abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97328506
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 08:18 schreef maartena het volgende:
^O^

Ik vlieg morgen naar Chicago. Voor 5 dagen. :) Even er tussenuit. :Y
Hoe laat kom je aan in Chicago? Ik vlieg morgen ook. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_97337432
Gisteravond hadden we de hele avond tornado warnings en watches. Uit voorzorg maar m'n map met belangrijk spul in de badkamer gelegd. Ik zag dat m'n paspoort niet in die map zat, dus dat maar snel opgezocht.

Nu komt 't... ik zag dat m'n paspoort dit jaar verloopt (en was dit eigenlijk helemaal vergeten). Zojuist snel even opgezocht of dat ergens in de buurt verlengd kan worden, maar blijkbaar is de dichtstbijzijnde locatie Chicago. Dat gaat 'em dus niet worden, aangezien ik praktisch geen vrije dagen meer heb en ze, gok ik, niet in het weekend open zijn.

Kan dit op een makkelijkere manier of is een flink stuk reizen echt de enige manier? En wat als m'n paspoort verloopt?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:37:31 #78
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97338606
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:09 schreef OMG het volgende:
Nu komt 't... ik zag dat m'n paspoort dit jaar verloopt (en was dit eigenlijk helemaal vergeten). Zojuist snel even opgezocht of dat ergens in de buurt verlengd kan worden, maar blijkbaar is de dichtstbijzijnde locatie Chicago. Dat gaat 'em dus niet worden, aangezien ik praktisch geen vrije dagen meer heb en ze, gok ik, niet in het weekend open zijn.

Kan dit op een makkelijkere manier of is een flink stuk reizen echt de enige manier? En wat als m'n paspoort verloopt?
Ben bang van niet.... vroeger kon je dat nog doen via een "honorary consul", maar sinds 2010 hebben ze de boel aangepast, en moeten o.a. vingerafdrukken worden afgenomen. Hiervoor is dure apparatuur benodigd, dus de "buurtconsul" die vroeger nog even je paspoort formuliertje kon innemen.....dat is er niet meer bij.

Je MOET dus.... en ja het is MOET met dik gedrukte letters, naar een consulaat in persoon. Als dat voor jou Chicago is, dan zul je daar op een gegeven moment dus tijd voor vrij moeten maken.

De Nederlanders die in Hawaii wonen zijn helemaal genaaid: Die moeten dus naar San Francisco. (6 uur vliegen naar het vaste land van de VS). Ik heb geluk: Alhoewel het consulaat verhuisd is naar SF, is de locatie in LA groot genoeg voor eigen apparatuur.

Als je paspoort verloopt kun je niet meer het land uit reizen totdat je het vernieuwd, maar verder ben je natuurlijk nog wel gewoon legaal inwoner van de VS. Die status veranderd dus niet.

Je zou kunnen naturaliseren tot Amerikaan, dan hoef je niet eens in de 5 jaar naar een consulaat, maar kun je gewoon elke 10 jaar naar een lokaal postkantoor. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:40:44 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97338749
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 10:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hoe laat kom je aan in Chicago? Ik vlieg morgen ook. :)
Rond een uur of 2 's middags. Ik vlieg van SNA (Orange County).
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_97339035
Kak. Nou ja, ik zal dus ergens in de nabije toekomst eens naar Chicago moeten. Ik zojuist ook eens een mailtje richting naar e-mail adres van de ambassade in D.C. gestuurd met de vraag hoe, wat, waar en of dat ding ook nog te verlengen valt nadat 'ie is verlopen.

Dat ik nadat m'n paspoort verloopt de VS niet uit kan vind ik op het moment niet eens zo'n heel erge ramp; op het moment hebben we toch geen tijd en geld om richting Nederland (of ergens anders) te reizen.
Toen m'n ouders hier afgelopen week waren zei m'n vrouw dat het wellicht een idee is om eind volgend jaar richting Nederland te gaan. Dus als een verlopen paspoort hier gewoon vernieuwd kan worden, dan heb ik er niet zo'n haast mee.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_97340103
Nieuw paspoort duurt een week of vier-zes, dus wacht er niet te lang mee.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 26 mei 2011 @ 16:12:58 #82
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97342277
Zo, accountje met Netflix en hup, de kabel gaat de deur uit. Sport kijken we nu gewoon op de XBOX via de ESPN app.

Dat gaat me gewoon bijna $1000 per jaar schelen, televisie is veel te duur hier. :N
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_97344298
Gaat je vrouw dan niet klagen dat ze Gray's anatomy moet missen?
pi_97345106
ABC kun je geloof ik ook via de antenne ontvangen. :P.

Wij zitten er af en toe ook aan te denken om of een pakket met alleen de basis kanalen te nemen of gewoon de hele handel de deur uit te doen en iets als Netflix of Hulu via de Xbox te laten lopen of zo.
  donderdag 26 mei 2011 @ 17:20:07 #85
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97345322
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:56 schreef Shivo het volgende:
Gaat je vrouw dan niet klagen dat ze Gray's anatomy moet missen?
Netflix, Hulu. Alles is binnen handbereik. :P We houden basic cable ($10 p/mnd) voor de grote netwerken, de rest kan me gestolen worden. 99% van die 500 kanalen kijk ik niet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_97346055
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:37 schreef maartena het volgende:

Je MOET dus.... en ja het is MOET met dik gedrukte letters, naar een consulaat in persoon. Als dat voor jou Chicago is, dan zul je daar op een gegeven moment dus tijd voor vrij moeten maken.

Je kunt trouwens ook een nieuw paspoort in NL aanvragen en wel bij de Gemeente Den Haag. Veel NLers gaan toch nog wel met enige regelmaat terug naar NL en dan is dit voor sommigen misschien handiger te combineren dan naar bv Chicago te vliegen.

Ik heb trouwens geluk, want hoewel Atlanta een honorair consulaat heeft, hebben ze wel de biometrische apparatuur gekregen. En ik hoefde dus welgeteld een kwartiertje te rijden om mijn paspoort te kunnen verlengen. Er zijn misschien wel meer honoraire consulaten waar dat ook kan.
"Georgia On My Mind"
  donderdag 26 mei 2011 @ 17:37:19 #87
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_97346126
Ik had ook mazzel dat het in Boston kon, zo dichtbij. Stom gedoe eigenlijk :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_97347833
Hier (IN) gisteren ook 4 tornado warnings. Blijkbaar was een stadje 20 mijl ten zuiden van ons geraakt. In onze stad heel wat bomen naar beneden gekomen, en veel huizen zonder stroom. Maar geen tornado.

Niet het meest ideale moment dat dit gebeurt; mijn vrouw is hier ook, en die heeft het niet zo op tornado's. Alhoewel deze trip er met name op gericht is om een nieuw permit to re-entry te krijgen, probeer ik haar er ook van te overtuigen dat er best een toekomst in de VS kan zijn. Zo zijn er bijvoorbeeld geen (zware) aardbevingen of problemen met een kernreactor, iets dat thuis wel speelt.

Iets waar ze erg aan moest wennen, is dat Amerikanen zo 'genki' (happy/vrolijk/tevreden/ok) zijn. Daar waar Japanners uitermate beleefd en voorzichtig zijn, en begroetingen heel "gecontroleerd" plaatsvinden, maken de 'HEY HOW ARE YOU DOING' begroetingen hier best wel een indruk. Daarnaast helpen dit soort zware stormen niet om aan het land te wennen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_97349097
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 17:20 schreef popolon het volgende:

[..]

Netflix, Hulu. Alles is binnen handbereik. :P We houden basic cable ($10 p/mnd) voor de grote netwerken, de rest kan me gestolen worden. 99% van die 500 kanalen kijk ik niet.
Ik heb comcast limited basic (ook iets van $10/maand) en sinds we een "digital adapter" door ons strot kregen gedrukt, ontvangen we iets van 70 channels. En daarvan kijk ik er iets van 4, hoewel er weken voorbij gaan dat ik geen tv kijk.
pi_97354017
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 14:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Rond een uur of 2 's middags. Ik vlieg van SNA (Orange County).
Hihi, ik ook! :D Alleen dan wel internationaal en jij komt vast in een hele andere terminal aan.
Koffie doen ergens? :P Kan wel een zak drop voor je meenemen ofzo? Of wat stroopwafels. :D
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 20:51:35 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97398496
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 20:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hihi, ik ook! :D Alleen dan wel internationaal en jij komt vast in een hele andere terminal aan.
Koffie doen ergens? :P Kan wel een zak drop voor je meenemen ofzo? Of wat stroopwafels. :D
Intussen zit ik al in hartje Chicago :P Uitzicht op de skyline, en ik heb gisteravond in de bar van familieleden rond gehangen. Als je IN Chicago bent, zoek dan de Gold Star Lounge op Division St. eens op. Echt een dive bar met een rough edge.
-
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:14:54 #92
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97399631
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2011 18:50 schreef devzero het volgende:

[..]

Ik heb comcast limited basic (ook iets van $10/maand) en sinds we een "digital adapter" door ons strot kregen gedrukt, ontvangen we iets van 70 channels. En daarvan kijk ik er iets van 4, hoewel er weken voorbij gaan dat ik geen tv kijk.
Ik kijk eigenlijk alleen sport en dat kan ook via de xbox nu. En m'n vrouw eigenlijk alleen series die ook via netflix/hulu te zien zijn. Dan is de keus snel gemaakt.

De xbox EPSN app zendt zelfs Nederlandse Eredivisie uit elke zondag. :+
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 21:21:16 #93
45833 crew  Fogel
pi_97399961
Ik zie dat je bij Netflix alleen een valid US address moet hebben, en dat is geen probleem om te regelen, maar kijken ze ook naar je IP-adres?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:27:58 #94
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97400341
Dat zou goed mogelijk zijn. Maar weet ik niet. ;)
  Moderator vrijdag 27 mei 2011 @ 21:30:02 #95
45833 crew  Fogel
pi_97400471
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:27 schreef popolon het volgende:
Dat zou goed mogelijk zijn. Maar weet ik niet. ;)
Nee, OK, maar je zou het bv op vakantie in het buitenland gebruikt kunnen hebben :P
Ik registreer me in juli wel voor een trial account met een (IP-)adres in de VS en zie wel hoe lang het duurt voordat het niet meer werkt zogauw ik thuis kom.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:37:21 #96
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97400841
Ja voor $7.99 p/mnd kun je je geen buil aan vallen. :P
  vrijdag 27 mei 2011 @ 21:48:20 #97
71919 wonderer
pi_97401394
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:21 schreef Fogel het volgende:
Ik zie dat je bij Netflix alleen een valid US address moet hebben, en dat is geen probleem om te regelen, maar kijken ze ook naar je IP-adres?
Ja, geolocation ;( Kon in NL niet kijken.

Maar je kunt een maand op proef, gratis, kun je het meteen checken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 27 mei 2011 @ 22:42:16 #98
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_97404006
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 21:48 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, geolocation ;( Kon in NL niet kijken.

Maar je kunt een maand op proef, gratis, kun je het meteen checken.
Met een proxy kan je alles overal bekijken. ;)
reset
  vrijdag 27 mei 2011 @ 22:50:19 #99
71919 wonderer
pi_97404343
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 22:42 schreef Individual het volgende:

[..]

Met een proxy kan je alles overal bekijken. ;)
True, maar ik heb nog steeds geen proxy gevonden die het betrouwbaar doet.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 23:04:26 #100
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_97404906
Deze werken tot zover voor mij wel: http://spys.ru/en/free-proxy-list/

Tja .ru website, maar nog geen rare bugs/virussen/spyware aan overgehouden.
reset
pi_97410723
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 20:51 schreef maartena het volgende:

[..]

Intussen zit ik al in hartje Chicago :P Uitzicht op de skyline, en ik heb gisteravond in de bar van familieleden rond gehangen. Als je IN Chicago bent, zoek dan de Gold Star Lounge op Division St. eens op. Echt een dive bar met een rough edge.
En ik zit in een zwembad in een suburb bij een kinderfeestje!
Maar ik zal de Gold Star Lounge doorgeven. :)
Doe wat je niet durft.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 21:54:42 #102
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97435796
Het regent een beetje in Chicago, en het is ontzettend vochtig.... wat dat betreft ben ik wel blij dat ik in een droog klimaat woon. Zelfs na regen is de lucht niet zo klam/vochtig.

Verder: Chicago is een prachtige stad. Ik zit echt NET buiten down town, Wicker Park, Ukrainian Village, etc....
-
  zaterdag 28 mei 2011 @ 21:57:15 #103
71919 wonderer
pi_97435961
Ik heb net een boek gelezen dat zich in Chicago afspeelde, grappig. Vast niet bij jou in de buurt, maar toch ;)

En we weten nou wel dat het altijd lekker weer is waar jij woont :P
pi_97439674
Het regent hier niet en het is ontzettend vochtig. Wat dat betreft ben ik blij dat ik in een vrij moeras-achtig klimaat woon. Zelfs zonder regen is de lucht erg klam/vochtig.
pi_97439996
Maar nu gaan de kolen op de bbq en slinger ik de kitchenaid aan (meat grinder attachment). "Het vrouwtje" is van huis, dus dan komt al het gespuis uit de schaduw van de palmetto palmen gekropen en wordt er zelfgemaakte hamburger gegeten!
  zaterdag 28 mei 2011 @ 23:19:15 #106
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97440378
Ik gooi straks ook wat op de gril. Sizzler steaks. :9 Vandaag het zwembad aan 't bijvullen en de boel rondom wat netjes gemaakt.
  zondag 29 mei 2011 @ 05:27:06 #107
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97448217
Downtown Chicago onveilig gemaakt, een paar pinten bier van verschillende soorten EN onvervalste Chicago Deep Dish pizza achter de kiezen. Nu weer "thuis" bij de familie, en een prima dag achter de rug. _O_

Die verhoogde L-baan in Chicago is ook wel interressant.... dat het allemaal overeind blijft staan op die roest-palen. ;)
-
pi_97453340
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 05:27 schreef maartena het volgende:
Die verhoogde L-baan in Chicago is ook wel interressant.... dat het allemaal overeind blijft staan op die roest-palen. ;)
Ja, het is inderdaad allemaal vrij krakkemikkig en sommige stations zijn ook maar gewoon een trap omhoog en wat tralies. Maar zo lang het werkt is het prima, maar je krijgt wel het idee dat ze wat meer onderhoud mogen plegen. ;)

Maar ja, de Eiffeltoren ziet er ongeveer hetzelfde uit, en daar wordt ook niet van verwacht dat die instort. :P
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_97526204
Eerste keer weekendje kamperen in Texas. Toch wel wat warm, als het buiten 97F en 60% luchtvochtigheid is. Maar wel lekker om even een paar dagen de stad te ontvluchten.
pi_97549955
Wen er maar aan, we hebben dit weer tot October.
  woensdag 1 juni 2011 @ 08:51:55 #111
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97572157
Zo, weer terug in SoCal.... waar het verrassend aangenaam is met 72-74, en een lage luchtvochtigheid.

Ik mag het dan wel tig keer zeggen, maar die luchtvochtigheid/benauwdheid mogen jullie allemaal toch ECHT houden van me. :Y
-
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:08:15 #112
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97582848
Na storm komt verlichting. :Y) Alhoewel de Windy City wel benauwend kan zijn. Het uitzicht vanaf de Sears tower is trouwens wel erg tof, op een heldere dag kijk je zo einden ver over Lake Michigan uit met downtown recht onder je.

Was er geen fan trouwens toen ik eens boven was en het erg hard waaide, je 'voelt' dat ding heen en weer gaan. :%
pi_97590620
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 08:51 schreef maartena het volgende:
Ik mag het dan wel tig keer zeggen, maar die luchtvochtigheid/benauwdheid mogen jullie allemaal toch ECHT houden van me. :Y
Het voordeel van een hoge luchtvochtigheid is toch wel dat je geen verschil meer ziet tussen zweet en condens.
pi_97593657
quote:
16s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:43 schreef devzero het volgende:

[..]

Het voordeel van een hoge luchtvochtigheid is toch wel dat je geen verschil meer ziet tussen zweet en condens.
Amerikaans positivisme. ^O^
pi_97602851
Vraagje - ik heb een uitnodiging gekregen om mijn vingerafdrukken af te staan aan het USCIS application support center Indianapolis voor een 'permit to re-entry'. Dit gaat op 23 juni gebeuren, maar ik kan eigenlijk niet zo lang wachten (veel te veel te doen 'thuis'). Ik zou dus graag eerder naar dat application support center gaan.

Ik heb het 1-800 nummer gebeld, en uitgelegd dat ik mijn afspraak graag zou vervroegen, maar de ambtenaar van dienst had geen oplossing.

Die hele procedure stelt weinig voor - binnen 10 minuten is alles gepiept, dus waarom niet op de bonnefooi naar het ASC gaan, en zien hoe ver we komen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 1 juni 2011 @ 23:41:41 #116
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97604459
Ik heb er geen ervaring mee, de keren dat ik naar de USCIS moest heb ik me gewoon aan de afspraaktijden gehouden. Ik heb zelf ook mijn vingerafdrukken ooit eens laten afnemen, en dat duurde inderdaad een half uur, waarvan 20 minuten onderhand wachttijd was. :P

Ik denk dat je het even met de DMV moet vergelijken. Als je in California een afspraak maakt, dan kun je in theorie binnen een half uur weer buiten zijn. Doe je het zonder afspraak, dan kun je wel eens 3 uur wachten eer je aan de beurt bent. (Dus: ik maak altijd een afspraak. ;) )

Ik neem aan dat ze bij zo'n ASC hun tijd ook een beetje indelen, en dat als je geen afspraak hebt op een bepaalde tijd, dat je achteraan de rij komt te staan, en met een beetje geluk wel aan de beurt komt.

Het enige wat ik kan vertellen is dat een Vietnamese collega van me hier ooit een keer een dag te vroeg op kwam dagen voor een of andere afspraak mbt tot immigratie, en dat ze na 3 uur wachten weer naar huis gestuurd werd omdat de werkdag gewoon was afgelopen. :D - gelukkig kon zij nog wel weer op de afspraak die ze de volgende dag had terecht, dus was ze alleen maar tijd kwijt.

Ik zou verder niet weten hoe e.e.a in Minneapolis gaat, hoe men het daar afhandeld, en of je zomaar eerder kunt komen opdagen. Je kunt het altijd proberen..... in het ergste geval ben je die dag kwijt en moet je alsnog op de 23e.
-
pi_97604915
Ik waag het er gewoon op. In het ergste geval zitten we een dag vast in Indy. Werkte er niet iemand van KAA in Indianapolis?
pi_97611074
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:41 schreef maartena het volgende:
Ik denk dat je het even met de DMV moet vergelijken. Als je in California een afspraak maakt, dan kun je in theorie binnen een half uur weer buiten zijn. Doe je het zonder afspraak, dan kun je wel eens 3 uur wachten eer je aan de beurt bent. (Dus: ik maak altijd een afspraak. ;) )
Grote kans dat het USCIS je niet binnen laten als je geen afspraak hebt. Net als niet-amerikaan bij bij het amerikaanse consulaat in Amsterdam.
pi_97611262
quote:
5s.gif Op donderdag 2 juni 2011 02:41 schreef devzero het volgende:

[..]

Grote kans dat het USCIS je niet binnen laten als je geen afspraak hebt. Net als niet-amerikaan bij bij het amerikaanse consulaat in Amsterdam.
Die kans zit er idd dik in, maar het alternatief (nog meer dan 3 weken hier blijven) zie ik ook niet zitten. Niet dat ik het niet naar mijn zin heb, maar in Japan zitten 16 studenten heel ongeduldig op me te wachten.
  donderdag 2 juni 2011 @ 03:03:07 #120
71919 wonderer
pi_97611415
Tornado's 100 km verderop... :{
  donderdag 2 juni 2011 @ 05:01:33 #121
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97611959
Beter dan 100 meter ...

donderdag 2 juni 2011 @ 05:28:50 #122
71919 wonderer
pi_97611988
quote:
12s.gif Op donderdag 2 juni 2011 05:01 schreef popolon het volgende:
Beter dan 100 meter ...

Hell yeah. Die gozers bleven wel kalm, zeg, wow. Ik zou in mijn broek schijten :D
pi_97612308
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:10 schreef Lyrebird het volgende:
Vraagje - ik heb een uitnodiging gekregen om mijn vingerafdrukken af te staan aan het USCIS application support center Indianapolis voor een 'permit to re-entry'. Dit gaat op 23 juni gebeuren, maar ik kan eigenlijk niet zo lang wachten (veel te veel te doen 'thuis'). Ik zou dus graag eerder naar dat application support center gaan.

Ik heb het 1-800 nummer gebeld, en uitgelegd dat ik mijn afspraak graag zou vervroegen, maar de ambtenaar van dienst had geen oplossing.

Die hele procedure stelt weinig voor - binnen 10 minuten is alles gepiept, dus waarom niet op de bonnefooi naar het ASC gaan, en zien hoe ver we komen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor je biometrics kun je eerder gaan, indien je je uitnodiging meeneemt. Als er niet veel wachtenden zijn laten ze je achteraan aansluiten in de rij. Je loopt dan wel het risico dat je niet aan de beurt komt die dag. Ik heb dit zelf overigens niet gedaan, maar wel veel ervaringen gelezen hierover op het visajourney forum, en over het algemeen gaat dit gewoon prima.
pi_97622483
Goed om te weten. De ASC in Jacksonville is bijna altijd leeg, dus als ik ooit weer eens moet komen opdraven dan zal ik er aan denken.

edit:

Een beetje zoeken levert inderdaad allerlei forums op met positieve ervaringen, bv experiences with early biometrics walk ins. Dus gewoon proberen.
pi_97623234
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 23:51 schreef Lyrebird het volgende:
Ik waag het er gewoon op. In het ergste geval zitten we een dag vast in Indy. Werkte er niet iemand van KAA in Indianapolis?
Ik woon er, werk in een wijk vlak ten noorden van Indy. ASC is dichtbij downtown, dus daar kun je je wel enigszins vermaken, denk ik. Wel liggen er wat straten open omdat ze alles aan het vernieuwen zijn voor de Super Bowl.

In augustus mag ik weer eens aan de slag met papierwerk voor een nieuwe green card. Elke keer schrik ik me weer kapot als ik de prijs van die formulieren zie.
pi_97624125
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 08:19 schreef Ainnir het volgende:

[..]

Voor je biometrics kun je eerder gaan, indien je je uitnodiging meeneemt. Als er niet veel wachtenden zijn laten ze je achteraan aansluiten in de rij. Je loopt dan wel het risico dat je niet aan de beurt komt die dag. Ik heb dit zelf overigens niet gedaan, maar wel veel ervaringen gelezen hierover op het visajourney forum, en over het algemeen gaat dit gewoon prima.
Excellent! We boeken zondagnacht een hotel in Indianapolis, en sluiten maandagochtend achter in de rij aan. Als het maandag niet lukt, dan proberen we het dinsdag nog eens.
pi_97624194
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:16 schreef OMG het volgende:

[..]

Ik woon er, werk in een wijk vlak ten noorden van Indy. ASC is dichtbij downtown, dus daar kun je je wel enigszins vermaken, denk ik. Wel liggen er wat straten open omdat ze alles aan het vernieuwen zijn voor de Super Bowl.
Afgelopen weekend zijn we naar de malls in Keystone gereden, en het viel me op dat het werk aan de ring (I-465?) flink is opgeschoten, de afgelopen 2 jaar. Samen met het nieuwe vliegveld begint het echt ergens op te lijken.

quote:
In augustus mag ik weer eens aan de slag met papierwerk voor een nieuwe green card. Elke keer schrik ik me weer kapot als ik de prijs van die formulieren zie.
Voor dit permit to re-entry was ik alles bij elkaar $510 kwijt...
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:07:02 #128
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97626508
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 03:03 schreef wonderer het volgende:
Tornado's 100 km verderop... :{
Ai. Gelukkig is het nog redelijk ver weg :)

Ik had er hier 1 op zo'n 20 km afstand vorig jaar, de eerste keer in 10+ jaar dat er een tornado alert werd uitgegeven in Orange County. Het is enorm zeldzaam hier.
-
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:20:15 #129
71919 wonderer
pi_97626887
Hier ook. De weergoden worden elk jaar kwaaier.

Het is wel weer afgekoeld buiten :)
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:27:10 #130
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97627136
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:20 schreef wonderer het volgende:
Hier ook. De weergoden worden elk jaar kwaaier.
Zou je toch gaan denken..... OF er klopt iets aan dat verhaaltje van klimaatsverandering/global warming etc..... OF we bouwen op richting Armageddon 2012.... :D
-
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:29:17 #131
71919 wonderer
pi_97627212
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:27 schreef maartena het volgende:

[..]

Zou je toch gaan denken..... OF er klopt iets aan dat verhaaltje van klimaatsverandering/global warming etc..... OF we bouwen op richting Armageddon 2012.... :D
Hou op, daar wil ik niet aan denken :P
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:32:41 #132
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97627326
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:29 schreef wonderer het volgende:
Hou op, daar wil ik niet aan denken :P
Ik zit redelijk goed.... :')

Mijn huis ligt op 270 voet hoogte, dus een goede 80 meter boven zee niveau. Als AL het ijs smelt wat op de planeet aanwezig is, zal de zeespiegel 65 meter stijgen.

Dus: Dan heb ik een huis aan de kust. :D
-
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:40:13 #133
71919 wonderer
pi_97627577
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik zit redelijk goed.... :')

Mijn huis ligt op 270 voet hoogte, dus een goede 80 meter boven zee niveau. Als AL het ijs smelt wat op de planeet aanwezig is, zal de zeespiegel 65 meter stijgen.

Dus: Dan heb ik een huis aan de kust. :D
Ik zit ook vrij hoog, maar da's natuurlijk het probleem niet. Het probleem is dat de maatschappij omkukelt en aangezien veel mensen hier een wapen hebben en ik niet... dan verzuip ik liever :')
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:10:14 #134
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_97631213
Maandag ga ik weer richting Nederland. Ga het hier wel missen. ;(
it's the map in my mind that sends me on my way.
  donderdag 2 juni 2011 @ 23:56:14 #135
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97640890
quote:
"The lowest point in Michigan is 572 feet above sea level."
Da's 175 meter. Bring it!
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:48:01 #136
314223 Mr_Mojo
Leven is het meervoud van lef.
pi_97659937
Beste Fokkers,

Mijn (j-1) visum is eindelijk rond en ook mijn tickets zijn nu geboekt.

Ik had alleen een vraag over mijn 'aankomst in de VS'. Ik vlieg vanuit Nederland naar Newark. Daar heb ik een overstap van 3 uur en vervolgens vlieg ik met dezelfde maatschappij door naar Boston.

Weet iemand of ik op Newark 'door de douane heen moet' (Dus; koffers halen, Douane, opnieuw inchecken) of dat ik gewoon achter de douane om naar mijn aansluitende vlucht kan gaan om zodoende in Boston pas door de Douane te gaan.
Vrijheid is het recht om alles te doen wat de wet toestaat.
pi_97660065
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:48 schreef Mr_Mojo het volgende:
Beste Fokkers,

Mijn (j-1) visum is eindelijk rond en ook mijn tickets zijn nu geboekt.

Ik had alleen een vraag over mijn 'aankomst in de VS'. Ik vlieg vanuit Nederland naar Newark. Daar heb ik een overstap van 3 uur en vervolgens vlieg ik met dezelfde maatschappij door naar Boston.

Weet iemand of ik op Newark 'door de douane heen moet' (Dus; koffers halen, Douane, opnieuw inchecken) of dat ik gewoon achter de douane om naar mijn aansluitende vlucht kan gaan om zodoende in Boston pas door de Douane te gaan.
Even de maatschappij bellen evt. ? :) Veel plezier alvast. :D

-
Ook wij willen graag naar de VS maar dan voor een vakantie in de maand juli. Ik neem aan dat het dan californië gaat worden. Wat is eigenlijk de beste plek voor een zonvakantie in de VS waarmee je ook nog wat kunt zien enzo?
pi_97662203
Je moet bij aankomst in de VS gelijk door de douane, daarna je koffers ophalen en op de volgende band zetten en dan pas richting het volgende vliegtuig.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 16:52:32 #139
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97662283
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:50 schreef Wackyduck het volgende:
Je moet bij aankomst in de VS gelijk door de douane, daarna je koffers ophalen en op de volgende band zetten en dan pas richting het volgende vliegtuig.
Copy that.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 16:58:19 #140
71919 wonderer
pi_97662497
Newark is je "port of entry" dus daar moet je alles doen. Een van de redenen waarom ik een directe vlucht boekte destijds, als je pech hebt duurt het allemaal uren en mis je je aansluitende vlucht.
pi_97663866
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:48 schreef Mr_Mojo het volgende:
Daar heb ik een overstap van 3 uur en vervolgens vlieg ik met dezelfde maatschappij door naar Boston.
Wat zijn je plannen in Boston?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 17:53:55 #142
314223 Mr_Mojo
pi_97664117
Thx voor de snelle antwoorden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:50 schreef Wackyduck het volgende:
Nou, dan moet ik dat maar doen he. Ik neem aan dat je bedoeld dat ik alles doe zoals ik het zou doen als Newark mijn eindbestemming was, en dat ik vervolgens opnieuw incheck voor mijn vlucht richting Boston?

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:58 schreef wonderer het volgende:
Newark is je "port of entry" dus daar moet je alles doen. Een van de redenen waarom ik een directe vlucht boekte destijds, als je pech hebt duurt het allemaal uren en mis je je aansluitende vlucht.

Ik heb een overstap van ruim drie uur dus ik ga er vanuit dat dit wel moet lukken. Bovendien zijn er dagelijks vele vluchten tussen Boston in New York dus zelfs als ik hem zou missen zouden de problemen te overzien zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:46 schreef Lyrebird het volgende:
Wat zijn je plannen in Boston?
In Boston ga ik 3 dagen een vriendin bezoeken. Vervolgens vlieg ik door naar het Mid Westen van de VS waar ik een half jaar ga studeren. (Dus helaas; geen studie aan Harvard dan wel Cambridge).

Op mijn reis van Boston naar het mid westen heb ik overigens een overstap van 1.43 op Newark. Verwacht iemand dat dit een probleem gaat worden? Ook hier vlieg ik weer met dezelfde maatschappij (wel andere terminal; ik moet van a naar c).

Ik ben twee keer eerder in Newark geweest (toen was het alleen mijn eindbestemming + had ik geen tussenstop); mijn ervaring was toen dat het vliegveld behoorlijk snel en efficiënt werkte (goed vervoer, veel douane beambten etc.). dus zelf verwacht ik eigenlijk geen grote problemen. Tussen het moment van landen en het moment dat ik naar buiten liep zat maximaal een klein uur.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mr_Mojo op 03-06-2011 18:04:43 ]
  vrijdag 3 juni 2011 @ 18:16:56 #143
71919 wonderer
pi_97664814
Je hoeft deze keer niet alleen door de douane, ook door immigratie. En als het daar druk is, kan dat wel even duren, da's alles. Maar inderdaad, echt een probleem hoeft het niet te zijn met vluchten.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 18:34:28 #144
314223 Mr_Mojo
pi_97665324
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 18:16 schreef wonderer het volgende:
Je hoeft deze keer niet alleen door de douane, ook door immigratie. En als het daar druk is, kan dat wel even duren, da's alles. Maar inderdaad, echt een probleem hoeft het niet te zijn met vluchten.
Dat is waar, ik ging ervan uit dat ik gewoon door de douane moest (met wel een vergrote kans om meegenomen te worden voor een interview). Hopelijk zal het allemaal vlot verlopen, tickets zijn geboekt dus ik kan er toch niets meer aan veranderen :P.
pi_97667437
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 17:53 schreef Mr_Mojo het volgende:
Thx voor de snelle antwoorden.

Nou, dan moet ik dat maar doen he. Ik neem aan dat je bedoeld dat ik alles doe zoals ik het zou doen als Newark mijn eindbestemming was, en dat ik vervolgens opnieuw incheck voor mijn vlucht richting Boston?
Je hoeft niet opnieuw in te checken, je bagage is al doorgelabeld en die kan je direct na de douane op een andere band zetten. Dan moet je gewoon naar de vertrek terminal lopen en door de beveiliging aldaar.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 05:08:17 #146
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_97688440
  zaterdag 4 juni 2011 @ 05:24:43 #147
71919 wonderer
pi_97688445
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 18:34 schreef Mr_Mojo het volgende:

[..]

Dat is waar, ik ging ervan uit dat ik gewoon door de douane moest (met wel een vergrote kans om meegenomen te worden voor een interview). Hopelijk zal het allemaal vlot verlopen, tickets zijn geboekt dus ik kan er toch niets meer aan veranderen :P.
Nee, je moet je echt melden bij immigration hoor, die moeten alles checken en stempelen en zo. Als je je visum laat zien bij de douane sturen ze je sowieso door, waarschijnlijk.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 06:18:50 #148
71919 wonderer
pi_97688483
quote:
D'r wonen een paar knappe mannen in GR :9

Maar wat een onderneming, zeg, die timing en alles. Knap hoor. Ik wist niet eens dat daar een record voor was.
pi_97688489
Uiteindelijk toch besloten om op vrijdag naar het ASC in Indianapolis te gaan. Om half drie naar binnen, en om drie uur stond ik weer buiten. Makkie! Waarom sturen ze dan een uitnodiging voor de 23e, als het nu al zo gemakkelijk kan? Zal wel iets met de werkverschaffing te maken hebben.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 06:38:47 #150
71919 wonderer
pi_97688500
Heh, tof dat het zo goed is afgelopen. Misschien had er net iemand afgezegd of zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')