In het buitenland gebeuren dit ook, maar het verschil is dat het oranje licht bij het rode komt, dus dan weet je dat die groen wordt en niet rood (bij alleen oranje gaat hij naar rood, bij rood/oranje gaat hij naar groen).quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:26 schreef lipjes het volgende:
een dubbelgevoel.
Goed als je ervoor staat, maar als je aan komt rijden kan je dus zomaar door rood rijden
Grappig, ondertussen wel het nieuwe rijden promoten. Vijftig in zijn 5. Jaja, en maar klagen dat er zo weinig auto's door heen gaan. Promoot dan 5k RPM in zijn 1, dan zal je zien dat ipv 2 extra auto's, 4 extra auto's per beurt mogelijk zijn. De snelheid waarmee het gemiddelde rijtje bij een stoplicht op gang komt, valt een slak nog bij in slaap. Alsof auto's tegenwoordig op kruipolie rijden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:10 schreef Wesleybrabant het volgende:
VVD wil verkeerslichten eerst op oranje
AMSTERDAM - Verkeerslichten moeten voordat het groen wordt eerst enkele seconden op oranje gaan. Het verkeer zou daardoor beter kunnen doorstromen. Dat stelt de VVD, schrijft De Telegraaf woensdag.
Het hoeft weinig te kosten", zegt VVD-Kamerlid Charlie Aptroot, die vindt dat verkeerslichten al dit jaar aangepast kunnen worden. Aanpassingen in het systeem zijn volgens een fabrikant eenvoudig te regelen en het komt de doorstroming ten goede.
"Alles wordt op scherp gezet, automobilisten kunnen hun auto vast in de eerste versnelling zetten. Een of twee auto's per beurt extra moet kunnen", zegt Aptroot. In andere Europese landen is het al langer een gebruik dat verkeerslichten eerst op oranje gaan.
Hehe dat werd tijd een heel goed idee, wat vinden jullie? Ook een goed idee is om een afteller aan te brengen zodat je nog weet hoelang je nog moet wachten, maar ja dat kost waarschijnlijk te veel geld....
Wie doet dat nog tegenwoordig, zijn auto voor een verkeerslicht in zijn vrij zettenquote:Alles wordt op scherp gezet, automobilisten kunnen hun auto vast in de eerste versnelling zetten.
Mensen met een hybride of een auto met start/stop systeem misschien? En mijn vriendin doet het ook, maar die heeft een vrij gevoelige linker voet, en kan de koppeling niet zo lang ingedrukt houden, dus dat is meer een voorbeeld uit de buitencategorie.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wie doet dat nog tegenwoordig, zijn auto voor een stoplicht in zijn vrij zetten
Hier in Duitsland gaan de lichten ook eerst op rood+oranje, werkt wel prettig moet ik zeggen. Als ik in NL rijd moet ik er weer aan wennen dat het daar niet gebeurt.
Als ik bij een stoplicht sta wat ik ken doe ik dat, daar weet ik toch hoe lang ik moet wachtenquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wie doet dat nog tegenwoordig, zijn auto voor een verkeerslicht in zijn vrij zetten
Hier in Duitsland gaan de lichten ook eerst op rood+oranje, werkt wel prettig moet ik zeggen. Als ik in NL rijd moet ik er weer aan wennen dat het daar niet gebeurt.
Duidelijk, ik ben ook vaak hier in Duitsland en eerst oranje is een heel stuk prettiger.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wie doet dat nog tegenwoordig, zijn auto voor een verkeerslicht in zijn vrij zetten
Hier in Duitsland gaan de lichten ook eerst op rood+oranje, werkt wel prettig moet ik zeggen. Als ik in NL rijd moet ik er weer aan wennen dat het daar niet gebeurt.
Ow, zo'n luxe auto heb ik nietquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:43 schreef fruityloop het volgende:
Mensen met een hybride of een auto met start/stop systeem misschien? En mijn vriendin doet het ook, maar die heeft een vrij gevoelige linker voet, en kan de koppeling niet zo lang ingedrukt houden, dus dat is meer een voorbeeld uit de buitencategorie.
Je rijdt niet door rood, je rijdt door rood+oranje. Als je dat al lukt want volgens mij is de rood+oranjefase te kort daarvoorquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:52 schreef Pipo1234 het volgende:
Het is ook wel logischer om van groen naar rood te gaan en weer terug. Wat ik me alleen afvraag is of het door oranje rijden vanuit groen dan als overtreding gezien zal worden? Lijkt mij wel, aangezien je nog niet mag rijden. Weet iemand hoe ze dat in in bijvoorbeeld Duitsland doen?
dat hebben enkele fiets- en voetgangerstoplichten bij mij in de stad sinds een tijdje ook. En dat is idd wel erg handig.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:48 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wat je in andere landen ook ziet zijn aftellende stoplichten.
Dat werkt ook heel goed, dan weet je dus op de seconde nauwkeurig hoe lang je nog rood of groen hebt.
Het wordt dan ook, neem ik aan:quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:55 schreef athlonkmf het volgende:
Aftellende stoplichten werken vrij goed. Maar groen->oranje->rood->oranje->groen kan best verwarrend zijn.
Nee, want het is rood+oranje, niet alleen oranje.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:55 schreef athlonkmf het volgende:
Aftellende stoplichten werken vrij goed. Maar groen->oranje->rood->oranje->groen kan best verwarrend zijn.
quote:Rot-Gelb: Zwischen Rot und Grün: Achtung, gleich wird die Erlaubnis zur Fahrt gegeben (zum Beispiel in Deutschland, Großbritannien, Österreich, Ungarn, Schweiz, Polen, Litauen, Norwegen, Russland, Schweden, Saudi-Arabien). Diese Phase dauert entweder 1 oder 2 s.
Je hoeft niet in z'n vrij te zetten om gebruik te maken van het start/stop systeem. Alleen stoppen is al genoegquote:Op woensdag 11 mei 2011 09:43 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mensen met een hybride of een auto met start/stop systeem misschien? En mijn vriendin doet het ook, maar die heeft een vrij gevoelige linker voet, en kan de koppeling niet zo lang ingedrukt houden, dus dat is meer een voorbeeld uit de buitencategorie.
Oranje betekentnog steeds stoppen, tenzij stoppen redelijkerwijs niet meer mogelijk is. Aangezien je bij oranje na rood überhaupt al stilstaat is doorrijden natuurlijk niet toegestaan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:18 schreef Solomon het volgende:
Of je zet de groene lichten gewoon 1 seconde eerder aan. Als je die oranje lamp ziet begin je toch wel meteen met 'wegrijden'.
Allemaal een automaat zonder anti-kruipfunctie rijden, ben je veel sneller weg.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:25 schreef waht het volgende:
Gewoon een verbod op het in z'n vrij zetten bij stoplichten.
Is er serieus iets als een anti-kruipfunctie? Weer wat geleerd.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Allemaal een automaat zonder anti-kruipfunctie rijden, ben je veel sneller weg.
Maar dat wordt een stuk duurder dan de voorgestelde software-aanpassingquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:26 schreef AskMe het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Lijkt me de beste oplossing.
True. Maar dan heb je ook watquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar dat wordt een stuk duurder dan de voorgestelde software-aanpassing
Of continue volgas zoals dit (let op die wagen die in de fik vliegt en gewoon doorraced) (de motor superspeedway in Dallas)quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:34 schreef niels0 het volgende:
Boost control zoals de McLarens hadden in de Formule 1. Ben je nog sneller weg =P
Lekker intelligent, Ik ken stoplichten die 's-nachts op groen staan maar op rood springen als je er aan komt. Geen grapjes hoor. Je gaat je afvragen of bepaalde gemeenten aandelen in de olie hebben...quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:01 schreef Solomon het volgende:
Voor de mensen die met die aftellende stoplichten komen: in nederland zijn de meeste stoplichten 'intelligent', het hangt er dus vanaf of er nog auto's aankomen of ze nog op groen blijven. Dat maakt het aftellen voor de mensen die rood hebben natuurlijk heel erg lastig. Er zijn ook landen waar de verkeerslichten niet intelligent zijn, en ik kan je zeggen dat het heel frustrerend is om voor een leeg kruispunt voor rood te wachten..
Kan aan mij liggen natuurlijk, maar in dat hele filmpje zie ik geen enkele wagen in de fik vliegen hoor..quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:40 schreef niels0 het volgende:
Beetje offtopic maar leuke entertainment imo.
[..]
Of continue volgas zoals dit (let op die wagen die in de fik vliegt en gewoon doorraced) (de motor superspeedway in Dallas)
Formule 1 is voor mietjes. Nascar is gewoon veeeeel spannender.
hangt ook een beetje af van de auto waar je mee rijdt, ik ben van Zafira's gewend dat ze een gigantisch zware koppeling hebben dus dan is het ook wel prettig als je de auto even in zijn vrij zet bij een stoplicht.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wie doet dat nog tegenwoordig, zijn auto voor een verkeerslicht in zijn vrij zetten
Hier in Duitsland gaan de lichten ook eerst op rood+oranje, werkt wel prettig moet ik zeggen. Als ik in NL rijd moet ik er weer aan wennen dat het daar niet gebeurt.
QFTquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:03 schreef Boldface het volgende:
Ik vraag me af of er gedegen bewijs is dat de doorstroming verbetert als de verkeerslichten eerst oranje springen voordat ze op groen gaan. Verder doe je als automobilist iets niet goed als je pas naar de eerste versnelling schakelt als het verkeerslicht op groen springt. Dat kun je al doen zo gauw je stil komt te staan.
Verder denk ik dat een betere afstelling van verkeerslichten veel meer verkeersproblemen kan oplossen dan de kleine wijziging die de VVD wil doorvoeren.
Je wilt iets niet omdat men het in het buitenland ook doet?quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:32 schreef noutie het volgende:
[..]
QFT
Zonde van het geld om dit allemaal te gaan ombouwen. Met alle onderzoeken die nodig zijn erbij is die stiekem heel duur. De aanleg van een paar fietstunnels levert al meer op voor de doorstroming.
Bovendien lijkt NL met zulke stoplichten teveel op een Duitse deelstaat.
Hebben we in Nederland ook al, voor fietsersquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:49 schreef HAKIM_1988 het volgende:
In Qatar (en bepaalde Europese landen?) heb je verkeerslichten die digitaal het aantal seconden laat zien dat je nog moet wachten voor groen. Dat vond ik een verademing.. in principe klinkt het raar en onnodig, maar dan kan je even wat anders doen in de auto in plaats van continu naar dat rode licht zitten kijken. Stukje gemak en duidelijkheid.
2.21 Auto nummer 70 van Johnny Sauter, die gele wagen voor in het veld. Behoorlijk in de fik wel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:11 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen natuurlijk, maar in dat hele filmpje zie ik geen enkele wagen in de fik vliegen hoor..
Bij 2:19 blaast een gast in een rode wagen zijn motor op en zie je een beetje rook, bedoel je dat?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |