abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96101508
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:19 schreef kingtoppie het volgende:
ik vond rutte iemand die niet bepaald realistisch is... (naar aanleiding van die debatten op tv)
zo voert hij maatregel A in met nadeel B, dan erkent hij nadeel B niet want het heeft alleen positieve punten...

ik vind het walgelijk en bovendien gewoon dom....
Heb je een voorbeeld? Maatregel A en nadeel B is niet echt een ondersteuning van je stelling naar mijn idee.
  donderdag 28 april 2011 @ 19:50:26 #62
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96102628
Ja hoor.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_96103015
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 19:32 schreef TheQuestioner het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld? Maatregel A en nadeel B is niet echt een ondersteuning van je stelling naar mijn idee.
ik vind het onrealistisch, om een nadeel niet in te zien bij een bepaalde maatregel, dat was mijn uitleg, als je wilt weten wat er precies gezegt werd moet je maar gewoon die uitzending opzoeken en kijken wanneer pechtold en halsema in discussie gaan met rutte...
Rustig aan.
pi_96105146
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 11:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Beeldvorming is ook belangrijk. Een beetje statuur is niks mis mee. Ik zie liever een Staatsman dan een corpsbal.
Kok en statuur? :')
Niets mis met Rutte, vind dat ie het prima doet.
pi_96117175
Zo, even flink opgeruimd :').

Kunnen jullie de SC in het daarvoor bestemde topic houden, het gehak op elkaar voor jezelf houden en commentaar op een topic in het FB-topic?

Alvast bedankt!
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_96117255
En on-topic, ik had Rutte liever als een premier van een ander kabinet gezien. Hij doet het vergeleken met de eerste maanden van Balkenende niet beroerd maar ik denk dat hij net als zijn voorganger moeite zal hebben met het worden van een premier die ook boven de partijen kan staan. Hij is toch nog wel heel erg de VVD-politicus in alles wat hij doet.
pi_96119211
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 23:20 schreef du_ke het volgende:
En on-topic, ik had Rutte liever als een premier van een ander kabinet gezien. Hij doet het vergeleken met de eerste maanden van Balkenende niet beroerd maar ik denk dat hij net als zijn voorganger moeite zal hebben met het worden van een premier die ook boven de partijen kan staan. Hij is toch nog wel heel erg de VVD-politicus in alles wat hij doet.
Zo dramatisch vind ik het niet. Hij heeft natuurlijk maar tot op zekere hoogte speling om met oppositiepartijen samen te werken, maar die speling gebruikt hij volop. Hij moet wel.

En laten we even heel eerlijk zijn: de MP kan nooit iedereen plezieren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_96119373
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 20:29 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

Kok en statuur? :')
Niets mis met Rutte, vind dat ie het prima doet.
Kok was heel wat meer staatsman dan Rutte.

Met Kok sloeg Nederland geen pleefiguur in ieder geval.
pi_96119450
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 23:56 schreef waht het volgende:

Oh dat zeker. Anders wordt de politiek wel erg saai :+
pi_96119727
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 23:56 schreef waht het volgende:

[..]

Maar zo'n partijpolitieke premier is zonder precedent.

Verder valt het niet mee om iedereen aan te spreken, maar Rutte gaat zijn boekje ver te buiten met dat onderonsje met dat Statenlid. Het geeft blijk dat deze premier het schort aan beoordelingsvermogen. En daarmee ben je dus ongeschikt voor het ambt.
  vrijdag 29 april 2011 @ 00:17:08 #71
104871 remlof
Europees federalist
pi_96120158
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 00:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Verder valt het niet mee om iedereen aan te spreken, maar Rutte gaat zijn boekje ver te buiten met dat onderonsje met dat Statenlid. Het geeft blijk dat deze premier het schort aan beoordelingsvermogen. En daarmee ben je dus ongeschikt voor het ambt.
Eens, hij moet zoiets ook niet vaker flikken of hij heeft echt een motie van wantrouwen aan z'n broek.
pi_96120466
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2011 00:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Eens, hij moet zoiets ook niet vaker flikken of hij heeft echt een motie van wantrouwen aan z'n broek.
Nou het erge vond ik dat hij het nog ging verdedigen ook. Nog erger is dat hij het de volgende keer weer zal doen. Dan geeft hij toch blijk dat hij geen inlevingsvermogen heeft....

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 29-04-2011 01:06:59 ]
  vrijdag 29 april 2011 @ 01:00:54 #73
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96121682
Inlevingsvermogen in de verongelijkte gevoelens van partijen die een absolute scheiding willen tussen premierambt en dat van partijleider? Onder Balk ging het exact hetzelfde, alleen dan buiten de pers. Nu lekt het uit, met al deze commotie als gevolg. Ik zie het probleem niet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_96121740
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 17:05 schreef eriksd het volgende:

Zien jullie trouwens dat EG dit topic dicht wil laten gooien nu het niet helemaal loopt zoals geplanned?
Op bagger zit ik inderdaad niet te wachten. Du_ke heeft geruimd. Ik hoop dat het niet nog eens nodig is.
  vrijdag 29 april 2011 @ 01:13:00 #75
104871 remlof
Europees federalist
pi_96121968
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 01:00 schreef eriksd het volgende:
Inlevingsvermogen in de verongelijkte gevoelens van partijen die een absolute scheiding willen tussen premierambt en dat van partijleider? Onder Balk ging het exact hetzelfde, alleen dan buiten de pers. Nu lekt het uit, met al deze commotie als gevolg. Ik zie het probleem niet.
Ik wel. Dit is een minderheidskabinet, zo'n invalide vehikel behoort op z'n teentjes te lopen.
  vrijdag 29 april 2011 @ 01:15:06 #76
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96121997
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2011 01:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik wel. Dit is een minderheidskabinet, zo'n invalide vehikel behoort op z'n teentjes te lopen.
Tja, beetje jammer dat het uitgelekt is maar dealtjesmakerij en handjeklap zul je altijd hebben. Elke andere gedachte is naief. Komt mij een beetje over als het zoeken van een stok om Rutte te slaan.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_96122020
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 april 2011 01:13 schreef remlof het volgende:

[..]

Waarom is het topic nu weer open?
pi_96122310
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 00:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat verhaal is aan mij voorbijgegaan. Maar ik zal eens kijken.

edit: Oh nee, ik had er wel van vernomen. Praten moet altijd kunnen. Als dat statenlid zich laat ompraten is dan zijn zaak. Mits Rutte geen zinnen als "... anders steek ik je huis in de fik" heeft gebruikt, wat vast niet het geval was.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 29 april 2011 @ 01:37:28 #79
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_96122438
Hij heeft dezelfde grijns op zijn smoel en in zijn houding zoals Balkenende had of ligt het aan mij?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_96122498
Eens met TS.
  vrijdag 29 april 2011 @ 11:38:12 #81
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96130920
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 01:30 schreef waht het volgende:

[..]

Dat verhaal is aan mij voorbijgegaan. Maar ik zal eens kijken.

edit: Oh nee, ik had er wel van vernomen. Praten moet altijd kunnen. Als dat statenlid zich laat ompraten is dan zijn zaak. Mits Rutte geen zinnen als "... anders steek ik je huis in de fik" heeft gebruikt, wat vast niet het geval was.
Dat dus. Ouderwets handjeklap, niet meer en niet minder.
Bis bis bis
pi_96130959
Partijgenoot Frans Weisglas haalt uit naar onze premier in de VK. Wat een fijne man is het toch ook.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_96132169
Ik hoor iedereen steeds refereren naar het feit dat dit een 'minderheidskabinet' is. Dat maakt toch geen drol uit. Eigenlijk is elk kabinet een minderheidskabinet, alleen wordt het in andere gevallen niet uitgesproken.

Een minderheidskabinet zorgt alleen voor meer openheid, omdat er meer (maar natuurlijk niet alles) gedebateerd moet worden om de kamer de juiste kant op te bewegen. Ik ben een groot voorstander van dit kabinet en vind Rutte TOP!
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_96132229
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2011 13:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

1 Inhoudelijk niet sterk
2 Geen Staatsman, mist m.n. ook die uitstraling.
3 Te opportunistisch.
4 Zijn nonchalante (lichaams)houding
5 Het verstrengelen van partijpolitieke belangen met het ambt van premier
Dus wanneer ik vraag om een inhoudelijk argument, dan krijg ik een lijstje met one-liners. ;(

Eigenlijk zegt dat alles.
pi_96132438
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:03 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dus wanneer ik vraag om een inhoudelijk argument, dan krijg ik een lijstje met one-liners. ;(

Eigenlijk zegt dat alles.
Ik weet niet wat het aan duidelijkheid te kort zou schieten.

Maar ja, waarheden zijn pijnlijk.
  vrijdag 29 april 2011 @ 12:13:31 #86
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96132764
"Hij mist de uitstraling van staatsman"

Balk bij Bush vond je dan wel een uithangbord?
Bis bis bis
pi_96132921
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik weet niet wat het aan duidelijkheid te kort zou schieten.

Maar ja, waarheden zijn pijnlijk.
Ik vind het pijnlijk dat iemand die meent op een politiek forum actief te moeten zijn niet verder komt dan Wilderiaanse oneliners. Maar kennelijk straalt de staat van onze vaderlandse politiek op dit soort fora door.

Inhoudelijk betekent dat je misschien eens tracht om voorbeelden te geven van:
- inhoudelijk niet sterk
- zijn vermeende oppprtunisme

Zijn uitstraling en vermeende nonchalante houding hebben niets met inhoud te maken.
pi_96145054
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 01:37 schreef Schenkstroop het volgende:
Hij heeft dezelfde grijns op zijn smoel en in zijn houding zoals Balkenende had of ligt het aan mij?
Hij heeft wel wat weg van het brutale broertje van Balkenende inderdaad :D
pi_96150402
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 april 2011 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
Partijgenoot Frans Weisglas haalt uit naar onze premier in de VK. Wat een fijne man is het toch ook.
Deze?
  vrijdag 29 april 2011 @ 19:13:28 #90
104871 remlof
Europees federalist
pi_96150508
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 19:10 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Deze?
Goed stuk, ben het er helemaal mee eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')