In theorie misschienquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:50 schreef Brembo het volgende:
Top ambtenaren voeren beleid uit wat een minister bedenkt. Dit soort zaken zit eerder in 'commissies'.
Ja en jaquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:54 schreef plonsikduik het volgende:
ben ik nou zo stom , maar het kruispunt moet toch eerst vrij zijn !!!
Misschien kijken die wel naar het kosten/baten plaatje en laten zij zich niet leiden door dit soort populistische plannetjes.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik vind het triester dat een politieke partij hier mee moet komen, en dat 1 van de topambtenaren op het departement dit nooit bedacht heeft
Zoek je nou iets of heb je echt verstand van verkeerslichten? Ik heb er overigens geen verstand van. Daarnaast snap ik het niet helemaal, dus leg eens uit.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:50 schreef Brembo het volgende:
[..]
Nadeel is dat alle verkeersautomaten een software-update moeten krijgen, stel je voor dat een bug in het oranje licht het stoplicht doet falen. Dan maak je de situatie 'tijdelijk' erger dan het was.
weet ook iemand wat de tijd is tussen rood voor de tegenpartij en het nu nog groen voor de ander ??, volgens mij zit daar namelijk niet zoveel tijd meer tussen en wordt al rekening gehouden dat het verkeer tijd nodig heeft om in beweging te komen ???quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:21 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Zoek je nou iets of heb je echt verstand van verkeerslichten? Ik heb er overigens geen verstand van. Daarnaast snap ik het niet helemaal, dus leg eens uit.
Volgens mij is het namelijk heel simpel: je hebt een tijd wanneer je mag beginnen met rijden (groen) en een tijd dat je moet stoppen (rood). Het enige wat oranje doet is zoveel seconden voor rood oplichten. Dat zet je gewoon vast en je bent klaar.
Omgekeerd telt dus precies hetzelfde. Een paar seconden voordat het licht op groen springt licht oranje op en gaat rood uit. Deze tijden zijn volgens mij altijd hetzelfde.
Het enige wat het systeem bepaalt is wanneer het groen en rood wordt. Niet wanneer het oranje is.
Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Ik denk dat dit systeem vooral het verschil tussen de snelle en de trage reageerders kleiner zal maken. Het moment dat het licht groen wordt zal waarschijnlijk iets later moeten komen om het kruispunt leeg te krijgen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 19:27 schreef plonsikduik het volgende:
[..]
weet ook iemand wat de tijd is tussen rood voor de tegenpartij en het nu nog groen voor de ander ??, volgens mij zit daar namelijk niet zoveel tijd meer tussen en wordt al rekening gehouden dat het verkeer tijd nodig heeft om in beweging te komen ???
heb het al vaak gehad dat ik niet remmend aankwam op rood en dus al 70km/uur vaart had en licht op groen ging en ik net niet de tegenstander raakte
Ja, lekker uitnodigen om gas bij te geven als je ziet dat je nog maar een paar seconden hebtquote:Op woensdag 11 mei 2011 22:16 schreef sambucas het volgende:
In Syrie hebben ze geniale verkeerslichten!
Dat moeten we in Nederland ook hebben!
Yep. Ik durf zelfs te stellen dat een automaat veiliger is ivm minder operationele handelingen. Het is ook nog 'ns comfortabeler rijden. Automaten moeten verplicht worden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:19 schreef Piles het volgende:
Gewoon iedereen aan de automaatGeen ge-eikel meer met hellingtrekken, te laat schakelen en afslaande motor.
Los van het kostenplaatje en alle rompslomp die eromheen komt, zou ik dit wel fijn vinden. In Breda (en andere steden, maar hier wel heel erg) is het zó vaak dat het stoplicht vlak voor je neus op rood springt en net zodra je wielen stilstaan weer op groen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 22:16 schreef sambucas het volgende:
In Syrie hebben ze geniale verkeerslichten!
Dat moeten we in Nederland ook hebben!
mijn pa doet ditquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:40 schreef plonsikduik het volgende:
wie rijdt er trouwens zo als deze vvd- er ??
wie zet een schakel auto pas in 1 nadat het groen is ??
wie zet zijn automaat in N bij rood stoplicht
volgens mij deze man ver van de wereld ( zoals vele in de politiek )
Mijn man heeft ook geleerd: In zijn vrij en de handrem erop. Hij doet dit vrijwel altijd.quote:Op donderdag 12 mei 2011 07:43 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
mijn pa doet dit
en zo zie ik er dagelijks vele in het verkeer
Handrem erop? Ik gebruik enkel de handrem als ik mijn auto op een heling parkeer. Een aangezien in de randstad weinig hellingen zijn gebruik ik mijn handrem dus vrijwel nooit. Zeker niet als ik voor een stoplicht zit te wachten.quote:Op donderdag 12 mei 2011 07:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn man heeft ook geleerd: In zijn vrij en de handrem erop. Hij doet dit vrijwel altijd.
Ik doe het niet. Heb gewoon de auto in zijn 1 staan en mijn voet op de rem. Rijd gewoon aan als het groen wordt, zonder nog handelingen te hoeven verrichten.
Ik denk dat dit idee tot gevaarlijke situaties kan gaan leiden, omdat mensen niet stoppen als het van groen naar oranje gaat. Mensen stoppen pas als het rood IS.
ja hoor ik zet mijn automaat altijd in P , het duurt namelijk eeuwen voordat weer groen wordtquote:Op donderdag 12 mei 2011 08:25 schreef Ixnay het volgende:
Het is veel beter om hem in zijn vrij te zetten bij het stoplicht.
Je krijgt het geleerd om hem in zijn 1 te zetten. Zelf doe ik dat alleen als ik vooraan sta bij het stoplicht dat ik meteen weg ben. Als er nog iemand voor me staat en ik zie dat het groen wordt of dat mijn voorligger begint te rijden heb ik genoeg tijd om nog te schakelen.
Land Roversquote:Op donderdag 12 mei 2011 14:00 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
probeer je land rover maar eens in zn een te houden voor een rood stoplicht, krijg je kramp van in je potenbij andere auto's hou ik m wel in zn een.
1. duur in aanschafquote:Op donderdag 12 mei 2011 09:41 schreef plonsikduik het volgende:
[..]
wat ik toch al jaren en jaren niet snap is waarom alles automatisch is en mensen dat ook graag willen , maar die stomme schakelauto blijft maar.
Ik denk niet dat het van rood via oranje naar groen ook zo gaat werken. Degene die vooraan staat die bepaalt immers wanneer er gereden wordt en die hoeft niet bang te zijn dat hij net te laat is om nog door groen te rijden. Als het rode licht met het oranje licht blijft branden, dan rijden deze mensen daar waarschijnlijk niet doorheen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 07:20 schreef Gia het volgende:
Punt is dat mensen niet stoppen als het licht van groen op oranje springt.
Met zo'n systeem staan de stoplichten gelijktijdig op oranje, dus, als ik het goed begrijp.
De auto's die van groen afkomen rijden gewoon door. Sommigen zelfs nog door rood.
Terwijl de auto's die van rood afkomen al gaan rijden. Zal een lekkere toestand worden.
Die hebben we niet in Nederland. Lijkt me duidelijk, toch?quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:36 schreef fruityloop het volgende:
Ik ben benieuwd wat zeg verkeersdeskundigen hier over te zeggen hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |