Laat diegene op zo'n brommertje maar eerst eens fatsoenlijk leren rijden...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:57 schreef leeell het volgende:
kut automobilisten die niet weten hoe om te gaan met brommers in het verkeer
Regels voor een rotonde...quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:59 schreef henkde_j het volgende:
Geen knipperlicht gebruiken bij het verlaten van een rontonde.
Je punt is?quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:01 schreef Pataya het volgende:
[..]
Regels voor een rotonde...
Moet je er bij de eerste afslag af dan geef je nog voor je de rotonde inrijd je richting aan naar rechts.
Moet je rechtdoor, dan geef je pas je richting aan naar rechts als je de 1e afslag net voorbij bent.
Wil je links van de rotonde dan geef je je knipperlicht naar links aan voordat je de rotonde oprijd, en zodra je de 2e afslag hebt bereikt dan geef je je richting naar rechts aan
!!!!!!
Lang leve de 70cc mongolen die het voor de rest verpesten omdat ze denken macho te zijn op hun opgevoerde Aerox zonder helm met nike petje. Jeweeht.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:58 schreef Pataya het volgende:
[..]
Laat diegene op zo'n brommertje maar eerst eens fatsoenlijk leren rijden...
Stelletje tokkies die bromfietsers
Dit is idd irritant maar nog irritanter is het op een doorgaandeweg in een dorp/stad, jij komt er aan gereden met 50 en er schiet ineens zo'n oude kut uit een uitritconstructie.quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:14 schreef Accordtje het volgende:
...
Oh ja, 1 kleine ergernis heb ik wel eens. Bij mensen die koste wat het kost voor je moeten invoegen op de linkerbaan en vervolgens niet doorrijden op het moment dat er weer ruimte is om door te rijden..Die mensen ga ik altijd wel bewust zitten opjagen..
mongoolquote:Op woensdag 4 mei 2011 00:22 schreef -tape- het volgende:
Laatst reed ik op de snelweg en kreeg ruzie met een bestuurder van een Q7. Ik ging rechts van hem rijden, deed mijn raampje open en trok ze portier open. Die schoot helaas weer redelijk snel dicht, maar niet op slot!![]()
Dat zal hem leren.
richting aangeven op de rotonde? zo moeilijk was het toch niet?quote:
Ditquote:Op woensdag 4 mei 2011 00:01 schreef Pataya het volgende:
[..]
Regels voor een rotonde...
Moet je er bij de eerste afslag af dan geef je nog voor je de rotonde inrijd je richting aan naar rechts.
Moet je rechtdoor, dan geef je pas je richting aan naar rechts als je de 1e afslag net voorbij bent.
Wil je links van de rotonde dan geef je je knipperlicht naar links aan voordat je de rotonde oprijd, en zodra je de 2e afslag hebt bereikt dan geef je je richting naar rechts aan
!!!!!!
En dat.quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:38 schreef BigSmurf het volgende:
Onnodig links rijden, bumperklevers en bovenal mensen die langzamer rijden dan de aangegeven maximum snelheid, oftewel 70 op de teller op een weg waar je 80 mag, en waar je dus 85 op je teller kunt rijden i.v.m. tellerafwijking en flitspaalmarge.![]()
Ik erger me aan mensen die dit doen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:01 schreef Pataya het volgende:
[..]
Regels voor een rotonde...
Wil je links van de rotonde dan geef je je knipperlicht naar links aan voordat je de rotonde oprijd, en zodra je de 2e afslag hebt bereikt dan geef je je richting naar rechts aan
!!!!!!
Dit is wel mijn nummer 1 ja.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:59 schreef henkde_j het volgende:
Geen knipperlicht gebruiken bij het verlaten van een rontonde.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:44 schreef wonderer het volgende:
Ik erger me vooral aan mensen die zich laten opfokken, eerlijk gezegd. Het lost niks op en het zorgt alleen maar voor onveilige situaties.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 08:26 schreef Karina het volgende:
Waar ik mij het meest aan erger zijn mensen die geen richting aangeven of pas op het laatste moment.
Je hebt alsnog heel veel mensen die rechtdoor gaan over de rotonde, 2 kwart.quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:01 schreef Pataya het volgende:
[..]
Regels voor een rotonde...
Moet je er bij de eerste afslag af dan geef je nog voor je de rotonde inrijd je richting aan naar rechts.
Moet je rechtdoor, dan geef je pas je richting aan naar rechts als je de 1e afslag net voorbij bent.
Wil je links van de rotonde dan geef je je knipperlicht naar links aan voordat je de rotonde oprijd, en zodra je de 2e afslag hebt bereikt dan geef je je richting naar rechts aan
!!!!!!
Moest ff lachenquote:Op woensdag 4 mei 2011 10:07 schreef Qaox het volgende:
Traag rijders
Besluiteloze bestuurders ( vaak rimpelsauriers of vrouwen)
Tokkies met fop-xenon
'stoere' BMW '89 Achmed en Mohamed
Zo eentje zie ik elke middag als ik naar huis rijdt, en die fiets is nog geel ook, dus echt een banaan! Ik vind ze wel grappig trouwens.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:45 schreef Henk12344 het volgende:
of die fietsers in zo een bananenfiets, kanker lijers zijn dat
Lijkt me lachen als je die aanrijdt.quote:Op woensdag 4 mei 2011 19:45 schreef Henk12344 het volgende:
of die fietsers in zo een bananenfiets, kanker lijers zijn dat
quote:Op woensdag 4 mei 2011 22:32 schreef Pataya het volgende:
[..]
Lijkt me lachen als je die aanrijdt.
112 bellen en zeggen dat je een banaan hebt aangereden
quote:Op woensdag 4 mei 2011 15:06 schreef Cara het volgende:
Die smerige zuigers die bij een file tot op het laatste moment wachten met inschuiven en hem dwars door je auto heen willen duwen.. of nog erger, even een stuk vluchtstrook meeliften omdat de file te lang duurt..
Klopt, maar als de rechterbaan stilstaat wordt het lastiger. Dan komen de linksrijders er voorbij, en zal rechts altijd stil blijven staan. Dat zorgt voor problemen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:05 schreef kikoooooo het volgende:
[..]Dat is juist maximaal gebruik maken van het aanwezige asfalt dwaas. Zo hoort ritsen. Op het laatste moment er tussen. Als iedereen maar wat aankloot, verloopt de rits nooit soepel.
Dat is logisch. Maar wat heeft t dan voor nut om er alsnog eerder tussen te gaan? Gewoon doorrijden tot het maximale en elke auto op de rechterbaan laat er één tussen van links.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Klopt, maar als de rechterbaan stilstaat wordt het lastiger. Dan komen de linksrijders er voorbij, en zal rechts altijd stil blijven staan. Dat zorgt voor problemen.
Bron: vananaarbeter.nlquote:Ritsen
Rijdt u op de linkerrijstrook en vervalt deze strook? Dan moet u invoegen naar rechts. Door te ‘ritsen’ kunt u onnodige vertraging voorkomen.
Hoe werkt het?
U kunt al ruim van tevoren op een bord zien dat u moet ritsen. Op de plaats waar u daadwerkelijk moet gaan invoegen, staat het bord ‘ritsen vanaf hier’.
Zorg ervoor dat er naast u een open ruimte tussen twee voertuigen is en houd dezelfde snelheid aan als deze voertuigen. Kijk bij het bord ‘ritsen vanaf hier’ of er voldoende ruimte is om in te voegen, geef richting aan en voeg in.
Als u op een strook rijdt waarop verkeer gaat invoegen, maakt u daarvoor ruimte. Dit doet u door de afstand tot het voertuig vóór u tweemaal zo groot te maken. Het is beter om niet plotseling te remmen.
Sommige mensen vinden het asociaal om door te rijden op de linkerstrook als op de andere stroken een file staat. Dit is een misvatting. U kunt de ruimte op de linkerstrook het beste gewoon benutten. Zo voorkomt u dat de file langer wordt.
Het kan helpen als een aantal voertuigen al vóór het bord ‘ritsen vanaf hier’ een strook naar rechts opschuift. Let er wel op dat u het overige verkeer niet verstoort.
Eensquote:Op donderdag 5 mei 2011 11:15 schreef kikoooooo het volgende:
Dat is logisch. Maar wat heeft t dan voor nut om er alsnog eerder tussen te gaan? Gewoon doorrijden tot het maximale en elke auto op de rechterbaan laat er één tussen van links.
Zo moeilijk is het niet, en ik kan er met mijn kop ook echt totaal NIET bij dat het als asociaal wordt gezien om gebruik te maken van het asfalt dat er ligt. Mensen die dat wel vinden snappen het spelletje echt totaal niet.
Autorijden is lastig voor veel mensen, vergeet dat niet.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:05 schreef kikoooooo het volgende:
[..]Dat is juist maximaal gebruik maken van het aanwezige asfalt dwaas. Zo hoort ritsen. Op het laatste moment er tussen. Als iedereen maar wat aankloot, verloopt de rits nooit soepel.
Waarom rij je in godsnaam 60 bij een trajectcontrole als je er 80 mag en dus 85 op je teller kan rijden?quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:38 schreef Jig_Saw het volgende:
Mensen die op 1 meter afstand achter je gaan rijden als je even 60 rijd in de meest rechter baan, tijdens een trajectcontrole
Ik gok omdat ie een ander stuk 100 heeft geredenquote:Op donderdag 5 mei 2011 11:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Waarom rij je in godsnaam 60 bij een trajectcontrole als je er 80 mag en dus 85 op je teller kan rijden?____!
quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik gok omdat ie een ander stuk 100 heeft gereden
Je kunt bij een tracect controle waarbij je 80 mag wel iets harder dan 85 op de teller rijden hoor.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Waarom rij je in godsnaam 60 bij een trajectcontrole als je er 80 mag en dus 85 op je teller kan rijden?____!
Daar pak je ook wel het meest kutte voorbeeld. Die rechterbaan is 9/10 keer aangeduid met een rood kruis, en niemand weet dat je daar 'mag rijden'. Ik rijd er zo'n beetje elke dag langs, er zijn altijd mensen die het niet weten, omdat het heel logisch wel op de vluchtstrook lijkt.quote:
en DIT is zo waar! ik zie de ergernis vaak uit de ogen van mensen.. lijkt wel alsof ze bloed ruiken.quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:44 schreef wonderer het volgende:
Ik erger me vooral aan mensen die zich laten opfokken, eerlijk gezegd. Het lost niks op en het zorgt alleen maar voor onveilige situaties.
Er staat een groene pijl boven, dwaas.quote:Op donderdag 5 mei 2011 11:56 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Daar pak je ook wel het meest kutte voorbeeld. Die rechterbaan is 9/10 keer aangeduid met een rood kruis, en niemand weet dat je daar 'mag rijden'. Ik rijd er zo'n beetje elke dag langs, er zijn altijd mensen die het niet weten, omdat het heel logisch wel op de vluchtstrook lijkt.
En er staat ook een dikke witte lijn die verder nooit overschreden mag worden. Ik zeg alleen dat ik SNAP dat sommige mensen liever dan op de middelste baan rijden, dan ben je in ieder geval 'safe'quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:20 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Er staat een groene pijl boven, dwaas.
Al die knuppels die het niet snappen hebben sowieso niks op de weg te zoeken.quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:25 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
En er staat ook een dikke witte lijn die verder nooit overschreden mag worden. Ik zeg alleen dat ik SNAP dat sommige mensen liever dan op de middelste baan rijden, dan ben je in ieder geval 'safe'
qftquote:Op donderdag 5 mei 2011 12:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Al die knuppels die het niet snappen hebben sowieso niks op de weg te zoeken.
Stel je nou eens voor dat je een afslag mist hee...quote:Op donderdag 5 mei 2011 12:41 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik erger of irriteer me niet meer in het verkeer, dat doen anderen maar.
Waar ik me wel steeds over verbaas is dat men je nog snel ff wil inhalen om vervolgens zwaar in de ankers te gaan om uit te voegen. Meestal zijn dit ook het type vertegenwoordigers.
of
Kleine boodschappenauto's met huisvrouw inclusief 2 kinderen op de achterbank die voor gek en onwijs scheurt door een woonwijk, maar ondertussen wel klagen dat er te hard word gereden in hun woonwijk.
of
Automobilisten die doodleuk tussen 2 vrachtwagens invoegen en zo dicht mogelijk op de voorste vrachtwagen kruipen. Ja... ondergetekende is chauffeur... en heeft al genoeg auto's gezien die klem tussen 2 vrachtwagens zaten. Kan je nog tig airbags in je koekblik hebben, maar die helpen dan niet meer...
Mooi toch. Kun jij lekker rechts die mongolentreintjes voorbij.quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:19 schreef BigSmurf het volgende:
Godskolere, daarnet op het stuk A16 tussen de Brienenoordbrug en Dordrecht gewoon moeten slalommen om alle linksrijders heen. Vanaf Ridderkerk is het 4 banen breed, en alles, serieus alles, rijdt op de 2e of zelfs 3e baan met een gangetje van 95 km/h, terwijl baan 1 (en 2) helemaal leeg zijn.
Hoe komen dat soort kneuzen aan een rijbewijs?!![]()
Ze rijden daar heel vaak met onopvallende serveillanceauto's (4 banen + 100 km/h = kassa), en linksrijders laten ze lekker links rijden, maar rechtsinhalers zijn ze als de kippen bij om van de weg te trekken. Vind een boete van 180 euro een beetje zonde, dus slalom ik maar.quote:Op donderdag 5 mei 2011 15:28 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Mooi toch. Kun jij lekker rechts die mongolentreintjes voorbij.
dit dusquote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:59 schreef henkde_j het volgende:
Geen knipperlicht gebruiken bij het verlaten van een rontonde.
Het kan soms heel mooi zijn om met je knippertje te communiceren met de overige weg gebruikers, dus ook dat knippertje naar links als je de rotonde 3/4 neemt. Weet iedereen waar die aan toe is en kan alles mooi doorstromen.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:03 schreef Cornelis83 het volgende:
knipperlicht naar links aan op een rotonde is bullshit. Geen knipper aan is op rotonde blijven. Knipper naar rechts aan is eerst volgende afslag gebruiken om rotonde te verlaten. Zo simpel is het. Wou je soms naar het middelpunt van de rotonde als je je knipper naar links aan doet of wat?
Da's geen onzin, da's logisch. Een rotonde wordt voordat je erop rijdt gezien als een kruising. Pak je de eerste afslag (rechts), dan zet je je knipperlicht naar rechts aan, pak je de tweede afslag (rechtdoor), dan zet je geen knipperlicht aan, en pak je de derde, vierde of meerdere afslag (links), dan zet je je knipperlicht naar links aan, al vóórdat je de rotonde oprijdt, net zoals bij elke andere kruising. Enige verschil is dat wanneer je daarna de rotonde weer verlaat, je je knipperlicht naar rechts aandoet. Wordt je tijdens je rijlessen al vanaf dag 1 aangeleerd.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:03 schreef Cornelis83 het volgende:
knipperlicht naar links aan op een rotonde is bullshit. Geen knipper aan is op rotonde blijven. Knipper naar rechts aan is eerst volgende afslag gebruiken om rotonde te verlaten. Zo simpel is het. Wou je soms naar het middelpunt van de rotonde als je je knipper naar links aan doet of wat?
Het heeft ermee te maken dat je als het ware linksaf slaat. Het is gewoon een stukje duidelijkheid dat je geeft over je bedoelingen, en dat kan nooit kwaad op de weg.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:03 schreef Cornelis83 het volgende:
knipperlicht naar links aan op een rotonde is bullshit. Geen knipper aan is op rotonde blijven. Knipper naar rechts aan is eerst volgende afslag gebruiken om rotonde te verlaten. Zo simpel is het. Wou je soms naar het middelpunt van de rotonde als je je knipper naar links aan doet of wat?
Jij bent er zeker zo één die voor 100meter nog een auto pakt of niet?quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:16 schreef Axel1988 het volgende:
...
het feit dat er alleen mindervalideplekken bij de ingang van gebouwen zijn etc...
Vervelend? Ja.quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:48 schreef Pataya het volgende:
heb nog wel een grote ergernis.
Of dat zijn auto afslaat, en eenmaal is weggereden dat jij weer rood hebt
Gebeurt mij echt nooit hoor...quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:24 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Vervelend? Ja.
Kan iedereen gebeuren? Ja.
Niet iedereen is zo goed als jij.quote:Op donderdag 5 mei 2011 18:29 schreef Pataya het volgende:
[..]
Gebeurt mij echt nooit hoor...
Ja of die ene keer dat ik hem vergeten was van zijn 4 naar zijn 1 te zetten, maar in zijn 1 laat ik hem echt nooit afslaan!
Een rotonde is geen kruising. Een rotonde is een rechtdoorgaande weg (en verwar dit nu alsjeblieft niet met rechte weg) met een x-aantal afslagen, allen naar rechts. Als jij op een rechtdoorgaande weg zit zonder afslagen, maar deze rechtdoorgaande weg maakt wel een bocht naar links of naar rechts, doe je dan ook je knipper naar links of naar rechts aan?quote:Op donderdag 5 mei 2011 17:12 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Da's geen onzin, da's logisch. Een rotonde wordt voordat je erop rijdt gezien als een kruising. Pak je de eerste afslag (rechts), dan zet je je knipperlicht naar rechts aan, pak je de tweede afslag (rechtdoor), dan zet je geen knipperlicht aan, en pak je de derde, vierde of meerdere afslag (links), dan zet je je knipperlicht naar links aan, al vóórdat je de rotonde oprijdt, net zoals bij elke andere kruising. Enige verschil is dat wanneer je daarna de rotonde weer verlaat, je je knipperlicht naar rechts aandoet. Wordt je tijdens je rijlessen al vanaf dag 1 aangeleerd.
M'n rij-instructeur heeft het ooit toen ik bezig was m'n rijbewijs te halen op die manier uitgelegd en ik heb me er verder niet in verdiept, dus ik ga niet schreeuwen dat ik gelijk heb, maar het is sowieso gewoon sociaal, dat degenen achter je beter weten wat je gaat doen. Elke beginnend bestuurder leert het volgens mij nog steeds op die manier en ik neem aan dat rij-instructeuren en examinatoren prima weten hoe het moet. Dat jij het bullshit vindt doet daar niets aan af.quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:46 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Een rotonde is geen kruising. Een rotonde is een rechtdoorgaande weg (en verwar dit nu alsjeblieft niet met rechte weg) met een x-aantal afslagen, allen naar rechts. Als jij op een rechtdoorgaande weg zit zonder afslagen, maar deze rechtdoorgaande weg maakt wel een bocht naar links of naar rechts, doe je dan ook je knipper naar links of naar rechts aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 5 mei 2011 20:51 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
M'n rij-instructeur heeft het ooit toen ik bezig was m'n rijbewijs te halen op die manier uitgelegd en ik heb me er verder niet in verdiept, dus ik ga niet schreeuwen dat ik gelijk heb, maar het is sowieso gewoon sociaal, dat degenen achter je beter weten wat je gaat doen. Elke beginnend bestuurder leert het volgens mij nog steeds op die manier en ik neem aan dat rij-instructeuren en examinatoren prima weten hoe het moet. Dat jij het bullshit vindt doet daar niets aan af.Laat ik mijn punt iets duidelijker maken. Omdat het, net zoals jou, mij ook is aangeleerd om de knipper naar links aan te doen bij 3 of meer "kwart" op de rotonde doe ik het ook nog steeds maar meer uit automatisme en ik erger me er ook totaal niet aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar ik me wel aan kan ergeren zijn mensen die hierom gaan lopen klagen dat andere mensen hun knipper naar links niet aan doen als ze niet direct rechtsaf of rechtdoor gaan. Want het maakt namelijk niks uit. Je kunt namelijk maar 2 kanten op op een rotonde, dus er zijn ook maar twee verschillende signaleringen nodig om aan te geven wat je richting is. En daarbij betekent dus geen richting aan of je richting naar links aan beide dat je niet de rotonde gaat verlaten dus voorrang hoort te krijgen. Simpel toch?![]()
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:59 schreef henkde_j het volgende:
Geen knipperlicht gebruiken bij het verlaten van een rontonde.
turbo rotonde?quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:35 schreef Pataya het volgende:
Ergernis...
Mensen die niet weten hoe een Turbo-Rotonde werkt(meestal oudjes)
Of die ene rotonde in Nijmegen waar als je er eenmaal opzit steeds meer debielen erbij komen zodat jij nog een extra rondje kan...
Je bedoelt het keizer Karel plein? Dat is juist leuk man!quote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:35 schreef Pataya het volgende:
Of die ene rotonde in Nijmegen waar als je er eenmaal opzit steeds meer debielen erbij komen zodat jij nog een extra rondje kan...
Heb ik bij rijles zo geleerd. Maar in m'n alfa gaat m'n linkerknipperlicht uit zodra ik een stukje naar rechts instuur de rotonde op. Dus dat werkt niet bij iedereen.quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:01 schreef Pataya het volgende:
[..]
Regels voor een rotonde...
Moet je er bij de eerste afslag af dan geef je nog voor je de rotonde inrijd je richting aan naar rechts.
Moet je rechtdoor, dan geef je pas je richting aan naar rechts als je de 1e afslag net voorbij bent.
Wil je links van de rotonde dan geef je je knipperlicht naar links aan voordat je de rotonde oprijd, en zodra je de 2e afslag hebt bereikt dan geef je je richting naar rechts aan
!!!!!!
quote:Op vrijdag 6 mei 2011 17:52 schreef GeileHond het volgende:
Al die geile milfs die nu in korte rokjes lopen, ik heb hierdoor al twee dodelijke ongelukken veroorzaakt. Best wel balen, want je moet je auto dan laten uitdeuken en opnieuw laten spuiten.
God.. het bestaat ook nogquote:Op vrijdag 6 mei 2011 10:57 schreef Pataya het volgende:
[..]
Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Turborotonde
Ik kende ze wel, wist alleen de naam niet. "Turborotonde"quote:
oude mensenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 23:55 schreef Pataya het volgende:
Waar irriteer/erger jij je mateloos aan in het verkeer?
Ik irriteer/erger me aan die kut fietsers die je van alle kanten in willen halen, op het laatste moment nog ff snel oversteken, en als je dan toetert krijg je een dikke vinger toegewezen
quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:47 schreef Dientje12 het volgende:
Fietsers die alleen maar vooruit kijken en geen oogcontact met je maken..
Fietsers die voorrang nemen terwijl ze dat moeten geven..
Fietsers die voorrang moeten geven en jou een middelvinger/rare blik geven als je doorrijdt wat ook hoort
Motorrijders die inhalen in de file, opeens tikt er iemand op je ruit en zie je een middelvinger WTFdan denk ik rij jezelf dood ofzo...
En mensen met een caravan
Uh, ruimte maken en af en toe eens in je spiegels kijken?quote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:47 schreef Dientje12 het volgende:
Motorrijders die inhalen in de file, opeens tikt er iemand op je ruit en zie je een middelvinger WTFdan denk ik rij jezelf dood ofzo...
Jaa in file zit ik meestal te smsen of op me mobiel te kijkenquote:Op zaterdag 7 mei 2011 21:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Uh, ruimte maken en af en toe eens in je spiegels kijken?
Of dertig rijden in zo'n klaverbladquote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:10 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Van die droeftoeters die met 60 km/h invoegen op de snelweg....shit, geef eens gas man
Dit. Door dit soort idioten loop je zelf ook gevaar.quote:Op zaterdag 7 mei 2011 23:10 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Van die droeftoeters die met 60 km/h invoegen op de snelweg....shit, geef eens gas man
Probeer het eens opnieuw...quote:Op zondag 8 mei 2011 00:58 schreef anno2010 het volgende:
Of van die mensen die naast je blijven rijden op de linkerbaan,terwijl er voor je een vrachtwagen komt die je wilt gaan inhalen, maar de josti links van blijft gewoon naast je rijden, waardoor je weer in de remmen moet
quote:Op zondag 8 mei 2011 01:16 schreef Pataya het volgende:
[..]
Probeer het eens opnieuw...
Hoe kan een vrachtwagen dat voor je rijdt jouw inhalen?
zo jammer dat ze nu dicht zijn ;_quote:Op zondag 8 mei 2011 13:35 schreef anno2010 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Probeer het eens opnieuw...
Pff idd. dan zit je net in een super lekkere houding, kan je je weer gereed maken om met je poten bij de pedalen te komen...quote:Op zondag 8 mei 2011 20:35 schreef BigSmurf het volgende:
...
Nog irritanter wordt het wanneer dit soort mensen jou dwingen om van de cruise control af te gaan, omdat ze je voorbij komen en dan ineens langzamer gaan rijden (vooral in tunnels, mensen, omlaag is gas een beetje loslaten, omhoog is iets meer gas bijgeven__!), waardoor je moet remmen voor de auto voor je die langzamer rijdt.
Fijn he, dat sommigen denken 'knipper = voorrang'. Ik kan ze wel schieten.quote:Op zondag 8 mei 2011 20:23 schreef motorbloempje het volgende:
Mensen die denken dat richting aangeven doormiddel van hetzij richtingaanwijzers of hand betekent dat je meteen mag of wellicht zelfs naar bijvoorbeeld links MOET gaan en dat al het andere verkeer daar naar moet handelen om jou in je bijzondere verrichting te steunen en deze tot een goed einde te brengen. Vooral fietsers hebben daar een handje van.
'Ja, maar ik stak toch mijn hand uit?', ja, leuk voor je. Netjes ook dat je dat doet, maar gebruik hem dan correct
Mensen die recht de rotonde over gaan maar wel eerst knipperen naar links tot de kwart en dan rechts wtf hebben ze dat zelf aangeleerd ofzo?quote:Op maandag 9 mei 2011 18:18 schreef RijstNatie het volgende:
1 Onnodig links rijden, ik wil zelf altijd minimaal 140 als het ff kan.
2 Geen richting aan als je de rotonde afgaat.
3 Mensen die met 120 gaan inhalen.
quote:Op woensdag 4 mei 2011 00:22 schreef -tape- het volgende:
Laatst reed ik op de snelweg en kreeg ruzie met een bestuurder van een Q7. Ik ging rechts van hem rijden, deed mijn raampje open en trok ze portier open. Die schoot helaas weer redelijk snel dicht, maar niet op slot!![]()
Dat zal hem leren.
Of met de tomtom aan het pielen, die vaak gewoon midden op de ruit is geplaktquote:Op maandag 9 mei 2011 19:53 schreef Karina het volgende:
Paar keer gehad van de week: rijdt er iemand voor je, langzaam, beetje slingerend, is het zo een klootviool die zit te bellensuper irritant.
Ja of dat en altijd op een weg waar je niet in kan halenquote:Op maandag 9 mei 2011 19:55 schreef Geerd het volgende:
[..]
Of met de tomtom aan het pielen, die vaak gewoon midden op de ruit is geplakt![]()
Hoe herkenbaarquote:Op maandag 9 mei 2011 19:56 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja of dat en altijd op een weg waar je niet in kan halen
Vaak zie ik ook gewoon mensen uit de zelfde omgeving, naam van de dealer plus plaats op het kenteken.quote:Op maandag 9 mei 2011 19:57 schreef motorbloempje het volgende:
oh, mensen die niet weten dat een TomTom een 'nachtstand' heeft, waardoor dat ding niet als een bouwlamp loopt te schijnen midden in de nacht
maargoed, da's vooral hun probleem!
quote:Op maandag 9 mei 2011 19:12 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Fijn he, dat sommigen denken 'knipper = voorrang'. Ik kan ze wel schieten.
De camera tovert dingen verder weg dan in t echt. In t echt issie dichterbij.
En dan is er eentje kapot ziet er zo lekker kansloos uit.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:00 schreef Karina het volgende:
Schiet me er nog eentje te binnen (nav die lampjes op de Tomtom) van die patsertjes met hun mistlampen aan terwijl er in geen velden of wegen mist te bekennen is...
Ik erger me vooral aan die kleine dingen, niet aan de grote, zoals bumperkleven![]()
Ook irritant: mensen met lampen die verkeerd staan afgesteld, zodat ze in je ogen schijnen.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:01 schreef Geerd het volgende:
[..]
En dan is er eentje kapot ziet er zo lekker kansloos uit.
Vooral met de motor zo lekker in de bocht 3/4 sec blind rijden altijd spannendquote:Op maandag 9 mei 2011 20:01 schreef Karina het volgende:
[..]
Ook irritant: mensen met lampen die verkeerd staan afgesteld, zodat ze in je ogen schijnen.
Motorrijders zijn ook irritantquote:Op maandag 9 mei 2011 20:03 schreef Geerd het volgende:
[..]
Vooral met de motor zo lekker in de bocht 3/4 sec blind rijden altijd spannend
Dat begrijp ik...quote:
Maak ik me ook welleens schuldig aan, als ik het thuis doe word de buurvrouw boos.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:06 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat begrijp ik...
Nog eentje: petjes met KEIharde muziek aan in de auto, zodat die hele auto (meestal een Golf) bijna op een neer danst.
Geen last nee, maar het is wel irritant als je bij het stoplicht staat en zo een figuur staat naast je. Ik snap nooit dat die gasten geen last van hun oren krijgen.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:08 schreef Geerd het volgende:
[..]
Maak ik me ook welleens schuldig aan, als ik het thuis doe word de buurvrouw boos.
In de auto kan het ff lekker.
Maar heb jij toch geen last van?Behalve de muziek smaak?
Nee oke maar even is wel lekker, in het cafe gaat het me ook al snel te hard oordopjes heerlijk.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:09 schreef Karina het volgende:
[..]
Geen last nee, maar het is wel irritant als je bij het stoplicht staat en zo een figuur staat naast je. Ik snap nooit dat die gasten geen last van hun oren krijgen.
Ik doe het alleen soms bij sommige liedjes, maar niet de hele tijd.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:10 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nee oke maar even is wel lekker, in het cafe gaat het me ook al snel te hard oordopjes heerlijk.
Dat is wel weer triest idd.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:18 schreef BigSmurf het volgende:
Prima als je het doet, en ik vind het ook niet erg als je het buiten de auto een beetje hoort doorklinken, maar waar ik me wel aan erger is dat ze dan ook nog de raampjes allemaal open hebben.___!
Daar zit ook wel weer een verschil in ja, trouwens voor een stoplicht zet ik dan muziek gewoon zachter.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:20 schreef Hoogheid het volgende:
Dat is soms wel lekker hoor, geen airco aan, maar gewoon je raam open, lekker muziekje erbij en gaan met die banaanMaar dan niet zo overdreven hard als de gemiddelde sjonnie of mocro in z'n golf natuurlijk
Gevaarlijk ook, aangezien je de rest van het verkeer niet meer hoortquote:Op maandag 9 mei 2011 20:06 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat begrijp ik...
Nog eentje: petjes met KEIharde muziek aan in de auto, zodat die hele auto (meestal een Golf) bijna op een neer danst.
Ik erger me wel snel eigenlijk
Klopt inderdaad. Zelfde geldt trouwens voor fietsers met een MP3 speler op.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:25 schreef wonderer het volgende:
[..]
Gevaarlijk ook, aangezien je de rest van het verkeer niet meer hoort
Dat doe ik wel altijd, maar goed, je rijdt met je ogen en niet met je oren vind ik zelf. Zolang hij niet zo hard staat dat je sirenes niet meer kan horen, is er in principe niets gevaarlijk aan, gewoon in alle benodigde situaties goed over je schouder kijken in plaats van vertrouwen op je gehoor.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:29 schreef Karina het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Zelfde geldt trouwens voor fietsers met een MP3 speler op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die sirenes hoor je vaak dat het al te laat is, mijn ervaring bij kruisingen etc.quote:Op maandag 9 mei 2011 20:39 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat doe ik wel altijd, maar goed, je rijdt met je ogen en niet met je oren vind ik zelf. Zolang hij niet zo hard staat dat je sirenes niet meer kan horen, is er in principe niets gevaarlijk aan.
Negen van de 10x heb ik het gewoon niet door, dan staat de muziek gewoon zacht .quote:Op maandag 9 mei 2011 20:41 schreef Geerd het volgende:
[..]
Die sirenes hoor je vaak dat het al te laat is, mijn ervaring bij kruisingen etc.
50 meter hoor je ze pas, dan nog zoeken waar het vandaan komt.
quote:Op maandag 9 mei 2011 20:01 schreef Karina het volgende:
[..]
Ook irritant: mensen met lampen die verkeerd staan afgesteld, zodat ze in je ogen schijnen.
Misscchien staat ie gewoon standaard aan?quote:Op maandag 9 mei 2011 19:59 schreef Geerd het volgende:
[..]
Vaak zie ik ook gewoon mensen uit de zelfde omgeving, naam van de dealer plus plaats op het kenteken.
En dan hebben ze dat ding aanstaan.
Denk ik kom op beetje locale kennis?
OFT: becritizeren ?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 19:26 schreef Dientje12 het volgende:
Of van die mensen in het verkeer die je gelijk op 1 klein foutje becritizeren
waar was dat? heb ik zien gebeuren vandaagquote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:51 schreef Karina het volgende:
Vanmiddag weer eentje: ik sta (te voet dus) bij een zebrapad om over te steken. Komt er een stom wijf keihard aanrijden, ze reed me zowat van mijn sokken!
Mensen die niet stoppen bij een zebrapad dus.
Zo heet dat toch??quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:52 schreef Pataya het volgende:
[..]
OFT: becritizeren ?
ONT:dat vind ik alleen maar mooi.
Gisteren had ik iets doms joh... midden in Centrum van Haarlem
Wil ik in zijn 3 wegrijden (had ik niet door) slaat dus af en tegelijk met mijn lompe hand druk ik de toeter in.... schaamde me wel ff toen![]()
In Luxemburg is dat wel anders, daar stopt echt iedereen voor een zebrapad indien nodig.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:51 schreef Karina het volgende:
Vanmiddag weer eentje: ik sta (te voet dus) bij een zebrapad om over te steken. Komt er een stom wijf keihard aanrijden, ze reed me zowat van mijn sokken!
Mensen die niet stoppen bij een zebrapad dus.
Bekritiseren, bedoel je?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:26 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Zo heet dat toch??![]()
Ja soms druk je per ongeluk toeter in kijken mensen naar je haha
Ja maar dit zijn nederlanders die hebben altijd haast,quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:43 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
In Luxemburg is dat wel anders, daar stopt echt iedereen voor een zebrapad indien nodig.
Ja dat bedoelde ik jaaquote:
Dit heb ik ook heel vaak,quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:16 schreef Iuc het volgende:
Ik erger me dan volk wat koste wat kost voor me wil invoegen.
Ik heb dan altijd het idee dat ze liever dood gaan dan even achter een vrachtwagen te zitten.
Ik rijd rond met een totaal gewicht van zo'n 40 ton en als er juist op dat moment iets gebeurt, dan vlieg ik er vol in. Zij kunnen namelijk net iets beter remmen dan ik op dat moment.
En daarbij schrik ik me dood als ik weer een autodak vanuit de dode hoek onder mijn voorruit zie vliegen.
Ik zie dit zo vaak...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:25 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Dit heb ik ook heel vaak,
Mensen die je vrachtwagen rechts inhalen, of bij knooppunt ypenburg richting delft waar je aan de linkerkant komt invoegen ze blijven je gewoon met een rotgang inhalen aan rechterkant.
Ik weet niet wat je vervoerd vloeistof of andere goederen,
Maar mensen zijn er meestal totaal niet bewust van wat er gebeurt als het fout gaat.
Totdat ze het een keertje meemaken.
En vooral van die gastjes die je geen ruimte geven als je een bocht neemt bij kruispunt en je chagerijnig aankijken omdat ze weer heeeelemaal met hun (luxe auto) stukje naar achteren moeten![]()
Echt krom zijn mensen in het verkeer.
Al dat nutteloze verkeer verbannen op de weg.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 08:58 schreef BigSmurf het volgende:
Ik snap de vrachtwagenchauffeurs hierboven wel dat ze zich ergeren aan dat soort mensen, maar dat hebben ze vaak ook wel aan zichzelf te wijten.
Veel chauffeurs zien zich met hun "jij bent klein en ik ben groot mentaliteit" als god op de weg, vooral buiten de bebouwde kom. Pleuren zich overal voor, of het nou bij een rotonde is of op de snelweg bij het in- en uitvoegen of inhalen, bumperkleven bij elkaar als een malle op de snelweg en halen gewoon in waar een inhaalverbod geldt met een verschil van 2 km/h, waardoor er weer een enorme file ontstaat.
Begrijp me niet verkeerd, er zullen ook best sociale chauffeurs zijn, maar zo gaat het in de praktijk wel vaak, en ik snap best dat mensen zich dan gaan irriteren in situaties zoals hierboven beschreven waar je er als vrachtwagen niets aan kan doen dat je even "asociaal" moet zijn.
Laten we het erop houden dat Nederland in zijn geheel als dichtbevolkt land 3-baans moet gaan worden (of 6-baans als je de overkant meerekent) Maar hier in het noorden is álles 2-baans en dan is het bloed irritant, ook op de ringweg in Groningen... Het is er 70, vrachtwagens op de 2e baan. WHAT?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:02 schreef Iuc het volgende:
Laten we het maar ergens in t midden houden. 2 compleet verschillende visies op t verkeer.
Maar zo'n colonne vrachtwagens is vaak het gevolg van een inhaalverbod. Vooraan rijdt er 1 83 en achteraan 70.
De algehele doorstroom bevordert niet. Ik snap wel dat het gedaan wordt, maar ik snap in zoverre de tijdswinst niet helemaal. Het blijft stuivertje wisselen mijns inziens. Want 9 van de 10 keer blijft er hooguit een honderd meter tussenzitten.quote:
Eensch. Op de n7 horen geen vrachtwagens in te halen. Teveel op- en afritten en de snelheidsbeperking die er geldt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:04 schreef Renesite het volgende:
[..]
Laten we het erop houden dat Nederland in zijn geheel als dichtbevolkt land 3-baans moet gaan worden (of 6-baans als je de overkant meerekent) Maar hier in het noorden is álles 2-baans en dan is het bloed irritant, ook op de ringweg in Groningen... Het is er 70, vrachtwagens op de 2e baan. WHAT?
Ik begrijp niet wat je bedoelt :$quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:07 schreef Karina het volgende:
Nog een ergenis over kleine rotondes.
Mensen die haast hebben en gewoon de rotonde maar alvast oprijden, waardoor ze de volgende afslag/straat naar rechts compleet blokkeren, waardoor de hele rotonde vast komt te staan, omdat niemand meer de rotonde af kan komen.
Je zit ook echt gewoon op FOK! terwijl je aan het rijden bent?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:11 schreef Iuc het volgende:
Door al dat typen heb ik weer niet zitten opletten of ik hier nu wel of niet mag inhalen. Die oekraïner voor me rijdt tussen de 60 en 90
Daar was ik al bang voor. Het gaat om een minirotonde, Ik rijd op de rotonde en moet de volgende afslag hebben, maar die kan ik niet nemen omdat de auto's die vanaf de andere kant komen, de rotonde zijn opgereden en VOOR mijn afslag staan, zodat ik er niet af kan. Ze blokkeren dus de afslag die ik moet nemen.quote:
Nee tuurlijk niet.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:22 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Je zit ook echt gewoon op FOK! terwijl je aan het rijden bent?
Die mensen kunnen van mij de tering krijgen en ga ik ook écht niet ertussen laten. Immers: dat doet men bij mij ook niet.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:23 schreef Irritatie100 het volgende:
-Mensen die omdat er 3 kilometer verderop een vrachtwagen rijdt in een treintje op de linkerbaan gaan rijden met 110, terwijl de rechterbaan compleet leeg is. Ik blijf dan gewoon lekker rechts op de cruise control en ga iedereen voorbij en vlak voor die vrachtwagen naar linksSchijnt zelfs dat je daar geen boete voor kan krijgen omdat je auto's "voorbij rijdt" en niet "inhaalt"
Sowieso rij ik zo veel mogelijk rechts. Ik ben zelfs een keer door een vriend die met me mee reed beschuldigd van "onnodig rechts rijden"
-Mensen die als het binnen de bebouwde kom druk is stil gaan staan op weggedeeltes waar een kruis geschilderd staat met als gevolg dat ze een compleet kruispunt blokkeren.
De tering plus een bekeuringquote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
Die mensen kunnen van mij de tering krijgen en ga ik ook écht niet ertussen laten. Immers: dat doet men bij mij ook niet.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
Die mensen kunnen van mij de tering krijgen en ga ik ook écht niet ertussen laten. Immers: dat doet men bij mij ook niet.
Als jullie nou gewoon netjes rechts rijdenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:48 schreef mazaru het volgende:
[..]
De tering plus een bekeuring
Artikel 13
1.
Bij fileverkeer behoeft, indien de rijbaan is verdeeld in rijstroken in dezelfde richting, niet de meest rechts gelegen rijstrook te worden gevolgd.
2.
Files mogen aan de rechterzijde worden ingehaald.
Artikel 11
1.
Inhalen geschiedt links.
2.
Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.
3.
Fietsers dienen elkaar links in te halen; zij mogen andere bestuurders rechts inhalen.
4.
Bestuurders die zich rechts van een blokmarkering bevinden mogen bestuurders die zich links van deze markering bevinden rechts inhalen.
5.
Bestuurders mogen trams rechts inhalen.
Prima. Ga vervolgens achter die vrachtwagen zitten en sluit daarna netjes aan zonder voorkruipen. XOXOXOquote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:51 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
[..]
Als jullie nou gewoon netjes rechts rijdenKan ik er nou aan doen dat ik gewoon netjes rechts rij op de cruise control en er toevallig iemand onnodig links en langzaam rijdt
Alsof ik daarvoor ga remmen
Principekwestiequote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:01 schreef Hoogheid het volgende:
Dat is geen voorkruipen, dat zijn gewoon de regels. Net zoals dat je op de invoegstrook zo ver mogelijk doorrijdt en deze in zijn geheel moet gebruiken. Maar veel automobilistenjosti's zien dat blijkbaar ook als voorkruipen en laten je er niet tussen, of met heel veel pijn en moeiteTriest volk.
Meer een "ik ben hersenloos en snap niet dat linksrijden en mensen er niet tussen laten die gewoon op de goede manier de invoegstrook gebruiken tiefusirritant is"-kwestie.quote:
Moe word je daarvan.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:01 schreef Hoogheid het volgende:
Dat is geen voorkruipen, dat zijn gewoon de regels. Net zoals dat je op de invoegstrook zo ver mogelijk doorrijdt en deze in zijn geheel moet gebruiken. Maar veel automobilistenjosti's zien dat blijkbaar ook als voorkruipen en laten je er niet tussen, of met heel veel pijn en moeiteTriest volk.
pfff... je bent zeker zo'n zakenmannetje in een lease bak van de baas?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
Die mensen kunnen van mij de tering krijgen en ga ik ook écht niet ertussen laten. Immers: dat doet men bij mij ook niet.
idd. irritant ja...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:25 schreef Karina het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor. Het gaat om een minirotonde, Ik rijd op de rotonde en moet de volgende afslag hebben, maar die kan ik niet nemen omdat de auto's die vanaf de andere kant komen, de rotonde zijn opgereden en VOOR mijn afslag staan, zodat ik er niet af kan. Ze blokkeren dus de afslag die ik moet nemen.
Viel me gisteren ook op ja, dat mensen niet echt ruimte maken. Maar dat kan ook onbewust zijn natuurlijkquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:23 schreef Z750 het volgende:
Mensen die motoren er niet doorlaten in de file terwijl een motor er gewoon tussendoor mag rijden...
Nope. Mensen in een BMW, Audi of mercedes gaan juist asociaal zich ergens tussenwurmen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:15 schreef Pataya het volgende:
[..]
pfff... je bent zeker zo'n zakenmannetje in een lease bak van de baas?
BMW, Audi, Mercedes?
Nee hoor. Je hoeft geen richting aan te geven naar links. Laat me raden, je hebt net je rijbewijsquote:Op woensdag 4 mei 2011 00:01 schreef Pataya het volgende:
[..]
Regels voor een rotonde...
Wil je links van de rotonde dan geef je je knipperlicht naar links aan voordat je de rotonde oprijd, en zodra je de 2e afslag hebt bereikt dan geef je je richting naar rechts aan
!!!!!!
Er staat ook nergens dat het hoeft. Maar het is wel zo fijn voor je medeweggebruikers dat ze kunnen zien waar je heen gaat.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:52 schreef deepart het volgende:
[..]
Nee hoor. Je hoeft geen richting aan te geven naar links. Laat me raden, je hebt net je rijbewijs
Gewoon op de weg rijden dus. Als hij minstens 60 haalt hebben auto's er geen last van.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:41 schreef dirkjo het volgende:
Het feit dat ik als scooter zijnde vaak op een fietspad moet rijden. Ik wil niet rot doen maar het is, naar mijn mening, fucking lomp om tussen al die fietser te rijden.
Precies! Daarom vind ik persoonlijk ook dat ze bromfietsen standaard 50/60 moeten laten rijden. Dan kunnen ze veel beter meekomen in het verkeer.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:43 schreef IntercityAPT2 het volgende:
[..]
Gewoon op de weg rijden dus. Als hij minstens 60 haalt hebben auto's er geen last van.
Volgens mijn theorie boek en examen moest het wel ...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:09 schreef classpc het volgende:
[..]
Er staat ook nergens dat het hoeft. Maar het is wel zo fijn voor je medeweggebruikers dat ze kunnen zien waar je heen gaat.
Ik heb hem nu 4 jaar en doe het nog steeds. Wees hoffelijk.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:52 schreef deepart het volgende:
[..]
Nee hoor. Je hoeft geen richting aan te geven naar links. Laat me raden, je hebt net je rijbewijs
Nee al ruim 5 jaar, maar dat is mij toen bijgebracht en ik gebruik het nog steeds!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:52 schreef deepart het volgende:
[..]
Nee hoor. Je hoeft geen richting aan te geven naar links. Laat me raden, je hebt net je rijbewijs
Ook dat, en ze laten je er vaak ook niet tussenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:27 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nope. Mensen in een BMW, Audi of mercedes gaan juist asociaal zich ergens tussenwurmen.
Hai!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:59 schreef Pataya het volgende:
[..]
Nee al ruim 5 jaar, maar dat is mij toen bijgebracht en ik gebruik het nog steeds!
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:15 schreef Pataya het volgende:
[..]
pfff... je bent zeker zo'n zakenmannetje in een lease bak van de baas?
BMW, Audi, Mercedes?
En terecht, opbokken met al die Koreaanse en Japanse pauperbakken.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 16:27 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nope. Mensen in een BMW, Audi of mercedes gaan juist asociaal zich ergens tussenwurmen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pff die Blackberrysletjes zie je echt zoveel in de auto de laatste tijd...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:20 schreef Mwanatabu het volgende:
-Bellen etc. in de auto. Laatst op de A2 tussen Epe en Zwolle, alles rijdt lekker door voor de verandering, ineens van alles in de ijzers voor ons. Rechterrijstrook kwam niet verder dan 80 en op de linkerrijstrook was een kluwen aan het ontstaan achter een (1...) bepaalde auto, een Mercedes. Rijden we erlangs, blijkt dat die hele rotzooi is omdat de trut in die auto zit te SMS-en met haar handjes bovenop het stuur dus vandaar dat ze even een paar minuten 80 reed![]()
Zelfs na die campagnes over ritsen zijn er nog steeds figuren die het niet snappen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:01 schreef Hoogheid het volgende:
Dat is geen voorkruipen, dat zijn gewoon de regels. Net zoals dat je op de invoegstrook zo ver mogelijk doorrijdt en deze in zijn geheel moet gebruiken. Maar veel automobilistenjosti's zien dat blijkbaar ook als voorkruipen en laten je er niet tussen, of met heel veel pijn en moeiteTriest volk.
Als dat je grootste ergernis is, dan ben je nog niet veel tegen gekomen.quote:Op zondag 15 mei 2011 15:24 schreef be-strong het volgende:
automobilisten die op een 50 km weg waar inhalen niet mogelijk is, voor mij precies 49 km per uur rijden.
Mensen die zich overal aan ergeren zijn ook irritantquote:Op zondag 15 mei 2011 15:24 schreef be-strong het volgende:
automobilisten die op een 50 km weg waar inhalen niet mogelijk is, voor mij precies 49 km per uur rijden.
Ik zeg dat ik me alleen daaraan irriteer. Waar haal jij het "overal" vandaan?quote:Op zondag 15 mei 2011 18:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Mensen die zich overal aan ergeren zijn ook irritant
Mensen die zich aan de kleinste dingen ergeren zijn ook irritant.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:26 schreef be-strong het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik me alleen daaraan irriteer. Waar haal jij het "overal" vandaan?
Ik vind dat geen klein ding. Is gewoon irritant als de weg leeg is en je hebt toevallig een omaatje of opaatje voor je rijden. Die 300 meter van te voren langzaam beginnen te remmen voor een stoplicht.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Mensen die zich aan de kleinste dingen ergeren zijn ook irritant.
Zo beter, zeikerd
Yep, jouw probleem, daar hoeft iemand anders zich geen bekeuringen voor op de hals te halen.quote:Op zondag 15 mei 2011 19:43 schreef be-strong het volgende:
[..]
Ik vind dat geen klein ding. Is gewoon irritant als de weg leeg is en je hebt toevallig een omaatje of opaatje voor je rijden. Die 300 meter van te voren langzaam beginnen te remmen voor een stoplicht.
Sorry maar ik rij liever te hard dan te langzaam. Maar das mijn probleem.
quote:Op zondag 15 mei 2011 20:09 schreef Catch_me het volgende:
Nederlanders die zich aan nederlanders in het verkeer ergerenSlechtere automobilisten dan NL'ers zul je niet snel vinden
_!!1
och, wellicht kunnen ze nuchter wèl rijdenquote:Op zondag 15 mei 2011 20:27 schreef mazaru het volgende:
[..]
![]()
Ben je wel eens automobilisten tegengekomen die met zo'n zwart-wit nummerbord rijden?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 mei 2011 17:48 schreef BigSmurf het volgende:
Irritatie van de dag:
De sociale teringmongool die op een rotonde ineens bovenop z'n rem gaat staan om een fietser voorrang te geven, terwijl in onze gemeente de auto's voorrang hebben op een rotonde (zoals het hoort). En dan 30 km/h gaan rijden na de rotonde (50 km/h toegestaan) omdat meneer gekwetst is dat ik toeterde en me dus nog even wil pesten.
Dit is denk ik wel mijn grootste ergenis. Moet je door zo idioot je poot weer op de rem zetten om vervolgens het resume knopje weer in te drukkenquote:Op zondag 8 mei 2011 20:35 schreef BigSmurf het volgende:
Oh ja, mensen die niet constant kunnen rijden, en je dus eerst met 130 km/h voorbijknallen, jij ze vervolgens weer inhaalt terwijl ze 100 rijden op de eerste baan, en waarna ze vervolgens 10 km verder je ineens weer voorbijkomen zeilen, terwijl je zelf al 20 km lang op de cruise control rijdt met 120.
Nog irritanter wordt het wanneer dit soort mensen jou dwingen om van de cruise control af te gaan, omdat ze je voorbij komen en dan ineens langzamer gaan rijden (vooral in tunnels, mensen, omlaag is gas een beetje loslaten, omhoog is iets meer gas bijgeven__!), waardoor je moet remmen voor de auto voor je die langzamer rijdt.
Er zit ook een cancel knop op hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dit is denk ik wel mijn grootste ergenis. Moet je door zo idioot je poot weer op de rem zetten om vervolgens het resume knopje weer in te drukken
Rijd gvd gewoon een constante snelheid.
Als ik op cancel druk kan ik geen resume meer doen dus moet ik weer manueel naar mijn kruissnelheid rijden om daar mijn cruise control erop te zetten.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:50 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
Er zit ook een cancel knop op hoor.
Die rem heb je niet nodig om je cruise uit te zetten!
Heb ik geen last van....quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:52 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als ik op cancel druk kan ik geen resume meer doen dus moet ik weer manueel naar mijn kruissnelheid rijden om daar mijn cruise control erop te zetten.
Die heb ik ook een keer meegemaakt! Met de scooter op de Coolsingel. Vrouw, gezien leeftijd vermoedelijk oma, kijkt naar me, ziet dat ik op nog geen 15 meter ben met 30km/u, kijkt naar rechts, weer naar mij (inmiddels op 5 meter), en gooit die kinderwagen het fietspad op. Ben vol op de rem gegaan en getoeterd tot ze voorbij was. Hoop dat het kind er een gehoorbeschadiging aan overhoudt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:20 schreef Mwanatabu het volgende:-Mensen die zich de weg op storten, een kinderwagen fier naar voren gedouwd "want dan stopt het verkeer wel"
Doe ik expres altijdquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:05 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
mensen die besluiten om hun voorruit eens goed te reinigen terwijl ik er vlak achter zit, met als gevolg dat daarna mijn auto nat en ranzig is van dat smerige spoelwater... bedankt he!
Je moet er toch voor stoppen als ie rood is?quote:
Ik doe dat bij die vervelende motorrijders als ze lopen te drukkenquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:05 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
mensen die besluiten om hun voorruit eens goed te reinigen terwijl ik er vlak achter zit, met als gevolg dat daarna mijn auto nat en ranzig is van dat smerige spoelwater... bedankt he!
Op die 30 meter afstand had jij al moeten inhouden. Het is immers van de zotte dat je tegenwoordig eerst rustig moet afwegen alvorens je het zebrapad op kan.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die heb ik ook een keer meegemaakt! Met de scooter op de Coolsingel. Vrouw, gezien leeftijd vermoedelijk oma, kijkt naar me, ziet dat ik op nog geen 15 meter ben met 30km/u, kijkt naar rechts, weer naar mij (inmiddels op 5 meter), en gooit die kinderwagen het fietspad op. Ben vol op de rem gegaan en getoeterd tot ze voorbij was. Hoop dat het kind er een gehoorbeschadiging aan overhoudt.
Volgens mij zei hij "fietspad" en geen "zebrapad"quote:Op zaterdag 21 mei 2011 08:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Op die 30 meter afstand had jij al moeten inhouden. Het is immers van de zotte dat je tegenwoordig eerst rustig moet afwegen alvorens je het zebrapad op kan.
Lalalalalalaquote:Op zaterdag 21 mei 2011 11:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Volgens mij zei hij "fietspad" en geen "zebrapad"
Er zitten geen zebrapaden op de fietspaden langs de Coolsingel. En ik moet daar op het fietspad rijden.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 08:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Op die 30 meter afstand had jij al moeten inhouden. Het is immers van de zotte dat je tegenwoordig eerst rustig moet afwegen alvorens je het zebrapad op kan.
Ik las zebrapadquote:Op zaterdag 21 mei 2011 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Er zitten geen zebrapaden op de fietspaden langs de Coolsingel. En ik moet daar op het fietspad rijden.
Kan gebeurenquote:
Ja hoop ik ook, tenslotte is het de schuld van dat kind..quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die heb ik ook een keer meegemaakt! Met de scooter op de Coolsingel. Vrouw, gezien leeftijd vermoedelijk oma, kijkt naar me, ziet dat ik op nog geen 15 meter ben met 30km/u, kijkt naar rechts, weer naar mij (inmiddels op 5 meter), en gooit die kinderwagen het fietspad op. Ben vol op de rem gegaan en getoeterd tot ze voorbij was. Hoop dat het kind er een gehoorbeschadiging aan overhoudt.
Volgens mij doe je hier zelf 2 dingen niet goed. En je zit op 1,5 meter afstand, wat me nogal krap lijkt met 70 km/uur en je verwacht dat diegene door rijdt. Ik zou juist eerder verwachten dat diegene remt. Lijkt me logischer namelijk...quote:Op zaterdag 21 mei 2011 18:32 schreef SpermaDonor het volgende:
Vind het irritant als je op een 2baans 70/80km weg rijdt en het VERKEERSlicht springt op oranje dat die gene voor je (1,5m afstand) zonder in zijn spiegels te kijken vol in de ankers gaat voor dat licht terwijl ik er met 70km/u achter zit en verwacht dat diegene ook doorrijdt
Vergeet te vermelden dat die kneus eerst op de rechterhelft van de rechtdoorgaande weg reed (ik links) en ineens voor me porum keihard op de rem drukt... als ik nog door oranje wil (daarna had ik nog maar 1.5m ruimte)quote:Op zaterdag 21 mei 2011 19:52 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Volgens mij doe je hier zelf 2 dingen niet goed. En je zit op 1,5 meter afstand, wat me nogal krap lijkt met 70 km/uur en je verwacht dat diegene door rijdt. Ik zou juist eerder verwachten dat diegene remt. Lijkt me logischer namelijk...
huh? Dus hij reed rechts en jij links en vlak voor het stoplicht zwalkt ie naar links om dan lekker te remmenquote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:41 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
Vergeet te vermelden dat die kneus eerst op de rechterhelft van de rechtdoorgaande weg reed (ik links) en ineens voor me porum keihard op de rem drukt... als ik nog door oranje wil (daarna had ik nog maar 1.5m ruimte)
ja, echt een mafkees joh..quote:Op zaterdag 21 mei 2011 23:58 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
huh? Dus hij reed rechts en jij links en vlak voor het stoplicht zwalkt ie naar links om dan lekker te remmen
Maar als een verkeerslicht op oranje springt, betekent het niet: "extra gas geven om te zien of je het nog kunt halen."quote:Op zondag 22 mei 2011 00:52 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
ja, echt een mafkees joh..
Was in utrecht op de Marnixlaan...
Die kerel moest linksaf maar die mafkees kijkt niet in de spiegels...
Zitten gvd net nieuwe remschijven op (2 dagen) is niet fijn om dan al van je ABS gebruik te moeten maken.
Maar diegene achter mij moest ook vol in de ankers, die wou ook nog ff oranje/rood meepakken denk ik
Ik zorg er altijd voor dat ik op mijn hoede ben op het moment dat ik bij een (druk) kruispunt kom. Moet er niet aan denken 160 euro af te tikken voor een rood licht omdat ik 3 minuten tijdswinst wou hebben.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:22 schreef Eenskijken het volgende:
Idd. ik denk dat het probleem is dat er niet genoeg afstand wordt gehouden. En zodra het op oranje springt betekent het remmen. Auto's kunnen echt heel snel remmen, en niemand mag verwachten dat iemand gas bijgeeft als je nog voor het stoplicht bent.
Weet niet of je wel eens in Utrecht komt, met name de Marnixlaan/Einsteindreef (bij de rode brug)?quote:Op zondag 22 mei 2011 13:33 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik zorg er altijd voor dat ik op mijn hoede ben op het moment dat ik bij een (druk) kruispunt kom. Moet er niet aan denken 160 euro af te tikken voor een rood licht omdat ik 3 minuten tijdswinst wou hebben.
Er reed in eerste instantie niemand voor me, dus afstand houden was in dit geval geen sprake van.quote:Op zondag 22 mei 2011 13:22 schreef Eenskijken het volgende:
Idd. ik denk dat het probleem is dat er niet genoeg afstand wordt gehouden. En zodra het op oranje springt betekent het remmen. Auto's kunnen echt heel snel remmen, en niemand mag verwachten dat iemand gas bijgeeft als je nog voor het stoplicht bent.
Je hebt hier een kruispunt waar je het niet moet proberen. Dat is zo strak afgesteldquote:Op zondag 22 mei 2011 13:33 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik zorg er altijd voor dat ik op mijn hoede ben op het moment dat ik bij een (druk) kruispunt kom. Moet er niet aan denken 160 euro af te tikken voor een rood licht omdat ik 3 minuten tijdswinst wou hebben.
Valt op zich nog wel mee, ken ze sneller...quote:Op zondag 22 mei 2011 16:56 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Je hebt hier een kruispunt waar je het niet moet proberen. Dat is zo strak afgesteldRood voor de een is gelijk groen voor de ander.
Joggers zijn ook lijers soms. Met rijles heb ik er bijna een aangetikt die gewoon ineens van de stoep af ging en op de weg ging rennen, want ze "kon anders niet goed verstaan waar de rest het over had". Was zo'n groepje van 6-8 joggende dames op de stoep en deze wilde horen waar de voorste drie het over hadden, dus dan ren je gewoon de rijbaan op zonder te kijken natuurlijk. Het is dat ik nog maar net begonnen was met lessen en dus al véél te traag reed daar (50 km weg en ik reed nog geen 30), anders had ik dr op de kap gehad.quote:Op zondag 22 mei 2011 18:03 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Wielrenners kunnen ook irritant zijn ja. Vooral ook als ze voorrang claimen terwijl ze dat niet hebben. Daar hebben ze vooral last van als ze met een grotere groep fietsen. Denken ze dat ze de Tour de France zijn ofzo
Heb het wel bijna dagelijks dat ik voor zoiets doms mijn ABS moet testenquote:Op zondag 22 mei 2011 18:08 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Joggers zijn ook lijers soms. Met rijles heb ik er bijna een aangetikt die gewoon ineens van de stoep af ging en op de weg ging rennen, want ze "kon anders niet goed verstaan waar de rest het over had". Was zo'n groepje van 6-8 joggende dames op de stoep en deze wilde horen waar de voorste drie het over hadden, dus dan ren je gewoon de rijbaan op zonder te kijken natuurlijk. Het is dat ik nog maar net begonnen was met lessen en dus al véél te traag reed daar (50 km weg en ik reed nog geen 30), anders had ik dr op de kap gehad.
quote:Op zondag 22 mei 2011 16:56 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Je hebt hier een kruispunt waar je het niet moet proberen. Dat is zo strak afgesteldRood voor de een is gelijk groen voor de ander.
Ik rijd dagelijks over het julianaplein in Groningen. Ik weet waar ik het over hebquote:Op zondag 22 mei 2011 17:17 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
Valt op zich nog wel mee, ken ze sneller...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |