quote:
Welke partij in Nederland zit er dan het dichtst bij?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:18 schreef dotCommunism het volgende:
[..]grappig ben je in elk geval wel alvast.
Er 'het dichtste bij staan' en 'sterk in de buurt komen' zijn twee totaal verschillende dingen.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Welke partij in Nederland zit er dan het dichtst bij?
Het is natuurlijk onzin om het zo te verpakken. Je kunt bijvoorbeeld ook stellen dat de SP het dichtst bij het communisme staat van alle Nederlandse partijen, maar dat maakt de SP nog geen communistische partij. De VVD is wellicht het minst ver verwijderd van het libertarisme, maar de partij an sich heeft helemaal niets met deze stroming te maken.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Voor goed eten moet je voornamelijk niet naar Hotel New York gaan. Wel gezellig natuurlijk en de locatie is top.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:15 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Nee, ik ben meer op zoek naar een restaurant zoals dat van Hotel New York in Rotterdam. Met cachet, maar toch met een open sfeer. Ik ben nooit in Tilburg geweest, maar het lijkt mij een soort Roosendaal in het groot. Vandaar mijn vraag.
Geen een. Ze zitten er allemaal zo ver vanaf dat onderscheid maken amper zinvol is.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:21 schreef robin007bond het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:24 schreef KoosVogels het volgende:
Het is natuurlijk onzin om het zo te verpakken. Je kunt bijvoorbeeld ook stellen dat de SP het dichtst bij het communisme staat van alle Nederlandse partijen, maar dat maakt de SP nog geen communistische partij. De VVD is wellicht het minst ver verwijderd van het libertarisme, maar de partij an sich heeft helemaal niets met deze stroming te maken.
Hetgeen ze zelf willen doenquote:Als libertariërs streven wij naar een vrije wereld; een wereld waarin niemand wordt gedwongen zijn of haar waarden op te offeren voor het profijt van anderen.
Het is een utopische stroming.quote:
Precies.quote:
Als er geen autoriteit is, wie regelt dan dat jouw stuk land ook echt van jou is?quote:Een tweede argument waarmee men probeert aan te tonen dat belasting geen diefstal is: Nederland is van de Nederlandse staat en zij mag mensen dus geld vragen voor het feit dat ze je hier laten wonen, net zoals een grondeigenaar huur mag vragen aan mensen die op zijn land wonen. Maar de maffia, of iedere andere willekeurige groep mensen, kan ook zeggen dat ze eigenaar zijn van het hele land en daarmee hun afpersing goed praten. Alleen het landeigendom op het niveau van particulieren bekeken, is geldig, omdat dit normaal gesproken op een eerlijke wijze verkregen is: door ervoor te betalen of land te gaan gebruiken dat nog niemand anders gebruikt.
Jouw tas is niet het eigendom van de dief. Het land is wel een soort van eigendom van de inwoners. Dit voorbeeld van Libertariërs is hetzelfde als zeggen dat Duitsland Nederland mag innemen, omdat Duitsland meer inwoners heeft.quote:Een derde argument voor het standpunt dat belasting geen diefstal is: "We" hebben er democratisch voor gekozen. Stel ik kom twee dieven tegen op straat en zij stemmen alle twee ervoor om mij te bestelen en ik stem tegen. Als ze mij nu bestelen, is het dan diefstal? Als ze als tegenprestatie mij een dienst leveren (die ik niet besteld heb) is het dan diefstal?
Als je particulieren als autoriteit gaat zien dan doe je dat dus zelf, middels koopcontracten.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:39 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Precies.
Heerlijk trouwens, die leugens op hun website
[..]
Als er geen autoriteit is, wie regelt dan dat jouw stuk land ook echt van jou is?
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als je particulieren als autoriteit gaat zien dan doe je dat dus zelf, middels koopcontracten.
Maar toch, een regering is noodzakelijk.
Nationaliteit opzeggen?quote:Democratie is een beslissingsmethode die handig kan zijn voor een groep mensen die een gezamenlijk belang nastreven. Zo kunnen bijvoorbeeld een aantal mensen die in tennis geïnteresseerd zijn bij elkaar komen om een tennisvereniging op te starten en afspreken dat ze allemaal contributie voor de vereniging betalen. De leden kunnen afspreken dat ze beslissingen over besteding van de contributie democratisch zullen nemen. Dat betekent dat als de leden het niet unaniem eens zijn over een bepaalde beslissing, dat dan de mogelijkheid waar de meerderheid voor gestemd heeft wordt uitgevoerd. Ook al kan niet iedereen altijd z'n zin hebben, de tennisclub zal voor alle leden voordelig zijn, omdat het tennisactiviteiten mogelijk maakt waar tenslotte alle leden in geïnteresseerd zijn.
Het wordt echter iets geheel anders als we het het gaan hebben over democratie als beslissingsmethode voor het beleid van de overheid. Er zijn twee fundamentele verschillen met de tennisvereniging. Ten eerste is het lidmaatschap niet vrijwillig en ben je niet vrij uit de club te stappen als het je niet meer bevalt.
Als de overheid er niet was dan zijn al jouw spullen opeens niet meer van jou?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:39 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Als er geen autoriteit is, wie regelt dan dat jouw stuk land ook echt van jou is?
Jawel, maar wie controleert dit dan?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als de overheid er niet was dan zijn al jouw spullen opeens niet meer van jou?
quote:
http://overheidsloket.ove(...)t&product_id=1002078quote:U kunt alleen afstand doen als u naast de Nederlandse nog een andere nationaliteit heeft.
Er is geen instantie die regelt wat van jou is.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als de overheid er niet was dan zijn al jouw spullen opeens niet meer van jou?
Jij en ik.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:46 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Jawel, maar wie controleert dit dan?
Dat kan nu ook.quote:Iemand anders zou dan simpelweg kunnen zeggen: 'Ik erken jou niet' en zonder enige consequenties jouw spullen afnemen.
Lijkt me niet zo'n probleem, neem je eerst de nationaliteit van bijv. Denemarken aan, en dan zeg je de Nederlandse op. Klaar is Kees.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
[..]
http://overheidsloket.ove(...)t&product_id=1002078
Om de analogie van hierboven te gebruiken. Een verplichte tennisclub dus.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:47 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo'n probleem, neem je eerst de nationaliteit van bijv. Denemarken aan, en dan zeg je de Nederlandse op. Klaar is Kees.
Misschien heeft die persoon wel wat vriendjes die jij en ik op onze bek komen slaan. De machtigste krijgt dan dus al het land.quote:
Helaas, dat wordt in vreemde krijgsdienst treden.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
[..]
http://overheidsloket.ove(...)t&product_id=1002078
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |