Goede conclusie. Dit toont ook aan hoe discriminatoir het beleid an sich is. Alles moet aangewend worden om een bepaalde groep te verlichten, maar als ondanks alles het een puinhoop blijft, mag dat vooral niet gezegd worden. Het debat wordt nog steeds gegijzeld door een soort krampachtige houding, welke je ook hier terugziet.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:13 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ja en dat klopt ook nog; het blijft nog steeds een minderheid met dus onvoldoende steun en als ze het te bont maken kunnen ze daar door de kiezer op worden afgerekend (tenzij de kiezer natuurlijk vindt dat die uitspraken gedaan moeten kunnen worden); overigens vindt de wetgever ook dat deze uitspraken straffeloos mogen worden gedaan; lees Sr en het reglement tweede kamer er maar eens op na.
[..]
de keerzijde van wat je voorstelt is dat we positieve discriminatie moeten gaan toepassen, terwijl diezelfde bevolkingsgroep disproportioneel vaak voor maatschappelijke problemen zorgt; gelijke gevallen dien je gelijk te behandelen, maar ongelijke gevallen ook ongelijk.
quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:15 schreef dr.dunno het volgende:
ik raad je aan om net eens als ik een opleiding rechtsgeleerdheid af te ronden
Heel simpel: import volk wat nog nooit gecontribueerd heeft en helaas vaak ook nog voor veel overlast zorgt, krijgt dezelfde behandeling als volk wat zich wel gedraagt.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:17 schreef Mutant01 het volgende:
Hoezo zouden wij positieve discriminatie moeten toepassen. Wat voor positief gebod moet er staan tegenover een verbod op de Koran?
Mee eens.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Goede conclusie. Dit toont ook aan hoe discriminatoir het beleid an sich is. Alles moet aangewend worden om een bepaalde groep te verlichten, maar als ondanks alles het een puinhoop blijft, mag dat vooral niet gezegd worden. Het debat wordt nog steeds gegijzeld door een soort krampachtige houding, welke je ook hier terugziet.
Wie beweerde dan dat er iets niet gezegd mocht worden? Men geeft een draai aan mijn post, om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik positieve discriminatie propageer.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Goede conclusie. Dit toont ook aan hoe discriminatoir het beleid an sich is. Alles moet aangewend worden om een bepaalde groep te verlichten, maar als ondanks alles het een puinhoop blijft, mag dat vooral niet gezegd worden. Het debat wordt nog steeds gegijzeld door een soort krampachtige houding, welke je ook hier terugziet.
Er wordt bepaald HOE het gezegd moet worden waardoor er weer kieren ontstaan om het weg te moffelen.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie beweerde dan dat er iets niet gezegd mocht worden?
ah kijk, nu komt de aap uit de mouw.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:17 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb het niet over de uitspraken zelf. Die kunnen mij aan mijn reet roesten. Het strafrecht ken ik door en door - en weet vanuit de jurisprudentie ook prima wat er wel en niet gezegd kan worden. (Strafrecht is notabene mijn masterrichting geweest). Ik vind echter dat je daar als persoon best wel een keiharde mening over mag hebben - en dat je dus een Wilders daarop kan en mag aanspreken.
helemaal geen; wij zijn een seculiere staat en het is geen discriminatie om simpelweg élke religieuze uiting te verbannen uit alles wat met de overheid te maken heeft.quote:Hoezo zouden wij positieve discriminatie moeten toepassen. Wat voor positief gebod moet er staan tegenover een verbod op de Koran?
Oh, dat doe ik niet hoor. Ik doelde meer op een kreet als onderstaande;quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie beweerde dan dat er iets niet gezegd mocht worden? Men geeft een draai aan mijn post, om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik positieve discriminatie propageer.
quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zoals het propageren van zwaar discriminatoire maatregelen?
quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Sorry, maar uhm waar wordt dat bepaald?quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Er wordt bepaald HOE het gezegd moet worden waardoor er weer kieren ontstaan om het weg te moffelen.
klaag je nou over het feit dat we allebei goed zijn in waar we toe opgeleid zijn?quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie beweerde dan dat er iets niet gezegd mocht worden? Men geeft een draai aan mijn post, om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik positieve discriminatie propageer.
In zowat elke discussie en debat middels de dooddoener "moreel bezwaar".quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sorry, maar uhm waar wordt dat bepaald?
Ja, we kunnen nu heel breed gaan discussieren over ALLE discriminatoire maatregelen - maar dan is het volstrekt offtopic natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh, dat doe ik niet hoor. Ik doelde meer op een kreet als onderstaande;
[..]
Ik klaag over het feit dat er ergens in de discussie iemand kennelijk mijn mening zo wist te draaien dat het leek alsof ik...quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:22 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
klaag je nou over het feit dat we allebei goed zijn in waar we toe opgeleid zijn?
Maar dat kan en mag toch? Ik zie niet in wat daarop tegen is.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
In zowat elke discussie en debat middels de dooddoener "moreel bezwaar".
q.e.d.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik klaag over het feit dat er ergens in de discussie iemand kennelijk mijn mening zo wist te draaien dat het leek alsof ik...
Oh...laat ook maar.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:25 schreef Dutch21 het volgende:
[..]
Dankjewel! Alleen haha... ik kan me zelf er nu niet meer tussenmengen haha!
er lijkt zich momenteel een pauze spontaan te hebben ingelast, lees maar bij.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:25 schreef Dutch21 het volgende:
[..]
Dankjewel! Alleen haha... ik kan me zelf er nu niet meer tussenmengen haha!
Tuurlijk mag dat.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dat kan en mag toch? Ik zie niet in wat daarop tegen is.
Het kan ook wel via het OM, maar daar is het OM inderdaad niet voor bedoeld. Overigens is het proces tegen Wilders sowieso een farce, omdat elke jurist al weet wat de uitspraak zal gaan zijn.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:20 schreef dr.dunno het volgende:
ah kijk, nu komt de aap uit de mouw.
ik vind exact hetzelfde, maar dan hoef ik jou ook niet te vertellen dat dat aanspreken uitsluitend op persoonlijke titel en op het gebied van het passieve kiesrecht kan plaatsvinden en niet via het OM.
Het volledige pakket is indirect gericht op een verbod van belijding. Een verbod van de Koran, in combinatie met een verbod op het bouwen van moskeeen en islamitische scholen... dat is vrij doorzichtig als je het mij vraagt. Overigens zijn die laatste twee sowieso in strijd met de grondwet. Jammer dat wij geen constitutionele toetsing kennen, hoewel dat weer op Europees niveau gecorrigeerd zal gaan worden.quote:helemaal geen; wij zijn een seculiere staat en het is geen discriminatie om simpelweg élke religieuze uiting te verbannen uit alles wat met de overheid te maken heeft.
het is geen verbod van belijding, maar wel van uiting in de publieke ruimte; dit is geen discriminatie zolang het geldt voor íedere religie.
We hangen ook rondom etenstijd.quote:Op zaterdag 30 april 2011 17:26 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
er lijkt zich momenteel een pauze spontaan te hebben ingelast, lees maar bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |