Nee, in totaal zaten er maar 3 mensen in de wachtkamer. Ze hadden helemaal niets te doen. In Guam ben ik ook twee keer naar het USCIS center geweest, en ook daar was helemaal niemand.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 06:38 schreef wonderer het volgende:
Heh, tof dat het zo goed is afgelopen. Misschien had er net iemand afgezegd of zo?
Weird.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 06:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, in totaal zaten er maar 3 mensen in de wachtkamer. Ze hadden helemaal niets te doen. In Guam ben ik ook twee keer naar het USCIS center geweest, en ook daar was helemaal niemand.
Mijn echtgenote heeft hetzelfde probleem. De 'accessories' hier zijn een stuk goedkoper in Japan.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 06:54 schreef Diconnected het volgende:
Zo die lipdub is wel vet zeg!
Pff heb net m'n koffers ingepakt. Helaas toch nog een pakketje dat ik moet nasturenIets teveel gekocht hier
Haha nee ben al 24 en bijna afgestudeerd in Werktuigbouwkunde aan de TUquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:49 schreef maartena het volgende:
Het is een heerlijke 22 C hier.... in Chicago, waar ik net was is het nu 36 graden met luchtvochtigheid waar je bijna in kan zwemmen.....
En ja, Greencards/immigratie kunnen hier best besproken worden. Als het tenminste serieus is, zo af en toe komt er wel eens een 17-jarig scholiertje voorbij die in Los Angeles wil wonen omdat het er op TV allemaal zo tof uit ziet.
Dat klopt, en daarnaast is het gewoonweg een stuk aangenamer toeven in de VS.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:51 schreef Disposable het volgende:
Ik kan het dubbele verdienen in USA, techneuten worden onderbetaald hier.
Ons lokale vliegveldje (SNA, John Wayne Airport in Orange County) met 1 landingsbaan, 2 terminals, en 14 gates.... (met nog 6 in aanbouw trouwens) mag ook een international airport genoemd worden, omdat ze een directe lijn vlucht hebben op Vancouver en op Calgary sinds kort. Ze hebben verder nog wel wat charters naar de Mexicaanse riviera in de zomermaanden, maar seizoensgebonden vluchten tellen niet mee voor de titel "international" blijkbaar.quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:43 schreef Lyrebird het volgende:
Wij vliegen a.s. zaterdag weer terug naar Japan vanaf Indianapolis international airport. We vliegen via Toronto (kleine omweg) en dat zal waarschijnlijk de enige internationale vlucht vanuit Indy die dag zijn.
Qua gezinssituatie zijn jonge kinderen volgens mij beter dan oudere kinderen. Zodra ze 8+ worden of zo, is hun wereld een stuk ruimer, hebben ze vriendjes en vriendinnetjes, en laten ze veel moeilijker lost van "het nest" zeg maar....quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:55 schreef Fogel het volgende:
Aangenamer in de VS dan in Japan of NL?
Ik zit nog steeds met de gedachte om voor een periode jullie kant op te komen (al laat de gezinssituatie het niet echt toe), maar ben er niet zo zeker van dat het in de VS zoveel beter is dan in Noorwegen. Ook qua loon niet.
Weet ik niet, ben wel van mening dat de scholen in de jongere fase zeg maar beter zijn in NL. Wat ik jammer vindt is dat veel met de auto moet, fietsen, als het al kan , is vaak veel te ver. Maar goed, daar staan ook weer andere dingen tegenover.quote:Op woensdag 8 juni 2011 00:55 schreef Fogel het volgende:
Aangenamer in de VS dan in Japan of NL?
Ik zit nog steeds met de gedachte om voor een periode jullie kant op te komen (al laat de gezinssituatie het niet echt toe), maar ben er niet zo zeker van dat het in de VS zoveel beter is dan in Noorwegen. Ook qua loon niet.
Dat is voor mij ook wel een reden om naar andere landen te kijken. Een collega van me vertelde hoe vaak hij als taxi voor zijn 16 jarige dochter moest fungeren, omdat zijn dochter al drie auto's in de prak had gereden. Maar ze moest wel van school naar blokfluitles en naar basketbal.quote:Op woensdag 8 juni 2011 02:56 schreef popolon het volgende:
[..]
Weet ik niet, ben wel van mening dat de scholen in de jongere fase zeg maar beter zijn in NL. Wat ik jammer vindt is dat veel met de auto moet, fietsen, als het al kan , is vaak veel te ver. Maar goed, daar staan ook weer andere dingen tegenover.
De scholen in NL heb ik weinig mee te maken. De twee oudsten beginnen in augustus hier in NO. Het zijn juist die "andere dingen" die de doorslag zouden kunnen geven, maar ik denk niet dat we er op vooruit gaan. Het weer is naar mijn mening prima waar ik nu woon, qua social benefits (universal healthcare, etc) kan het bijna niet beter dan hier (alleen in Zweden is het allemaal nog beter geregeld), inkomen is hoog genoeg (zowel mijn vrouw als ikzelf verdienen boven modaal - en zeer ruim daarboven als je een NL-modaal aan wil houden) om zelfs in een duur land als NO een goed bestaan te hebben. En naast dat alles hebben we uitdagende banen en zeer flexibele werkgevers die niet moeilijk doen als je bv met zieke kinderen thuis moet zijn.quote:Op woensdag 8 juni 2011 02:56 schreef popolon het volgende:
[..]
Weet ik niet, ben wel van mening dat de scholen in de jongere fase zeg maar beter zijn in NL. Wat ik jammer vindt is dat veel met de auto moet, fietsen, als het al kan , is vaak veel te ver. Maar goed, daar staan ook weer andere dingen tegenover.
Heb je niet. Gewoon lekker blijven zitten waar je zit als ik 't zo lees.quote:
Fietsen is hier echt een recreatie, niet een transportmiddel zoals in Nederland. Ze hebben in Orange County nu een heel netwerk aan fietspaden aangelegd, ik kan op ong. 2km van mijn huis een fietspad op, en vervolgens 20 mijl naar de kust fietsen, en de gehele kust van Long Beach naar San Clemente af zonder echt op de openbare weg te hoeven, met een paar kleine stukjes als uitzondering. Ga ik 500 meter richting het oosten van mijn huis, hebben ze een fietspad aangelegd dat via een mooie woonwijk naar recreatieparken lijdt, een kilometer of 5 verderop.quote:Op woensdag 8 juni 2011 02:56 schreef popolon het volgende:
Inderdaad.... 16 jaar, en je moet eigenlijk een auto hebben. En je ouders willen doorgaans ook dat je een auto hebt, want ze zijn dat rondrijden tegen die tijd echt wel zat.quote:Op woensdag 8 juni 2011 05:33 schreef Lyrebird het volgende:
Dat is voor mij ook wel een reden om naar andere landen te kijken. Een collega van me vertelde hoe vaak hij als taxi voor zijn 16 jarige dochter moest fungeren, omdat zijn dochter al drie auto's in de prak had gereden. Maar ze moest wel van school naar blokfluitles en naar basketbal.
Dan zie ik toch liever Japanse kinderen die (net als wij) zelf op de fiets hun weg vonden.
Jamaar.... ik wil, maar willen is irrationeel en dus ondergeschikt aan het rationele.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Heb je niet. Gewoon lekker blijven zitten waar je zit als ik 't zo lees.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |