het volgende:

Je MOET dus.... en ja het is MOET met dik gedrukte letters, naar een consulaat in persoon. Als dat voor jou Chicago is, dan zul je daar op een gegeven moment dus tijd voor vrij moeten maken.

Je kunt trouwens ook een nieuw paspoort in NL aanvragen en wel bij de Gemeente Den Haag. Veel NLers gaan toch nog wel met enige regelmaat terug naar NL en dan is dit voor sommigen misschien handiger te combineren dan naar bv Chicago te vliegen.

Ik heb trouwens geluk, want hoewel Atlanta een honorair consulaat heeft, hebben ze wel de biometrische apparatuur gekregen. En ik hoefde dus welgeteld een kwartiertje te rijden om mijn paspoort te kunnen verlengen. Er zijn misschien wel meer honoraire consulaten waar dat ook kan.
"Georgia On My Mind"
  donderdag 26 mei 2011 @ 17:37:19 #87
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97346126
Ik had ook mazzel dat het in Boston kon, zo dichtbij. Stom gedoe eigenlijk :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_97347833
Hier (IN) gisteren ook 4 tornado warnings. Blijkbaar was een stadje 20 mijl ten zuiden van ons geraakt. In onze stad heel wat bomen naar beneden gekomen, en veel huizen zonder stroom. Maar geen tornado.

Niet het meest ideale moment dat dit gebeurt; mijn vrouw is hier ook, en die heeft het niet zo op tornado's. Alhoewel deze trip er met name op gericht is om een nieuw permit to re-entry te krijgen, probeer ik haar er ook van te overtuigen dat er best een toekomst in de VS kan zijn. Zo zijn er bijvoorbeeld geen (zware) aardbevingen of problemen met een kernreactor, iets dat thuis wel speelt.

Iets waar ze erg aan moest wennen, is dat Amerikanen zo 'genki' (happy/vrolijk/tevreden/ok) zijn. Daar waar Japanners uitermate beleefd en voorzichtig zijn, en begroetingen heel "gecontroleerd" plaatsvinden, maken de 'HEY HOW ARE YOU DOING' begroetingen hier best wel een indruk. Daarnaast helpen dit soort zware stormen niet om aan het land te wennen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_97349097
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 17:20 schreef popolon het volgende:

[..]

Netflix, Hulu. Alles is binnen handbereik. :P We houden basic cable ($10 p/mnd) voor de grote netwerken, de rest kan me gestolen worden. 99% van die 500 kanalen kijk ik niet.
Ik heb comcast limited basic (ook iets van $10/maand) en sinds we een "digital adapter" door ons strot kregen gedrukt, ontvangen we iets van 70 channels. En daarvan kijk ik er iets van 4, hoewel er weken voorbij gaan dat ik geen tv kijk.
pi_97354017
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Rond een uur of 2 's middags. Ik vlieg van SNA (Orange County).
Hihi, ik ook! :D Alleen dan wel internationaal en jij komt vast in een hele andere terminal aan.
Koffie doen ergens? :P Kan wel een zak drop voor je meenemen ofzo? Of wat stroopwafels. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  vrijdag 27 mei 2011 @ 20:51:35 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97398496
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hihi, ik ook! :D Alleen dan wel internationaal en jij komt vast in een hele andere terminal aan.
Koffie doen ergens? :P Kan wel een zak drop voor je meenemen ofzo? Of wat stroopwafels. :D
Intussen zit ik al in hartje Chicago :P Uitzicht op de skyline, en ik heb gisteravond in de bar van familieleden rond gehangen. Als je IN Chicago bent, zoek dan de Gold Star Lounge op Division St. eens op. Echt een dive bar met een rough edge.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:14:54 #92
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97399631
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 18:50 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik heb comcast limited basic (ook iets van $10/maand) en sinds we een "digital adapter" door ons strot kregen gedrukt, ontvangen we iets van 70 channels. En daarvan kijk ik er iets van 4, hoewel er weken voorbij gaan dat ik geen tv kijk.
Ik kijk eigenlijk alleen sport en dat kan ook via de xbox nu. En m'n vrouw eigenlijk alleen series die ook via netflix/hulu te zien zijn. Dan is de keus snel gemaakt.

De xbox EPSN app zendt zelfs Nederlandse Eredivisie uit elke zondag. :+
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 21:21:16 #93
45833 crew  Fogel
pi_97399961
Ik zie dat je bij Netflix alleen een valid US address moet hebben, en dat is geen probleem om te regelen, maar kijken ze ook naar je IP-adres?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:27:58 #94
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97400341
Dat zou goed mogelijk zijn. Maar weet ik niet. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 21:30:02 #95
45833 crew  Fogel
pi_97400471
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:27 schreef popolon het volgende:
Dat zou goed mogelijk zijn. Maar weet ik niet. ;)
Nee, OK, maar je zou het bv op vakantie in het buitenland gebruikt kunnen hebben :P
Ik registreer me in juli wel voor een trial account met een (IP-)adres in de VS en zie wel hoe lang het duurt voordat het niet meer werkt zogauw ik thuis kom.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:37:21 #96
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97400841
Ja voor $7.99 p/mnd kun je je geen buil aan vallen. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:48:20 #97
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97401394
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:21 schreef Fogel het volgende:
Ik zie dat je bij Netflix alleen een valid US address moet hebben, en dat is geen probleem om te regelen, maar kijken ze ook naar je IP-adres?
Ja, geolocation ;( Kon in NL niet kijken.

Maar je kunt een maand op proef, gratis, kun je het meteen checken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 mei 2011 @ 22:42:16 #98
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_97404006
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, geolocation ;( Kon in NL niet kijken.

Maar je kunt een maand op proef, gratis, kun je het meteen checken.
Met een proxy kan je alles overal bekijken. ;)
reset
  vrijdag 27 mei 2011 @ 22:50:19 #99
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97404343
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:42 schreef Individual het volgende:

[..]

Met een proxy kan je alles overal bekijken. ;)
True, maar ik heb nog steeds geen proxy gevonden die het betrouwbaar doet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 mei 2011 @ 23:04:26 #100
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_97404906
Deze werken tot zover voor mij wel: http://spys.ru/en/free-proxy-list/

Tja .ru website, maar nog geen rare bugs/virussen/spyware aan overgehouden.
reset
pi_97410723
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Intussen zit ik al in hartje Chicago :P Uitzicht op de skyline, en ik heb gisteravond in de bar van familieleden rond gehangen. Als je IN Chicago bent, zoek dan de Gold Star Lounge op Division St. eens op. Echt een dive bar met een rough edge.
En ik zit in een zwembad in een suburb bij een kinderfeestje!
Maar ik zal de Gold Star Lounge doorgeven. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  zaterdag 28 mei 2011 @ 21:54:42 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97435796
Het regent een beetje in Chicago, en het is ontzettend vochtig.... wat dat betreft ben ik wel blij dat ik in een droog klimaat woon. Zelfs na regen is de lucht niet zo klam/vochtig.

Verder: Chicago is een prachtige stad. Ik zit echt NET buiten down town, Wicker Park, Ukrainian Village, etc....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 28 mei 2011 @ 21:57:15 #103
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97435961
Ik heb net een boek gelezen dat zich in Chicago afspeelde, grappig. Vast niet bij jou in de buurt, maar toch ;)

En we weten nou wel dat het altijd lekker weer is waar jij woont :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_97439674
Het regent hier niet en het is ontzettend vochtig. Wat dat betreft ben ik blij dat ik in een vrij moeras-achtig klimaat woon. Zelfs zonder regen is de lucht erg klam/vochtig.
pi_97439996
Maar nu gaan de kolen op de bbq en slinger ik de kitchenaid aan (meat grinder attachment). "Het vrouwtje" is van huis, dus dan komt al het gespuis uit de schaduw van de palmetto palmen gekropen en wordt er zelfgemaakte hamburger gegeten!
  zaterdag 28 mei 2011 @ 23:19:15 #106
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97440378
Ik gooi straks ook wat op de gril. Sizzler steaks. :9 Vandaag het zwembad aan 't bijvullen en de boel rondom wat netjes gemaakt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 29 mei 2011 @ 05:27:06 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97448217
Downtown Chicago onveilig gemaakt, een paar pinten bier van verschillende soorten EN onvervalste Chicago Deep Dish pizza achter de kiezen. Nu weer "thuis" bij de familie, en een prima dag achter de rug. _O_

Die verhoogde L-baan in Chicago is ook wel interressant.... dat het allemaal overeind blijft staan op die roest-palen. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_97453340
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 05:27 schreef maartena het volgende:
Die verhoogde L-baan in Chicago is ook wel interressant.... dat het allemaal overeind blijft staan op die roest-palen. ;)
Ja, het is inderdaad allemaal vrij krakkemikkig en sommige stations zijn ook maar gewoon een trap omhoog en wat tralies. Maar zo lang het werkt is het prima, maar je krijgt wel het idee dat ze wat meer onderhoud mogen plegen. ;)

Maar ja, de Eiffeltoren ziet er ongeveer hetzelfde uit, en daar wordt ook niet van verwacht dat die instort. :P
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_97526204
Eerste keer weekendje kamperen in Texas. Toch wel wat warm, als het buiten 97F en 60% luchtvochtigheid is. Maar wel lekker om even een paar dagen de stad te ontvluchten.
Jesus saves but death prevails.
pi_97549955
Wen er maar aan, we hebben dit weer tot October.
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:51:55 #111
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97572157
Zo, weer terug in SoCal.... waar het verrassend aangenaam is met 72-74, en een lage luchtvochtigheid.

Ik mag het dan wel tig keer zeggen, maar die luchtvochtigheid/benauwdheid mogen jullie allemaal toch ECHT houden van me. :Y
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:08:15 #112
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97582848
Na storm komt verlichting. :Y) Alhoewel de Windy City wel benauwend kan zijn. Het uitzicht vanaf de Sears tower is trouwens wel erg tof, op een heldere dag kijk je zo einden ver over Lake Michigan uit met downtown recht onder je.

Was er geen fan trouwens toen ik eens boven was en het erg hard waaide, je 'voelt' dat ding heen en weer gaan. :%
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_97590620
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:51 schreef maartena het volgende:
Ik mag het dan wel tig keer zeggen, maar die luchtvochtigheid/benauwdheid mogen jullie allemaal toch ECHT houden van me. :Y
Het voordeel van een hoge luchtvochtigheid is toch wel dat je geen verschil meer ziet tussen zweet en condens.
pi_97593657
quote:
16s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:43 schreef devzero het volgende:

[..]

Het voordeel van een hoge luchtvochtigheid is toch wel dat je geen verschil meer ziet tussen zweet en condens.
Amerikaans positivisme. ^O^
pi_97602851
Vraagje - ik heb een uitnodiging gekregen om mijn vingerafdrukken af te staan aan het USCIS application support center Indianapolis voor een 'permit to re-entry'. Dit gaat op 23 juni gebeuren, maar ik kan eigenlijk niet zo lang wachten (veel te veel te doen 'thuis'). Ik zou dus graag eerder naar dat application support center gaan.

Ik heb het 1-800 nummer gebeld, en uitgelegd dat ik mijn afspraak graag zou vervroegen, maar de ambtenaar van dienst had geen oplossing.

Die hele procedure stelt weinig voor - binnen 10 minuten is alles gepiept, dus waarom niet op de bonnefooi naar het ASC gaan, en zien hoe ver we komen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 1 juni 2011 @ 23:41:41 #116
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97604459
Ik heb er geen ervaring mee, de keren dat ik naar de USCIS moest heb ik me gewoon aan de afspraaktijden gehouden. Ik heb zelf ook mijn vingerafdrukken ooit eens laten afnemen, en dat duurde inderdaad een half uur, waarvan 20 minuten onderhand wachttijd was. :P

Ik denk dat je het even met de DMV moet vergelijken. Als je in California een afspraak maakt, dan kun je in theorie binnen een half uur weer buiten zijn. Doe je het zonder afspraak, dan kun je wel eens 3 uur wachten eer je aan de beurt bent. (Dus: ik maak altijd een afspraak. ;) )

Ik neem aan dat ze bij zo'n ASC hun tijd ook een beetje indelen, en dat als je geen afspraak hebt op een bepaalde tijd, dat je achteraan de rij komt te staan, en met een beetje geluk wel aan de beurt komt.

Het enige wat ik kan vertellen is dat een Vietnamese collega van me hier ooit een keer een dag te vroeg op kwam dagen voor een of andere afspraak mbt tot immigratie, en dat ze na 3 uur wachten weer naar huis gestuurd werd omdat de werkdag gewoon was afgelopen. :D - gelukkig kon zij nog wel weer op de afspraak die ze de volgende dag had terecht, dus was ze alleen maar tijd kwijt.

Ik zou verder niet weten hoe e.e.a in Minneapolis gaat, hoe men het daar afhandeld, en of je zomaar eerder kunt komen opdagen. Je kunt het altijd proberen..... in het ergste geval ben je die dag kwijt en moet je alsnog op de 23e.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_97604915
Ik waag het er gewoon op. In het ergste geval zitten we een dag vast in Indy. Werkte er niet iemand van KAA in Indianapolis?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_97611074
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:41 schreef maartena het volgende:
Ik denk dat je het even met de DMV moet vergelijken. Als je in California een afspraak maakt, dan kun je in theorie binnen een half uur weer buiten zijn. Doe je het zonder afspraak, dan kun je wel eens 3 uur wachten eer je aan de beurt bent. (Dus: ik maak altijd een afspraak. ;) )
Grote kans dat het USCIS je niet binnen laten als je geen afspraak hebt. Net als niet-amerikaan bij bij het amerikaanse consulaat in Amsterdam.
pi_97611262
quote:
5s.gif Op donderdag 2 juni 2011 02:41 schreef devzero het volgende:

[..]

Grote kans dat het USCIS je niet binnen laten als je geen afspraak hebt. Net als niet-amerikaan bij bij het amerikaanse consulaat in Amsterdam.
Die kans zit er idd dik in, maar het alternatief (nog meer dan 3 weken hier blijven) zie ik ook niet zitten. Niet dat ik het niet naar mijn zin heb, maar in Japan zitten 16 studenten heel ongeduldig op me te wachten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 2 juni 2011 @ 03:03:07 #120
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97611415
Tornado's 100 km verderop... :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 2 juni 2011 @ 05:01:33 #121
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97611959
Beter dan 100 meter ...

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 2 juni 2011 @ 05:28:50 #122
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97611988
quote:
12s.gif Op donderdag 2 juni 2011 05:01 schreef popolon het volgende:
Beter dan 100 meter ...

Hell yeah. Die gozers bleven wel kalm, zeg, wow. Ik zou in mijn broek schijten :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_97612308
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:10 schreef Lyrebird het volgende:
Vraagje - ik heb een uitnodiging gekregen om mijn vingerafdrukken af te staan aan het USCIS application support center Indianapolis voor een 'permit to re-entry'. Dit gaat op 23 juni gebeuren, maar ik kan eigenlijk niet zo lang wachten (veel te veel te doen 'thuis'). Ik zou dus graag eerder naar dat application support center gaan.

Ik heb het 1-800 nummer gebeld, en uitgelegd dat ik mijn afspraak graag zou vervroegen, maar de ambtenaar van dienst had geen oplossing.

Die hele procedure stelt weinig voor - binnen 10 minuten is alles gepiept, dus waarom niet op de bonnefooi naar het ASC gaan, en zien hoe ver we komen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor je biometrics kun je eerder gaan, indien je je uitnodiging meeneemt. Als er niet veel wachtenden zijn laten ze je achteraan aansluiten in de rij. Je loopt dan wel het risico dat je niet aan de beurt komt die dag. Ik heb dit zelf overigens niet gedaan, maar wel veel ervaringen gelezen hierover op het visajourney forum, en over het algemeen gaat dit gewoon prima.
pi_97622483
Goed om te weten. De ASC in Jacksonville is bijna altijd leeg, dus als ik ooit weer eens moet komen opdraven dan zal ik er aan denken.

edit:

Een beetje zoeken levert inderdaad allerlei forums op met positieve ervaringen, bv experiences with early biometrics walk ins. Dus gewoon proberen.
pi_97623234
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:51 schreef Lyrebird het volgende:
Ik waag het er gewoon op. In het ergste geval zitten we een dag vast in Indy. Werkte er niet iemand van KAA in Indianapolis?
Ik woon er, werk in een wijk vlak ten noorden van Indy. ASC is dichtbij downtown, dus daar kun je je wel enigszins vermaken, denk ik. Wel liggen er wat straten open omdat ze alles aan het vernieuwen zijn voor de Super Bowl.

In augustus mag ik weer eens aan de slag met papierwerk voor een nieuwe green card. Elke keer schrik ik me weer kapot als ik de prijs van die formulieren zie.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_97624125
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 08:19 schreef Ainnir het volgende:

[..]

Voor je biometrics kun je eerder gaan, indien je je uitnodiging meeneemt. Als er niet veel wachtenden zijn laten ze je achteraan aansluiten in de rij. Je loopt dan wel het risico dat je niet aan de beurt komt die dag. Ik heb dit zelf overigens niet gedaan, maar wel veel ervaringen gelezen hierover op het visajourney forum, en over het algemeen gaat dit gewoon prima.
Excellent! We boeken zondagnacht een hotel in Indianapolis, en sluiten maandagochtend achter in de rij aan. Als het maandag niet lukt, dan proberen we het dinsdag nog eens.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_97624194
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:16 schreef OMG het volgende:

[..]

Ik woon er, werk in een wijk vlak ten noorden van Indy. ASC is dichtbij downtown, dus daar kun je je wel enigszins vermaken, denk ik. Wel liggen er wat straten open omdat ze alles aan het vernieuwen zijn voor de Super Bowl.
Afgelopen weekend zijn we naar de malls in Keystone gereden, en het viel me op dat het werk aan de ring (I-465?) flink is opgeschoten, de afgelopen 2 jaar. Samen met het nieuwe vliegveld begint het echt ergens op te lijken.

quote:
In augustus mag ik weer eens aan de slag met papierwerk voor een nieuwe green card. Elke keer schrik ik me weer kapot als ik de prijs van die formulieren zie.
Voor dit permit to re-entry was ik alles bij elkaar $510 kwijt...
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:07:02 #128
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97626508
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 03:03 schreef wonderer het volgende:
Tornado's 100 km verderop... :{
Ai. Gelukkig is het nog redelijk ver weg :)

Ik had er hier 1 op zo'n 20 km afstand vorig jaar, de eerste keer in 10+ jaar dat er een tornado alert werd uitgegeven in Orange County. Het is enorm zeldzaam hier.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:20:15 #129
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97626887
Hier ook. De weergoden worden elk jaar kwaaier.

Het is wel weer afgekoeld buiten :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:27:10 #130
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97627136
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:20 schreef wonderer het volgende:
Hier ook. De weergoden worden elk jaar kwaaier.
Zou je toch gaan denken..... OF er klopt iets aan dat verhaaltje van klimaatsverandering/global warming etc..... OF we bouwen op richting Armageddon 2012.... :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:29:17 #131
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97627212
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:27 schreef maartena het volgende:

[..]

Zou je toch gaan denken..... OF er klopt iets aan dat verhaaltje van klimaatsverandering/global warming etc..... OF we bouwen op richting Armageddon 2012.... :D
Hou op, daar wil ik niet aan denken :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:32:41 #132
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97627326
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:29 schreef wonderer het volgende:
Hou op, daar wil ik niet aan denken :P
Ik zit redelijk goed.... :')

Mijn huis ligt op 270 voet hoogte, dus een goede 80 meter boven zee niveau. Als AL het ijs smelt wat op de planeet aanwezig is, zal de zeespiegel 65 meter stijgen.

Dus: Dan heb ik een huis aan de kust. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:40:13 #133
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97627577
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zit redelijk goed.... :')

Mijn huis ligt op 270 voet hoogte, dus een goede 80 meter boven zee niveau. Als AL het ijs smelt wat op de planeet aanwezig is, zal de zeespiegel 65 meter stijgen.

Dus: Dan heb ik een huis aan de kust. :D
Ik zit ook vrij hoog, maar da's natuurlijk het probleem niet. Het probleem is dat de maatschappij omkukelt en aangezien veel mensen hier een wapen hebben en ik niet... dan verzuip ik liever :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:10:14 #134
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_97631213
Maandag ga ik weer richting Nederland. Ga het hier wel missen. ;(
it's the map in my mind that sends me on my way.
  donderdag 2 juni 2011 @ 23:56:14 #135
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97640890
quote:
"The lowest point in Michigan is 572 feet above sea level."
Da's 175 meter. Bring it!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:48:01 #136
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_97659937
Beste Fokkers,

Mijn (j-1) visum is eindelijk rond en ook mijn tickets zijn nu geboekt.

Ik had alleen een vraag over mijn 'aankomst in de VS'. Ik vlieg vanuit Nederland naar Newark. Daar heb ik een overstap van 3 uur en vervolgens vlieg ik met dezelfde maatschappij door naar Boston.

Weet iemand of ik op Newark 'door de douane heen moet' (Dus; koffers halen, Douane, opnieuw inchecken) of dat ik gewoon achter de douane om naar mijn aansluitende vlucht kan gaan om zodoende in Boston pas door de Douane te gaan.
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:52:50 #137
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_97660065
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:48 schreef Mr_Mojo het volgende:
Beste Fokkers,

Mijn (j-1) visum is eindelijk rond en ook mijn tickets zijn nu geboekt.

Ik had alleen een vraag over mijn 'aankomst in de VS'. Ik vlieg vanuit Nederland naar Newark. Daar heb ik een overstap van 3 uur en vervolgens vlieg ik met dezelfde maatschappij door naar Boston.

Weet iemand of ik op Newark 'door de douane heen moet' (Dus; koffers halen, Douane, opnieuw inchecken) of dat ik gewoon achter de douane om naar mijn aansluitende vlucht kan gaan om zodoende in Boston pas door de Douane te gaan.
Even de maatschappij bellen evt. ? :) Veel plezier alvast. :D

-
Ook wij willen graag naar de VS maar dan voor een vakantie in de maand juli. Ik neem aan dat het dan californië gaat worden. Wat is eigenlijk de beste plek voor een zonvakantie in de VS waarmee je ook nog wat kunt zien enzo?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_97662203
Je moet bij aankomst in de VS gelijk door de douane, daarna je koffers ophalen en op de volgende band zetten en dan pas richting het volgende vliegtuig.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  vrijdag 3 juni 2011 @ 16:52:32 #139
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97662283
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:50 schreef Wackyduck het volgende:
Je moet bij aankomst in de VS gelijk door de douane, daarna je koffers ophalen en op de volgende band zetten en dan pas richting het volgende vliegtuig.
Copy that.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 16:58:19 #140
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97662497
Newark is je "port of entry" dus daar moet je alles doen. Een van de redenen waarom ik een directe vlucht boekte destijds, als je pech hebt duurt het allemaal uren en mis je je aansluitende vlucht.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_97663866
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:48 schreef Mr_Mojo het volgende:
Daar heb ik een overstap van 3 uur en vervolgens vlieg ik met dezelfde maatschappij door naar Boston.
Wat zijn je plannen in Boston?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 3 juni 2011 @ 17:53:55 #142
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_97664117
Thx voor de snelle antwoorden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:50 schreef Wackyduck het volgende:
Je moet bij aankomst in de VS gelijk door de douane, daarna je koffers ophalen en op de volgende band zetten en dan pas richting het volgende vliegtuig.
Nou, dan moet ik dat maar doen he. Ik neem aan dat je bedoeld dat ik alles doe zoals ik het zou doen als Newark mijn eindbestemming was, en dat ik vervolgens opnieuw incheck voor mijn vlucht richting Boston?

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:58 schreef wonderer het volgende:
Newark is je "port of entry" dus daar moet je alles doen. Een van de redenen waarom ik een directe vlucht boekte destijds, als je pech hebt duurt het allemaal uren en mis je je aansluitende vlucht.

Ik heb een overstap van ruim drie uur dus ik ga er vanuit dat dit wel moet lukken. Bovendien zijn er dagelijks vele vluchten tussen Boston in New York dus zelfs als ik hem zou missen zouden de problemen te overzien zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:46 schreef Lyrebird het volgende:
Wat zijn je plannen in Boston?
In Boston ga ik 3 dagen een vriendin bezoeken. Vervolgens vlieg ik door naar het Mid Westen van de VS waar ik een half jaar ga studeren. (Dus helaas; geen studie aan Harvard dan wel Cambridge).

Op mijn reis van Boston naar het mid westen heb ik overigens een overstap van 1.43 op Newark. Verwacht iemand dat dit een probleem gaat worden? Ook hier vlieg ik weer met dezelfde maatschappij (wel andere terminal; ik moet van a naar c).

Ik ben twee keer eerder in Newark geweest (toen was het alleen mijn eindbestemming + had ik geen tussenstop); mijn ervaring was toen dat het vliegveld behoorlijk snel en efficiënt werkte (goed vervoer, veel douane beambten etc.). dus zelf verwacht ik eigenlijk geen grote problemen. Tussen het moment van landen en het moment dat ik naar buiten liep zat maximaal een klein uur.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mr_Mojo op 03-06-2011 18:04:43 ]
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 18:16:56 #143
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97664814
Je hoeft deze keer niet alleen door de douane, ook door immigratie. En als het daar druk is, kan dat wel even duren, da's alles. Maar inderdaad, echt een probleem hoeft het niet te zijn met vluchten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 3 juni 2011 @ 18:34:28 #144
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_97665324
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 18:16 schreef wonderer het volgende:
Je hoeft deze keer niet alleen door de douane, ook door immigratie. En als het daar druk is, kan dat wel even duren, da's alles. Maar inderdaad, echt een probleem hoeft het niet te zijn met vluchten.
Dat is waar, ik ging ervan uit dat ik gewoon door de douane moest (met wel een vergrote kans om meegenomen te worden voor een interview). Hopelijk zal het allemaal vlot verlopen, tickets zijn geboekt dus ik kan er toch niets meer aan veranderen :P.
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
pi_97667437
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:53 schreef Mr_Mojo het volgende:
Thx voor de snelle antwoorden.

Nou, dan moet ik dat maar doen he. Ik neem aan dat je bedoeld dat ik alles doe zoals ik het zou doen als Newark mijn eindbestemming was, en dat ik vervolgens opnieuw incheck voor mijn vlucht richting Boston?
Je hoeft niet opnieuw in te checken, je bagage is al doorgelabeld en die kan je direct na de douane op een andere band zetten. Dan moet je gewoon naar de vertrek terminal lopen en door de beveiliging aldaar.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  zaterdag 4 juni 2011 @ 05:08:17 #146
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97688440
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 05:24:43 #147
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97688445
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 18:34 schreef Mr_Mojo het volgende:

[..]

Dat is waar, ik ging ervan uit dat ik gewoon door de douane moest (met wel een vergrote kans om meegenomen te worden voor een interview). Hopelijk zal het allemaal vlot verlopen, tickets zijn geboekt dus ik kan er toch niets meer aan veranderen :P.
Nee, je moet je echt melden bij immigration hoor, die moeten alles checken en stempelen en zo. Als je je visum laat zien bij de douane sturen ze je sowieso door, waarschijnlijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 4 juni 2011 @ 06:18:50 #148
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97688483
quote:
D'r wonen een paar knappe mannen in GR :9

Maar wat een onderneming, zeg, die timing en alles. Knap hoor. Ik wist niet eens dat daar een record voor was.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_97688489
Uiteindelijk toch besloten om op vrijdag naar het ASC in Indianapolis te gaan. Om half drie naar binnen, en om drie uur stond ik weer buiten. Makkie! Waarom sturen ze dan een uitnodiging voor de 23e, als het nu al zo gemakkelijk kan? Zal wel iets met de werkverschaffing te maken hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 4 juni 2011 @ 06:38:47 #150
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97688500
Heh, tof dat het zo goed is afgelopen. Misschien had er net iemand afgezegd of zo?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_97688512
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 06:38 schreef wonderer het volgende:
Heh, tof dat het zo goed is afgelopen. Misschien had er net iemand afgezegd of zo?
Nee, in totaal zaten er maar 3 mensen in de wachtkamer. Ze hadden helemaal niets te doen. In Guam ben ik ook twee keer naar het USCIS center geweest, en ook daar was helemaal niemand.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 4 juni 2011 @ 06:54:38 #152
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_97688527
Zo die lipdub is wel vet zeg :D!
Pff heb net m'n koffers ingepakt. Helaas toch nog een pakketje dat ik moet nasturen :P Iets teveel gekocht hier :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 07:11:50 #153
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97688556
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 06:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, in totaal zaten er maar 3 mensen in de wachtkamer. Ze hadden helemaal niets te doen. In Guam ben ik ook twee keer naar het USCIS center geweest, en ook daar was helemaal niemand.
Weird.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_97703257
quote:
17s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 06:54 schreef Diconnected het volgende:
Zo die lipdub is wel vet zeg :D!
Pff heb net m'n koffers ingepakt. Helaas toch nog een pakketje dat ik moet nasturen :P Iets teveel gekocht hier :')
Mijn echtgenote heeft hetzelfde probleem. De 'accessories' hier zijn een stuk goedkoper in Japan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 5 juni 2011 @ 00:24:35 #155
346940 Disposable
yeah right
pi_97720993
Is er toevallig geen centraal Greencard topic :P
pi_97804494
En we zijn weer over de 100F, een goed begin van de zomer.

Nee, er is geen greencard topic, maar dat kan toch gewoon hier.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:49:02 #157
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97868561
Het is een heerlijke 22 C hier.... in Chicago, waar ik net was is het nu 36 graden met luchtvochtigheid waar je bijna in kan zwemmen.....

En ja, Greencards/immigratie kunnen hier best besproken worden. Als het tenminste serieus is, zo af en toe komt er wel eens een 17-jarig scholiertje voorbij die in Los Angeles wil wonen omdat het er op TV allemaal zo tof uit ziet. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 7 juni 2011 @ 23:51:22 #158
346940 Disposable
yeah right
pi_97868670
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:49 schreef maartena het volgende:
Het is een heerlijke 22 C hier.... in Chicago, waar ik net was is het nu 36 graden met luchtvochtigheid waar je bijna in kan zwemmen.....

En ja, Greencards/immigratie kunnen hier best besproken worden. Als het tenminste serieus is, zo af en toe komt er wel eens een 17-jarig scholiertje voorbij die in Los Angeles wil wonen omdat het er op TV allemaal zo tof uit ziet. ;)
Haha nee ben al 24 en bijna afgestudeerd in Werktuigbouwkunde aan de TU :P

Ik kan het dubbele verdienen in USA, techneuten worden onderbetaald hier.
pi_97871198
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:51 schreef Disposable het volgende:
Ik kan het dubbele verdienen in USA, techneuten worden onderbetaald hier.
Dat klopt, en daarnaast is het gewoonweg een stuk aangenamer toeven in de VS.

Wij vliegen a.s. zaterdag weer terug naar Japan vanaf Indianapolis international airport. We vliegen via Toronto (kleine omweg) en dat zal waarschijnlijk de enige internationale vlucht vanuit Indy die dag zijn.

De afgelopen maand was uitstekend bevallen (en over dubbel verdienen gesproken - ik heb goed geboerd deze maand met een Japans EN een Amerikaans salaris, alhoewel daar wel een enorme hoeveelheid belasting van af zal gaan).

In september/oktober kom ik nog eens terug, om een project af te maken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator woensdag 8 juni 2011 @ 00:55:11 #160
45833 crew  Fogel
pi_97871664
Aangenamer in de VS dan in Japan of NL?
Ik zit nog steeds met de gedachte om voor een periode jullie kant op te komen (al laat de gezinssituatie het niet echt toe), maar ben er niet zo zeker van dat het in de VS zoveel beter is dan in Noorwegen. Ook qua loon niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 8 juni 2011 @ 00:56:47 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97871744
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:43 schreef Lyrebird het volgende:
Wij vliegen a.s. zaterdag weer terug naar Japan vanaf Indianapolis international airport. We vliegen via Toronto (kleine omweg) en dat zal waarschijnlijk de enige internationale vlucht vanuit Indy die dag zijn.
Ons lokale vliegveldje (SNA, John Wayne Airport in Orange County) met 1 landingsbaan, 2 terminals, en 14 gates.... (met nog 6 in aanbouw trouwens) mag ook een international airport genoemd worden, omdat ze een directe lijn vlucht hebben op Vancouver en op Calgary sinds kort. Ze hebben verder nog wel wat charters naar de Mexicaanse riviera in de zomermaanden, maar seizoensgebonden vluchten tellen niet mee voor de titel "international" blijkbaar.

Ik vlieg er graag vanaf trouwens. Het is 20 minuten rijden van ons huis, en we kunnen dus altijd wel iemand vinden die ons even af wil zitten, ipv naar LAX wat een uur verderop is. Geen vluchten naar Europa, maar je kunt wel naar de oostkust, en dan overstappen. Niet zoveel wachttijd bij security, etc.... het is gewoon heel prettig vliegen. :Y - afgelopen week ook vanaf daar naar Chicago gevlogen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 8 juni 2011 @ 01:07:01 #162
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97872210
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:55 schreef Fogel het volgende:
Aangenamer in de VS dan in Japan of NL?
Ik zit nog steeds met de gedachte om voor een periode jullie kant op te komen (al laat de gezinssituatie het niet echt toe), maar ben er niet zo zeker van dat het in de VS zoveel beter is dan in Noorwegen. Ook qua loon niet.
Qua gezinssituatie zijn jonge kinderen volgens mij beter dan oudere kinderen. Zodra ze 8+ worden of zo, is hun wereld een stuk ruimer, hebben ze vriendjes en vriendinnetjes, en laten ze veel moeilijker lost van "het nest" zeg maar....

Ik ken hier immigranten uit Nederland die hun kleine van 4 jaar hebben meegenomen, die heeft hier gewoon van 4 tot 7 op school gezeten, en kon zonder problemen na 3 jaar instromen in Nederland op school. Hij ging dan wel elke zaterdagochtend naar de Nederlandse school in de regio, die een beetje helpen met de voorbereidingen voor zoiets, omdat ze heel veel tijdelijke kinderen krijgen.

Als je met kinderen wil verhuizen, dan is het (volgens mij) beter om dat met jongere kinderen te doen, dan met oudere.

Maar nu weet ik niet hoe oud jouw kids zijn natuurlijk. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 8 juni 2011 @ 02:56:47 #163
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97874297
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 00:55 schreef Fogel het volgende:
Aangenamer in de VS dan in Japan of NL?
Ik zit nog steeds met de gedachte om voor een periode jullie kant op te komen (al laat de gezinssituatie het niet echt toe), maar ben er niet zo zeker van dat het in de VS zoveel beter is dan in Noorwegen. Ook qua loon niet.
Weet ik niet, ben wel van mening dat de scholen in de jongere fase zeg maar beter zijn in NL. Wat ik jammer vindt is dat veel met de auto moet, fietsen, als het al kan , is vaak veel te ver. Maar goed, daar staan ook weer andere dingen tegenover.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_97874851
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 02:56 schreef popolon het volgende:

[..]

Weet ik niet, ben wel van mening dat de scholen in de jongere fase zeg maar beter zijn in NL. Wat ik jammer vindt is dat veel met de auto moet, fietsen, als het al kan , is vaak veel te ver. Maar goed, daar staan ook weer andere dingen tegenover.
Dat is voor mij ook wel een reden om naar andere landen te kijken. Een collega van me vertelde hoe vaak hij als taxi voor zijn 16 jarige dochter moest fungeren, omdat zijn dochter al drie auto's in de prak had gereden. Maar ze moest wel van school naar blokfluitles en naar basketbal.

Dan zie ik toch liever Japanse kinderen die (net als wij) zelf op de fiets hun weg vonden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 8 juni 2011 @ 05:57:14 #165
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97874874
Er zijn in de VS ook heus wel plekken waar je kunt fietsen en zo hoor...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 8 juni 2011 @ 06:03:52 #166
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97874883
Jawel hier ook zeker. Maar de afstanden zijn natuurlijk wel veel groter.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 8 juni 2011 @ 06:32:51 #167
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97874928
Dat bedacht ik later ook. Je kunt wel dicht bij een school wonen zodat ze kunnen fietsen, maar dan zit je weer met andere plekken waar je ook heen moet.

Concord heeft minder inwoners dan mijn oude stad in Nederland, maar als ik hier naar het centrum fiets, zou ik in Nederland al zowat in het volgende dorp zijn, bij wijze van spreken. En ik woon niet eens aan de rand. :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:10:58 #168
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_97877459
Zo, ben inmiddels weer in Nederland. Vlucht was allemaal goed verlopen ondanks korte overstaptijd in Houston. Had gister wel een beetje een jetlag, maar vannacht heerlijk geslapen en m'n diabetes werkt voor de verandering ook mee :P. Wel weer even wennen hier, zat gister in de auto en had zoiets van wtf, de wegen zijn hier echt smal :') Maar gister wel alweer de eerste andijviestamppot op :9.
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator woensdag 8 juni 2011 @ 10:34:09 #169
45833 crew  Fogel
pi_97878027
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 02:56 schreef popolon het volgende:

[..]

Weet ik niet, ben wel van mening dat de scholen in de jongere fase zeg maar beter zijn in NL. Wat ik jammer vindt is dat veel met de auto moet, fietsen, als het al kan , is vaak veel te ver. Maar goed, daar staan ook weer andere dingen tegenover.
De scholen in NL heb ik weinig mee te maken. De twee oudsten beginnen in augustus hier in NO. Het zijn juist die "andere dingen" die de doorslag zouden kunnen geven, maar ik denk niet dat we er op vooruit gaan. Het weer is naar mijn mening prima waar ik nu woon, qua social benefits (universal healthcare, etc) kan het bijna niet beter dan hier (alleen in Zweden is het allemaal nog beter geregeld), inkomen is hoog genoeg (zowel mijn vrouw als ikzelf verdienen boven modaal - en zeer ruim daarboven als je een NL-modaal aan wil houden) om zelfs in een duur land als NO een goed bestaan te hebben. En naast dat alles hebben we uitdagende banen en zeer flexibele werkgevers die niet moeilijk doen als je bv met zieke kinderen thuis moet zijn.
Afstanden hebben we hier ook "last van", maar gelukkig wordt het steeds beter voor fietsers.
Dat zijn dus al een aantal punten waarvoor we niet hoeven te verhuizen, en anders dan dat ik er zin in heb om wel te verhuizen is het lastig om goede argumenten te hebben. OK, huisvesting en transport is goedkoop bij jullie, maar hoe belangrijk is dat als je dure huisvesting/transport kan betalen?
Ik heb hulp nodig in mijn redenatie :P
Als het Nederland vs. VS was geweest, was de weegschaal al heel snel richting VS gegaan, maar met Noorwegen is er meer evenwicht, en daardoor dus moeilijker te argumenteren voor een eventuele verhuizing.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:17:49 #170
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97891256
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 10:34 schreef Fogel het volgende:

Ik heb hulp nodig in mijn redenatie :P

Heb je niet. Gewoon lekker blijven zitten waar je zit als ik 't zo lees. :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:50:05 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97892793
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 02:56 schreef popolon het volgende:
Weet ik niet, ben wel van mening dat de scholen in de jongere fase zeg maar beter zijn in NL. Wat ik jammer vindt is dat veel met de auto moet, fietsen, als het al kan , is vaak veel te ver. Maar goed, daar staan ook weer andere dingen tegenover.
Fietsen is hier echt een recreatie, niet een transportmiddel zoals in Nederland. Ze hebben in Orange County nu een heel netwerk aan fietspaden aangelegd, ik kan op ong. 2km van mijn huis een fietspad op, en vervolgens 20 mijl naar de kust fietsen, en de gehele kust van Long Beach naar San Clemente af zonder echt op de openbare weg te hoeven, met een paar kleine stukjes als uitzondering. Ga ik 500 meter richting het oosten van mijn huis, hebben ze een fietspad aangelegd dat via een mooie woonwijk naar recreatieparken lijdt, een kilometer of 5 verderop.

Maar ja, recreatie he.... Als ik naar de winkel wil moet ik toch een stuk fietsen over een weg met 3 rijbanen, waar men 50 mijl per uur rijdt, of anders over de stoep, en dan voetgangers ontwijken, en dat zijn er nogal wat. Lopen doet men namelijk wel.

"Even op de fiets naar de bank" zoals ik vroeger deed.... is er niet meer bij. Ik moet echt een paar kilometer door natuur of langs een strand willen fietsen. Dat doen overigens wel veel mensen, fietsen achter in de truck, hop naar het strand, en daar de halve dag langs de kust heen en weer fietsen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 8 juni 2011 @ 16:59:04 #172
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97893208
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 05:33 schreef Lyrebird het volgende:
Dat is voor mij ook wel een reden om naar andere landen te kijken. Een collega van me vertelde hoe vaak hij als taxi voor zijn 16 jarige dochter moest fungeren, omdat zijn dochter al drie auto's in de prak had gereden. Maar ze moest wel van school naar blokfluitles en naar basketbal.

Dan zie ik toch liever Japanse kinderen die (net als wij) zelf op de fiets hun weg vonden.
Inderdaad.... 16 jaar, en je moet eigenlijk een auto hebben. En je ouders willen doorgaans ook dat je een auto hebt, want ze zijn dat rondrijden tegen die tijd echt wel zat.

Het heeft ook een negatieve kant: De hoeveelheid tieners die omkomen door dronken achter het stuur te gaan zitten, is een stuk hoger dan in Nederland.... Ik zat op mijn 15e al in de kroeg in Nederland, en tegen de tijd dat ik op mijn 19e mijn rijbewijs haalde, was ik al zo vaak stomdronken geweest dat ik wel wist dat ik niet moest gaan rijden met bier op. Maar er waren alternatieven: De nachtbus van Utrecht naar IJsselstein ging tot 04:00 's Nachts op zaterdag, en om 06:00 reed de eerste tram weer, dus in het ergste geval zat je 2 uur op het station. De kaartjes waren ook goedkoop, gulden of 5 geloof ik voor de nachtbus, en de tram kon natuurlijk gewoon op de OV-studentenkaart, of de strippenkaart.

Hier heb je dat dus niet. Niet alleen drinken tieners natuurlijk veelal illegaal op feestjes etc gezien de leeftijd, vervolgens moeten ze weer terug naar huis, en dat gaat dus alleen per auto. Elk jaar weer rond de examen/graduation tijd, zoals nu, zijn er wel weer tieners die omkomen in de auto, omdat ze van feestje naar feestje rijden in pa's grote SUV. Er wordt nu in de scholen veel aandacht aan besteed, maar toch.... het blijft gebeuren.

Maar dat is iets wat ook moeilijk te veranderen is. Het is niet zo dat men opeens overal fietspaden gaat aanleggen, en nachtbussen gaat invoeren die door de woonwijken rijden vanaf de grote uitgaanscentra. Je neemt maar een (dure) taxi.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator woensdag 8 juni 2011 @ 17:36:41 #173
45833 crew  Fogel
pi_97894763
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:17 schreef popolon het volgende:

[..]

Heb je niet. Gewoon lekker blijven zitten waar je zit als ik 't zo lees. :D
Jamaar.... ik wil, maar willen is irrationeel en dus ondergeschikt aan het rationele.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:27:32 #174
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97899967
Als je zo graag wil, moet je gewoon gaan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator woensdag 8 juni 2011 @ 19:29:36 #175
45833 crew  Fogel
pi_97900086
Als ik alleen was geweest, was ik waarschijnlijk allang verhuisd. Maar ik moet dus rekening houden met 4 anderen tegenwoordig en dat maakt het wat lastiger om zo'n beslissingen te maken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:49:28 #176
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97901196
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:29 schreef Fogel het volgende:
Als ik alleen was geweest, was ik waarschijnlijk allang verhuisd. Maar ik moet dus rekening houden met 4 anderen tegenwoordig en dat maakt het wat lastiger om zo'n beslissingen te maken.
Aangezien je - neem ik even aan - zelf wel kunt beslissen of het wel/niet goed is voor de kinderen, rest er eigenlijk maar 1 vraag: Wil je vrouw?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator woensdag 8 juni 2011 @ 20:02:49 #177
45833 crew  Fogel
pi_97901891
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:49 schreef maartena het volgende:

[..]

Aangezien je - neem ik even aan - zelf wel kunt beslissen of het wel/niet goed is voor de kinderen, rest er eigenlijk maar 1 vraag: Wil je vrouw?
Die is er niet op tegen, maar ze doet werk wat ze daar niet kan doen en in ieder geval in het begin zou ik dan alleen de kost moeten winnen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:03:00 #178
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_97905806
Ik ben begin augustus ook weer een weekje in de VS. In Minnesota. Ik zit nog te twijfelen om een weekend extra te pakken en via Grand Rapids, MI te vliegen zodat ik een weekendje GH kan doen. Even wat oude bekenden terugzien.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_98012376
Zo, net een herinnering in de bus gehad dat ik volgende maand mijn I-751 moet indienen.. tijd vliegt toch echt wel!
  zaterdag 11 juni 2011 @ 02:17:08 #180
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_98013867
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:03 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben begin augustus ook weer een weekje in de VS. In Minnesota. Ik zit nog te twijfelen om een weekend extra te pakken en via Grand Rapids, MI te vliegen zodat ik een weekendje GH kan doen. Even wat oude bekenden terugzien.
Kun je meteen Founders even bekijken, die gaan alweer uitbreiden. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 21:48:54 #181
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_98041070
Zo, de hele tv bende bij de UPS store gedumpt, HD receiver, DVD etc. 't Voelt als een bevrijding. :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 23:05:56 #182
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98044838
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 02:17 schreef popolon het volgende:

[..]

Kun je meteen Founders even bekijken, die gaan alweer uitbreiden. ;)
:9
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 11 juni 2011 @ 23:17:30 #183
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_98045503
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 23:05 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

:9
Gisteren naar de Hopcat geweest, da's ook altijd een 'biersucces'. c_/
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 23:21:16 #184
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98045712
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 23:17 schreef popolon het volgende:

[..]

Gisteren naar de Hopcat geweest, da's ook altijd een 'biersucces'. c_/
Ben je nu al eens bij OBB in spring lake geweest of Odd Side in GH? Mocht je er ooit komen zou je de groeten van mij moeten doen (dan dm je maar voor mijn naam ofzo :P )
Ik vond Grand Rapids Brewing Company trouwens tegenvallen. Matig bier en niet speciaal eten.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 11 juni 2011 @ 23:37:37 #185
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_98046541
Nee ik kom niet zo vaak in Grand Haven. Wel een mooie plaats, dat zeker.

Zou er zo kunnen wonen. Jij ook? :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 23:42:24 #186
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98046770
Vandaag nog, en anders morgen :@
Ik kreeg vandaag nog een mailtje van mijn oude werkgever met een foto van zijn Jeep in Silver Lake. hij wilde mijn Jeep er ook bij hebben ;(
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 11 juni 2011 @ 23:57:09 #187
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_98047485
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 23:42 schreef Barcaconia het volgende:
Vandaag nog, en anders morgen :@
Ik kreeg vandaag nog een mailtje van mijn oude werkgever met een foto van zijn Jeep in Silver Lake. hij wilde mijn Jeep er ook bij hebben ;(
Hij wilde je terug toch? Hop hop, even emailen met hem en dan volgende week met je voeten in Lake Michigan. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 12 juni 2011 @ 00:00:45 #188
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98047646
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 23:57 schreef popolon het volgende:

[..]

Hij wilde je terug toch? Hop hop, even emailen met hem en dan volgende week met je voeten in Lake Michigan. ;)
Ik heb nu even wat andere belangrijke dingen aan mijn hoofd. Misschien komt het nog, de lijnen blijven open en ik heb er best oren naar :)
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 12 juni 2011 @ 00:06:29 #189
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_98047942
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 00:00 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Ik heb nu even wat andere belangrijke dingen aan mijn hoofd. Misschien komt het nog, de lijnen blijven open en ik heb er best oren naar :)
First things first. Copy that.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 12 juni 2011 @ 00:07:32 #190
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98047995
Hoe is het weer in MI nu? Ik hoorde van vrienden dat het vorige week zeer prima was. Terrasjesweer.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 12 juni 2011 @ 00:27:52 #191
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_98048873
quote:
14s.gif Op zondag 12 juni 2011 00:07 schreef Barcaconia het volgende:
Hoe is het weer in MI nu? Ik hoorde van vrienden dat het vorige week zeer prima was. Terrasjesweer.
Uitstekend. Mid 70's.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_98183028
Ik als ingenieur wil graag bij een bank werken in the States :Y

Heb nog iets minder dan 2 jaar te gaan voor ik mijn master haal, dus op tijd beginnen met oriënteren :P

Het is moeilijk indeed, maar als ik bij zo'n plaats terechtkom, verdien ik meer als 99% van Nederland :s)

De vraag is hoe kom ik daar terecht? Amerika is toch wel het land der netwerk, als je niemand kent kom je er niet in. toch?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:34:14 #193
280741 W1ckeDxt
Locomotive
pi_98183708
Geweldig om hier mee te lezen. :D
Voor mij gaat het nog een tijdje duren denk ik maar zo voel ik me er toch een beetje bij. :') :P :D
  woensdag 15 juni 2011 @ 00:32:48 #194
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98185934
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:19 schreef lalelilolu het volgende:
Ik als ingenieur wil graag bij een bank werken in the States :Y

Heb nog iets minder dan 2 jaar te gaan voor ik mijn master haal, dus op tijd beginnen met oriënteren :P

Het is moeilijk indeed, maar als ik bij zo'n plaats terechtkom, verdien ik meer als 99% van Nederland :s)

De vraag is hoe kom ik daar terecht? Amerika is toch wel het land der netwerk, als je niemand kent kom je er niet in. toch?
Als je een specialisatie hebt die in Amerika zo 1-2-3 niet te vinden is, EN je hebt een jaar of 5 werkervaring, dan is het niet enorm moeilijk..... ben je een run-of-the-mill student, waar er elk jaar ook 50.000 van worden klaargestoomd middels Amerikaanse universiteiten, dan blijft het moeilijk.

De kernvraag is dus: Wat heb IK te bieden wat een Amerikaan niet te bieden heeft?

En nee, het spreken van Nederlands is geen plus, tenzij je echt bij een Nederlands bedrijf aan de slag gaat. Als men een tweede taal wil, dan is het meestal Spaans.

Als je dus iets te bieden heeft, wat in Amerika moeilijk te vinden is..... dan is het wat makkelijker. Zo ken ik (via email) iemand die in Noord-Californië voor een enorme bloemen-plantage werkt, en daar de verkoop doet, voor een deel geloof ik naar Nederland zelfs. En bloemen-specialisten hebben we in Nederland natuurlijk wel.

In de techniek heeft de VS lange tijd CDMA gebruikt voor haar mobiele netwerken, ipv GSM.... en toen men bij o.a. AT&T een GSM netwerk gingen uitrollen, heeft men ook expertise uit Europa gehaald. Tegenwoordig is er genoeg expertise binnen de VS te vinden natuurlijk.

Maar ik denk dat veel studenten zonder werk-ervaring zich lelijk vergissen over de mogelijkheden. Engineers, daar is wel een tekort aan.....dus als je een goede werktuigbouwkunde-studie hebt gedaan in Delft dan zijn er nog wel wat bedrijven te vinden die je in willen huren. Moet je wel met Indiërs willen werken, want die worden ook veel aangetrokken. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_98186223
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Als je een specialisatie hebt die in Amerika zo 1-2-3 niet te vinden is, EN je hebt een jaar of 5 werkervaring, dan is het niet enorm moeilijk..... ben je een run-of-the-mill student, waar er elk jaar ook 50.000 van worden klaargestoomd middels Amerikaanse universiteiten, dan blijft het moeilijk.

De kernvraag is dus: Wat heb IK te bieden wat een Amerikaan niet te bieden heeft?

En nee, het spreken van Nederlands is geen plus, tenzij je echt bij een Nederlands bedrijf aan de slag gaat. Als men een tweede taal wil, dan is het meestal Spaans.

Als je dus iets te bieden heeft, wat in Amerika moeilijk te vinden is..... dan is het wat makkelijker. Zo ken ik (via email) iemand die in Noord-Californië voor een enorme bloemen-plantage werkt, en daar de verkoop doet, voor een deel geloof ik naar Nederland zelfs. En bloemen-specialisten hebben we in Nederland natuurlijk wel.

In de techniek heeft de VS lange tijd CDMA gebruikt voor haar mobiele netwerken, ipv GSM.... en toen men bij o.a. AT&T een GSM netwerk gingen uitrollen, heeft men ook expertise uit Europa gehaald. Tegenwoordig is er genoeg expertise binnen de VS te vinden natuurlijk.

Maar ik denk dat veel studenten zonder werk-ervaring zich lelijk vergissen over de mogelijkheden. Engineers, daar is wel een tekort aan.....dus als je een goede werktuigbouwkunde-studie hebt gedaan in Delft dan zijn er nog wel wat bedrijven te vinden die je in willen huren. Moet je wel met Indiërs willen werken, want die worden ook veel aangetrokken. ;)
Ik ben zelf ook Indisch :D Dus dat is geen probleem :P

echter hebben die Indiërs zoveel kennis bijgekregen, het lijkt wel of India alleen topstudenten teweeg brengt ;(
pi_98186702
We zijn weer thuis. Het wachten is nu op het vernieuwde 'permit to re-entry'. Eigenlijk verbazingwekkend hoe soepel het allemaal nog gegaan is, tot nu toe.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 15 juni 2011 @ 01:15:33 #197
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98187300
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 00:41 schreef lalelilolu het volgende:
echter hebben die Indiërs zoveel kennis bijgekregen, het lijkt wel of India alleen topstudenten teweeg brengt ;(
Er zijn er 1 miljard van. Alhoewel het percentage studenten enorm klein is vergeleken bij het land, zijn er genoeg die afstuderen om zowel de eigen markt, als diverse buitenlandse markten te voorzien van universitair geschoolden. Hen die in India afstuderen spreken doorgaans al Engels, aangezien dat de gangbare taal is in de Indiase universiteiten, dus dat hebben ze ook mee. Goed, dat is bij Nederlanders ook niet zo'n enorm probleem natuurlijk.

Vaak hebben die Indiers jaren werk-ervaring bij een bedrijf dat projecten die Amerikaanse bedrijven willen out-sourcen dus daar oppakken, dus ze hebben tevens vaak ervaring met Amerikaanse werkwijzen, het Amerikaanse meetstelsel, etc.

Het gebeurd ook vaak dat een Amerikaans bedrijf die bijv. bepaalde projecten out-sourced, binnen de VS weer mensen wil gaan inhuren, eerst kijkt of ze niet een paar van die Indiers, die toch al kennis hebben van het project, kunnen inhuren als medewerker. En dat is meteen al iets wat de gemiddelde Amerikaanse sollicitant niet heeft natuurlijk, diepgaande kennis van de projecten binnen het bedrijf, waar men al jaren ervaring mee heeft.

Het is als buitenstaander inderdaad wat moeilijker om daar tussen te komen. Maar niet onmogelijk natuurlijk. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_98189394
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 23:19 schreef lalelilolu het volgende:
...
Het is moeilijk indeed, maar als ik bij zo'n plaats terechtkom, verdien ik meer als 99% van Nederland :s)

...

Gelukkig maakt het niet uit dat de gemiddelde "bankier" weinig meer is dan een parasiet van het met hard werken verdiende geld van anderen ^O^ Als jij jezelf nog steeds in spiegel aan kunt kijken met zo'n job dan wens ik je veel succes! (maar zul je mijn vriend nooit worden) :*
Jesus saves but death prevails.
pi_98197730
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 05:52 schreef Shivo het volgende:

[..]

Gelukkig maakt het niet uit dat de gemiddelde "bankier" weinig meer is dan een parasiet van het met hard werken verdiende geld van anderen ^O^ Als jij jezelf nog steeds in spiegel aan kunt kijken met zo'n job dan wens ik je veel succes! (maar zul je mijn vriend nooit worden) :*
Maakt niets uit, ik word gezien als een harde werker en de schuld krijgt de uitkeringstrekker ;)
Jij betaalt mijn hypotheek toch niet dus boeien :P
  woensdag 15 juni 2011 @ 16:20:07 #200
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98206566
Ik heb een hypotheek, dus de bank verdiend geld met mij, dus uiteindelijk betaal ik een deel van hun salaris. :P

Boeiend, ik betaal ook voor politieagenten, ik betaal voor werknemers bij mijn internet provider, en ik betaal voor werknemers van mijn mobiele telefoon bedrijf.

Dat zal voor iedereen gelden denk ik.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_98207442
Hoi iedereen ik ben nu nieuw op fok, maar ja ik heb dus in Amerika gewoond voor 2 jaar, in texas om precies te zijn dus als er vragen zijn.
pi_98210428
Waar in Texas?
Jesus saves but death prevails.
pi_98214050
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:35 schreef Shivo het volgende:
Waar in Texas?
Odessa 't ligt in het zuid westen van texas vlak bij mexico
pi_98214390
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:35 schreef Shivo het volgende:
Waar in Texas?
Hoe was je ervaring in Texas? Ben benieuwd.
Mijn helden: Mijn dochter Eline, Oprah Winfrey, Obama, Nederlandse hockeyploeg vrouwen.
Mijn favoriete TV programma's: DWDD, ATWT, Netwerk, Show Nieuws, VI.
Mijn favoriete shops: Hema, H&M shop online, Albert Heijn, IKEA.
pi_98222638
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:01 schreef Kapitein_Holbaard het volgende:

[..]

Odessa 't ligt in het zuid westen van texas vlak bij mexico
Ah, je was in Tejas, niet Texas ;) Ik woon in Houston. Is warm.
Jesus saves but death prevails.
pi_98229765
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:08 schreef jennifermank het volgende:

[..]

Hoe was je ervaring in Texas? Ben benieuwd.
Prachtig land vind ik persoonlijk de natuur, de mensen( texanen zijn echt goed volk) eten ging wel van dat tex-mex spul voor de kenners hier ^O^
Eigenlijk te veel om nu op mijn ipod te typen.
pi_98229851
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:33 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ah, je was in Tejas, niet Texas ;) Ik woon in Houston. Is warm.
Ja houston is mooie stad, de hitte viel daar wel mee Ik vond houston erg vochtig de keren dat ik er was geweest.
Hoe lang woon je er al?
pi_98229958
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:08 schreef jennifermank het volgende:

[..]

Hoe was je ervaring in Texas? Ben benieuwd.
Ik typ morgen meer hoor. Ga nu lekker slapen :Z
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:11:41 #209
280741 W1ckeDxt
Locomotive
pi_98315283
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:20 schreef Kapitein_Holbaard het volgende:

[..]

Ik typ morgen meer hoor. Ga nu lekker slapen :Z
Gaaf! Ben benieuwd!
  zaterdag 18 juni 2011 @ 03:32:25 #210
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98324565
Vandaag voor het eerst een militaire begrafenis meegemaakt. Een familievriend, met de rank van Rear-Admiral (gepensioneerd), dus hij kreeg een militaire begrafenis, inclusief 7 marine schutters die 3 keer schieten, 21 hulzen dus in totaal. Als de vlag bijna opgevouwen is, komt 1 van de schutters de 21 hulzen brengen, en deze worden in de vlag gestopt. (Dit wist ik trouwens niet, maar kan door zijn rank komen). Vervolgens werd de vlag overgedragen aan de vrouw. Ik, als bijna-familie, en dicht bij de familie (we vieren elk jaar Thanksgiving met deze mensen) stond er op een meter achter.

Hij vocht zowel in WO2 als in Korea, als een "frogman" (UDT), de voorlopers van de Navy SEALS.

Erg indrukwekkend.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_98422029
quote:
11s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:09 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Waarom mag dat niet? Ik heb op mijn stage niet anders gedaan. Ook aangegeven vantevoren (niet specifiek maar toch...).
Ik lees dit eigenlijk nu pas..
Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen dan? Het staat zelfs op usa.gov dat het niet mag :{
pi_98440113
Norman, Oklahoma. Party city #1 ^O^
  dinsdag 21 juni 2011 @ 19:45:37 #213
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98476144
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:18 schreef _Loki het volgende:

[..]

Ik lees dit eigenlijk nu pas..
Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen dan? Het staat zelfs op usa.gov dat het niet mag :{
Geen idee. Ik wist niet dat het niet mag. Het stond gewoon in mijn stagebeschrijving en ook op het formulier dat mijn begeleider ingevuld heeft stond het gewoon.
Ze zullen het wel niet of niet goed gelezen hebben ofzo?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_98488388
Ik heb helaas een strafblad ;(
Is het mogelijk hiermee een Green Card aan te vragen? Het was voor bedreiging...
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:06:26 #215
187510 IrCute
Americunt
pi_98488690
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:01 schreef TippieTop het volgende:
Ik heb helaas een strafblad ;(
Is het mogelijk hiermee een Green Card aan te vragen? Het was voor bedreiging...
Ik dacht dat het poging tot doodslag was :') En nee daarmee kom je waarschijnlijk niet eens het land mee binnen.
pi_98488736
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:06 schreef IrCute het volgende:

[..]

Ik dacht dat het poging tot doodslag was :') En nee daarmee kom je waarschijnlijk niet eens het land mee binnen.
Onder andere... trouwens toen ik nog niet veroordeeld was maar de zaak wel liep kon ik er gewoon op vakantie.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:08:00 #217
187510 IrCute
Americunt
pi_98488779
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:07 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Onder andere...
Je komt dan niet eens het land binnen als toerist.
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:01:36 #218
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98491820
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:01 schreef TippieTop het volgende:
Ik heb helaas een strafblad ;(
Is het mogelijk hiermee een Green Card aan te vragen? Het was voor bedreiging...
Het is niet onmogelijk maar het word moeilijk. Het hoeft niet perse te betekenen dat het niet kan, maar je moet je wellicht verklaren tegenover de consul, en het ligt er ook een beetje aan wat de precieze omstandigheden waren.

Het Amerikaanse consulaat trekt standaard tot 7 jaar terug, waarop alle kleine vergrijpen staan. Tevens krijgen ze alle veroordelingen te zien, aangezien die nooit verjaren. (M.a.w als je 13 jaar geleden veroordeeld werd voor roof, 4 jaar in de bak zat, en dus 9 jaar geleden vrijkwam.... dan komt dat terug op de strafbladinformatie die het Amerikaans consulaat doorneemt).

Ben je slechts 1 keer veroordeeld, dan is dat zoals ik al zei niet perse een rode kaart. ECHTER, ik zie hierboven dat het zou gaan tot "poging tot doodslag", en ik denk dat dit wel een rode kaart betekend... (en geen groene).

Wat betreft toegang tot het land als toerist..... als je via het Visa Waiver program reist, en je 3 dagen van te voren je US-VISIT geval online doet, dan is de kans best groot dat je gewoon weg kunt, maar er is inderdaad een kans aanwezig dat er een lampje gaat branden, en bij aankomst in de VS linea-recta weer terug op het vliegtuig wordt gezet.

De laatste keer dat ik met KLM vloog van LAX naar AMS trouwens ook leuk: Er werd een Nederlander naar de gate gebracht door twee ICE agenten (Immigration & Customs Enforcement), en via een nieuwsgierige Amerikaan die 1 van de agenten iets vroeg, hoorden we dat het ging om een "refused entry". (Meer wilde hij ook niet kwijt). Hij werd als eerste, nog steeds begeleid door de twee ICE agenten, helemaal achterin het vliegtuig geplaatst, en de twee ICE agenten bleven bij hem staan tot vlak voor vertrek. De ICE agenten verlieten toen het vliegtuig, en de deur ging achter hen dicht, en hoppakee, naar AMS.

Het gebeurd dus wel.... en dat is behoorlijk zuur als je net 11 uur gevlogen hebt, en je moet weer terug.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:26:40 #219
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_98493023
is dit eigenlijk een beetje te vreten? Vergelijkbaar met een soort bifi-worstje in stukjes?

http://en.wikipedia.org/wiki/Jerky_(food)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_98494553
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Het is niet onmogelijk maar het word moeilijk. Het hoeft niet perse te betekenen dat het niet kan, maar je moet je wellicht verklaren tegenover de consul, en het ligt er ook een beetje aan wat de precieze omstandigheden waren.

Het Amerikaanse consulaat trekt standaard tot 7 jaar terug, waarop alle kleine vergrijpen staan. Tevens krijgen ze alle veroordelingen te zien, aangezien die nooit verjaren. (M.a.w als je 13 jaar geleden veroordeeld werd voor roof, 4 jaar in de bak zat, en dus 9 jaar geleden vrijkwam.... dan komt dat terug op de strafbladinformatie die het Amerikaans consulaat doorneemt).

Ben je slechts 1 keer veroordeeld, dan is dat zoals ik al zei niet perse een rode kaart. ECHTER, ik zie hierboven dat het zou gaan tot "poging tot doodslag", en ik denk dat dit wel een rode kaart betekend... (en geen groene).

Wat betreft toegang tot het land als toerist..... als je via het Visa Waiver program reist, en je 3 dagen van te voren je US-VISIT geval online doet, dan is de kans best groot dat je gewoon weg kunt, maar er is inderdaad een kans aanwezig dat er een lampje gaat branden, en bij aankomst in de VS linea-recta weer terug op het vliegtuig wordt gezet.

De laatste keer dat ik met KLM vloog van LAX naar AMS trouwens ook leuk: Er werd een Nederlander naar de gate gebracht door twee ICE agenten (Immigration & Customs Enforcement), en via een nieuwsgierige Amerikaan die 1 van de agenten iets vroeg, hoorden we dat het ging om een "refused entry". (Meer wilde hij ook niet kwijt). Hij werd als eerste, nog steeds begeleid door de twee ICE agenten, helemaal achterin het vliegtuig geplaatst, en de twee ICE agenten bleven bij hem staan tot vlak voor vertrek. De ICE agenten verlieten toen het vliegtuig, en de deur ging achter hen dicht, en hoppakee, naar AMS.

Het gebeurd dus wel.... en dat is behoorlijk zuur als je net 11 uur gevlogen hebt, en je moet weer terug.....
Wie betaalt er in zo'n geval voor de terugreis dan?
Studeren in the States: My Destiny
  woensdag 22 juni 2011 @ 01:41:09 #221
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98495577
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 01:04 schreef MeScott het volgende:
Wie betaalt er in zo'n geval voor de terugreis dan?
Geen idee. Ik denk dat er sowieso ten eerste plek moet zijn op zo'n KLM vlucht natuurlijk, en het zou natuurlijk heel goed kunnen dat zo'n iemand weinig/geen geld bij zich heeft. Iemand een maand lang in een of andere gevangenis stoppen totdat ze iemand in Nederland vinden die wel bereid is om te betalen, kost waarschijnlijk heel wat meer, want je moet ze toch dagelijks te eten geven, en ergens laten slapen, niet?

Er zullen waarschijnlijk afspraken over bestaan voor dit soort gevallen waar de KLM bijv. achteraf een rekening kan sturen voor een enkele reis aan de persoon die terug moet naar Nederland. De schuld ligt immers bij de reiziger, noch bij ICE of KLM. Als de reiziger dan vervolgens weigert te betalen, en het is een Nederlandse inwoner met registratie in de burgerlijke stand, dan komt uiteindelijk net als bij alle andere schulden uiteindelijk een deurwaarder komen kloppen natuurlijk.

Er vond trouwens ook een overdracht plaats in Nederland. Iedereen mocht natuurlijk eerst het vliegtuig uit, maar er stonden twee heren van de Marechaussee te wachten bij de gate, die het vliegtuig inliepen terwijl de rest naar buiten liep, om de beste man waarschijnlijk officieel door de grens leidden en dus officieel weer op Nederlandse bodem zetten. Zij waren dus ingelicht.

Ik denk dat die man gewoon een fikse rekening stond te wachten voor gemaakte kosten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 22 juni 2011 @ 01:44:09 #222
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98495650
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:26 schreef static het volgende:
is dit eigenlijk een beetje te vreten? Vergelijkbaar met een soort bifi-worstje in stukjes?

http://en.wikipedia.org/wiki/Jerky_(food)
Beef Jerky! _O_

Het is gedroogd vlees. Een overblijfsel uit het "wilde westen" toen men met karavanen naar het westen trok, en vlees natuurlijk niet lang goed bleef. Jerky is op zo'n manier geprepareerd dat het maanden lang goed bleef, en men heeft zo toch vlees onderweg.

Het is in de 20e eeuw langzaam aangepast van een noodzakelijk voedsel voor maandenlange reizen tot een snack.

Best prima te eten verder :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_98496839
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 01:04 schreef MeScott het volgende:

[..]

Wie betaalt er in zo'n geval voor de terugreis dan?
Dat betaal je zelf.

Je komt de VS niet in zonder dat je een retour-ticket geboekt hebt. Dat probleem hadden wij laatst toen we naar de VS afreisden, en omdat ik niet wist wanneer we terug zouden komen, had ik enkeltjes geboekt. Ik heb zelf een greencard, dus voor mij kon dat, maar omdat mijn vrouw een toeristenvisum heeft moesten we ter plaatse een ticket Los Angeles - Tokyo boeken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 22 juni 2011 @ 04:41:42 #224
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_98496852
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:26 schreef static het volgende:
is dit eigenlijk een beetje te vreten? Vergelijkbaar met een soort bifi-worstje in stukjes?

http://en.wikipedia.org/wiki/Jerky_(food)
Yum :9 Hoewel het afhangt van het merk, ik vind alleen Jack Link lekker. Het is heel taai droog vlees (en smaakt dus ook niet echt naar vlees) en je kunt verschillende smaken krijgen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_98496905
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 04:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat betaal je zelf.

Je komt de VS niet in zonder dat je een retour-ticket geboekt hebt. Dat probleem hadden wij laatst toen we naar de VS afreisden, en omdat ik niet wist wanneer we terug zouden komen, had ik enkeltjes geboekt. Ik heb zelf een greencard, dus voor mij kon dat, maar omdat mijn vrouw een toeristenvisum heeft moesten we ter plaatse een ticket Los Angeles - Tokyo boeken.
Dan is het dus bijvoorbeeld ook niet mogelijk om naar de VS te vliegen en vanuit Canada terug naar Nederland (of wat het land van herkomst dan ook moge zijn) ?
Studeren in the States: My Destiny
pi_98496922
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 05:15 schreef MeScott het volgende:

[..]

Dan is het dus bijvoorbeeld ook niet mogelijk om naar de VS te vliegen en vanuit Canada terug naar Nederland (of wat het land van herkomst dan ook moge zijn) ?
Er is volgens mij een verdrag tussen Canada en de VS, waarbij de Canadese douane als douane voor de VS fungeert. Wat je de VS duidelijk moet kunnen maken, is dat als je het land binnenkomt, dat je dan ook de mogelijkheden hebt om het land weer uit te komen.

Of je dat dan doet, is een tweede, maar als je na 90 dagen (?) het land nog niet uit bent, en je visum verlopen is, heb je een theoretisch probleem en ben je in principe strafbaar. Gegeven het feit dat de Amerikaanse overheid totaal niet moeilijk doet over meer dan 10 miljoen illegale Mexicanen, geeft wel aan dat we hier met een theoretisch probleem van doen hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_98496951
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 01:41 schreef maartena het volgende:

[..]

Geen idee. Ik denk dat er sowieso ten eerste plek moet zijn op zo'n KLM vlucht natuurlijk, en het zou natuurlijk heel goed kunnen dat zo'n iemand weinig/geen geld bij zich heeft. Iemand een maand lang in een of andere gevangenis stoppen totdat ze iemand in Nederland vinden die wel bereid is om te betalen, kost waarschijnlijk heel wat meer, want je moet ze toch dagelijks te eten geven, en ergens laten slapen, niet?

Er zullen waarschijnlijk afspraken over bestaan voor dit soort gevallen waar de KLM bijv. achteraf een rekening kan sturen voor een enkele reis aan de persoon die terug moet naar Nederland. De schuld ligt immers bij de reiziger, noch bij ICE of KLM. Als de reiziger dan vervolgens weigert te betalen, en het is een Nederlandse inwoner met registratie in de burgerlijke stand, dan komt uiteindelijk net als bij alle andere schulden uiteindelijk een deurwaarder komen kloppen natuurlijk.

Er vond trouwens ook een overdracht plaats in Nederland. Iedereen mocht natuurlijk eerst het vliegtuig uit, maar er stonden twee heren van de Marechaussee te wachten bij de gate, die het vliegtuig inliepen terwijl de rest naar buiten liep, om de beste man waarschijnlijk officieel door de grens leidden en dus officieel weer op Nederlandse bodem zetten. Zij waren dus ingelicht.

Ik denk dat die man gewoon een fikse rekening stond te wachten voor gemaakte kosten.
Eventuele extra kosten zijn voor de luchtvaartmaatschappij tenzij er de laatste 6 jaar iets veranderd is. Ik heb het nl zelf meegemaakt in 2005. Vreemd trouwens dat die kerel in NL werd opgewacht. Weet je zeker dat hij niet werd ingerekend?

Nadat ik in Boston naar het vliegtuig was begeleid waren ze klaar met me. Logisch, want het gaat er hun om dat je het land niet in komt en weer vertrekt. Waarheen zal hun in principe een zorg zijn. Ik reisde via IJsland en of ik nou daar was gebleven of van daaruit naar Tokyo was gevlogen ipv Amsterdam, dat boeit die Amerikanen niet. In NL wilde de douane m'n baggage checken, maar toen ze vroegen waar ik geweest was en ik m'n verhaal vertelde mocht ik gewoon doorlopen. M'n paspoort werd niet eens gecontroleerd om te kijken of het wel waar was. Waarschijnlijk sprak m'n gezicht boekdelen.

Verder moet je met strafblad altijd een visum aanvragen. Je mag dan nl geen gebruik maken van VWP.
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:23:55 #228
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_98578835
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 06:02 schreef psychosomatic het volgende:

Nadat ik in Boston naar het vliegtuig was begeleid waren ze klaar met me. Logisch, want het gaat er hun om dat je het land niet in komt en weer vertrekt. Waarheen zal hun in principe een zorg zijn. Ik reisde via IJsland en of ik nou daar was gebleven of van daaruit naar Tokyo was gevlogen ipv Amsterdam, dat boeit die Amerikanen niet. In NL wilde de douane m'n baggage checken, maar toen ze vroegen waar ik geweest was en ik m'n verhaal vertelde mocht ik gewoon doorlopen. M'n paspoort werd niet eens gecontroleerd om te kijken of het wel waar was. Waarschijnlijk sprak m'n gezicht boekdelen.

Verder moet je met strafblad altijd een visum aanvragen. Je mag dan nl geen gebruik maken van VWP.
Waarom kwam je niet binnen -O- ?

[ Bericht 7% gewijzigd door Mr_Mojo op 25-06-2011 16:36:20 ]
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
pi_98582990
quote:
11s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:23 schreef Mr_Mojo het volgende:

[..]

Waarom kwam je niet binnen -O- ?

Klein ander vraagje: over een maand kom ik met m'n J-1 visa de VS binnen; heeft iemand enig idee wat ik met moet voorstellen bij het gesprek wat ik aldaar met immigrations zal hebben? (Is het hetzelfde gesprek als het bij binnenkomst met een toeristen visum: wat ga je doen, heb je genoeg geld etc?). Ik kan me bijna niet voorstellen dat het veel voor zal stellen: via mijn DS-2019 formulier + het gesprek op het consulaat weten ze toch vrijwel alles al.
Ik heb voor die weigering een tijdje in de VS gewoond en ben destijds veroordeeld voor een klein vergrijp waar ik een boete van $120 voor kreeg. Toen ik in 2005 op vakantie wilde dacht ik gewoon gebruik te kunnen maken van de VWP, echt op het I-94w formulier stellen ze de volgende vraag:
"Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or have been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or been a controlled substance trafficker, or are you seeking entry to engage in criminal or immortal activities?"

Nou mijn "misdaad" valt onder "moral turpitude". Ik had op dat moment geen idee wat moral turpitude betekende, maar als ik naar de rest van de genoemde misdaden keek had ik niet het idee dat die boete van destijds zo zwaar zou wegen. Helaas wel en die kerel van Homeland Security legde mij uit dat ik voor 9/11 ik slechts een waarschuwing van hem zou hebben gekregen dat ik voortaan in eigen land een visum zou moeten aanvragen, maar na de aanslagen hebben ze eea veranderd en mocht hij me niet toelaten. Ik werd dus op het eerste vliegtuig terug gezet. Ik ben toen binnen 2 uur na aankomst weer vertrokken.
pi_98589118
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 23:25 schreef psychosomatic het volgende:

[..]

Ik heb voor die weigering een tijdje in de VS gewoond en ben destijds veroordeeld voor een klein vergrijp waar ik een boete van $120 voor kreeg. Toen ik in 2005 op vakantie wilde dacht ik gewoon gebruik te kunnen maken van de VWP, echt op het I-94w formulier stellen ze de volgende vraag:
"Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or have been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or been a controlled substance trafficker, or are you seeking entry to engage in criminal or immortal activities?"

Nou mijn "misdaad" valt onder "moral turpitude". Ik had op dat moment geen idee wat moral turpitude betekende, maar als ik naar de rest van de genoemde misdaden keek had ik niet het idee dat die boete van destijds zo zwaar zou wegen. Helaas wel en die kerel van Homeland Security legde mij uit dat ik voor 9/11 ik slechts een waarschuwing van hem zou hebben gekregen dat ik voortaan in eigen land een visum zou moeten aanvragen, maar na de aanslagen hebben ze eea veranderd en mocht hij me niet toelaten. Ik werd dus op het eerste vliegtuig terug gezet. Ik ben toen binnen 2 uur na aankomst weer vertrokken.
Valt een bedreiging in het buitenland, dus niet in de VS, daar dan ook onder?

Ik heb namelijk meer straf dan die 120 dollar ;(
pi_98590010
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 01:13 schreef TippieTop het volgende:

[..]

Valt een bedreiging in het buitenland, dus niet in de VS, daar dan ook onder?

Ik heb namelijk meer straf dan die 120 dollar ;(
De vraag is of ze erachter komen. Bij mij ging het om iets wat in hun systeem stond (attempted theft), hoewel in hun systeem iets stond over prostititie. Heel bizar, maar was volgens hun waarschijnlijk een administratieve fout die ik maar zelf op moest lossen. Het veranderde ook niks aan de zaak. Ik ben overigens heel correct behandeld en die vent gaf aan dat hij het ook lullig vond, maar hij nu eenmaal niet meer de bevoegdheid had om me met een waarschuwing toch toe te laten. Ik kreeg nog een kauwgompie van hem. :') Ik ben daarentegen ook wel eens het land binnengekomen en voelde me toen echt als een crimineel behalndeld. Het is maar net wie je voor je hebt.

Ik zou op zeker spelen als ik jou was en gewoon een visum aanvragen in NL. Ik ken gasten die zelfs na een aanhouding en veroordeling voor steroiden invoer toch weer het land binnen zijn gekomen, dus ik denk dat als je geen hele gekke dingen hebt gedaan, het wel goed komt.
pi_98592552
Ik heb zelf ook een aantal nare ervaringen met de INS/USCIS gehad (en ik ben een enorme brave Henk), maar de afgelopen keren dat we door de immigratiecontrole moesten zijn we prinselijk behandeld. Is dit een Obama effect, of hebben ze eindelijk door dat het land mede door expats op de been wordt gehouden?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 24 juni 2011 @ 05:32:30 #233
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_98592555
Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen. Niet alleen met dat maar ook met security etc. Vanmiddag m'n moeder weer naar 't vliegtuig gebracht en heen- en terugreis waren voor haar echt dik in orde: Rolstoel of begeleiding op elk vliegveld aanwezig en superaardige mensen (m'n moeder heeft twee 'nieuwe heupen' gekregen het afgelopen jaar dus die liep nog niet zo soepel ;) )

Thumbs up dus.

Was alweer de zevende keer dat ze hier was in de zes jaar dat ik hier woon. Rond kersttijd zijn we weer in Nederland.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_98592560
Als je als Amerikaan de langs de INS ging vroeger dan kreeg je nog weleens de vraag wat je in het buitenland had gedaan en hoelang je weg was etc, kom je NL binnen met je rode paspoort dan vroeg niemand ooit wat.

Ook wel apart eigenlijk.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:15:19 #235
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98621127
Heb zelf nooit echt rare ervaringen gehad. Ik was al 2 jaar getrouwd toen ik de aanvraag deed, dus voor de INS was het simpel: Geen schijnhuwelijk, dus meteen een green card voor 10 jaar. Het duurde 45 minuten bij LAX toen ik daar aan kwam voor immigratie, en alles was goed, en werd met een "welcome to the United States" een glimlach en een handdruk (en een stempel) verwelkomt in de de VS, en men wenste mij veel geluk.

Heb sindsdien alleen maar met USCIS te maken gehad toen ik ging naturaliseren tot Amerikaan, en dat is ook allemaal soepeltjes verlopen, en de ceremonie (alhoewel massaal) maakte het wel iets speciaals.

Helaas waren de ervaringen met de IND in Nederland voor mijn vrouw veel negatiever. Nederland zwaait men vooral een vingertje en somt op wat je allemaal NIET mag doen als immigrant, waar de INS (althans in mijn ervaring) altijd verwelkomend was, en je wees op je rechten als immigrant. Dat zal ook deels de cultuur zijn denk ik, van zowel Nederland als de VS (als immigratieland).

Qua security eigenlijk hetzelfde verhaal..... ik vlieg binnen de VS meestal vanaf SNA (Orange County Airport) en dat is een relatief klein vliegveld, met 2 terminals en 14 gates, dus daar ga je allemaal makkelijk in/uit. Internationaal vliegen doen we vanaf LAX (of met overstap aan de oostkust vanaf SNA). En alhoewel LAX echt een KUT-vliegveld is, heb ik weinig slecht ervaringen met het personeel aldaar. In Nederland echter.... was de beveiliging bij de KLM vlucht naar LAX pas helemaal aan het einde bij de gate, dus je kon vervolgens niet meer naar de WC, etc.... Het personeel was ook veel onbeschofter, mijn vrouw werd echt in bepaalde delen van haar lichaam betast waar een vrouw liever niet betast wil worden, tenzij het om sex gaat. :P Ik kreeg ook een hand rondom mijn edele delen om te voelen of er wat in zat. Beide zaken heb ik in de VS nooit meegemaakt, en ik vlieg toch minstens een keer of 2 per jaar. En eigenlijk vind ik dat ook niet zo'n probleem, je grijpt mijn ballen maar als het moet....(en idem voor mijn vrouw trouwens) maar ze waren er zo onbeleefd bij, en dat liet een beetje een nare wansmaak na bij de hele gebeurtenis.

Wat betreft of men "er achter komt" bij criminele gebeurtenissen etc.... Dat is een beetje onbekend. Uiteraard als de misdaad in de VS is begaan, dan weten ze dat. Toen je nog zo'n groene kaart moest invullen en meer niet.....Loog je gewoon keihard over je Nederlandse veroordeling voor bedreiging, dan is de kans groot dat ze dat niet in hun systeem hebben staan, omdat dat soort gegevens niet automatisch worden doorgespeeld.

Nu weet ik niet hoe het zit met dat "US-Visit" (ESTA) gedoe wat je tegenwoordig 3 dagen van te voren online moet invullen, en of daar een "even kijken in de Nederlandse database" check bij zit die meteen rode vlaggetjes zet. Als dat het geval is, en ik neem aan dat dat juist voor dat soort zaken is gedaan, dan is de kans inderdaad 99% dat je aan de kant van de VS wordt tegengehouden. De kans is volgens mij dan al groot dat men in Nederland al zegt dat je ESTA pas geweigerd is of zo, misschien zelfs al online als je de aanvraag doet. Ik weet dat dus niet, nooit mee te maken gehad namelijk.

Het is natuurlijk wel zo dat als je ESTA probeert 3 dagen voor je vlucht.... en je wordt geweigerd, dat je nooit binnen 3 dagen alsnog een visum kunt aanvragen..... dus als je twijfels hebt, kun je het beter van te voren goed regelen. Ik meen dat een visum om-en-nabij de $100 kost, en dat het een week of 3 kan duren om het te regelen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:16:57 #236
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98621196
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 05:32 schreef popolon het volgende:
Was alweer de zevende keer dat ze hier was in de zes jaar dat ik hier woon.
Time flies! 6 jaar alweer :)

In 2012 mag ik mijn 10 jaar vieren.....De teller staat nu op 9 jaar, 2 maanden en 3 weken, pak em beet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:19:38 #237
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98621297
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 01:13 schreef TippieTop het volgende:
Valt een bedreiging in het buitenland, dus niet in de VS, daar dan ook onder?

Ik heb namelijk meer straf dan die 120 dollar ;(
Tegenwoordig (sinds begin 2010 geloof ik) moeten alle Nederlanders via het "US-Visit" program een "ESTA" aanvragen, ofwel een elektronisch visum, middels een website. Dat moet 3 dagen van te voren, en hierbij wordt volgens mij gecontroleerd in een database die Nederland beschikbaar stelt of je wel of niet een strafblad hebt, dus als toerist kun je de VS denk ik niet in.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:15:21 #238
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98626177
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:19 schreef maartena het volgende:

[..]

Tegenwoordig (sinds begin 2010 geloof ik) moeten alle Nederlanders via het "US-Visit" program een "ESTA" aanvragen, ofwel een elektronisch visum, middels een website. Dat moet 3 dagen van te voren, en hierbij wordt volgens mij gecontroleerd in een database die Nederland beschikbaar stelt of je wel of niet een strafblad hebt, dus als toerist kun je de VS denk ik niet in.
Weet jij toevallig of dat ook moet voor een Nederlander die in België woont?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_98628020
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:15 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Weet jij toevallig of dat ook moet voor een Nederlander die in België woont?
Ja, alle info erover staat hier:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:53:55 #240
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98628119
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:52 schreef Royyy het volgende:

[..]

Ja, alle info erover staat hier:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Thank you!
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  vrijdag 24 juni 2011 @ 23:46:48 #241
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98631130
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:15 schreef Barcaconia het volgende:
Weet jij toevallig of dat ook moet voor een Nederlander die in België woont?
Ja, moet voor alle staatsburgers die een paspoort bezitten die onder het "Visa Waiver Program" valt. Als je als Nederlander ergens in Thailand woont, kun je met ESTA naar de VS, waar een Thai dat zelf niet kan.

Het geldt voor zo goed als alle Europeanen, Japanners, Zuid-Koreanen, Australiërs, Nieuw-Zeelanders, etc... zeg maar het groepje "westerse" landen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 25 juni 2011 @ 06:15:38 #242
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_98637592
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Time flies! 6 jaar alweer :)

In 2012 mag ik mijn 10 jaar vieren.....De teller staat nu op 9 jaar, 2 maanden en 3 weken, pak em beet.
Ja 't gaat hard.

Hoe goed ben je met schaken trouwens? Zag het op facebook. :D
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 14:39:42 #243
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98645438
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 06:15 schreef popolon het volgende:
Hoe goed ben je met schaken trouwens? Zag het op facebook. :D
Heb als kind & tiener bij een schaakvereniging gezeten, maar heb al jaren niet echt meer gespeeld.....was op zoek naar een schaak programma, en aangezien facebook vol met spelletjes zit.... dacht ik kom, eens kijken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:37:10 #244
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_98649070
Tot nu toe heb ik geen negatieve ervaringen gehad met de douane.

Ik had alleen wel een vraagje; over een maand kom ik met m'n J-1 visa de VS binnen; heeft iemand enig idee wat ik met moet voorstellen bij het gesprek wat ik aldaar met immigrations zal hebben? (Is het hetzelfde gesprek als het bij binnenkomst met een toeristen visum: wat ga je doen, heb je genoeg geld etc?). Ik kan me bijna niet voorstellen dat het veel voor zal stellen: via mijn DS-2019 formulier + het gesprek op het consulaat weten ze toch vrijwel alles - wat voor hun relevant is - al.
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
pi_98649557
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:37 schreef Mr_Mojo het volgende:
Tot nu toe heb ik geen negatieve ervaringen gehad met de douane.

Ik had alleen wel een vraagje; over een maand kom ik met m'n J-1 visa de VS binnen; heeft iemand enig idee wat ik met moet voorstellen bij het gesprek wat ik aldaar met immigrations zal hebben? (Is het hetzelfde gesprek als het bij binnenkomst met een toeristen visum: wat ga je doen, heb je genoeg geld etc?). Ik kan me bijna niet voorstellen dat het veel voor zal stellen: via mijn DS-2019 formulier + het gesprek op het consulaat weten ze toch vrijwel alles - wat voor hun relevant is - al.
Yep. Wat kom je hier doen? Linkerhand/rechterhand/foto - have a nice day.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:56:56 #246
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_98649688
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Yep. Wat kom je hier doen? Linkerhand/rechterhand/foto - have a nice day.
Ah, moet ik dan nog wel 'suport documents' als bankstatements etc meenemen? (Dit moest bij het consulaat tijdens mijn visum gesprek wel).
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
pi_98649914
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:56 schreef Mr_Mojo het volgende:

[..]

Ah, moet ik dan nog wel 'suport documents' als bankstatements etc meenemen? (Dit moest bij het consulaat tijdens mijn visum gesprek wel).
Ik heb dat indertijd voor mijn H1B wel gedaan, maar daar werd niet naar gevraagd. Het indrukwekkende visum in je paspoort spreekt voor zich.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_98653937
2nd that.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:03:56 #249
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_98659814
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 17:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik heb dat indertijd voor mijn H1B wel gedaan, maar daar werd niet naar gevraagd. Het indrukwekkende visum in je paspoort spreekt voor zich.
Mooi :). Ik heb namelijk een overstap van drie uur en iemand die ik ken beweerde dat dit veel te kort is ivb het lange visum gesprek. Leek me al bijzonder sterk maar even checken kan geen kwaad, thx :).
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
pi_98667379
Trouwens, als ik nu een Green Card aanvraag en ik kom door de loting, kan ik die dan later ook gebruiken?

Ik las ergens dat je minimaal 6 maanden moet zitten in de VS met een green card? Ik studeer hier nog 2 jaar, kan niet zo effe weg zomaar ;(
pi_98668189
Die loting is vrij kansloos als je het mij vraagt. De kans dat je een miljoen wint met de staatsloterij is nog groter.
pi_98668707
Toen ik voor mijn gesprek voor het consulaat in Amsterdam stond sprak ik een jongen die toevallig zijn green card bij de lottery had gewonnen. Hij deed een jaar of 5 mee, maar de kansen lijken me iets groter dan een miljoen winnen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_98673316
Omdat de Diversity Lottery rekening houdt met gebieden heb je als westerse Europeaan veel meer kans om te winnen dan als Aziaat of Zuid-Amerikaan. Ik geloof dat de kans als Nederlander nog best groot is puur omdat er in vergelijking met andere landen niet zoveel aanmeldingen zijn.
pi_98686927
Rond de vijf procent voor een Nederlander, dacht ik.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 26 juni 2011 @ 19:44:24 #255
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98688719
Tickets geboekt, over een ruime 3 weken zit ik weer bij jou zo'n beetje op de stoep popolon :7
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 27 juni 2011 @ 20:00:43 #256
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98733101
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 01:52 schreef TippieTop het volgende:
Trouwens, als ik nu een Green Card aanvraag en ik kom door de loting, kan ik die dan later ook gebruiken?

Ik las ergens dat je minimaal 6 maanden moet zitten in de VS met een green card? Ik studeer hier nog 2 jaar, kan niet zo effe weg zomaar ;(
Bedoel je kijken of je de DV loterij kan winnen? Inschrijven voor de DV-2013 kan vanaf Oktober 2011 ergens, dus als je em "wint" kun je pas begin 2013 weg.

Als je een visum aanvraagt voor de VS, moet je binnen 6 maanden je melden bij immigratie (op het vliegveld) in de VS. Je kunt vervolgens maximaal 1 jaar buiten de VS verblijven zonder dat je Green Card verloopt, en je kunt een verlenging aanvragen voor nogmaals 1 jaar. (Lyrebird heeft dat gedaan geloof ik). Na die verlenging moet je geloof ik wel 6 maanden aan 1 stuk in de VS verblijven, of zoiets..... En ik weet ook even niet hoelang je moet wachten voor je WEER een heel jaar uit de VS mag verblijven.

Een Green Card is dan ook een Residency Permit, niet een Live-outside-the-US-Permit. Ze willen dus wel dat je op een gegeven moment, na dat je je verlengingen verbruikt hebt, dat je in de VS blijft wonen.

Als je per jaar minder dan 6 maanden ergens anders verblijft, verlies je trouwens nooit je Green Card, dus je kunt als je wil half in de VS, half ergens anders wonen zonder consequenties.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 27 juni 2011 @ 20:19:48 #257
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_98734019
quote:
14s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:44 schreef Barcaconia het volgende:
Tickets geboekt, over een ruime 3 weken zit ik weer bij jou zo'n beetje op de stoep popolon :7
Vakantie? Of sollicitatie?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 27 juni 2011 @ 21:10:37 #258
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98736325
quote:
11s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:19 schreef popolon het volgende:

[..]

Vakantie? Of sollicitatie?
3 daagjes om even met mijn oude werkgever te praten :@
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 27 juni 2011 @ 21:42:03 #259
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_98737982
Ugh, 'even' ongeveer $1000 dokken voor drie dagen.

Maar goed, je bent aangenomen, welkom thuis! :+
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 27 juni 2011 @ 21:43:26 #260
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98738051
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:42 schreef popolon het volgende:
Ugh, 'even' ongeveer $1000 dokken voor drie dagen.

Maar goed, je bent aangenomen, welkom thuis! :+
Ik moet nog op doorreis naar MN naderhand. Dus niet alleen maar west-Michigan.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 28 juni 2011 @ 00:25:43 #261
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98747481
Tipje:

http://www.brideflightmovie.com/
http://www.musicboxfilms.com/bride-flight#playdates

Bride Flight, een Nederlandse film uit 2008, is in Juni 2011 in Amerikaanse bioscopen in premiere gegaan. Je zult em niet tegenkomen bij de reguliere, gangbare bioscopen, maar bij de kleinere, onafhankelijke theaters, en lang niet in alle staten, slechts in een stuk of 10 als ik zo snel even tel.

Het leuke aan deze film is dat ie Nederlands gesproken is, en Engels ondertiteld, dus ook voor een Amerikaanse wederhelft erg leuk, die wellicht weinig/geen Nederlands spreekt.

Ik ga morgen even, hij blijkt te draaien in een bioscoop hier in de buurt. :Y
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 juni 2011 @ 00:39:50 #262
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_98748083
Hij draait hier niet in de buurt ;(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 28 juni 2011 @ 01:03:44 #263
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_98749015
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 00:25 schreef maartena het volgende:
Tipje:

http://www.brideflightmovie.com/
http://www.musicboxfilms.com/bride-flight#playdates

Bride Flight, een Nederlandse film uit 2008, is in Juni 2011 in Amerikaanse bioscopen in premiere gegaan. Je zult em niet tegenkomen bij de reguliere, gangbare bioscopen, maar bij de kleinere, onafhankelijke theaters, en lang niet in alle staten, slechts in een stuk of 10 als ik zo snel even tel.

Het leuke aan deze film is dat ie Nederlands gesproken is, en Engels ondertiteld, dus ook voor een Amerikaanse wederhelft erg leuk, die wellicht weinig/geen Nederlands spreekt.

Ik ga morgen even, hij blijkt te draaien in een bioscoop hier in de buurt. :Y
Ik heb die film gezien, geweldig goede film! Echt een aanrader. :Y
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_98766514
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 20:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Bedoel je kijken of je de DV loterij kan winnen? Inschrijven voor de DV-2013 kan vanaf Oktober 2011 ergens, dus als je em "wint" kun je pas begin 2013 weg.

Als je een visum aanvraagt voor de VS, moet je binnen 6 maanden je melden bij immigratie (op het vliegveld) in de VS. Je kunt vervolgens maximaal 1 jaar buiten de VS verblijven zonder dat je Green Card verloopt, en je kunt een verlenging aanvragen voor nogmaals 1 jaar. (Lyrebird heeft dat gedaan geloof ik). Na die verlenging moet je geloof ik wel 6 maanden aan 1 stuk in de VS verblijven, of zoiets..... En ik weet ook even niet hoelang je moet wachten voor je WEER een heel jaar uit de VS mag verblijven.

Een Green Card is dan ook een Residency Permit, niet een Live-outside-the-US-Permit. Ze willen dus wel dat je op een gegeven moment, na dat je je verlengingen verbruikt hebt, dat je in de VS blijft wonen.

Als je per jaar minder dan 6 maanden ergens anders verblijft, verlies je trouwens nooit je Green Card, dus je kunt als je wil half in de VS, half ergens anders wonen zonder consequenties.
Oke, duidelijk :P Dus als ik de Green Card krijg, hoef ik niet direct een visum aan te vragen?

Dat kan ook een stuk later met allerlei consequenties van dit en dat regelen? ;(

En ik mag zeker mijn ouders ook niet meenemen? :N

Wat is trouwens de officiële site, er zijn kapotveel sites waar je de aanvraag kan doen, kost niet eens wat, maar ik vertrouw ze niet :?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:34:47 #265
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98778153
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:31 schreef TippieTop het volgende:
Oke, duidelijk :P Dus als ik de Green Card krijg, hoef ik niet direct een visum aan te vragen?
Een visum heb je nodig voor tijdelijkverblijf. (Van een paar weken vakantie tot 3 tot 7 jaar werken middels H1B). Een Green Card heb je nodig voor permanent verblijf.

quote:
Dat kan ook een stuk later met allerlei consequenties van dit en dat regelen? ;(
Volgens mij moet jij je eerst eens even gaan inlezen wat een emigratie allemaal gaat inhouden, en hoe serieus je er over bent. In principe dien je op zijn minst financieel en emotioneel klaar te zijn als de goedkeuring plaatsvind. De rest kun je dan wel regelen in de 6 maanden die je hebt.

quote:
En ik mag zeker mijn ouders ook niet meenemen? :N
Nee. Wel een getrouwde partner. (Een vriendin zonder huwelijk moet ook thuis blijven, de VS erkend geen geregistreerd partnerschap voor migratiedoeleinden). Als je na 5 jaar Amerikaans staatsburger wordt, zijn er wel mogelijkheden om je ouders over te laten komen, als familieleden van de 2e categorie. Zo'n aanvraag duurt 3-5 jaar, dus je bent dan een jaar of 10 verder.

quote:
Wat is trouwens de officiële site, er zijn kapotveel sites waar je de aanvraag kan doen, kost niet eens wat, maar ik vertrouw ze niet :?
http://travel.state.gov/
http://www.uscis.gov

Hint: Officiele websites van de Amerikaanse overheid eindigen vrijwel altijd op .gov - (voor staten is het vaak de staatsafkorting ervoor, e.g. ca.gov voor California, mi.gov voor Michigan, etc)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 28 juni 2011 @ 18:46:30 #266
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98778802
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 01:03 schreef Diconnected het volgende:
Ik heb die film gezien, geweldig goede film! Echt een aanrader. :Y
Leuk. We gaan met 10 man vanavond, die ik op korte termijn heb weten op te trommelen van de Nederlanders die ik hier ken, sommigen met Amerikaanse partners....

Films kun je verder natuurlijk wel downloaden, maar Nederlandse films met Engelse ondertiteling zijn wat moeilijker te krijgen. (Ik hou me aanbevolen voor een torrent site trouwens, als je er een kent die NL films heeft met EN ondertiteling). Het leuke aan deze film is dus inderdaad die Engelse ondertiteling, dus Amerikanen hebben er ook nog wat aan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_98778971
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 18:46 schreef maartena het volgende:

[..]

Leuk. We gaan met 10 man vanavond, die ik op korte termijn heb weten op te trommelen van de Nederlanders die ik hier ken, sommigen met Amerikaanse partners....

Films kun je verder natuurlijk wel downloaden, maar Nederlandse films met Engelse ondertiteling zijn wat moeilijker te krijgen. (Ik hou me aanbevolen voor een torrent site trouwens, als je er een kent die NL films heeft met EN ondertiteling). Het leuke aan deze film is dus inderdaad die Engelse ondertiteling, dus Amerikanen hebben er ook nog wat aan.
Jij hebt mij geholpen, ik help jouw :)

- Download VLC player
- Download ondertitel van www.nlondertitels.nl
- Geef zowel de film als tekstbestand in dezelfde map dezelfde naam
- Afspelen maar :Y)

Of je kan ook BS-player downloaden, die zoekt dan automatisch voor je :')
  Moderator dinsdag 28 juni 2011 @ 23:33:00 #268
45833 crew  Fogel
pi_98799326
Tip voor mensen die DVDs willen huren zonder daarvoor de deur uit te moeten: www.zediva.com
Is een bedrijf waar je online een fysieke DVD-speler kan huren. Heb net The King's Speech gekeken (die was nog niet zo lang geleden in de bioscoop te zien hier...) en ben zeer tevreden over de qualiteit. Goedkoop is het ook, 10 dollar voor 10 filmcredits, stukken beter dan de VOD die ik via mijn kabelboer heb (de goedkoopste films -oude dus- zijn omgerekend al ca 5 dollar). En nieuwere films (al is dat voor jullie niet het geval omdat jullie in de juiste release-zone wonen) kan ook geen kwaad.
Maartena moet wel meer betalen omdat hij in CA woont, sales tax, het leven is oneerlijk ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 29 juni 2011 @ 00:02:30 #269
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98800928
Wat maakt dat beter dan Netflix? Ik bedoel, met Netflix kan ik online voor $7.99 per maand ongelimiteerd films en televisieseries kijken.... Ik heb momenteel nog geen abbo daarop trouwens, maar lijkt me toch een betere deal. De films zijn misschien iets nieuwer of zo?

Ik huur verder toch nooit meer eigenlijk.... Ik heb een media server waarmee ik op beide televisies (plus computers, laptops etc) films kan bekijken die ik op de 3 TB aan opslagruimte heb staan. Als ik een nieuwe film MOET zien, trek ik em wel even snel in h.264 HD formaat van het internet. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 29 juni 2011 @ 00:27:31 #270
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_98801967
Digitale tv weg en een Netflix abo genomen een tijdje geleden. Beste beslissing op tv-gebied ooit. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 29 juni 2011 @ 01:34:26 #271
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98804177
Nah, ik hou het toch nog maar even bij DirecTV. Ik zap te veel om met Netflix te werken, en er zit teveel op mijn televisie dat ik nog niet online kan kijken. Althans, niet zonder er een zut geld voor te betalen, en dan kom ik uiteindelijk nauwelijks goedkoper uit. Zoals bijv. NHL hockey games van de Ducks en de Kings, en MLB van de Angels en Dodgers.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 29 juni 2011 @ 02:37:15 #272
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_98805408
Ik keek buiten de grote en lokale omroepen alleen maar espn.. Voor de rest is het 95% troep.

En ESPN zit ook op de xbox.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 29 juni 2011 @ 03:26:29 #273
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_98805778
Barca, nog een huis kopen? Vriendin van me is net getrouwd en moet er van af. :P

't Is een kilometer bij mij vandaan: http://4brothersit.com/testsites/home_for_sale/

Mooie inrichting ook. :+
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator woensdag 29 juni 2011 @ 07:39:44 #274
45833 crew  Fogel
pi_98806350
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 00:02 schreef maartena het volgende:
Wat maakt dat beter dan Netflix? Ik bedoel, met Netflix kan ik online voor $7.99 per maand ongelimiteerd films en televisieseries kijken.... Ik heb momenteel nog geen abbo daarop trouwens, maar lijkt me toch een betere deal. De films zijn misschien iets nieuwer of zo?

Ik huur verder toch nooit meer eigenlijk.... Ik heb een media server waarmee ik op beide televisies (plus computers, laptops etc) films kan bekijken die ik op de 3 TB aan opslagruimte heb staan. Als ik een nieuwe film MOET zien, trek ik em wel even snel in h.264 HD formaat van het internet. :P
Nou, voor mij dat het buiten de vs werkt ;)
Verder is het volledig legaal, en je betaalt alleen voor de films die je inderdaad kijkt ipv een abo.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fogel op 29-06-2011 09:12:27 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:29:50 #275
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_98824143
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 01:03 schreef Diconnected het volgende:
Ik heb die film gezien, geweldig goede film! Echt een aanrader. :Y
Was inderdaad een aanrader. :Y Ondertiteling maakte het voor onze Amerikaanse vrienden heel makkelijk om de film te volgen, en iedereen vond het een goede film.

Het was best wel leuk om eens een Nederlands gesproken film te zien in de bioscoop.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:38:19 #276
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_98835671
quote:
12s.gif Op woensdag 29 juni 2011 03:26 schreef popolon het volgende:
Barca, nog een huis kopen? Vriendin van me is net getrouwd en moet er van af. :P

't Is een kilometer bij mij vandaan: http://4brothersit.com/testsites/home_for_sale/

Mooie inrichting ook. :+
Ik zou toch in GH gaan zitten ^O^
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 4 juli 2011 @ 19:09:35 #277
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99032382
Happy 4th of July :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 8 juli 2011 @ 03:29:21 #278
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_99184759
Heb de hele avond het lokale nieuws al aan: in Grand Rapids 7 doden, meerdere schietpartijen inclusief wilde achtervolgingen die live op tv waren. Nu heeft die gast twee mensen in gijzeling. :{

Unreal.



[ Bericht 22% gewijzigd door popolon op 08-07-2011 03:47:35 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_99186248
Zonde.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 23:21:35 #281
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_99226053
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 03:29 schreef popolon het volgende:
Heb de hele avond het lokale nieuws al aan: in Grand Rapids 7 doden, meerdere schietpartijen inclusief wilde achtervolgingen die live op tv waren. Nu heeft die gast twee mensen in gijzeling. :{

Unreal.

[ afbeelding ]
Lekker dan :{
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_99285818
Nu heb ik een vraag, ik ben 23, Elektrotechnisch ingenieur op bachelor niveau, maar 0 jaar werkervaring.

Ik wil over 2 jaar naar de VS om er te werken, het liefst in LA of NYC :)
Er heerst een toffe mentaliteit daar, ik ben er 3x op vakantie geweest, ben er niet gaan wonen, maar mensen nemen je echt serieus als je hard werk. Een oom van me komt uit Pakistan, kwam er 30 jaar geleden met 2 sets kleren, en is nu multimiljonair met vastgoed, mensen nemen je serieus daar als je groot denkt in tegenstelling tot hier ^O^

Bovendien hou ik van hard werken en overuren maken, ik hou niet van stilzitten, verveel ik mij kapot :{

Nu vraag ik mij af wat ik moet doen, doorstuderen voor een master? Dan ben ik 2 jaar verder en heb ik 0% werkervaring. Zal ik anders werken en ervaring opbouwen? Weet niet hoe sterk ik in het voordeel ben met een master zonder werkervaring... is een internship daar in je voordeel? Een summer internship volgend zomer zal ik dan ook wel willen proberen en wie weet via daar binnenkomen :Y
pi_99297920
Het zal vast eerder zijn gevraagd, maar ik wil het graag even duidelijk horen: ik ga naar Mexico toe en vlieg van Brussel/Londen met Houston als tussenstop. Als ik een ESTA heb, is dat dan voldoende? Ik hoor allerlei verschillende termen door elkaar en raak echt verward hierdoor.

Alvast bedankt :)
pi_99319512
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:45 schreef TalentvollePik het volgende:
Nu heb ik een vraag, ik ben 23, Elektrotechnisch ingenieur op bachelor niveau, maar 0 jaar werkervaring.

Ik wil over 2 jaar naar de VS om er te werken, het liefst in LA of NYC :)
Er heerst een toffe mentaliteit daar, ik ben er 3x op vakantie geweest, ben er niet gaan wonen, maar mensen nemen je echt serieus als je hard werk. Een oom van me komt uit Pakistan, kwam er 30 jaar geleden met 2 sets kleren, en is nu multimiljonair met vastgoed, mensen nemen je serieus daar als je groot denkt in tegenstelling tot hier ^O^

Bovendien hou ik van hard werken en overuren maken, ik hou niet van stilzitten, verveel ik mij kapot :{

Nu vraag ik mij af wat ik moet doen, doorstuderen voor een master? Dan ben ik 2 jaar verder en heb ik 0% werkervaring. Zal ik anders werken en ervaring opbouwen? Weet niet hoe sterk ik in het voordeel ben met een master zonder werkervaring... is een internship daar in je voordeel? Een summer internship volgend zomer zal ik dan ook wel willen proberen en wie weet via daar binnenkomen :Y
0 jaar werkervaring, maar je weet nu al dat je houdt van overuren maken? Ook als ze niet betaald zijn? :).
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_99322858
Ben me alvast aan het oriënteren, geen vaste plannen maar ik wil eigenlijk wel weg uit Nederland. Ik ben net afgestudeerd en heb nog geen "echte" baan gehad, wel drie stages waarvan twee bij internationaal bekende instituten/bedrijven, en ik heb nu zes maanden een contract bij een webdevelopment bedrijf als Junior Developer (0-uren contract, maar dat weet niemand :+) Is er ook maar enige kans dat ik ergens in de USA een baan kan vinden?

Verder geen honours student ofzo, goed cijfer bij mijn afstuderen maar geen Cum Laude. Daarnaast heb ik wel een semester in de USA gestudeerd en daarbij de Dean's list gehaald (3.5+ GPA)... maar of dat wat waard is...?

Ohja, IT Service Management...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  maandag 11 juli 2011 @ 17:56:20 #286
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_99327544
Zondag ben ik weer in Michigan. Heb er zin in. Ik heb al met zeker 5 verschillende mensen gesproken waar ik naartoe moet :D
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  maandag 11 juli 2011 @ 18:32:16 #287
279841 Avey
Blossom!
pi_99329021
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:54 schreef skunkasaur het volgende:
Ben me alvast aan het oriënteren, geen vaste plannen maar ik wil eigenlijk wel weg uit Nederland. Ik ben net afgestudeerd en heb nog geen "echte" baan gehad, wel drie stages waarvan twee bij internationaal bekende instituten/bedrijven, en ik heb nu zes maanden een contract bij een webdevelopment bedrijf als Junior Developer (0-uren contract, maar dat weet niemand :+) Is er ook maar enige kans dat ik ergens in de USA een baan kan vinden?

Verder geen honours student ofzo, goed cijfer bij mijn afstuderen maar geen Cum Laude. Daarnaast heb ik wel een semester in de USA gestudeerd en daarbij de Dean's list gehaald (3.5+ GPA)... maar of dat wat waard is...?

Ohja, IT Service Management...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Skunk O+

Groeten vanuit Boston :W
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_99329289
Avey! :D :W
Hoe ben jij de VS binnengekomen ook alweer? Ik weet dat je met je lief mee ging, maar heb je ook een baan gevonden? En hoe is het nu? :D
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  maandag 11 juli 2011 @ 18:53:11 #289
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_99329969
Skunk :W

Geen idee, kun je niet gewoon eens kijken of er vacatures zijn en daarop solliciteren?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_99330343
Ja, dat heb ik al wel gedaan (nou ja, niet gesolliciteerd) maar ik vroeg me af hoe het met wetgeving zat. Wat ik tot nog toe gevonden had was dat je óf enorm goed moet zijn in een specifiek gebied, óf een baan moet vinden waarvoor geen Amerikaan aangenomen kan worden. En daar zit het 'em, ik ben niet uitmuntend, en een baan die geen enkele Amerikaan trekt... waarom zou mij die baan wel trekken? :P

Maar jij had natuurlijk de "makkelijke" weg, lekker naar de man, hihi :D
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_99354540
Tips voor een potentieel emigrant?

Is er nog werk te vinden en waar?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 07:30:02 #292
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_99354761
Nope, je kunt beter in Nederland blijven.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_99361467
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:20 schreef Rnnz het volgende:
Het zal vast eerder zijn gevraagd, maar ik wil het graag even duidelijk horen: ik ga naar Mexico toe en vlieg van Brussel/Londen met Houston als tussenstop. Als ik een ESTA heb, is dat dan voldoende? Ik hoor allerlei verschillende termen door elkaar en raak echt verward hierdoor.

Alvast bedankt :)
Anyone? :)
  dinsdag 12 juli 2011 @ 16:30:22 #294
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_99371515
Probeer TRV eens. De meeste mensen hier hoeven nooit een ESTA (ik weet niet eens wat het is) omdat we allemaal andere visa hebben...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_99395479
Daar was ik inderdaad al bang voor, maar ik kon zo snel geen centraal VS topic vinden in TRV.

Nog eens even kijken :)
pi_99411328
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 00:22 schreef Rnnz het volgende:
Daar was ik inderdaad al bang voor, maar ik kon zo snel geen centraal VS topic vinden in TRV.

Nog eens even kijken :)
Kijk eens op het forum op allesamerika.com. Volgens mij is daar een heel topic over ESTA.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_99412406
Maar maar maar, ervaringsverhalen van FOK!kers die in de VS zijn gaan werken? :D
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  woensdag 13 juli 2011 @ 14:48:53 #298
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_99412887
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:00 schreef skunkasaur het volgende:
Ja, dat heb ik al wel gedaan (nou ja, niet gesolliciteerd) maar ik vroeg me af hoe het met wetgeving zat. Wat ik tot nog toe gevonden had was dat je óf enorm goed moet zijn in een specifiek gebied, óf een baan moet vinden waarvoor geen Amerikaan aangenomen kan worden. En daar zit het 'em, ik ben niet uitmuntend, en een baan die geen enkele Amerikaan trekt... waarom zou mij die baan wel trekken? :P

Maar jij had natuurlijk de "makkelijke" weg, lekker naar de man, hihi :D
Weet je wel zeker dat je hierheen wilt komen? Over een maand of wat is het in de VS een grote teringbende. :')
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator woensdag 13 juli 2011 @ 15:03:11 #299
45833 crew  Fogel
pi_99413471
Zag vanmorgen op nbcny dat Obama niet kan garanderen dat de welfare en dat soort cheques komen in augustus. Klonk vrij ernstig met alle cuts die nodig zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_99413495
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:48 schreef popolon het volgende:

[..]

Weet je wel zeker dat je hierheen wilt komen? Over een maand of wat is het in de VS een grote teringbende. :')
:o Hoe dat?
En nee, ik weet het nog niet zeker, maar het trekt wel... ik heb er zes maanden gewoond en dat beviel wonderwel. :P Hoe dan ook zal ik pas over minimaal een half jaar de mogelijkheid hebben om ook maar ergens heen te verhuizen, voor komend najaar heb ik al grote (scandinavische) plannen. :Y
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
  woensdag 13 juli 2011 @ 18:49:31 #301
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_99422069
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 14:36 schreef skunkasaur het volgende:
Maar maar maar, ervaringsverhalen van FOK!kers die in de VS zijn gaan werken? :D
Ik had een specifiek vakgebied waar ik goed in was, en ik was de enige die zin had om in Amerika dit te gaan doen. Ik moet wel zeggen dat ik dit vakgebied zelf gecreëerd heb tijdens mijn stage want het bedrijf waar ik voor werkte was niet actief in de VS voordat ik kwam :D (alleen het moederbedrijf, waar ik dus een kantoor in gebruik had).

Het belangrijkste waar ik uiteindelijk tegenaan gelopen ben is dat je wel rekening moet houden met een zeer verschillende cultuur/denkwijze in zakendoen. Ik houd er niet van.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')