Oranje betekentnog steeds stoppen, tenzij stoppen redelijkerwijs niet meer mogelijk is. Aangezien je bij oranje na rood überhaupt al stilstaat is doorrijden natuurlijk niet toegestaan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:18 schreef Solomon het volgende:
Of je zet de groene lichten gewoon 1 seconde eerder aan. Als je die oranje lamp ziet begin je toch wel meteen met 'wegrijden'.
Allemaal een automaat zonder anti-kruipfunctie rijden, ben je veel sneller weg.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:25 schreef waht het volgende:
Gewoon een verbod op het in z'n vrij zetten bij stoplichten.
Is er serieus iets als een anti-kruipfunctie? Weer wat geleerd.quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Allemaal een automaat zonder anti-kruipfunctie rijden, ben je veel sneller weg.
Maar dat wordt een stuk duurder dan de voorgestelde software-aanpassingquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:26 schreef AskMe het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Lijkt me de beste oplossing.
True. Maar dan heb je ook watquote:Op woensdag 11 mei 2011 10:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar dat wordt een stuk duurder dan de voorgestelde software-aanpassing
Of continue volgas zoals dit (let op die wagen die in de fik vliegt en gewoon doorraced) (de motor superspeedway in Dallas)quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:34 schreef niels0 het volgende:
Boost control zoals de McLarens hadden in de Formule 1. Ben je nog sneller weg =P
Lekker intelligent, Ik ken stoplichten die 's-nachts op groen staan maar op rood springen als je er aan komt. Geen grapjes hoor. Je gaat je afvragen of bepaalde gemeenten aandelen in de olie hebben...quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:01 schreef Solomon het volgende:
Voor de mensen die met die aftellende stoplichten komen: in nederland zijn de meeste stoplichten 'intelligent', het hangt er dus vanaf of er nog auto's aankomen of ze nog op groen blijven. Dat maakt het aftellen voor de mensen die rood hebben natuurlijk heel erg lastig. Er zijn ook landen waar de verkeerslichten niet intelligent zijn, en ik kan je zeggen dat het heel frustrerend is om voor een leeg kruispunt voor rood te wachten..
Kan aan mij liggen natuurlijk, maar in dat hele filmpje zie ik geen enkele wagen in de fik vliegen hoor..quote:Op woensdag 11 mei 2011 10:40 schreef niels0 het volgende:
Beetje offtopic maar leuke entertainment imo.
[..]
Of continue volgas zoals dit (let op die wagen die in de fik vliegt en gewoon doorraced) (de motor superspeedway in Dallas)
Formule 1 is voor mietjes. Nascar is gewoon veeeeel spannender.
hangt ook een beetje af van de auto waar je mee rijdt, ik ben van Zafira's gewend dat ze een gigantisch zware koppeling hebben dus dan is het ook wel prettig als je de auto even in zijn vrij zet bij een stoplicht.quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:40 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Wie doet dat nog tegenwoordig, zijn auto voor een verkeerslicht in zijn vrij zetten
Hier in Duitsland gaan de lichten ook eerst op rood+oranje, werkt wel prettig moet ik zeggen. Als ik in NL rijd moet ik er weer aan wennen dat het daar niet gebeurt.
QFTquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:03 schreef Boldface het volgende:
Ik vraag me af of er gedegen bewijs is dat de doorstroming verbetert als de verkeerslichten eerst oranje springen voordat ze op groen gaan. Verder doe je als automobilist iets niet goed als je pas naar de eerste versnelling schakelt als het verkeerslicht op groen springt. Dat kun je al doen zo gauw je stil komt te staan.
Verder denk ik dat een betere afstelling van verkeerslichten veel meer verkeersproblemen kan oplossen dan de kleine wijziging die de VVD wil doorvoeren.
Je wilt iets niet omdat men het in het buitenland ook doet?quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:32 schreef noutie het volgende:
[..]
QFT
Zonde van het geld om dit allemaal te gaan ombouwen. Met alle onderzoeken die nodig zijn erbij is die stiekem heel duur. De aanleg van een paar fietstunnels levert al meer op voor de doorstroming.
Bovendien lijkt NL met zulke stoplichten teveel op een Duitse deelstaat.
Hebben we in Nederland ook al, voor fietsersquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:49 schreef HAKIM_1988 het volgende:
In Qatar (en bepaalde Europese landen?) heb je verkeerslichten die digitaal het aantal seconden laat zien dat je nog moet wachten voor groen. Dat vond ik een verademing.. in principe klinkt het raar en onnodig, maar dan kan je even wat anders doen in de auto in plaats van continu naar dat rode licht zitten kijken. Stukje gemak en duidelijkheid.
2.21 Auto nummer 70 van Johnny Sauter, die gele wagen voor in het veld. Behoorlijk in de fik wel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:11 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen natuurlijk, maar in dat hele filmpje zie ik geen enkele wagen in de fik vliegen hoor..
Bij 2:19 blaast een gast in een rode wagen zijn motor op en zie je een beetje rook, bedoel je dat?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |