U had geroepen?quote:Op maandag 2 mei 2011 15:45 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Willem III was ook een baas hoor. Even een Pruis laten overkomen om zijn vrouw te bevruchten
Je begrijpt prima wat ik bedoel, radicaaltje. Boeren zat die een ongebruikte akker wel willen verkopen voor een fatsoenlijke prijs.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, we kunnen ook alle Veluwse bossen inruilen voor bouwgrond, maar doe toch maar niet.
Zwaktebod. Niets abjects aan. Ik veroordeel niemand, ik stel enkel dat het naief en zelfs stompzinnig is om te ontkennen dat er iets goed mis is. Dan kom jij aan met een riedeltje over distributie en eigendom, maar het moge duidelijk zijn dat dit top heden niet heeft gewerkt (behalve voor ons).quote:Op maandag 2 mei 2011 15:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Juist, dat is een abjecte vorm van discussieren.
Helaas, mijn vrouw beschikt niet over eierstokken of baarmoeder.quote:
Dat hebben die opblaasdingen. Stom spul.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Helaas, mijn vrouw beschikt niet over eierstokken of baarmoeder.
Je wil een exacte grens weten? Laten we stellen dat er geen mensen van de dorst mogen sterven doordat X belegt in water. Vind je het niet immoreel dat iemand moet sterven van de dorst, omdat een ander veel geld wil verdienen aan het water? Die waterbronnen zijn van iedereen denk ik dan.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus opslag en voorraad is immoreel indien er weinig is van iets.
Nu stoelt het vrije markt principe altijd op het begrip "schaarste" en zal er altijd een eindige hoeveelheid grondstoffen zijn. We gaan hier wel heel theoretisch worden, maar het lijkt me niet meetbaar wanneer schaarste ongewenst of zelfs "fout" is en wanneer het gevolg van marktwerking.
zie bovenstaandequote:[..]
Klopt. Grond is ook schaars, zie bovenstaande
Gewijzigd door onbekend.. Bericht wijzigen en op dat moment uitgelogd worden resulteert in een wijziging door een onbekende gebruiker?quote:Op maandag 2 mei 2011 15:47 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je begrijpt prima wat ik bedoel, radicaaltje. Boeren zat die een ongebruikte akker wel willen verkopen voor een fatsoenlijke prijs.
Jammer, dan ga ik wel verder met koffiedrinken.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Helaas, mijn vrouw beschikt niet over eierstokken of baarmoeder.
Mijn vrouw is gelukkig een babushka pop.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:48 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat hebben die opblaasdingen. Stom spul.
Babushkaquote:Op maandag 2 mei 2011 15:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mijn vrouw is gelukkig een babushka pop.
Jouw argumenten zijn gebaseerd op wetten en regels zoals wij die kennen. Punt is dat ik een fundamenteel andere kijk op zaken heb. Dat betekent niet dat ik gelijk heb, maar dit is dan ook geen discussie over juist dan wel onjuist, maar smaak.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat weet ik Koos, dichter dan dit zullen we dan ook niet bij elkaar komen omdat jij de argumentatie van wenselijkheid en morele juistheid hanteert, terwijl ik mijn argumentatie stoel op logica en ratio (niet dat jouw argumenten wars van beide begrippen zijn).
Hoho, je stelt zonder te bewijzen.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zwaktebod. Niets abjects aan. Ik veroordeel niemand, ik stel enkel dat het naief en zelfs stompzinnig is om te ontkennen dat er iets goed mis is. Dan kom jij aan met een riedeltje over distributie en eigendom, maar het moge duidelijk zijn dat dit top heden niet heeft gewerkt (behalve voor ons).
En als ik gewoon water opsla omdat ik het leuk vind, niet om mee te beleggen. Mag het dan wel?quote:Op maandag 2 mei 2011 15:49 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Je wil een exacte grens weten? Laten we stellen dat er geen mensen van de dorst mogen sterven doordat X belegt in water. Vind je het niet immoreel dat iemand moet sterven van de dorst, omdat een ander veel geld wil verdienen aan het water? Die waterbronnen zijn van iedereen denk ik dan.
[..]
zie bovenstaande
Als ik deze hele discussie lees dan zie je dat terug in maatschappelijk verantwoord ondernemen / beleggen.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:49 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Je wil een exacte grens weten? Laten we stellen dat er geen mensen van de dorst mogen sterven doordat X belegt in water. Vind je het niet immoreel dat iemand moet sterven van de dorst, omdat een ander veel geld wil verdienen aan het water? Die waterbronnen zijn van iedereen denk ik dan.
Goed plan, houdt de lust op pijl voor eventuele studentikoze slachtoffertjes in korte zomerrokjes.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jammer, dan ga ik wel verder met koffiedrinken.
Afblijven van de Veluwe.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:47 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je begrijpt prima wat ik bedoel, radicaaltje. Boeren zat die een ongebruikte akker wel willen verkopen voor een fatsoenlijke prijs.
*Meldt zich*quote:Op maandag 2 mei 2011 15:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als ik deze hele discussie lees dan zie je dat terug in maatschappelijk verantwoord ondernemen / beleggen.
Begrijp ik dan dus goed dat door deze morele houding er een groot gat ontstaat in "maatschappelijk onverantwoord ondermen / beleggen"? Wie doet er mee met mijn nieuwe belegingsfonds waarin we olie van Ghadaffi verhandelen, bewust de voedselprijs opdrijven en de halve Randstad opkopen en vervolgens leeg laten staan?![]()
Dan kunnen we de discussies wel opdoeken. "Ik vind toch dat je ongelijk hebt omdat jouw argumenten niet in mijn wereldbeeld passen."quote:Op maandag 2 mei 2011 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jouw argumenten zijn gebaseerd op wetten en regels zoals wij die kennen. Punt is dat ik een fundamenteel andere kijk op zaken heb. Dat betekent niet dat ik gelijk heb, maar dit is dan ook geen discussie over juist dan wel onjuist, maar smaak.
Niemand gaat dood vanwege onheming.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:49 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik claim niet dat wij de verkeerde kant op bewegen. Ik stel slechts vast dat er nog steeds iets goed mis is gezien de extreem grote welvaartsverschillen in de wereld die in de meest schrijnende gevallen zelfs leidt tot dood door honger.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoho, je stelt zonder te bewijzen.
Jij stelt dat dit een onwenselijke situatie is waar wij heen gaan. Ik zie je niet met andere argumenten komen dan bevestiging van het gevolg-redenaties. Omdat we naar een foute situatie toegaan, moet het wel fout zijn wat we doen. Dan heb ik het nog niet eens over de normatie in jouw riedel.
Of omdat je een aantal hectare groen gras wil in de woestijn. Dat is wat mij betreft fout.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:50 schreef Cerbie het volgende:
[..]
En als ik gewoon water opsla omdat ik het leuk vind, niet om mee te beleggen. Mag het dan wel?
En ik vind, bij gebrek aan een nultoets en geen informatie over de al dan niet aanwezigheid van een bepaalde standaardsituatie, wij niet kunnen zeggen of wij nu "goed" of "slechter" presteren dan mogelijk zou zijn. Ik weet niet of in een andere samenlevingsvorm wij minder schrijnende gevallen zouden kennen.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik claim niet dat wij de verkeerde kant op bewegen. Ik stel slechts vast dat er nog steeds iets goed mis is gezien de extreem grote welvaartsverschillen in de wereld die in de meest schrijnende gevallen zelfs leidt tot dood door honger.
Welkom bij de manier van discussieren van iedereen in POL.quote:Op maandag 2 mei 2011 15:51 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dan kunnen we de discussies wel opdoeken. "Ik vind toch dat je ongelijk hebt omdat jouw argumenten niet in mijn wereldbeeld passen."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |