Hoe was je ervaring in Texas? Ben benieuwd.quote:
Ah, je was in Tejas, niet Texasquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:01 schreef Kapitein_Holbaard het volgende:
[..]
Odessa 't ligt in het zuid westen van texas vlak bij mexico
Prachtig land vind ik persoonlijk de natuur, de mensen( texanen zijn echt goed volk) eten ging wel van dat tex-mex spul voor de kenners hierquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:08 schreef jennifermank het volgende:
[..]
Hoe was je ervaring in Texas? Ben benieuwd.
Ja houston is mooie stad, de hitte viel daar wel mee Ik vond houston erg vochtig de keren dat ik er was geweest.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:33 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ah, je was in Tejas, niet TexasIk woon in Houston. Is warm.
Ik typ morgen meer hoor. Ga nu lekker slapenquote:Op woensdag 15 juni 2011 19:08 schreef jennifermank het volgende:
[..]
Hoe was je ervaring in Texas? Ben benieuwd.
Gaaf! Ben benieuwd!quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:20 schreef Kapitein_Holbaard het volgende:
[..]
Ik typ morgen meer hoor. Ga nu lekker slapen
Ik lees dit eigenlijk nu pas..quote:Op woensdag 11 mei 2011 20:09 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Waarom mag dat niet? Ik heb op mijn stage niet anders gedaan. Ook aangegeven vantevoren (niet specifiek maar toch...).
Geen idee. Ik wist niet dat het niet mag. Het stond gewoon in mijn stagebeschrijving en ook op het formulier dat mijn begeleider ingevuld heeft stond het gewoon.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:18 schreef _Loki het volgende:
[..]
Ik lees dit eigenlijk nu pas..
Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen dan? Het staat zelfs op usa.gov dat het niet mag
Ik dacht dat het poging tot doodslag wasquote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:01 schreef TippieTop het volgende:
Ik heb helaas een strafblad
Is het mogelijk hiermee een Green Card aan te vragen? Het was voor bedreiging...
Onder andere... trouwens toen ik nog niet veroordeeld was maar de zaak wel liep kon ik er gewoon op vakantie.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:06 schreef IrCute het volgende:
[..]
Ik dacht dat het poging tot doodslag wasEn nee daarmee kom je waarschijnlijk niet eens het land mee binnen.
Het is niet onmogelijk maar het word moeilijk. Het hoeft niet perse te betekenen dat het niet kan, maar je moet je wellicht verklaren tegenover de consul, en het ligt er ook een beetje aan wat de precieze omstandigheden waren.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:01 schreef TippieTop het volgende:
Ik heb helaas een strafblad
Is het mogelijk hiermee een Green Card aan te vragen? Het was voor bedreiging...
Wie betaalt er in zo'n geval voor de terugreis dan?quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:01 schreef maartena het volgende:
[..]
Het is niet onmogelijk maar het word moeilijk. Het hoeft niet perse te betekenen dat het niet kan, maar je moet je wellicht verklaren tegenover de consul, en het ligt er ook een beetje aan wat de precieze omstandigheden waren.
Het Amerikaanse consulaat trekt standaard tot 7 jaar terug, waarop alle kleine vergrijpen staan. Tevens krijgen ze alle veroordelingen te zien, aangezien die nooit verjaren. (M.a.w als je 13 jaar geleden veroordeeld werd voor roof, 4 jaar in de bak zat, en dus 9 jaar geleden vrijkwam.... dan komt dat terug op de strafbladinformatie die het Amerikaans consulaat doorneemt).
Ben je slechts 1 keer veroordeeld, dan is dat zoals ik al zei niet perse een rode kaart. ECHTER, ik zie hierboven dat het zou gaan tot "poging tot doodslag", en ik denk dat dit wel een rode kaart betekend... (en geen groene).
Wat betreft toegang tot het land als toerist..... als je via het Visa Waiver program reist, en je 3 dagen van te voren je US-VISIT geval online doet, dan is de kans best groot dat je gewoon weg kunt, maar er is inderdaad een kans aanwezig dat er een lampje gaat branden, en bij aankomst in de VS linea-recta weer terug op het vliegtuig wordt gezet.
De laatste keer dat ik met KLM vloog van LAX naar AMS trouwens ook leuk: Er werd een Nederlander naar de gate gebracht door twee ICE agenten (Immigration & Customs Enforcement), en via een nieuwsgierige Amerikaan die 1 van de agenten iets vroeg, hoorden we dat het ging om een "refused entry". (Meer wilde hij ook niet kwijt). Hij werd als eerste, nog steeds begeleid door de twee ICE agenten, helemaal achterin het vliegtuig geplaatst, en de twee ICE agenten bleven bij hem staan tot vlak voor vertrek. De ICE agenten verlieten toen het vliegtuig, en de deur ging achter hen dicht, en hoppakee, naar AMS.
Het gebeurd dus wel.... en dat is behoorlijk zuur als je net 11 uur gevlogen hebt, en je moet weer terug.....
Geen idee. Ik denk dat er sowieso ten eerste plek moet zijn op zo'n KLM vlucht natuurlijk, en het zou natuurlijk heel goed kunnen dat zo'n iemand weinig/geen geld bij zich heeft. Iemand een maand lang in een of andere gevangenis stoppen totdat ze iemand in Nederland vinden die wel bereid is om te betalen, kost waarschijnlijk heel wat meer, want je moet ze toch dagelijks te eten geven, en ergens laten slapen, niet?quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:04 schreef MeScott het volgende:
Wie betaalt er in zo'n geval voor de terugreis dan?
Beef Jerky!quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:26 schreef static het volgende:
is dit eigenlijk een beetje te vreten? Vergelijkbaar met een soort bifi-worstje in stukjes?
http://en.wikipedia.org/wiki/Jerky_(food)
Dat betaal je zelf.quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:04 schreef MeScott het volgende:
[..]
Wie betaalt er in zo'n geval voor de terugreis dan?
Yumquote:Op woensdag 22 juni 2011 00:26 schreef static het volgende:
is dit eigenlijk een beetje te vreten? Vergelijkbaar met een soort bifi-worstje in stukjes?
http://en.wikipedia.org/wiki/Jerky_(food)
Dan is het dus bijvoorbeeld ook niet mogelijk om naar de VS te vliegen en vanuit Canada terug naar Nederland (of wat het land van herkomst dan ook moge zijn) ?quote:Op woensdag 22 juni 2011 04:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat betaal je zelf.
Je komt de VS niet in zonder dat je een retour-ticket geboekt hebt. Dat probleem hadden wij laatst toen we naar de VS afreisden, en omdat ik niet wist wanneer we terug zouden komen, had ik enkeltjes geboekt. Ik heb zelf een greencard, dus voor mij kon dat, maar omdat mijn vrouw een toeristenvisum heeft moesten we ter plaatse een ticket Los Angeles - Tokyo boeken.
Er is volgens mij een verdrag tussen Canada en de VS, waarbij de Canadese douane als douane voor de VS fungeert. Wat je de VS duidelijk moet kunnen maken, is dat als je het land binnenkomt, dat je dan ook de mogelijkheden hebt om het land weer uit te komen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 05:15 schreef MeScott het volgende:
[..]
Dan is het dus bijvoorbeeld ook niet mogelijk om naar de VS te vliegen en vanuit Canada terug naar Nederland (of wat het land van herkomst dan ook moge zijn) ?
Eventuele extra kosten zijn voor de luchtvaartmaatschappij tenzij er de laatste 6 jaar iets veranderd is. Ik heb het nl zelf meegemaakt in 2005. Vreemd trouwens dat die kerel in NL werd opgewacht. Weet je zeker dat hij niet werd ingerekend?quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:41 schreef maartena het volgende:
[..]
Geen idee. Ik denk dat er sowieso ten eerste plek moet zijn op zo'n KLM vlucht natuurlijk, en het zou natuurlijk heel goed kunnen dat zo'n iemand weinig/geen geld bij zich heeft. Iemand een maand lang in een of andere gevangenis stoppen totdat ze iemand in Nederland vinden die wel bereid is om te betalen, kost waarschijnlijk heel wat meer, want je moet ze toch dagelijks te eten geven, en ergens laten slapen, niet?
Er zullen waarschijnlijk afspraken over bestaan voor dit soort gevallen waar de KLM bijv. achteraf een rekening kan sturen voor een enkele reis aan de persoon die terug moet naar Nederland. De schuld ligt immers bij de reiziger, noch bij ICE of KLM. Als de reiziger dan vervolgens weigert te betalen, en het is een Nederlandse inwoner met registratie in de burgerlijke stand, dan komt uiteindelijk net als bij alle andere schulden uiteindelijk een deurwaarder komen kloppen natuurlijk.
Er vond trouwens ook een overdracht plaats in Nederland. Iedereen mocht natuurlijk eerst het vliegtuig uit, maar er stonden twee heren van de Marechaussee te wachten bij de gate, die het vliegtuig inliepen terwijl de rest naar buiten liep, om de beste man waarschijnlijk officieel door de grens leidden en dus officieel weer op Nederlandse bodem zetten. Zij waren dus ingelicht.
Ik denk dat die man gewoon een fikse rekening stond te wachten voor gemaakte kosten.
Waarom kwam je niet binnenquote:Op woensdag 22 juni 2011 06:02 schreef psychosomatic het volgende:
Nadat ik in Boston naar het vliegtuig was begeleid waren ze klaar met me. Logisch, want het gaat er hun om dat je het land niet in komt en weer vertrekt. Waarheen zal hun in principe een zorg zijn. Ik reisde via IJsland en of ik nou daar was gebleven of van daaruit naar Tokyo was gevlogen ipv Amsterdam, dat boeit die Amerikanen niet. In NL wilde de douane m'n baggage checken, maar toen ze vroegen waar ik geweest was en ik m'n verhaal vertelde mocht ik gewoon doorlopen. M'n paspoort werd niet eens gecontroleerd om te kijken of het wel waar was. Waarschijnlijk sprak m'n gezicht boekdelen.
Verder moet je met strafblad altijd een visum aanvragen. Je mag dan nl geen gebruik maken van VWP.
Ik heb voor die weigering een tijdje in de VS gewoond en ben destijds veroordeeld voor een klein vergrijp waar ik een boete van $120 voor kreeg. Toen ik in 2005 op vakantie wilde dacht ik gewoon gebruik te kunnen maken van de VWP, echt op het I-94w formulier stellen ze de volgende vraag:quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:23 schreef Mr_Mojo het volgende:
[..]
Waarom kwam je niet binnen?
Klein ander vraagje: over een maand kom ik met m'n J-1 visa de VS binnen; heeft iemand enig idee wat ik met moet voorstellen bij het gesprek wat ik aldaar met immigrations zal hebben? (Is het hetzelfde gesprek als het bij binnenkomst met een toeristen visum: wat ga je doen, heb je genoeg geld etc?). Ik kan me bijna niet voorstellen dat het veel voor zal stellen: via mijn DS-2019 formulier + het gesprek op het consulaat weten ze toch vrijwel alles al.
Valt een bedreiging in het buitenland, dus niet in de VS, daar dan ook onder?quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:25 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Ik heb voor die weigering een tijdje in de VS gewoond en ben destijds veroordeeld voor een klein vergrijp waar ik een boete van $120 voor kreeg. Toen ik in 2005 op vakantie wilde dacht ik gewoon gebruik te kunnen maken van de VWP, echt op het I-94w formulier stellen ze de volgende vraag:
"Have you ever been arrested or convicted for an offense or crime involving moral turpitude or a violation related to a controlled substance; or have been arrested or convicted for two or more offenses for which the aggregate sentence to confinement was five years or more; or been a controlled substance trafficker, or are you seeking entry to engage in criminal or immortal activities?"
Nou mijn "misdaad" valt onder "moral turpitude". Ik had op dat moment geen idee wat moral turpitude betekende, maar als ik naar de rest van de genoemde misdaden keek had ik niet het idee dat die boete van destijds zo zwaar zou wegen. Helaas wel en die kerel van Homeland Security legde mij uit dat ik voor 9/11 ik slechts een waarschuwing van hem zou hebben gekregen dat ik voortaan in eigen land een visum zou moeten aanvragen, maar na de aanslagen hebben ze eea veranderd en mocht hij me niet toelaten. Ik werd dus op het eerste vliegtuig terug gezet. Ik ben toen binnen 2 uur na aankomst weer vertrokken.
De vraag is of ze erachter komen. Bij mij ging het om iets wat in hun systeem stond (attempted theft), hoewel in hun systeem iets stond over prostititie. Heel bizar, maar was volgens hun waarschijnlijk een administratieve fout die ik maar zelf op moest lossen. Het veranderde ook niks aan de zaak. Ik ben overigens heel correct behandeld en die vent gaf aan dat hij het ook lullig vond, maar hij nu eenmaal niet meer de bevoegdheid had om me met een waarschuwing toch toe te laten. Ik kreeg nog een kauwgompie van hem.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:13 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Valt een bedreiging in het buitenland, dus niet in de VS, daar dan ook onder?
Ik heb namelijk meer straf dan die 120 dollar
Time flies! 6 jaar alweerquote:Op vrijdag 24 juni 2011 05:32 schreef popolon het volgende:
Was alweer de zevende keer dat ze hier was in de zes jaar dat ik hier woon.
Tegenwoordig (sinds begin 2010 geloof ik) moeten alle Nederlanders via het "US-Visit" program een "ESTA" aanvragen, ofwel een elektronisch visum, middels een website. Dat moet 3 dagen van te voren, en hierbij wordt volgens mij gecontroleerd in een database die Nederland beschikbaar stelt of je wel of niet een strafblad hebt, dus als toerist kun je de VS denk ik niet in.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:13 schreef TippieTop het volgende:
Valt een bedreiging in het buitenland, dus niet in de VS, daar dan ook onder?
Ik heb namelijk meer straf dan die 120 dollar
Weet jij toevallig of dat ook moet voor een Nederlander die in België woont?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Tegenwoordig (sinds begin 2010 geloof ik) moeten alle Nederlanders via het "US-Visit" program een "ESTA" aanvragen, ofwel een elektronisch visum, middels een website. Dat moet 3 dagen van te voren, en hierbij wordt volgens mij gecontroleerd in een database die Nederland beschikbaar stelt of je wel of niet een strafblad hebt, dus als toerist kun je de VS denk ik niet in.
Ja, alle info erover staat hier:quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Weet jij toevallig of dat ook moet voor een Nederlander die in België woont?
Thank you!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:52 schreef Royyy het volgende:
[..]
Ja, alle info erover staat hier:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Ja, moet voor alle staatsburgers die een paspoort bezitten die onder het "Visa Waiver Program" valt. Als je als Nederlander ergens in Thailand woont, kun je met ESTA naar de VS, waar een Thai dat zelf niet kan.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:15 schreef Barcaconia het volgende:
Weet jij toevallig of dat ook moet voor een Nederlander die in België woont?
Ja 't gaat hard.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Time flies! 6 jaar alweer
In 2012 mag ik mijn 10 jaar vieren.....De teller staat nu op 9 jaar, 2 maanden en 3 weken, pak em beet.
Heb als kind & tiener bij een schaakvereniging gezeten, maar heb al jaren niet echt meer gespeeld.....was op zoek naar een schaak programma, en aangezien facebook vol met spelletjes zit.... dacht ik kom, eens kijken.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 06:15 schreef popolon het volgende:
Hoe goed ben je met schaken trouwens? Zag het op facebook.
Yep. Wat kom je hier doen? Linkerhand/rechterhand/foto - have a nice day.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:37 schreef Mr_Mojo het volgende:
Tot nu toe heb ik geen negatieve ervaringen gehad met de douane.
Ik had alleen wel een vraagje; over een maand kom ik met m'n J-1 visa de VS binnen; heeft iemand enig idee wat ik met moet voorstellen bij het gesprek wat ik aldaar met immigrations zal hebben? (Is het hetzelfde gesprek als het bij binnenkomst met een toeristen visum: wat ga je doen, heb je genoeg geld etc?). Ik kan me bijna niet voorstellen dat het veel voor zal stellen: via mijn DS-2019 formulier + het gesprek op het consulaat weten ze toch vrijwel alles - wat voor hun relevant is - al.
Ah, moet ik dan nog wel 'suport documents' als bankstatements etc meenemen? (Dit moest bij het consulaat tijdens mijn visum gesprek wel).quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:53 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Yep. Wat kom je hier doen? Linkerhand/rechterhand/foto - have a nice day.
Ik heb dat indertijd voor mijn H1B wel gedaan, maar daar werd niet naar gevraagd. Het indrukwekkende visum in je paspoort spreekt voor zich.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 16:56 schreef Mr_Mojo het volgende:
[..]
Ah, moet ik dan nog wel 'suport documents' als bankstatements etc meenemen? (Dit moest bij het consulaat tijdens mijn visum gesprek wel).
Mooiquote:Op zaterdag 25 juni 2011 17:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb dat indertijd voor mijn H1B wel gedaan, maar daar werd niet naar gevraagd. Het indrukwekkende visum in je paspoort spreekt voor zich.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |