En ik zit in een zwembad in een suburb bij een kinderfeestje!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Intussen zit ik al in hartje ChicagoUitzicht op de skyline, en ik heb gisteravond in de bar van familieleden rond gehangen. Als je IN Chicago bent, zoek dan de Gold Star Lounge op Division St. eens op. Echt een dive bar met een rough edge.
Ja, het is inderdaad allemaal vrij krakkemikkig en sommige stations zijn ook maar gewoon een trap omhoog en wat tralies. Maar zo lang het werkt is het prima, maar je krijgt wel het idee dat ze wat meer onderhoud mogen plegen.quote:Op zondag 29 mei 2011 05:27 schreef maartena het volgende:
Die verhoogde L-baan in Chicago is ook wel interressant.... dat het allemaal overeind blijft staan op die roest-palen.
Het voordeel van een hoge luchtvochtigheid is toch wel dat je geen verschil meer ziet tussen zweet en condens.quote:Op woensdag 1 juni 2011 08:51 schreef maartena het volgende:
Ik mag het dan wel tig keer zeggen, maar die luchtvochtigheid/benauwdheid mogen jullie allemaal toch ECHT houden van me.
Amerikaans positivisme.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:43 schreef devzero het volgende:
[..]
Het voordeel van een hoge luchtvochtigheid is toch wel dat je geen verschil meer ziet tussen zweet en condens.
Grote kans dat het USCIS je niet binnen laten als je geen afspraak hebt. Net als niet-amerikaan bij bij het amerikaanse consulaat in Amsterdam.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:41 schreef maartena het volgende:
Ik denk dat je het even met de DMV moet vergelijken. Als je in California een afspraak maakt, dan kun je in theorie binnen een half uur weer buiten zijn. Doe je het zonder afspraak, dan kun je wel eens 3 uur wachten eer je aan de beurt bent. (Dus: ik maak altijd een afspraak.)
Die kans zit er idd dik in, maar het alternatief (nog meer dan 3 weken hier blijven) zie ik ook niet zitten. Niet dat ik het niet naar mijn zin heb, maar in Japan zitten 16 studenten heel ongeduldig op me te wachten.quote:Op donderdag 2 juni 2011 02:41 schreef devzero het volgende:
[..]
Grote kans dat het USCIS je niet binnen laten als je geen afspraak hebt. Net als niet-amerikaan bij bij het amerikaanse consulaat in Amsterdam.
Hell yeah. Die gozers bleven wel kalm, zeg, wow. Ik zou in mijn broek schijtenquote:
Voor je biometrics kun je eerder gaan, indien je je uitnodiging meeneemt. Als er niet veel wachtenden zijn laten ze je achteraan aansluiten in de rij. Je loopt dan wel het risico dat je niet aan de beurt komt die dag. Ik heb dit zelf overigens niet gedaan, maar wel veel ervaringen gelezen hierover op het visajourney forum, en over het algemeen gaat dit gewoon prima.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:10 schreef Lyrebird het volgende:
Vraagje - ik heb een uitnodiging gekregen om mijn vingerafdrukken af te staan aan het USCIS application support center Indianapolis voor een 'permit to re-entry'. Dit gaat op 23 juni gebeuren, maar ik kan eigenlijk niet zo lang wachten (veel te veel te doen 'thuis'). Ik zou dus graag eerder naar dat application support center gaan.
Ik heb het 1-800 nummer gebeld, en uitgelegd dat ik mijn afspraak graag zou vervroegen, maar de ambtenaar van dienst had geen oplossing.
Die hele procedure stelt weinig voor - binnen 10 minuten is alles gepiept, dus waarom niet op de bonnefooi naar het ASC gaan, en zien hoe ver we komen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik woon er, werk in een wijk vlak ten noorden van Indy. ASC is dichtbij downtown, dus daar kun je je wel enigszins vermaken, denk ik. Wel liggen er wat straten open omdat ze alles aan het vernieuwen zijn voor de Super Bowl.quote:Op woensdag 1 juni 2011 23:51 schreef Lyrebird het volgende:
Ik waag het er gewoon op. In het ergste geval zitten we een dag vast in Indy. Werkte er niet iemand van KAA in Indianapolis?
Excellent! We boeken zondagnacht een hotel in Indianapolis, en sluiten maandagochtend achter in de rij aan. Als het maandag niet lukt, dan proberen we het dinsdag nog eens.quote:Op donderdag 2 juni 2011 08:19 schreef Ainnir het volgende:
[..]
Voor je biometrics kun je eerder gaan, indien je je uitnodiging meeneemt. Als er niet veel wachtenden zijn laten ze je achteraan aansluiten in de rij. Je loopt dan wel het risico dat je niet aan de beurt komt die dag. Ik heb dit zelf overigens niet gedaan, maar wel veel ervaringen gelezen hierover op het visajourney forum, en over het algemeen gaat dit gewoon prima.
Afgelopen weekend zijn we naar de malls in Keystone gereden, en het viel me op dat het werk aan de ring (I-465?) flink is opgeschoten, de afgelopen 2 jaar. Samen met het nieuwe vliegveld begint het echt ergens op te lijken.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:16 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik woon er, werk in een wijk vlak ten noorden van Indy. ASC is dichtbij downtown, dus daar kun je je wel enigszins vermaken, denk ik. Wel liggen er wat straten open omdat ze alles aan het vernieuwen zijn voor de Super Bowl.
Voor dit permit to re-entry was ik alles bij elkaar $510 kwijt...quote:In augustus mag ik weer eens aan de slag met papierwerk voor een nieuwe green card. Elke keer schrik ik me weer kapot als ik de prijs van die formulieren zie.
Ai. Gelukkig is het nog redelijk ver wegquote:
Zou je toch gaan denken..... OF er klopt iets aan dat verhaaltje van klimaatsverandering/global warming etc..... OF we bouwen op richting Armageddon 2012....quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:20 schreef wonderer het volgende:
Hier ook. De weergoden worden elk jaar kwaaier.
Hou op, daar wil ik niet aan denkenquote:Op donderdag 2 juni 2011 18:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Zou je toch gaan denken..... OF er klopt iets aan dat verhaaltje van klimaatsverandering/global warming etc..... OF we bouwen op richting Armageddon 2012....
Ik zit redelijk goed....quote:
Ik zit ook vrij hoog, maar da's natuurlijk het probleem niet. Het probleem is dat de maatschappij omkukelt en aangezien veel mensen hier een wapen hebben en ik niet... dan verzuip ik lieverquote:Op donderdag 2 juni 2011 18:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik zit redelijk goed....
Mijn huis ligt op 270 voet hoogte, dus een goede 80 meter boven zee niveau. Als AL het ijs smelt wat op de planeet aanwezig is, zal de zeespiegel 65 meter stijgen.
Dus: Dan heb ik een huis aan de kust.
Da's 175 meter. Bring it!quote:"The lowest point in Michigan is 572 feet above sea level."
Even de maatschappij bellen evt. ?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:48 schreef Mr_Mojo het volgende:
Beste Fokkers,
Mijn (j-1) visum is eindelijk rond en ook mijn tickets zijn nu geboekt.
Ik had alleen een vraag over mijn 'aankomst in de VS'. Ik vlieg vanuit Nederland naar Newark. Daar heb ik een overstap van 3 uur en vervolgens vlieg ik met dezelfde maatschappij door naar Boston.
Weet iemand of ik op Newark 'door de douane heen moet' (Dus; koffers halen, Douane, opnieuw inchecken) of dat ik gewoon achter de douane om naar mijn aansluitende vlucht kan gaan om zodoende in Boston pas door de Douane te gaan.
Copy that.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:50 schreef Wackyduck het volgende:
Je moet bij aankomst in de VS gelijk door de douane, daarna je koffers ophalen en op de volgende band zetten en dan pas richting het volgende vliegtuig.
Wat zijn je plannen in Boston?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:48 schreef Mr_Mojo het volgende:
Daar heb ik een overstap van 3 uur en vervolgens vlieg ik met dezelfde maatschappij door naar Boston.
Nou, dan moet ik dat maar doen he. Ik neem aan dat je bedoeld dat ik alles doe zoals ik het zou doen als Newark mijn eindbestemming was, en dat ik vervolgens opnieuw incheck voor mijn vlucht richting Boston?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:50 schreef Wackyduck het volgende:
Je moet bij aankomst in de VS gelijk door de douane, daarna je koffers ophalen en op de volgende band zetten en dan pas richting het volgende vliegtuig.
Ik heb een overstap van ruim drie uur dus ik ga er vanuit dat dit wel moet lukken. Bovendien zijn er dagelijks vele vluchten tussen Boston in New York dus zelfs als ik hem zou missen zouden de problemen te overzien zijn.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:58 schreef wonderer het volgende:
Newark is je "port of entry" dus daar moet je alles doen. Een van de redenen waarom ik een directe vlucht boekte destijds, als je pech hebt duurt het allemaal uren en mis je je aansluitende vlucht.
In Boston ga ik 3 dagen een vriendin bezoeken. Vervolgens vlieg ik door naar het Mid Westen van de VS waar ik een half jaar ga studeren. (Dus helaas; geen studie aan Harvard dan wel Cambridge).quote:
Dat is waar, ik ging ervan uit dat ik gewoon door de douane moest (met wel een vergrote kans om meegenomen te worden voor een interview). Hopelijk zal het allemaal vlot verlopen, tickets zijn geboekt dus ik kan er toch niets meer aan veranderenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:16 schreef wonderer het volgende:
Je hoeft deze keer niet alleen door de douane, ook door immigratie. En als het daar druk is, kan dat wel even duren, da's alles. Maar inderdaad, echt een probleem hoeft het niet te zijn met vluchten.
Je hoeft niet opnieuw in te checken, je bagage is al doorgelabeld en die kan je direct na de douane op een andere band zetten. Dan moet je gewoon naar de vertrek terminal lopen en door de beveiliging aldaar.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:53 schreef Mr_Mojo het volgende:
Thx voor de snelle antwoorden.
Nou, dan moet ik dat maar doen he. Ik neem aan dat je bedoeld dat ik alles doe zoals ik het zou doen als Newark mijn eindbestemming was, en dat ik vervolgens opnieuw incheck voor mijn vlucht richting Boston?
Nee, je moet je echt melden bij immigration hoor, die moeten alles checken en stempelen en zo. Als je je visum laat zien bij de douane sturen ze je sowieso door, waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 18:34 schreef Mr_Mojo het volgende:
[..]
Dat is waar, ik ging ervan uit dat ik gewoon door de douane moest (met wel een vergrote kans om meegenomen te worden voor een interview). Hopelijk zal het allemaal vlot verlopen, tickets zijn geboekt dus ik kan er toch niets meer aan veranderen.
D'r wonen een paar knappe mannen in GRquote:Op zaterdag 4 juni 2011 05:08 schreef popolon het volgende:
Roger Ebert calls Rob Bliss' Grand Rapids lip dub video 'the greatest music video ever made'
Leuk, een camera zonder onderbreking, just one shot.
Nee, in totaal zaten er maar 3 mensen in de wachtkamer. Ze hadden helemaal niets te doen. In Guam ben ik ook twee keer naar het USCIS center geweest, en ook daar was helemaal niemand.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 06:38 schreef wonderer het volgende:
Heh, tof dat het zo goed is afgelopen. Misschien had er net iemand afgezegd of zo?
Weird.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 06:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, in totaal zaten er maar 3 mensen in de wachtkamer. Ze hadden helemaal niets te doen. In Guam ben ik ook twee keer naar het USCIS center geweest, en ook daar was helemaal niemand.
Mijn echtgenote heeft hetzelfde probleem. De 'accessories' hier zijn een stuk goedkoper in Japan.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 06:54 schreef Diconnected het volgende:
Zo die lipdub is wel vet zeg!
Pff heb net m'n koffers ingepakt. Helaas toch nog een pakketje dat ik moet nasturenIets teveel gekocht hier
Haha nee ben al 24 en bijna afgestudeerd in Werktuigbouwkunde aan de TUquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:49 schreef maartena het volgende:
Het is een heerlijke 22 C hier.... in Chicago, waar ik net was is het nu 36 graden met luchtvochtigheid waar je bijna in kan zwemmen.....
En ja, Greencards/immigratie kunnen hier best besproken worden. Als het tenminste serieus is, zo af en toe komt er wel eens een 17-jarig scholiertje voorbij die in Los Angeles wil wonen omdat het er op TV allemaal zo tof uit ziet.
Dat klopt, en daarnaast is het gewoonweg een stuk aangenamer toeven in de VS.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:51 schreef Disposable het volgende:
Ik kan het dubbele verdienen in USA, techneuten worden onderbetaald hier.
Ons lokale vliegveldje (SNA, John Wayne Airport in Orange County) met 1 landingsbaan, 2 terminals, en 14 gates.... (met nog 6 in aanbouw trouwens) mag ook een international airport genoemd worden, omdat ze een directe lijn vlucht hebben op Vancouver en op Calgary sinds kort. Ze hebben verder nog wel wat charters naar de Mexicaanse riviera in de zomermaanden, maar seizoensgebonden vluchten tellen niet mee voor de titel "international" blijkbaar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:43 schreef Lyrebird het volgende:
Wij vliegen a.s. zaterdag weer terug naar Japan vanaf Indianapolis international airport. We vliegen via Toronto (kleine omweg) en dat zal waarschijnlijk de enige internationale vlucht vanuit Indy die dag zijn.
Qua gezinssituatie zijn jonge kinderen volgens mij beter dan oudere kinderen. Zodra ze 8+ worden of zo, is hun wereld een stuk ruimer, hebben ze vriendjes en vriendinnetjes, en laten ze veel moeilijker lost van "het nest" zeg maar....quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:55 schreef Fogel het volgende:
Aangenamer in de VS dan in Japan of NL?
Ik zit nog steeds met de gedachte om voor een periode jullie kant op te komen (al laat de gezinssituatie het niet echt toe), maar ben er niet zo zeker van dat het in de VS zoveel beter is dan in Noorwegen. Ook qua loon niet.
Weet ik niet, ben wel van mening dat de scholen in de jongere fase zeg maar beter zijn in NL. Wat ik jammer vindt is dat veel met de auto moet, fietsen, als het al kan , is vaak veel te ver. Maar goed, daar staan ook weer andere dingen tegenover.quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:55 schreef Fogel het volgende:
Aangenamer in de VS dan in Japan of NL?
Ik zit nog steeds met de gedachte om voor een periode jullie kant op te komen (al laat de gezinssituatie het niet echt toe), maar ben er niet zo zeker van dat het in de VS zoveel beter is dan in Noorwegen. Ook qua loon niet.
Dat is voor mij ook wel een reden om naar andere landen te kijken. Een collega van me vertelde hoe vaak hij als taxi voor zijn 16 jarige dochter moest fungeren, omdat zijn dochter al drie auto's in de prak had gereden. Maar ze moest wel van school naar blokfluitles en naar basketbal.quote:Op woensdag 8 juni 2011 02:56 schreef popolon het volgende:
[..]
Weet ik niet, ben wel van mening dat de scholen in de jongere fase zeg maar beter zijn in NL. Wat ik jammer vindt is dat veel met de auto moet, fietsen, als het al kan , is vaak veel te ver. Maar goed, daar staan ook weer andere dingen tegenover.
De scholen in NL heb ik weinig mee te maken. De twee oudsten beginnen in augustus hier in NO. Het zijn juist die "andere dingen" die de doorslag zouden kunnen geven, maar ik denk niet dat we er op vooruit gaan. Het weer is naar mijn mening prima waar ik nu woon, qua social benefits (universal healthcare, etc) kan het bijna niet beter dan hier (alleen in Zweden is het allemaal nog beter geregeld), inkomen is hoog genoeg (zowel mijn vrouw als ikzelf verdienen boven modaal - en zeer ruim daarboven als je een NL-modaal aan wil houden) om zelfs in een duur land als NO een goed bestaan te hebben. En naast dat alles hebben we uitdagende banen en zeer flexibele werkgevers die niet moeilijk doen als je bv met zieke kinderen thuis moet zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2011 02:56 schreef popolon het volgende:
[..]
Weet ik niet, ben wel van mening dat de scholen in de jongere fase zeg maar beter zijn in NL. Wat ik jammer vindt is dat veel met de auto moet, fietsen, als het al kan , is vaak veel te ver. Maar goed, daar staan ook weer andere dingen tegenover.
Heb je niet. Gewoon lekker blijven zitten waar je zit als ik 't zo lees.quote:
Fietsen is hier echt een recreatie, niet een transportmiddel zoals in Nederland. Ze hebben in Orange County nu een heel netwerk aan fietspaden aangelegd, ik kan op ong. 2km van mijn huis een fietspad op, en vervolgens 20 mijl naar de kust fietsen, en de gehele kust van Long Beach naar San Clemente af zonder echt op de openbare weg te hoeven, met een paar kleine stukjes als uitzondering. Ga ik 500 meter richting het oosten van mijn huis, hebben ze een fietspad aangelegd dat via een mooie woonwijk naar recreatieparken lijdt, een kilometer of 5 verderop.quote:Op woensdag 8 juni 2011 02:56 schreef popolon het volgende:
Inderdaad.... 16 jaar, en je moet eigenlijk een auto hebben. En je ouders willen doorgaans ook dat je een auto hebt, want ze zijn dat rondrijden tegen die tijd echt wel zat.quote:Op woensdag 8 juni 2011 05:33 schreef Lyrebird het volgende:
Dat is voor mij ook wel een reden om naar andere landen te kijken. Een collega van me vertelde hoe vaak hij als taxi voor zijn 16 jarige dochter moest fungeren, omdat zijn dochter al drie auto's in de prak had gereden. Maar ze moest wel van school naar blokfluitles en naar basketbal.
Dan zie ik toch liever Japanse kinderen die (net als wij) zelf op de fiets hun weg vonden.
Jamaar.... ik wil, maar willen is irrationeel en dus ondergeschikt aan het rationele.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Heb je niet. Gewoon lekker blijven zitten waar je zit als ik 't zo lees.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
Aangezien je - neem ik even aan - zelf wel kunt beslissen of het wel/niet goed is voor de kinderen, rest er eigenlijk maar 1 vraag: Wil je vrouw?quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:29 schreef Fogel het volgende:
Als ik alleen was geweest, was ik waarschijnlijk allang verhuisd. Maar ik moet dus rekening houden met 4 anderen tegenwoordig en dat maakt het wat lastiger om zo'n beslissingen te maken.
Die is er niet op tegen, maar ze doet werk wat ze daar niet kan doen en in ieder geval in het begin zou ik dan alleen de kost moeten winnen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Aangezien je - neem ik even aan - zelf wel kunt beslissen of het wel/niet goed is voor de kinderen, rest er eigenlijk maar 1 vraag: Wil je vrouw?
Kun je meteen Founders even bekijken, die gaan alweer uitbreiden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:03 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben begin augustus ook weer een weekje in de VS. In Minnesota. Ik zit nog te twijfelen om een weekend extra te pakken en via Grand Rapids, MI te vliegen zodat ik een weekendje GH kan doen. Even wat oude bekenden terugzien.
quote:Op zaterdag 11 juni 2011 02:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Kun je meteen Founders even bekijken, die gaan alweer uitbreiden.
Ben je nu al eens bij OBB in spring lake geweest of Odd Side in GH? Mocht je er ooit komen zou je de groeten van mij moeten doen (dan dm je maar voor mijn naam ofzoquote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Gisteren naar de Hopcat geweest, da's ook altijd een 'biersucces'.
Hij wilde je terug toch? Hop hop, even emailen met hem en dan volgende week met je voeten in Lake Michigan.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:42 schreef Barcaconia het volgende:
Vandaag nog, en anders morgen
Ik kreeg vandaag nog een mailtje van mijn oude werkgever met een foto van zijn Jeep in Silver Lake. hij wilde mijn Jeep er ook bij hebben
Ik heb nu even wat andere belangrijke dingen aan mijn hoofd. Misschien komt het nog, de lijnen blijven open en ik heb er best oren naarquote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:57 schreef popolon het volgende:
[..]
Hij wilde je terug toch? Hop hop, even emailen met hem en dan volgende week met je voeten in Lake Michigan.
First things first. Copy that.quote:Op zondag 12 juni 2011 00:00 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik heb nu even wat andere belangrijke dingen aan mijn hoofd. Misschien komt het nog, de lijnen blijven open en ik heb er best oren naar
Uitstekend. Mid 70's.quote:Op zondag 12 juni 2011 00:07 schreef Barcaconia het volgende:
Hoe is het weer in MI nu? Ik hoorde van vrienden dat het vorige week zeer prima was. Terrasjesweer.
Als je een specialisatie hebt die in Amerika zo 1-2-3 niet te vinden is, EN je hebt een jaar of 5 werkervaring, dan is het niet enorm moeilijk..... ben je een run-of-the-mill student, waar er elk jaar ook 50.000 van worden klaargestoomd middels Amerikaanse universiteiten, dan blijft het moeilijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:19 schreef lalelilolu het volgende:
Ik als ingenieur wil graag bij een bank werken in the States
Heb nog iets minder dan 2 jaar te gaan voor ik mijn master haal, dus op tijd beginnen met oriënteren
Het is moeilijk indeed, maar als ik bij zo'n plaats terechtkom, verdien ik meer als 99% van Nederland
De vraag is hoe kom ik daar terecht? Amerika is toch wel het land der netwerk, als je niemand kent kom je er niet in. toch?
Ik ben zelf ook Indischquote:Op woensdag 15 juni 2011 00:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je een specialisatie hebt die in Amerika zo 1-2-3 niet te vinden is, EN je hebt een jaar of 5 werkervaring, dan is het niet enorm moeilijk..... ben je een run-of-the-mill student, waar er elk jaar ook 50.000 van worden klaargestoomd middels Amerikaanse universiteiten, dan blijft het moeilijk.
De kernvraag is dus: Wat heb IK te bieden wat een Amerikaan niet te bieden heeft?
En nee, het spreken van Nederlands is geen plus, tenzij je echt bij een Nederlands bedrijf aan de slag gaat. Als men een tweede taal wil, dan is het meestal Spaans.
Als je dus iets te bieden heeft, wat in Amerika moeilijk te vinden is..... dan is het wat makkelijker. Zo ken ik (via email) iemand die in Noord-Californië voor een enorme bloemen-plantage werkt, en daar de verkoop doet, voor een deel geloof ik naar Nederland zelfs. En bloemen-specialisten hebben we in Nederland natuurlijk wel.
In de techniek heeft de VS lange tijd CDMA gebruikt voor haar mobiele netwerken, ipv GSM.... en toen men bij o.a. AT&T een GSM netwerk gingen uitrollen, heeft men ook expertise uit Europa gehaald. Tegenwoordig is er genoeg expertise binnen de VS te vinden natuurlijk.
Maar ik denk dat veel studenten zonder werk-ervaring zich lelijk vergissen over de mogelijkheden. Engineers, daar is wel een tekort aan.....dus als je een goede werktuigbouwkunde-studie hebt gedaan in Delft dan zijn er nog wel wat bedrijven te vinden die je in willen huren. Moet je wel met Indiërs willen werken, want die worden ook veel aangetrokken.
Er zijn er 1 miljard van. Alhoewel het percentage studenten enorm klein is vergeleken bij het land, zijn er genoeg die afstuderen om zowel de eigen markt, als diverse buitenlandse markten te voorzien van universitair geschoolden. Hen die in India afstuderen spreken doorgaans al Engels, aangezien dat de gangbare taal is in de Indiase universiteiten, dus dat hebben ze ook mee. Goed, dat is bij Nederlanders ook niet zo'n enorm probleem natuurlijk.quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:41 schreef lalelilolu het volgende:
echter hebben die Indiërs zoveel kennis bijgekregen, het lijkt wel of India alleen topstudenten teweeg brengt
Gelukkig maakt het niet uit dat de gemiddelde "bankier" weinig meer is dan een parasiet van het met hard werken verdiende geld van anderenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:19 schreef lalelilolu het volgende:
...
Het is moeilijk indeed, maar als ik bij zo'n plaats terechtkom, verdien ik meer als 99% van Nederland
...
Maakt niets uit, ik word gezien als een harde werker en de schuld krijgt de uitkeringstrekkerquote:Op woensdag 15 juni 2011 05:52 schreef Shivo het volgende:
[..]
Gelukkig maakt het niet uit dat de gemiddelde "bankier" weinig meer is dan een parasiet van het met hard werken verdiende geld van anderenAls jij jezelf nog steeds in spiegel aan kunt kijken met zo'n job dan wens ik je veel succes! (maar zul je mijn vriend nooit worden)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |