In het buitenland gebeuren dit ook, maar het verschil is dat het oranje licht bij het rode komt, dus dan weet je dat die groen wordt en niet rood (bij alleen oranje gaat hij naar rood, bij rood/oranje gaat hij naar groen).quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:26 schreef lipjes het volgende:
een dubbelgevoel.
Goed als je ervoor staat, maar als je aan komt rijden kan je dus zomaar door rood rijden
Grappig, ondertussen wel het nieuwe rijden promoten. Vijftig in zijn 5. Jaja, en maar klagen dat er zo weinig auto's door heen gaan. Promoot dan 5k RPM in zijn 1, dan zal je zien dat ipv 2 extra auto's, 4 extra auto's per beurt mogelijk zijn. De snelheid waarmee het gemiddelde rijtje bij een stoplicht op gang komt, valt een slak nog bij in slaap. Alsof auto's tegenwoordig op kruipolie rijden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:10 schreef Wesleybrabant het volgende:
VVD wil verkeerslichten eerst op oranje
AMSTERDAM - Verkeerslichten moeten voordat het groen wordt eerst enkele seconden op oranje gaan. Het verkeer zou daardoor beter kunnen doorstromen. Dat stelt de VVD, schrijft De Telegraaf woensdag.
Het hoeft weinig te kosten", zegt VVD-Kamerlid Charlie Aptroot, die vindt dat verkeerslichten al dit jaar aangepast kunnen worden. Aanpassingen in het systeem zijn volgens een fabrikant eenvoudig te regelen en het komt de doorstroming ten goede.
"Alles wordt op scherp gezet, automobilisten kunnen hun auto vast in de eerste versnelling zetten. Een of twee auto's per beurt extra moet kunnen", zegt Aptroot. In andere Europese landen is het al langer een gebruik dat verkeerslichten eerst op oranje gaan.
Hehe dat werd tijd een heel goed idee, wat vinden jullie? Ook een goed idee is om een afteller aan te brengen zodat je nog weet hoelang je nog moet wachten, maar ja dat kost waarschijnlijk te veel geld....
Wie doet dat nog tegenwoordig, zijn auto voor een verkeerslicht in zijn vrij zettenquote:Alles wordt op scherp gezet, automobilisten kunnen hun auto vast in de eerste versnelling zetten.
Mensen met een hybride of een auto met start/stop systeem misschien? En mijn vriendin doet het ook, maar die heeft een vrij gevoelige linker voet, en kan de koppeling niet zo lang ingedrukt houden, dus dat is meer een voorbeeld uit de buitencategorie.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wie doet dat nog tegenwoordig, zijn auto voor een stoplicht in zijn vrij zetten
Hier in Duitsland gaan de lichten ook eerst op rood+oranje, werkt wel prettig moet ik zeggen. Als ik in NL rijd moet ik er weer aan wennen dat het daar niet gebeurt.
Als ik bij een stoplicht sta wat ik ken doe ik dat, daar weet ik toch hoe lang ik moet wachtenquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wie doet dat nog tegenwoordig, zijn auto voor een verkeerslicht in zijn vrij zetten
Hier in Duitsland gaan de lichten ook eerst op rood+oranje, werkt wel prettig moet ik zeggen. Als ik in NL rijd moet ik er weer aan wennen dat het daar niet gebeurt.
Duidelijk, ik ben ook vaak hier in Duitsland en eerst oranje is een heel stuk prettiger.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wie doet dat nog tegenwoordig, zijn auto voor een verkeerslicht in zijn vrij zetten
Hier in Duitsland gaan de lichten ook eerst op rood+oranje, werkt wel prettig moet ik zeggen. Als ik in NL rijd moet ik er weer aan wennen dat het daar niet gebeurt.
Ow, zo'n luxe auto heb ik nietquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:43 schreef fruityloop het volgende:
Mensen met een hybride of een auto met start/stop systeem misschien? En mijn vriendin doet het ook, maar die heeft een vrij gevoelige linker voet, en kan de koppeling niet zo lang ingedrukt houden, dus dat is meer een voorbeeld uit de buitencategorie.
Je rijdt niet door rood, je rijdt door rood+oranje. Als je dat al lukt want volgens mij is de rood+oranjefase te kort daarvoorquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:52 schreef Pipo1234 het volgende:
Het is ook wel logischer om van groen naar rood te gaan en weer terug. Wat ik me alleen afvraag is of het door oranje rijden vanuit groen dan als overtreding gezien zal worden? Lijkt mij wel, aangezien je nog niet mag rijden. Weet iemand hoe ze dat in in bijvoorbeeld Duitsland doen?
dat hebben enkele fiets- en voetgangerstoplichten bij mij in de stad sinds een tijdje ook. En dat is idd wel erg handig.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:48 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wat je in andere landen ook ziet zijn aftellende stoplichten.
Dat werkt ook heel goed, dan weet je dus op de seconde nauwkeurig hoe lang je nog rood of groen hebt.
Het wordt dan ook, neem ik aan:quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:55 schreef athlonkmf het volgende:
Aftellende stoplichten werken vrij goed. Maar groen->oranje->rood->oranje->groen kan best verwarrend zijn.
Nee, want het is rood+oranje, niet alleen oranje.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:55 schreef athlonkmf het volgende:
Aftellende stoplichten werken vrij goed. Maar groen->oranje->rood->oranje->groen kan best verwarrend zijn.
quote:Rot-Gelb: Zwischen Rot und Grün: Achtung, gleich wird die Erlaubnis zur Fahrt gegeben (zum Beispiel in Deutschland, Großbritannien, Österreich, Ungarn, Schweiz, Polen, Litauen, Norwegen, Russland, Schweden, Saudi-Arabien). Diese Phase dauert entweder 1 oder 2 s.
Je hoeft niet in z'n vrij te zetten om gebruik te maken van het start/stop systeem. Alleen stoppen is al genoegquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:43 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mensen met een hybride of een auto met start/stop systeem misschien? En mijn vriendin doet het ook, maar die heeft een vrij gevoelige linker voet, en kan de koppeling niet zo lang ingedrukt houden, dus dat is meer een voorbeeld uit de buitencategorie.
Oranje betekentnog steeds stoppen, tenzij stoppen redelijkerwijs niet meer mogelijk is. Aangezien je bij oranje na rood überhaupt al stilstaat is doorrijden natuurlijk niet toegestaan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:18 schreef Solomon het volgende:
Of je zet de groene lichten gewoon 1 seconde eerder aan. Als je die oranje lamp ziet begin je toch wel meteen met 'wegrijden'.
Allemaal een automaat zonder anti-kruipfunctie rijden, ben je veel sneller weg.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:25 schreef waht het volgende:
Gewoon een verbod op het in z'n vrij zetten bij stoplichten.
Is er serieus iets als een anti-kruipfunctie? Weer wat geleerd.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Allemaal een automaat zonder anti-kruipfunctie rijden, ben je veel sneller weg.
Maar dat wordt een stuk duurder dan de voorgestelde software-aanpassingquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:26 schreef AskMe het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Lijkt me de beste oplossing.
True. Maar dan heb je ook watquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar dat wordt een stuk duurder dan de voorgestelde software-aanpassing
Of continue volgas zoals dit (let op die wagen die in de fik vliegt en gewoon doorraced) (de motor superspeedway in Dallas)quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:34 schreef niels0 het volgende:
Boost control zoals de McLarens hadden in de Formule 1. Ben je nog sneller weg =P
Lekker intelligent, Ik ken stoplichten die 's-nachts op groen staan maar op rood springen als je er aan komt. Geen grapjes hoor. Je gaat je afvragen of bepaalde gemeenten aandelen in de olie hebben...quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:01 schreef Solomon het volgende:
Voor de mensen die met die aftellende stoplichten komen: in nederland zijn de meeste stoplichten 'intelligent', het hangt er dus vanaf of er nog auto's aankomen of ze nog op groen blijven. Dat maakt het aftellen voor de mensen die rood hebben natuurlijk heel erg lastig. Er zijn ook landen waar de verkeerslichten niet intelligent zijn, en ik kan je zeggen dat het heel frustrerend is om voor een leeg kruispunt voor rood te wachten..
Kan aan mij liggen natuurlijk, maar in dat hele filmpje zie ik geen enkele wagen in de fik vliegen hoor..quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:40 schreef niels0 het volgende:
Beetje offtopic maar leuke entertainment imo.
[..]
Of continue volgas zoals dit (let op die wagen die in de fik vliegt en gewoon doorraced) (de motor superspeedway in Dallas)
Formule 1 is voor mietjes. Nascar is gewoon veeeeel spannender.
hangt ook een beetje af van de auto waar je mee rijdt, ik ben van Zafira's gewend dat ze een gigantisch zware koppeling hebben dus dan is het ook wel prettig als je de auto even in zijn vrij zet bij een stoplicht.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wie doet dat nog tegenwoordig, zijn auto voor een verkeerslicht in zijn vrij zetten
Hier in Duitsland gaan de lichten ook eerst op rood+oranje, werkt wel prettig moet ik zeggen. Als ik in NL rijd moet ik er weer aan wennen dat het daar niet gebeurt.
QFTquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:03 schreef Boldface het volgende:
Ik vraag me af of er gedegen bewijs is dat de doorstroming verbetert als de verkeerslichten eerst oranje springen voordat ze op groen gaan. Verder doe je als automobilist iets niet goed als je pas naar de eerste versnelling schakelt als het verkeerslicht op groen springt. Dat kun je al doen zo gauw je stil komt te staan.
Verder denk ik dat een betere afstelling van verkeerslichten veel meer verkeersproblemen kan oplossen dan de kleine wijziging die de VVD wil doorvoeren.
Je wilt iets niet omdat men het in het buitenland ook doet?quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:32 schreef noutie het volgende:
[..]
QFT
Zonde van het geld om dit allemaal te gaan ombouwen. Met alle onderzoeken die nodig zijn erbij is die stiekem heel duur. De aanleg van een paar fietstunnels levert al meer op voor de doorstroming.
Bovendien lijkt NL met zulke stoplichten teveel op een Duitse deelstaat.
Hebben we in Nederland ook al, voor fietsersquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:49 schreef HAKIM_1988 het volgende:
In Qatar (en bepaalde Europese landen?) heb je verkeerslichten die digitaal het aantal seconden laat zien dat je nog moet wachten voor groen. Dat vond ik een verademing.. in principe klinkt het raar en onnodig, maar dan kan je even wat anders doen in de auto in plaats van continu naar dat rode licht zitten kijken. Stukje gemak en duidelijkheid.
2.21 Auto nummer 70 van Johnny Sauter, die gele wagen voor in het veld. Behoorlijk in de fik wel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:11 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen natuurlijk, maar in dat hele filmpje zie ik geen enkele wagen in de fik vliegen hoor..
Bij 2:19 blaast een gast in een rode wagen zijn motor op en zie je een beetje rook, bedoel je dat?![]()
Dit.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:34 schreef zijle het volgende:
Goeie zaak als dit zou komen, vind dit in bijv. Duitsland altijd wel prettig werken
Buiten dit is er werkelijk geen enkele logische reden te verzinnen om het huidige systeem te wijzigen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ah, de VVD wil natuurlijk extra flitsinkomsten binnenkrijgen van alle mensen die al gaan rijden als rood+oranje aangaat..
Lol, dit bevestigt met vooroordeel over Nascar-kijkers wel weer even.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:59 schreef niels0 het volgende:
[..]
2.21 Auto nummer 70 van Johnny Sauter, die gele wagen voor in het veld. Behoorlijk in de fik wel.
Ja, je voegt in principe gewoon 2 a 3 seconden aan een fase toe. De winst die je eventueel hebt zou je dus weer verliezen. Dan is het inderdaad beter om een teller van 3 naar 0 erbij te doen. Hierdoor hoeft niet de gehele regeling van een verkeerslicht aangepast te worden omdat er een extra fase in moet en is de bestuurder toch voorbereid op het aankomende groenquote:Op woensdag 11 mei 2011 15:35 schreef goeiemoggel het volgende:
[..]
OT: ik vraag me af of dit echt werkt. Zou er hierdoor niet meer tijd tussen het op rood gaan van het vorige licht en het op groen gaan van het huidige licht moeten zitten, wat je winst dus weer teniet doet?
Ik doe dat geregeld.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:40 schreef Rewimo het volgende:
Wie doet dat nog tegenwoordig, zijn auto voor een verkeerslicht in zijn vrij zetten
Hurrrrr deeerp I can turn to the left faster than y'all faggit's duuhrp!quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:40 schreef niels0 het volgende:
Beetje offtopic maar leuke entertainment imo.
[..]
Of continue volgas zoals dit (let op die wagen die in de fik vliegt en gewoon doorraced) (de motor superspeedway in Dallas)
Formule 1 is voor mietjes. Nascar is gewoon veeeeel spannender.
Nee de tijd wordt juist korter, de VVD wil namelijk ook dat het rode licht korter is, maar in dezelfde tijd dat het rode licht aanstaat zal in de laatste twee seconden ook het oranje licht gaan branden wat wil zeggen "maak je klaar om te gaan rijden". In deze economische tijden is dit de beste en goedkoopste oplossing want je hoeft alleen maar softwarematig iets te veranderen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:25 schreef benniesnugger het volgende:
[..]
Ja, je voegt in principe gewoon 2 a 3 seconden aan een fase toe. De winst die je eventueel hebt zou je dus weer verliezen. Dan is het inderdaad beter om een teller van 3 naar 0 erbij te doen. Hierdoor hoeft niet de gehele regeling van een verkeerslicht aangepast te worden omdat er een extra fase in moet en is de bestuurder toch voorbereid op het aankomende groen
hmm, zo had ik het niet bekeken, las dat ze extra fase toe wilden voegen. Als dan de roodtijd hetzelfde blijft en idd laatste 2 seconden oranje er bij komt, is dat in principe hetzelfde als de afteller.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:57 schreef Wesleybrabant het volgende:
[..]
Nee de tijd wordt juist korter, de VVD wil namelijk ook dat het rode licht korter is, maar in dezelfde tijd dat het rode licht aanstaat zal in de laatste twee seconden ook het oranje licht gaan branden wat wil zeggen "maak je klaar om te gaan rijden". In deze economische tijden is dit de beste en goedkoopste oplossing want je hoeft alleen maar softwarematig iets te veranderen.
Er wordt niets korter of langer...quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:31 schreef benniesnugger het volgende:
hmm, zo had ik het niet bekeken, las dat ze extra fase toe wilden voegen. Als dan de roodtijd hetzelfde blijft en idd laatste 2 seconden oranje er bij komt, is dat in principe hetzelfde als de afteller.
Maar het rode licht korter? Dan moet dus ergens anders het rode licht langer aan.
ik quotte:quote:
quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:57 schreef Wesleybrabant het volgende:
[..]
Nee de tijd wordt juist korter, de VVD wil namelijk ook dat het rode licht korter is,
Die boetes wil ik met liefde incasseren.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:01 schreef plonsikduik het volgende:
bestaat er al een boete om te lang stil te staan bij groen ???
dat gebeurt ook regelmatig !!!
Er bestaat wel degelijk een boete "niet doorrijden bij groen".quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:01 schreef plonsikduik het volgende:
bestaat er al een boete om te lang stil te staan bij groen ???
dat gebeurt ook regelmatig !!!
Ik vind het triester dat een politieke partij hier mee moet komen, en dat 1 van de topambtenaren op het departement dit nooit bedacht heeftquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:48 schreef 08gnoT. het volgende:
Weer zo'n nutteloze kutinvestering. Het zal heus wel iets schelen, maar is het het geld en de tijd waard? Zijn er geen andere prioriteiten?
De VVD stelt me steeds meer teleur. Dit is al de zoveelste flutmaatregel van dit kabinet.
Nadeel is dat alle verkeersautomaten een software-update moeten krijgen, stel je voor dat een bug in het oranje licht het stoplicht doet falen. Dan maak je de situatie 'tijdelijk' erger dan het was.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:45 schreef Kabolter het volgende:
Natuurlijk gaat het sneller. Enige aanpassing is softwarematig volgens mij.
Komt iemand met oplossingen die niet veel geld kosten is het nog niet goed.
Top ambtenaren voeren beleid uit wat een minister bedenkt. Dit soort zaken zit eerder in 'commissies'.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik vind het triester dat een politieke partij hier mee moet komen, en dat 1 van de topambtenaren op het departement dit nooit bedacht heeft
Ja inderdaad, het is ook niet dat ik tegen de maatregel ben, maar meer dat de regering hiermee moet komen terwijl ze hun tijd beter aan dringerende dingen kunnen steken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik vind het triester dat een politieke partij hier mee moet komen, en dat 1 van de topambtenaren op het departement dit nooit bedacht heeft
In theorie misschienquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:50 schreef Brembo het volgende:
Top ambtenaren voeren beleid uit wat een minister bedenkt. Dit soort zaken zit eerder in 'commissies'.
Ja en jaquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:54 schreef plonsikduik het volgende:
ben ik nou zo stom , maar het kruispunt moet toch eerst vrij zijn !!!
Misschien kijken die wel naar het kosten/baten plaatje en laten zij zich niet leiden door dit soort populistische plannetjes.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik vind het triester dat een politieke partij hier mee moet komen, en dat 1 van de topambtenaren op het departement dit nooit bedacht heeft
Zoek je nou iets of heb je echt verstand van verkeerslichten? Ik heb er overigens geen verstand van. Daarnaast snap ik het niet helemaal, dus leg eens uit.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nadeel is dat alle verkeersautomaten een software-update moeten krijgen, stel je voor dat een bug in het oranje licht het stoplicht doet falen. Dan maak je de situatie 'tijdelijk' erger dan het was.
weet ook iemand wat de tijd is tussen rood voor de tegenpartij en het nu nog groen voor de ander ??, volgens mij zit daar namelijk niet zoveel tijd meer tussen en wordt al rekening gehouden dat het verkeer tijd nodig heeft om in beweging te komen ???quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:21 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Zoek je nou iets of heb je echt verstand van verkeerslichten? Ik heb er overigens geen verstand van. Daarnaast snap ik het niet helemaal, dus leg eens uit.
Volgens mij is het namelijk heel simpel: je hebt een tijd wanneer je mag beginnen met rijden (groen) en een tijd dat je moet stoppen (rood). Het enige wat oranje doet is zoveel seconden voor rood oplichten. Dat zet je gewoon vast en je bent klaar.
Omgekeerd telt dus precies hetzelfde. Een paar seconden voordat het licht op groen springt licht oranje op en gaat rood uit. Deze tijden zijn volgens mij altijd hetzelfde.
Het enige wat het systeem bepaalt is wanneer het groen en rood wordt. Niet wanneer het oranje is.
Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Ik denk dat dit systeem vooral het verschil tussen de snelle en de trage reageerders kleiner zal maken. Het moment dat het licht groen wordt zal waarschijnlijk iets later moeten komen om het kruispunt leeg te krijgen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:27 schreef plonsikduik het volgende:
[..]
weet ook iemand wat de tijd is tussen rood voor de tegenpartij en het nu nog groen voor de ander ??, volgens mij zit daar namelijk niet zoveel tijd meer tussen en wordt al rekening gehouden dat het verkeer tijd nodig heeft om in beweging te komen ???
heb het al vaak gehad dat ik niet remmend aankwam op rood en dus al 70km/uur vaart had en licht op groen ging en ik net niet de tegenstander raakte
Ja, lekker uitnodigen om gas bij te geven als je ziet dat je nog maar een paar seconden hebtquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:16 schreef sambucas het volgende:
In Syrie hebben ze geniale verkeerslichten!
Dat moeten we in Nederland ook hebben!
Yep. Ik durf zelfs te stellen dat een automaat veiliger is ivm minder operationele handelingen. Het is ook nog 'ns comfortabeler rijden. Automaten moeten verplicht worden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:19 schreef Piles het volgende:
Gewoon iedereen aan de automaatGeen ge-eikel meer met hellingtrekken, te laat schakelen en afslaande motor.
Los van het kostenplaatje en alle rompslomp die eromheen komt, zou ik dit wel fijn vinden. In Breda (en andere steden, maar hier wel heel erg) is het zó vaak dat het stoplicht vlak voor je neus op rood springt en net zodra je wielen stilstaan weer op groen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:16 schreef sambucas het volgende:
In Syrie hebben ze geniale verkeerslichten!
Dat moeten we in Nederland ook hebben!
mijn pa doet ditquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:40 schreef plonsikduik het volgende:
wie rijdt er trouwens zo als deze vvd- er ??
wie zet een schakel auto pas in 1 nadat het groen is ??
wie zet zijn automaat in N bij rood stoplicht
volgens mij deze man ver van de wereld ( zoals vele in de politiek )
Mijn man heeft ook geleerd: In zijn vrij en de handrem erop. Hij doet dit vrijwel altijd.quote:Op donderdag 12 mei 2011 07:43 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
mijn pa doet dit
en zo zie ik er dagelijks vele in het verkeer
Handrem erop? Ik gebruik enkel de handrem als ik mijn auto op een heling parkeer. Een aangezien in de randstad weinig hellingen zijn gebruik ik mijn handrem dus vrijwel nooit. Zeker niet als ik voor een stoplicht zit te wachten.quote:Op donderdag 12 mei 2011 07:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn man heeft ook geleerd: In zijn vrij en de handrem erop. Hij doet dit vrijwel altijd.
Ik doe het niet. Heb gewoon de auto in zijn 1 staan en mijn voet op de rem. Rijd gewoon aan als het groen wordt, zonder nog handelingen te hoeven verrichten.
Ik denk dat dit idee tot gevaarlijke situaties kan gaan leiden, omdat mensen niet stoppen als het van groen naar oranje gaat. Mensen stoppen pas als het rood IS.
ja hoor ik zet mijn automaat altijd in P , het duurt namelijk eeuwen voordat weer groen wordtquote:Op donderdag 12 mei 2011 08:25 schreef Ixnay het volgende:
Het is veel beter om hem in zijn vrij te zetten bij het stoplicht.
Je krijgt het geleerd om hem in zijn 1 te zetten. Zelf doe ik dat alleen als ik vooraan sta bij het stoplicht dat ik meteen weg ben. Als er nog iemand voor me staat en ik zie dat het groen wordt of dat mijn voorligger begint te rijden heb ik genoeg tijd om nog te schakelen.
Land Roversquote:Op donderdag 12 mei 2011 14:00 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
probeer je land rover maar eens in zn een te houden voor een rood stoplicht, krijg je kramp van in je potenbij andere auto's hou ik m wel in zn een.
1. duur in aanschafquote:Op donderdag 12 mei 2011 09:41 schreef plonsikduik het volgende:
[..]
wat ik toch al jaren en jaren niet snap is waarom alles automatisch is en mensen dat ook graag willen , maar die stomme schakelauto blijft maar.
Ik denk niet dat het van rood via oranje naar groen ook zo gaat werken. Degene die vooraan staat die bepaalt immers wanneer er gereden wordt en die hoeft niet bang te zijn dat hij net te laat is om nog door groen te rijden. Als het rode licht met het oranje licht blijft branden, dan rijden deze mensen daar waarschijnlijk niet doorheen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 07:20 schreef Gia het volgende:
Punt is dat mensen niet stoppen als het licht van groen op oranje springt.
Met zo'n systeem staan de stoplichten gelijktijdig op oranje, dus, als ik het goed begrijp.
De auto's die van groen afkomen rijden gewoon door. Sommigen zelfs nog door rood.
Terwijl de auto's die van rood afkomen al gaan rijden. Zal een lekkere toestand worden.
Die hebben we niet in Nederland. Lijkt me duidelijk, toch?quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:36 schreef fruityloop het volgende:
Ik ben benieuwd wat zeg verkeersdeskundigen hier over te zeggen hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |