abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96639000
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 09:18 schreef Solomon het volgende:
Of je zet de groene lichten gewoon 1 seconde eerder aan. Als je die oranje lamp ziet begin je toch wel meteen met 'wegrijden'.
Oranje betekentnog steeds stoppen, tenzij stoppen redelijkerwijs niet meer mogelijk is. Aangezien je bij oranje na rood überhaupt al stilstaat is doorrijden natuurlijk niet toegestaan.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_96639060
Ik ben het er mee eens. Kun je 'em alvast in z'n 1 zetten, kostbare seconden! Ah, zat landen waar ze het al tientallen jaren hebben. Aftellers hebben ze in India en Thailand, niet dat ze zich daar uberhaubt iets van het verkeerslicht aantrekken maar ok.

wat ze daar ook hebben zijn matrixborden met info zoals: 'To accelerate, use pedal, not horn' en '100,000 drivers licenses suspended last year of drunk drivers caught' en vol met spelfouten natuurlijk. (reclameborden voor een cursus engels 'leern prober english'). Ik moest maar weer 'ns gaan, je komt niet bij van het lachen zo dom zijn ze. ROFL.

[ Bericht 20% gewijzigd door niels0 op 11-05-2011 10:32:28 ]
pi_96639148
Gewoon een verbod op het in z'n vrij zetten bij stoplichten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_96639175
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:14 schreef donroyco het volgende:
[ afbeelding ]
Dit inderdaad. Lijkt me de beste oplossing.
 2011 13" i5 ...
pi_96639216
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:25 schreef waht het volgende:
Gewoon een verbod op het in z'n vrij zetten bij stoplichten.
Allemaal een automaat zonder anti-kruipfunctie rijden, ben je veel sneller weg.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_96639335
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Allemaal een automaat zonder anti-kruipfunctie rijden, ben je veel sneller weg.
Is er serieus iets als een anti-kruipfunctie? Weer wat geleerd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_96639423
Boost control zoals de McLarens hadden in de Formule 1. Ben je nog sneller weg =P
  woensdag 11 mei 2011 @ 10:36:11 #33
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96639483
Kan ik alvast mn rem loslaten van mn DSG bak.
The truth was in here.
pi_96639484
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:26 schreef AskMe het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Lijkt me de beste oplossing.
Maar dat wordt een stuk duurder dan de voorgestelde software-aanpassing :)
pi_96639548
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:36 schreef Piles het volgende:

[..]

Maar dat wordt een stuk duurder dan de voorgestelde software-aanpassing :)
True. Maar dan heb je ook wat :)
 2011 13" i5 ...
pi_96639617
ik zeg: onmiddelijk invoeren ^O^ ik vind dat altijd heerlijk in het buitenland en heb me er altijd al over verbaast dat we dit niet in NL hebben
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_96639651
Beetje offtopic maar leuke entertainment imo.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:34 schreef niels0 het volgende:
Boost control zoals de McLarens hadden in de Formule 1. Ben je nog sneller weg =P
Of continue volgas zoals dit (let op die wagen die in de fik vliegt en gewoon doorraced) (de motor superspeedway in Dallas)

Formule 1 is voor mietjes. Nascar is gewoon veeeeel spannender.
pi_96640407
Voor de mensen die met die aftellende stoplichten komen: in nederland zijn de meeste stoplichten 'intelligent', het hangt er dus vanaf of er nog auto's aankomen of ze nog op groen blijven. Dat maakt het aftellen voor de mensen die rood hebben natuurlijk heel erg lastig. Er zijn ook landen waar de verkeerslichten niet intelligent zijn, en ik kan je zeggen dat het heel frustrerend is om voor een leeg kruispunt voor rood te wachten..
pi_96640477
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 11:01 schreef Solomon het volgende:
Voor de mensen die met die aftellende stoplichten komen: in nederland zijn de meeste stoplichten 'intelligent', het hangt er dus vanaf of er nog auto's aankomen of ze nog op groen blijven. Dat maakt het aftellen voor de mensen die rood hebben natuurlijk heel erg lastig. Er zijn ook landen waar de verkeerslichten niet intelligent zijn, en ik kan je zeggen dat het heel frustrerend is om voor een leeg kruispunt voor rood te wachten..
Lekker intelligent, Ik ken stoplichten die 's-nachts op groen staan maar op rood springen als je er aan komt. Geen grapjes hoor. Je gaat je afvragen of bepaalde gemeenten aandelen in de olie hebben...
pi_96641381
Ik vind het niet nodig. Het voortijdig op oranje springen leidt er alleen maar toe dat men met overmaat gas staat te geven voor die ene extra seconde. Dat past natuurlijk wel bij het machorijden van de VVD maar of het de doorstroming ook echt ten goede komt betwijfel ik.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_96643470
in 's-hertogenbosch zijn een aantal aftellende verkeerslichten. alhoewel het niet nodig is is het wel erg prettig,.. noem het een overbodige luxe..
pi_96645352
Ik vraag me af of er gedegen bewijs is dat de doorstroming verbetert als de verkeerslichten eerst oranje springen voordat ze op groen gaan. Verder doe je als automobilist iets niet goed als je pas naar de eerste versnelling schakelt als het verkeerslicht op groen springt. Dat kun je al doen zo gauw je stil komt te staan.

Verder denk ik dat een betere afstelling van verkeerslichten veel meer verkeersproblemen kan oplossen dan de kleine wijziging die de VVD wil doorvoeren.
pi_96645629
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 10:40 schreef niels0 het volgende:
Beetje offtopic maar leuke entertainment imo.

[..]

Of continue volgas zoals dit (let op die wagen die in de fik vliegt en gewoon doorraced) (de motor superspeedway in Dallas)

Formule 1 is voor mietjes. Nascar is gewoon veeeeel spannender.
Kan aan mij liggen natuurlijk, maar in dat hele filmpje zie ik geen enkele wagen in de fik vliegen hoor..
Bij 2:19 blaast een gast in een rode wagen zijn motor op en zie je een beetje rook, bedoel je dat? :?
Nee.
pi_96645793
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 09:40 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wie doet dat nog tegenwoordig, zijn auto voor een verkeerslicht in zijn vrij zetten :?

Hier in Duitsland gaan de lichten ook eerst op rood+oranje, werkt wel prettig moet ik zeggen. Als ik in NL rijd moet ik er weer aan wennen dat het daar niet gebeurt.
hangt ook een beetje af van de auto waar je mee rijdt, ik ben van Zafira's gewend dat ze een gigantisch zware koppeling hebben dus dan is het ook wel prettig als je de auto even in zijn vrij zet bij een stoplicht.
pi_96645957
Gewoon iedereen aan de automaat ^O^ Geen ge-eikel meer met hellingtrekken, te laat schakelen en afslaande motor.
pi_96646506
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:03 schreef Boldface het volgende:
Ik vraag me af of er gedegen bewijs is dat de doorstroming verbetert als de verkeerslichten eerst oranje springen voordat ze op groen gaan. Verder doe je als automobilist iets niet goed als je pas naar de eerste versnelling schakelt als het verkeerslicht op groen springt. Dat kun je al doen zo gauw je stil komt te staan.

Verder denk ik dat een betere afstelling van verkeerslichten veel meer verkeersproblemen kan oplossen dan de kleine wijziging die de VVD wil doorvoeren.
QFT

Zonde van het geld om dit allemaal te gaan ombouwen. Met alle onderzoeken die nodig zijn erbij is die stiekem heel duur. De aanleg van een paar fietstunnels levert al meer op voor de doorstroming.

Bovendien lijkt NL met zulke stoplichten teveel op een Duitse deelstaat.
pi_96646572
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:32 schreef noutie het volgende:

[..]

QFT

Zonde van het geld om dit allemaal te gaan ombouwen. Met alle onderzoeken die nodig zijn erbij is die stiekem heel duur. De aanleg van een paar fietstunnels levert al meer op voor de doorstroming.

Bovendien lijkt NL met zulke stoplichten teveel op een Duitse deelstaat.
Je wilt iets niet omdat men het in het buitenland ook doet?
pi_96647239
In Qatar (en bepaalde Europese landen?) heb je verkeerslichten die digitaal het aantal seconden laat zien dat je nog moet wachten voor groen. Dat vond ik een verademing.. in principe klinkt het raar en onnodig, maar dan kan je even wat anders doen in de auto in plaats van continu naar dat rode licht zitten kijken. Stukje gemak en duidelijkheid.
pi_96647357
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:49 schreef HAKIM_1988 het volgende:
In Qatar (en bepaalde Europese landen?) heb je verkeerslichten die digitaal het aantal seconden laat zien dat je nog moet wachten voor groen. Dat vond ik een verademing.. in principe klinkt het raar en onnodig, maar dan kan je even wat anders doen in de auto in plaats van continu naar dat rode licht zitten kijken. Stukje gemak en duidelijkheid.
Hebben we in Nederland ook al, voor fietsers :)
pi_96647670
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:11 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Kan aan mij liggen natuurlijk, maar in dat hele filmpje zie ik geen enkele wagen in de fik vliegen hoor..
Bij 2:19 blaast een gast in een rode wagen zijn motor op en zie je een beetje rook, bedoel je dat? :?
2.21 Auto nummer 70 van Johnny Sauter, die gele wagen voor in het veld. Behoorlijk in de fik wel. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')