Volgens Dutchnative blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Er is geen instantie die regelt wat van jou is.
Je kan ook in een ander leger dienen. Maar ik weet niet of stateloosheid nu wel je levensdoel moet zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Om de analogie van hierboven te gebruiken. Een verplichte tennisclub dus.
Het Kadaster?quote:
Dat bestond al.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:00 schreef Dutchnative het volgende:
Eigenlijk zou er eens een experiment moeten komen. Men geeft verschillende groepen een stukje land. Men mag daar haar eigen 'overheid'(of juist niet) organiseren. Voor elke regeringsvorm worden twee groepen gemaakt. Een groep die eensgezind is en allemaal bijv. Communisme willen, en een groep waarin zowel voor- en tegenstanders zitten.
Leuk idee voor een TV-Programma
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat bestond al.
Het heette de "koude oorlog".
Je bedoelt Gekke Henkie?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:04 schreef phpmystyle het volgende:
Zoh, ik ben net zoals een echte Henk dat betaamt met zwaar een verdelgingsmiddel de strijd met het onkruid aangegaan.
Private politie, die er belang bij heeft misdaden op te lossen en goede service te bieden.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:50 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Het Kadaster?
Edit: En als iemand toch jouw spullen steelt, die niet in een kadaster vorm liggen vastgelegd, kan je naar de politie gaan. In een overheidsloze staat, als je daar van kan spreken, is dat volgens mij niet het geval.
Dus ook een vorm van autoriteit. Nog zoiets, wat nou als ik jouw 'private police' niet erken? Dan is er niemand om mij op de vingers te tikken, er is immers geen overheid.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Private politie, die er belang bij heeft misdaden op te lossen en goede service te bieden.
Dat lijkt mij ook verre van realistisch. Rare opvattingen dat mensen opeens lief en aardig gaan zijn laat ik over aan de communisten.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 15:56 schreef Nautilus. het volgende:
Ik sta sympathiek tegenover je opvattingen, Boze_Appel. Maar ik vind het niet realistisch te veronderstellen dat mensen, in een libertarische samenleving, met hun poten van mijn spullen afblijven.
Anarchisme heerst er in Afrika.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:04 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dan nog moet dit eigenlijk eens gedaan worden met Anarcho-kapitalisme, Libertarisme en Anarchisme
Achja, levert hoge kijkcijfers op. Zijn ze bij RTL vast blij meequote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Anarchisme heerst er in Afrika.
Libertarisme grenst aan Anarchisme, maar dan met een ander welvaartsniveau, maar ik zie dat niet als een succesverhaal afgerond worden eerlijk gezegd.
Zeker, we zitten allemaal aan de buis gekluisterd bij landen als Libië en Ivoorkust.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:09 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Achja, levert hoge kijkcijfers op. Zijn ze bij RTL vast blij mee
Als er bewijs is dat jij mijn spullen hebt gejat en er dus sprake is van initiatie van geweld zie ik geen enkele reden waarom mijn private politie niet bij jou op de stoep zou kunnen staan om mijn spullen terug te halen, of je ze nou erkent of niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:07 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dus ook een vorm van autoriteit. Nog zoiets, wat nou als ik jouw 'private police' niet erken? Dan is er niemand om mij op de vingers te tikken, er is immers geen overheid.
Dat is dus een vorm van dwang. Als ik jouw spullen niet teruggeef, gaan ze dan geweld gebruiken? Maar dat druist toch in tegen het grondbeginsel van het Libertarisme?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als er bewijs is dat jij mijn spullen hebt gejat en er dus sprake is van initiatie van geweld zie ik geen enkele reden waarom mijn private politie niet bij jou op de stoep zou kunnen staan om mijn spullen terug te halen, of je ze nou erkent of niet.
Neehoor. Het libertarisme is tegen initatie van geweld. Gepast geweld/dwang om eigendom te verdedigen/terug te halen is prima.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:12 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dat is dus een vorm van dwang. Als ik jouw spullen niet teruggeef, gaan ze dan geweld gebruiken? Maar dat druist toch in tegen het grondbeginsel van het Libertarisme?
Nee, libertarisme verschilt juist met anarchisme door dat er uberhaupt een staat is: een nachtwakersstaat. Die wordt door Nozick juist afgeleid uit de gebreken van het anarchisme.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Libertarisme grenst aan Anarchisme, maar dan met een ander welvaartsniveau, maar ik zie dat niet als een succesverhaal afgerond worden eerlijk gezegd.
Dus in feite is het Libertarisme alleen tegen autoriteit als het gaat om belastingen?quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Neehoor. Het libertarisme is tegen initatie van geweld. Gepast geweld/dwang om eigendom te verdedigen/terug te halen is prima.
Als jij van mij steelt dan initieer je geweld, het is volgens de principes prima om geweld/dwang te gebruiken om mijn eigendom terug te krijgen.
Ik zie dat niet als mogelijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:16 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nee, libertarisme verschilt juist met anarchisme door dat er uberhaupt een staat is: een nachtwakersstaat. Die wordt juist afgeleid uit de gebreken van het anarchisme door Nozick.
quote:Op dinsdag 3 mei 2011 16:17 schreef KoosVogels het volgende:
Mijn god, het libertarisme wordt hier gewoon serieus besproken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |