abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2011 @ 17:35:38 #81
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_97038511
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 22:13 schreef TheGeneral het volgende:

[..]

Nog niet te downloaden :P

Dus dan maar even de youtube versie. Ook HD.

Wat een wedstrijd was dit! Geweldig om de highlights nog even in HD te zien na zondag de hele wedstrijd op een lowres stream gekeken te hebben :P
pi_97040198
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 17:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
- Hij stond in de halve finale tegen Stoltenberg in plaats van Ivanisevic (die hem meer problemen had gegeven, zie Wimbledon 1998)
- Hij stond in de finale tegen MaliVai Washington :')
Kom op, we hebben het over de man die Stich & Sampras versloeg, en in totaal 1 set verloor dat toernooi. Dan kan je toch niet met droge ogen beweren dat ie het gestolen heeft?
Dat Krajicek op gras historisch gezien onderpresteerde (zeker tot 1996), daar heb je gelijk in. Maar iedereen behalve Kraai zelf ('gras is voor koeien') vond dat onderpresteren - en dat suggereert dus ook dat het er een keertje uit kan komen.

Het feit dat Kraai in 96 achteraf gezien aan het begin van zijn topdagen (op gras) stond, vind ik trouwens een heel vreemd argument. Dan kan je net zo hard beweren dat Roger Federer in 2003 een fluke was (tot dat moment 2QFs in GSs op zijn naam staan).
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:11:59 #83
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_97042166
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 18:20 schreef thijsdetweede het volgende:
Kom op, we hebben het over de man die Stich & Sampras versloeg, en in totaal 1 set verloor dat toernooi. Dan kan je toch niet met droge ogen beweren dat ie het gestolen heeft?
Dat Krajicek op gras historisch gezien onderpresteerde (zeker tot 1996), daar heb je gelijk in. Maar iedereen behalve Kraai zelf ('gras is voor koeien') vond dat onderpresteren - en dat suggereert dus ook dat het er een keertje uit kan komen.
Sure, maar dat verandert niets aan de rest van wat ik gezegd heb.
quote:
Het feit dat Kraai in 96 achteraf gezien aan het begin van zijn topdagen (op gras) stond, vind ik trouwens een heel vreemd argument. Dan kan je net zo hard beweren dat Roger Federer in 2003 een fluke was (tot dat moment 2QFs in GSs op zijn naam staan).
Deze vergelijking kun je toch niet serieus stellen? Laten we, for the sake of discussion, aannemen dat je wel serieus bent:

- Voorafgaand aan Wimbledon 2003 had Federer het grastoernooi van Halle gewonnen
- Federer volgde zijn eerste Wimbledon-winst op met een vierde ronde in de US open, winst in de Australian open, een derde ronde in Roland Garros en verdediging van zijn Wimbledon-titel en winst in de US open
- Krajicek lag er in de eerste ronde van de US open uit, was afwezig in Australie, haalde ook de derde ronde in Roland Garros.
- Federer won vanaf 2003 Wimbledon vijf keer op rij, en begon een jaar later aan een streak waarin hij de US open vijf keer op rij won. Krajicek won geen enkel GS meer

Het winnen van Wimbledon was voor Federer een echte breakthrough performance, voor Krajicek was het het hoogtepunt van zijn carriere.
pi_97042406
Volgens mij kent iemand de definitie van een fluke niet :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:19:02 #85
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_97042540
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:16 schreef Norrage het volgende:
Volgens mij kent iemand de definitie van een fluke niet :')
Niet? Welke GS's heeft Krajicek dan nog meer gewonnen? En wat klopt er niet aan wat ik zeg?

De eerste Grand Slam in een reeks van 16 vergelijken met de enige grand slam uit iemand zijn gehele carriere.. Makes more sense :')

edit:
fluke
noun
1.
an accidental advantage; stroke of good luck: He got the job by a fluke.
2.
an accident or chance happening.
3.
an accidentally successful stroke, as in billiards.

Krajicek steeg in '96 boven zijn kunnen uit, versloeg de beste grasspeler van het hele decennium, had het geluk dat ivanisevic uitgeschakeld werd, had het geluk dat hij tegen Washington in de finale stond, en won nooit meer een grand slam.

Krajicek is een hele goed speler geweest, maar zijn Wimbledon-winst is bijna letterlijk de definitie van fluke. Prima als je het niet met me eens bent, maar neem dan wel de moeite argumenten te bedenken.
pi_97042728
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:19 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Niet? Welke GS's heeft Krajicek dan nog meer gewonnen? En wat klopt er niet aan wat ik zeg?

De eerste Grand Slam in een reeks van 16 vergelijken met de enige grand slam uit iemand zijn gehele carriere.. Makes more sense :')
Ik vind je hele verhaal wel kloppen maar een fluke is wat anders...krajicek heeft 10 jaar lang met de beste meegedaan en ze ook verslagen, dan is een Wimbledon winnen geen fluke maar een pgek, een hoogtepunt. Precies zoals jij zegt
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_97043243
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:19 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

edit:
fluke
noun
1.
an accidental advantage; stroke of good luck: He got the job by a fluke.
2.
an accident or chance happening.
3.
an accidentally successful stroke, as in billiards.

Krajicek steeg in '96 boven zijn kunnen uit, versloeg de beste grasspeler van het hele decennium, had het geluk dat ivanisevic uitgeschakeld werd, had het geluk dat hij tegen Washington in de finale stond, en won nooit meer een grand slam.

Krajicek is een hele goed speler geweest, maar zijn Wimbledon-winst is bijna letterlijk de definitie van fluke. Prima als je het niet met me eens bent, maar neem dan wel de moeite argumenten te bedenken.
Ja, want hij speelde verder altijd slecht op grand slams en heeft zijn hele carriere verder niks gepresteerd.

Kom op gast, hij was een decennium lang een van de beste spelers ter wereld, maar was gewoon gruwelijk vaak geblesseerd. Zelfs in de nadagen van zijn carriere kwam hij domweg op basis van ervaring nog tot de kwart-finale, als hij echt fit was had in dat jaar Wimbledon gewoon gewonnen.

Hij had gewoon nummer 1 van de wereld kunnen staan, maar kwam 1 wedstrijd te kort. Dat is geen fluke, dan ben je gewoon terecht een van de beste. Al sinds zijn eerste halve finale in Melbourne, waar hij geblesseerd moest opgeven. Dat was Krajicek, altijd een titelkandidaat, maar een lichaam dat hem daar niet in steunde.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:34:31 #88
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_97043265
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:23 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind je hele verhaal wel kloppen maar een fluke is wat anders...krajicek heeft 10 jaar lang met de beste meegedaan en ze ook verslagen, dan is een Wimbledon winnen geen fluke maar een pgek, een hoogtepunt. Precies zoals jij zegt
Fair enough, dan houden we het op een hoogtepunt :)
  donderdag 19 mei 2011 @ 19:41:31 #89
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_97043608
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 19:34 schreef Morthill het volgende:
Hij had gewoon nummer 1 van de wereld kunnen staan, maar kwam 1 wedstrijd te kort.
Really? Had ie dan niet minstens 2e of 3e moeten staan, in plaats van zijn vierde plaats. Dat is geen 1 wedstrijd verschil. Fantastische speler, geweldige service, maar ik vind het te ver gaan om hem in het rijtje Borg, Sampras, Federer te zetten.

Maar ging dit topic trouwens niet over Djokovic, die over twee weken misschien wel de nummer 1 van de wereld wordt.
pi_97043840
De top 4 stond toen heel dicht bij elkaar geloof ik inderdaad :)

Maar goed, Djokovic, het begon allemaal dat ikzelf het woord fluke verkeerd gebruikte om djokos run te beschrijven :p ben nog steeds van mening dat als ie RG niet wint dat een domper is :p
pi_97047741
Natuurlijk zal hij balen als hij RG verliest. Ja, het is een domper. En hij is wat mij betreft ook favoriet Maar: Nadal (en misschien Federer) zaten er nou ook weer niet zo verschrikkelijk ver van af dat een verlies tegen 1 van die 2 een grote smet op zijn blazoen zou betekenen, het brengt hem gewoon weer terug op aarde.

Bovendien heeft Djoko al genoeg van alles en iedereen gewonnen (zie dat lijstje met ATP stats) dat die run wel een hele, hele gave is.
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:01:47 #92
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_97048303
Ik kan er dus echt niet bij dat de loopbaan van Krajicek (Richard wel teverstaan :') ) wordt afgedaan als een redelijke carriere en o ja, hij won toevallig nog met veel mazzel Wimbledon :D

Krajicek, wanneer fit, was één van de beste tien spelers van de wereld in zijn speeldagen. Period. Misschien niks meer, maar zeker niks minder. Kom op zeg. Hij was een hele goede speler, en die winnen wel eens wat. De Wimbledonoverwinning van Richard was absoluut GEEN fluke imo.

1 Grandslamtitel
3 SF Grand Slam
5 QF Grand Slam
6 Masters Series finales (waarvan 2 winst)
19 overige ATP finales (waarvan 14 gewonnen, waaronder oa in 1994 al Rosmalen op gras)
Titels op zowel hardcourt, gras, gravel als tapijt

Aardig rijtje voor een fluke-speler :')
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_97049397
Wie heeft eigenlijk mijn tt veranderd? :( mag "het grote Djokovic is een koning topic" niet? :p
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:23:35 #94
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_97049459
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:01 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik kan er dus echt niet bij dat de loopbaan van Krajicek (Richard wel teverstaan :') ) wordt afgedaan als een redelijke carriere en o ja, hij won toevallig nog met veel mazzel Wimbledon :D

Krajicek, wanneer fit, was één van de beste tien spelers van de wereld in zijn speeldagen. Period. Misschien niks meer, maar zeker niks minder. Kom op zeg. Hij was een hele goede speler, en die winnen wel eens wat. De Wimbledonoverwinning van Richard was absoluut GEEN fluke imo.

1 Grandslamtitel
3 SF Grand Slam
5 QF Grand Slam
6 Masters Series finales (waarvan 2 winst)
19 overige ATP finales (waarvan 14 gewonnen, waaronder oa in 1994 al Rosmalen op gras)
Titels op zowel hardcourt, gras, gravel als tapijt

Aardig rijtje voor een fluke-speler :')
Niemand zegt dan ook dat Krajicek een fluke-speler was. Als je niet zo snel beledigd was omdat iemand een andere mening heeft dan jij, had je dat ook kunnen lezen.
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:25:16 #95
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_97049571
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:23 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Niemand zegt dan ook dat Krajicek een fluke-speler was. Als je niet zo snel beledigd was omdat iemand een andere mening heeft dan jij, had je dat ook kunnen lezen.
Nou ja, jij noemt het winnen van Wimbledon door em een fluke. En dat is ook gewoon niet waar.

Ontopic: 3 sets op gravel winnen van een fitte Nadal, ik moet het Djoko nog maar zien doen. Maar als iemand het kan, is hij het op dit moment ...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:34:48 #96
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_97050192
quote:
13s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:25 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Nou ja, jij noemt het winnen van Wimbledon door em een fluke. En dat is ook gewoon niet waar.
Ik snap best dat anderen het geen fluke willen noemen, omdat Krajicek een hele goede speler was. Maar ik blijf bij m'n punt dat de situatie er wel naar was om het in 1996 te winnen (goede run, in combinatie met relatief makkelijke tegenstanders in de halve finale en finale).
quote:
Ontopic: 3 sets op gravel winnen van een fitte Nadal, ik moet het Djoko nog maar zien doen. Maar als iemand het kan, is hij het op dit moment ...
Ik denk ook dat veel mensen Nadal een beetje onderschatten door de geweldige run die Djokovic momenteel heeft. Nadal speelde afgelopen zondag ook gewoon bijzonder goed tennis, en is in Parijs praktisch onverslaanbaar. En het is natuurlijk wachten op het moment dat de uitputting Djokovic inhaalt.

Aan de andere kant heeft Djokovic Nadal altijd wel aardig partij kunnen bieden op gravel, zelfs als hij in straight sets verslagen werd, heeft hij alle momentum aan zijn kant en speelt hij praktisch perfect tennis momenteel.

Als Nadal voor de finale strandt en Djokovic tegen iemand anders moet, pakt ie hem denk ik. Als het Nadal-Djokovic is, geef ik het 50/50 :)
pi_97057701
Ik denk persoonlijk dat de RG-factor eigenlijk een beetje overschat wordt. Nadal leek dit jaar meer moe dan Djokovic na veel wedstrijden en Djokovic won Rome na 3 weken tennissen. Had dit nooit eerder gedacht, maar best of 5 Nadal-Djokovic zou zomaar in het voordeel van de Servier kunnen zijn dit jaar.

Mijn hoofd zegt 50/50 als ze beiden in de finale staan, maar ergens denk ik dat Djokovic het hem gaat flikken.
pi_98916602
Gefeliciteerd!

De nieuwe en terechte nummer 1 van de wereld!

^O^
pi_98917242
Gefeliciteerd *O* ^O^

Wat een ongelooflijke held is hij dit jaar, het is onvoorstelbaar!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:06:00 #100
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_98928491
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 17:17 schreef TheGeneral het volgende:
Gefeliciteerd!

De nieuwe en terechte nummer 1 van de wereld!

^O^
Mwa, als Nadal Wimbledon wint, dan heeft Nadal 5 van de laatste 6 GS's gewonnen. Dat vind ik meer geweldig dan Djokovic met een paar Master titels en de Australian Open. Djokovic staat natuurlijk nu op de eerste plaats, omdat hij vorig jaar geen geweldig seizoen had, waardoor hij minder punten te verdedigen had dan Nadal.
pi_98935855
Hij heeft over het laatste jaar het best gepresteerd en is duidelijk de betere gebleken dan de huidige nummer 1. Dus dan ben je verdiend nummer 1. Wat je daarvoor hebt gehaald maakt niet uit.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 00:53:30 #102
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_98937002
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 00:26 schreef TheGeneral het volgende:
Hij heeft over het laatste jaar het best gepresteerd en is duidelijk de betere gebleken dan de huidige nummer 1. Dus dan ben je verdiend nummer 1. Wat je daarvoor hebt gehaald maakt niet uit.
Maar als hij zondag van Nadal verliest, maakt dat wel degelijk wat uit. Nadal heeft dan twee van de drie Grand Slams gewonnen, en is de huidige titelhouder van drie van de vier Grand Slams.
pi_98942052
Ik weet niet of jullie goed heb gekeken dit jaar maar wees nou eerlijk deze Nadal ook al is hij in topvorm kan nooit winnen van een djokovic in topvorm simpelweg omdat djokovic in de rally met zijn buitenaardse backhand nadal alle hoeken van het veld kan laten zien. enige minpunt bij djokovic is dat hij (nog) niet de echte killerinstincten heeft die nadal wel heeft.
pi_98943038
Hulde. :)

Ik hoop toch dat hij de Wimbledon finale wint.

Niet omdat ik tegen Nadal ben, maar het staat raar als de Wimbledon kampioen zijn nummer 1 positie verliest aan note bene de runner-up.

Dus wint Djoko 'em wat mij betreft.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 13:34:28 #105
133369 Jivis
Critikut
pi_98946365
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 10:35 schreef medwedew het volgende:
Ik weet niet of jullie goed heb gekeken dit jaar maar wees nou eerlijk deze Nadal ook al is hij in topvorm kan nooit winnen van een djokovic in topvorm simpelweg omdat djokovic in de rally met zijn buitenaardse backhand nadal alle hoeken van het veld kan laten zien. enige minpunt bij djokovic is dat hij (nog) niet de echte killerinstincten heeft die nadal wel heeft.
Je bent de komma's vergeten.
Amen.
pi_98956856
begrijp je het niet dan?
  zondag 3 juli 2011 @ 15:22:08 #107
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_98982570
Een van de dingen aan hem die ik waardeer is dat hij, i.t.t. tot federer, niet fake is. Ik heb altijd het idee dat ik, zowel op de baan als buiten de baan, zijn ware gezicht zie.
  zondag 3 juli 2011 @ 18:01:35 #108
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_98989212
Hij pakt dus op Wimbledon zijn 3e slam, in 4 sets langs Rafael Nadal. Knap hoor. Hoeveel gaan er nog komen? Ik zeg 4 wat zijn totaal op 7 brengt.
  zondag 3 juli 2011 @ 18:06:01 #109
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_98989382
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 15:22 schreef Plus_Ultra het volgende:
Een van de dingen aan hem die ik waardeer is dat hij, i.t.t. tot federer, niet fake is. Ik heb altijd het idee dat ik, zowel op de baan als buiten de baan, zijn ware gezicht zie.
Federer nep? In welk opzicht dan?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_98989582
Hij doet alsof hij huilt uiteraard, hij zit gewoon uien te snijden voor hij die troffeeën krijgt
pi_98997235
Djokovic _O_

Echt, alleen maar hulde...ben nog nooit zo blij geweest met een wimbledon winst als deze..(na die van Goran en Hewitt dan)
pi_99003163
  maandag 4 juli 2011 @ 08:42:54 #113
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_99011689
Hulde voor de man, hij heeft het gewoon verdient (zowel de titel als de no.1 plek)
Ik ben benieuwd hoe lang hij het vol gaat houden, maar met titels als de Australian open, en Wimbledon, heeft hij volgend kaar een hoop punten te verdedigen.
Ik gun het hem van harte.
pi_99013199

^O^
  maandag 4 juli 2011 @ 13:14:37 #115
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_99018410
quote:
14s.gif Op zondag 3 juli 2011 18:01 schreef Plus_Ultra het volgende:
Hij pakt dus op Wimbledon zijn 3e slam, in 4 sets langs Rafael Nadal. Knap hoor. Hoeveel gaan er nog komen? Ik zeg 4 wat zijn totaal op 7 brengt.
Ik zie hem eigenlijk niet Roland Garros winnen als Nadal nog speelt.
Waarschijnlijk pakt hij nog wel een paar keer de Australian Open / US Open en wie weet ook nog eens Wimbledon. Denk dat hij op zo'n 7-8 uit gaat komen.
pi_99018830
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 13:14 schreef Piperidine het volgende:

[..]

Waarschijnlijk pakt hij nog wel een paar keer de Australian Open / US Open en wie weet ook nog eens Wimbledon. Denk dat hij op zo'n 7-8 uit gaat komen.
Hij veegde Nadal van de baan op gravel dit jaar, denk dat hij juist daar nog wel slams kan winnen.
  maandag 4 juli 2011 @ 14:18:44 #117
342627 tja77
pi_99020704
quote:

[..]

Ik denk dat de enige reden dat Nadal Roland Garros heeft gewonnen is, omdat Federer Djokovic had uitgeschakeld. Federer Speelde super, als Djokovic had gewonnen, dan had Djokovic ook de finale gewonnen van Nadal denk ik, maar dat is speculeren.
  maandag 4 juli 2011 @ 14:34:29 #118
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_99021256
quote:

[..]

[...]
Waarom zou hij daar niet van Nadal kunnen winnen? Hij kan op gravel winnen van Nadal en in GS'en. en vooral: Nadal gelooft niet dat hij op dit moment van Djokovic kan winnen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 4 juli 2011 @ 14:35:32 #119
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_99021302
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 14:18 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik denk dat de enige reden dat Nadal Roland Garros heeft gewonnen is, omdat Federer Djokovic had uitgeschakeld. Federer Speelde super, als Djokovic had gewonnen, dan had Djokovic ook de finale gewonnen van Nadal denk ik, maar dat is speculeren.
Dat denk ik ook wel. Dat zou net zo'n klap voor Nadal zijn geweest als het voor Federer was toen Nadal hem in 2008 op Wimbledon versloeg. Verliezen prima, maar niet op je favoriete ondergrond op je favoriete toernooi.
  maandag 4 juli 2011 @ 16:10:21 #120
342627 tja77
pi_99025062
Ik denk dat Nadal gister ook een behoorlijke tik heeft gekregen. Gras is niet Djokovic's favoriete ondergrond, en Nadal had al een paar jaar (muv van blessure) niet verloren op Wimbledon. Djokovic won de laatste tijd van Nadal, maar niet in een best of 5.
Ik ben benieuwd naar de toernooien die gaan volgen, met in september de US open.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')