abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:41:53 #1
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_87906194

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 309 Miljoen inwoners (Schatting Januari 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 2 November 2010. (Senate & House)
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:

Kaart:

Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
Consulaat Generaal in Chicago
Consulaat Generaal in San Francisco
Consulaat Generaal in Miami
Consulaat Generaal in New York
• Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland:
Amerikaanse Ambassade in Den Haag
Consulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:

United States Citizenship & Immigration Services

Department of State
Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land?
Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen:

Verenigde Staten van Amerika!
Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
Verenigde Staten van Amerika Deel 5
Verenigde Staten van Amerika Deel 6
Verenigde Staten van Amerika Deel 7
Verenigde Staten van Amerika Deel 8
Verenigde Staten van Amerika Deel 9
Verenigde Staten van Amerika Deel 10
Verenigde Staten van Amerika Deel 11
Verenigde Staten van Amerika Deel 12
Verenigde Staten van Amerika Deel 13
Verenigde Staten van Amerika Deel 14
Verenigde Staten van Amerika Deel 15
Verenigde Staten van Amerika, Deel 16
Verenigde Staten van Amerika, deel 17
Verenigde Staten van Amerika, deel 18
Verenigde Staten van Amerika - Deel 19
Verenigde staten van Amerika - Deel 20
Verenigde Staten van Amerika - deel 21
Verenigde Staten van Amerika - Deel 22
Verenigde Staten van Amerika - Deel 23
Verenigde Staten van Amerika - Deel 24
Verenigde Staten van Amerika - Deel 25
Verenigde Staten van Amerika - Deel 26
Verenigde Staten van Amerika - Deel 27
Verenigde Staten van Amerika - Deel XXVIII
Verenigde Staten van Amerika - Deel 29
Verenigde Staten van Amerika - Deel 30

De OP vind je hier.

[ Bericht 3% gewijzigd door popolon op 25-10-2010 18:14:35 ]
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:42:17 #2
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_87906208
LAPO:

Ben op het moment aan het zoeken naar een woning in New York, maar dit is zoals verwacht knap lastig.
Via craigslist kom ik heel veel zooi en scam's tegen.

Zijn er nog andere goede plekker om te zoeken voor rond de 1000$ per maand in NY (queens, brooklyn is obviously ok)
pi_87906311
Spanish Harlem schijnt niet het ergste te zijn. Ook de Bronx kan best ok zijn. Maar ik zou in beide gevallen eerst ter plekke willen gaan kijken.

Voor $1000 zou je in Brooklyn iets met gedeelde voorzieningen moeten kunnen vinden, ik dacht dat de meeste 1-bedrooms daar rond de $1500 zijn.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:08:04 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87906815
De OP is niet goed overgenomen.

Popo, grijp eens in. ;)

Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 309 Miljoen inwoners (Schatting Januari 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 2 November 2010. (Senate & House)
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:

Kaart:

Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
Consulaat Generaal in Chicago
Consulaat Generaal in San Francisco
Consulaat Generaal in Miami
Consulaat Generaal in New York
• Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland:
Amerikaanse Ambassade in Den Haag
Consulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:

United States Citizenship & Immigration Services

Department of State
Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land?
Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen:

Verenigde Staten van Amerika!
Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
Verenigde Staten van Amerika Deel 5
Verenigde Staten van Amerika Deel 6
Verenigde Staten van Amerika Deel 7
Verenigde Staten van Amerika Deel 8
Verenigde Staten van Amerika Deel 9
Verenigde Staten van Amerika Deel 10
Verenigde Staten van Amerika Deel 11
Verenigde Staten van Amerika Deel 12
Verenigde Staten van Amerika Deel 13
Verenigde Staten van Amerika Deel 14
Verenigde Staten van Amerika Deel 15
Verenigde Staten van Amerika, Deel 16
Verenigde Staten van Amerika, deel 17
Verenigde Staten van Amerika, deel 18
Verenigde Staten van Amerika - Deel 19
Verenigde staten van Amerika - Deel 20
Verenigde Staten van Amerika - deel 21
Verenigde Staten van Amerika - Deel 22
Verenigde Staten van Amerika - Deel 23
Verenigde Staten van Amerika - Deel 24
Verenigde Staten van Amerika - Deel 25
Verenigde Staten van Amerika - Deel 26
Verenigde Staten van Amerika - Deel 27
Verenigde Staten van Amerika - Deel XXVIII
Verenigde Staten van Amerika - Deel 29
Verenigde Staten van Amerika - Deel 30

De OP vind je hier.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 19:09:07 #5
45833 crew  Fogel
pi_87906840
Valt nog me eigenlijk nog mee voor een stad als NY (zelfs in de "mindere buurten", uiteraard is het in de "hotte" delen duurder), zelfs kleine stad als Trondheim betaal je vergelijkbare bedragen (ook buiten het centrum).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_87910118
Ik denk niet dat je alleen naar grootte moet kijken, maar ook naar economische opbouw van de bewoners. In iedere grote stad is wel een wijk te vinden met 'goedkope' woningen; de vraag is of je daar ook wil wonen. Een (hoogstwaarschijnlijk) 1 kamer loft met gedeelde voorzieningen (keuken, toilet?) in Brooklyn is imo geen $1000 waard.

edit:
quote:
Trondheim is a Norwegian center of education, technical and medical research with the Norwegian University of Science and Technology (NTNU) and SINTEF located in the city.
(wikipedia)
Ik denk niet dat je de huurprijzen in Trondheim met Brooklyn kunt vergelijken, appels/peren.
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:40:18 #7
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_87910455
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:08 schreef maartena het volgende:
De OP is niet goed overgenomen.

Popo, grijp eens in. ;)

sorry, weet niet wat er fout ging
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:37:41 #8
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87914083
Even :W doen vanuit NL
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 25 oktober 2010 @ 01:51:50 #9
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87924682
:W

Ik ga meedoen aan de lottery 2012 :) Ik ga het gewoon proberen.
  maandag 25 oktober 2010 @ 03:26:56 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87925526
Je hebt nog tot 3 November voor de inschrijving :)
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_87925765
Ik ben vorige week begonnen aan de lange reis die 'green card application' heet. Onze visa afdeling zegt dat dat normaal gesproken twee jaar duurt, lijkt me wat lang maar ze zullen er wel verstand van hebben.
  maandag 25 oktober 2010 @ 07:35:17 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87925980
Omzetten van een H1B of een ander werkvisum kan inderdaad een jaar of twee duren. Maar wel mooi dat je er aan begint, want met een Green Card mag je sowieso blijven, en ben je niet meer afhankelijk van een baan of contract.
-
  maandag 25 oktober 2010 @ 08:08:13 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87926176
Ik ben voor Nederlandse begrippen ook weer lekker allochtoon aan het doen trouwens: Schotel op me dak geplaatst! :D
-
pi_87937367
Als ik nu in Ashland, OR moet zijn, is het dan aan te raden om het vliegtuig naar San Francisco te pakken ipv Portland? Dan zie ik tenminste ook nog een stukje van Californië, en qua tijd maakt het niet zo heel veel uit aangezien Ashland precies tussen SFO en PDX inzit.
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 15:12:59 #15
45833 crew  Fogel
pi_87937829
Hulde aan het RIVM! Ze hebben in hun archief gegraven, mijn vaccinatiebewijs gevonden, gescanned en per e-mail naar me toe gestuurd. Scheelt me een extra spuit of twee in de arm.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_87938466
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 01:51 schreef Omnifacer het volgende:
:W

Ik ga meedoen aan de lottery 2012 :) Ik ga het gewoon proberen.
Ik heb me ook aangemeld. Gewoon omdat het kan. :P
pi_87945169
Godverdomme, is mijn fiets gestolen. Ik dacht dat ze dat alleen in Nederland doen.

Amerikanenm; ik ben teleurgesteld :'(
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:15:20 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87945614
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 20:40 schreef Burrito het volgende:

[..]

sorry, weet niet wat er fout ging
Die in de wiki met copy/paste werkt niet 100%. Ik moest maarten's post overnemen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:34:37 #19
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87946312
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb me ook aangemeld. Gewoon omdat het kan. :P
Dan heb je nu al een concurrent minder, want ik ga me toch maar niet inschrijven. Reden: het zou te prematuur zijn. Ik wil nog steeds graag verhuizen naar de US en daar proberen iets op te bouwen, maar dan zou ik dat wel samen met mijn vriendin willen doen. Zij gaat echter misschien een bepaalde opleiding volgen en onze relatie is misschien nog iets te kort voor een dergelijk avontuur. Verder kan ik zelf beter zorgen dat ik eerst mijn bachelor in Business Science afmaak voor ik uberhaupt zulke plannen ga maken, anders heb je misschien wel erg weinig perspectief. En ja, ik had me ook op goed geluk alsnog kunnen inschrijven, maar dat vind ik niet eerlijk ten opzichte van de mensen die wel oprecht en met volle hoop meedoen.

Maar het plan om ooit in de US terecht te komen blijft staan!
pi_87946690
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:01 schreef Greci het volgende:
Godverdomme, is mijn fiets gestolen. Ik dacht dat ze dat alleen in Nederland doen.

Amerikanenm; ik ben teleurgesteld :'(
Er zijn er van mij al twee gejat. Kut autochtonen.
pi_87947125
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 18:34 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Dan heb je nu al een concurrent minder, want ik ga me toch maar niet inschrijven. Reden: het zou te prematuur zijn. Ik wil nog steeds graag verhuizen naar de US en daar proberen iets op te bouwen, maar dan zou ik dat wel samen met mijn vriendin willen doen. Zij gaat echter misschien een bepaalde opleiding volgen en onze relatie is misschien nog iets te kort voor een dergelijk avontuur. Verder kan ik zelf beter zorgen dat ik eerst mijn bachelor in Business Science afmaak voor ik uberhaupt zulke plannen ga maken, anders heb je misschien wel erg weinig perspectief. En ja, ik had me ook op goed geluk alsnog kunnen inschrijven, maar dat vind ik niet eerlijk ten opzichte van de mensen die wel oprecht en met volle hoop meedoen.

Klinkt verstandig. Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat als je wordt uitgeloot je ook echt moet gaan, of anders op een soort zwarte lijst komt en in de toekomst een stuk moeilijker nog aan een visum kan komen.

Ikzelf ontdekte pas een paar maanden terug hoe makkelijk je mee kan loten, en voor mij komt het toevallig ook allemaal net precies goed uit. Vandaar dat ik wel een gokje waag dit jaar.

Trouwens, als je echt supergraag naar de VS wil en een universitair diploma hebt, dan zijn er toch vast ook wel andere opties dan het diversity visum?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2010 18:53:52 ]
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:00:00 #22
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87947396
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Klinkt verstandig. Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat als je wordt uitgeloot je ook echt moet gaan, of anders op een soort zwarte lijst komt en in de toekomst een stuk moeilijker nog aan een visum kan komen.

Ikzelf ontdekte pas een paar maanden terug hoe makkelijk je mee kan loten, en voor mij komt het toevallig ook allemaal net precies goed uit. Vandaar dat ik wel een gokje waag dit jaar.

Trouwens, als je echt supergraag naar de VS wil en een universitair diploma hebt, dan zijn er toch vast ook wel andere opties dan het diversity visum?
Vergeten te zeggen, maar jouw eerste punt speelde ook mee inderdaad. Ik wilde mijn toekomstige kansen ook niet jeopardisen. Andere opties zijn er misschien in de toekomst wel. Ik ben voorlopig nog niet toe aan solliciteren, maar als het zo ver is ga ik zeker kijken naar vacatures bij internationale bedrijven. Zo hoop ik dat er een mogelijkheid in zit dat ik voor een tijdje in de US zou kunnen wonen en werken. Ik vraag me echter af in hoeverre die beschikbaar zijn en of ik ervoor in aanmerking kom, aangezien mijn CV niet het beste is in zijn soort :') Hoop studievertraging namelijk.
pi_87951032
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 06:08 schreef Shivo het volgende:
Ik ben vorige week begonnen aan de lange reis die 'green card application' heet. Onze visa afdeling zegt dat dat normaal gesproken twee jaar duurt, lijkt me wat lang maar ze zullen er wel verstand van hebben.
Het kan binnen een jaar, het kan binnen 6 jaar. Bij mij duurde het iets meer dan 1.5 jaar en dat vonden ze hier snel. Twee jaar is inderdaad een veel genoemde tijd.
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:20:48 #24
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87951431
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:34 schreef Omnifacer het volgende:

Hou er wel rekening mee dat als je ooit je vriendin wil meenemen, wanneer dat dan ook mag zijn, dat die vriendin eerst geconverteerd moet worden tot vrouw.

Alleen partners die getrouwd zijn mogen namelijk als partners naar de VS verhuizen, voor immigratiedoeleinden is alleen een officieel huwelijk geldig, niet een geregistreerd partnerschap zoals dat in Nederland kan.

Hou daar dus rekening mee. Als jij de DV-2012 (of 13, 14, etc) wint, dan moet je op het moment dat je wint, en vervolgens de procedure start ook al getrouwd zijn. Je kunt nadat je je brief hebt gekregen dat je gewonnen hebt nog wel even snel trouwen natuurlijk, maar dan is het meer een "moet-nog-even-snel" dan iets wat je echt kan plannen. Alleen als je getrouwd bent kun je je partner meenemen op een "gewonnen" visum.

Ook iets voor anderen om rekening mee te houden verder, in geval er plannen zijn om vriend/vriendin mee te verkassen naar de VS.
-
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:23:04 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87951557
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:00 schreef Omnifacer het volgende:
Ik wilde mijn toekomstige kansen ook niet jeopardisen.
Ik ben alweer een tijd weg uit Nederland, maar is dat echt een ver-Nederlands Engels woord zoals "cancellen", of ver-Nederlands je nu zelf een Engels woord? :D
-
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 21:45:40 #26
45833 crew  Fogel
pi_87955958
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 20:20 schreef maartena het volgende:

[..]

Ook iets voor anderen om rekening mee te houden verder, in geval er plannen zijn om vriend/vriendin mee te verkassen naar de VS.
Vrouwen genoeg in de VS :P
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:56:59 #27
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87959577
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 20:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik ben alweer een tijd weg uit Nederland, maar is dat echt een ver-Nederlands Engels woord zoals "cancellen", of ver-Nederlands je nu zelf een Engels woord? :D
Ik heb die term een paar keer bij 24 voorbij horen komen, net als 'compromised' ("CTU has been compromised") en sindsdien gebruik ik die term wel eens in informele gesprekken :')
  maandag 25 oktober 2010 @ 23:04:19 #28
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87959963
Oh en bedankt voor je tips Maarten :)
  maandag 25 oktober 2010 @ 23:20:19 #29
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87960756
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:15 schreef popolon het volgende:
Die in de wiki met copy/paste werkt niet 100%. Ik moest maarten's post overnemen.
In de Wiki eerst even op "brontekst bekijken" klikken, en DIE kopiëren. :Y

Ik heb meteen even aangelogd en de Wiki-tekst aangepast.
-
  maandag 25 oktober 2010 @ 23:24:07 #30
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87960935
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 22:56 schreef Omnifacer het volgende:
Ik heb die term een paar keer bij 24 voorbij horen komen, net als 'compromised' ("CTU has been compromised") en sindsdien gebruik ik die term wel eens in informele gesprekken :')
Ja, het is een goed Engels woord natuurlijk..... maar het staat zo vreemd in een Nederlandse zin. :D
-
pi_87961121
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:00 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Vergeten te zeggen, maar jouw eerste punt speelde ook mee inderdaad. Ik wilde mijn toekomstige kansen ook niet jeopardisen. Andere opties zijn er misschien in de toekomst wel. Ik ben voorlopig nog niet toe aan solliciteren, maar als het zo ver is ga ik zeker kijken naar vacatures bij internationale bedrijven. Zo hoop ik dat er een mogelijkheid in zit dat ik voor een tijdje in de US zou kunnen wonen en werken. Ik vraag me echter af in hoeverre die beschikbaar zijn en of ik ervoor in aanmerking kom, aangezien mijn CV niet het beste is in zijn soort :') Hoop studievertraging namelijk.
Waarom ga je niet gewoon tijdens je studie stage lopen bij een Amerikaans bedrijf? Dan kun je vast eens kijken of het wat voor je is en wat contacten leggen. :)
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 25 oktober 2010 @ 23:29:29 #32
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_87961202
Ohai, wist niet dat hier een topic van was!

Ik ga dus 12 december voor 7 maanden naar Californië! *O* Hoe, wat, waar, waarom?

Ik heb een dubbele nationaliteit, dus een Amerikaans en Nederlands paspoort. Dus gelukkig geen gedoe met visa etc... Ik ga college volgen in Ventura, Spaans. Waarom? Omdat ik hier weg moet :P Ik ben nog steeds erg druk met mailen naar college voor van alles, maar place to stay is geregeld en baan komt ook goed. Ik ben blij O+
it's the map in my mind that sends me on my way.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 07:11:45 #33
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_87967126
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 23:29 schreef Diconnected het volgende:
Ohai, wist niet dat hier een topic van was!

Ik ga dus 12 december voor 7 maanden naar Californië! *O* Hoe, wat, waar, waarom?

Ik heb een dubbele nationaliteit, dus een Amerikaans en Nederlands paspoort. Dus gelukkig geen gedoe met visa etc... Ik ga college volgen in Ventura, Spaans. Waarom? Omdat ik hier weg moet :P Ik ben nog steeds erg druk met mailen naar college voor van alles, maar place to stay is geregeld en baan komt ook goed. Ik ben blij O+
Nice ! Je gaat het weer hier fantastisch vinden! Nu net een weekje wat minder geweest maar komende week gaat het weer richting de 25 graden. Kom daar maar eens mee aan in Nederland in Oktober/November!
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:01:29 #34
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_88021310
Met kerst twee weken naar Florida, can't wait *)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:41:31 #35
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88022916
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:09:02 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88026188
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:41 schreef popolon het volgende:
Mijn boom, wat doe je?

Foto's van je mooie buitenlandse optrekje deeltje 2 }:|
Dat wordt de kettingzaag oliën. :P
-
pi_88026925
Eindelijk een excuus om die open haard aan te leggen.
pi_88045462
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 07:11 schreef Telates het volgende:

[..]

Nice ! Je gaat het weer hier fantastisch vinden! Nu net een weekje wat minder geweest maar komende week gaat het weer richting de 25 graden. Kom daar maar eens mee aan in Nederland in Oktober/November!
Nu het toch over het weer in California gaat... Over 2,5 week heb ik een congres in San Diego. Hoe warm is het rond die tijd normaal gesproken? Dan weet ik een beetje wat ik in moet pakken.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:52:37 #39
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88046088
quote:
3s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:42 schreef Mini_rulez het volgende:
Nu het toch over het weer in California gaat... Over 2,5 week heb ik een congres in San Diego. Hoe warm is het rond die tijd normaal gesproken? Dan weet ik een beetje wat ik in moet pakken.
Ik zou 2 dagen van te voren het weer bekijken..... want echt.... November in Zuid-California kan zijn:

15 graden en regen.
30 graden en kortebroekenweer.

Je weet het gewoon niet. :P

Kouder dan dat zal het niet worden in ieder geval.... warmer zou nog kunnen, maar in in November niet echt gewoonlijk.
-
pi_88048515
Daar was ik al bang voor... :P Nou ja, dan kijk ik vlak van tevoren maar even inderdaad. :)

Het klinkt in elk geval al beter dan vorig jaar in Chicago. Dat was in oktober, maar toen was het al ijskoud!
  woensdag 27 oktober 2010 @ 23:41:03 #41
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_88048617
Het scheelt ook nogal per dag. Vandaag heerlijk weer in LA, shirtje aan en buiten lunchen. Eind van de week wordt weer regen voorspeld voor 1 dag, maar daarna weer 86F en zon... Ik zou sowieso een lichte jas of trui meenemen want 's avonds kan het best fris zijn.
pi_88048929
Ja wat betreft weer in Cali kan het idd heel erg verschillen, dat heb ik ook inmiddels gemerkt :')
  donderdag 28 oktober 2010 @ 00:47:49 #43
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88051837
quote:
3s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:27 schreef devzero het volgende:
Eindelijk een excuus om die open haard aan te leggen.
Die heb ik al, maar inderdaad, wel mooi gratis hout. :P
pi_88068998
Ja, trouwens heb nog even een vraagje :P Hoe doen jullie dat qua verzekering en werk? Want ik had mijn verzekering (DSW) gebeld en die zeiden dat als ik ging werken in de VS ik dan mijn Nederlandse zorgverzekering niet kan houden -_-' Dus hoe hebben jullie dat opgelost? :)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:05:33 #45
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88069843
Ik krijg gewoon een verzekering via mijn Amerikaanse werkgever.... en heb ook geen Nederlandse zorgverzekeraar nodig. Ben dan ook emigrant, geen tijdelijke expat :P
-
pi_88070277
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:05 schreef maartena het volgende:
Ik krijg gewoon een verzekering via mijn Amerikaanse werkgever.... en heb ook geen Nederlandse zorgverzekeraar nodig. Ben dan ook emigrant, geen tijdelijke expat :P
Het is toch vaak ook dat je een verzekering krijgt via je baan? Niet dat ik duizenden dollars zal gaan verdienen ofzeu, ben maar 19 en verwacht geen top baan met top salaris. :P Maar gewoon in een mall bij een winkel oid... Of zeg ik nu wat raars? :')
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:30:27 #47
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88070815
Ligt er een beetje aan waar je werkt. Sommige grote supermarkt ketens geven aan full-time medewerkers gewoon een ziektekostenverzekering. (Nou ja, "geven", je betaald er wat voor pre-tax uiteraard). Als je gewoon tijdelijk vakken gaat vullen in het weekend, dan zit je meestal nog op de verzekering van je ouders. Dat kan sowieso tot je 21e.

Maar ben je nu al in de VS, of denk je zomaar even te kunnen immigreren met een winkelbaantje? ;)
-
pi_88071064
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:30 schreef maartena het volgende:
Ligt er een beetje aan waar je werkt. Sommige grote supermarkt ketens geven aan full-time medewerkers gewoon een ziektekostenverzekering. (Nou ja, "geven", je betaald er wat voor pre-tax uiteraard). Als je gewoon tijdelijk vakken gaat vullen in het weekend, dan zit je meestal nog op de verzekering van je ouders. Dat kan sowieso tot je 21e.

Maar ben je nu al in de VS, of denk je zomaar even te kunnen immigreren met een winkelbaantje? ;)
Ik ga in december... Ik ga spring semester Spaans doen op Ventura College. Ik heb een Amerikaans paspoort dus ik zit niet met het gedoe van visa etc. Ik heb straks 2 x per week college en wil daarnaast 20 uur in de week gaan werken ongeveer in een winkel daar in de buurt, heb wel genoeg contacten en heb wat vrienden daar dus dat scheelt ;). Maar het zou volgens mij niet echt een probleem zijn als ik het zo kan regelen dat ik word verzekerd bij het bedrijf waar ik ga werken en dan ook mijn Nederlandse verzekering zou hebben toch?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 18:10:33 #49
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88073923
Ah zo :)

Ja, zolang je je Nederlandse verzekering gewoon blijft betalen komt daar geen hond achter inderdaad. Maar je kunt dus niet de Nederlandse verzekering gebruiken in de VS, die wordt daar sowieso niet geaccepteerd. (alleen voor noodgevallen, waar je dus eerst alles uit eigen zak moet betalen en daarna terug kan vragen in Nederland)

Alleen krijg je voor 20 uurtjes in de week meestal geen ziektekostenverzekering. Wel kun je waarschijnlijk via je college zelf een betaalbare studentenpolis afsluiten.
-
pi_88074645
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 18:10 schreef maartena het volgende:
Ah zo :)

Ja, zolang je je Nederlandse verzekering gewoon blijft betalen komt daar geen hond achter inderdaad. Maar je kunt dus niet de Nederlandse verzekering gebruiken in de VS, die wordt daar sowieso niet geaccepteerd. (alleen voor noodgevallen, waar je dus eerst alles uit eigen zak moet betalen en daarna terug kan vragen in Nederland)

Alleen krijg je voor 20 uurtjes in de week meestal geen ziektekostenverzekering. Wel kun je waarschijnlijk via je college zelf een betaalbare studentenpolis afsluiten.
Ja ik ga zodra ik daar ben in december ook even langs bij college, moet nog wat andere dingen weten enz, dan vraag ik maar gelijk naar een eventuele studentenpolis idd. Thanks! :)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:23:53 #51
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_88087594
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:36 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Ik ga in december... Ik ga spring semester Spaans doen op Ventura College. Ik heb een Amerikaans paspoort dus ik zit niet met het gedoe van visa etc. Ik heb straks 2 x per week college en wil daarnaast 20 uur in de week gaan werken ongeveer in een winkel daar in de buurt, heb wel genoeg contacten en heb wat vrienden daar dus dat scheelt ;). Maar het zou volgens mij niet echt een probleem zijn als ik het zo kan regelen dat ik word verzekerd bij het bedrijf waar ik ga werken en dan ook mijn Nederlandse verzekering zou hebben toch?
Je moet even met je verzekering overleggen. Aangezien je tijdelijk gaat kan het best zijn dat je verzekerd kunt blijven bij je Nederlandse verzekering. Wel moet je dan even opletten dat alles gedekt wordt. Vaak dekt een zorgverzekering alleen maar 200% van de in Nederland gebruikelijke kosten en heb je een aanvullende of een reisverzekering nodig om de rest te dekken. Wel moet je eventuele kosten hier dan zelf voorschieten om het later terug te vragen aan je verzekering in Nederland. Toen ik een aantal jaar geleden voor studie een half jaar in de US zat ben ik gewoon in Nederland verzekerd gebleven. Toen het meer permanent werd niet meer natuurlijk ;)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:38:31 #52
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_88103584
Ik ben al een aanvullende verzekering gelukkig, en een reisverzekering heb ik ook. Moet ook wel, ben diabetespatiënt dus een goede verzekering is dan wel nodig :Y. Ik neem dus ook echt alles wat ik nodig heb qua medicatie voor 8 maanden mee, anders zit ik daar dus weer te kloten met rekeningen etc. Maar ik ga m'n verzekering maar even bellen binnenkort en vragen hoe het zit. Heb wel folders gehad maar das zo onoverzichtelijk dat ik er niks van snap :')
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:56:05 #53
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88106387
Misschien dat ook hier wat info voor je in staat.

Uitschrijven GBA, expatverzekering? En vraag over belasting
pi_88164686
quote:
14s.gif Op maandag 25 oktober 2010 20:14 schreef devzero het volgende:

[..]

Het kan binnen een jaar, het kan binnen 6 jaar. Bij mij duurde het iets meer dan 1.5 jaar en dat vonden ze hier snel. Twee jaar is inderdaad een veel genoemde tijd.
Waarom duurt zoiets zo lang? :')
"We are the sheeple of America" - Payze Duez
  zondag 31 oktober 2010 @ 06:27:13 #55
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88164691
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 06:21 schreef Your_Business_Partner het volgende:

Waarom duurt zoiets zo lang? :')
In welk land gaat 't dan wel veel sneller?
  Moderator zondag 31 oktober 2010 @ 08:57:26 #56
45833 crew  Fogel
pi_88165132
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 06:27 schreef popolon het volgende:

[..]

EU-landen als je een EU-paspoort hebt. ;)
pi_88180424
quote:
6s.gif Op zondag 31 oktober 2010 06:27 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja oke maar waarom duurt het over het algemeen zo lang?
"We are the sheeple of America" - Payze Duez
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:09:19 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88184042
quote:
6s.gif Op zondag 31 oktober 2010 06:27 schreef popolon het volgende:
Ik had binnen 8 weken mijn visa afgerond, en binnen 2 weken na aankomst mijn 10-year green card.

Maar ja, als je al meer dan 2 jaar getrouwd bent (dus geen schijnhuwelijk) met een Amerikaanse als je je visa aan gaat vragen, loop je zo binnen natuurlijk. :P
-
pi_88198518
ik heb me maar gewoon weer aangemeld voor de diversity lottery :)
*plop*
  maandag 1 november 2010 @ 04:37:37 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88198573
Ik merk het wel het verschil tussen een straat vol met huurhuizen, en een "echte" wijk....

Heb zeker 80 kinderen geteld vanavond met Halloween! :P
-
pi_88239906
Trotse NL-er in NYC!! w/ *O*
They call me Lola!
  dinsdag 2 november 2010 @ 12:24:21 #62
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_88242891
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 20:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik had binnen 8 weken mijn visa afgerond, en binnen 2 weken na aankomst mijn 10-year green card.

Maar ja, als je al meer dan 2 jaar getrouwd bent (dus geen schijnhuwelijk) met een Amerikaanse als je je visa aan gaat vragen, loop je zo binnen natuurlijk. :P
*COPycat meldt* :W
pi_88261155
Ik heb een vraagje, geen idee of iemand hier dat weet want jullie hebben vast geen tijdelijk visum enzo, maar toch. Mijn visum verloopt op 13 november, en dan blijf ik nog een paar weken in de VS tijdens de 30 day grace period. Weet iemand toevallig of ze moeilijk doen als je in die periode een binnenlandse vlucht wilt maken?
Ik heb het al gevraagd aan de afdeling van de universiteit hier die erover gaat, maar ze mailen niet terug en ik moet me onderhand echt een keer registreren voor het congres in San Diego waar ik dus heen moet vliegen. Beetje jammer van de registratiekosten als dan blijkt dat ik er niet heen kan.
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:03:35 #64
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_88266907
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb een vraagje, geen idee of iemand hier dat weet want jullie hebben vast geen tijdelijk visum enzo, maar toch. Mijn visum verloopt op 13 november, en dan blijf ik nog een paar weken in de VS tijdens de 30 day grace period. Weet iemand toevallig of ze moeilijk doen als je in die periode een binnenlandse vlucht wilt maken?
Ik heb het al gevraagd aan de afdeling van de universiteit hier die erover gaat, maar ze mailen niet terug en ik moet me onderhand echt een keer registreren voor het congres in San Diego waar ik dus heen moet vliegen. Beetje jammer van de registratiekosten als dan blijkt dat ik er niet heen kan.
Misschien even contact opnemen met het consulaat in San Francisco?
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:25:24 #65
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_88268229
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Geen probleem om een binnenlandse vlucht te maken. Zolang het allemaal maar binnen die 30 dagen valt.
pi_88269013
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:25 schreef Telates het volgende:

[..]

Geen probleem om een binnenlandse vlucht te maken. Zolang het allemaal maar binnen die 30 dagen valt.
Okee, thanks! :)
Hoe zit het eigenlijk met douane bij binnenlandse vluchten, is die er helemaal niet? Eigenlijk zou ik dit moeten weten want ik heb zelf vorig jaar ook een binnenlandse vlucht gemaakt, maar toen was ik blijkbaar zo kapot dat er maar weinig van is blijven hangen. :')
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:38:30 #67
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88269121
Binnenlandse vluchten is geen enkel probleem.... zolang je paspoort nog geldig is, en je legaal in het land verblijft, kan dat allemaal zonder problemen. Als je in die tijd een Amerikaans rijbewijs hebt gehaald, kun je gewoon vliegen met alleen je rijbewijs.
-
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:38:38 #68
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_88269132
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:36 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met douane bij binnenlandse vluchten, is die er helemaal niet? Eigenlijk zou ik dit moeten weten want ik heb zelf vorig jaar ook een binnenlandse vlucht gemaakt, maar toen was ik blijkbaar zo kapot dat er maar weinig van is blijven hangen. :')
Beetje als binnen Schengen vliegen: alleen security check :)
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:39:37 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88269188
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:36 schreef Mini_rulez het volgende:
Er is geen douane, alleen het security checkpoint. Zoals ik hierboven ook al zij, je kunt gewoon met een thuis geprinte boarding pass en een Amerikaans rijbewijs binnen de VS gaan rondvliegen.
-
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:41:17 #70
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88269297
Verder trouwens:

-
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:42:01 #71
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_88269334
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:41 schreef maartena het volgende:
Verder trouwens:

[ afbeelding ]
Ik niet. Heb niet eens een oproep gehad ofzo :D Als Amerikaan in NL mag je toch ook stemmen? :D
pi_88269662
Oh ja, best logisch eigenlijk... Dank jullie wel! :)

Spannend, die verkiezingen. Een paar van mijn collega's zeiden dat ze niet gingen stemmen, beetje jammer... Michelle Obama was nog wel in Philly gisteren. :P
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:09:44 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88270709
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:42 schreef Diconnected het volgende:
Ik niet. Heb niet eens een oproep gehad ofzo :D Als Amerikaan in NL mag je toch ook stemmen? :D
Als je geregistreerd staat moet dat kunnen.... per post.
-
pi_88278920
Meet Christine O' Donnell.. Een grotere faalhaas kun je waarschijnlijk niet vinden :')

Een paar citaten uit Wiki over deze dame:

In a 2005 lawsuit, O’Donnell implied she was working toward a master's degree at Princeton University but she later acknowledged she had never taken graduate courses there.[18] She claimed that she had studied at Oxford University in England but that claim was called "misleading" by The Washington Post as she took only a course run by an unaffiliated institution that was renting space at Oxford] As of late September 2010, O'Donnell's LinkedIn profile stated that she had studied Constitutional Government at Claremont Graduate University near Los Angeles, California but Claremont said it had no record for her.[ When asked specifically about her profile on three occasions by the Associated Press and The Washington Post, O'Donnell's staff made no reference to the profile being unauthorized. A few days later, however, when O’Donnell’s possible academic embellishments became an issue, O'Donnell said, "I never established a LinkedIn profile or authorized anyone to do so on my behalf.” Soon after, O’Donnell’s staff asked LinkedIn to remove the profile

O'Donnell has been described as a former Catholic turned evangelical Christian.[17] The News Journal reported that she converted back to Catholicism in 2006.[1] She told The New York Times in 2010 that she embraces both faiths,[12] and has said she now attends Catholic and Protestant services. :')

In a 1996 discussion on CNN, O'Donnell advocated the teaching of creationism in public schools and criticized Darwin's theory of evolution on the ground that it is "merely a theory" or "a myth". She asserted that "there is just as much, if not more, evidence supporting [creationism

:')

Dan ben je gewoon aan het liegen, wil je scholen opzadelen met religieuze onzin en kom je met conservatief gezeik.. Good job! :')
  woensdag 3 november 2010 @ 10:27:47 #75
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_88279020
zo men was hier wel even blij met Jerry Brown en Barbara Boxer. En (mock) teleurgesteld dat prop 19 (legalisatie marijuana) het niet gehaald heeft :')
  woensdag 3 november 2010 @ 15:26:26 #76
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88289096
Prop 19 had ook weinig kans van slagen natuurlijk..... het zou ook weinig veranderen. Dan mag Marijuana in CA wel legaal worden, maar je mag het per federale wet nog steeds niet verkopen of zelf verbouwen. Het enige wat met prop 19 zou veranderen is dat je gepakt wordt met een joint, dat er in plaats van $100 boete op staat (want dat is het nu in CA), je zonder boete verder kan.

Marijuana is al "decriminalized" trouwens, dus als je een ounce (28 gram) of minder op zak hebt, krijg je alleen dus die $100 boete, en geen aantekening op je strafblad. Als koper/gebruiker is het bezit dus eigenlijk al zo goed als legaal. :P
-
  woensdag 3 november 2010 @ 23:16:14 #77
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_88309850
Prop 19 is niet eens zo finaal weggestemd, 45/55 uiteindelijk geloof ik. Feds hadden dacht ik wel gezegd dat ze het niet ontzettend fel op zouden zijn.

Een hoop bezwaren waren van heel andere aard: als prop 19 aangenomen zou worden mocht je alleen nog Amerikaanse marijuana verkopen, import was nog illegaal en mensen waren hier (uiteraard) tegen de regulering.. Ah well...
pi_88332977
Ach, wij hebben nu Rick Scott als governor. Volgens velen het einde van het state university system in Florida, maar we zien wel hoe heet de soep wordt gegeten.
  donderdag 4 november 2010 @ 22:02:15 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88344404
Misschien dat Ahhhnold nu wel weer een film gaat maken. :D
-
pi_88352187
Ik heb em nu al weer een paar keer voorbij zien komen in advertenties voor CA, dus misschien krijgt hij wel inspiraties (ik had hem eigenlijk wel in Red verwacht)
  vrijdag 5 november 2010 @ 07:33:58 #81
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88352593
Oh ja, advertenties om te komen investeren in andere staten. Ik zie ze hier wel eens voor Michigan, Tennessee, Idaho, en nog een staat of twee.... heb ze trouwens alweer maanden niet gezien.
-
pi_88374655
Maar we zijn nu voor 2 jaar van de "XX was caught speeding when he was 16, so we don't need him in congress" adds verlost, dus binnenkort kun je ze weer verwachten (net als de kwaliteits auto advertenties)
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 15:06:32 #83
45833 crew  Fogel
pi_88433744
Ik zit nu in Nashville, en het valt me op dat echt alles spotgoedkoop is hier. OK, ik woon in een van de duurste landen ter wereld (Noorwegen), maar als je in de VS woont en een redelijk salaris hebt, heb je het dan veel ruimer dan in bv Nederland?
Wat is een modaal in de VS eigenlijk? (al zal det per staat verschillen).

Ik ga zo een auto huren en een beetje touren, vandaag is mijn enige vrije dag hier...
pi_88461111
Leuke dag in Santa Cruz: bakken met regen, een auto voor ons die over over de kop slaat (911 bellen) en als toetje een slippende auto die drie rondjes maakt op de snelweg en vervolgens op de vluchtstrook tot stilstand komt. HOORAY for the American driver! (godszijdank leek de man in de auto die op over de kop sloeg ongedeerd)
  maandag 8 november 2010 @ 04:58:14 #85
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88461965
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:06 schreef Fogel het volgende:
Ik zit nu in Nashville, en het valt me op dat echt alles spotgoedkoop is hier. OK, ik woon in een van de duurste landen ter wereld (Noorwegen), maar als je in de VS woont en een redelijk salaris hebt, heb je het dan veel ruimer dan in bv Nederland?
Wat is een modaal in de VS eigenlijk? (al zal det per staat verschillen).

Ik ga zo een auto huren en een beetje touren, vandaag is mijn enige vrije dag hier...
Dat scheelt erg per staat. In Michigan zal dat zo'n 50.000 zijn, in New Jersey bijv. ligt dat 20.000 hoger.

http://www.ers.usda.gov/data/unemployment/RDList2.asp?ST=MI

Zelfs per county verschilt 't nogal. Zelf zit ik Kent.
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 05:33:02 #86
45833 crew  Fogel
pi_88462000
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 04:58 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat scheelt erg per staat. In Michigan zal dat zo'n 50.000 zijn, in New Jersey bijv. ligt dat 20.000 hoger.

http://www.ers.usda.gov/data/unemployment/RDList2.asp?ST=MI

Zelfs per county verschilt 't nogal. Zelf zit ik Kent.
Even TN bekeken en het scheelt behoorlijk per county inderdaad.
Vandaag bijna een halve tank benzine er doorheen gejaagd met deels random touren (gewoon POIs op de GPS intoetsen en kijken wat er te zien is) en daardoor een deel van Nashville en de omgeving gezien. Het viel me op dat er niet eens zo heel ver buiten de stad nogal vervallen (als in huizen die letterlijk op instorten staan, foreclosures, etc) gebieden waren.

Maargoed, ik heb mijn deel bijgedragen voor de economie en heb ca 1200 usd uitgegeven vandaag :P
  maandag 8 november 2010 @ 16:39:14 #87
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88477318
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 05:33 schreef Fogel het volgende:
Maargoed, ik heb mijn deel bijgedragen voor de economie en heb ca 1200 usd uitgegeven vandaag :P
Alleen.... is dat deel gegaan naar de kleine ondernemers in Tennessee, of naar de winst van grote bedrijven die straks tegen de kerst miljoenen aan bonussen gaan uitdelen? :P
-
  maandag 8 november 2010 @ 16:43:53 #88
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_88477488
We hebben het nu in mijn psychologie klas over stereotypes. Best wel tof om dat eens van hun kant te horen
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_88478362
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 16:43 schreef Puntenslijpsel het volgende:
We hebben het nu in mijn psychologie klas over stereotypes. Best wel tof om dat eens van hun kant te horen
Mijn favoriet is nog altijd "Amsterdam is the cocaine capital of the world, right?" :{
  maandag 8 november 2010 @ 17:18:35 #90
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_88478955
quote:
Op maandag 8 november 2010 17:03 schreef Greci het volgende:

[..]

Mijn favoriet is nog altijd "Amsterdam is the cocaine capital of the world, right?" :{
die heb ik nog niet gehoord... En ik kom oorspronkelijk uit Amsterdam dus dat wordt vaak genoeg genoemd
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 19:15:29 #91
45833 crew  Fogel
pi_88483505
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 16:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Alleen.... is dat deel gegaan naar de kleine ondernemers in Tennessee, of naar de winst van grote bedrijven die straks tegen de kerst miljoenen aan bonussen gaan uitdelen? :P
Het centrum was compleet geblokkerd omdat er voorbereidingen voor de country music awards bezig waren, dus eventuele winkels waren niet te bereiken.
Dus inderdaad, de miljoenenbonus van de groten is nog ietsje groter geworden. Het meeste is naar Macy's en Sears gegaan, maar Bass Pro heeft ook een deel gehad (maar ik heb geen idee of ze landelijk zijn of niet, de winkel is in ieder geval enorm). Ruth's Chris heeft ook 150 dollar gekregen :P
Enorm goede T-bone steak hebben ze daar trouwens :9~
  dinsdag 9 november 2010 @ 03:11:38 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88503148
Zo.... begon bij mijn vorige huis de lokale kabelboer een beetje zat te worden. Vandaag hebben ze U-Verse Internet en Telefonie geïnstalleerd.... geen TV, die eer is gegaan naar DirecTV.

24 Mbps down, en 3 Mbps up.... sneller kun je hier momenteel echt niet krijgen.
-
  dinsdag 9 november 2010 @ 03:22:21 #93
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88503180
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 03:11 schreef maartena het volgende:

24 Mbps down, en 3 Mbps up.... sneller kun je hier momenteel echt niet krijgen.
Whut? :o :D

U-verse tv is ook al een grote bende, veel te veel compressie, die HD komt niet in de buurt bij sateliet/kabel.
  dinsdag 9 november 2010 @ 03:41:12 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88503251
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 03:22 schreef popolon het volgende:
Whut? :o :D
Nou... niet helemaal waar, als je in Verizon gebied woont kun je van die leuke FIOS verbindingen krijgen, 25 Mbps down, 25 Mbps up (symetric dus) is volgens mij het MINSTE wat je dan krijgt. :D - Je kunt ook 50 Mbps krijgen, en ze zijn geloof ik al 100 Mbps aan het testen.

Maar niet als je in ATT terrein woont.... sneller dan 24/3 krijg je niet. De kabelmaatschappij (Time Warner) gaat ook niet verder dan 15/2.

quote:
U-verse tv is ook al een grote bende, veel te veel compressie, die HD komt niet in de buurt bij sateliet/kabel.
De HD kwaliteit van DirecTV is zelfs al vele malen beter dan die van kabel (zelfde TV, beeld kwaliteit is verbeterd), en inderdaad.... heb U-Verse werkend gezien bij iemand, en dat is niet echt geweldig nee. Dus: schotel op het dak. ^O^

Of voor Nederlandse begrippen: Lekker allochtonisch bezig met die schotel enzo. :D
-
  dinsdag 9 november 2010 @ 03:42:32 #95
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88503256
Comcast en sateliet doen niet echt veel voor elkaar onder hier. Ik denk dat 't van 't gebied afhangt.
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 04:05:44 #96
45833 crew  Fogel
pi_88503295
Het Amerikaanse bedrijfsleven (al is het een universiteitsziekenhuis waar ik mee te maken heb) is echt compleet anders dan wat ik gewend ben... erg effectief! Vandaag een ID-card gekregen, morgen mag ik al mee met observaties in de ORs (de planning was donderdag), scrubs waren in no-time geregeld, de secretaresse hier heeft 11 vergaderingen voor me geboekt (waarvan de eerste 0630), heb toegang tot 6 jaar met historische data die belangrijk zijn voor mijn onderzoek... alles gaat gewoon veel sneller en makkelijker (minder gezeik met regels en wetten) dan thuis! Secretaressecultuur FTW (ja, ik heb er thuis ook een, maar de houding is compleet anders).
  dinsdag 9 november 2010 @ 04:19:00 #97
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88503313
Hoe lang zit je er nu Fogel? En wanneer is je volgende keer? :P
  dinsdag 9 november 2010 @ 07:21:00 #98
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88503683
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 04:05 schreef Fogel het volgende:
Het Amerikaanse bedrijfsleven (al is het een universiteitsziekenhuis waar ik mee te maken heb) is echt compleet anders dan wat ik gewend ben... erg effectief! Vandaag een ID-card gekregen, morgen mag ik al mee met observaties in de ORs (de planning was donderdag), scrubs waren in no-time geregeld, de secretaresse hier heeft 11 vergaderingen voor me geboekt (waarvan de eerste 0630), heb toegang tot 6 jaar met historische data die belangrijk zijn voor mijn onderzoek... alles gaat gewoon veel sneller en makkelijker (minder gezeik met regels en wetten) dan thuis! Secretaressecultuur FTW (ja, ik heb er thuis ook een, maar de houding is compleet anders).
<StefanP-Modus>
Dat krijg je met die socialistische links-landjes!
</StefanP-Modus>
-
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:52:26 #99
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_88507455
Hey ik heb even een vraagje... Hoe zit het eigenlijk qua mobiele telefonie? Hebben ze in Californië alleen maar abbo's of hebben ze ook prepaid zoals wij het kennen? Ik wil gewoon een goedkope telefoon ergens kopen met een prepaid simcard erbij. Of gaat dat niet lukken? Heb namelijk geen idee hoe het daar zit :')
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 14:08:05 #100
45833 crew  Fogel
pi_88514603
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 04:19 schreef popolon het volgende:
Hoe lang zit je er nu Fogel? En wanneer is je volgende keer? :P
Ik vlieg zaterdag alweer terug en kom in ieder geval in juli naar NY en waarschijnlijk tussendoor 1 of 2 keer een week of twee terug naar TN. Dat laatste bij voorkeur eigenlijk een maand of 2-3, maar dat is een beetje lastig te regelen met het thuisfront.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 07:21 schreef maartena het volgende:

[..]

<StefanP-Modus>
Dat krijg je met die socialistische links-landjes!
</StefanP-Modus>
})
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')