quote:(wikipedia)Trondheim is a Norwegian center of education, technical and medical research with the Norwegian University of Science and Technology (NTNU) and SINTEF located in the city.
quote:sorry, weet niet wat er fout gingOp zondag 24 oktober 2010 19:08 schreef maartena het volgende:
De OP is niet goed overgenomen.
Popo, grijp eens in.
quote:Ik heb me ook aangemeld. Gewoon omdat het kan.Op maandag 25 oktober 2010 01:51 schreef Omnifacer het volgende:
Ik ga meedoen aan de lottery 2012Ik ga het gewoon proberen.
quote:Die in de wiki met copy/paste werkt niet 100%. Ik moest maarten's post overnemen.
quote:Dan heb je nu al een concurrent minder, want ik ga me toch maar niet inschrijven. Reden: het zou te prematuur zijn. Ik wil nog steeds graag verhuizen naar de US en daar proberen iets op te bouwen, maar dan zou ik dat wel samen met mijn vriendin willen doen. Zij gaat echter misschien een bepaalde opleiding volgen en onze relatie is misschien nog iets te kort voor een dergelijk avontuur. Verder kan ik zelf beter zorgen dat ik eerst mijn bachelor in Business Science afmaak voor ik uberhaupt zulke plannen ga maken, anders heb je misschien wel erg weinig perspectief. En ja, ik had me ook op goed geluk alsnog kunnen inschrijven, maar dat vind ik niet eerlijk ten opzichte van de mensen die wel oprecht en met volle hoop meedoen.Op maandag 25 oktober 2010 15:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb me ook aangemeld. Gewoon omdat het kan.
quote:Er zijn er van mij al twee gejat. Kut autochtonen.Op maandag 25 oktober 2010 18:01 schreef Greci het volgende:
Godverdomme, is mijn fiets gestolen. Ik dacht dat ze dat alleen in Nederland doen.
Amerikanenm; ik ben teleurgesteld
quote:Klinkt verstandig. Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat als je wordt uitgeloot je ook echt moet gaan, of anders op een soort zwarte lijst komt en in de toekomst een stuk moeilijker nog aan een visum kan komen.Op maandag 25 oktober 2010 18:34 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dan heb je nu al een concurrent minder, want ik ga me toch maar niet inschrijven. Reden: het zou te prematuur zijn. Ik wil nog steeds graag verhuizen naar de US en daar proberen iets op te bouwen, maar dan zou ik dat wel samen met mijn vriendin willen doen. Zij gaat echter misschien een bepaalde opleiding volgen en onze relatie is misschien nog iets te kort voor een dergelijk avontuur. Verder kan ik zelf beter zorgen dat ik eerst mijn bachelor in Business Science afmaak voor ik uberhaupt zulke plannen ga maken, anders heb je misschien wel erg weinig perspectief. En ja, ik had me ook op goed geluk alsnog kunnen inschrijven, maar dat vind ik niet eerlijk ten opzichte van de mensen die wel oprecht en met volle hoop meedoen.
Maar het plan om ooit in de US terecht te komen blijft staan!
quote:Vergeten te zeggen, maar jouw eerste punt speelde ook mee inderdaad. Ik wilde mijn toekomstige kansen ook niet jeopardisen. Andere opties zijn er misschien in de toekomst wel. Ik ben voorlopig nog niet toe aan solliciteren, maar als het zo ver is ga ik zeker kijken naar vacatures bij internationale bedrijven. Zo hoop ik dat er een mogelijkheid in zit dat ik voor een tijdje in de US zou kunnen wonen en werken. Ik vraag me echter af in hoeverre die beschikbaar zijn en of ik ervoor in aanmerking kom, aangezien mijn CV niet het beste is in zijn soortOp maandag 25 oktober 2010 18:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Klinkt verstandig. Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat als je wordt uitgeloot je ook echt moet gaan, of anders op een soort zwarte lijst komt en in de toekomst een stuk moeilijker nog aan een visum kan komen.
Ikzelf ontdekte pas een paar maanden terug hoe makkelijk je mee kan loten, en voor mij komt het toevallig ook allemaal net precies goed uit. Vandaar dat ik wel een gokje waag dit jaar.
Trouwens, als je echt supergraag naar de VS wil en een universitair diploma hebt, dan zijn er toch vast ook wel andere opties dan het diversity visum?
quote:Het kan binnen een jaar, het kan binnen 6 jaar. Bij mij duurde het iets meer dan 1.5 jaar en dat vonden ze hier snel. Twee jaar is inderdaad een veel genoemde tijd.Op maandag 25 oktober 2010 06:08 schreef Shivo het volgende:
Ik ben vorige week begonnen aan de lange reis die 'green card application' heet. Onze visa afdeling zegt dat dat normaal gesproken twee jaar duurt, lijkt me wat lang maar ze zullen er wel verstand van hebben.
quote:Hou er wel rekening mee dat als je ooit je vriendin wil meenemen, wanneer dat dan ook mag zijn, dat die vriendin eerst geconverteerd moet worden tot vrouw.Op maandag 25 oktober 2010 18:34 schreef Omnifacer het volgende:
Dan heb je nu al een concurrent minder, want ik ga me toch maar niet inschrijven. Reden: het zou te prematuur zijn. Ik wil nog steeds graag verhuizen naar de US en daar proberen iets op te bouwen, maar dan zou ik dat wel samen met mijn vriendin willen doen. Zij gaat echter misschien een bepaalde opleiding volgen en onze relatie is misschien nog iets te kort voor een dergelijk avontuur. Verder kan ik zelf beter zorgen dat ik eerst mijn bachelor in Business Science afmaak voor ik uberhaupt zulke plannen ga maken, anders heb je misschien wel erg weinig perspectief. En ja, ik had me ook op goed geluk alsnog kunnen inschrijven, maar dat vind ik niet eerlijk ten opzichte van de mensen die wel oprecht en met volle hoop meedoen.
Maar het plan om ooit in de US terecht te komen blijft staan!
quote:Ik ben alweer een tijd weg uit Nederland, maar is dat echt een ver-Nederlands Engels woord zoals "cancellen", of ver-Nederlands je nu zelf een Engels woord?Op maandag 25 oktober 2010 19:00 schreef Omnifacer het volgende:
Ik wilde mijn toekomstige kansen ook niet jeopardisen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |