abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:23:53 #51
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_88087594
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:36 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Ik ga in december... Ik ga spring semester Spaans doen op Ventura College. Ik heb een Amerikaans paspoort dus ik zit niet met het gedoe van visa etc. Ik heb straks 2 x per week college en wil daarnaast 20 uur in de week gaan werken ongeveer in een winkel daar in de buurt, heb wel genoeg contacten en heb wat vrienden daar dus dat scheelt ;). Maar het zou volgens mij niet echt een probleem zijn als ik het zo kan regelen dat ik word verzekerd bij het bedrijf waar ik ga werken en dan ook mijn Nederlandse verzekering zou hebben toch?
Je moet even met je verzekering overleggen. Aangezien je tijdelijk gaat kan het best zijn dat je verzekerd kunt blijven bij je Nederlandse verzekering. Wel moet je dan even opletten dat alles gedekt wordt. Vaak dekt een zorgverzekering alleen maar 200% van de in Nederland gebruikelijke kosten en heb je een aanvullende of een reisverzekering nodig om de rest te dekken. Wel moet je eventuele kosten hier dan zelf voorschieten om het later terug te vragen aan je verzekering in Nederland. Toen ik een aantal jaar geleden voor studie een half jaar in de US zat ben ik gewoon in Nederland verzekerd gebleven. Toen het meer permanent werd niet meer natuurlijk ;)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:38:31 #52
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_88103584
Ik ben al een aanvullende verzekering gelukkig, en een reisverzekering heb ik ook. Moet ook wel, ben diabetespatiënt dus een goede verzekering is dan wel nodig :Y. Ik neem dus ook echt alles wat ik nodig heb qua medicatie voor 8 maanden mee, anders zit ik daar dus weer te kloten met rekeningen etc. Maar ik ga m'n verzekering maar even bellen binnenkort en vragen hoe het zit. Heb wel folders gehad maar das zo onoverzichtelijk dat ik er niks van snap :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:56:05 #53
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88106387
Misschien dat ook hier wat info voor je in staat.

Uitschrijven GBA, expatverzekering? En vraag over belasting
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_88164686
quote:
14s.gif Op maandag 25 oktober 2010 20:14 schreef devzero het volgende:

[..]

Het kan binnen een jaar, het kan binnen 6 jaar. Bij mij duurde het iets meer dan 1.5 jaar en dat vonden ze hier snel. Twee jaar is inderdaad een veel genoemde tijd.
Waarom duurt zoiets zo lang? :')
"We are the sheeple of America" - Payze Duez
  zondag 31 oktober 2010 @ 06:27:13 #55
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88164691
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 06:21 schreef Your_Business_Partner het volgende:

Waarom duurt zoiets zo lang? :')
In welk land gaat 't dan wel veel sneller?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator zondag 31 oktober 2010 @ 08:57:26 #56
45833 crew  Fogel
pi_88165132
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 06:27 schreef popolon het volgende:

[..]

EU-landen als je een EU-paspoort hebt. ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_88180424
quote:
6s.gif Op zondag 31 oktober 2010 06:27 schreef popolon het volgende:

[..]

Ja oke maar waarom duurt het over het algemeen zo lang?
"We are the sheeple of America" - Payze Duez
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:09:19 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88184042
quote:
6s.gif Op zondag 31 oktober 2010 06:27 schreef popolon het volgende:
Ik had binnen 8 weken mijn visa afgerond, en binnen 2 weken na aankomst mijn 10-year green card.

Maar ja, als je al meer dan 2 jaar getrouwd bent (dus geen schijnhuwelijk) met een Amerikaanse als je je visa aan gaat vragen, loop je zo binnen natuurlijk. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88198518
ik heb me maar gewoon weer aangemeld voor de diversity lottery :)
*plop*
  maandag 1 november 2010 @ 04:37:37 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88198573
Ik merk het wel het verschil tussen een straat vol met huurhuizen, en een "echte" wijk....

Heb zeker 80 kinderen geteld vanavond met Halloween! :P
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88239906
Trotse NL-er in NYC!! w/ *O*
They call me Lola!
  dinsdag 2 november 2010 @ 12:24:21 #62
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_88242891
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 20:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik had binnen 8 weken mijn visa afgerond, en binnen 2 weken na aankomst mijn 10-year green card.

Maar ja, als je al meer dan 2 jaar getrouwd bent (dus geen schijnhuwelijk) met een Amerikaanse als je je visa aan gaat vragen, loop je zo binnen natuurlijk. :P
*COPycat meldt* :W
pi_88261155
Ik heb een vraagje, geen idee of iemand hier dat weet want jullie hebben vast geen tijdelijk visum enzo, maar toch. Mijn visum verloopt op 13 november, en dan blijf ik nog een paar weken in de VS tijdens de 30 day grace period. Weet iemand toevallig of ze moeilijk doen als je in die periode een binnenlandse vlucht wilt maken?
Ik heb het al gevraagd aan de afdeling van de universiteit hier die erover gaat, maar ze mailen niet terug en ik moet me onderhand echt een keer registreren voor het congres in San Diego waar ik dus heen moet vliegen. Beetje jammer van de registratiekosten als dan blijkt dat ik er niet heen kan.
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:03:35 #64
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_88266907
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb een vraagje, geen idee of iemand hier dat weet want jullie hebben vast geen tijdelijk visum enzo, maar toch. Mijn visum verloopt op 13 november, en dan blijf ik nog een paar weken in de VS tijdens de 30 day grace period. Weet iemand toevallig of ze moeilijk doen als je in die periode een binnenlandse vlucht wilt maken?
Ik heb het al gevraagd aan de afdeling van de universiteit hier die erover gaat, maar ze mailen niet terug en ik moet me onderhand echt een keer registreren voor het congres in San Diego waar ik dus heen moet vliegen. Beetje jammer van de registratiekosten als dan blijkt dat ik er niet heen kan.
Misschien even contact opnemen met het consulaat in San Francisco?
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:25:24 #65
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_88268229
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Geen probleem om een binnenlandse vlucht te maken. Zolang het allemaal maar binnen die 30 dagen valt.
pi_88269013
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:25 schreef Telates het volgende:

[..]

Geen probleem om een binnenlandse vlucht te maken. Zolang het allemaal maar binnen die 30 dagen valt.
Okee, thanks! :)
Hoe zit het eigenlijk met douane bij binnenlandse vluchten, is die er helemaal niet? Eigenlijk zou ik dit moeten weten want ik heb zelf vorig jaar ook een binnenlandse vlucht gemaakt, maar toen was ik blijkbaar zo kapot dat er maar weinig van is blijven hangen. :')
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:38:30 #67
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88269121
Binnenlandse vluchten is geen enkel probleem.... zolang je paspoort nog geldig is, en je legaal in het land verblijft, kan dat allemaal zonder problemen. Als je in die tijd een Amerikaans rijbewijs hebt gehaald, kun je gewoon vliegen met alleen je rijbewijs.
-
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:38:38 #68
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_88269132
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:36 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met douane bij binnenlandse vluchten, is die er helemaal niet? Eigenlijk zou ik dit moeten weten want ik heb zelf vorig jaar ook een binnenlandse vlucht gemaakt, maar toen was ik blijkbaar zo kapot dat er maar weinig van is blijven hangen. :')
Beetje als binnen Schengen vliegen: alleen security check :)
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:39:37 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88269188
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:36 schreef Mini_rulez het volgende:
Er is geen douane, alleen het security checkpoint. Zoals ik hierboven ook al zij, je kunt gewoon met een thuis geprinte boarding pass en een Amerikaans rijbewijs binnen de VS gaan rondvliegen.
-
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:41:17 #70
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88269297
Verder trouwens:

-
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:42:01 #71
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_88269334
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:41 schreef maartena het volgende:
Verder trouwens:

[ afbeelding ]
Ik niet. Heb niet eens een oproep gehad ofzo :D Als Amerikaan in NL mag je toch ook stemmen? :D
pi_88269662
Oh ja, best logisch eigenlijk... Dank jullie wel! :)

Spannend, die verkiezingen. Een paar van mijn collega's zeiden dat ze niet gingen stemmen, beetje jammer... Michelle Obama was nog wel in Philly gisteren. :P
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:09:44 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88270709
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:42 schreef Diconnected het volgende:
Ik niet. Heb niet eens een oproep gehad ofzo :D Als Amerikaan in NL mag je toch ook stemmen? :D
Als je geregistreerd staat moet dat kunnen.... per post.
-
pi_88278920
Meet Christine O' Donnell.. Een grotere faalhaas kun je waarschijnlijk niet vinden :')

Een paar citaten uit Wiki over deze dame:

In a 2005 lawsuit, O’Donnell implied she was working toward a master's degree at Princeton University but she later acknowledged she had never taken graduate courses there.[18] She claimed that she had studied at Oxford University in England but that claim was called "misleading" by The Washington Post as she took only a course run by an unaffiliated institution that was renting space at Oxford] As of late September 2010, O'Donnell's LinkedIn profile stated that she had studied Constitutional Government at Claremont Graduate University near Los Angeles, California but Claremont said it had no record for her.[ When asked specifically about her profile on three occasions by the Associated Press and The Washington Post, O'Donnell's staff made no reference to the profile being unauthorized. A few days later, however, when O’Donnell’s possible academic embellishments became an issue, O'Donnell said, "I never established a LinkedIn profile or authorized anyone to do so on my behalf.” Soon after, O’Donnell’s staff asked LinkedIn to remove the profile

O'Donnell has been described as a former Catholic turned evangelical Christian.[17] The News Journal reported that she converted back to Catholicism in 2006.[1] She told The New York Times in 2010 that she embraces both faiths,[12] and has said she now attends Catholic and Protestant services. :')

In a 1996 discussion on CNN, O'Donnell advocated the teaching of creationism in public schools and criticized Darwin's theory of evolution on the ground that it is "merely a theory" or "a myth". She asserted that "there is just as much, if not more, evidence supporting [creationism

:')

Dan ben je gewoon aan het liegen, wil je scholen opzadelen met religieuze onzin en kom je met conservatief gezeik.. Good job! :')
  woensdag 3 november 2010 @ 10:27:47 #75
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_88279020
zo men was hier wel even blij met Jerry Brown en Barbara Boxer. En (mock) teleurgesteld dat prop 19 (legalisatie marijuana) het niet gehaald heeft :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')