quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:08 schreef Ewelina het volgende:
Als ik dat nou kon.... net zo heerlijk snurken zoals mijn katten....
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar je doet ook niet aan sport, toch? Miss is dat wel een idee?
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:01 schreef motorbloempje het volgende:
Je sport niet hè Ewelina? Misschien dat het werkt om dat wèl te gaan doen? Ik merk iig dat ik een stuk beter slaap als ik genoeg beweging krijg
Structurele probleem zit ergens anders, hoewel ik weet dat het kan helpen. Overigens dans ik wel regelmatig (zij het niet in de sportschool).quote:
We hebben wel een rondleiding gehad, en ik heb o.a. dat circuitje uitgelegd gekregen. Dat was wel na de aanmelding.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
@mini: ik heb geen idee, ik heb dat hele kennismakingsgesprek nooit gehad. Heb me aangemeld en ben gewoon gaan sporten
.
Oeh, ik heb afgelopen weekend ook weer eens gedanstquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:12 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Structurele probleem zit ergens anders, hoewel ik weet dat het kan helpen. Overigens dans ik wel regelmatig (zij het niet in de sportschool).
Ik wil ook!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:16 schreef Perruche het volgende:
Morgen ga ik weer bodypumpenjeej. Wel iets minder gewicht want mijn knieen deden er zeer van
![]()
RPM durf ik niet meer aan, zo actief...
Ja, klinkt bekend. Het kost veel meer energie om na de wandelminuten weer op te starten en in een goed ritme te komen. Helaas is het in het begin even doorbijten, maar zodra ik 15-20 minuten achter elkaar kan lopen, is het exit tussenstopsquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
Overigens: ik heb dus meer moeite met elke keer een klein stukje hardlopen + wat wandelen tussendoor dan in één keer een groter stuk lopen...dat vind ik echt heel stom/verelend, aangezien we tijdens de combinatietrainingen a la Evy zeg maar naar een half uur hardlopen toewerken voor die 5km
meer mensen hier ' last van '?
Oh, ik dans gewoon thuisquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:17 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oeh, ik heb afgelopen weekend ook weer eens gedanst! Na afloop van een optreden van Kensington, en de bandleden bleven ook plakken op de dansvloer
.
Ja, maar ik zie ook mensen echt een 1-op-1 kennismakingsgesprek en rondleiding krijgen. Dat hebben wij nooit gehad.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
We hebben wel een rondleiding gehad, en ik heb o.a. dat circuitje uitgelegd gekregen. Dat was wel na de aanmelding.
Hmm...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:35 schreef Perruche het volgende:
Bananenik eet er elke dag 1 bij het ontbijt. Njam! Zit ook een stofje in waardoor je goed slaapt btw
![]()
Ewelina, ik denk echt dat koffie minderen en regelmatig (elke dag?) bewegen vruchten afwerpt. Mijn vriendje geloofde me niet en nu hij elke dag een uur fietst en gezond eet volt ie zich hartstikke lekker
Broccoli, goeie! Daar kook ik er zo ook nog wat van voor bij de lunchquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:33 schreef conleche het volgende:
What's up with the banana's? Is dat het nieuwe broccoli?
Zeelucht helpt ook nog wel een beetjequote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:38 schreef conleche het volgende:
Vooral fysiek bezig zijn werkt erg goed! Op vakantie viel ik echt als een blok in slaap, omdat ik de hele dag aan het bewegen en wandelen was. Als je studeert of een zittend beroep hebt, moet je misschien overwegen om iedere dag op zijn minst een uur te gaan wandelen. Na het avondeten of zo.
Yarp! Ik heb mega-lui werk (thuis, op m'n bolle bips voor de pc, voor zowel werk als studiequote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:38 schreef conleche het volgende:
Vooral fysiek bezig zijn werkt erg goed! Op vakantie viel ik echt als een blok in slaap, omdat ik de hele dag aan het bewegen en wandelen was. Als je studeert of een zittend beroep hebt, moet je misschien overwegen om iedere dag op zijn minst een uur te gaan wandelen. Na het avondeten of zo.
Ik fiets elke dag en het maakt geen zak uit hoe moe ik ben. Probleem ligt ergens anders en de trucjes die hier genoemd worden doe ik al.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:38 schreef conleche het volgende:
Dat.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:49 schreef Viking84 het volgende:
Pak dan de oorzaak vh probleem aan Ewelina? Keertje naar huisarts ofzo?
Net lijstje uniek as everquote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Lijstje:
Pre O: 250 magere kwark, 100 vla, trosje druiven, schep rabarber
S: 7 km hardlopen met 11.0 km/uur (jippie!)
O/L (nu net): boterham lever, volk. beschuit kaas, beschuit aardbeien
T's: appel, peer, paar aardbeien, tomaatjes, boterham lever, krentenbol, gekookt ei, blokje choco
D: 500 gr sperziebonen, kabeljauwfilet, rijst, sla
T: 250 kwark
Mee bezig, lang leve de wachttijden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:49 schreef Viking84 het volgende:
Pak dan de oorzaak vh probleem aan Ewelina? Keertje naar huisarts ofzo?
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:53 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Net lijstje uniek as ever
nom-tip: kabeljauwfilet in (parma)ham gebakken
[ afbeelding ]
Uit ervaring weet ik helaas dat het best mogelijk is om shin splint aan één kant te ontwikkelen. Voorzichtig aan doen hoor!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:29 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
Na een bak magere kwark weet je weer waarom je normaal volle kwark eet
@ Sjaapje, weet niet of je dit leest maar ik vind je lijstje van gister abominabel
Das heul niet genoeg voor wie dan ook!
Heb het gevoel dat ik last krijg van shinsplints, wanneer ik m'n rechter voet zeg maar omhoog buig voel ik het trekken in m'n scheenbeen. Links echter geen last, dus kan ook een kleine overbelasting zijn van het benen trainen.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Uit ervaring weet ik helaas dat het best mogelijk is om shin splint aan één kant te ontwikkelen. Voorzichtig aan doen hoor!
In banaan zit L-tryptofaan, da's een aminuzuur en is grondstof voor serotonine. Van serotonine (=neurotransmitter) word je zen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:33 schreef conleche het volgende:
What's up with the banana's? Is dat het nieuwe broccoli?
Yup. Mensen die geen fysiek werk doen moeten op een andere manier aan hun beweging komen, tijdens bewegen komt je hoofd ook nog eens tot rust. Mensen die sporten hebben minder last van depressieve gevoelens dan mensen die niet (voldoende) bewegen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 10:38 schreef conleche het volgende:
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:29 schreef V1z0R het volgende:
En van krachttraining wordt je gewoon rete-moe!
loveli, in bananen zit wel zo weinig l-tryptofaan dat het niet echt bijdraagt aan je zen gevoel.
Kun je beter Parmezaanse kaas of zonnebloempitten nemen.
Oi, en ik maar bananen eten voor m'n rijexamen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:29 schreef V1z0R het volgende:
loveli, in bananen zit wel zo weinig l-tryptofaan dat het niet echt bijdraagt aan je zen gevoel.
Ik heb vandaag op een heel raar moment college (12.45 - 13.30), precies in mijn lunchmoment. Zit nu nog thuis, dus kan makkelijk lunch maken en etenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:34 schreef Perruche het volgende:
Hmm nog anderhalf uur tot mijn pauze.
Mo, nu al je lunch op? Hongerlap
Goedkope vitrage ergens scoren en zelf een hor fabriceren. Je hebt ook een "systeempje" met een soort klitteband dat je op je kozijn plakt en gaas dat je daarop vast zet zodat je raam afgedekt is.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:26 schreef Chicolate het volgende:
Nou ik ga vanavond eindelijk weer sporten, ben benieuwd of het werkt. En het huis laten luchten, het is een soort sauna-hok bij mij thuis maar als ik de deur open zet heb ik meteen 10 muggen binnen zitten (leuk, wonen naast een stilstaande sloot). Ik wil ramen die open kunnen
.
Bij mij werkt het wel. Kan ook met de koolhydraten te maken hebbenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:29 schreef V1z0R het volgende:
Ja? Zijn ze lekker, die collega's?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:38 schreef Perruche het volgende:
Ik heb net een stuk taart op
jarige collega's
Banaan = 9mg per 100gquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:36 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Bij mij werkt het wel. Kan ook met de koolhydraten te maken hebben
Idem hier! Vriendje mag geen nederlands doen van mij vanavond, ik ga lekker koken en dan gamen en simpsons kijken enzo!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
Lekker Parkietchen!![]()
Ik heb zin in vanavondEerste relax-avond-met-zn-tweetjes in een bijna een week! Vorige week woensdag was mn mams er, donderdagavond was sporten / Maarten helpdesk spelen voor mams
, vrijdagaaf schutting slopen, zaterdag tot 22.00 schutting, zondag weer schutting en in de aaf even bij vriendje's ouders langs, gisteravond heg/schutting...
Vanavond lekker hangen/gamen!![]()
Uit de losse pols, wat ik ervan onthouden heb is dat wetenschappelijk onderzoek heef tuitgewezen dat bananen bewezen effect hebben op happy fuzzy feelings.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:46 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Banaan = 9mg per 100g
Parmezaanse kaas = 560mg per 100g
Whey = 1300mg per 100g
Het zit gewoon veel in eiwitrijke producten, varkensvlees, kip, kalkoen... Wat bananen er van inbrengen is te verwaarlozen.
Volgens mij gaat het om de wisselwerking met andere stofjes. Ik word van een banaan veel gelukkiger dan van een stuk parmezaanse kaas (oe, wat kan de zieke geest deze opmerking verkeerd begrijpenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:46 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Banaan = 9mg per 100g
Parmezaanse kaas = 560mg per 100g
Whey = 1300mg per 100g
Het zit gewoon veel in eiwitrijke producten, varkensvlees, kip, kalkoen... Wat bananen er van inbrengen is te verwaarlozen.
Yay!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:47 schreef Perruche het volgende:
[..]
Idem hier! Vriendje mag geen nederlands doen van mij vanavond, ik ga lekker koken en dan gamen en simpsons kijken enzo!
Hihihihiquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het om de wisselwerking met andere stofjes. Ik word van een banaan veel gelukkiger dan van een stuk parmezaanse kaas (oe, wat kan de zieke geest deze opmerking verkeerd begrijpen)
Zo'n plakhor had ik, maar het waaide continue open/weg. Er staat hier vaak een stevige wind. En mijn pc staat onder het raam, dus ik ga daar echt geen natte doek ophangenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 11:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Goedkope vitrage ergens scoren en zelf een hor fabriceren. Je hebt ook een "systeempje" met een soort klitteband dat je op je kozijn plakt en gaas dat je daarop vast zet zodat je raam afgedekt is.
Tip voor overdag: natte witte lakens voor het raam waar de zon op staat. Warmte wordt gebruikt om het water te verdampen en niet om je huis op te warmen, soort airco-idee.
Ik las ook plaksnor en zag het ook voor me.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ohai! Vergeet niet dat eten ook nodig is voor je lichaam he mixende_match! Sonja Bakker staat helaas niet echt goed te boek wat betreft voldoende voedingsstoffen, zeg maar. ---> edit: lololol, spuit 19623475475! Heb je de OP gelezen? Staat nuttige info in!
Chico: ik las 'plaksnor'
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ohai! Vergeet niet dat eten ook nodig is voor je lichaam he mixende_match! Sonja Bakker staat helaas niet echt goed te boek wat betreft voldoende voedingsstoffen, zeg maar. Heb je de OP gelezen? Staat nuttige info in!
Chico: ik las 'plaksnor'
Hear, hear!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:16 schreef conleche het volgende:
Nee hoor, jij gaat helemaal niet Sonja Bakkeren.Da's een volslagen idioot dieet.
Jij weet heul niet hoe mijn gezicht eruit zietquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:17 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik las ook plaksnor en zag het ook voor me.
Dat beeld van van die nep-carnavals-Mexicanen lag dus niet aan mij!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:17 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik las ook plaksnor en zag het ook voor me.
Mooi, een hoop ruimte voor verbetrering.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:12 schreef Mixende_match het volgende:
Zo jullie gaan hard met de topics haha, 2 topics geleden vroeg MarMar om mijn lijstje. Dit is een beetje algemeen (ongezond haha) lijstje:
O: 2 beschuitjes met muisjes en chocopasta of chocohagelslag. (soms volkoren soms naturel beschuit), +kop thee.
T: koekjes en thee.
L: meestal 2 witte bolletjes met salade of Paté of kaas.
D: meestal aardappelschijfjes rauw roerbakken in olijfolie, schnitzel oid en sla of blikje groente of roerbakgroente.
T: thee, koekjes en 's avonds vaak chips
Geen Sonja!!!!! Fatsoenlijk eten is het geheim.quote:Haha we gaan vanaf vandaag sonja bakkeren. Hoop dat het een beetje werktwe doen niet alles, maar wel veel van het dieet.
Lijstje van vandaag is wat beter, ik zie behalve muisjes (=zooi) lijnzaad en yoghurt en fruit.quote:Ik wil ongeveer 5kilo kwijt, mijn vriend 5-10 kilo (denk haha)
BMI van mij is 23 die van hem 27 geloof ik.
Lijstje van vandaag tot nu toe:
O: Lijnzaadcrackers met muisjes (gebrek aan boodschappen)
Glasje lauw water en kop thee.
T: banaan
L: strakjes magere yoghurt met appel!
NOM!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
*tissue en vers visje aanreikt* There there!
Nee, nog nietquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:43 schreef loveli het volgende:
Noes, i killed it?
Tijd voor lunch. Met supplementjes. XM, visolie al ontdekt? Vooral in deze periode onmisbaar. *voert omega-3*
Waarom maak jij je daar druk om? Je lijkt me een slim mens. Oh en IQ tests kan je oefenen he!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:49 schreef anna82 het volgende:
Ik wil ook weekend. Maar ik realiseer me net dat het pas dinsdag is...
Vriend van mij heeft mijn CV verspreid binnen zijn bedrijf. Bij de selectie hoort een IQ-test en daar maak ik me nu al zorgen over. Hoezo voorbarig?
Ik ga vanmiddag weer hardlopen, want mijn benen zijn nog immer BlubWat goed dat de bienties bij jou steviger worden Perruche, dat geeft de mensch weer moed.
Oh, ik ken alleen het origineel en dat vind ik in potentie mooi, maar de uitvoering is zo gezapig. Vanavond maar even Tuben!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
Doordat Blurred hem ooit gelinkt had luister ik nog steeds met grote regelmaat Romeo and Juliet van The Killers, best glappig want dat is het enige nummer van hen wat ik mooi vind, en het origineel van The Dire Straits vind ik minder![]()
</nutteloze mededeling>
De Tuinen of eigenlijk elke willekeuruige drogist. Kopen. Slikken. En veel, minstens een gram per dag. En dan volgende maand rapport uitbrengen of PMS-klachten erger, minder of gelijk zijn.quote:
"Vroeger" toen supplementen nog niet zo algemeen waren, moest je voor vitamines en andere gezonde dingen naar obscure zaakjes waar gorilla's in trainingsbroek en haltershirt achter de balie stonden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:53 schreef V1z0R het volgende:
Ik ben dit weekend in De Tuinen geweest! (Moederdag...) Ze hebben er gewoon rekken vol met whey en andere supps
Valt daar de huid als gatenkaas ook onder?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:51 schreef loveli het volgende:
[..]
De Tuinen of eigenlijk elke willekeuruige drogist. Kopen. Slikken. En veel, minstens een gram per dag. En dan volgende maand rapport uitbrengen of PMS-klachten erger, minder of gelijk zijn.
Nou ja, op papier mag ik dan slim zijn (qua opleidingsniveau danquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:50 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Waarom maak jij je daar druk om? Je lijkt me een slim mens. Oh en IQ tests kan je oefenen he!
Mwehe herkenbaar! Mijn mams is ook fan van De Tuinenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:53 schreef V1z0R het volgende:
Ik ben dit weekend in De Tuinen geweest! (Moederdag...) Ze hebben er gewoon rekken vol met whey en andere supps
Ik ben het eens met Chico!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:56 schreef anna82 het volgende:
[..]
Nou ja, op papier mag ik dan slim zijn (qua opleidingsniveau dan), ik heb nog nooit een dergelijke test gedaan en ben bang gigantisch door de mand te vallen.
Realistisch gezien is het natuurlijk wel zo dat als ik niet door die test heenkom, ik gewoon niet geschikt ben om bij dat bedrijf te werken. Lijkt me beter om daar bij voorbaat achter te komen. Zo, ingedekt
Waarom is dat slecht? Dan geef ik dat doorquote:
Guilty... 't is alleen zo makkelijkquote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:55 schreef loveli het volgende:
[..]
"Vroeger" toen supplementen nog niet zo algemeen waren, moest je voor vitamines en andere gezonde dingen naar obscure zaakjes waar gorilla's in trainingsbroek en haltershirt achter de balie stonden.
En jij hebt volgens mij helemaal geen whey nodig, luilak!
Fructose heeft geen directe invloed op de suikerspiegel, daarom dachten ze dat het goed was tegen diabetes. Maar.. als je voor onderzoek een rat diabetes wilt laten krijgen, voor je 'em een maand vol met fructose en hij is insulineresistent.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Waarom is dat slecht? Dan geef ik dat door![]()
M'n tante is voedingsconsulente oids en die heeft het haar aangeraden geloof ik...
Ahaa! Volgens mij gebruikt ze het tegenwoordig in de koffie ipv zoetjes, dus zoveel zal het niet zijn, maar ik zal het doorgeven! Merci!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Fructose heeft geen directe invloed op de suikerspiegel, daarom dachten ze dat het goed was tegen diabetes. Maar.. als je voor onderzoek een rat diabetes wilt laten krijgen, voor je 'em een maand vol met fructose en hij is insulineresistent.
We kunnen een gram of 20 fructose per dag prima hebben, maar als we meer binnekrijgen, kunnen we het niet verwerken. De lever verwerkt het en bij te veel fructose krijg je een vervette lever. En diabetes type II ivm de insulineresistentie.
/kort door de bocht
Blurred weet er meer van
Alles van de Dire Straits is extreem gezapig! Technisch misschien goed, maar zo duf!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:51 schreef anna82 het volgende:
[..]
Oh, ik ken alleen het origineel en dat vind ik in potentie mooi, maar de uitvoering is zo gezapig. Vanavond maar even Tuben!
/niet nutteloos dus
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo, ook nog 7 km gewandeld
Rituals, je boeken zijn binnen
Ik neem Heleen mee naar Belgie..
Wat fijnquote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Wow, goed Mo!
Joepie, mijn aanstaande moest vannacht werken maar chef belde op of hij morgen overdag wil!! Kunnen we samen, joepie![]()
Jaaah, goed aangekomen, handig zo'n schoenendoos
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 12:49 schreef MariaEtcetera het volgende:
Doordat Blurred hem ooit gelinkt had luister ik nog steeds met grote regelmaat Romeo and Juliet van The Killers, best glappig want dat is het enige nummer van hen wat ik mooi vind, en het origineel van The Dire Straits vind ik minder![]()
</nutteloze mededeling>
Dat is inderdaad een fijn nummer.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Jätje's eigen huisje![]()
Dit is ook een fijn nummer, ik heb hem bij Club Power en ik zat er net bij mee te zingen/blèren![]()
![]()
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 13:59 schreef Mini. het volgende:
Hoe kun je nou geen interesse in muziek hebben? Geen enkele soort?
Haha! wat een commotie! Ik weet niet, vroeger was ik helemaal "into" muziek - nieuwe bandjes zoeken, naar concerten gaan, zelfs zelf nog in een bandje gespeeld (een blauwe maandag), festivals bezoeken en meer van zulks.. Maar ik weet niet, soms luister ik wel naar muziek, maar al jarenlang dezelfde en vind bijna niets prettig om naar te luisteren. Ook in cafe's ofzo vind ik muziek vaak vervelend omdat het zo luid staat.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:01 schreef MarMar het volgende:
* MarMar is muziekverslaafd..
Geen verstand.. verstand ergens van hebben is helemaal niet nodig om iets wel of niet leuk te vinden.
Is er helemaal geen muziek die je voorkeur heeft of die je graag luistert ofzo Perruche?
En dat inderdaad! Overal al zoveel lawaai, doe mij maar lekker stilte.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik herken het wel! Ik heb in de trein mn ipod op, omdat ik het geneuzel van de medepassagiers niet wil horen en dan luister ik naar van alles en nog wat.
Maar thuis heb ik eigenlijk nooit muziek op. Zit de hele dag al tussen pratende mensen en 'geluid' en dan vind ik het heerlijk als het stil is 's avonds.
Ruilen?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:14 schreef Perruche het volgende:
[..]
En dat inderdaad! Overal al zoveel lawaai, doe mij maar lekker stilte.
Bahahahaha wat mega-irritant doch geniaal! *stuurt door naar zuslief*quote:
Dat kan ik me voorstellen.quote:
ik ook niet. Ik luister thuis ook zelden naar muziek, ik vid het prettiger en rustiger zo zonder.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:10 schreef Perruche het volgende:
[..]
[..]
Haha! wat een commotie! Ik weet niet, vroeger was ik helemaal "into" muziek - nieuwe bandjes zoeken, naar concerten gaan, zelfs zelf nog in een bandje gespeeld (een blauwe maandag), festivals bezoeken en meer van zulks.. Maar ik weet niet, soms luister ik wel naar muziek, maar al jarenlang dezelfde en vind bijna niets prettig om naar te luisteren. Ook in cafe's ofzo vind ik muziek vaak vervelend omdat het zo luid staat.
Veel vrienden van me zijn idd ook "audiofielen" of hoe noem je dat. Soms doe ik voor de lol met vriendje wat zingen en gitaar spelen, maar dat zijn altijd zijn liedjes. Ik luister al jaren hetzelfde - jack johnson, spaanse muziek, wat italiaanse bands, wat vreemde engelse bands. Dat is eigenlijk voornamelijk muziek waar mn ex me naar heeft laten luisteren. En heel soms kopieer ik wat van vriendje.
Maar ik vind interesse in... dus aanduiden dat je er moeite voor doet, er naar opzoek gaat, en dat doe ik dus niet. Kan best genieten van een mooi klassiek stuk of vrolijk worden van salsa, maar ik ontdek geen nieuwe bands ofzo, dat moet me worden aangedragen
Da's waar ja, nu je het zegt. Nou ja, die weergave daar zorgt mijn vriend hier wel voor.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:21 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Een audiofiel is toch iemand die geilt op een mooie weergave van geluid, ipv het geluid zelf. Dat je dus liever een cd hebt met een fantastische audio set dan 100 cd's met een draagbare radio/cd speler ofzo.
Ik houd van muziek, van geluid, alleen als ik slaap is het stil. Stilte is irritant, stilte geeft bij mij totaal geen rust.
Herkenbaar! Als ik moet inparkerenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:24 schreef conleche het volgende:
Ik hou echt heel veel van muziek. Thuis heb ik het niet altijd aan, maar onderweg bijna altijd.
Wat ik wel heb en dat is ietwat ouwewijverig: als ik ergens rijd met de auto waar ik het niet ken en het is druk en onoverzichtelijk, dan doe ik de autoradio uit, of op zijn minst zacht.
Dat ook ja.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:25 schreef motorbloempje het volgende:
Ikmuziek, kan ook echt niet zonder! Vooral tijdens het hardlopen en op de fiets, maar ook thuis, en dan heel hard meezingen en raar springen / dansen (alleen als ik écht alleen thuis ben
) enzo..
"de brocelli" --> ge-ni-aalquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:24 schreef Mixende_match het volgende:
Goed, Sonja gaat het niet worden merk ik? Haha. Excuses haha in dieëten en lijnen ben ik niet in thuis
Goed. Brood ben ik heel, heel slecht in. 'S ochtends 2 volkoren bechuit met thee is wel een goede start? Alleen dan geen muisjes en hagelsslag haha.
Pindakaasde 1 zegt nee en de ander ja? Wat is nou juist?
En tussendoortjes. Koekjes en snoepjes zijn al verbannen haha. Dus dat gaat goed, alleen wat voor tussendoortjes nu? Ontbijtkoek, evergreen en fruit.
En nee ben nog niet aan de brocelli. Las in de op dat het wel moet haha. Nou van de week maar eens kopen
Ga straks op de computer kijken naar die site
Ben vorig jaar eens naar een diëtiste geweest, en die raadde mij aan om vooral niet te gaan lijnen. Maar idd gezonder en bewuster eten. Maar sonja is dat dus niet haha.
Thx voor jullie tips!
wie paint 'm even?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
"de brocelli" --> ge-ni-aalAndrea Brocelli, de zingende broccoli
![]()
Anyway, men is hier wel heel goed in het gezond eten ende zoIk leer ook altijd weer bij
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
"de brocelli" --> ge-ni-aalAndrea Brocelli, de zingende broccoli
![]()
Anyway, men is hier wel heel goed in het gezond eten ende zoIk leer ook altijd weer bij
Ja mensen. Dat lezen jullie goed. 1.1 kiloquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
![]()
You made me LoLEn ik was al melig door de 1,1 kilo poep en V1z0R's nyan nyan cat filmpje
Wij ook niet. Je moet niet dieten of lijnen, maar je levenspatroon aanpassen. Tot aan je tachtigste. Anders ga je jojo-en.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:24 schreef Mixende_match het volgende:
Goed, Sonja gaat het niet worden merk ik? Haha. Excuses haha in dieëten en lijnen ben ik niet in thuis
Geen pot per dag, maar pindakaas is ok. De vetten die erin zitten zijn geen slechte vetten. Vet is goed voor je, maar wel de juiste vetten en de juiste hoeveelheden.quote:Goed. Brood ben ik heel, heel slecht in. 'S ochtends 2 volkoren bechuit met thee is wel een goede start? Alleen dan geen muisjes en hagelsslag haha.
Mwah. Ik zie graag iets eiwittigs erbij, om je langer 'zoet' te houden. Beschuitjes zijn zo weg en dan ga je snaaien.
Pindakaasde 1 zegt nee en de ander ja? Wat is nou juist?
Neequote:En tussendoortjes. Koekjes en snoepjes zijn al verbannen haha. Dus dat gaat goed, alleen wat voor tussendoortjes nu? Ontbijtkoek, evergreen en fruit.
ok, ik ga wel even aan de slagquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:38 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd, maar hij leek niet![]()
.
Maar veel fruit is toch ook weer niet goed??quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:27 schreef MarMar het volgende:
ontbijtkoek en evergreen vind ik gewoon ook koekjes..
Fruit dus en crackers/beschuit met (mager) vleesbeleg ofzo... gewoon een boterham als je trek hebt is ook een optie.
Lijnen en diëten is idd prut. (mijn bescheiden mening)
Basicly: bekijk wat je nodig hebt per dag aan kcal, ga er een beetje onderzitten, eet VEEL groente en fruit, zo weinig mogelijk suikers en pas op, dat zit ook volop in vruchtensapjes.
Lijstjes maken is het begin iigdan kunnen we hier wel kleine details met je versleutelen.
Maar veel fruit is toch ook weer niet goed??quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:27 schreef MarMar het volgende:
ontbijtkoek en evergreen vind ik gewoon ook koekjes..
Fruit dus en crackers/beschuit met (mager) vleesbeleg ofzo... gewoon een boterham als je trek hebt is ook een optie.
Lijnen en diëten is idd prut. (mijn bescheiden mening)
Basicly: bekijk wat je nodig hebt per dag aan kcal, ga er een beetje onderzitten, eet VEEL groente en fruit, zo weinig mogelijk suikers en pas op, dat zit ook volop in vruchtensapjes.
Lijstjes maken is het begin iigdan kunnen we hier wel kleine details met je versleutelen.
en het is zeker, niet ckrquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:41 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Maar veel fruit is toch ook weer niet goed??
Lijstjes ga ik ckr doen, kan veel leren van jullie zie Ik
Waarom bestaan er zoveel ongezonde dingen?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:37 schreef loveli het volgende:
NeeOntbijtkoek is net zo goed als andere koek, alleen zitten er wat meer vezeltjes in. Evergreen, sultana idem dito. En cruesli ook, voor het geval je dacht dat dat gezond was.
Verder moet je er erg in houden dat je je patroon aan het veranderen bent, dat kost tijd. Koekjes/snoep bannen is goed, maar wat eet je dan als je snaaihonger krijgt? Haal vervangers in huis, nootjes bijvoorbeeld of andere dingen die je lekker vindt. Worteltjes
omdat het goed verkooptquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:42 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Waarom bestaan er zoveel ongezonde dingen?
Twee stuks fruit per dag moet eigenlijk wel en een kiwi of een mandarijn telt als een halve.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:41 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
Lijstjes ga ik ckr doen, kan veel leren van jullie zie
quote:
Klopt. Dat is het moeilijkste, de balans zien te vinden. Lijstjes maken zorgt ervoor dat je het totaalplaatje makkelijker ziet.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:41 schreef Mixende_match het volgende:
quote:
Heb ik ook gehoord/gelezen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:46 schreef Mini. het volgende:
[..]![]()
MarMar, waarom is een kiwi maar een half stuk fruit?
Elke dag is volgens mij niet per se nodig. In groenten zitten vaak meer vezels en vitaminen tegenover minder suikers. Maar dat betekent wel dat je meer dan de standaard 2 ons groenten zou moeten eten in dat geval. Als je niet zo'n fruitliefhebber bent, kan je het zo ook afwisselen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:44 schreef MarMar het volgende:
[..]
Twee stuks fruit per dag moet eigenlijk wel en een kiwi of een mandarijn telt als een halve.
Aarbeien kan je een stuk meer van hebben dan druiven kalorietechnisch gezien.. komkommer en wortenltjes achter de hand voor snaaibuien werkt ook goed (voor mij iig wel) en dat soort dingen meer.
Maar een kiwi zit juist bomvol gezonde dingen.quote:
Dan is 2 toch beter? Gaat denk ik meer om de hoeveelheid suiker die erin zit.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:47 schreef Mini. het volgende:
[..]
Maar een kiwi zit juist bomvol gezonde dingen.
Een beetje dezelfde reden als waarom 1 druif niet telt als een stuk fruit van de tweestuksfruitperdag, 't is niet zo groot.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:46 schreef Mini. het volgende:
[..]![]()
MarMar, waarom is een kiwi maar een half stuk fruit?
Salutations Cap'n Ultrapoop!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:52 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zo, ik ga even vergadering in. Tot vanavond
Zit er zoveel suiker in? Dan moet je er toch juist geen twee eten...quote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:50 schreef loveli het volgende:
[..]
Dan is 2 toch beter? Gaat denk ik meer om de hoeveelheid suiker die erin zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Know that while you sleep
Everything has changed
Me2!quote:
Whehehequote:
Juist weinig suiker, zodat je er meer kunt hebben. En pmquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:54 schreef Mini. het volgende:
[..]
Zit er zoveel suiker in? Dan moet je er toch juist geen twee eten...
Nou ja, ik eet er gewoon lekker 1.
Mja, maar ik moet soms drie keer op een dag, dan heb ik tussendoor alweer ontbeten etcquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:56 schreef MariaEtcetera het volgende:
Doe maar PM Mini!![]()
Syrena: easy peasy, voor en na het poepen direct wegen
Net niet, internet deed raar.quote:
Begrijpend luisteren is nog best lastig!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:03 schreef loveli het volgende:
En net aan de foon een nitwit van de Eneco. Belde er gisteren eentje tijdens werk, dus ik gevraagd om rond 13 uur terug te bellen, omdat ik vanaf 14.30 moest werken. Gaat stipt om 14.30 de telefoon![]()
Dan pas je 'em aanquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:10 schreef motorbloempje het volgende:
al staan daar wat mensen in die hier niet meer komen, zoals Siral en sararaatsik zou hem nog even filteren als ik jou was
Meid!!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:12 schreef Viking84 het volgende:
Ik zag Wieteke van Dort net bij de supermarkt.
Nou, geef mij maar nasi goreng!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:12 schreef Viking84 het volgende:
Ik zag Wieteke van Dort net bij de supermarkt.
Benieuwd naar wie?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:17 schreef loveli het volgende:
Handtekening gevraagd?
Ben ook benieuwd naar vmw.
die is van vroeger, toen de zee nog gemaakt was van waterquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ehh zegt me wel wat maar niet veelVolgens mij mis ik niks
Jawel, Per Amore, niet Peer Amorequote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:24 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
I wish, maar heb wel een groene appel bij
Of is per amore niet van mr broccoli?
Volgens mij doet ze niks meer voor de tv tegenwoordig. Ik ken haar van Het Klokhuis. En van de elpee over Indië: "Ach kassian het is voorbijijijij, kassiaaaan het is voorbijijijij, Den Haag, Den Haag, de weduwe van Indië ben jij"quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:28 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ehh zegt me wel wat maar niet veelVolgens mij mis ik niks
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgens mij doet ze niks meer voor de tv tegenwoordig. Ik ken haar van Het Klokhuis. En van de elpee over Indië: "Ach kassian het is voorbijijijij, kassiaaaan het is voorbijijijij, Den Haag, Den Haag, de weduwe van Indië ben jij"
Ze zag er wel een stukje ouder en grijzer uit dan daar hoorquote:
Ah dat zal het probleem zijn, ik ben onder de zeespiegel geborenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:30 schreef MarMar het volgende:
[..]
die is van vroeger, toen de zee nog gemaakt was van water
En dus van het nummer, 'Doe mij maar nasi goreng'!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgens mij doet ze niks meer voor de tv tegenwoordig. Ik ken haar van Het Klokhuis. En van de elpee over Indië: "Ach kassian het is voorbijijijij, kassiaaaan het is voorbijijijij, Den Haag, Den Haag, de weduwe van Indië ben jij"
Iig geen noedels.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:43 schreef Syrena het volgende:
Ik eet vanavond kip & peultjes, moet nog even kijken of dat met noedels of met aerpels wordt. Of rijst.
Mijn innerlijke stem schreeuwt nu over mijn hoofdpijn heen: FRIET! Haal frietjesssss
Maar volgens mij zijn de snackchinezen in ons dorp dicht op dinsdag
Waarom niet met cashewnoten?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:43 schreef Syrena het volgende:
Ik eet vanavond kip & peultjes, moet nog even kijken of dat met noedels of met aerpels wordt. Of rijst.
Mijn innerlijke stem schreeuwt nu over mijn hoofdpijn heen: FRIET! Haal frietjesssss
Maar volgens mij zijn de snackchinezen in ons dorp dicht op dinsdag
En 'ik wil klapper-, klappermelk met suiker, want iets anders lust ik niet'.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:33 schreef V1z0R het volgende:
[..]
En dus van het nummer, 'Doe mij maar nasi goreng'!
Wat is er allemaal mis met noodles en is het dan slechter dan gewone pasta ofzo? Ik eet vaak eier noodles want dat is me een partij lekker joh!quote:
Ik gokte dat Syrena met noedels gewoon pasta bedoelt maar dan op z'n Limburgs uitgesproken. Pasta ben ik geen fan van. Weet niet wat er precies anders is aan noodles, heb het idee dat er meer eiwie inzit, maar da's eigenlijk niet echt ergens op gebaseerd. Edit: waarschijnlijk op jouw opmerking dat er meer eieren in zittenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:00 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
[..]
Wat is er allemaal mis met noodles en is het dan slechter dan gewone pasta ofzo? Ik eet vaak eier noodles want dat is me een partij lekker joh!
Maar jij bent nog niet zo in de zin voor eten atm? Eet je wel dan?
Ja,maar dan nog vind ik het troep. Komt waarschijnlijk omdat ik er standaard slecht op reageer.quote:
Waar en hoe laat?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:07 schreef kwakz0r het volgende:
ipast niet zo goed bij t weer, maar ik ben in voor iets makkelijks. vanavond generale repetitie (op een onmogelijke locatie qua OV) en dan -vrijdag concert in Delft. Ik zing een solootje, jeej!
Niet??? O.quote:verder geen fluit te melden en ben zoals gebruikelijk de laatste tijd niet bijgelezen...
concert is om 20.15 in de Lutherse kerk aan Noordeinde 4quote:
ik bedoel dan altijd boterham.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:26 schreef Perruche het volgende:
Wanneer jullie zeggen broodje he, bedoelen jullie dan echt broodje of een boterham?
Een broodje is bij mij hetzelfde als een sneetje brood! Wat sommigen een dubbele boterham noemen noem ik meestal gewoon twee sneetjesquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:26 schreef Perruche het volgende:
Wanneer jullie zeggen broodje he, bedoelen jullie dan echt broodje of een boterham?
Dat ja, saucijzenbroodje, frikandelbroodje, kroketbroodje, broodje kroketquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Een broodje is bij mij hetzelfde als een sneetje brood! Wat sommigen een dubbele boterham noemen noem ik meestal gewoon twee sneetjes
Andere broodjes noem ik bij de naam: pistoletje, pita, kaiserbroodje, etc.
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:35 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
[..]
Dat ja, saucijzenbroodje, frikandelbroodje, kroketbroodje, broodje kroket
Nee ik bedoelde miequote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:05 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik gokte dat Syrena met noedels gewoon pasta bedoelt maar dan op z'n Limburgs uitgesproken. Pasta ben ik geen fan van. Weet niet wat er precies anders is aan noodles, heb het idee dat er meer eiwie inzit, maar da's eigenlijk niet echt ergens op gebaseerd. Edit: waarschijnlijk op jouw opmerking dat er meer eieren in zitten
Ik eet wel, maar krijg het niet heel makkelijk weg. Het storinkje van vorige week lijkt nog niet helemaal over.
Heb ik niet in huisquote:
Op Bevrijdingsdag had ik patat gehaaldquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb wel al best een tijd ineens zin in een saucijzenbroodje! Raar wel, ik eet die dingen nooit
M'n zus had dat als ze zwanger was.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb wel al best een tijd ineens zin in een saucijzenbroodje! Raar wel, ik eet die dingen nooit
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Broodje = pistoletje/ciabatta/etc
Boterham = boterham
Opeten.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oh en stomme vraag misschien:
ik wou eens gnocci proberen, die hebben ze bij de AH in van die pakjes. Maar op de pakjes staat niet wat je ermee moet doenKoken, bakken, warmen, que? Iemand ervaring mee?
Ik weet nog niet hoe ik het moet uitsprekenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
ik wou eens gnocci proberen, die hebben ze bij de AH in van die pakjes. Maar op de pakjes staat niet wat je ermee moet doenKoken, bakken, warmen, que? Iemand ervaring mee?
Volgens mij moet je die koken. En ze zijn smerigquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
Dat ook.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:41 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
[..]
Dat ze die dingen nooit at?
Dat! Tenminste, hoe wij het ooit op de camping hadden klaargemaaktquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:42 schreef Syrena het volgende:
[..]
Volgens mij moet je die koken. En ze zijn smerig(tenminste die wat mijn moeder mij ooit voorschotelde).
http://nl.forvo.com/word/gnocchi/quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:42 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ik weet nog niet hoe ik het moet uitspreken
Whehehe.quote:
Alrighty then! Klinkt gutquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:45 schreef anna82 het volgende:
[..]
Whehehe.
Wat ik ermee gedaan heb was koken en toen ze boven kwamen drijven waren ze gaar. Is al wel enige, lange, tijd geleden. Weet niet wat de nu geldende regels zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |