abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96251978

Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen wordt welkom geheten.
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  maandag 2 mei 2011 @ 15:47:23 #2
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_96251993
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:45 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

:@
Willem III was ook een baas hoor. Even een Pruis laten overkomen om zijn vrouw te bevruchten
U had geroepen?
pi_96251998
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, we kunnen ook alle Veluwse bossen inruilen voor bouwgrond, maar doe toch maar niet.
Je begrijpt prima wat ik bedoel, radicaaltje. Boeren zat die een ongebruikte akker wel willen verkopen voor een fatsoenlijke prijs.

[ Bericht 8% gewijzigd door op 02-05-2011 15:47:52 ]
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_96252005
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Juist, dat is een abjecte vorm van discussieren.
Zwaktebod. Niets abjects aan. Ik veroordeel niemand, ik stel enkel dat het naief en zelfs stompzinnig is om te ontkennen dat er iets goed mis is. Dan kom jij aan met een riedeltje over distributie en eigendom, maar het moge duidelijk zijn dat dit top heden niet heeft gewerkt (behalve voor ons).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 2 mei 2011 @ 15:48:10 #5
322645 Voorschrift
See if I care
pi_96252032
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:47 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

U had geroepen?
Helaas, mijn vrouw beschikt niet over eierstokken of baarmoeder.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_96252058
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:48 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat hebben die opblaasdingen. Stom spul. ;)
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:49:29 #7
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96252088
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dus opslag en voorraad is immoreel indien er weinig is van iets.
Nu stoelt het vrije markt principe altijd op het begrip "schaarste" en zal er altijd een eindige hoeveelheid grondstoffen zijn. We gaan hier wel heel theoretisch worden, maar het lijkt me niet meetbaar wanneer schaarste ongewenst of zelfs "fout" is en wanneer het gevolg van marktwerking.
Je wil een exacte grens weten? Laten we stellen dat er geen mensen van de dorst mogen sterven doordat X belegt in water. Vind je het niet immoreel dat iemand moet sterven van de dorst, omdat een ander veel geld wil verdienen aan het water? Die waterbronnen zijn van iedereen denk ik dan.
quote:
[..]

Klopt. Grond is ook schaars, zie bovenstaande :)
zie bovenstaande :)
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_96252091
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:47 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Je begrijpt prima wat ik bedoel, radicaaltje. Boeren zat die een ongebruikte akker wel willen verkopen voor een fatsoenlijke prijs.
Gewijzigd door onbekend.. Bericht wijzigen en op dat moment uitgelogd worden resulteert in een wijziging door een onbekende gebruiker? :P

En de links in quotes lijken sosm niet te werken als iemand een andere posts-per-pagina heeft, irritant.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:49:34 #9
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_96252092
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:48 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Jammer, dan ga ik wel verder met koffiedrinken.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:50:04 #10
322645 Voorschrift
See if I care
pi_96252129
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:48 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dat hebben die opblaasdingen. Stom spul. ;)
Mijn vrouw is gelukkig een babushka pop.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_96252138
Over volbouwen gesproken, ik blijf het hilarisch vinden hoe in de randstad het groene hart als natuurgebied wordt gezien _O-

Die 2 struiken, poldertje en verdwaalde koe.
pi_96252146
quote:
6s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Mijn vrouw is gelukkig een babushka pop.
Babushka _O-
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_96252150
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat weet ik Koos, dichter dan dit zullen we dan ook niet bij elkaar komen omdat jij de argumentatie van wenselijkheid en morele juistheid hanteert, terwijl ik mijn argumentatie stoel op logica en ratio (niet dat jouw argumenten wars van beide begrippen zijn).
Jouw argumenten zijn gebaseerd op wetten en regels zoals wij die kennen. Punt is dat ik een fundamenteel andere kijk op zaken heb. Dat betekent niet dat ik gelijk heb, maar dit is dan ook geen discussie over juist dan wel onjuist, maar smaak.

Om terug te komen op een eerdere post van jouw kant. Je kunt prima kritiek uiten op ons systeem en tegelijkertijd er de vruchten van plukken. Sterker, het is mijns inziens juist wenselijk dat er met een kritische blik naar de wereld wordt gekeken.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:50:30 #14
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96252155
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zwaktebod. Niets abjects aan. Ik veroordeel niemand, ik stel enkel dat het naief en zelfs stompzinnig is om te ontkennen dat er iets goed mis is. Dan kom jij aan met een riedeltje over distributie en eigendom, maar het moge duidelijk zijn dat dit top heden niet heeft gewerkt (behalve voor ons).
Hoho, je stelt zonder te bewijzen.
Jij stelt dat dit een onwenselijke situatie is waar wij heen gaan. Ik zie je niet met andere argumenten komen dan bevestiging van het gevolg-redenaties. Omdat we naar een foute situatie toegaan, moet het wel fout zijn wat we doen. Dan heb ik het nog niet eens over de normatie in jouw riedel.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_96252163
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:49 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Je wil een exacte grens weten? Laten we stellen dat er geen mensen van de dorst mogen sterven doordat X belegt in water. Vind je het niet immoreel dat iemand moet sterven van de dorst, omdat een ander veel geld wil verdienen aan het water? Die waterbronnen zijn van iedereen denk ik dan.

[..]

zie bovenstaande :)
En als ik gewoon water opsla omdat ik het leuk vind, niet om mee te beleggen. Mag het dan wel?
  maandag 2 mei 2011 @ 15:51:04 #16
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_96252180
quote:

[..]

Als ik deze hele discussie lees dan zie je dat terug in maatschappelijk verantwoord ondernemen / beleggen.

Begrijp ik dan dus goed dat door deze morele houding er een groot gat ontstaat in "maatschappelijk onverantwoord ondernemen / beleggen"? Wie doet er mee met mijn nieuwe belegingsfonds waarin we olie van Ghadaffi verhandelen, bewust de voedselprijs opdrijven en de halve Randstad opkopen en vervolgens leeg laten staan? ~O>
  maandag 2 mei 2011 @ 15:51:09 #17
322645 Voorschrift
See if I care
pi_96252186
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:49 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Jammer, dan ga ik wel verder met koffiedrinken.
Goed plan, houdt de lust op pijl voor eventuele studentikoze slachtoffertjes in korte zomerrokjes.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_96252193
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:47 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Afblijven van de Veluwe.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:51:53 #19
322645 Voorschrift
See if I care
pi_96252216
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:51 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Als ik deze hele discussie lees dan zie je dat terug in maatschappelijk verantwoord ondernemen / beleggen.

Begrijp ik dan dus goed dat door deze morele houding er een groot gat ontstaat in "maatschappelijk onverantwoord ondermen / beleggen"? Wie doet er mee met mijn nieuwe belegingsfonds waarin we olie van Ghadaffi verhandelen, bewust de voedselprijs opdrijven en de halve Randstad opkopen en vervolgens leeg laten staan? ~O>
*Meldt zich*
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_96252222
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jouw argumenten zijn gebaseerd op wetten en regels zoals wij die kennen. Punt is dat ik een fundamenteel andere kijk op zaken heb. Dat betekent niet dat ik gelijk heb, maar dit is dan ook geen discussie over juist dan wel onjuist, maar smaak.
Dan kunnen we de discussies wel opdoeken. "Ik vind toch dat je ongelijk hebt omdat jouw argumenten niet in mijn wereldbeeld passen."
  maandag 2 mei 2011 @ 15:52:38 #21
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96252254
quote:

[..]

Niemand gaat dood vanwege onheming.
Enkel vanwege de negatieve gevolgen van kou en andere randzaken.
En ik zie beleggen als het vastleggen van kapitaal in goederen. Ik beleg zelf ook in graan en rijst, ondanks dat er zielen op deze aarde bestaan, ongefortuneerd als ze zijn, die niet de beschikking hebben over deze commodities.
pi_96252255
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hoho, je stelt zonder te bewijzen.
Jij stelt dat dit een onwenselijke situatie is waar wij heen gaan. Ik zie je niet met andere argumenten komen dan bevestiging van het gevolg-redenaties. Omdat we naar een foute situatie toegaan, moet het wel fout zijn wat we doen. Dan heb ik het nog niet eens over de normatie in jouw riedel.
Ik claim niet dat wij de verkeerde kant op bewegen. Ik stel slechts vast dat er nog steeds iets goed mis is gezien de extreem grote welvaartsverschillen in de wereld die in de meest schrijnende gevallen zelfs leidt tot dood door honger.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:53:48 #23
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96252319
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:50 schreef Cerbie het volgende:

[..]

En als ik gewoon water opsla omdat ik het leuk vind, niet om mee te beleggen. Mag het dan wel?
Of omdat je een aantal hectare groen gras wil in de woestijn. Dat is wat mij betreft fout.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:54:03 #24
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96252336
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik claim niet dat wij de verkeerde kant op bewegen. Ik stel slechts vast dat er nog steeds iets goed mis is gezien de extreem grote welvaartsverschillen in de wereld die in de meest schrijnende gevallen zelfs leidt tot dood door honger.
En ik vind, bij gebrek aan een nultoets en geen informatie over de al dan niet aanwezigheid van een bepaalde standaardsituatie, wij niet kunnen zeggen of wij nu "goed" of "slechter" presteren dan mogelijk zou zijn. Ik weet niet of in een andere samenlevingsvorm wij minder schrijnende gevallen zouden kennen.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:54:22 #25
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_96252353
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:51 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dan kunnen we de discussies wel opdoeken. "Ik vind toch dat je ongelijk hebt omdat jouw argumenten niet in mijn wereldbeeld passen."
Welkom bij de manier van discussieren van iedereen in POL.

En nu is het wachten op de eerste die beweert dat echt werkelijk waar heus niet te doen.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  maandag 2 mei 2011 @ 15:54:44 #26
322645 Voorschrift
See if I care
pi_96252381
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:54 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

En nu is het wachten op de eerste die beweert dat echt werkelijk waar heus niet te doen.
Heus niet.

Gij vuige scheefwoonster.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_96252412
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:54 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Heus niet.

Gij vuige scheefwoonster.
Je hebt Willem I weer terug. Klasse ^O^
-Linkse Boomknuffelaar
pi_96252416
quote:
7s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:51 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dat geldt absoluut voor bepaalde discussies. In een discussie over de illegaliteit van hard drugs hebben voorstanders van het verbod altijd gelijk, simpelweg omdat het spul ook daadwerkelijk verboden is. De filosofie van de liberaal dwingt hem echter om zich achter volledige legalisatie te scharen. De wet is het echter niet met hem eens.

Hetzelfde geldt voor GS. De wet is het hem eens en hetzelfde geldt voor het grootste deel van Nederland.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:56:25 #29
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96252476
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:53 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Of omdat je een aantal hectare groen gras wil in de woestijn. Dat is wat mij betreft fout.
Maar je ontneemt niemand iets, als dit fout is geef je het uit aan "goede" hobbies.
Sjeik Mohammed laat een skihal bouwen. Immoreel in een land van grote hitte?
Zou hij het geld beter kunnen hebben besteed aan 5 nieuwe Rolls Royces?

Ik vind beleggen, speculeren of investeren niet fout. Het zijn persoonlijke afwegingen van persoonlijke behoeftes, niemand moet denken recht te hebben op een deel van het door jou geclaimde product.
pi_96252510
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:54 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Sowieso draaien politieke discussies in veel gevallen om iemand zn wereldbeeld. En dat is nou eenmaal een verdomd grijs gebied.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:57:21 #31
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96252536
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:52 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Niemand gaat dood vanwege onheming.
Enkel vanwege de negatieve gevolgen van kou en andere randzaken.
En ik zie beleggen als het vastleggen van kapitaal in goederen. Ik beleg zelf ook in graan en rijst, ondanks dat er zielen op deze aarde bestaan, ongefortuneerd als ze zijn, die niet de beschikking hebben over deze commodities.
Moeten we niet eens met zijn allen bekijken waar het water het hardst nodig is? En als de economische theoriën opzij zetten?
  maandag 2 mei 2011 @ 15:58:23 #32
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_96252597
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:57 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Moeten we niet eens met zijn allen bekijken waar het water het hardst nodig is? En als de economische theoriën opzij zetten?
Om de een of andere reden denk ik door je UI telkens dat jij PHP bent en dan zijn je posts opeens heel verwarrend.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  maandag 2 mei 2011 @ 15:59:08 #33
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96252639
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat geldt absoluut voor bepaalde discussies. In een discussie over de illegaliteit van hard drugs hebben voorstanders van het verbod altijd gelijk, simpelweg omdat het spul ook daadwerkelijk verboden is. De filosofie van de liberaal dwingt hem echter om zich achter volledige legalisatie te scharen. De wet is het echter niet met hem eens.

Hetzelfde geldt voor GS. De wet is het hem eens en hetzelfde geldt voor het grootste deel van Nederland.
Maar het verschil met argumentatie over drugsgebruik, is dat jij enkel duidt op een ongewenst gevolg van vastgoedspeculatie en dit niet rijmt met een bepaalde ideologie - volgens jezelf is het niet zo dat bezit laakbaar is en feitelijk alles collectivistisch zou zijn - maar je verschuilt je achter ongewenste gevolgen. Met andere woorden, jouw filosofie wordt niet duidelijk aangetoond en uitgelegd, waardoor ik ook nergens de instrumenten heb op jouw inhoudelijk op punten te bestrijden.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:59:59 #34
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96252690
quote:
9s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:58 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Om de een of andere reden denk ik door je UI telkens dat jij PHP bent en dan zijn je posts opeens heel verwarrend.
Inderdaad. Doordacht, inhoudelijk enzo hé :P
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:01:19 #35
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96252760
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:57 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Nee, dat is niet een individuele verantwoordelijkheid. Als jij in staat bent een extra brood te kopen, is het niet aan jou om te bepalen of je daar zelf meer mee geholpen bent of een arme Indier. Het is een collectivistische gedachte dat we gezamelijk verantwoordelijk zijn voor distributie.

Een chinees heeft meer rijstkorrels dan ik, maar ik kan meer kippen verorberen. Is het dan zo dat die chinees moet denken dat er mensen op deze aarde zijn die harder rijst nodig hebben en ik m'n kippen moet alloceren?
  maandag 2 mei 2011 @ 16:01:32 #36
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96252771
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:56 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar je ontneemt niemand iets, als dit fout is geef je het uit aan "goede" hobbies.
Sjeik Mohammed laat een skihal bouwen. Immoreel in een land van grote hitte?
Zou hij het geld beter kunnen hebben besteed aan 5 nieuwe Rolls Royces?

Ik vind beleggen, speculeren of investeren niet fout. Het zijn persoonlijke afwegingen van persoonlijke behoeftes, niemand moet denken recht te hebben op een deel van het door jou geclaimde product.
Met waterverspillen doe je niemand kwaad? Natuurlijk wel, ze zullen echt met goede waterplannen op de proppen moeten komen in de droge Afrikaanse landen. En ze zullen daarbij orthodoxe maatregelen moeten nemen om hongersnoden te voorkomen. Geen katoen meer verbouwen bijvoorbeeld.

Laten we niet vergeten dat 'water' en 'energie' onze belangrijkste valuta zijn. Euro, Dollar en Yen. Dat zal allemaal wel.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:01:37 #37
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_96252774
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:59 schreef eriksd het volgende:

[..]

Inderdaad. Doordacht, inhoudelijk enzo hé :P
En goed gespeld, en ik ben het er mee eens. :P
  maandag 2 mei 2011 @ 16:02:09 #38
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96252797
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:01 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Is je hartslag alweer wat omlaag gegaan?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_96252820
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar het verschil met argumentatie over drugsgebruik, is dat jij enkel duidt op een ongewenst gevolg van vastgoedspeculatie en dit niet rijmt met een bepaalde ideologie - volgens jezelf is het niet zo dat bezit laakbaar is en feitelijk alles collectivistisch zou zijn - maar je verschuilt je achter ongewenste gevolgen. Met andere woorden, jouw filosofie wordt niet duidelijk aangetoond en uitgelegd, waardoor ik ook nergens de instrumenten heb op jouw inhoudelijk op punten te bestrijden.
Kort gezegd komt het neer op het volgende: kraken is wat mij betreft toegestaan onder zeer strikte voorwaarden. Een pand moet al geruime tijd leegstaan en de tijdelijke bewoners hebben zich te houden aan regels. Zo moeten zij de boel een beetje netjes houden. En wanneer de eigenaar een koper of huurder heeft gevonden, dan moeten ze eruit. Tsja, als de markt niet meewerkt, dan moet het maar zo.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:02:49 #40
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96252831
quote:
9s.gif Op maandag 2 mei 2011 15:58 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

^O^ Aangepast.
pi_96252851
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:02 schreef eriksd het volgende:

[..]

Is je hartslag alweer wat omlaag gegaan?
Haar hart slaat op hol van jou O+
Dat belooft wat op de meet.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:04:05 #42
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96252896
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:03 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Geile bedoening wordt dat ja. Nemen jullie camera's mee?
Bis bis bis
pi_96252929
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, dat is niet een individuele verantwoordelijkheid. Als jij in staat bent een extra brood te kopen, is het niet aan jou om te bepalen of je daar zelf meer mee geholpen bent of een arme Indier. Het is een collectivistische gedachte dat we gezamelijk verantwoordelijk zijn voor distributie.

Een chinees heeft meer rijstkorrels dan ik, maar ik kan meer kippen verorberen. Is het dan zo dat die chinees moet denken dat er mensen op deze aarde zijn die harder rijst nodig hebben en ik m'n kippen moet alloceren?
Je redeneert weer puur vanuit rationele economische modelletjes die zijn opgetekend in talloze boekjes. Maar Tom bedoelt eigenlijk dat het uitgangspunt verkeerd is. En daarin heeft hij gewoon gelijk. De hoogste bieder krijgt alles met als gevolg armoede, honger en sterfte.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:04:53 #44
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_96252940
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:03 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Helaas ben ik er niet, dus Erik moet zichzelf maar plezieren, of zich met Voorschrift vermaken. :P
  maandag 2 mei 2011 @ 16:04:59 #45
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96252944
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:01 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Met waterverspillen doe je niemand kwaad? Natuurlijk wel, ze zullen echt met goede waterplannen op de proppen moeten komen in de droge Afrikaanse landen. En ze zullen daarbij orthodoxe maatregelen moeten nemen om hongersnoden te voorkomen. Geen katoen meer verbouwen bijvoorbeeld.
Oftewel, ze moeten inventief worden doordat er natuurlijke schaarste heerst op hun plaatsen, aangestuurd door de menselijke bewegingen in de ruimte. Wij hebben evengoed innovatief moeten denken om ons te beschermen tegen het stijgende zeeniveau, we hebben daarvoor offers moeten brengen. Hetzelfde geldt voor bewoners op onbarmhartige plaatsen op de wereld. Zij moeten in relatief zware omstandigheden leven, hebben zo hun eigen problemen, maar wij hoeven echt niet te stoppen met het gebruiken van hout doordat orkanen driemaal per jaar huizen in de USA slopen.

quote:
Laten we niet vergeten dat 'water' en 'energie' onze belangrijkste valuta zijn. Euro, Dollar en Yen. Dat zal allemaal wel.
Dus beleggen in energie is ook fout? Beste Tom, als belastingbetaler ben je al aandeelhouder in een enorm energienetwerk. Dat maakt ons niet fout.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:05:39 #46
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96252986
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:01 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Bedankt, ik hoor wel eens andere signalen over mijn spelling.
pi_96253017
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:05 schreef Zeeland het volgende:

[..]

O-)
-Linkse Boomknuffelaar
  maandag 2 mei 2011 @ 16:06:17 #48
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_96253022
  maandag 2 mei 2011 @ 16:06:20 #49
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96253026
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je redeneert weer puur vanuit rationele economische modelletjes die zijn opgetekend in talloze boekjes. Maar Tom bedoelt eigenlijk dat het uitgangspunt verkeerd is. En daarin heeft hij gewoon gelijk. De hoogste bieder krijgt alles met als gevolg armoede, honger en sterfte.
Als je de uitgangspuntjes verkeerd vindt, staat het je toch vrij zelf te investeren om armoede, honger en sterfte tegen te gaan? Dergelijke duurzame investeringen doe ik ook. So what?
  maandag 2 mei 2011 @ 16:06:21 #50
198365 Morendo
The Real Deal
pi_96253029
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:04 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Helaas ben ik er niet, dus Erik moet zichzelf maar plezieren, of zich met Voorschrift vermaken. :P
Whiskers schijnt aanwezig te zijn tegen een betaling van 100 euro.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_96253054
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:06 schreef Morendo het volgende:

[..]

Whiskers schijnt aanwezig te zijn tegen een betaling van 100 euro.
_O-
-Linkse Boomknuffelaar
  maandag 2 mei 2011 @ 16:06:52 #52
198365 Morendo
The Real Deal
pi_96253056
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:05 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Het is inderdaad dieptriest met je gesteld. Maar goed, een scholiertje he. :*
  maandag 2 mei 2011 @ 16:06:54 #53
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_96253059
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kort gezegd komt het neer op het volgende: kraken is wat mij betreft toegestaan onder zeer strikte voorwaarden. Een pand moet al geruime tijd leegstaan en de tijdelijke bewoners hebben zich te houden aan regels. Zo moeten zij de boel een beetje netjes houden. En wanneer de eigenaar een koper of huurder heeft gevonden, dan moeten ze eruit. Tsja, als de markt niet meewerkt, dan moet het maar zo.
Zo denk ik ook over kraken. Er is een groot verschil tussen dit en een woning kort en klein slaan zoals helaas nogal eens gebeurde.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:08:18 #54
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_96253116
Verdomme, ik ben sollicitatie brieven aan het schrijven.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_96253134
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
Welke bedrijven?
-Linkse Boomknuffelaar
  maandag 2 mei 2011 @ 16:08:46 #56
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_96253139
Waar wil jij gaan werken dan?
  maandag 2 mei 2011 @ 16:09:04 #57
198365 Morendo
The Real Deal
pi_96253163
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:06 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

Zo denk ik ook over kraken. Er is een groot verschil tussen dit en een woning kort en klein slaan zoals helaas nogal eens gebeurde.
Dan zit je nog met het probleem van eigenrichting. Ik vind niet dat individuen elkaar dat mogen aandoen. Mijns inziens heeft enkel de overheid dat voorrecht.
pi_96253168
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:06 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als je de uitgangspuntjes verkeerd vindt, staat het je toch vrij zelf te investeren om armoede, honger en sterfte tegen te gaan? Dergelijke duurzame investeringen doe ik ook. So what?
Dat zet geen zoden aan de dijk. En ik geef niemand daarvan de schuld. Probleem is gewoon dat de wereld zo is ingericht dat het verdomd moeilijk is om met een oplossing te komen. Natuurlijk kan ik voedselpakketten richting Afrika sturen, maar dat is niet meer dan symptoombestrijding.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:09:18 #59
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_96253173
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:08 schreef phpmystyle het volgende:
http://www.spatiegebruik.nl/
pi_96253220
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:09 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

http://www.spatiegebruik.nl/
weg om legging _O-
-Linkse Boomknuffelaar
  maandag 2 mei 2011 @ 16:10:24 #61
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96253225
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar de geruime tijd, de regels, de mate van netheid en de vertrektermijn zijn nogal vaag en open voor verschillende interpretatie. Met als gevolg dat deze regelgeving om een klein probleem te verhelpen, vier nieuwe problemen heeft gecreeerd voor de markt. Ze moet nu rekening houden met de termijn die de maatschappij als geheel redelijk en billijk acht om een kraakinitiatie op te stoelen, ze moeten onderlinge contracten sluiten met eigenaren die daar middels dwang aan gehouden zijn via de overheid, de krakers moeten aan een discutabel netheidsniveau voldoen om uitzetting te voorkomen en de vertrektermijn aan het einde van de rit zorgt voor een hoop verwarring.

Gevolg, je lost de woningproblematiek marginaal op, belast het juridisch apparaat sterker en legt evengoed zwaardere overheidsinterventie op om "wenselijk" gedrag te sturen. Iets waar erik ongetwijfeld van zou smullen, elke jurist heeft natuurlijk een paradijs aan creatieve mogelijkheden ontdekt om jouw ideologie te buigen, naar gelang de te behartigen partij, maar iets waar liberalen van gruwen omdat een dictatoriale meerderheid modieuze beslissingen kan nemen over privaat eigendom.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:11:01 #62
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96253252
Moet nog even een stageplaats voor de zomer regelen, doe ik nog wat nuttigs ook :')
Bis bis bis
  maandag 2 mei 2011 @ 16:12:01 #63
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96253298
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zet geen zoden aan de dijk. En ik geef niemand daarvan de schuld. Probleem is gewoon dat de wereld zo is ingericht dat het verdomd moeilijk is om met een oplossing te komen. Natuurlijk kan ik voedselpakketten richting Afrika sturen, maar dat is niet meer dan symptoombestrijding.
Je kan ook andere signalen geven. Enkel producten kopen van ondernemingen die MVO, of enkel keurmerk-producten afnemen. Maar het probleem is dat veel burgers wel graag goed willen doen, want milieu, aapjes en buitenlanders zijn toch wel zielig, maar niet zelf de verantwoordelijkheid daarvoor nemen en nogal afgunstig zijn op de "veroorzaker" - niet wetende dat zij dit zelf zijn.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:12:23 #64
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96253314
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:11 schreef eriksd het volgende:
Moet nog even een stageplaats voor de zomer regelen, doe ik nog wat nuttigs ook :')
Ik moet 2500 woorden in vakjargon vertalen naar het Engels :')
  maandag 2 mei 2011 @ 16:12:29 #65
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_96253320
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oftewel, ze moeten inventief worden doordat er natuurlijke schaarste heerst op hun plaatsen, aangestuurd door de menselijke bewegingen in de ruimte. Wij hebben evengoed innovatief moeten denken om ons te beschermen tegen het stijgende zeeniveau, we hebben daarvoor offers moeten brengen. Hetzelfde geldt voor bewoners op onbarmhartige plaatsen op de wereld. Zij moeten in relatief zware omstandigheden leven, hebben zo hun eigen problemen, maar wij hoeven echt niet te stoppen met het gebruiken van hout doordat orkanen driemaal per jaar huizen in de USA slopen.

[..]

Dus beleggen in energie is ook fout? Beste Tom, als belastingbetaler ben je al aandeelhouder in een enorm energienetwerk. Dat maakt ons niet fout.
Dat zeg ik niet, ik zeg laten we eerst aan de doelen denken. Dus zorgen dat er voldoende water is op de landerijen is en vervolgens aan de 'middelen' gaan denken. Dus eerst stel je de vraag 'Waar is het water nodig' en vervolgens bedenk je maatregelen. En dat kan best zijn dat je in droogteseizoen niet een enorme tank met water mag bewaren of een stukje tuin sproeien. In dat geval kan dat water beter gebruikt worden.

Het is trouwens niet dat ik beleggen in voedsel, water of energie in zijn geheel afwijs. Het is een goed middel voor de boer om minder risico te nemen.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:12:37 #66
322645 Voorschrift
See if I care
pi_96253331
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:11 schreef eriksd het volgende:
Ik zoek nog een fulltime minnaar.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_96253348
quote:
4s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:12 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik zoek nog een fulltime minaar.
Wat schuift het?
-Linkse Boomknuffelaar
  maandag 2 mei 2011 @ 16:13:15 #68
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_96253358
quote:

[..]

Ik zoek nog een fulltime minaar.
gay.nl schijnt zeer effectief te zijn als ik in mijn omgeving kijk.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:13:30 #69
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_96253371
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:08 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Welke bedrijven?
Maakt niet uit, maar vooral uitzendbureau´s.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 2 mei 2011 @ 16:13:38 #70
322645 Voorschrift
See if I care
pi_96253378
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:13 schreef dotCommunism het volgende:

[..]

gay.nl schijnt zeer effectief te zijn als ik in mijn omgeving kijk.
Ervaring spreekt dat niet tegen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:13:40 #71
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96253380
quote:

[..]

Ik zoek nog een fulltime minnaar.
quote:
14s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:12 schreef Dutchnative het volgende:

[..]

Wat schuift het?
En wat moet je doen?
Bis bis bis
  maandag 2 mei 2011 @ 16:13:55 #72
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96253389
*Voor de geinteresseerden*
Het vorig deel [POLCAFE#1907] Waar de natuur naar de klote gaat! was in een recordtempo van 1 uur 25
(14:21 - 15:46) volgebaggerd. Applausje voor jezelf.
  maandag 2 mei 2011 @ 16:14:12 #73
198365 Morendo
The Real Deal
pi_96253403
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jij stuurt sollicitatiebrieven naar uitzendbureaus?
pi_96253418
Vo
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

or welke rotbaantjes bied jij je aan?
-Linkse Boomknuffelaar
  maandag 2 mei 2011 @ 16:14:50 #75
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_96253427
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 16:14 schreef Morendo het volgende:

[..]

Jij stuurt sollicitatiebrieven naar uitzendbureaus?
Vooral CV´s.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')