abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96661455
ben ik nou zo stom , maar het kruispunt moet toch eerst vrij zijn !!!
dus winnen we niets toch ???

en wie zegt dat er meer auto's door kunnen ??? die test op tv daar steek ik geen hand voor in het vuur
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:55:02 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_96661492
Direct invoeren, net als het puntenrijbewijs en het intrekken van het rijbewijs bij het door rood rijden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_96661495
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:50 schreef Brembo het volgende:
Top ambtenaren voeren beleid uit wat een minister bedenkt. Dit soort zaken zit eerder in 'commissies'.
In theorie misschien :P
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:54 schreef plonsikduik het volgende:
ben ik nou zo stom , maar het kruispunt moet toch eerst vrij zijn !!!
Ja en ja :)
pi_96661558
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:49 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik vind het triester dat een politieke partij hier mee moet komen, en dat 1 van de topambtenaren op het departement dit nooit bedacht heeft :')
Misschien kijken die wel naar het kosten/baten plaatje en laten zij zich niet leiden door dit soort populistische plannetjes.
pi_96662848
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:50 schreef Brembo het volgende:

[..]

Nadeel is dat alle verkeersautomaten een software-update moeten krijgen, stel je voor dat een bug in het oranje licht het stoplicht doet falen. Dan maak je de situatie 'tijdelijk' erger dan het was.
Zoek je nou iets of heb je echt verstand van verkeerslichten? Ik heb er overigens geen verstand van. Daarnaast snap ik het niet helemaal, dus leg eens uit.

Volgens mij is het namelijk heel simpel: je hebt een tijd wanneer je mag beginnen met rijden (groen) en een tijd dat je moet stoppen (rood). Het enige wat oranje doet is zoveel seconden voor rood oplichten. Dat zet je gewoon vast en je bent klaar.
Omgekeerd telt dus precies hetzelfde. Een paar seconden voordat het licht op groen springt licht oranje op en gaat rood uit. Deze tijden zijn volgens mij altijd hetzelfde.

Het enige wat het systeem bepaalt is wanneer het groen en rood wordt. Niet wanneer het oranje is.
pi_96662917
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:55 schreef Piles het volgende:

[..]

In theorie misschien :P

[..]

Ja en ja :)
o laten we anders overal maar een rotonde aanleggen bij orange mag je de rotonde oprijden o|O
pi_96663178
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:21 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Zoek je nou iets of heb je echt verstand van verkeerslichten? Ik heb er overigens geen verstand van. Daarnaast snap ik het niet helemaal, dus leg eens uit.

Volgens mij is het namelijk heel simpel: je hebt een tijd wanneer je mag beginnen met rijden (groen) en een tijd dat je moet stoppen (rood). Het enige wat oranje doet is zoveel seconden voor rood oplichten. Dat zet je gewoon vast en je bent klaar.
Omgekeerd telt dus precies hetzelfde. Een paar seconden voordat het licht op groen springt licht oranje op en gaat rood uit. Deze tijden zijn volgens mij altijd hetzelfde.

Het enige wat het systeem bepaalt is wanneer het groen en rood wordt. Niet wanneer het oranje is.
weet ook iemand wat de tijd is tussen rood voor de tegenpartij en het nu nog groen voor de ander ??, volgens mij zit daar namelijk niet zoveel tijd meer tussen en wordt al rekening gehouden dat het verkeer tijd nodig heeft om in beweging te komen ???
heb het al vaak gehad dat ik niet remmend aankwam op rood en dus al 70km/uur vaart had en licht op groen ging en ik net niet de tegenstander raakte c_/
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:43:27 #83
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_96664155
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:27 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

weet ook iemand wat de tijd is tussen rood voor de tegenpartij en het nu nog groen voor de ander ??, volgens mij zit daar namelijk niet zoveel tijd meer tussen en wordt al rekening gehouden dat het verkeer tijd nodig heeft om in beweging te komen ???
heb het al vaak gehad dat ik niet remmend aankwam op rood en dus al 70km/uur vaart had en licht op groen ging en ik net niet de tegenstander raakte c_/
Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Ik denk dat dit systeem vooral het verschil tussen de snelle en de trage reageerders kleiner zal maken. Het moment dat het licht groen wordt zal waarschijnlijk iets later moeten komen om het kruispunt leeg te krijgen.
pi_96673967
In Syrie hebben ze geniale verkeerslichten!


Dat moeten we in Nederland ook hebben!
superman rulez
pi_96674209
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:16 schreef sambucas het volgende:
In Syrie hebben ze geniale verkeerslichten!

Dat moeten we in Nederland ook hebben!
Ja, lekker uitnodigen om gas bij te geven als je ziet dat je nog maar een paar seconden hebt :')
pi_96683175
quote:
6s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:19 schreef Piles het volgende:
Gewoon iedereen aan de automaat ^O^ Geen ge-eikel meer met hellingtrekken, te laat schakelen en afslaande motor.
Yep. Ik durf zelfs te stellen dat een automaat veiliger is ivm minder operationele handelingen. Het is ook nog 'ns comfortabeler rijden. Automaten moeten verplicht worden. :s)
  donderdag 12 mei 2011 @ 02:16:52 #87
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_96683269
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:16 schreef sambucas het volgende:
In Syrie hebben ze geniale verkeerslichten!


Dat moeten we in Nederland ook hebben!
Los van het kostenplaatje en alle rompslomp die eromheen komt, zou ik dit wel fijn vinden. In Breda (en andere steden, maar hier wel heel erg) is het zó vaak dat het stoplicht vlak voor je neus op rood springt en net zodra je wielen stilstaan weer op groen.

Als ik dan zie dat hij nog maar even groen gaat zijn, laat ik mijn gas los en dat bespaart een hoop CO2-uitstoot.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  donderdag 12 mei 2011 @ 07:20:35 #88
3542 Gia
User under construction
pi_96684028
Punt is dat mensen niet stoppen als het licht van groen op oranje springt.
Met zo'n systeem staan de stoplichten gelijktijdig op oranje, dus, als ik het goed begrijp.

De auto's die van groen afkomen rijden gewoon door. Sommigen zelfs nog door rood.
Terwijl de auto's die van rood afkomen al gaan rijden. Zal een lekkere toestand worden.
pi_96684178
quote:
5s.gif Op woensdag 11 mei 2011 18:40 schreef plonsikduik het volgende:
wie rijdt er trouwens zo als deze vvd- er ??
wie zet een schakel auto pas in 1 nadat het groen is ??
wie zet zijn automaat in N bij rood stoplicht

volgens mij deze man ver van de wereld ( zoals vele in de politiek )
mijn pa doet dit :')
en zo zie ik er dagelijks vele in het verkeer |:(
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 12 mei 2011 @ 07:48:16 #90
3542 Gia
User under construction
pi_96684223
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 07:43 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

mijn pa doet dit :')
en zo zie ik er dagelijks vele in het verkeer |:(
Mijn man heeft ook geleerd: In zijn vrij en de handrem erop. Hij doet dit vrijwel altijd.

Ik doe het niet. Heb gewoon de auto in zijn 1 staan en mijn voet op de rem. Rijd gewoon aan als het groen wordt, zonder nog handelingen te hoeven verrichten.

Ik denk dat dit idee tot gevaarlijke situaties kan gaan leiden, omdat mensen niet stoppen als het van groen naar oranje gaat. Mensen stoppen pas als het rood IS.
  donderdag 12 mei 2011 @ 08:25:50 #91
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_96684691
Het is veel beter om hem in zijn vrij te zetten bij het stoplicht.

Je krijgt het geleerd om hem in zijn 1 te zetten. Zelf doe ik dat alleen als ik vooraan sta bij het stoplicht dat ik meteen weg ben. Als er nog iemand voor me staat en ik zie dat het groen wordt of dat mijn voorligger begint te rijden heb ik genoeg tijd om nog te schakelen.
pi_96684814
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 07:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn man heeft ook geleerd: In zijn vrij en de handrem erop. Hij doet dit vrijwel altijd.

Ik doe het niet. Heb gewoon de auto in zijn 1 staan en mijn voet op de rem. Rijd gewoon aan als het groen wordt, zonder nog handelingen te hoeven verrichten.

Ik denk dat dit idee tot gevaarlijke situaties kan gaan leiden, omdat mensen niet stoppen als het van groen naar oranje gaat. Mensen stoppen pas als het rood IS.
Handrem erop? Ik gebruik enkel de handrem als ik mijn auto op een heling parkeer. Een aangezien in de randstad weinig hellingen zijn gebruik ik mijn handrem dus vrijwel nooit. Zeker niet als ik voor een stoplicht zit te wachten.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_96686254
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 08:25 schreef Ixnay het volgende:
Het is veel beter om hem in zijn vrij te zetten bij het stoplicht.

Je krijgt het geleerd om hem in zijn 1 te zetten. Zelf doe ik dat alleen als ik vooraan sta bij het stoplicht dat ik meteen weg ben. Als er nog iemand voor me staat en ik zie dat het groen wordt of dat mijn voorligger begint te rijden heb ik genoeg tijd om nog te schakelen.
ja hoor ik zet mijn automaat altijd in P , het duurt namelijk eeuwen voordat weer groen wordt })
soms kan ik zelfs boodschappen doen in de tussentijd ( bij rood licht en open brug _O- )

wat ik toch al jaren en jaren niet snap is waarom alles automatisch is en mensen dat ook graag willen , maar die stomme schakelauto blijft maar.

het is gewoon niet verstandig een verkeersregel te veranderen , vele zullen het orange niet snappen, en staan daardoor nog langer stil. VVD laat deze onzin toch.
  donderdag 12 mei 2011 @ 13:56:34 #94
344131 doorzuipenmanagerworden
Zuip en wordt manager!
pi_96696025
Goed idee. En een stuk goedkoper dan die aftelstoplichten in Den Bosch :)
Op donderdag 12 mei 2011 21:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
:D _O_ _O_Held van de avond :9
Op zaterdag 14 mei 2011 20:55 schreef BarrieButsers het volgende:
Mallerd. Hij is iedere avond gewoon een baas.
pi_96696209
probeer je land rover maar eens in zn een te houden voor een rood stoplicht, krijg je kramp van in je poten :P bij andere auto's hou ik m wel in zn een.
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:40:50 #96
344131 doorzuipenmanagerworden
Zuip en wordt manager!
pi_96700467
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:00 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
probeer je land rover maar eens in zn een te houden voor een rood stoplicht, krijg je kramp van in je poten :P bij andere auto's hou ik m wel in zn een.
Land Rovers :') We wonen hier niet in de wildernis :')
Op donderdag 12 mei 2011 21:42 schreef Augustus_Thijs het volgende:
:D _O_ _O_Held van de avond :9
Op zaterdag 14 mei 2011 20:55 schreef BarrieButsers het volgende:
Mallerd. Hij is iedere avond gewoon een baas.
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:58:27 #97
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_96701266
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:41 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

wat ik toch al jaren en jaren niet snap is waarom alles automatisch is en mensen dat ook graag willen , maar die stomme schakelauto blijft maar.
1. duur in aanschaf
2. hoger brandstofverbruik (conventionele automaat)
3. vermogensverlies (conventionele automaat)
pi_96701935
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 07:20 schreef Gia het volgende:
Punt is dat mensen niet stoppen als het licht van groen op oranje springt.
Met zo'n systeem staan de stoplichten gelijktijdig op oranje, dus, als ik het goed begrijp.

De auto's die van groen afkomen rijden gewoon door. Sommigen zelfs nog door rood.
Terwijl de auto's die van rood afkomen al gaan rijden. Zal een lekkere toestand worden.
Ik denk niet dat het van rood via oranje naar groen ook zo gaat werken. Degene die vooraan staat die bepaalt immers wanneer er gereden wordt en die hoeft niet bang te zijn dat hij net te laat is om nog door groen te rijden. Als het rode licht met het oranje licht blijft branden, dan rijden deze mensen daar waarschijnlijk niet doorheen.

Wat je nu vaak hebt zijn mensen die onder het mom van "kan nog net" nog even versnellen om nog door oranje te rijden omdat ze anders voor rood op hun volgende beurt moeten wachten. Deze motivatie om door oranje te rijden, die ontbreekt als het licht naar groen gaat in plaats van naar rood.
pi_96705656
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 09:36 schreef fruityloop het volgende:
Ik ben benieuwd wat zeg verkeersdeskundigen hier over te zeggen hebben?
Die hebben we niet in Nederland. Lijkt me duidelijk, toch?
  Trouwste user 2022 donderdag 12 mei 2011 @ 17:42:02 #100
7889 tong80
Spleenheup
pi_96705698
Ik lig in een deuk. Dacht eerst dat het een grapje was. En dat regeert het land :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')