Wat een wedstrijd was dit! Geweldig om de highlights nog even in HD te zien na zondag de hele wedstrijd op een lowres stream gekeken te hebbenquote:Op woensdag 18 mei 2011 22:13 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nog niet te downloaden![]()
Dus dan maar even de youtube versie. Ook HD.
Kom op, we hebben het over de man die Stich & Sampras versloeg, en in totaal 1 set verloor dat toernooi. Dan kan je toch niet met droge ogen beweren dat ie het gestolen heeft?quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
- Hij stond in de halve finale tegen Stoltenberg in plaats van Ivanisevic (die hem meer problemen had gegeven, zie Wimbledon 1998)
- Hij stond in de finale tegen MaliVai Washington
Sure, maar dat verandert niets aan de rest van wat ik gezegd heb.quote:Op donderdag 19 mei 2011 18:20 schreef thijsdetweede het volgende:
Kom op, we hebben het over de man die Stich & Sampras versloeg, en in totaal 1 set verloor dat toernooi. Dan kan je toch niet met droge ogen beweren dat ie het gestolen heeft?
Dat Krajicek op gras historisch gezien onderpresteerde (zeker tot 1996), daar heb je gelijk in. Maar iedereen behalve Kraai zelf ('gras is voor koeien') vond dat onderpresteren - en dat suggereert dus ook dat het er een keertje uit kan komen.
Deze vergelijking kun je toch niet serieus stellen? Laten we, for the sake of discussion, aannemen dat je wel serieus bent:quote:Het feit dat Kraai in 96 achteraf gezien aan het begin van zijn topdagen (op gras) stond, vind ik trouwens een heel vreemd argument. Dan kan je net zo hard beweren dat Roger Federer in 2003 een fluke was (tot dat moment 2QFs in GSs op zijn naam staan).
Niet? Welke GS's heeft Krajicek dan nog meer gewonnen? En wat klopt er niet aan wat ik zeg?quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:16 schreef Norrage het volgende:
Volgens mij kent iemand de definitie van een fluke niet
Ik vind je hele verhaal wel kloppen maar een fluke is wat anders...krajicek heeft 10 jaar lang met de beste meegedaan en ze ook verslagen, dan is een Wimbledon winnen geen fluke maar een pgek, een hoogtepunt. Precies zoals jij zegtquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Niet? Welke GS's heeft Krajicek dan nog meer gewonnen? En wat klopt er niet aan wat ik zeg?
De eerste Grand Slam in een reeks van 16 vergelijken met de enige grand slam uit iemand zijn gehele carriere.. Makes more sense
Ja, want hij speelde verder altijd slecht op grand slams en heeft zijn hele carriere verder niks gepresteerd.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Niet? Welke GS's heeft Krajicek dan nog meer gewonnen? En wat klopt er niet aan wat ik zeg?
De eerste Grand Slam in een reeks van 16 vergelijken met de enige grand slam uit iemand zijn gehele carriere.. Makes more sense
edit:
fluke
noun
1.
an accidental advantage; stroke of good luck: He got the job by a fluke.
2.
an accident or chance happening.
3.
an accidentally successful stroke, as in billiards.
Krajicek steeg in '96 boven zijn kunnen uit, versloeg de beste grasspeler van het hele decennium, had het geluk dat ivanisevic uitgeschakeld werd, had het geluk dat hij tegen Washington in de finale stond, en won nooit meer een grand slam.
Krajicek is een hele goed speler geweest, maar zijn Wimbledon-winst is bijna letterlijk de definitie van fluke. Prima als je het niet met me eens bent, maar neem dan wel de moeite argumenten te bedenken.
Fair enough, dan houden we het op een hoogtepuntquote:Op donderdag 19 mei 2011 19:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind je hele verhaal wel kloppen maar een fluke is wat anders...krajicek heeft 10 jaar lang met de beste meegedaan en ze ook verslagen, dan is een Wimbledon winnen geen fluke maar een pgek, een hoogtepunt. Precies zoals jij zegt
Really? Had ie dan niet minstens 2e of 3e moeten staan, in plaats van zijn vierde plaats. Dat is geen 1 wedstrijd verschil. Fantastische speler, geweldige service, maar ik vind het te ver gaan om hem in het rijtje Borg, Sampras, Federer te zetten.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:34 schreef Morthill het volgende:
Hij had gewoon nummer 1 van de wereld kunnen staan, maar kwam 1 wedstrijd te kort.
Niemand zegt dan ook dat Krajicek een fluke-speler was. Als je niet zo snel beledigd was omdat iemand een andere mening heeft dan jij, had je dat ook kunnen lezen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:01 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik kan er dus echt niet bij dat de loopbaan van Krajicek (Richard wel teverstaan) wordt afgedaan als een redelijke carriere en o ja, hij won toevallig nog met veel mazzel Wimbledon
Krajicek, wanneer fit, was één van de beste tien spelers van de wereld in zijn speeldagen. Period. Misschien niks meer, maar zeker niks minder. Kom op zeg. Hij was een hele goede speler, en die winnen wel eens wat. De Wimbledonoverwinning van Richard was absoluut GEEN fluke imo.
1 Grandslamtitel
3 SF Grand Slam
5 QF Grand Slam
6 Masters Series finales (waarvan 2 winst)
19 overige ATP finales (waarvan 14 gewonnen, waaronder oa in 1994 al Rosmalen op gras)
Titels op zowel hardcourt, gras, gravel als tapijt
Aardig rijtje voor een fluke-speler
Nou ja, jij noemt het winnen van Wimbledon door em een fluke. En dat is ook gewoon niet waar.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:23 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Niemand zegt dan ook dat Krajicek een fluke-speler was. Als je niet zo snel beledigd was omdat iemand een andere mening heeft dan jij, had je dat ook kunnen lezen.
Ik snap best dat anderen het geen fluke willen noemen, omdat Krajicek een hele goede speler was. Maar ik blijf bij m'n punt dat de situatie er wel naar was om het in 1996 te winnen (goede run, in combinatie met relatief makkelijke tegenstanders in de halve finale en finale).quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:25 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Nou ja, jij noemt het winnen van Wimbledon door em een fluke. En dat is ook gewoon niet waar.
Ik denk ook dat veel mensen Nadal een beetje onderschatten door de geweldige run die Djokovic momenteel heeft. Nadal speelde afgelopen zondag ook gewoon bijzonder goed tennis, en is in Parijs praktisch onverslaanbaar. En het is natuurlijk wachten op het moment dat de uitputting Djokovic inhaalt.quote:Ontopic: 3 sets op gravel winnen van een fitte Nadal, ik moet het Djoko nog maar zien doen. Maar als iemand het kan, is hij het op dit moment ...
Mwa, als Nadal Wimbledon wint, dan heeft Nadal 5 van de laatste 6 GS's gewonnen. Dat vind ik meer geweldig dan Djokovic met een paar Master titels en de Australian Open. Djokovic staat natuurlijk nu op de eerste plaats, omdat hij vorig jaar geen geweldig seizoen had, waardoor hij minder punten te verdedigen had dan Nadal.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 17:17 schreef TheGeneral het volgende:
Gefeliciteerd!
De nieuwe en terechte nummer 1 van de wereld!
Maar als hij zondag van Nadal verliest, maakt dat wel degelijk wat uit. Nadal heeft dan twee van de drie Grand Slams gewonnen, en is de huidige titelhouder van drie van de vier Grand Slams.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:26 schreef TheGeneral het volgende:
Hij heeft over het laatste jaar het best gepresteerd en is duidelijk de betere gebleken dan de huidige nummer 1. Dus dan ben je verdiend nummer 1. Wat je daarvoor hebt gehaald maakt niet uit.
Je bent de komma's vergeten.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:35 schreef medwedew het volgende:
Ik weet niet of jullie goed heb gekeken dit jaar maar wees nou eerlijk deze Nadal ook al is hij in topvorm kan nooit winnen van een djokovic in topvorm simpelweg omdat djokovic in de rally met zijn buitenaardse backhand nadal alle hoeken van het veld kan laten zien. enige minpunt bij djokovic is dat hij (nog) niet de echte killerinstincten heeft die nadal wel heeft.
Federer nep? In welk opzicht dan?quote:Op zondag 3 juli 2011 15:22 schreef Plus_Ultra het volgende:
Een van de dingen aan hem die ik waardeer is dat hij, i.t.t. tot federer, niet fake is. Ik heb altijd het idee dat ik, zowel op de baan als buiten de baan, zijn ware gezicht zie.
Ik zie hem eigenlijk niet Roland Garros winnen als Nadal nog speelt.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:01 schreef Plus_Ultra het volgende:
Hij pakt dus op Wimbledon zijn 3e slam, in 4 sets langs Rafael Nadal. Knap hoor. Hoeveel gaan er nog komen? Ik zeg 4 wat zijn totaal op 7 brengt.
Hij veegde Nadal van de baan op gravel dit jaar, denk dat hij juist daar nog wel slams kan winnen.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:14 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Ik zie hem eigenlijk niet Roland Garros winnen als Nadal nog speelt.
Waarschijnlijk pakt hij nog wel een paar keer de Australian Open / US Open en wie weet ook nog eens Wimbledon. Denk dat hij op zo'n 7-8 uit gaat komen.
Ik denk dat de enige reden dat Nadal Roland Garros heeft gewonnen is, omdat Federer Djokovic had uitgeschakeld. Federer Speelde super, als Djokovic had gewonnen, dan had Djokovic ook de finale gewonnen van Nadal denk ik, maar dat is speculeren.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:14 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Waarschijnlijk pakt hij nog wel een paar keer de Australian Open / US Open en wie weet ook nog eens Wimbledon. Denk dat hij op zo'n 7-8 uit gaat komen.
Waarom zou hij daar niet van Nadal kunnen winnen? Hij kan op gravel winnen van Nadal en in GS'en. en vooral: Nadal gelooft niet dat hij op dit moment van Djokovic kan winnen.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:14 schreef Piperidine het volgende:
[..]
[...]
Dat denk ik ook wel. Dat zou net zo'n klap voor Nadal zijn geweest als het voor Federer was toen Nadal hem in 2008 op Wimbledon versloeg. Verliezen prima, maar niet op je favoriete ondergrond op je favoriete toernooi.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik denk dat de enige reden dat Nadal Roland Garros heeft gewonnen is, omdat Federer Djokovic had uitgeschakeld. Federer Speelde super, als Djokovic had gewonnen, dan had Djokovic ook de finale gewonnen van Nadal denk ik, maar dat is speculeren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |