abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:41:53 #1
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_87906194

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 309 Miljoen inwoners (Schatting Januari 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 2 November 2010. (Senate & House)
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:

Kaart:

Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
Consulaat Generaal in Chicago
Consulaat Generaal in San Francisco
Consulaat Generaal in Miami
Consulaat Generaal in New York
• Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland:
Amerikaanse Ambassade in Den Haag
Consulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:

United States Citizenship & Immigration Services

Department of State
Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land?
Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen:

Verenigde Staten van Amerika!
Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
Verenigde Staten van Amerika Deel 5
Verenigde Staten van Amerika Deel 6
Verenigde Staten van Amerika Deel 7
Verenigde Staten van Amerika Deel 8
Verenigde Staten van Amerika Deel 9
Verenigde Staten van Amerika Deel 10
Verenigde Staten van Amerika Deel 11
Verenigde Staten van Amerika Deel 12
Verenigde Staten van Amerika Deel 13
Verenigde Staten van Amerika Deel 14
Verenigde Staten van Amerika Deel 15
Verenigde Staten van Amerika, Deel 16
Verenigde Staten van Amerika, deel 17
Verenigde Staten van Amerika, deel 18
Verenigde Staten van Amerika - Deel 19
Verenigde staten van Amerika - Deel 20
Verenigde Staten van Amerika - deel 21
Verenigde Staten van Amerika - Deel 22
Verenigde Staten van Amerika - Deel 23
Verenigde Staten van Amerika - Deel 24
Verenigde Staten van Amerika - Deel 25
Verenigde Staten van Amerika - Deel 26
Verenigde Staten van Amerika - Deel 27
Verenigde Staten van Amerika - Deel XXVIII
Verenigde Staten van Amerika - Deel 29
Verenigde Staten van Amerika - Deel 30

De OP vind je hier.

[ Bericht 3% gewijzigd door popolon op 25-10-2010 18:14:35 ]
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:42:17 #2
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_87906208
LAPO:

Ben op het moment aan het zoeken naar een woning in New York, maar dit is zoals verwacht knap lastig.
Via craigslist kom ik heel veel zooi en scam's tegen.

Zijn er nog andere goede plekker om te zoeken voor rond de 1000$ per maand in NY (queens, brooklyn is obviously ok)
pi_87906311
Spanish Harlem schijnt niet het ergste te zijn. Ook de Bronx kan best ok zijn. Maar ik zou in beide gevallen eerst ter plekke willen gaan kijken.

Voor $1000 zou je in Brooklyn iets met gedeelde voorzieningen moeten kunnen vinden, ik dacht dat de meeste 1-bedrooms daar rond de $1500 zijn.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:08:04 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87906815
De OP is niet goed overgenomen.

Popo, grijp eens in. ;)

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 309 Miljoen inwoners (Schatting Januari 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 2 November 2010. (Senate & House)
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:

Kaart:

Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
Consulaat Generaal in Chicago
Consulaat Generaal in San Francisco
Consulaat Generaal in Miami
Consulaat Generaal in New York
• Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland:
Amerikaanse Ambassade in Den Haag
Consulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:

United States Citizenship & Immigration Services

Department of State
Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land?
Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen:

Verenigde Staten van Amerika!
Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
Verenigde Staten van Amerika Deel 5
Verenigde Staten van Amerika Deel 6
Verenigde Staten van Amerika Deel 7
Verenigde Staten van Amerika Deel 8
Verenigde Staten van Amerika Deel 9
Verenigde Staten van Amerika Deel 10
Verenigde Staten van Amerika Deel 11
Verenigde Staten van Amerika Deel 12
Verenigde Staten van Amerika Deel 13
Verenigde Staten van Amerika Deel 14
Verenigde Staten van Amerika Deel 15
Verenigde Staten van Amerika, Deel 16
Verenigde Staten van Amerika, deel 17
Verenigde Staten van Amerika, deel 18
Verenigde Staten van Amerika - Deel 19
Verenigde staten van Amerika - Deel 20
Verenigde Staten van Amerika - deel 21
Verenigde Staten van Amerika - Deel 22
Verenigde Staten van Amerika - Deel 23
Verenigde Staten van Amerika - Deel 24
Verenigde Staten van Amerika - Deel 25
Verenigde Staten van Amerika - Deel 26
Verenigde Staten van Amerika - Deel 27
Verenigde Staten van Amerika - Deel XXVIII
Verenigde Staten van Amerika - Deel 29
Verenigde Staten van Amerika - Deel 30

De OP vind je hier.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 19:09:07 #5
45833 crew  Fogel
pi_87906840
Valt nog me eigenlijk nog mee voor een stad als NY (zelfs in de "mindere buurten", uiteraard is het in de "hotte" delen duurder), zelfs kleine stad als Trondheim betaal je vergelijkbare bedragen (ook buiten het centrum).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_87910118
Ik denk niet dat je alleen naar grootte moet kijken, maar ook naar economische opbouw van de bewoners. In iedere grote stad is wel een wijk te vinden met 'goedkope' woningen; de vraag is of je daar ook wil wonen. Een (hoogstwaarschijnlijk) 1 kamer loft met gedeelde voorzieningen (keuken, toilet?) in Brooklyn is imo geen $1000 waard.

edit:
quote:
Trondheim is a Norwegian center of education, technical and medical research with the Norwegian University of Science and Technology (NTNU) and SINTEF located in the city.
(wikipedia)
Ik denk niet dat je de huurprijzen in Trondheim met Brooklyn kunt vergelijken, appels/peren.
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:40:18 #7
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_87910455
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:08 schreef maartena het volgende:
De OP is niet goed overgenomen.

Popo, grijp eens in. ;)

sorry, weet niet wat er fout ging
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:37:41 #8
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87914083
Even :W doen vanuit NL
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 25 oktober 2010 @ 01:51:50 #9
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87924682
:W

Ik ga meedoen aan de lottery 2012 :) Ik ga het gewoon proberen.
  maandag 25 oktober 2010 @ 03:26:56 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87925526
Je hebt nog tot 3 November voor de inschrijving :)
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_87925765
Ik ben vorige week begonnen aan de lange reis die 'green card application' heet. Onze visa afdeling zegt dat dat normaal gesproken twee jaar duurt, lijkt me wat lang maar ze zullen er wel verstand van hebben.
  maandag 25 oktober 2010 @ 07:35:17 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87925980
Omzetten van een H1B of een ander werkvisum kan inderdaad een jaar of twee duren. Maar wel mooi dat je er aan begint, want met een Green Card mag je sowieso blijven, en ben je niet meer afhankelijk van een baan of contract.
-
  maandag 25 oktober 2010 @ 08:08:13 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87926176
Ik ben voor Nederlandse begrippen ook weer lekker allochtoon aan het doen trouwens: Schotel op me dak geplaatst! :D
-
pi_87937367
Als ik nu in Ashland, OR moet zijn, is het dan aan te raden om het vliegtuig naar San Francisco te pakken ipv Portland? Dan zie ik tenminste ook nog een stukje van Californië, en qua tijd maakt het niet zo heel veel uit aangezien Ashland precies tussen SFO en PDX inzit.
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 15:12:59 #15
45833 crew  Fogel
pi_87937829
Hulde aan het RIVM! Ze hebben in hun archief gegraven, mijn vaccinatiebewijs gevonden, gescanned en per e-mail naar me toe gestuurd. Scheelt me een extra spuit of twee in de arm.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_87938466
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 01:51 schreef Omnifacer het volgende:
:W

Ik ga meedoen aan de lottery 2012 :) Ik ga het gewoon proberen.
Ik heb me ook aangemeld. Gewoon omdat het kan. :P
pi_87945169
Godverdomme, is mijn fiets gestolen. Ik dacht dat ze dat alleen in Nederland doen.

Amerikanenm; ik ben teleurgesteld :'(
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:15:20 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87945614
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 20:40 schreef Burrito het volgende:

[..]

sorry, weet niet wat er fout ging
Die in de wiki met copy/paste werkt niet 100%. Ik moest maarten's post overnemen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:34:37 #19
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87946312
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb me ook aangemeld. Gewoon omdat het kan. :P
Dan heb je nu al een concurrent minder, want ik ga me toch maar niet inschrijven. Reden: het zou te prematuur zijn. Ik wil nog steeds graag verhuizen naar de US en daar proberen iets op te bouwen, maar dan zou ik dat wel samen met mijn vriendin willen doen. Zij gaat echter misschien een bepaalde opleiding volgen en onze relatie is misschien nog iets te kort voor een dergelijk avontuur. Verder kan ik zelf beter zorgen dat ik eerst mijn bachelor in Business Science afmaak voor ik uberhaupt zulke plannen ga maken, anders heb je misschien wel erg weinig perspectief. En ja, ik had me ook op goed geluk alsnog kunnen inschrijven, maar dat vind ik niet eerlijk ten opzichte van de mensen die wel oprecht en met volle hoop meedoen.

Maar het plan om ooit in de US terecht te komen blijft staan!
pi_87946690
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:01 schreef Greci het volgende:
Godverdomme, is mijn fiets gestolen. Ik dacht dat ze dat alleen in Nederland doen.

Amerikanenm; ik ben teleurgesteld :'(
Er zijn er van mij al twee gejat. Kut autochtonen.
pi_87947125
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 18:34 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Dan heb je nu al een concurrent minder, want ik ga me toch maar niet inschrijven. Reden: het zou te prematuur zijn. Ik wil nog steeds graag verhuizen naar de US en daar proberen iets op te bouwen, maar dan zou ik dat wel samen met mijn vriendin willen doen. Zij gaat echter misschien een bepaalde opleiding volgen en onze relatie is misschien nog iets te kort voor een dergelijk avontuur. Verder kan ik zelf beter zorgen dat ik eerst mijn bachelor in Business Science afmaak voor ik uberhaupt zulke plannen ga maken, anders heb je misschien wel erg weinig perspectief. En ja, ik had me ook op goed geluk alsnog kunnen inschrijven, maar dat vind ik niet eerlijk ten opzichte van de mensen die wel oprecht en met volle hoop meedoen.

Klinkt verstandig. Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat als je wordt uitgeloot je ook echt moet gaan, of anders op een soort zwarte lijst komt en in de toekomst een stuk moeilijker nog aan een visum kan komen.

Ikzelf ontdekte pas een paar maanden terug hoe makkelijk je mee kan loten, en voor mij komt het toevallig ook allemaal net precies goed uit. Vandaar dat ik wel een gokje waag dit jaar.

Trouwens, als je echt supergraag naar de VS wil en een universitair diploma hebt, dan zijn er toch vast ook wel andere opties dan het diversity visum?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2010 18:53:52 ]
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:00:00 #22
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87947396
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Klinkt verstandig. Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat als je wordt uitgeloot je ook echt moet gaan, of anders op een soort zwarte lijst komt en in de toekomst een stuk moeilijker nog aan een visum kan komen.

Ikzelf ontdekte pas een paar maanden terug hoe makkelijk je mee kan loten, en voor mij komt het toevallig ook allemaal net precies goed uit. Vandaar dat ik wel een gokje waag dit jaar.

Trouwens, als je echt supergraag naar de VS wil en een universitair diploma hebt, dan zijn er toch vast ook wel andere opties dan het diversity visum?
Vergeten te zeggen, maar jouw eerste punt speelde ook mee inderdaad. Ik wilde mijn toekomstige kansen ook niet jeopardisen. Andere opties zijn er misschien in de toekomst wel. Ik ben voorlopig nog niet toe aan solliciteren, maar als het zo ver is ga ik zeker kijken naar vacatures bij internationale bedrijven. Zo hoop ik dat er een mogelijkheid in zit dat ik voor een tijdje in de US zou kunnen wonen en werken. Ik vraag me echter af in hoeverre die beschikbaar zijn en of ik ervoor in aanmerking kom, aangezien mijn CV niet het beste is in zijn soort :') Hoop studievertraging namelijk.
pi_87951032
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 06:08 schreef Shivo het volgende:
Ik ben vorige week begonnen aan de lange reis die 'green card application' heet. Onze visa afdeling zegt dat dat normaal gesproken twee jaar duurt, lijkt me wat lang maar ze zullen er wel verstand van hebben.
Het kan binnen een jaar, het kan binnen 6 jaar. Bij mij duurde het iets meer dan 1.5 jaar en dat vonden ze hier snel. Twee jaar is inderdaad een veel genoemde tijd.
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:20:48 #24
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87951431
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:34 schreef Omnifacer het volgende:

Hou er wel rekening mee dat als je ooit je vriendin wil meenemen, wanneer dat dan ook mag zijn, dat die vriendin eerst geconverteerd moet worden tot vrouw.

Alleen partners die getrouwd zijn mogen namelijk als partners naar de VS verhuizen, voor immigratiedoeleinden is alleen een officieel huwelijk geldig, niet een geregistreerd partnerschap zoals dat in Nederland kan.

Hou daar dus rekening mee. Als jij de DV-2012 (of 13, 14, etc) wint, dan moet je op het moment dat je wint, en vervolgens de procedure start ook al getrouwd zijn. Je kunt nadat je je brief hebt gekregen dat je gewonnen hebt nog wel even snel trouwen natuurlijk, maar dan is het meer een "moet-nog-even-snel" dan iets wat je echt kan plannen. Alleen als je getrouwd bent kun je je partner meenemen op een "gewonnen" visum.

Ook iets voor anderen om rekening mee te houden verder, in geval er plannen zijn om vriend/vriendin mee te verkassen naar de VS.
-
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:23:04 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87951557
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:00 schreef Omnifacer het volgende:
Ik wilde mijn toekomstige kansen ook niet jeopardisen.
Ik ben alweer een tijd weg uit Nederland, maar is dat echt een ver-Nederlands Engels woord zoals "cancellen", of ver-Nederlands je nu zelf een Engels woord? :D
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')