Jawel, maar ik werk nog steeds niet met MyAT.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:25 schreef von_Preussen het volgende:
Zeg Friek, komt het topic niet automatisch in jouw lijst te staan?
Kan het alleen niet echt geweldig goedquote:
Het kan aan mij liggen maar dan ontgaat mij het nut nog steedsquote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jawel, maar ik werk nog steeds niet met MyAT.Ernstig eigenlijk.
Veel mensen gebruiken het wel hoor.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:33 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het kan aan mij liggen maar dan ontgaat mij het nut nog steeds
Kwestie van veel doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:32 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Kan het alleen niet echt geweldig goed![]()
quote:SchaamlipCorrectie TIP
Grote Schaamlippen? In Één Uur Voor Altijd Verlost. Tijdelijk ¤ 900,-
www.accz.nl/schaamlipcorrectie
quote:
Google weet waar Reya mee geassocieerd kan worden.quote:
Zeker nu met die google maps affairequote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Google weet waar Reya mee geassocieerd kan worden.
Ach het is toch personalized advertising, dus waarschijnlijk heeft dhr. Friek_ zelf op wat onzedelijke websites gekeken alvorens hier een bezoekje te brengen, zonder zijn cache te legen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:42 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Zeker nu met die google maps affaire
Zo af en toe.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:43 schreef remlof het volgende:
Ah, jullie gaan weer ouderwets snel.
Moeten jullie geen andere dingen doen voor je geld?
Verplichte vakantie vierenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:43 schreef remlof het volgende:
Zeker. Straks weer de steengroeve in.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:43 schreef remlof het volgende:
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:43 schreef remlof het volgende:
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:38 schreef Voorschrift het volgende:
Google weet waar Reya mee geassocieerd kan worden.
Stiekem welquote:
Hoe meer jullie op advertenties klikken des te minder hoef ik te doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:43 schreef remlof het volgende:
Je weet wat libertarisch inhoudt? Nederland kent namelijk geen libertarische partijenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:50 schreef robin007bond het volgende:
Pff ik moet nog "leren" voor mijn mavo examens.
Daarna kan ik eindelijk doen wat ik leuk vind. Ict. Daarna zou ik heel graag hbo bedrijfseconomie doen. Economie is zo interessant. Vandaar ook mijn voorkeur voor de meer libertarische partijen.
Wat mijn maatschappelijke positie ook zal zijn, links stemmen zal ik nooit doen. Puur uit ideaal.
Oh, ben jij er zo een?!quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hoe meer jullie op advertenties klikken des te minder hoef ik te doen.
Aanbieder van advertentieruimte (niet op Fok trouwens), de invulling daarvan ligt bij google adsense / adwords.quote:
Klopt. Toch komt de VVD er wel heel dichtbij.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet wat libertarisch inhoudt? Nederland kent namelijk geen libertarische partijen
De VVD komt er het "dichtste" bij, maar staat er alsnog mijlenver vandaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Klopt. Toch komt de VVD er wel heel dichtbij.
Nee, de VVD staat echt heel ver weg van het libertarische gedachtegoed.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Goh, je hebt zomaar eens gelijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je weet wat libertarisch inhoudt? Nederland kent namelijk geen libertarische partijen
quote:
Jij bent ook wel lekker vroeg vrijquote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:43 schreef remlof het volgende:
Een mijlpaal die jij nog moet bereiken.quote:
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik heb nog 7 jaar de tijd om dat eerder te bereiken dan jijquote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een mijlpaal die jij nog moet bereiken.
Neemt nog niet weg dat je dan eigenlijk geen recht van spreken hebt.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb nog 7 jaar de tijd om dat eerder te bereiken dan jij
Maak jij nou eerst maar eens je school af.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb nog 7 jaar de tijd om dat eerder te bereiken dan jij
Rustig aan.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maak jij nou eerst maar eens je school af.
Och, overal wel toch?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:06 schreef Nautilus. het volgende:
Ik wil vanavond een vriend bezoeken die in Tilburg woont. Is er iemand hier bekend met dat oord? Zo ja: zijn daar ook goede restaurants?
De plaatselijke gaarkeukenquote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:06 schreef Nautilus. het volgende:
Ik wil vanavond een vriend bezoeken die in Tilburg woont. Is er iemand hier bekend met dat oord? Zo ja: zijn daar ook goede restaurants?
Nee, ik ben meer op zoek naar een restaurant zoals dat van Hotel New York in Rotterdam. Met cachet, maar toch met een open sfeer. Ik ben nooit in Tilburg geweest, maar het lijkt mij een soort Roosendaal in het groot. Vandaar mijn vraag.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och, overal wel toch?
Tenzij je doelt op Michelin.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:55 schreef robin007bond het volgende:
[..]
quote:
Welke partij in Nederland zit er dan het dichtst bij?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:18 schreef dotCommunism het volgende:
[..]grappig ben je in elk geval wel alvast.
Er 'het dichtste bij staan' en 'sterk in de buurt komen' zijn twee totaal verschillende dingen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Welke partij in Nederland zit er dan het dichtst bij?
Het is natuurlijk onzin om het zo te verpakken. Je kunt bijvoorbeeld ook stellen dat de SP het dichtst bij het communisme staat van alle Nederlandse partijen, maar dat maakt de SP nog geen communistische partij. De VVD is wellicht het minst ver verwijderd van het libertarisme, maar de partij an sich heeft helemaal niets met deze stroming te maken.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Voor goed eten moet je voornamelijk niet naar Hotel New York gaan. Wel gezellig natuurlijk en de locatie is top.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:15 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Nee, ik ben meer op zoek naar een restaurant zoals dat van Hotel New York in Rotterdam. Met cachet, maar toch met een open sfeer. Ik ben nooit in Tilburg geweest, maar het lijkt mij een soort Roosendaal in het groot. Vandaar mijn vraag.
Geen een. Ze zitten er allemaal zo ver vanaf dat onderscheid maken amper zinvol is.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
Het is natuurlijk onzin om het zo te verpakken. Je kunt bijvoorbeeld ook stellen dat de SP het dichtst bij het communisme staat van alle Nederlandse partijen, maar dat maakt de SP nog geen communistische partij. De VVD is wellicht het minst ver verwijderd van het libertarisme, maar de partij an sich heeft helemaal niets met deze stroming te maken.
Hetgeen ze zelf willen doenquote:Als libertariërs streven wij naar een vrije wereld; een wereld waarin niemand wordt gedwongen zijn of haar waarden op te offeren voor het profijt van anderen.
Het is een utopische stroming.quote:
Precies.quote:
Als er geen autoriteit is, wie regelt dan dat jouw stuk land ook echt van jou is?quote:Een tweede argument waarmee men probeert aan te tonen dat belasting geen diefstal is: Nederland is van de Nederlandse staat en zij mag mensen dus geld vragen voor het feit dat ze je hier laten wonen, net zoals een grondeigenaar huur mag vragen aan mensen die op zijn land wonen. Maar de maffia, of iedere andere willekeurige groep mensen, kan ook zeggen dat ze eigenaar zijn van het hele land en daarmee hun afpersing goed praten. Alleen het landeigendom op het niveau van particulieren bekeken, is geldig, omdat dit normaal gesproken op een eerlijke wijze verkregen is: door ervoor te betalen of land te gaan gebruiken dat nog niemand anders gebruikt.
Jouw tas is niet het eigendom van de dief. Het land is wel een soort van eigendom van de inwoners. Dit voorbeeld van Libertariërs is hetzelfde als zeggen dat Duitsland Nederland mag innemen, omdat Duitsland meer inwoners heeft.quote:Een derde argument voor het standpunt dat belasting geen diefstal is: "We" hebben er democratisch voor gekozen. Stel ik kom twee dieven tegen op straat en zij stemmen alle twee ervoor om mij te bestelen en ik stem tegen. Als ze mij nu bestelen, is het dan diefstal? Als ze als tegenprestatie mij een dienst leveren (die ik niet besteld heb) is het dan diefstal?
Als je particulieren als autoriteit gaat zien dan doe je dat dus zelf, middels koopcontracten.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:39 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Precies.
Heerlijk trouwens, die leugens op hun website
[..]
Als er geen autoriteit is, wie regelt dan dat jouw stuk land ook echt van jou is?
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als je particulieren als autoriteit gaat zien dan doe je dat dus zelf, middels koopcontracten.
Maar toch, een regering is noodzakelijk.
Nationaliteit opzeggen?quote:Democratie is een beslissingsmethode die handig kan zijn voor een groep mensen die een gezamenlijk belang nastreven. Zo kunnen bijvoorbeeld een aantal mensen die in tennis geïnteresseerd zijn bij elkaar komen om een tennisvereniging op te starten en afspreken dat ze allemaal contributie voor de vereniging betalen. De leden kunnen afspreken dat ze beslissingen over besteding van de contributie democratisch zullen nemen. Dat betekent dat als de leden het niet unaniem eens zijn over een bepaalde beslissing, dat dan de mogelijkheid waar de meerderheid voor gestemd heeft wordt uitgevoerd. Ook al kan niet iedereen altijd z'n zin hebben, de tennisclub zal voor alle leden voordelig zijn, omdat het tennisactiviteiten mogelijk maakt waar tenslotte alle leden in geïnteresseerd zijn.
Het wordt echter iets geheel anders als we het het gaan hebben over democratie als beslissingsmethode voor het beleid van de overheid. Er zijn twee fundamentele verschillen met de tennisvereniging. Ten eerste is het lidmaatschap niet vrijwillig en ben je niet vrij uit de club te stappen als het je niet meer bevalt.
Als de overheid er niet was dan zijn al jouw spullen opeens niet meer van jou?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:39 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Als er geen autoriteit is, wie regelt dan dat jouw stuk land ook echt van jou is?
Jawel, maar wie controleert dit dan?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als de overheid er niet was dan zijn al jouw spullen opeens niet meer van jou?
quote:
http://overheidsloket.ove(...)t&product_id=1002078quote:U kunt alleen afstand doen als u naast de Nederlandse nog een andere nationaliteit heeft.
Er is geen instantie die regelt wat van jou is.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als de overheid er niet was dan zijn al jouw spullen opeens niet meer van jou?
Jij en ik.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:46 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Jawel, maar wie controleert dit dan?
Dat kan nu ook.quote:Iemand anders zou dan simpelweg kunnen zeggen: 'Ik erken jou niet' en zonder enige consequenties jouw spullen afnemen.
Lijkt me niet zo'n probleem, neem je eerst de nationaliteit van bijv. Denemarken aan, en dan zeg je de Nederlandse op. Klaar is Kees.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
[..]
http://overheidsloket.ove(...)t&product_id=1002078
Om de analogie van hierboven te gebruiken. Een verplichte tennisclub dus.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:47 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo'n probleem, neem je eerst de nationaliteit van bijv. Denemarken aan, en dan zeg je de Nederlandse op. Klaar is Kees.
Misschien heeft die persoon wel wat vriendjes die jij en ik op onze bek komen slaan. De machtigste krijgt dan dus al het land.quote:
Helaas, dat wordt in vreemde krijgsdienst treden.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
[..]
http://overheidsloket.ove(...)t&product_id=1002078
Volgens Dutchnative blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Er is geen instantie die regelt wat van jou is.
Je kan ook in een ander leger dienen. Maar ik weet niet of stateloosheid nu wel je levensdoel moet zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Om de analogie van hierboven te gebruiken. Een verplichte tennisclub dus.
Het Kadaster?quote:
Dat bestond al.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:00 schreef Dutchnative het volgende:
Eigenlijk zou er eens een experiment moeten komen. Men geeft verschillende groepen een stukje land. Men mag daar haar eigen 'overheid'(of juist niet) organiseren. Voor elke regeringsvorm worden twee groepen gemaakt. Een groep die eensgezind is en allemaal bijv. Communisme willen, en een groep waarin zowel voor- en tegenstanders zitten.
Leuk idee voor een TV-Programma
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat bestond al.
Het heette de "koude oorlog".
Je bedoelt Gekke Henkie?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:04 schreef phpmystyle het volgende:
Zoh, ik ben net zoals een echte Henk dat betaamt met zwaar een verdelgingsmiddel de strijd met het onkruid aangegaan.
Private politie, die er belang bij heeft misdaden op te lossen en goede service te bieden.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:50 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Het Kadaster?
Edit: En als iemand toch jouw spullen steelt, die niet in een kadaster vorm liggen vastgelegd, kan je naar de politie gaan. In een overheidsloze staat, als je daar van kan spreken, is dat volgens mij niet het geval.
Dus ook een vorm van autoriteit. Nog zoiets, wat nou als ik jouw 'private police' niet erken? Dan is er niemand om mij op de vingers te tikken, er is immers geen overheid.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Private politie, die er belang bij heeft misdaden op te lossen en goede service te bieden.
Dat lijkt mij ook verre van realistisch. Rare opvattingen dat mensen opeens lief en aardig gaan zijn laat ik over aan de communisten.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:56 schreef Nautilus. het volgende:
Ik sta sympathiek tegenover je opvattingen, Boze_Appel. Maar ik vind het niet realistisch te veronderstellen dat mensen, in een libertarische samenleving, met hun poten van mijn spullen afblijven.
Anarchisme heerst er in Afrika.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:04 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dan nog moet dit eigenlijk eens gedaan worden met Anarcho-kapitalisme, Libertarisme en Anarchisme
Achja, levert hoge kijkcijfers op. Zijn ze bij RTL vast blij meequote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Anarchisme heerst er in Afrika.
Libertarisme grenst aan Anarchisme, maar dan met een ander welvaartsniveau, maar ik zie dat niet als een succesverhaal afgerond worden eerlijk gezegd.
Zeker, we zitten allemaal aan de buis gekluisterd bij landen als Libië en Ivoorkust.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:09 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Achja, levert hoge kijkcijfers op. Zijn ze bij RTL vast blij mee
Als er bewijs is dat jij mijn spullen hebt gejat en er dus sprake is van initiatie van geweld zie ik geen enkele reden waarom mijn private politie niet bij jou op de stoep zou kunnen staan om mijn spullen terug te halen, of je ze nou erkent of niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:07 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dus ook een vorm van autoriteit. Nog zoiets, wat nou als ik jouw 'private police' niet erken? Dan is er niemand om mij op de vingers te tikken, er is immers geen overheid.
Dat is dus een vorm van dwang. Als ik jouw spullen niet teruggeef, gaan ze dan geweld gebruiken? Maar dat druist toch in tegen het grondbeginsel van het Libertarisme?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als er bewijs is dat jij mijn spullen hebt gejat en er dus sprake is van initiatie van geweld zie ik geen enkele reden waarom mijn private politie niet bij jou op de stoep zou kunnen staan om mijn spullen terug te halen, of je ze nou erkent of niet.
Neehoor. Het libertarisme is tegen initatie van geweld. Gepast geweld/dwang om eigendom te verdedigen/terug te halen is prima.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:12 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat is dus een vorm van dwang. Als ik jouw spullen niet teruggeef, gaan ze dan geweld gebruiken? Maar dat druist toch in tegen het grondbeginsel van het Libertarisme?
Nee, libertarisme verschilt juist met anarchisme door dat er uberhaupt een staat is: een nachtwakersstaat. Die wordt door Nozick juist afgeleid uit de gebreken van het anarchisme.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Libertarisme grenst aan Anarchisme, maar dan met een ander welvaartsniveau, maar ik zie dat niet als een succesverhaal afgerond worden eerlijk gezegd.
Dus in feite is het Libertarisme alleen tegen autoriteit als het gaat om belastingen?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Neehoor. Het libertarisme is tegen initatie van geweld. Gepast geweld/dwang om eigendom te verdedigen/terug te halen is prima.
Als jij van mij steelt dan initieer je geweld, het is volgens de principes prima om geweld/dwang te gebruiken om mijn eigendom terug te krijgen.
Ik zie dat niet als mogelijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:16 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee, libertarisme verschilt juist met anarchisme door dat er uberhaupt een staat is: een nachtwakersstaat. Die wordt juist afgeleid uit de gebreken van het anarchisme door Nozick.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
Mijn god, het libertarisme wordt hier gewoon serieus besproken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |