quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:48 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Er zijn meerdere 'SF' films geweest hoe de wereld zal zijn als 1 bedrijf 1 markt runt, als de bedrijven de macht hebben, regeringen ontbreken. Chaos en wanhoop.
Dat vind ik juist ontzettend gevaarlijk. Daarmee creëer een autoritaire overheid die je veel te veel macht geeft. Macht corrumpeert, en absolute macht corrumpeert absoluut. Met kleingehouden mensen bereik je niets groots.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat voor een grote groep mensen er wel "gedacht" mag worden, zelfs censuskiesrecht zou te overwegen zijn.
Ik vind zijn nieuwe standpunten niet zo goed als z'n uitgangspunten in het verleden.quote:
Lol!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind zijn nieuwe standpunten niet zo goed als z'n uitgangspunten in het verleden.
Met Liberatisme waarin iedereen een "eigen overheid" vertegenwoordigd creëer je dat juist meer heb ik het idee.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat vind ik juist ontzettend gevaarlijk. Daarmee creëer een autoritaire overheid die je veel te veel macht geeft. Macht corrumpeert, en absolute macht corrumpeert absoluut. Met kleingehouden mensen bereik je niets groots.
Dat mag dan een paradox zijn, maar indien de overheid neutraal is (oftewel, je laat kiezen voor een democratische partij, een monarch, een dictator of een anarchie) neemt het minder rechten van de burgers af dan als het overtuigd democratie doctrineert.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:50 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je zal altijd je mening moeten opleggen. En zelfs als je dat niet doet, doe je het alsnog door het niet te doen. Maar dat is een paradox
Ben het gewoon oneens met het het idee dat hij schildert van een gebrek aan maakbaarheid in ons buitenlandbeleid. I.t.t. zijn revelatie dat "op z'n beloop laten gaan" het beste is, geloof ik in kanalisatie van belangen, en met name dan de onze.quote:
we held gevonden?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:53 schreef phpmystyle het volgende:
Serieus, ik vind Kamp momenteel veruit de beste VVD'er, helder adrem duidelijk, recht voor z'n raap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.held!(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
Vast welquote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat mag dan een paradox zijn, maar indien de overheid neutraal is (oftewel, je laat kiezen voor een democratische partij, een monarch, een dictator of een anarchie) neemt het minder rechten van de burgers af dan als het overtuigd democratie doctrineert.
Omdat mensen vrijwillig afstand kunnen doen van hun 'macht'? Dus de vrijheid voor geen keuze is gevaarlijker dan de verplichting van een halve keuze?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Met Liberatisme waarin iedereen een "eigen overheid" vertegenwoordigd creëer je dat juist meer heb ik het idee.
Bij libertarisme is dat juist niet. Daar heb je gewoon de tucht van de markt die zijn werk doet en een enigszins Darwinistische maatschappij creëert. Maar daar worden nooit (en kunnen de facto nooit) de individuele belangen van burgers ondergeschikt gemaakt aan wat meer bestuurlijk gemak.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Met Liberatisme waarin iedereen een "eigen overheid" vertegenwoordigd creëer je dat juist meer heb ik het idee.
Wel degelijk, aangezien je naar een privatisering van het geweldsmonopolie toegaat. Ik vind "huurlingen" in deze een goede zaak, maar niet zonder het contragewicht van een overheid en diens geweldshegemonie.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Omdat mensen vrijwillig afstand kunnen doen van hun 'macht'? Dus de vrijheid voor geen keuze is gevaarlijker dan de verplichting van een halve keuze?
Eens, maar ik kan nog steeds niet om belangrijke zaken als infrastructuur en defensie heen in dat denkpatroon.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:56 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Bij libertarisme is dat juist niet. Daar heb je gewoon de tucht van de markt die zijn werk doet en een enigszins Darwinistische maatschappij creëert. Maar daar wordt nooit (en kan de facto nooit) de individuele belangen van burgers ondergeschikt gemaakt aan wat meer bestuurlijk gemak.
Welke kritiek plaats je bij zijn nieuwe inzichten?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind zijn nieuwe standpunten niet zo goed als z'n uitgangspunten in het verleden.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:59 schreef JoaC het volgende:
[..]
Welke kritiek plaats je bij zijn nieuwe inzichten?
Hij zoekt de oplossingen nu in economische samenhang, terwijl ik geen zin heb om vriendschappen en vijandschappen te financieren met publieksgeld. Dan zie ik liever de eenzijdigheid in belangen vertegenwoordigd door een militair apparaat.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ben het gewoon oneens met het het idee dat hij schildert van een gebrek aan maakbaarheid in ons buitenlandbeleid. I.t.t. zijn revelatie dat "op z'n beloop laten gaan" het beste is, geloof ik in kanalisatie van belangen, en met name dan de onze.
Exact, daarom wil ik ook geen Libertarisme waarin concurrentie een plaats kan vinden in bijvoorbeeld defensie. Waarom zou luchtmacht moeten concurreren met de landmacht wanneer ze onder een orgaan in samenhang kunnen opereren.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:00 schreef GSbrder het volgende:
Onwaar, de overheid en het hele publiekrecht heeft meer macht dan enige marktpartij ooit kan hebben vanwege concurrentiemogelijkheden.
Bronquote:Brabanders doen poging tot aangifte van dood Bin Laden
Uitgegeven: 3 mei 2011 16:16
Laatst gewijzigd: 3 mei 2011 16:21
AMSTERDAM - Twee mannen uit Kaatsheuvel en Waalwijk hebben dinsdag in Tilburg geprobeerd aangifte te doen van de moord op Osama bin Laden en enkele van zijn medestanders.
© Novum Nieuws
Volgens de Brabanders is de terroristenleider gedood in een vuurgevecht en gaat het dus om een liquidatie.
"Er is een dader van een moord, die op tv heeft bekend en die in het bewijs in handen heeft maar het in zee dumpt. En de wereld juicht erbij", aldus de mannen tegenover het Brabants Dagblad.
De aangifte is door de politie niet opgenomen. "Het is niet zo dat we de zaak niet serieus nemen, maar het is niet iets voor de Tilburgse politie", aldus een woordvoerder tegenover Omroep Brabant. "Daar gaan wij verder geen politiecapaciteit aan besteden."
Wel is er 'na enig aandringen' een interne melding van gemaakt. De Brabanders zijn doorverwezen naar het Internationaal Strafhof in Den Haag.
De mannen zeggen zich nog te beraden op een volgende stap. "Misschien toch maar een mail sturen naar het Internationaal Strafhof."
Bin Laden werd zondagnacht gedood door Amerikaanse troepen in een villa in Pakistan. Er kwamen nog drie mannen om, onder wie een van Bin Ladens zonen.
In zee dumpen, idiote Brabo's.quote:
Goed idee, FOK houdt me te lang op het werk.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben anders vandaag nu pas vrij. En nu moet ik eerst nog naar huis treinen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Gelul. De overheid is corrumpeerbaar en daar maken lobbyisten handig gebruik van. Erg'; meer macht voor grote bedrijven.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:00 schreef GSbrder het volgende:
Onwaar, de overheid en het hele publiekrecht heeft meer macht dan enige marktpartij ooit kan hebben vanwege concurrentiemogelijkheden.
Defensie is lastig, maar daar heeft Hans-Hermann Hoppe een leuk artikel over geschrevenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Eens, maar ik kan nog steeds niet om belangrijke zaken als infrastructuur en defensie heen in dat denkpatroon.
Zal het eens lezen later.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Defensie is lastig, maar daar heeft Hans-Hermann Hoppe een leuk artikel over geschreven
Editor: The Myth of National Defense. Essays on the Theory and History of Security Production (Auburn, AL: Ludwig von Mises Institute, 2003) ISBN 0-945466-37-4.Volledige tekst in pdf
Unthinkable?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 17:06 schreef eriksd het volgende:
Welke film kwam er nou in dit of het vorige topic langs die goed gevonden werd? Moest hem nog downloaden maar ben de naam vergeten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |