abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:18:12 #101
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96178444
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:13 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

ja en dat klopt ook nog; het blijft nog steeds een minderheid met dus onvoldoende steun en als ze het te bont maken kunnen ze daar door de kiezer op worden afgerekend (tenzij de kiezer natuurlijk vindt dat die uitspraken gedaan moeten kunnen worden); overigens vindt de wetgever ook dat deze uitspraken straffeloos mogen worden gedaan; lees Sr en het reglement tweede kamer er maar eens op na.

[..]

de keerzijde van wat je voorstelt is dat we positieve discriminatie moeten gaan toepassen, terwijl diezelfde bevolkingsgroep disproportioneel vaak voor maatschappelijke problemen zorgt; gelijke gevallen dien je gelijk te behandelen, maar ongelijke gevallen ook ongelijk.
Goede conclusie. Dit toont ook aan hoe discriminatoir het beleid an sich is. Alles moet aangewend worden om een bepaalde groep te verlichten, maar als ondanks alles het een puinhoop blijft, mag dat vooral niet gezegd worden. Het debat wordt nog steeds gegijzeld door een soort krampachtige houding, welke je ook hier terugziet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_96178450
:|W
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:15 schreef dr.dunno het volgende:
ik raad je aan om net eens als ik een opleiding rechtsgeleerdheid af te ronden :Y
Allah Al Watan Al Malik
pi_96178493
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:17 schreef Mutant01 het volgende:
Hoezo zouden wij positieve discriminatie moeten toepassen. Wat voor positief gebod moet er staan tegenover een verbod op de Koran?
Heel simpel: import volk wat nog nooit gecontribueerd heeft en helaas vaak ook nog voor veel overlast zorgt, krijgt dezelfde behandeling als volk wat zich wel gedraagt.

Maar conform de definitie "in gelijke gevallen, gelijke behandeling" is uitvretend import niet gelijk aan inheemsen.
Seculier-Fundamentalistisch
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 17:19:49 #104
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_96178494
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:18 schreef eriksd het volgende:

[..]

Goede conclusie. Dit toont ook aan hoe discriminatoir het beleid an sich is. Alles moet aangewend worden om een bepaalde groep te verlichten, maar als ondanks alles het een puinhoop blijft, mag dat vooral niet gezegd worden. Het debat wordt nog steeds gegijzeld door een soort krampachtige houding, welke je ook hier terugziet.
Mee eens.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_96178498
quote:

[..]

Wie beweerde dan dat er iets niet gezegd mocht worden? Men geeft een draai aan mijn post, om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik positieve discriminatie propageer.
Allah Al Watan Al Malik
pi_96178508
Komt het er uiteindelijk niet op neer dat niemand de 'schuldige' wil zijn?
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 17:20:53 #107
341203 3-voud
pi_96178518
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wie beweerde dan dat er iets niet gezegd mocht worden?
Er wordt bepaald HOE het gezegd moet worden waardoor er weer kieren ontstaan om het weg te moffelen.
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:20:54 #108
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96178519
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:17 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb het niet over de uitspraken zelf. Die kunnen mij aan mijn reet roesten. Het strafrecht ken ik door en door - en weet vanuit de jurisprudentie ook prima wat er wel en niet gezegd kan worden. (Strafrecht is notabene mijn masterrichting geweest ;)). Ik vind echter dat je daar als persoon best wel een keiharde mening over mag hebben - en dat je dus een Wilders daarop kan en mag aanspreken.
ah kijk, nu komt de aap uit de mouw. :D

ik vind exact hetzelfde, maar dan hoef ik jou ook niet te vertellen dat dat aanspreken uitsluitend op persoonlijke titel en op het gebied van het passieve kiesrecht kan plaatsvinden en niet via het OM.

quote:
Hoezo zouden wij positieve discriminatie moeten toepassen. Wat voor positief gebod moet er staan tegenover een verbod op de Koran?
helemaal geen; wij zijn een seculiere staat en het is geen discriminatie om simpelweg élke religieuze uiting te verbannen uit alles wat met de overheid te maken heeft.

het is geen verbod van belijding, maar wel van uiting in de publieke ruimte; dit is geen discriminatie zolang het geldt voor íedere religie.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:21:07 #109
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96178529
quote:

[..]

Wie beweerde dan dat er iets niet gezegd mocht worden? Men geeft een draai aan mijn post, om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik positieve discriminatie propageer.
Oh, dat doe ik niet hoor. Ik doelde meer op een kreet als onderstaande;

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zoals het propageren van zwaar discriminatoire maatregelen?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:21:20 #110
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96178534
quote:

[..]

pi_96178549
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:20 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Er wordt bepaald HOE het gezegd moet worden waardoor er weer kieren ontstaan om het weg te moffelen.
Sorry, maar uhm waar wordt dat bepaald?
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:22:39 #112
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96178561
quote:

[..]

klaag je nou over het feit dat we allebei goed zijn in waar we toe opgeleid zijn?
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 17:22:39 #113
341203 3-voud
pi_96178564
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sorry, maar uhm waar wordt dat bepaald?
In zowat elke discussie en debat middels de dooddoener "moreel bezwaar".
pi_96178574
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:21 schreef eriksd het volgende:

[..]

Oh, dat doe ik niet hoor. Ik doelde meer op een kreet als onderstaande;

[..]

Ja, we kunnen nu heel breed gaan discussieren over ALLE discriminatoire maatregelen - maar dan is het volstrekt offtopic natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_96178597
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:22 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

klaag je nou over het feit dat we allebei goed zijn in waar we toe opgeleid zijn?
Ik klaag over het feit dat er ergens in de discussie iemand kennelijk mijn mening zo wist te draaien dat het leek alsof ik...

Oh...laat ook maar.
Allah Al Watan Al Malik
pi_96178611
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:22 schreef 3-voud het volgende:

[..]

In zowat elke discussie en debat middels de dooddoener "moreel bezwaar".
Maar dat kan en mag toch? Ik zie niet in wat daarop tegen is.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:24:08 #117
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96178614
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik klaag over het feit dat er ergens in de discussie iemand kennelijk mijn mening zo wist te draaien dat het leek alsof ik...

Oh...laat ook maar.
q.e.d.
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:24:24 #118
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96178622
Nogmaals, goed topic dit :Y
Bis bis bis
pi_96178651
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:24 schreef eriksd het volgende:
Nogmaals, goed topic dit :Y
Dankjewel! Alleen haha... ik kan me zelf er nu niet meer tussenmengen haha!
pi_96178682
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:25 schreef Dutch21 het volgende:

[..]

Waarom niet? :)
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:26:35 #121
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96178688
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:25 schreef Dutch21 het volgende:

[..]

er lijkt zich momenteel een pauze spontaan te hebben ingelast, lees maar bij.
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 17:27:44 #122
341203 3-voud
pi_96178716
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar dat kan en mag toch? Ik zie niet in wat daarop tegen is.
Tuurlijk mag dat.
Ik vind enkel het wegwuiven op deze wijze niet zo sterk. En mensen "voelen" dat. Het is niet voor niets dat waar vroeger links als sociaal gezien werd nu de volle laag krijgt.
pi_96178727
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:20 schreef dr.dunno het volgende:

ah kijk, nu komt de aap uit de mouw. :D

ik vind exact hetzelfde, maar dan hoef ik jou ook niet te vertellen dat dat aanspreken uitsluitend op persoonlijke titel en op het gebied van het passieve kiesrecht kan plaatsvinden en niet via het OM.
Het kan ook wel via het OM, maar daar is het OM inderdaad niet voor bedoeld. Overigens is het proces tegen Wilders sowieso een farce, omdat elke jurist al weet wat de uitspraak zal gaan zijn.

quote:
helemaal geen; wij zijn een seculiere staat en het is geen discriminatie om simpelweg élke religieuze uiting te verbannen uit alles wat met de overheid te maken heeft.

het is geen verbod van belijding, maar wel van uiting in de publieke ruimte; dit is geen discriminatie zolang het geldt voor íedere religie.
Het volledige pakket is indirect gericht op een verbod van belijding. Een verbod van de Koran, in combinatie met een verbod op het bouwen van moskeeen en islamitische scholen... dat is vrij doorzichtig als je het mij vraagt. Overigens zijn die laatste twee sowieso in strijd met de grondwet. Jammer dat wij geen constitutionele toetsing kennen, hoewel dat weer op Europees niveau gecorrigeerd zal gaan worden.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 17:28:05 #124
341203 3-voud
pi_96178728
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:26 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

er lijkt zich momenteel een pauze spontaan te hebben ingelast, lees maar bij.
We hangen ook rondom etenstijd.
pi_96178803
Ik roep al 3 keer wat maar niemand reageert en het gaat in ene over hele andere dingen en eer dat ik dat allemaal gelezen heb beginnen jullie weer over wat anders :D Knap lastig! Maar hey ik heb weer aandacht ! whoeehoee

Ik zou wel is willen weten of mensen hier het ook geen probleem vinden als al die Tunesiërs , en andere arabische vluchtelingen etc hier naartoe komen. Aangezien er een flinke toestroom is.. Is vast niet erg als hier nog zo'n 20.000 of meer bij komen :D

Ik vind in ieder geval van wel! Grenzen dicht! Meteen.

Nog een punt. Onderzoek wijst uit dat moslim gezinnen gemiddeld 8 kinderen per gezin hebben en wij nederlanders 1.4 per gezin. Reken maar uit, over aantallen tientallen jaren zullen ze hier meer dan de helft van de bevolking uitmaken. Ik pleit voor een maximum van 2 kinderen op aantal kinderen voor immigranten! Is misschien discriminatie, dat zie ik zelf ook.. Maar voor behoud van eigen land en volk is het een noodzakelijke oplossing. Daarbij is het een klein land en veel meer kunnen we ook niet aan.. nog meer mensen. Het is ook onderdeel van de stille oorlog van Moslims om zo landen stil over te nemen zonder dat iemand het merkt.

maar nu zie ik natuurlijk weer spoken :D
pi_96178807
Er kan trouwens gezegd worden dat je elke religieuze uiting moet bestraffen, of uitbannen, maar in principe is dat willen ook een religie en leg je op die manier net zo goed een mening op aan iemand.
Al is dit puur filosfische praat
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_96178837
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het kan ook wel via het OM, maar daar is het OM inderdaad niet voor bedoeld. Overigens is het proces tegen Wilders sowieso een farce, omdat elke jurist al weet wat de uitspraak zal gaan zijn.
Mooi is dat, realiteitszin.

Maar dat zo'n politiek proces blijkbaar kan, kweenie, wat doe jou dat concluderen over de onofficiële invloed die wat ik voor het gemak maar even de Linkse Kerk noem heeft op ons rechtspraak?

En wat doe je er zelf aan in het stemhokje? :)
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:32:22 #128
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96178861
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

volledig mee eens.

even tussendoor, die twee getuigen na Hans Janssen :') :') :')

quote:
Het volledige pakket is indirect gericht op een verbod van belijding. Een verbod van de Koran, in combinatie met een verbod op het bouwen van moskeeen en islamitische scholen... dat is vrij doorzichtig als je het mij vraagt. Overigens zijn die laatste twee sowieso in strijd met de grondwet. Jammer dat wij geen constitutionele toetsing kennen, hoewel dat weer op Europees niveau gecorrigeerd zal gaan worden.
wij kennen inderdaad geen constitutionele toetsing, maar wel de prejudiciële vragen, dat biedt voldoende garantie.

desalniettemin vind ik dat niet in elke stad er een tiental moskeën hoeft te staan om vrijheid van islamitische godsdienst te garanderen; dat er kerken staan vind ik ook geen argument vóór het toelaten van die dingen, simpelweg omdat we nu eenmaal een Christelijk land zijn met een lange dito historie en we moeilijk geacht kunnen worden onze rijksmonumenten (veelal) af te breken.
pi_96178876
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:31 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Maar dat zo'n politiek proces blijkbaar kan, kweenie, wat doe jou dat concluderen over de onofficiële invloed die wat ik voor het gemak maar even de Linkse Kerk noem heeft op ons rechtspraak?

Wilders werd geloof ik aangeklaagd voor haatzaaien, dat heeft toch niks met Links te maken? :P
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  † In Memoriam † zaterdag 30 april 2011 @ 17:33:18 #130
137949 Disana
pi_96178882
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:30 schreef Dutch21 het volgende:
Ik roep al 3 keer wat maar niemand reageert en het gaat in ene over hele andere dingen en eer dat ik dat allemaal gelezen heb beginnen jullie weer over wat anders :D Knap lastig! Maar hey ik heb weer aandacht ! whoeehoee

Ik zou wel is willen weten of mensen hier het ook geen probleem vinden als al die Tunesiërs , en andere arabische vluchtelingen etc hier naartoe komen. Aangezien er een flinke toestroom is.. Is vast niet erg als hier nog zo'n 20.000 of meer bij komen :D

Ik vind in ieder geval van wel! Grenzen dicht! Meteen.

Nog een punt. Onderzoek wijst uit dat moslim gezinnen gemiddeld 8 kinderen per gezin hebben en wij nederlanders 1.4 per gezin. Reken maar uit, over aantallen tientallen jaren zullen ze hier meer dan de helft van de bevolking uitmaken. Ik pleit voor een maximum van 2 kinderen op aantal kinderen voor immigranten! Is misschien discriminatie, dat zie ik zelf ook.. Maar voor behoud van eigen land en volk is het een noodzakelijke oplossing. Daarbij is het een klein land en veel meer kunnen we ook niet aan.. nog meer mensen. Het is ook onderdeel van de stille oorlog van Moslims om zo landen stil over te nemen zonder dat iemand het merkt.

maar nu zie ik natuurlijk weer spoken :D
Punt een: het gaat niet om de afkomst van die mensen, het gaat om de bescherming van onze welvaart die in gevaar zou komen als hier te veel mensen wonen.

Punt twee: dat klopt niet. Moslims in Nederland krijgen nog maar heel weinig kinderen.

Punt drie: er is geen stille oorlog. Dat is wat Wilders je wijsmaakt.
pi_96178910
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:31 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik noem het geen politiek proces, maar een show-proces. Wat overigens onnodig veel geld en tijd kost voor alle aanwezigen. Er zal altijd een politieke invloed aanwezig zijn op de rechtspraak, volstrekt seculier en volstrekt onafhankelijk is gewoonweg onmogelijk. Alleen al vanwege het feit dat de rechtspraak ook bemand wordt door mensen (met uiteraard een politieke opinie). Ik zie niet in hoe je dat proces via je stemhokje kan beinvloeden, aangezien de selectie (van de rechters of OM) natuurlijk niet gebeurt op basis van politieke inslag.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:35:55 #132
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96178953
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:34 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zie niet in hoe je dat proces via je stemhokje kan beinvloeden, aangezien de selectie (van de rechters of OM) natuurlijk niet gebeurd op politieke inslag.
*kuche*

bekend met dat rapport over de raad van de rechtspraak dat laatst uitkwam? bovengemiddeld gehalte D66/PvdA aanhangers enzovoorts?

de theorie is prachtig, maar de praktijk is anders; rechters zijn soms ook net mensen.
pi_96179029
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:32 schreef dr.dunno het volgende:
desalniettemin vind ik dat niet in elke stad er een tiental moskeën hoeft te staan om vrijheid van islamitische godsdienst te garanderen; dat er kerken staan vind ik ook geen argument vóór het toelaten van die dingen, simpelweg omdat we nu eenmaal een Christelijk land zijn met een lange dito historie en we moeilijk geacht kunnen worden onze rijksmonumenten (veelal) af te breken.
De markt moet zijn werk doen. Vraag en aanbod dus. Zolang de moskeeen zichzelf financieel kunnen redden en moslims de mogelijkheid hebben de gebouwen neer te zetten, moet dat ook mogelijk zijn. Nu is er in sommige plekken gewoon een zwaar tekort aan moskeeen, waardoor mensen op straat gaan bidden. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Allah Al Watan Al Malik
pi_96179073
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik noem het geen politiek proces(LOOD), maar een show-proces(OUD IJZER).
:s)

quote:
Wat overigens onnodig veel geld en tijd kost voor alle aanwezigen. Er zal altijd een politieke invloed aanwezig zijn op de rechtspraak, volstrekt seculier en volstrekt onafhankelijk is gewoonweg onmogelijk. Alleen al vanwege het feit dat de rechtspraak ook bemand wordt door mensen (met uiteraard een politieke opinie). Ik zie niet in hoe je dat proces via je stemhokje kan beinvloeden, aangezien de selectie (van de rechters of OM) natuurlijk niet gebeurd op politieke inslag.
Eh, nee, eh, ja precies wat je zegt. Als we het met elkaar eens zijn dat het blijkbaar platte politiek is, is het dan niet netter dat we a'la de VS gewoon die poppetjes gaan kiezen?

Want tegengesteld aan wat je zegt, beïnvloeden we kleur van de bedreven politiek 100% als we gewoon op die mensen mogen stemmen.

Is dat nou niet lastig gast, dat als je echt keer nadenkt je binnen no time ferm aan de rechterkant eindigt? :D
pi_96179096
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:35 schreef dr.dunno het volgende:
bekend met dat rapport over de raad van de rechtspraak dat laatst uitkwam? bovengemiddeld gehalte D66/PvdA aanhangers enzovoorts?

de theorie is prachtig, maar de praktijk is anders; rechters zijn soms ook net mensen.
Klopt, maar je gaat mij niet vertellen dat ze bij de RAIO selectie nog even naar je politieke voorkeur gaan kijken. Dat gaat er bij mij niet in iig. Er zijn gewoon veel links of liberaal georienteerde mensen die de rechtenstudie doen (en vervolgens kennelijk doorstromen).
Allah Al Watan Al Malik
pi_96179166
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:39 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

:s)

[..]

Eh, nee, eh, ja precies wat je zegt. Als we het met elkaar eens zijn dat het blijkbaar platte politiek is, is het dan niet netter dat we a'la de VS gewoon die poppetjes gaan kiezen?

Want tegengesteld aan wat je zegt, beïnvloeden we kleur van de bedreven politiek 100% als we gewoon op die mensen mogen stemmen.

Is dat nou niet lastig gast, dat als je echt keer nadenkt je binnen no time ferm aan de rechterkant eindigt? :D
Je kan best de poppetjes kiezen. Uit onderzoek blijkt echter niet dat het vertrouwen in de rechtspraak daardoor significant toeneemt, of dat men ineens significant zwaarder gaat straffen. Terwijl dat wel vaak de argumenten zijn om het systeem van de VS over te nemen. Ik ben het met je eens dat het systeem wel neutraler werkt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_96179198
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, maar je gaat mij niet vertellen dat ze bij de RAIO selectie nog even naar je politieke voorkeur gaan kijken. Dat gaat er bij mij niet in iig. Er zijn gewoon veel links of liberaal georienteerde mensen die de rechtenstudie doen (en vervolgens kennelijk doorstromen).
Beide spelen gewoon mee.

Maar zelfs op z'n positiefst, dus je kleur speelt echt geen rol, laat het een democratisch gat vallen.
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:44:27 #138
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96179226
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De markt moet zijn werk doen. Vraag en aanbod dus. Zolang de moskeeen zichzelf financieel kunnen redden en moslims de mogelijkheid hebben de gebouwen neer te zetten, moet dat ook mogelijk zijn. Nu is er in sommige plekken gewoon een zwaar tekort aan moskeeen, waardoor mensen op straat gaan bidden. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.
maar het is ook niet mijn bedoeling het Nederlandse landschap vol te bouwen met moskeën.

wij hoeven niet eindeloos deze behoefte te blijven faciliteren, bij integratie hoort ook aanpassing door de mensen die in het grotere collectief willen worden opgenomen, ook water bij de wijn doen en meer krijgen naar mate je bijdrage aan de maatschappij ook meer is.

vooral dat laatste ontbreekt m.i. bij voorgenoemde groep, gelet op het feit dat we nog steeds in ziekenhuizen en lokale overheden alles in uitheemse talen zien staan.
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:45:41 #139
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96179258
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

kun jij, buiten je eigen emotionele verweer, garanderen dat politieke kleur écht niet meespeelt? weet jij zeker dat ze niet vragen naar bepaalde maatschappelijke standpunten of met voorbeeldcasus deze destilleren teneinde die kleur te bepalen?

dat weet je niet, net zo min als je het geheim van de raadkamer kent.

overigens is de RAIO opleiding niet de enige weg de rechterlijke macht in, maar dat wist je natuurlijk al. ;)
pi_96179261
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je kan best de poppetjes kiezen. Uit onderzoek blijkt echter niet dat het vertrouwen in de rechtspraak daardoor significant toeneemt, of dat men ineens significant zwaarder gaat straffen. Terwijl dat wel vaak de argumenten zijn om het systeem van de VS over te nemen. Ik ben het met je eens dat het systeem wel neutraler werkt.
We zijn het eens :)

Flauw, saai :{

;)
pi_96179323
quote:
99s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:45 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

kun jij, buiten je eigen emotionele verweer, garanderen dat politieke kleur écht niet meespeelt? weet jij zeker dat ze niet vragen naar bepaalde maatschappelijke standpunten of met voorbeeldcasus deze destilleren teneinde die kleur te bepalen?

dat weet je niet, net zo min als je het geheim van de raadkamer kent.
Dat speelt mee, anderzijds wat Mutant01 zegt ook. Het is hetzelfde als dat een zeer rechts persoon niet snel leraar zal worden, of een ander beroep waar een zekere roeping meespeelt.

Als je een heuse wereldverbeteraar bent, sluit politiek daar al behoorlijk op aan. Wil je zelf scoren, ga je wel de haai in het bedrijfsleven uithangen.
pi_96179363
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:44 schreef dr.dunno het volgende:
maar het is ook niet mijn bedoeling het Nederlandse landschap vol te bouwen met moskeën.

wij hoeven niet eindeloos deze behoefte te blijven faciliteren, bij integratie hoort ook aanpassing door de mensen die in het grotere collectief willen worden opgenomen, ook water bij de wijn doen en meer krijgen naar mate je bijdrage aan de maatschappij ook meer is.

vooral dat laatste ontbreekt m.i. bij voorgenoemde groep, gelet op het feit dat we nog steeds in ziekenhuizen en lokale overheden alles in uitheemse talen zien staan.
Een moskee moet je zien als een bedrijf. Grotere moskeeen kennen dan ook vaak een kern van economische activiteiten. Zolang men zich volstrekt aan de Nederlandse bestemmingsplannen, wet en regelgeving of wat dan ook houdt, zie ik niet in waarom er niet gewoon gebouwd mag worden. Het brengt zelfs geld op. De behoefte om een gezamenlijke religieuze bijeenkomst te houden staat echt niet haaks op het integreren of de integratie zelf. Sterker nog - het kan soms een methode zijn om integratie gemakkelijker te laten verlopen (mits goed gebruikt).
Allah Al Watan Al Malik
pi_96179399
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een moskee moet je zien als een bedrijf. Grotere moskeeen kennen dan ook vaak een kern van economische activiteiten.
Moet de belastingdienst ze ook maar als zodanig gaan behandelen.
pi_96179445
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:52 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Moet de belastingdienst ze ook maar als zodanig gaan behandelen.
Zeker. Het verschilt natuurlijk wel per moskee, maar ik ben met enige regelmaat een bakkerij of kleine supermarkt tegengekomen die zich in de hal (aan het begin) van de moskee bevindt.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:55:02 #145
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96179463
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:50 schreef Mutant01 het volgende:
Een moskee moet je zien als een bedrijf. Grotere moskeeen kennen dan ook vaak een kern van economische activiteiten. Zolang men zich volstrekt aan de Nederlandse bestemmingsplannen, wet en regelgeving of wat dan ook houdt, zie ik niet in waarom er niet gewoon gebouwd mag worden. Het brengt zelfs geld op.
merendeels geld van dubieuze organisaties (zie nieuws omtrent de bekende moskeën in Eindhoven, Amsterdam en Rotterdam).

quote:
De behoefte om een gezamenlijke religieuze bijeenkomst te houden staat echt niet haaks op het integreren of de integratie zelf. Sterker nog - het kan soms een methode zijn om integratie gemakkelijker te laten verlopen (mits goed gebruikt).
sleutelwoord in je betoog is 'kan' ; het heeft echter hoe dan ook een aanzuigende werking van significante aantallen van economisch kansloze mensen met lage opleiding en weinig kennis van de Nederlandse taal waar ík in ieder geval niet blij mee ben.

daarentegen mag de poort wagenwijd openstaan voor iedere buitenlander met tenminste HBO denk- en werkniveau (even los van die andere discussie :') ) die een relevante bijdrage kan leveren aan Nederland, want kennismigranten komen we juist tekort.
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:56:00 #146
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96179485
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeker. Het verschilt natuurlijk wel per moskee, maar ik ben met enige regelmaat een bakkerij of kleine supermarkt tegengekomen die zich in de hal (aan het begin) van de moskee bevindt.
je zult begrijpen dat het incidenteel bestaan van kleine eenmansbedrijfjes binnen een moskee geen deugdelijke onderbouwing is voor jouw bewering dat moskeën per definitie veel geld opleveren.
pi_96179535
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:56 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

je zult begrijpen dat het incidenteel bestaan van kleine eenmansbedrijfjes binnen een moskee geen deugdelijke onderbouwing is voor jouw bewering dat moskeën per definitie veel geld opleveren.
Ik heb het niet over kleine eenmansbedrijfjes, die zitten in de grote steden doorgaans naast de moskee. Ik heb het gewoon feitelijk over bedrijfjes in de moskee. Daarmee kan je het toch echt in z'n totaliteit een kleine economische kern kunnen noemen. Zeker als de bedrijfjes eromheen ook nog eens teren op het moskeebezoek.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 30 april 2011 @ 17:59:20 #148
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_96179559
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2011 16:32 schreef dr.dunno het volgende:

er wordt eindelijk (in stapjes) wat gedaan aan de problemen die onder linkse kabinetten steevast met de theedoek der rode liefde werden bedekt.

Sorry, ik heb ergens een paar jaar gemist, zeker. Welke linkse Kabinetten?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 30 april 2011 @ 18:00:01 #149
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_96179575
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over kleine eenmansbedrijfjes, die zitten in de grote steden doorgaans naast de moskee. Ik heb het gewoon feitelijk over bedrijfjes in de moskee. Daarmee kan je het toch echt in z'n totaliteit een kleine economische kern kunnen noemen. Zeker als de bedrijfjes eromheen ook nog eens teren op het moskeebezoek.
dan nog is daarmee niet aangetoond dat ze veel geld opleveren.

met jouw achtergrond weet je (of althans behoor je te weten) dat (bijvoorbeeld) de meeste turkse en marokkaanse bedrijven in bijvoorbeeld de telecomsector en horeca/voedselindustrie ( ;) ) op de warme belangstelling van de belastingdienst en fiod-ecd kunnen rekenen omdat ze notoir weinig belasting betalen.
pi_96179579
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 17:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Laat ik nou uit hoofde van mijn werk weten dat dat A) niet gebeurt, er wordt gewoon geen belasting over betaald B) in menig gemeente, waaronder de mijne, wordt het gedoogd C) heb je NL überhaupt niet het vakje in een bestemmingsplan "Religieus gebouw schuine streep Winkelruimte D) is eigenlijk gewoon (vandaar ook gedogen) verboten.

Kun jij dit uitleggen aan een normale winkelier, die hierdoor weggeconcureerd wordt omdat hij wel belasting moet betalen? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')